Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@haavelapsi taisi juuri viime kierrossa se olla meitsi joka uteli @Fritang :lta samaa asiaa :D kyllä, tuntui kyllä ovis paljon kivuliaampana keskenmenon jälkeen. Nyt tässä kierrossa taas oli paljon lievemmät oireet, mutta siitä syytän myös vatsaontelon tähystystä, missä putsattiin paikkoja. Mulla siis myös endometrioosi on riehaantunut tässä kuluneen syksyn aikana.
 
@haavelapsi taisi juuri viime kierrossa se olla meitsi joka uteli @Fritang :lta samaa asiaa :D kyllä, tuntui kyllä ovis paljon kivuliaampana keskenmenon jälkeen. Nyt tässä kierrossa taas oli paljon lievemmät oireet, mutta siitä syytän myös vatsaontelon tähystystä, missä putsattiin paikkoja. Mulla siis myös endometrioosi on riehaantunut tässä kuluneen syksyn aikana.
Ai sulla on vatsaonteloonkin vuotanut jotain? :( Oliko sulla kohdun ulkoinen vai johtuko kaikki endosta ? Mistähän toi kipu mulla johtuu.. ei tiedettävästi oo endoa. Mielessäni vaan kehittelen kauhuskenarioita siitä että nyt kypsyisikin useampi munasolu ja monikkoraskauden risti kasvaisi :eek: suoraan sanottuna se olis ihan hirveetä jos saiskin kaksoset o_O sitä pelon määrää lähinn.
 
@haavelapsi onko teillä suvussa kaksosia? :) mä oon aina aatellut et olis kiva saada kaksoset,voisha se olla jos sais ni muuttus ääni kellossa :D

Ei oo suvussa, mutta käsittääkseni erimunaisten kaksosten riski on kaikilla lähes yhtä suuri. Minä vielä ennen esikoista haaveilin että kaksoset olis ihanat mutta ensimmäinen vuosi yhdenkin kanssa oli sen verran raskas että mielummin yks kerrallaan :LOL:

Ja eniten mua siis hirvittää moninkkoraskauteen liittyvät riskit. :cautious:
 
Ei oo suvussa, mutta käsittääkseni erimunaisten kaksosten riski on kaikilla lähes yhtä suuri. Minä vielä ennen esikoista haaveilin että kaksoset olis ihanat mutta ensimmäinen vuosi yhdenkin kanssa oli sen verran raskas että mielummin yks kerrallaan :LOL:

Ja eniten mua siis hirvittää moninkkoraskauteen liittyvät riskit. :cautious:
Toivotaan ettei oo siis useempia munasoluja tekeytymässä :)
Mua on alkanut jo kauhistuttaa kaikki raskauteen liittyvät riskit muutenkin. Ekan kaa ku ei tienny mistää mitään ni naiivisti vaan usko et kaikki menee hyvin en osannut pelätä mitään.. nyt taas kaikki kauhuskenaariot on päässä jo valmiina..
 
Toivotaan ettei oo siis useempia munasoluja tekeytymässä :)
Mua on alkanut jo kauhistuttaa kaikki raskauteen liittyvät riskit muutenkin. Ekan kaa ku ei tienny mistää mitään ni naiivisti vaan usko et kaikki menee hyvin en osannut pelätä mitään.. nyt taas kaikki kauhuskenaariot on päässä jo valmiina..
Sama täällä. Ei sitä osannut tota keskenmenookaan uskoa omalle kohdalle ennenkun se sattu.. jotenki ajatteli et ei mun kohdalle osu :oops:

Pelottaa vähän sekin jos vielä joskus plussaa että miten sitä osaa iloita siitä nyt kun tietää että se km riski oikeesti on olemassa :unsure:
 
Sama täällä. Ei sitä osannut tota keskenmenookaan uskoa omalle kohdalle ennenkun se sattu.. jotenki ajatteli et ei mun kohdalle osu :oops:

Pelottaa vähän sekin jos vielä joskus plussaa että miten sitä osaa iloita siitä nyt kun tietää että se km riski oikeesti on olemassa :unsure:
Sepäs se, itelle vielä 4km takana ni plussatesti herättää pelkkää kahua eikä iloa, mikä sekii harmittaa ku olis niin kiva iloita asiasta mut ei vaan kykene enään ku pelkäämään pahinta :(

Mutta eiköhän nää koettelemukset vaan vahvista meitä loppujen lopuksi :)
 
Ai sulla on vatsaonteloonkin vuotanut jotain? :( Oliko sulla kohdun ulkoinen vai johtuko kaikki endosta ? Mistähän toi kipu mulla johtuu.. ei tiedettävästi oo endoa. Mielessäni vaan kehittelen kauhuskenarioita siitä että nyt kypsyisikin useampi munasolu ja monikkoraskauden risti kasvaisi :eek: suoraan sanottuna se olis ihan hirveetä jos saiskin kaksoset o_O sitä pelon määrää lähinn.

