Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Meinasin juuri tulla kysymään @haavelapsi että minne oot hävinnyt ja kun mietin että alkoiko ne menkat ikinä, mutta voi että, kuinka ihanaa, onnea hurjasti raskaudesta ❤ sydämiä!

Me saatiin kun saatiinkin hyödynnettyä ovis ja nythän me vaan taas odotellaan ja piinaillaan ja testaillaan kun sen aika on! Jotenki semmonen fiilis et nyt nappas :D katsotaan kuin käy!
 
Kiitos @Wimpsula :love:

Sain kun sainkin ajan julkiselle puolelle varhaisultraan mutta vasta KOLMEN viikon päähän :eek: kuinka mää jaksan muka odottaa tän ajan. Pelottaa niiin se keskenmeno! :confused:

Toisaalta sitten mennäänkin jo todennäköiseati rv 8 (7+3-7+6) eli varmasti näkyy syke jos siellä semmoinen on!

Tässä vielä testit. Kyllä se viiva vain vahvistuu! :love: Ylin luultavasti Dpo 14 ja alin tänään dpo17
http://aijaa.com/vkPGM5
 
Täällä yks uusi vanha kuumeilija ilmottautuu, tuulimuna todettiin vajaa 2 viikkoa sitten, rv9:llä keskeytys lääkkeillä ja vielä odotellaan tovi, että pääsee uutta kertaa yrittämään... kun ei tässä oo tuo keskeytyskään vielä ohitse
 
Minä en nyt tiedä mitä täällä tapahtuu.. tulin äsken töistä ja tein testin kun dpo 13 ja menkkoja ei kuulu. Päivällä olin jo varma et alkaa, kun oli sellaiset väännöt vatsassa..20180205_163314.jpg
Tuli tuollainen. Pakko lähteä vähän lenkille tuulettamaan ajatuksia ja katsoa illalla tuo tikku uudestaan. En tiedä uskonko enemmän haamun vai viivanpaikkaan..
 
@Hiutale89 Haamu tuo minusta on (y)!
@Mary18 Tervetuloa ja ikävää kun jouduit tänne!

Me ehkä sittenkin vähän yritettiin tässä kierrossa :whistle:, en tiedä menikö liian myöhäiseksi mutta la-aamupäivällä talleteltiin ja luulen että ovis tapahtui siinä saman päivän mittaan. En elättele suurempia toiveita kuitenkaan.
 
Minä en nyt tiedä mitä täällä tapahtuu.. tulin äsken töistä ja tein testin kun dpo 13 ja menkkoja ei kuulu. Päivällä olin jo varma et alkaa, kun oli sellaiset väännöt vatsassa..katso liitettä 2830
Tuli tuollainen. Pakko lähteä vähän lenkille tuulettamaan ajatuksia ja katsoa illalla tuo tikku uudestaan. En tiedä uskonko enemmän haamun vai viivanpaikkaan..
Lupaavalta näyttää! Toivottavasti on sitä miltä näyttää :)

@Mary18 pahoittelut tuulimunasta. Päivä kerrallaan eteenpäin!

@Lallastiina tällä vähän sama juttu. Eilen piti miehelle sanoa, että nyt pitää pitää pieni tauko. Kaksi viikkoa peitto heilunut tasaisesti ja eilen alkoi tuntumaan että menee pakotuksen puolelle :D kyllä hän ymmärsi mutta tottakai voivotteli että kun ei tiedä yhtään mitä tapahtuu.
 
@Ann33 Meillä taas ei ollut km:n jälkeen vielä peitto heilunut ennen tätä - to ja pe olin kyllä "vastaanottavainen" ja yritystä oli, mutta touhusta ei lopulta erinäisistä syistä tullut mitään. Lauantaina sitten päästiin loppuun asti :D. (En kyllä tiedä pitäiskö tällasia juttuja julkisella palstalla puhuakaan... :rolleyes:)
Tässä kierrossa siis mennään yhden kortin varassa, eli tärppimahdollisuudet jotakuinkin olemattomat... En aio edes käyttää progesteronia enkä testailla ilman hyvää syytä.
 
Huh, kiitos tsempeistä.. toivotaan, että on sitä, mitä toivon, eikä sitä mitä pelkään. Kaikkein ihmeellisintä on, että mulla ei ole kyllä yhtään "plussannut" olo. Olen ollut niin valmistautunut menkkoihin, että vieläkin uskon niiden olevan tulossa. Tää on varmaan joku kemiallinen. Nyt olis kp 29/25-35.. kierto ei kerennyt pillereiden lopettamisen jälkeen vakiintua, kun tulin niin pian raskaaksi.

