Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

kiitos tsempeistä! @Hipiti paljon tsemppiä ja tarrasukkia!

Täällä on mieli nyt niin mustana..joka kerta kun käyn suihkussa istun suihkun lattialle ja vaan itken tätä kurjaa oloa ja tätä epäonnistumista.. nyt tää lapsettomuudesta kärsiminen rupeaa tuntumaan niin rankalta ja suoraan sanottuna jaskalta... toisten vauvakuvat on isku vasten kasvoja..että miksei meillekin... mitä lähemmäs mennään helmikuuta sitä enemmän suru vaan kasvaa...kohta on jo helmikuu ja mäkin olisin jo kohta synnyttämässä jos kaikki olisi mennyt hyvin..tää ajatus on niin musertava.. mä en tiedä miten mä selviän elämästä jos me ei saada lasta/lapsia...tää on ainoa asia mistä oon kokoikäni haaveillu eli siitä et saan olla äiti... mä en halua olla katkera mutta musta on kokoajan tulossa sellainen...voi kunpa joku voisi taata et sen nyytin joskus sais mutta kun ei voi... voi joutua käymään vuosia hoidoissa mut siltikään kaikki ei saa lasta... eniten mua pelottaa se et kuinka hajalla oon vuoden tai puolen vuoden päästä jos nyt oon jo näin hajalla...ja pelottaa myös tietämättömyys tulevasta..
Tiedän just miltä susta tuntuu. Olen kokenut ihan saman. Esikoista yritettiin 2 vuotta ja sitten tärppäsi. Sinä aikana yksi sun toinen ehti raskautua ja saada vauvan. Itse hajosin ja itkin yhden päivän yhtä soittoa joka kerta, kun kuulin raskausuutisen. Tsemppiä kovasti! Kyllä te vielä saatte vauvan. Teillä on esimerkiksi vielä hedelmöityshoitoja kokeilematta ja pistoshoidot alkamassa. Toivoa on vielä! Itse mietin kans sitä, kun nyt mulla voisi olla pieni nyytti sylissä, jos ei olisi ollut tuulimunaraskautta. Jos joku edes meidän raskauksista olisi onnistunut, olisin nyt raskaana. Sen sijaan olen edelleen lähtöpisteessä.. Olen kirjoitellut myös tuonne pidempään yrittäneiden ketjuun, kun aika pitkään tässä on (taas!)yritetty, yli vuosi jo. Vuosi sitten ajattelin, että kyllä meillä tässä vaiheessa vuotta on jo vauva. :cry:
 
Mulla paras ystävä teki plussa testin muutama päivä mun jälkeen.. Oon totta kai todella onnellinen hänen puolesta ja ihanaa että vauvan saa.. Kauhulla vaan mietin että jos tämä nyt menee kesken niin hänen raskaus/vauva on sitten aina muistuttamassa siitä kuinka pitkälle itse olisi tai kuinka vanha oma vauva olisi.. Ensimmäinenkin keskenmeno otti koville.. Mutta jos nyt tämä toinenkin kesken menee niin on varmasti selviytyminen hankalampaa..
 
@Jutska ihanaa että joku tietää miltä musta tuntuu..ei oikein muut voi ymmärtää mitä käyn läpi..juuri eilen siskolleni sanoin samoja asioita mitä tänne kirjotin niin ei hän vastannut yhtään mitään...siskollani on siis yks lapsi ja hän on minua vanhempi.. mieskään ei oikein täysin ymmärrä.. ehkää siksi koska minunhan sisälläni se uusi elämä kasvoi...
voi kunpa tekin saisitte onnellisen lopputuloksen. tiedän et hoitoja on vielä paljon läpikäymättä on ivf sun muut vielä käymättä..eli toivoa on mut jotenkin hirvittää jos pitää lähteä niihin ivf sun muihin icsi hoitoihin..tottakai kaikki käydään läpi mitä julkinen vaan tarjoaa..
 
sillon kun alotettiin tää projekti niin en mä silloin ihan aatellut et tässä näin kauan menisi..vaikka aavistelinkin et voi kestää.. mut nyt on ainakin tiedossa se ongelma et missä mättää..eli se et tuskin ovuloin ilman apuja.. mut silti mua pelottaa et vaikka ovulaatio tulee hienosti et mitä jos siltikään ei vaan koskaan enää nappaa kiinni... eihän se sitä tarkota et jos on kerran tärpännyt et välttämättä tärppäis uudestaan tietysti sille on isommat mahkut kun on jo kerran tärpännyt...
 
Pystyisittekö tsekkaamaan listaa vielä sen verran, että kertoisitte haluaako joku plussannut siirtyä plussanneiden pinoon? Ainakin yhden nimen olin bongaavinani, joka on plussannut, mutta edelleen listalla.

