Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Vau tamahan on tosi aktiivinen ketju :) @Maaria1980 no huh, toivon ettei 7 vkoa kesta odotus! Ma sain paljo lappuja ku raskaus todettiin, rintaruokintaa myoten, mutta kmn sattuessa tuntu etten saanu paljo mitaan infoa ja oli hammentynyt olo. Jospa tuntisin oviksen kuten yleensa, niin siitahan voisin arvella kierron alun myos. Parasta tietysti jos ei tulis ollenkaan :LOL: tarkoittaako tuo "yk" yrityskiertoa? Taalla on mulle uutta sanastoa ja lyhenteita opittavana..
 
Kiitos tsempeistä kaikille! :)

Naadis, samaa mieltä Maaria1980 kanssa Dpo -1 ovisplussapäivä :)

Plussatuulia Kinder kitty ja Naadis (y)(y)

Bea.s kiva kuulla että kierto starttasi (y)

Minäkin taas totesin että onpas aikaa vierähtänyt siitä kun annettiin 3.lapselle lupa tulla 07/16.. :eek:
 
Kiitos tsempeistä kaikille! :)

Naadis, samaa mieltä Maaria1980 kanssa Dpo -1 ovisplussapäivä :)

Plussatuulia Kinder kitty ja Naadis (y)(y)

Bea.s kiva kuulla että kierto starttasi (y)

Minäkin taas totesin että onpas aikaa vierähtänyt siitä kun annettiin 3.lapselle lupa tulla 07/16.. :eek:
Tuota ajan kulumista mietin itsekkin.Mulla ois ollu laskettu 8.6-17.
Täällä dpo6.Terolutkuuri alkoi tänään.
 
Tervehdys, minäkin joudun nyt ilmoittautumaan tänne :(. Eilen oli ar-ultra ja raskaus todettiin tuulimunaksi menkoista laskettuna viikolla 8+4, meillä oli siis 17. yrityskierrosta tärpännyt. Koko ajan olikin vähän sellainen epäuskoinen olo, mulla ei ollut rintojen arkuutta ja lievää kasvua lukuun ottamatta mitään oireita eikä tuntemuksia. Nyt sitten pitää aloittaa koko homma alusta. Tyhjennykseen lähettivät, tehdään osastolla lääkkeellinen + kaavinta molemmat varmuuden vuoksi. Sitten seuraavista menkoista saa aloittaa taas...
 
Lallastiina ja daisy85 voimia teille!!

Kinder_kitty onnea, nyt tarrasukkia mukaan ripakopallinen :):)

Naadis ja heikura79: luulin jo että pahimmasta selvitty mut ei.. miehen työkaverin avokilla heinäkuun alussa l.a ja nyt töissä samaten :( ne muistuttaa nyt siitäkin sitten mitä meille ei suotu :mad:
Sorry nää menkka ajan masistelut..
 
N93
Onko kokemusta kuin pian kaavinnan jälkeen lähteny kierrot taas käyntiin. Mulla se keskeytynyt keskenmeno päätty vielä kaavintaan eilen järkyttävän yhtäkkisen vuodon jälkeen.. Kohtutulehdushan tästä enää puuttuu
 
N93 toivottavasti saivat putsattua kunnolla.. Muistelin että ku mulla kaavittiin kkm 09 niin kierto palautui ihan normaaliksi.. tää lääkkeellinen taas oli tosi pitkä 8vko ennen ku menkat alkoi.
Toiv. Sulla palautuu normiksi nopeasti (y)
 
Pitkästä aikaa tänne kirjottelen.
Kp 4 tänään, pikku hiljaa toivun uuden kierron pettymyksestä.
Oli tuo kp1 tällä kertaa tosi rankka päivä, varmaan seuraavakin. Viimeisen km la olis 2.4:(
Kyllä alan olla sillä linjalla ettei enää oikein jaksa yrittääkkään jos raskaudun ja vielä myöhäisillä viikoilla km. On jo rankkaa se kun en raskaudu.....

Pia87 ja muutkin, aivan samat fiilikseto_O
Lallastiina olen pahoillani:(
 
Ihana kiitos tervehdyksistä :love:

@Daisy85 joo yk on yrityskerta

@Lallastiina @Kath @N93 kovasti voimia!

