Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@akorrzs pahoittelut tänne joutumisesta! Keskenmeno satuttaa varmaankin aina, oli sitten varhainen tai ei :(

Minä täällä edelleen panikoin. Edellinen raskaus siis meni kesken ja silloin sain koko ajan jotenkin melko hailuraa viivaa, nyt vastaan sitten viivoja senkin edestä! Tänään pitäisi olla n vko 4-5 ja nyt viiva ei ole vahvistunut! Voi perse :unsure: vihaan kyllä muutenkin näitä rfsu testejä (punainen) kun koko ajan kontrolliviivatkin erilaiset. Mutta huoli on silti aika megalomaaninen :cry:

Kuinka muilla on keskenmenoissa näyttäneet testit? katso liitettä 2974
Itse testailin ovista kun sain testit kp 23, jolloin hailakka viiva piirtyi ja kp 24 sitä ei enää ollut. Ovis liene ollut kp 21-22(?). Sen jälkeen pelkkää negaa nekin näyttänyt.

Tyhjennyksestä laskien nyt kp 34 ja ekat menkkajuilinnat havaittu. R-testi kuitenkin ollut kokoajan nega, nyt odotellaan malttamattomana menkkoja et voi alkaa yk 2 :love:
 
@Ann33 luin jostain ketjusta että yksi kuppi päivässä vadelmanlehtiteetä riittää yrittäessä raskautta. Lopettaa pitää heti kun saa plussan. Sitten uudestaan käyttöön loppuraskaudessa ja silloin sitä saa juoda reilusti synnytystä edistämään ja helpottamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ann33
Moikka kaikille!

Täällä myös km kokenut kuumeilija haluaisi liittyä mukaan keskusteluun!
Omasta km on nyt kaksi ja puoli viikkoa ja olo alkaa pikkuhiljaa olla henkisestikin eteenpäin katsova. Km oli rv 10+3 ja se alkoi spontaanisti runsaalla kirkkaalla verisellä vuodolla. Kivutkin vastasivat synnytyskipuja :confused:. Onneksi vähentyivät kuitenkin huomattavasti, kun kaikki tuli ulos. Jonkinlaista alavatsakipua ja kipua munasarjojen kohdilla on ollut tähän päivään asti. Ovat kuitenkin aika vähäisiä. Jälkivuoto loppui viiden päivän jälkeen, ja yritys onkin ollut päällä siitä asti (y) Ei nyt aina ihan joka päivä, mutta hyvin tiiviisti kuitenkin :LOL: Raskaustesti näytti negaa noin viikon jälkeen km.
Keskenmeno on ollut henkisesti todella raskas ja alkuun päivät menivät pyöritellen ajatusta päässäni ja vollottaen jatkuvasti. Isäntä on ollut onneksi ihanasti tukena ja selkeästi tämä kokemus meitä lähensikin. Voi että miten hajalla ihminen voi ollakaan tuosta tapahtumasta!
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen testaillut rfsu ovistikuilla mahdollista ovulaatiota, mutta tulokset ovat olleet todella heikkoja :( Mielenkiinnosta olisin halunnut tietää miten kroppa toimii tässä ekassa kierrossa km jälkeen ja yleensäkin ovuloinko ollenkaan joka kierrossa, kun ikääkin on jo 35v. Tänään sain ensimmäisen haalean viivan aamuvirtsasta, joten jos se olisikin sieltä vasta tuloillaan? (n) Aiemmin olen testaillut aina 10.00 jälkeen aika laimeastakin virtsasta. Ja ajattelin välillä kokeilla ihan tästä aamun ensimmäisestä olisiko mitään eroa? Ja heti tuli haamu! :) Aika pitkiä kiertoja monille on näyttänyt tulevan km jälkeen... Oma olisi nyt kp 18. Kapselin poiston jälkeen ehdin yk 2 jolloin kp 24. Siitä sitten jo raskauduin. Joten sen suuremmin en kierroistani tiedä. Aina on ollut hormonaalinen ehkäisy mikä häirinnyt säännöllistä kiertoa. Eikä ovulaatiosta tietoakaan?! Enpä ole osannut sitä ajatella tai tarkkaillakaan :unsure: Kuin vasta nyt! Vaikka eipä mitään hajua siitä ole vieläkään :LOL:
Näitä teidän tekstejä lukiessa ei nämä kuumeilut ainakaan häviä, päinvastoin! Eilen olin kuulostelevani jos jonkinmoisia oireita kehossani, ja lähes varma uudesta raskaudesta tai ainakin kiinnittymisestä :ROFLMAO: Nyt taas järki hiukan palannut tähänkin päähän..
 
Moikka kaikille!