Sitten jos millään voisi joku nuu startata uuden pinon esimerkiksi joulukuussa niin olisi bueno. Jos jaksatte niin tägätkää mut @-merkin avulla päivityspyyntöihin niin huomaan ne helpommin kun vähemmän nykyisin seuraan tätä ketjua enää.

Plussapuhureita!
 
Pakkohan oli taas testata, rfsu testi vahva plussa.. Vaikka sehän ei mitään kerro.. Viides päivä tiputtelua/vuotoa :/ tänään verikoe, josta sitten tulokset huomenna.. Mies oli ihana eilen.. Sanoi ettei tiedä miten osais mua tukea ja lohduttaa ja oli pahoillaan kun ei voi mitään tehdä tilanteen helpottamiseksi.. Toi töistä tullessaan uuden digitestin sekä 8 rfsu testiä :D hyvin se naisensa tuntee :)
 
Pahoittelut hanttalle menkoista :(

Hitto huomasin juuri että mähän oon laskenu ihan väärin! Tänään on vasta dpo13 kun luulin että on jo 14.. Eli nega testin tein dpo11. Noh täytyy tänään tai huomenna testata uudestaan.. Koko ajan odottaa että joko vuoto alkaa.. Tai kivut..

Nyt marraskuussa tulee vuosi edellisestä raskaudesta.. Jos nyt en plussaa niin ainoa hyvä puoli on se että ei tarvi pelätä et joulu menee pilalle niinkuin viime vuonna km takia.. Ja aina jos käy kylässä jossain ni pelkää että joku kysyy et koskas me aiotaan hankkia lapsia.. En tiedä mitä vastaisin..
 
Pystyisittekö tsekkaamaan listaa vielä sen verran, että kertoisitte haluaako joku plussannut siirtyä plussanneiden pinoon? Ainakin yhden nimen olin bongaavinani, joka on plussannut, mutta edelleen listalla.

Sitten jos millään voisi joku nuu startata uuden pinon esimerkiksi joulukuussa niin olisi bueno. Jos jaksatte niin tägätkää mut @-merkin avulla päivityspyyntöihin niin huomaan ne helpommin kun vähemmän nykyisin seuraan tätä ketjua enää.

Plussapuhureita!
Mie näköjään roikun täällä listalla mobiililaitteella tehdystä päivityspyynnöstä huolimatta ;) .. Eli elokuullahan mie plussasin, kiitos!
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Hipiti Jaksamisia epätietoisuuteen ja toivotaan että odotus palkitaan hyvillä uutisilla.

Täällä taas ollaan ovis kipujen kanssa ja kuinka ollakaan. .Miestä ei kotona. No eilen talletettu ja jos sitten huomenna. Ovisteste jä ei nyt käytössä, kun ne loppui kpo13, nyt kpo15. Limat bongattu kuitenkin tänään ja alaselkäkipua sekä vatsakipua..Eli selvät ovis oireet. Mulla ei kyllä oo koskaan tän 37 ikävuoden aikana ollut ovis kipuja, mut TM raskauden jälkeen nekin alkoi..Outoa.
 
Hipiti Jaksamisia epätietoisuuteen ja toivotaan että odotus palkitaan hyvillä uutisilla.

Täällä taas ollaan ovis kipujen kanssa ja kuinka ollakaan. .Miestä ei kotona. No eilen talletettu ja jos sitten huomenna. Ovisteste jä ei nyt käytössä, kun ne loppui kpo13, nyt kpo15. Limat bongattu kuitenkin tänään ja alaselkäkipua sekä vatsakipua..Eli selvät ovis oireet. Mulla ei kyllä oo koskaan tän 37 ikävuoden aikana ollut ovis kipuja, mut TM raskauden jälkeen nekin alkoi..Outoa.
Kiitos! Toivotaan! Epätietoisuus on niin kamalaa!
 
Hipiti, jestas et on jännää, kerro sitten heti kun saat tuloksen!
Kinder_Kitty, harmittaa sinun puolesta, kystat on kyllä inhottava juttu. Toivotaan että tilanne muuttuisi, mutta muista vielä se että olet oikeasti nuori (y)
Fujin, wow, kaksoset, mennyt multa ohi, onnea!
Tukutuku, on toi sun kierto kyllä ihmeellinen.
Mirrix, eipä minullekaan tullut oviskipuja vasta kun about sinun ikäisenä, ei ikinä ennen. Ja hirveet limat kanssa, eli niin selkeä bongata ovis.
Pavi, niinpä, kyläreissuilla ja sukujulissa (oli sitten häät tai hautajaiset) saa aina olla vähän varuillaan jos joku typerä kysyy miksi niitä lapsia ei ole..