@haavelapsi Mun km oli joulukuun puolivälissä. Olin viikolla 6+4. Nyt ois niinkuin toinen kierto km jälkeen. Ekasta ei napannut ja se kierto oli vähän lyhyehkö, vaan 26 pv, loppui aika yllättäin. Jännän äärellä tässä ollaan..
 
@Hiutale89 Mulla alko km 15.12 5+4 jonka jälkeen ei siis ollenkaan menkkoja, en osannut yhtään epäillä olevani raskaana mutta heti plussan jälkeen (7vk keskenmenosta) alkoi oireet vahvistua! Jälkeenpäin ajatellen vatsan nipistely yms olikin ihan selviä kiinnittymisoireita.

Toivotaan nyt vain parasta! Testaa vaikka ylihuomenna uudestaan niin pitäis olla jo vahvistunut :)
 
Pahoittelut uusille jäsenille ja onnea haamuilijoille:love:

Alan olla jo huolestunut kun kivut ja vuoto vain jatkuu ja jatkuu, vaikka lääkkeellinen tyhjennys tehty 31.1 eli viime viikon ke. Kivut on jotain ihan kamalaa ja vielä tänään vuosin jotain kalvoja. Antibiotitkin on jo syöty, eli tulehdustakaan ei pitäis olla..(n)

Meillä toiveet korkealla lähikuukausien suhteen, kun viime plussa tuli yllättäen ensimmäisestä kierrosta. Sit tiputaan korkealta ja kovaa, jos tää ei ookkan yhtä helppoa. Yritys jo ’aloitettu’, en ajatellut tikutella ovista vaan miehen sanoin ’pannaan vaan menemään’ (y)

En vaan oo yhtään perillä, missä vaiheessa kiertoa ollaan. Viikko sit ultrassa näkyi juuri ovuloinut munasarja ja keltarauhanen(?), mut alkoiko kierto nyt alusta tyhjennyksen takia? Mitenhän vaikuttaa hormoneihin?
 
Pahoittelut uusille jäsenille ja onnea haamuilijoille:love:

Alan olla jo huolestunut kun kivut ja vuoto vain jatkuu ja jatkuu, vaikka lääkkeellinen tyhjennys tehty 31.1 eli viime viikon ke. Kivut on jotain ihan kamalaa ja vielä tänään vuosin jotain kalvoja. Antibiotitkin on jo syöty, eli tulehdustakaan ei pitäis olla..(n)

Meillä toiveet korkealla lähikuukausien suhteen, kun viime plussa tuli yllättäen ensimmäisestä kierrosta. Sit tiputaan korkealta ja kovaa, jos tää ei ookkan yhtä helppoa. Yritys jo ’aloitettu’, en ajatellut tikutella ovista vaan miehen sanoin ’pannaan vaan menemään’ (y)

En vaan oo yhtään perillä, missä vaiheessa kiertoa ollaan. Viikko sit ultrassa näkyi juuri ovuloinut munasarja ja keltarauhanen(?), mut alkoiko kierto nyt alusta tyhjennyksen takia? Mitenhän vaikuttaa hormoneihin?
Vaikea sanoa onko vuodosta haittaa kun se on yksilöllistä. Jos selkeästi on kipuja, mulle ainakin TYKSistä pyydettiin ottamaan heti polille yhteyttä. Ja myös jos vuoto on erityisen runsasta. Ottaisin yhteyttä neuvolaan tai polille, jos tuntuu vaivaavan.

Jos muistelen omaa keskeytystä kuukauden taakse, pahin vuoto (joka sekään ei ollut runsasta, ei edes normaalin kk-vuodon suuruista), kesti noin kolme päivää. Sen jälkeen käytin viikon verran pikkuhousunsuojia kun tuhrua tuli vielä. Tuon viikon ajan tuli selvästi klönttejä. Särkylääkettä söin ainoastaan keskeytys päivänä. Eli kipuja ei sen päivän jälkeen ollut merkittävästi.
 
@joulutoive mä söin buranaa ja panadolia maksimiannoksilla viikon tyhjennyksestä eteenpäin, sit olin pari päivää ilman ja sit taas alko kivut uudestaan muutamaksi päiväksi. Myös vuoto oli mun mittapuulla vielä viikon tosi runsasta. Lienee aika yksilölllistä. Mut jos yhtään vaivaa niin eihän siinä mitään menetä jos soittaa ja kysyy.