Täällä myös km kokenut kuumeilija haluaisi liittyä mukaan keskusteluun!
Omasta km on nyt kaksi ja puoli viikkoa ja olo alkaa pikkuhiljaa olla henkisestikin eteenpäin katsova. Km oli rv 10+3 ja se alkoi spontaanisti runsaalla kirkkaalla verisellä vuodolla. Kivutkin vastasivat synnytyskipuja :confused:. Onneksi vähentyivät kuitenkin huomattavasti, kun kaikki tuli ulos. Jonkinlaista alavatsakipua ja kipua munasarjojen kohdilla on ollut tähän päivään asti. Ovat kuitenkin aika vähäisiä. Jälkivuoto loppui viiden päivän jälkeen, ja yritys onkin ollut päällä siitä asti (y) Ei nyt aina ihan joka päivä, mutta hyvin tiiviisti kuitenkin :LOL: Raskaustesti näytti negaa noin viikon jälkeen km.
Keskenmeno on ollut henkisesti todella raskas ja alkuun päivät menivät pyöritellen ajatusta päässäni ja vollottaen jatkuvasti. Isäntä on ollut onneksi ihanasti tukena ja selkeästi tämä kokemus meitä lähensikin. Voi että miten hajalla ihminen voi ollakaan tuosta tapahtumasta!
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen testaillut rfsu ovistikuilla mahdollista ovulaatiota, mutta tulokset ovat olleet todella heikkoja :( Mielenkiinnosta olisin halunnut tietää miten kroppa toimii tässä ekassa kierrossa km jälkeen ja yleensäkin ovuloinko ollenkaan joka kierrossa, kun ikääkin on jo 35v. Tänään sain ensimmäisen haalean viivan aamuvirtsasta, joten jos se olisikin sieltä vasta tuloillaan? (n) Aiemmin olen testaillut aina 10.00 jälkeen aika laimeastakin virtsasta. Ja ajattelin välillä kokeilla ihan tästä aamun ensimmäisestä olisiko mitään eroa? Ja heti tuli haamu! :) Aika pitkiä kiertoja monille on näyttänyt tulevan km jälkeen... Oma olisi nyt kp 18. Kapselin poiston jälkeen ehdin yk 2 jolloin kp 24. Siitä sitten jo raskauduin. Joten sen suuremmin en kierroistani tiedä. Aina on ollut hormonaalinen ehkäisy mikä häirinnyt säännöllistä kiertoa. Eikä ovulaatiosta tietoakaan?! Enpä ole osannut sitä ajatella tai tarkkaillakaan :unsure: Kuin vasta nyt! Vaikka eipä mitään hajua siitä ole vieläkään :LOL:
Näitä teidän tekstejä lukiessa ei nämä kuumeilut ainakaan häviä, päinvastoin! Eilen olin kuulostelevani jos jonkinmoisia oireita kehossani, ja lähes varma uudesta raskaudesta tai ainakin kiinnittymisestä :ROFLMAO: Nyt taas järki hiukan palannut tähänkin päähän..
Pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa.
Ihanaa että oot saanut ajatukset jo kohti tulevaa :)

Moni on kirjoitellut, että km tai tuulimunan jälkeen raskautuminen voi tapahtua piankin! Ovistesteihin oon huono neuvomaan, hankala tietää kun en itseltäkään oo sitä bonganut tyhjennysvuodon jälkeen. Vähän odottelulta tuntuu ennen kun pääsee taas kärryille.
 
Moi taas

@mira.flower pahoittelut keskenmenosta! Mulla ikää suunnilleen saman verran kuin sulla, ja monet asiat kyllä mietityttää. Epäilin myös ovulaatiota, mutta nyt kun oon tikuttanut useamman kierron, niin ainoastaan ekasta en ole varma ovuloinko. Että siinä mielessä mulle on ollut hyvät nuo tikut, kun on tuonut rauhaa ainakin siihen. Ja mä oon kans lukenut että km jälkeen voi kierto pitkittyä, varmaan hyvinkin mahdollista sunkin kohdalla!

Mulla olis nyt kierrosta se vaihe, että jos menis saman kaavan mukaisesti siitä km laskettuna, niin pitäis alkaa ens viikon alussa vuoto. Mutta tänään (malttamaton, minäkö? ) testasin äsken cb:llä tosi hailakan haamun. Ja oireita sen verran, että kyllä tää varman sitä itteään on, mutta eri asia sitten pysyykö tällä kertaa mukana. Jännää aikaa pari seuraavaa viikkoa siis (ja jos siitä pääsee eteenpäin niin useampikin viikko vielä, mut alkuun oon onnellinen jos päästään ohi sen viime km)
 
