Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Voi Bettinah :unsure:. Luulisi että siellä nyt joku selko asiaan tulee. Tsemppiä tuohon piinaavaan odotteluun(n).

Täällä dpo 5 ja ei mitään uutta auringon alla. Vähän alavatsaa juiliskeli iltasella ja koko päivän paleli kovasti, mutta luulen että sillä oli jotain tekemistä tuolla ulkona olevan pakkasen kanssa:ROFLMAO::D.

Ai että kun mua ahdistaan että pari kuukauden pääästä 38 tulee mittariin. Mä kun olen lueskellu että vielä 37-vuotiaana on kohtuu hyvät mahkut raskautua, varsinkin jos ennestään lapsia, mutta että sitten 38-vuotiaana hedelmällisyys laskee jyrkästi:unsure:. Mähän siis ajattelen että sinä päivänä kun mittari pyörähtää seuraavan vuoden puolella niin se oli sit siinä, peli menetetty:p. Mutta siis, kyllähän tuo oikeastikin mietityttää..o_O
 
MeaMinnis mä luin, että se on 35-vuotiaana. :D Joten luonnollisesti odotan vastaavalla "innolla" sitä, että kirveen saa heittää kaivoon, kun tänä vuonna mittariin pärähtää 36.:ROFLMAO: Mutta tunnistan ajatukset. Täysin.

Bettinah onpa nyt harmillista, kun ei homma selkiä. :( Mä koittasin ehkä unohtaa koko jutun (joo, joo, niinpä..), koska ajatuksen voimalla voi myös siirtää menkkojen alkua. Mut ehkäpä silti eka soittelisin neuvolaan ja kysyisin, pääsiskö verikokeeseen. Sillä se selviäisi ja toisaalta sitten pääsisi miettimisestäkin (jos tulos olisi nega, ehkä ne menkatkin uskaltaisi tulla piilostaan ja jos ei, sitten hurraa. :LOL: )

Mä en taida raskautua tästä kierrosta. Oon aika satavarma siitä. Mä olen herraties kuinka pitkään tunnistanut ovikseni niiin selvästi, että rytmimenetelmä on ollut meillä täysin luotettava menetelmä. Mutta nyt ei. Ei mitään. Siis mun oviksen ois pitänyt olla tänään. Ei satavarmasti ole. Mut ne viikonlopun tuntemukset, ehkä se olikin jo silloin? Kuten sanottu, viikonloppuna oli jo tuntemuksia, joita yleensä on vain oviksen aikaan, mutta ei kuitenkaan lainkaan niin vahvasti, että se oikeasti ois voinut olla jo ovis. Vaan sinne haihtui ne vähäisetkin tuntemukset, ne ei vahvistuneet, kuten ois pitänyt.

Jotta joko mulla iskee joku ylläripylläri ovis normaalia myöhemmin tai sitten oli joku tommonen surkea pikasoitto-ovis. Ei tommosella voi raskautua. :unsure: Enkä nyt sitten tiedä simppojen ajotuksista, osuiko lainkaan sinne päinkään, jos ovis jo oli. Ehkä, ehkä ei. Musta tuntuu, et mun hormonit on nyt jotenkin vinksallaan.
 
Mä en saannut mitän jälkitarkastus aikaa. Ennen päästyäni osastolta kävin ultrassa ja gyne sanoi, että mut voi kotiuttaa... Meinaakohan tää, että kaikki ois okei kohdussa? :eek:
Sitä ei tiedä vielä. :) Jos tulee mitään epäselvyyttä, vuoto jatkuu vaan tai kipuja riittää pidempään, menet ehdottomasti vielä jälkitarkastukseen. Mulle sanottiin joulukuussa, että kohtu on tyhjä ja pari päivää myöhemmin vuosin kuin seula (ja alkio tuli ulos). Ei se ollutkaan vielä tyhjä. No se tyhjeni onneksi silloin, mutta... Mulla seurattiin hcg:n laskua, kävin sairaalalla verikokeissa siihen asti, että tulos oli 0 (tai alle raja-arvon, onko se 3 vai 5?). Koska menkat tuli ajallaan, vuoto loppui hyvin pian alkion ulostulemisen jälkeen eikä kipuja ollut, en mennyt nyt sitten jälkitarkastukseen. Vaan mulle on kyllä aina vannotettu, että keskenmenon jälkeen pitää aina olla jälkitarkastus ...joten jos en nyt tästä kierrosta saa selvyyttä, saatan itsekin kävästä vielä gynellä. :)
 
Tänään pyyhkiessä tuli punaista mukana. Eli taitaa ne menkat nyt alkaa.