En yhtään tiedä miten sinne on sitä kohdun limakalvon kaltaista kudosta eksynyt, onneksi ei kovin paljon ollut poistettavaa. Toisessa munasarjassa sen sijaan oli neljä kystaa, ja munasarja oli kiertynyt ympäri täyden kierroksen :D voi sekin toki aiheuttaa niitä kipuja.

Digi sanoi tänään, pari päivää ennen oletettujen kuukautisten alkamista, että nega :( hö. No okei. Ei muuta kuin seuraavaa kiertoa odotellessa.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :love:

Onnea @Kiira29 ja @Pamsku !! :love: paljon paljon tarrasukkia teille mukaan! :)

@haavelapsi mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen ensimmäinen ovis ihan järkyttävän kivulias. Sen jälkeen on ollut vain kevyttä nipistelyä ja turvotusta. Ja ovista ei olis juurikaan muusta kuin himoista ja limoista tiennyt. (En ole tikuttanut vielä, kun raskauduttiinkin niin nopeasti ihan vain kroppaa ja oireita kuuntelemalla). Km jälkeen eka ovis tais tulla viimeviikolla ti-ke ja ei ollut mitenkään erityisen kivulias. Taas vaan himot ja limat sen paljasti. Ja yllätyin kuin nopeasti se tuli km jälkeen ja oltiin vähän huolimattomasti peittoa heiluteltu ennen sitä.. tässä periaatteessa piinapäivät olis nyt päällä, vaikka se ei ollu ollenkaan suunnitelmissa :ROFLMAO:

Omanapa: huomenna lääkärin tarkastus km jälkeen.. toivottavasti kaikki on ok.
 
Millaisilla oloilla ja fiiliksillä on @Kiira29 ? :)

@Hiutale89 tsemppiä lääkäriin! Toivottavasti siellä on kroppa toipunut ja pääsette jatkamaan yritystä :)

Lieneekö pms:n oireita, vai miksi on surettanut tämä lapsettomuusasia näinä pyhinä niin paljon. Tai ehkä nyt on ollut niin paljon taas aikaa ajatella asiaa, että mieli on jo mennyt ihan sekaisin ja jäljellä on kauhea surku kun vielä ei oo onnannut. Viime kesäkuussa oli yk1, yksi plussaus yk4, ja km lokakuun lopussa takana. Parit ovikset missattu työreissujen takia... ja kun se plussa silloin syksyllä tuli, niin sehän tuli kuin vahingossa. Yrittämättä. Olin valmistautumassa menkkoihin, ja kun niitä ei kuulunut, testasin plussan.
Mitenköhän tässä pitäisi jatkaa :D unohtaako koko yrittämisen taas, vai tilatako ovistikkuja ja alkaa mittailemaan aamulämpöjä?
 
En yhtään tiedä miten sinne on sitä kohdun limakalvon kaltaista kudosta eksynyt, onneksi ei kovin paljon ollut poistettavaa. Toisessa munasarjassa sen sijaan oli neljä kystaa, ja munasarja oli kiertynyt ympäri täyden kierroksen :D voi sekin toki aiheuttaa niitä kipuja.

Digi sanoi tänään, pari päivää ennen oletettujen kuukautisten alkamista, että nega :( hö. No okei. Ei muuta kuin seuraavaa kiertoa odotellessa.
Voi ei :( tsemppiä uuteen kiertoon (y)

Endo on kyllä varmasti todella inhottava vaiva ! :( Miten se kiertynyt munasarja, tehtiinkö sille jotain ? Mun kaverilla poistettiin tosi nuorena toinen munasarja kun oli kiertynyt ja mennyt jo kuolioon :cry:
 
@Santso meillä se yrittäminen keskenmenojen jälkeen oli aina ajatuksen tasolla sellasta "okei ei oteta stressiä, lapsia saadaan niitä ei tehdä, nyt rennolla otteella, spontaanisti". Ja sit kuitenkin aina kun oviksen aika tuli olin ihan hermostuksissani koko viikon että "tahtoo vauvan, nyt seksiä joka päivä, monelta tuut tänään kotiin, ehditäänhän me varmasti" etc. :LOL: Oli vaikea olla sit kuitenkaan yrittämättä silloin kun siihen oli tilaisuus.
 