Oih! Suuret onnittelu @akorrzs !!! Toivottavasti nyt tarttuu tiukasti kiinni ja pysyy matkassa mukana! :love: Meinaatko tehdä vielä uusinta testiä lähipäivinä ja katsoa mitä tulosta antavat? Kerroppa ihmeessä vielä lisää uutisia miten on mennyt! Miten monta kiertoa yritystä tuli ennen tätä uutta plussaa?
Kovasti niin toivoisi itsellekin pian hyviä uutisia :whistle: Vaikka eihän sitä mistään voi varma olla.
Tänään on kp 21, eikä tikku antanut kuin pienen haamun. Eli ei näy ovista, ei menkkoja. Eikä mitään muutakaan o_O Alavatsa ehkä hiukan taas rauhoittumaan päin, saisi nuo jomottelut jo loppuakin. Ei ainakaan muistuttelisi jatkuvasti siitä, että kolme viikkoa sitten siellä kasvoikin jotain :unsure: Jotenkin vaan tuntuu, että se helpottaa vasta ekojen menkkojen jälkeen... :X3:
Muutenkin mieli on taas alavireisempi ja usko raskautumiseen hiukan hiipumaan päin. Voisiko olla siitäkin, että innostun nopeasti, mutta innostus hiipuu myös nopeasti jos mitään ei heti tapahdu? Pitkäjänteisyyttä tähänkin touhuun kyllä tarvittaisiin :D Vaikka ei kai se huono olisi jos pääsisi kauheasta kuumeilusta tuohon tulee jos on tullakseen moodiin :sneaky:
 
@mira.flower Pahoittelut keskenmenosta. Tässäkin kohdin odottavan aika on pitkä :( Mielialat vaihtelevat varmasti useastikin päivän aikana. Muista vain surra tarpeeksi, jos sellainen olo on. Tai jos siltä tuntuu, sitten antaa elämän hymyilä :)

@akorrzs varovaiset onnittelut! :love: Tule kertomaan, miten menee ja mitä tuntuu! Helpottaa ainakin jostain syystä mun oloa, kun tietää tässä olevan jotain mahdollisuuksia :LOL:

Olen lähes varma, että tällä viikolla olen ovuloinut. Sunnuntaista lähtien vatsaa on pistellyt ja nippaillut siihen tahtiin, etten muista koskaan tällaista tunteneeni! km jälkeen tulleet siis yhdet kuukautiset ja nyt menossa kp 15. Ovistestiä en ole käyttänyt. Nyt sitten jännäilemään kuinka käy, ainakin yritystä on ollut puhtaas rakkaudesta ja toivosta perheenlisäykselle.
Olen keskiviikosta lähtien ollut aamuisin ärsyttävän raivoissani ja itku silmässä lähtenyt töihin. Lähinnä työasioita olen murehtinut kun kaatuvat niskaan. No tänä aamuna raivosin miehelleni ettet voi olla puoli viiteen asti töissä vaan perjantaisin voi lähteä ajoissa kotiin. Kuljetaan samalla autolla töihin, ja kun muutoinkin tehdään pitkää päivää, perjantaina voi hieman höllätä. Mies katsoi mua hetken ja repesi nauruun, kyllä, olet raskaana :ROFLMAO: En normaalisti raivoa ja ärsyynny ja totesin itsekin, että jostain kiikastaa kun näin paljon hermostuttaa. No parin viikon päästä näyttää minkä tason hormonit tätä aiheuttaa :sneaky:

Tämä kierto eroaa siinä mielessä aikaisemmista kierroista, etten tiedä heti mikä kp-vaihe menossa. Yrityksen alkamisesta laskin joka päivä mikä menossa ja mitä kuuluisi tapahtua. Nyt jotenkin antanut itselleen sen luvan ja ymmärryksen, ettei asiaan voi tämän enempää itse vaikuttaa ja se sekopäinen vouhoominen tämän asian ympärillä ei ainakaan paranna mahdollisuuksia :D palstallakin käyn max kerran päivässä lueskelemassa. Toivon todella, jos ja kun joskus tulevaisuudessa raskaustesti näyttää positiivista, en huku siihen murheeseen ja stressaamiseen miten nyt käy. Mutta sitä ei yhtään tiedä miten sitten tulee reagoimaan.
 
@joulutoive tsemppiä sulle oviksen odotteluun/bongailuun! ❤

Kiitos @mira.flower ja @Ann33 onnitteluista. Vielä ei kyllä itse uskalla yhtään luottaa että tää tästä jatkuu saatika ees vahvistuu. Testaan varmasti vielä uudelleen, ja digin teen joskus ensi viikolla. Ja oikeastaanhan mulla ei oo nyt yhtään kiertoa välissä km jälkeen, vaan kun saatiin lupa heti yrittää niin todettiin että ei pidetä taukoa. Kun kuitenkin on mennyt pitkään ennen kuin tuon ekan kerran tän yrityksen aikana plussasin (meillä siis kylläkin lapsia jo ennestään). Niin siksikin tuntuu uskomattomalta et vois oikeesti olla kahdesta kierrosta peräkkäin.