@Pia87 nää muistuttelevat asiat on kyllä pahoja. Mä en usko että elokuun ekaa itsekkään unohda. Mutta kauheinta olis nyt jos joku töissä kertois olevansa raskaana...koko ajan olis läsnä...

N93 mulla oli kaavinnan jälkeen kierto 22 päivää..luulen kyllä että mulla alkoi kuukautiset pari päivää ennen kaavintaa...eli 24 ehkä...mutta toi 22 on nyt laskettu kaavintapäivästä...kp on ollu 23-27 välillä...

Kovasti voimia kaikille naisille täällä. Kyllä me ne nyytit kainaloon vielä saadaan. Tehdään enskuulle hirvee plussaaalto :ROFLMAO:(y)
 
Täällä on vaan töitä puskettu tämä viikko. Vieläkin on hommia tekemättä, ja palkanmaksu mulla loppui eiliseen. Kuulemma nuo sähköposti ja muut toimii ainakin viikonlopun. Työttömäksi työnhakijaksikin pitää ilmoittautua tänään netin kautta. Työkavereilta sain lahjoja enemmän kuin olin arvellutkaan :love: Odotin vaan pomolta sitä peruslahjaa, ja sen sainkin toki.

Se tuosta nyt sitten kuitenkin. Kommentteja teille muille:

@Kinder_Kitty Voi, siltäkö nyt kuitenkin näyttää :( Jos se pregnyl (vai mikä se oli) näkyi niissä aiemmissa testeissä? Pahoinvointi oli kyllä lupaava oire.

@Lallastiina voimia! Kyllähän ne omat arvelut on usein oikeita. Hyvä sinänsä, että kävit siellä ar-ultrassa niin asia selvisi kuitenkin suht aikaisin. Mulla oli menny kesken viikolla 6+jotain ja verenvuoto alkoi 10+jotain. En ole kyllä siltikään oikein "päättänyt", että jos raskautuu uudelleen, pitäisikö sitten mennä yksityiselle ar-ultraan. Eipä kyllä kannata miettiäkään etukäteen. Harmittaa tuo ajanhukka tuossa, mutta toisaalta hyvä kun vuoti sitten itsestään kuitenkin. Sain kyllä vielä lääkkeellisen "tuen", jotta kaikki tulisi pois.

Ja sitten oikeastaan vähän kaikille kysymys: Mun menkat kesti vain 3 päivää, mutta 2 ekana tuli kyllä normaalia runsaammin. Ja ihan heti suoraan ei alkanut runsaana vaan ekan päivän ilta oli runsas. Ja eilen ei siis tullut mitään. Yleensä mulla on 1. päivä keskiverto, 2. päivä runsas ja sitten hiljalleen loppuu. Ja loppu on tosiaan niin tuhrua, etten edes osaa sanoa kauanko mun menkat kestää, mutta ehkä jotain (5-)6 päivää.
Mitä siis arvelette, olihan nämä menkat eikä mikään km-vuodon lisäsykäys? Mulla ei kyllä ultrauksessa näkynyt enää paljon mitään 4 päivää km:n alun jälkeen. Ajattelin kyllä soittaa tänään äitiyspolille, mutta odottelen että ukko herää.
 
@Maaria1980 Joo, se ajan tuhlaus harmitti vähän minuakin. Minuthan ultrattiin ekan kerran jo 6. viikolla mutta silloin ei näkynyt vielä muuta kuin senttimetrin kupla josta ei voinut päätellä mitään. Jos aika olisi ollut viikkoakin myöhemmin, olisi tuulimuna varmaan jo voitu todeta silloin. Mulla ei tullut mitään vuotoa koko aikana.

Aikomus oli mennä tyhjennykseen vasta maanantaina, mutta kun to-iltana tuli vähän tuhrua ja onneksi sain työni ajoissa valmiiksi, päätimme mennä jo pe. Niinpä homma on nyt jo hoidettu.