ON: Tässä on yritetty ottaa ihan rennosti mut toki oli pieni toive siitä että olis raskautunut uudestaan heti. Mulla on ollu melkein viikon samanlaisia alavatsa ja alaselkäkipuja mitä normaalisti ennen kuukautisia. Syksyllä oli samat oireet mut ei sit ne menkat alkaneetkaan vaan tuli plussa testiin. Eilen illalla alko kuitenkin vielä kovempaa koskee ja mä jo mietin et nää alkaa tuntuu jo kohta samalta kun kivut keskenmenossa viimeksi, et en kai mä ollu nyt raskaana uudestaan ja sekin meni kesken? Lopulta se vuotokin alkoi, 36 päivää tyhjennyksestä.

Kivut kovemmat ja vuoto runsaampaa kun mulla normaalisti mut oliko niin että ekat menkat km jälkeen voi ollakin kivuliaammat ja runsaammat?
Kohta taas uuteen yritykseen. (y)
 
Kiitos Ann33 ja helskatti vastauksista!

Ehkä odottelen vielä, burana+panadol yhdistelmällä mennään täälläkin mut huomenna tulee vasta viikko keskeytyksestä ja ehkä tänään ollut jo hitusen parempi päivä kipujen suhteen. Vuoto on selvästi nyt vähentynyt, välillä tulee kerralla enemmän.

helskatti, uskon että voi kivut ja vuoto olla km jälkeen erilaiset, ja itsellä ainakin vaihtelee kuukausittain kipujen laatu ja määrä. Näistä omista tämän hetkisistä kivuista tulee mieleen teini-iän kuukautiskivut(paljon kovemmat kun viime vuosina), varmaan hormonien määräkin näitä säätelee?
 
@helskatti Mulla oli km jälkeen ekat menkat vähän runsaammat kuin normaalisti, mutta ei mitenkään erityisen kivulias kuitenkaan. Taas km vuoto oli niukempi kuin normi menkat o_O oon kyllä kanssa kuullut et km jälkeen voi menkat olla runsaammat ja kivuliaat. Tsemppiä yritykseen (y)

@haavelapsi Ihanaa, että teillä tärppäsi noin pian ja saitte ylläriplussan :love: nyt vaan kaikki toiveet sinne, että pysyy mukana. Ootko laskenut, millä viikolla menet? Seurasitko milloin sulla oli ovis?

@joulutoive kannattaa varmaan olla yhteydessä neuvolaan, jos kivut tai vuodon määrä huolettaa. Toivottavasti ei ole mikään vialla, vaan kaikki olisi niin kuin pitää. Pidetään peukkuja pystyssä, että pian nappaa taas (y):love:

Täällä tämän illan testi 20180206_211156.jpg . Tehty samasta lirusta suunnilleen yhtä aikaa ja herkkä ei näytä mitään ja ei- herkkä näyttää aika selvää viivaa. Eilinen testi osoittautui myös ei-herkäksi testiksi, se vain oli herkän paketissa.. raskauskeijulla on näköjään pistetty testejä tulemaan miten sattuu. Tänään tajusin, että eilinen testi ei ollutkaan herkkä.. epävarmoin mielin vielä jatketaan täällä.
 
@Hiutale89 en tikuttanut ovista mutta todennäköisesti hedelmöittyminen 16.-19.1. Koska sillon oli ihan selvät ovisoireet. Rv nyt siis 4+5 - 5+1

Nyt pari päivää oireet vähän helpottamaan päin ja oon varma että kaikki ei oo hyvin :cry: vaikka keskenmenosta ei oireet helpottaneet ennen kun vuoto oli ohi.

Toivon niin että tälläkertaa kaikki menis hyvin, mutta :unsure:

Varhaisultraan vielä niiiiiin pitkä aika :cry:
 
@haavelapsi Tsemppiä varhaisultran odotteluun (y) inhottavaa on, kun ei tiedä, Onko kaikki niinkuin pitää ja täytyy vain luottaa ja odottaa.. vähän kauhun sekaisin tuntein tässä odotan, että onko nuo viivat tullut testeihin pysyäkseen ja kuinka sitten selviän, kun täytyy alkaa odottelemaan varhaisultraa.. viimeksi olisi viikon päästä ollut mulla ultra, mutta sitä ei sitten tarvittu.. :( millaiset oireet sulla on?
 
Naiset, tarvin apua. Joten pelkkä omanapailu tähän kohtaa!

Tein sairaalasta annetun r-testin toissapäivänä aamuvirtsasta. Ihan kuin siihen olisi piirtynyt haamulainen - iltapäivällä kuivuessaa selvempi selvästi. Raskauden mahdollisuutta EI ole, 100% tieto.