@mira.flower mullakin on tunteet menny aivan laidasta laitaan, olin pari päivää sitten aivan varma ettei nyt tästä kierrosta ainakaan. Ja että kuvittelen kaikki oireet. Sitten eilen olikin niin monenlaista että uskaltauduin testaamaan. Ja kuitenki km jälkeen on testit näyttänyt negaa. Toivottavasti sullakin onnistuu pian ❤

Tsemppiä myös Ann33 ja kaikki muutkin ❤❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: Ann33
Kiitos @joulutoive ja @Ann33 pahoitteluista! Onneksi pahin murhe alkaa olla jo takanapäin, vaikka ei tuota kokemusta heti varmasti unohda...:oops:

@akorrzs kerrohan miten odotus jatkuu ja mitä testi sanoo, kun sellaisen teet uudestaan!:) Jossakin voi saada neuvolasta alkuraskauden ultrankin, jos heti km jälkeen tärppää, että saadaan laskettuaika tarkennettua ;) Sellainen on varmasti tarpeenkin, km jälkeen, että saisi jonkinlaista mielenrauhaa alkuraskauteen. Voisin kuvitella, että itse ainakin haluaisin käydä tsekkaamassa tilannetta o_O

On: vatsakivut jatkuvat edelleen, mutta joka päivä ovat onneksi vähenemään päin. Ovista olen koittanut bongailla kovasti ja jouduin ostamaan jo uuden paketinkin, kun tikut ( 14kpl ) loppuivat kesken. Nyt kokeilen uuden merkkisiä testejä, ja haamuja ovat antaneet kolme päivää putkeen, mutta ei kunnon viivaa. Viiva on ehkä aavistuksen vahvistunut, mutta luulisi vahvistuvan vähän nopeammin (n)
Eilen kaadettiin pihasta kuusi isoa puuta ja nyt pitäisi puuhommiin koittaa jaksaa lähteä. Saisi tuon pihan taas edes siihen asteelle, että autot siihen mahtuisivat. Hirveä duuni siis edessä pitkäksi aikaa :confused: Mutta lämpiää noilla tupa ainakin muutaman vuoden :whistle:
 
Pahoittelut keskenmenosta @mira.flower . :(:(

@akorrzs Onnittelut plussasta, toivotaan pienen pysyvän matkassa. <3 Ymmärsinkö oikein, että plussasit heti seuraavasta kierrosta?
Meille ainakin luvattiin, ja kirjoitettiin tietoihin, että km:n takia saadaan seuraavaan raskauteen kunnalliselta puolelta ar-ultra. Jospa tekis, niin se ehkä vähän kasvattaisi mielenrauhaa.

Omaa napaa sen verran, että nyt lähes tasavahvasta viivasta ovistestissä 15pvää (En näistä dpo:ista tiedä mitään :D). En tosin tiedä reagoiko testi jäljellä olevaan raskaushormoniin, kun tein heti aamulla, vai oliko oikeasti ovis.

Tänään kp 32/28-32. En halua/uskalla testata, kun ilmeisesti on tavallista että kierto venyy km:n jälkeen. Ehkä loppu viikosta pitää harkita, jos vuoto ei muka alkaisi. Mahdollinen ovis kyllä hyödynnettiin, mutta en jaksa uskoa että meillä heti tärppäisi, aijeminkin mennyt lähes se vuosi. :(
 
Kiitos @henttis ! Sinäkö olet bongannut oviksen jo heti km jälkeisestä kierrosta? Ja jo kaksi viikkoa jälkeen!? :geek: Vähänkö taidan olla hiukan kade ;) Ei vaiskaan, todella hienoa! Kroppa ainakin näyttää tietävän miten kuuluu toimia (y)

On: Itsellä edelleen oviksen bongailu jatkuu... ei mitään uutta. Testit haamuilee neljättä päivää, eikä testiviivakaan juuri vahvistumisen merkkejä anna :unsure: Kovasti jo toivoisin viivalle vahvistumista, mutta ei! Taidan olla tikuttanut kp 10 lähtien, joten pientä turhautumista on välillä ilmassa. Nyt kp 23 ja välillä mietityttää montako uutta pakettia haluan tähän kiertoon uhrata? Ilmeisesti monilla ei km jälkeen ole ovista ollenkaan ekalla kierrolla, kun kroppa palautuu. Tai joillakin voi taas olla useampikin. Tiedä sitten miten itsellä :cautious:
Eilen puuhommista vatsa ei oikein tykännyt vaan alkoi vihloa taas enemmän. Illalla pelkkä jalan nostaminen sai aikaa kipua, kun vatsalihakset jännittyivät. Tänään kipuilu jatkuu suht samanlaisena. Ja minä kun luulin, että tuo olisi jo parempaan päin menossa :( Ehkäpä ekojen menkkojen jälkeen puhdistuu kunnolla ja kivut hellittävät? Hope so!:X3: Ehkä sitä myös on jotenkin herkempi oman kroppansa suhteen ja kuuntelee tarkoin kaikkia vihlomisia ja jomotuksia tuolla hedelmällisyysosastolla :LOL: Tässä sitä kovasti ekoja menkkoja jo odottelen. Mites muilla, milloin teillä alkoivat ekat menkat km jälkeen?
 