Olihan se kurja kokemus etenkin sen lääkkeellisen osuuden suhteen. Lääkkeitä laitettiin siis vain osa-annos ihan vain avaamaan paikkoja ennen kaavintaa. Kivut iski nopeasti ja jonkun aikaa oli ihan kauhea vilu, kivut ja oksetus/huimaus yhtä aikaa... Se vaihe kesti varmaan 10-15 min (vaikka tunti pidemmältä) ja sitten helpotti niin että loppuajan oli vain siedettävää perusmenkkakipua. En kyllä halua kuvitellakaan millaista olisi tehdä kokonaan lääkkeillä...! Itse operaatio tehtiin muutaman tunnin odottelun jälkeen nukutuksessa ja sen jälkeen olo parani nopeasti, illalla sairaalasta lähtiessä ei ollut enää kipujakaan ja vuoto on enää tuhrua.

Nyt olo on lähinnä helpottunut että on ohi näin nopeasti, ja voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä.

(Asutaan siis ulkomailla ja käydään yksityisen vakuutuksen voimin yksityisellä, siksi systeemit vähän erilaiset.)
 
@Lallastiina
Mä otin ne lääkkeet 2+2 tablettia suun kautta, ja aika pian iski varsinkin se viluhorkka, mikä oli ehkä kaikista pahinta koko jutussa. Jonkun 45 min - 1 tunti oli aika voimakkaita sivuvaikutuksia. Kolme tuntia lääkkeiden otosta muistan ajatelleeni, että nyt olo on jo aika hyvä. Vatsakipua/menkkakipua oli sitten ainakin sen ekan päivän. Jälkikäteen ajateltuna otin ehkä 1-2 päivää liian pitkään kipulääkkeitä, mutta nehän lähtee aika nopeasti pois elimistöstä.

Kävin 4 päivää keskenmenon jälkeen ja 3 päivää lääkkeiden jälkeen tarkistuksessa vielä, koska vuoto oli mielestäni niin niukkaa (tottunut runsaisiin menkkoihin). Oli vielä vähän raskausmateriaalia kohdussa, mutta vuoto jatkui vielä vähän yli viikon, joten eiköhän nekin sieltä tulleet pois. Toisessa munasarjassa ilmeisesti jo munarakkula hyvässä vaiheessa, ja lääkärin painelut sattui aika paljon. Sen jälkeenkin oli kipua aika pitkään. Helpotti vasta, kun tajusin nukkua sohvalla tiukasti toisella kyljellä (siinä on vaikea kääntyä).

Nyt ihmettelen, että oliko nuo menkat tällä viikolla, kesti vain 3 päivää, mutta 1,5 päivää olivat runsaat, ja runsaammat olivat kuin normaalisti. Soitan tänään tai huomenna kättärille. Kai tänään sinne voi soittaa, mutta ei tämä ole kiireellistä. Pitää etsiä paperit, numero on puhelimessa listalla, mutta tunnistankohan sitä enää. Ja jotkut soittoajatkin sinne oli ja sama numero kahdella eri nimellä (päivystys ja joku toinen).
 
Viimeksi muokattu:
Kinder Kittylle pahoittelut ja tsemppiä kovasti!!
Minulla oli pitkittynyt keskenmeno/kohdunulkoinen alkusyksystä. Nyt pc:llä plussa 23/28-30 ja se pc vahvenee tosi huonosti, clearbluen early onneksi vähän vahvistunut. Onko muilla kokemusta nuin aikaisesta plussasta, pelottaa kovasti että jos onkin kemiallinen tai jotain kun nuin aikaisin....
 
Täällä alkaa tänään menkat, nimittäin jomottelut on alkaneet ei vielä kokoaikasta.. ja lisäks on jo tullut ruskeaa valkovuodon seassa... jos jotain positiivistä pitää hakea niin kierto on nyt vaan 30pvää :) en muista koska viimeks ois ollut noin lyhyt..varmaan sillon joskus kun söin teroluteja :D. eli loistava kierron pituus ja onneks ei nyt tän enempää venynyt kierto.. mut joo toivottavasti ei ois kauheen kivuliat menkat ja runsaat (n)
 
Hmmmm ei mullakaan nyt mitkään ihmeelliset vuodot olleet,pari päivää runsaammin, pari päivä niukkaa ja 5 päivä vain puyhittäessä...aika normaalia. Odotin kans ehkä vähän runsaampia ja kivuliaampia "ekoiks"..

Mutta mä unohdin vielä tehdä varmistus testin...ootteko kaavinnan jälkeen vielä tehny,onko tarpeellista?

Täällä on alkanut täys tohina ja jouluvauvaa lähetään tosissaan tekemään :barefoot::love:
 

Yhteistyössä