Silloin kun halusimme esikoista, ostin apteekista pre-seed liukuvoidetta joka auttaa raskautumaan, suojaa siittiöitä. Tulimme ekasta kierrosta raskaaksi. Nyt löysin sitä taas raskauskeijulta ja tilasin silloin kun sitä ruskeaa vuotoa tuli. ajattelin että ne menkat alkaa. Joten tänään se tuli. Ja käytämme sitä kun menkat ohi ja ovis lähellä. Josko se auttaisi tälläkin kertaa :)
 
Mulla alkaa ärsyttää tää touhu jo. Jos en kerran ole raskaana niin alkais menkat et pääsee eteenpäin! Siis verta ei vieläkään tule ja pyyhkiessä tulee vain vähän ja sekään ei tule klöntteinä.. no sain lähetteen verikokeesta otettavaan raskaustestiin, mutten taida ehtiä huomenna :(
 
Voi kurja miten tylsä homma Bettinah, toivottavasti saat pian selvyyden tuohon tilaan ja pääset eteenpäin!! Varmasti tosi kuluttavaa tuollainen epätietoisuus :/

Itselläni hiljaiseloa ollut... kp19/26 alkaa olla lusittu ja melkoisen oireetonta on. Voi olla että CB digiovistesti näytti väärin ja osoitti liian aikaiseen (jo kp11). Siinä tapauksessa ei ole juurikaan mahkuja raskautua tästä kierrosta (ellei miehellä ole jotain ninjasiittiöitä, mitä epäilen). Toisaalta todella sitkeä flunssa on rasittanut kehoa jo yli kuukauden päivät, joten voisi olla jopa parempikin, että tärppi jäisi toiseen kertaan. No, viikon päästä varmaan jo tiedän enemmän. Testata voisi aikaisintaan lauantaina/sunnuntaina, mutta yritän odottaa kp26/26:een... Nähtäväksi jää, maltanko.
 
Nyt täytyy ittensä hillitä, vaikka pieni toivonkipinä on syttyny.. Nyt on dpo9 (aamulla jo 10) eikä välivuotoa oo tullu yhtään! Viimeiset 6kk se tuhruttelu on alkanu aina viimeistään dpo8. Ja tänä iltana ku laitoin koirille ruokaa (raakaa lihaa) oli haju ihan käsittämättömän hirveä. Jouduin oksentaan.. ei ne kyllä normaalisti haise miltään eikä mieskään nyt haistanu..

M oli sitä mieltä että testataan vasta ens viikolla, ku menkat on oikeasti myöhässä. Ja niin mieki aikasemmin ajattelin, mutta miten nyt voin oottaa...??? Pitäis nyt vaan malttaa eikä alkaa kuvittelemaan mitään...
 
Kyllä nää piinapäivät on hitaita:mad:. No ei auta kun ootella, mun alakulo asian suhteen vaan jatkuu. Jotenkin tuntuu että ei tää enää onnistu:(. Pöh, tää oli nyt vaan omaa napaa, plussapuhureita kaikille tasapuolisesti:love:
 
Siis mitä ihmettä! Täällä vaikka kuinka paljon pulistu ja mulle ei ole yhtäkkiä kahteen päivään tullu yhtään ilmoitusta uusista viesteistä ja ihmettelinkin että onpas hiljaista ollut. No nyt tulin sit ihan tarkistamaan asiaa paikan päälle ja täällä te olette höpötelleet!

Oon niin pahoillani Bettinah :( Tosi perseestä tuo ettei menkat edes voi sitten alkaa! Jaksuja <3

Täällä on nyt menkat tänään toista päivää myöhässä, tuhrukin on tosiaan pysynyt poissa jo monta päivää ja aamulla tein viimeisen testin ja tosi vahva kontrolliviivan vahvuinen plussa tuli :love: tänään oviksesta laskettuna 4+4 :love:

Mä toivon ihan valtavasti teille kaikille tsemppiä ja jaksamista <3 Mä seuraan kyllä teidän kuulumisia vielä täällä ja toivon että tällä kertaa mun pikkuinen pysyisi kyydissä ja päästäis maaliin asti!
 