Kiitos @henttis ! Sinäkö olet bongannut oviksen jo heti km jälkeisestä kierrosta? Ja jo kaksi viikkoa jälkeen!? :geek: Vähänkö taidan olla hiukan kade ;) Ei vaiskaan, todella hienoa! Kroppa ainakin näyttää tietävän miten kuuluu toimia (y)

On: Itsellä edelleen oviksen bongailu jatkuu... ei mitään uutta. Testit haamuilee neljättä päivää, eikä testiviivakaan juuri vahvistumisen merkkejä anna :unsure: Kovasti jo toivoisin viivalle vahvistumista, mutta ei! Taidan olla tikuttanut kp 10 lähtien, joten pientä turhautumista on välillä ilmassa. Nyt kp 23 ja välillä mietityttää montako uutta pakettia haluan tähän kiertoon uhrata? Ilmeisesti monilla ei km jälkeen ole ovista ollenkaan ekalla kierrolla, kun kroppa palautuu. Tai joillakin voi taas olla useampikin. Tiedä sitten miten itsellä :cautious:
Eilen puuhommista vatsa ei oikein tykännyt vaan alkoi vihloa taas enemmän. Illalla pelkkä jalan nostaminen sai aikaa kipua, kun vatsalihakset jännittyivät. Tänään kipuilu jatkuu suht samanlaisena. Ja minä kun luulin, että tuo olisi jo parempaan päin menossa :( Ehkäpä ekojen menkkojen jälkeen puhdistuu kunnolla ja kivut hellittävät? Hope so!:X3: Ehkä sitä myös on jotenkin herkempi oman kroppansa suhteen ja kuuntelee tarkoin kaikkia vihlomisia ja jomotuksia tuolla hedelmällisyysosastolla :LOL: Tässä sitä kovasti ekoja menkkoja jo odottelen. Mites muilla, milloin teillä alkoivat ekat menkat km jälkeen?
Niin siis oireet täsmäsi ja hiirtä vaille tasavahvat viivat pamahti testiin,mutta aikaisemminkin mulla ovistesti reagoinut raskaushormooniin, että voi olla että rwagoi jäljellä olevaan hcg:hen. Tiedä näistä. Olikin tänään siis kp33. Varmaan pitäs testata, mutta oon varma vaan pitkästä kierrosta. :(
 
@henttis nyt raskaustestiä kehiin! Hulluksihan tuollainen epätietoisuus tekee, kun voi hyvin olla hyviä uutisia tiedossa :) Oireetkin ovat alkuun niin epämääräisiä, ettei niistä kyllä ota selvää. Miten sitä ovista testasit alkuun? Tikutitko monta kertaa, vai vain kerran? Mietin, että minkälaisia eroja niissä oli (n) Tai jos sinulla on vielä niitä ovistikkuja niin voithan sellaisillakin testata mitä nyt näyttää. Ainakin on edullisempaa ;)
 
Täällä ketutuskäyrät koholla :mad: Ärsyttää. Tänään kp 29 keskenmenosta eikä kyllä ovulaatiosta tietoakaan. Välillä testeissä viivat vahvistuu ja sitten taas heikkenee. Mitään ovisplussaan viittaavaa oiretta tai testiä ole tullut vielä. Nimenomaan se eniten ottaa päähän ettei pääse edes yrittämään ja piinailemaan tärppiä :(

Toki se kierto josta plussasin oli 60 päivää pitkä, ettei se plussa mahdoton ole pitkässä kierrossa.. Mutta tätä rataa se 6kk joka pitää lapsettomuustutkimuksia odottaa sisältää vain muutaman yrityksen siihen luomuplussaan.

@akorrzs Onnittelut :love:

Pahoittelut @mira.flower :( keskenmenosta.
 