Tänään alkoi kuukautiset! Jee! Eli kkm-kierto ohi? Vai onko? Voiko kuukautiset tulla jos hormonia vielä veressä? teenkö vielä uuden testin? Voiko sen tehdä menkkojen aikaan?

Toinen kysymys: mitään kotikonsteja lyhentää kiertoa/varhaistaa ovulaatiota. Mulla kierto pisimmillään jo 35päivää - ja luteaalivaihe lyhyt, vain 10päivää. Ideoita?
 
Naiset, tarvin apua. Joten pelkkä omanapailu tähän kohtaa!

Tein sairaalasta annetun r-testin toissapäivänä aamuvirtsasta. Ihan kuin siihen olisi piirtynyt haamulainen - iltapäivällä kuivuessaa selvempi selvästi. Raskauden mahdollisuutta EI ole, 100% tieto.

Tänään alkoi kuukautiset! Jee! Eli kkm-kierto ohi? Vai onko? Voiko kuukautiset tulla jos hormonia vielä veressä? teenkö vielä uuden testin? Voiko sen tehdä menkkojen aikaan?

Toinen kysymys: mitään kotikonsteja lyhentää kiertoa/varhaistaa ovulaatiota. Mulla kierto pisimmillään jo 35päivää - ja luteaalivaihe lyhyt, vain 10päivää. Ideoita?
Mä sain aikanaan ohjeen ottaa yhteyttä jos rt näyttää plussaa. Epäilys silloin kai ettei kaikki oo tullut pois, mutta kun menkat sulla kerran alkoi niin se pelko varmasti turha. Kantsii soittaa kuitenkin sinne vielä missä kävit.

Kierron lyhentämiseen koitan ite nyt vadelmanlehtiteetä ja gelee royale kapseleita. Saa nähdä auttaako! Stressin vähentäminen toi mulle 9 lisäpäivää kiertoon mutta ehkä nyt tässä kuussa sekin alkaisi vaikuttaa. Mulla se on ollut töiden radikaali vähentäminen ja unen lisääminen. Ja herkkujen syöminen :rolleyes:
 
Lueskelin aamapalalla Tiede-lehteä, jossa oli artikkeli miesten hedelmällisyydestä. Näkökulmaksi otettiin, että naisille tehdään numero hedelmällisyydestä ja kaikki tämän jo peruskoulussa oppivat. Mihin ei kiinnitetään huomiota on miehen iän vaikutus hedelmällisyyteen.

Tutkimuksia on toki tehty vähän, mutta ne pienet tutkimukset mitä on tehty, viittaavat yleisesti siittiöiden laadun laskuun hyvinvointivaltioissa. Hypoteesejä myös löytyy miesten hedelmällisyyden laskusta 35 tai 40 ikävuoden jälkeen. Rahoitusta ei ole löytynyt tähän päivään mennessä ison ja tarpeeksi pitkän tutkimuksen tekemiseen.

Ehkäpä maailmaa muuttuisi myös tällä osa-alueella ja yhteiskunta alkaisi naisten lisäksi huomioimaan enemmän myös miesten tietoisuutta heidän biologisesta kellostaan :) artikkeli oli käännetty New Scientist -lehden julkaisusta.
 
Nyt tulee pelkkää Omanapa-vuodatusta mutta....

Luulin että plussa olisi tuonut tullessaan edes pienen määrän onnea ja valoa mutta voi tätä pelon määrää! Oli ehkä virhe olla odottamatta seuraavia kuukautisia km jälkeen... luulin jo täysin palautuneeni henkisesti km sta mutta enpä taida ollakaan :cry: en ollut esikoisen alkuraskaudessa ollenkaan näin neuroottinen. Mihinkään ei pysty keskittymään eikä millään muulla tunnu olevan mitään väliä...
Nyt rv 5+2 eli näihin aikoihin alkoi pahaenteiset oireet ja kohta verenvuoto edelliskerralla :( odotan vain että koska vuoto alkaa. Vaikka tiedän että ei pitäisi surra valmiiksi kun se ei mitään auta!

Viimeksihän testi ei lähtenyt tummentumaan ollenkaan toivotulla tavalla kun nyt se on tummunut todella hyvin. Tein digitestin luultavasti juuri kun viikko vaihtui eli sainkin tulokseksi 2-3 viikkoa kun todennäköisestä hedelmöittymisestä oli kulunut se tasan 3 viikko. Toivoin jo että näyttäisi 3+ mutta ei o_O

Täytyy muutaman päivän päästä tehdä uusi digi ja toivoa että se näyttäisi 3+ (y)

Lisäjännitystä tuo myös sekin että kaverini jolla lähes samanikäinen esikoinen odottaa myös vauvaa Lokakuulle ja on n viikon edellä :D
Enpä ole ennen pelännyt toisen ultrakäyntiä kun nyt! Nyt siihen on niin helppo samaistua :unsure:

Meillä julkisen puolen varhaisultraan vielä 2 vk 1 päivä. Viikkoja sitten jo 7+3 että syke kyllä täytyisi näkyä.