Hei mikä lasketaan keskenmenon jälkeen ekaksi kiertopäiväksi? Siis voiko siitä kierrosta laskea kierronpituutta oikeasti? Jos mulla km-kivut alkoi kunnolla 2.12, alkio tuli ulos 6.12, mutta 3. ja 4. päivä oli tosi runsasta vuotoa ja klönttejäkin kyllä jo ja seuraavat menkat alkoi 5.1. (kunnon vuoto), voiko tosta välistä laskea kierron pituuta jotenkin järkevästi? Ovulaatio oli tuolloin 21.12 ...tai silloin sen paikallistin, vaikka se olikin heikko ja menkat alkoi järkevästi tuon jälkeen, joten varmaan se oli.

Jäin miettimään tätä mun ovulaatiottomuuttani tässä kierrossa. Jos mun kierto onkin nyt vaan pidempi.. Mulla on ennenkin vaihdellut, tosin viime vuodet ei ole mennyt yli kolmenkympin, mut jos nyt meneekin.. Ovis saattais olla sen mukaan tulossa vasta ens viikolla? En tiedä, tosin, mitä noi tuntemukset sitten oli.

Mut lähinnä jäin nyt pohtimaan tota viime kierron pituutta. Voiko sitä laskea km:n jälkeen ja mikä on eka kiertopäivä silloin? Eka kunnon vuotopäivä vai mikä?
 
Huh... tänään ne menkat sitten alkoi. Oikein kunnolla ja kivuliaasti :( no mutta hyvä et alkoi niin pääsee sitten uuteen kiertoon. :)

Eli nyt viime kierto kesti 35päivää. On kyllä hurjan pitkä :eek:

Hattarah toivotaan että pieni pysyy loppuun asti matkassa ♡

MeaMinnis ja Susa tsemppiä piinaaviin päiviin.
Peukut pystyyn ♡
 
Bettinah pahoittelut uudesta kierrosta - onneksi epätietoisuus kuitenkin päättyi. :unsure:

ON: Mä yritin pysyä optimistisena syksyn keskenmenon jälkeen ja ihmeen kauan se onnistuikin. Nyt kuitenkin tapahtui taas täysromahdus, kun mun kierto on alkanut sekoilla ihan kunnolla. Kaksi ekaa kiertoa km:n jälkeen oli heti oikeassa rytmissä (29-30pv) mutta kaksi viimeisintä on alkanut heittää pahemman kerran. Kierron kesto nyt vaan 26pv ja ovis kuitenkin tulee ns. normaaliaikataulussa - tässä kierrossa testiplussa oli vasta kp19-20. Luteaalivaihe oli nyt siis vaan 5-6pv, josta siitäkin pari päivää tiputtelua. Ei siis toivoakaan, että tällaisilla kierroilla raskautuisi! :cry: Ihan kamala tunne, kun kroppa vaan feilaa kerta toisensa jälkeen.

Mutta onko kellään muulla tällaisesta kokemusta? Keltarauhashormonissa siis lienee vika, kun ei mitään normaaleja pms-oireitaakaan tule. Varailen kyllä huomenna heti gyneaikaa jonnekin lapsettomuushoitoihin erikoistuneelle niin saan heti toivottavasti oikeet tutkimukset.
 
MamaBoo mulla on ollu kierto ihan sekasin keskenmenon jälkeen. Tais just olla että 2 ekaa oli normaalit 26 päivää ja sitte vaihteli 26-34 välillä useamman kuukauden. Ku se tuntu tasaantuneen 26-28 väliin, niin alko tiputteluvuodot.. oviksen ja menkkoja välissä tuhrutteli 2-5 päivää. Kävin neuvolalääkärillä, otettiin labrat. Kaikki oli ok, joten enempää eivät tutkineet. Yksityiselle ei lähdetty.

Nyt on ensimmäinen kierto keskenmenon jälkeen, että oviksen mukaan kesto on 27 päivää eikä tuhrua ole tähän mennessä tullu. Nyt kp 24. Km oli 3/15, joten 10kk meni. Toivottavasti sie selviät vähemmällä!
 
Bettinah.. ikävää että uuteen kiertoon vielä jouduit mutta tosiaan hyvä kun joku selvyys tuli. Ihailen kyllä tuota asennettasi että aina pystyssä päin kohti uutta yritystä vaikka varmasti välillä sapettaakin.

Susalle onnea tasaantuneesta kierrosta ja kohta ehkä jo plussastakin!

Mulla taitaa olla ovis ...NYT :D Super-mega-kananmunavalkkaria puskenut tänään muutaman päivän kosteuden päätteeksi. Jännää! Talleteltiin toissa iltana ja tarkoitus olisi tänään vielä illalla ehtiä. Silti pidän kiinni siitä mitä tällä viikolla sanoin, ei liikaa stressiä vaan normaalia elämää :)

Perhekerhossa on kaksi huhtikuussa vauvautuvaa, toisella vielä sama la kuin meilläkin olisi ollut :unsure: Vaan ei auta rypeä menneessä, meidän aika tulee vielä!!
 