@Aileen kiitos pahoitteluista! Sinullakin ilmeisesti on todella vähän aikaa km. Niin kuin @henttis sinullakin :( No, eipä mikään ihme, että meinaa epätoivo iskeä ensimmäisten kuukautisten metsästyksessä. Tänään itse asiassa luin sellaisen jutun jossa kerrottiin, ettei km ole ensimmäinen vuotopäivä. Vaan vasta seuraavat menkat aloittavat kierron. Siksi niissä voi kestää. Monesti hormonit heittelehtivät ensimmäiset kolme kiertoa, ja tasaantuvat vasta sitten pikkuhiljaa. Jollei uusi raskaus ole alkanut. Varmaan vaikuttaa paljon miten pitkällä raskaus oli, että miten hormonitoiminta palautuu. Tuo juttu kuulosti ihan järkeenkäyvältä, mutta ei se nyt hirveästi helpotusta tuonut. Tai helpotti se siten, että tietää ettei ne menkat välttämättä ole ihan just tulossa :( Varsinkin kun oma km tuli vasta 11. rv niin ihan varmasti aikaa kuluu... Toivon silti kovasti, että seuraava raskaus alkaisi suht nopeasti niin kuin tuo keskenmennytkin. :whistle: Että näin paljon toi realiteettia tähän päähän :LOL:
Oviksen bongailu jatkunut, ei mitään uutta sillä rintamalla. Haamuilu jatkuu, eikä viiva vahvistu. Nyt kp 25, joten ei kai niitä menkkoja sitten ole tiedossa ainakaan pariin viikkoon :cautious:
@henttis pahoittelut negasta :( Voi nyt rähmä, ettei parempia uutisia tullut!
 
Pahoittelut kaikille uusille tulijoille!
Täällä menossa dpo10/11 toisessa km:n jälkeisessä kerrossa. Hätähousuna tehty R-testi negaa.

Mulla oli eka kierto vain päivän tai pari normaalia pidempi, mutta km olikin varhainen. Tämä kierto lienee normaali. To tai pe odottelen menkkoja alkavaksi (tai tietysti toivon etteivät alkaisi ollenkaan vaan tulis plussa testiin...). Mitään lupaavaa oiretta ei ole, paitsi lämmöt vähän korkeammat kuin yleensä. Mulla on useimmiten tosi tasaisesti 36.6 oviksen jälkeen, ja nyt on ollut 36.8 useampana päivänä.
 
@Aileen kiitos pahoitteluista! Sinullakin ilmeisesti on todella vähän aikaa km. Niin kuin @henttis sinullakin :( No, eipä mikään ihme, että meinaa epätoivo iskeä ensimmäisten kuukautisten metsästyksessä. Tänään itse asiassa luin sellaisen jutun jossa kerrottiin, ettei km ole ensimmäinen vuotopäivä. Vaan vasta seuraavat menkat aloittavat kierron. Siksi niissä voi kestää. Monesti hormonit heittelehtivät ensimmäiset kolme kiertoa, ja tasaantuvat vasta sitten pikkuhiljaa. Jollei uusi raskaus ole alkanut. Varmaan vaikuttaa paljon miten pitkällä raskaus oli, että miten hormonitoiminta palautuu. Tuo juttu kuulosti ihan järkeenkäyvältä, mutta ei se nyt hirveästi helpotusta tuonut. Tai helpotti se siten, että tietää ettei ne menkat välttämättä ole ihan just tulossa :( Varsinkin kun oma km tuli vasta 11. rv niin ihan varmasti aikaa kuluu... Toivon silti kovasti, että seuraava raskaus alkaisi suht nopeasti niin kuin tuo keskenmennytkin. :whistle: Että näin paljon toi realiteettia tähän päähän :LOL:
Oviksen bongailu jatkunut, ei mitään uutta sillä rintamalla. Haamuilu jatkuu, eikä viiva vahvistu. Nyt kp 25, joten ei kai niitä menkkoja sitten ole tiedossa ainakaan pariin viikkoon :cautious:
@henttis pahoittelut negasta :( Voi nyt rähmä, ettei parempia uutisia tullut!
Mielenkiintoinen juttu, tai että olit löytänyt tuollaisen tiedon että kierto lähtee vasta seuraavista kuukautisista liikkeelle. Ihan loogista. Mutta tiedä sitten näistä todellisuudesta, nainen on ihmeellinen asia :D

Tänään on kp 19/28-30. Uskoisin kivuista päätelleen ovuloineen viime viikolla. Viikko sitten sunnuntaina alkoi mahakipu ja jatkui muistaakseni lauantaihin. Ikinä en ole ollut niin kipeä, joten voisin veikata ovikseksi. Mulla on ihan kummallinen tunne vatsassa. Uskoisin ovuloineeni vasemmalta jossa ehkä pieni paineen tuntu. Oikealla tunnen kipua kun jännitän syviä vatsalihaksia. Oikealla tunne täysin samassa kohdassa pitkämäisen kivun, kun viimeksi olin raskaana. Tällöin tunsin vähän samanlaisena kipuna ja ennen kaikkea paineen tuntuna.