Kiitos jos jaksoit lukea tän mun sekavan vuodatuksen <3 Toivon todella paljon plussia teille ja vähän varmempaa mieltä muille jotka jo plussanneet :love:

Ei auta kun odottaa, toivoa ja kärsiä :censored:
 
Nyt tulee pelkkää Omanapa-vuodatusta mutta....

Luulin että plussa olisi tuonut tullessaan edes pienen määrän onnea ja valoa mutta voi tätä pelon määrää! Oli ehkä virhe olla odottamatta seuraavia kuukautisia km jälkeen... luulin jo täysin palautuneeni henkisesti km sta mutta enpä taida ollakaan :cry: en ollut esikoisen alkuraskaudessa ollenkaan näin neuroottinen. Mihinkään ei pysty keskittymään eikä millään muulla tunnu olevan mitään väliä...
Nyt rv 5+2 eli näihin aikoihin alkoi pahaenteiset oireet ja kohta verenvuoto edelliskerralla :( odotan vain että koska vuoto alkaa. Vaikka tiedän että ei pitäisi surra valmiiksi kun se ei mitään auta!

Viimeksihän testi ei lähtenyt tummentumaan ollenkaan toivotulla tavalla kun nyt se on tummunut todella hyvin. Tein digitestin luultavasti juuri kun viikko vaihtui eli sainkin tulokseksi 2-3 viikkoa kun todennäköisestä hedelmöittymisestä oli kulunut se tasan 3 viikko. Toivoin jo että näyttäisi 3+ mutta ei o_O

Täytyy muutaman päivän päästä tehdä uusi digi ja toivoa että se näyttäisi 3+ (y)

Lisäjännitystä tuo myös sekin että kaverini jolla lähes samanikäinen esikoinen odottaa myös vauvaa Lokakuulle ja on n viikon edellä :D
Enpä ole ennen pelännyt toisen ultrakäyntiä kun nyt! Nyt siihen on niin helppo samaistua :unsure:

Meillä julkisen puolen varhaisultraan vielä 2 vk 1 päivä. Viikkoja sitten jo 7+3 että syke kyllä täytyisi näkyä.

Kiitos jos jaksoit lukea tän mun sekavan vuodatuksen <3 Toivon todella paljon plussia teille ja vähän varmempaa mieltä muille jotka jo plussanneet :love:

Ei auta kun odottaa, toivoa ja kärsiä :censored:
Kaikki nuo tunteet kuuluvat raskauteen ja etenkin km kokeneille. Se että selviää km:sta ei vielä tarkoita kaikkea, vaan sen jälkeen tulee selvitä uuden raskauden mukana tulevista pelon tunteisiin. Toivottavasti löydät rauhan ja sen realistisuuden kaiken takaa, ja osaisit nauttia raskaudesta. Ootko jo soittanut neuvolaan? Sieltä saa varmasti apua tunteiden käsittelyyn. Kävin itse km jälkeen Polin psykologisen sairaanhoitajan luona, ja ainakin täällä Turun seudulla on vannotettu että apua saa neuvolasta, neuvola psykologilta tai polin henkilöiltä. Apua tulee vain uskaltaa pyytää.
 
@haavelapsi halaus sinne<3 nuo tunneaallot on hirveitä, kun tuntuu, että on niin yksin ajatusten kanssa vaikkei olekaan eikä tarvitsisi olla. Täällä oli samat fiilikset kun 5+4 kieppeillä oltiin, ja sillon viimeks km tapahtu, niin luuli että taasko se käy, mutta onneks kun sen ohi pääsi, niin helpotti vähän. Ar-ultran jälkeen olo oli taas vähän parempi, kun syke löytyi, mutta kyllä sitä vkoa 13 niin odottaa, et ehkä sillon on oikeesti helpottuneempi olo.. Mulla oli tällä vkolla neuvola, ja siellä porasin oloani ja keskenmenoja, mut seki jotenki helpotti, ku sai sielki ny ajatuksiaan avata.

Toivottavasti seuraavat 2vkoa menisi nopeasti, että pääset ar-ultraa <3 Olet ajatuksissa! Ja plussatuulia teille kaikille:love:

Täällä nyt pipuna 8+6
 

Yhteistyössä