Mullakin ovispäivät menos. No en nyt osaa tarkkaa sanoo millon tarkalleen se munasolu irtoo :D mutta plussaa ovistikussa ,sillä mennään.

Ja tosiaan ku lekurissa sanottiin et sielä kypsymäs yks munasolu hyvää vauhtia, niin sekin jo elättää toiveita et ois hyvä mahis onnistuakkin :)
 
Voi helkutti. Miten ihmeessä sitä osaa keskenmenon jälkeen ihan oikeasti olla stressaamatta että nyt vaan kaikki on hyvin ja menee hyvin? Mun fiilis vaihtelee ihan laidasta laitaan päivän aikana ja tarkkailen tuntemuksia masussa ja esim rintojen arkuutta joka itseasiassa on vähentynyt tässä parin viime päivän aikana. Kun mulla tuo keskenmennyt raskaus ei oireillut juuri ollenkaan missään vaiheessa ja juuri lainkaan ja siksi vaistosinkin jatkuvan tuhruttelun lisäksi että kaikki ei ollut kunnossa ja näin oli ja km vuoto sitten alkoikin kahden viikon kuluttua.

Tuun hulluksi koska en halua stressata ja stressaannun jo siitä että yritän olla stressaamatta. Mitähän tuo rintojen arkuuden väheneminen tarkoittaa? Tovottavasti ei mitään! Imetyksen oon lopettanut 5kk sitten ja olen kyllä kuullut että uusissa raskauksissa rinnat ei monilla ole enää kipeät että voisko tässä olla syitä mulle? Ja sit tarkkailen kokoajan tuntuuko masussa jotain. Muutamia kertoja päivässä vihloo ja särkee ja pidän sitä hyvänä asiana mut sit kun menee moooonta tuntia etten tunne mitään niin pelko taas hiipii pääkoppaan. Ja lievästi allanutta pahoinvointia odotan voimistuvan myös. Niin inhottavaa mut ajatuksilleen ei vaan voi mitään vaikka miten oon päättänyt että nyt vaan relax ja kaikki menee hyvin! Aika varhaisultraan on jo varattu mutta sinne nyt on vielä 3vkoa aikaa. Kamalan pitkä aika :(
 
Ja jälleen kerran uuteen kiertoon eli kp1. Oottelin menkkoja alkavaksi vasta sunnuntaina, mutta alkoki jo nyt... Eli ei muuta ku käyntiin km jälkeen yk11. yht 2v. Mutta tiiättäkö, että mulla ei nyt kauheasti ees harmita! Ei varmaan jaksa enää. Ja nyt oon saanu kuntoilun/laihdutuksen hyvään alkuun sekä koiran kans on hyvä reeni/kisakausi menossa. Alkuraskauden väsymys ja pahoivointi haittais niitä kuitenki...
 
Susa123 hyvä asenne sulla!

Hattarah, mä niiin tiedän tunteen. Koko ajan miettii ettei saisi liikaa stressata eikä silti osaa olla ajattelematta miten taas pettyy jos kaikki ei menekään hyvin. Mulla itseasiassa vähiten oireita on ollut onnistuneessa raskaudessa! Kaks edellistä siis jotka päättyneet on oireilleet hieman, mutta hyvin vähä siltikään. Ja nyt on rv 6 +2 ja tosi vähän on mitään oireita. Ens viikolla varhaisultraan! Meillä sanottiin että 6+0 vähintään ja mieluiten vähän yli. Varasin rv 7+1.
 
  • Tykkää
Reactions: Hattarah
Sheldon kiitos viestistä. Huojentavaa kuulla että sulla ei ainakaan voi oireista tehdä johtopäätöksiä. Ja niinhän se yleisesti onkin mutta miks ihmeessä sitä sääntöä ei nyt sitten osaa soveltaa itseensä! Tuun hulluksi. Eniten oikeastaan ihmetyttää toi rintojen aristelun katoaminen. Ettei se vaan tarkoita että raskaushormonit olis laskussa... :( Päivä kerrallaan tuskaillen eteen päin. Mulla on tulevassa varhaisultrassa 7+5 eli just hyvät viikot ultraamiseen :) Tänään 4+6. Toivottavasti nyt päästään sinne ultraan asti tällä kertaa.
 

Yhteistyössä