Onko jollakin jäänyt vatsaan edellisestä raskaudesta jotain tunnetta? Vai mitähän tämä on :cautious: useita viikkoja ehti olla poissa oikean puolen tunne. En vielä jaksaisi uskoa jos olisin raskaana että jotain tuntemuksia olisi. Olisikin aiheellisia tuntemuksia :whistle:
 
Hei kaikille!

@mira.flower kuulostaa kyllä järkeenkäyvältä tuo että mitä pidemmällä raskautta km niin sitä pidempään menee hormonitoiminnalla palautua. Jotenki noin olin sitä itsekin ajatellut. Vaikka tokihan kaikki on yksilöitä, mut noin niinku keskimäärin. Millä testeillä sä muuten testaat ovista? Mulla ei rfsu näytä plussaa, mut pc näyttää. (Testasin siinä plussakierrossa molemmilla).

@henttis ja @Aileen tsemppiä hurjasti yrityksen odotteluun! Ja joo mulla tää plussa/haamu oli heti seuraava kierto km:sta. Jos km ekan vuotopäivä olis kp1 niin ovis tais olla kp 13. Mutta ei tainnut kunnolla kiinnittyä. Testasin siis plussan/haamun (miehennähtävän) vielä uudemman kerran eilen aamulla, mutta sitten eilen illalla alkoi menkkamainen vuoto ihan yllättäen (mun kierto on ollu 26-31, viime aikoina 26-28 ja tänään ois ollu kp 28) ja on jatkunut tänäänkin, eli kemialliseks tais jäädä. Mietinki, että pitäisikö käydä ehkä jo hyvillä kyselemässä että mitäs nyt. Mutta ajattelin siis testata vielä varalta kun vuoto loppuu, mut taitaa mullakin alkaa uus otoksen odottelu.

@Lallastiina toivottavasti sulla olis nyt tärpännyt ❤
 
@Ann33 minulla on km jälkeen ollut ihme tuntemuksia joka päivä alavatsalla ja molempien munasarjojen kohdilla. Välillä yltyvät enemmän, varsinkin kun tekee jotain mikä ottaa vatsalihaksiin. Sitten ovat taas välillä huomaamattomia, eivätkä anna kuulua itsestään mitään. Kuitenkin joka päivä jossain kohtaa pientä kipuilua tuntuu. Selkeästi liittyvät tuohon km, kun sen jälkeen alkoivat. Ovulaatiokivuistakaan ei ole kysymys vaan on jotain muuta. Jotenkin toivon, että ne sieltä kaikkoavat kunhan ekat menkat alkaa. Luulisin kipuilujen ja tuntemusten liittyvän hormonaalisiin juttuihin? (n) Ehkä...

@akorrzs toivottavasti tuo vuoto olisi vain valemenkat, ja raskaus jatkuisi normaalisti!:love: Sen niin soisi sinulle! Ja onhan niin monille käynytkin! Ja jotenkin voisin kuvitella, että juuri km jälkeen sellainen ei suuri ihme olisikaan. Kovasti pidän peukkuja täällä, että kaikki olisi kuitenkin hyvin! (y) Jännityksellä odotetaan mitä tuleman pitää!
 
@akorrzs alkuun testasin ovista rfsu:n testeillä ja nyt siirryin pc:n testeihin. Molemmista haamuiluja olen vain saanut aikaiseksi, mutta selkeästi nuo pc testit ovat herkempiä. Ja niihin tykästyin enemmän :sneaky: Rfsu näytti useasti plankkoa ja tuo pc on nyt haamuillut koko ajan, tosin Rfsu:n viimeinen testi haamuili myös, jonka jälkeen vaihto sattuikin juuri siihen kohtaan, ja pc:t jatkoivat haamuilua.
 
Eilen tajuntaani iski ajatus siitä, että tämän keskenmenneen raskauden ihan alussa, silloin kun en edes tiennyt siitä vielä mitään. Kävin rötgenissä! :unsure: Tämän " hienon " oivalluksen jälkeen google tietysti lauloi. Sieltä löytyikin helposti ns. virallisilta sivuilta tiedosto jossa kerrottiin röntgenin ja steilyn vaikutuksista sikiöön. Eivätkä olleet kovin hyviä raskauden jatkumisen kannalta. Juurikin ihan alussa sikiö monesti kuolee heti tai saa kehityshäiriön. Olihan siellä paljon muutakin, mutten jaksanut koko tekstiä lukea, kun sain jo sen oleellisen tiedon. Kysyin eilen mieheltäkin muistaako milloin olin siellä röntgenissä, ja sama muistikuva hänellä oli kuin minullakin. Että tuohon ajankohtaanhan sen piti juuri osua :X3: Hienot itsesyytökset sain aikaiseksi tuosta ahaa elämyksestä. Miten tyhmä ihminen voikaan olla? :( Toisaalta eihän mistään varma voi olla, mutta sitä kai etsii jatkuvasti jonkinnäköistä selitystä tapahtuneelle. Ja tuo nyt voisi olla ainakin yksi hyvä sellainen. :cautious:
Muuten ei yrittämisen suunnalla tapahdu ihmeempiä. Kp 27, ovistesteissä ei mitään edelleenkään. Menkkoja kovasti odotellaan. Välillä tuntuu, että sieltähän ne tulee, mutta sitten taas olo menee ohi :X3: Tänne saisi japanilaiset jo hyökätä lippujensa kera :sneaky:
 