Tsemppiä kaikille, missä vaiheessa kiertoa olettekin (y) ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Viime joulu meni aika pilalle kun km oli marraskuussa. Onneksi siitä päästy yli, koska sitten olisi mennyt koko kesä ja taas tämä syksykin pilalle jos kaikki keskenmenot olisi tehneet niin pitkään pahan olon... näköjään sitä kasvaa ja kestää paremmin näitä elämän kolhuja.
Ovisbongaus tehty viikonloppuna, selkeät limat, mutta tässä odotellaan jälkitarkastusta (ensi viikolla) ja tutkimuksia ennenkun mitään edes ajatellaan.
 
Näin lyhyeen se onni taisi jäädä... Aamulla piti juosta sängystä vessaan ku verta valui niin :/ ei kuitenkaan ainakaan edelliseen keskenmenoon viittaavia kipuja tai vuotoa.. Katsotaan, vaikka mieli kyllä alkaa jo itkeä..

Onko teillä joilla on ollut useampi keskenmeno oireet/kivut ollut samanlaisia?
 
Hipiti: Voi ei! Harmittaa ja surettaa niin paljon sun puolesta.. Kovasti voimia! Toivotaan vielä ihmettä kuitenkin

Tämän aamun testi negatiivinen.. Tiesin sen mutta silti **tuttaa niin paljon!!!! Menkkaoloja ei vielä ole.. Miksi ei tärppää!!?!?
 
Hipiti Kovasti voimia! Toivotaan, että tilanne kääntyy parhain päin! Mulla molemmat keskenmenot on olleet keskeytyneitä, mutta toisen kohdalla piti odotella kaksi viikkoa ultrien välillä, ennen kuin km varmistui. Se epätietoisuus ja odottaminen on pahinta!

Kinder_Kitty Sinne myös jaksamista! Pidemmän päälle yritys kyllä alkaa rassata ja kaikki mahdolliset hidasteet tuntuu varmasti ylitsepääsemättömiltä! Me alotettiin yritys 12/14, eli aika samoihin aikoihin teidän kanssa. Mutta sulla tosiaan ei vielä pitkään aikaan tule ikä vastaan, eli ehtii kokeilla vaikka vielä minkälaisia hoitoja jos ei muuten tärppää. Hoidoilla viimeistään kuitenkin suurin osa onnistuu. Ja mulla ainakin tulee aaltoina tuo lapsettomuuden ja keskenmenojen tuska. Nyt on pari kuukautta ollut taas iisimpää, johtuen ehkä siitä että toisenkin keskenmenon laskettu aika on jo takana päin. Eli fiilikset ei välttämättä mene ainoastaan huonompaa suuntaan.

Täällä menossa dpo8, enkä usko että nytkään on tärpännyt. Ihan samat oireet kuin parissa aiemmassa kierrossa. Yksi kierto vielä mennään näin ja vuodenvaihteen jälkeen sitten pitää etsiä joku klinikka, missä voisi aloittaa tarkempia tutkimuksia. Julkisellekin päästäisiin varmaan tuossa alkuvuodesta, kun viimeisestä keskenmenosta tulee vuosi täyteen. Pidettiin tosin taukoa toisen km jälkeen alkukesään asti, mutta sitähän en toki aio lääkäreille mainita. Jotenkin tuntuu, että jotain häikkää on tullut tokan km jälkeen, kun kuukautiset on niin erilaiset kuin ennen. Mutta nyt tosiaan on fiilikset ihan ok ja pystyy ainakin viettämään tätä pikkujoulukautta rauhassa. Jos nyt plussa jostain puun takaa pärähtääkin niin en kuitenkaan pistä pahakseni.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipiti
Hipiti Kovasti voimia! Toivotaan, että tilanne kääntyy parhain päin! Mulla molemmat keskenmenot on olleet keskeytyneitä, mutta toisen kohdalla piti odotella kaksi viikkoa ultrien välillä, ennen kuin km varmistui. Se epätietoisuus ja odottaminen on pahinta!

Tää epätietoisuus tässä onki niin kamalaa :/ ja tälläsessä kohdassa viikkokin tuntuu ihan tosi pitkältä ajalta..
 
Äh voi prkl! Dpo9 ja aamulla tuli jo vaaleanpunaista pyyhkiessä ja menkkajomot alkoi. Taisi tää kierto olla tässä ja jos tänään alkaa kunnolla niin kierto olis huimat 26pv ja luteaalivaihe 8pv. Taidankin soitella sitä aikaa jo nyt julkiselle kun tää kierto näin heittelee.
 
Äh voi prkl! Dpo9 ja aamulla tuli jo vaaleanpunaista pyyhkiessä ja menkkajomot alkoi. Taisi tää kierto olla tässä ja jos tänään alkaa kunnolla niin kierto olis huimat 26pv ja luteaalivaihe 8pv. Taidankin soitella sitä aikaa jo nyt julkiselle kun tää kierto näin heittelee.
Onko sulla ennen ollut luteaalivaihe noin lyhyt? Mietin voisko olla meinaan kiinnittymisvuotoa...
 

Yhteistyössä