Eilen tajuntaani iski ajatus siitä, että tämän keskenmenneen raskauden ihan alussa, silloin kun en edes tiennyt siitä vielä mitään. Kävin rötgenissä! :unsure: Tämän " hienon " oivalluksen jälkeen google tietysti lauloi. Sieltä löytyikin helposti ns. virallisilta sivuilta tiedosto jossa kerrottiin röntgenin ja steilyn vaikutuksista sikiöön. Eivätkä olleet kovin hyviä raskauden jatkumisen kannalta. Juurikin ihan alussa sikiö monesti kuolee heti tai saa kehityshäiriön. Olihan siellä paljon muutakin, mutten jaksanut koko tekstiä lukea, kun sain jo sen oleellisen tiedon. Kysyin eilen mieheltäkin muistaako milloin olin siellä röntgenissä, ja sama muistikuva hänellä oli kuin minullakin. Että tuohon ajankohtaanhan sen piti juuri osua :X3: Hienot itsesyytökset sain aikaiseksi tuosta ahaa elämyksestä. Miten tyhmä ihminen voikaan olla? :( Toisaalta eihän mistään varma voi olla, mutta sitä kai etsii jatkuvasti jonkinnäköistä selitystä tapahtuneelle. Ja tuo nyt voisi olla ainakin yksi hyvä sellainen. :cautious:
Muuten ei yrittämisen suunnalla tapahdu ihmeempiä. Kp 27, ovistesteissä ei mitään edelleenkään. Menkkoja kovasti odotellaan. Välillä tuntuu, että sieltähän ne tulee, mutta sitten taas olo menee ohi :X3: Tänne saisi japanilaiset jo hyökätä lippujensa kera :sneaky:
Voi ei, inhottavaa jos tuntuu tehneensä väärin. Muista, ettet voi olla varma mistä km johtuu. Siihen voi olla täysin eri syy tai monta yhdessä. Aivan varmasti olet tehnyt voitavasi ja kukaan ei tahallaan tee mitään hölmöä raskaana ollessaan. Tai ainakin tiedostaa ja hyväksyy siihen liittyvät riskit. Tottakai on luonnollista että hakee syitä tapahtuneelle. Se on ihmisluonnon tarve, kysymyksille pitää saada vastaus. Itsesyytökset ovat turhaa! Keskustelin tammikuussa paljon sairaanhoitajan kanssa juurikin näistä tunteista kun painin itsesyytöksien kanssa. Tuli otettua muutama lasi viiniä, söin huonosti, kävin treenaamassa kovaa. Mutta sitten toisaalta elämää ei voi elää sillä varoajalla jos nyt onkin raskaana. Sitä kun ei tiedä mistä kierrosta tärppää, jos saat pointistani kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
Moi kaikille ja pahoittelut tänne joutuneille. Oon käynyt lukemassa teidän tarinoita aika ajoin kun olen kokenut itsekin keskenmenon loppuvuodesta 2015 ja kahteen kertaan 2016.

Älkää ihanat naiset luovuttako! Ottakaa välillä kuitenkin aikaa itselle ja rentoutukaa. Itselläni oli pakko olla taukoa palstalta vaikka kuinka kuumeilin, hieman rauhoittui fiilis. Tietysti aina toivoi sitä plussaa ja elokuun 2017 alussa sitten olin varma että nyt ollaan raskaana. Plussa tuli. Ikää plussatessa kuitenkin jo 42v!
Piinaavat viikot alkoi, mutta onneksi keskenmenojen jälkeen oli sovittu että pääsen sairaalaan ultraan viikolla 7. Ja se fiilis oli jotenkin uskomaton kun siellä syke näkyi. Pääsin viikolla 9 seuraavaan ultraan, mielenrauhaa itselle ja kun kaveri oli kasvanut niin oli taas helpompi olla. Nyt oltiin jo pidemmällä kuin missään aiemmassa kolmessa, mitkä päätyi keskenmenoon viikoilla 7-9. Ja siitä ollaan edetty hyvin ja nyt mennään jo 35+3. Ei ole enää montaa viikkoa, mutta täytyy sanoa että uskomattomalta tuntuu vieläkin! :)

Toivon teille kaikille onnea ja tarrasukkia matkaan kun plussaa tulee! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina

Yhteistyössä