Millaisilla oloilla ja fiiliksillä on @Kiira29 ? :)

@Hiutale89 tsemppiä lääkäriin! Toivottavasti siellä on kroppa toipunut ja pääsette jatkamaan yritystä :)

Lieneekö pms:n oireita, vai miksi on surettanut tämä lapsettomuusasia näinä pyhinä niin paljon. Tai ehkä nyt on ollut niin paljon taas aikaa ajatella asiaa, että mieli on jo mennyt ihan sekaisin ja jäljellä on kauhea surku kun vielä ei oo onnannut. Viime kesäkuussa oli yk1, yksi plussaus yk4, ja km lokakuun lopussa takana. Parit ovikset missattu työreissujen takia... ja kun se plussa silloin syksyllä tuli, niin sehän tuli kuin vahingossa. Yrittämättä. Olin valmistautumassa menkkoihin, ja kun niitä ei kuulunut, testasin plussan.
Mitenköhän tässä pitäisi jatkaa :D unohtaako koko yrittämisen taas, vai tilatako ovistikkuja ja alkaa mittailemaan aamulämpöjä?
Voi ei, harmi ku ei tärpännyt :( tsemppiä uuteen kiertoon, jospa se olisi the kierto :) kumpi susta itestäs tuntuu paremmalta? Stressaako sua mittailu ja tikuttelu vai helpottaaks ne enemmin oloa, varmaan niin kantsii mennä mikä on itelle mielenrauhaa antavin tapa :)

Mulla on edellee tosi epävarma olo, tänää oli ehkä vähän etova olo mut se nyt taas saatto johtuu siitä ku enei ollut syönyt moneen tuntiin. Joka vessareissulla ootan verilöylyä. Rinnat ei oo kipeet eikä mitään muutakaan ku menkkakipu olo alavatsalla. On tää oottelu vaan raastavaa, mitenhän täs sais ajankulumaan ja ajatuksii harhautettua. Mietin sitä alkuraskauden ultraaki et meniskö vai ei, ei se mitään kerro vaikka siel olis kaikki hyvin koska se km voi tulla silti :(

http://aijaa.com/JAlEIg testirivi
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, harmi ku ei tärpännyt :( tsemppiä uuteen kiertoon, jospa se olisi the kierto :) kumpi susta itestäs tuntuu paremmalta? Stressaako sua mittailu ja tikuttelu vai helpottaaks ne enemmin oloa, varmaan niin kantsii mennä mikä on itelle mielenrauhaa antavin tapa :)

Mulla on edellee tosi epävarma olo, tänää oli ehkä vähän etova olo mut se nyt taas saatto johtuu siitä ku enei ollut syönyt moneen tuntiin. Joka vessareissulla ootan verilöylyä. Rinnat ei oo kipeet eikä mitään muutakaan ku menkkakipu olo alavatsalla. On tää oottelu vaan raastavaa, mitenhän täs sais ajankulumaan ja ajatuksii harhautettua. Mietin sitä alkuraskauden ultraaki et meniskö vai ei, ei se mitään kerro vaikka siel olis kaikki hyvin koska se km voi tulla silti :(

http://aijaa.com/JAlEIg testirivi

Mee sinne ultraan, niin näet mahd nopeasti mikä tilanne! :) Eikö se vähän niin mennyt, että jos sykkeet näkyy ultrassa niin km-riski on jo toooosi pieni :) Oon ollut niin omissa maailmoissani etten muista, ootko miettinyt verikokeita? Keskenmenoneuvolassa viimeksi mulle suositeltiin että kävisi seuraavassa raskaudessa vaan heti verikokeissa niin saa selkeämpää kuvaa alkuraskauden kulusta :)

@Titi-uu89 juuri noin :D haha. Just siinä plussauskierrossa kyllä muistan itkeneeni ovisviikolla ettei me ikinä saada lasta. Että sellainen stressaamaton kierto oli siellä :D

@haavelapsi joo siis käsittämätöntä että se munasarja kaikista kiertymistä ja kystista huolimatta toimi ihan normaalisti! Ei ollut munanjohtimet tukossa eikä mitään. En ymmärrä miten ne kystamollukat saa munasarjasta pois siten että munasarja säilyy, mutta näin mun tapauksessa kävi! Toivotaan että tää mun endo pysyis aisoissa ja näinkin vähäoireisena kuin tähän asti.

Sais nyt hemskutti soikoon sen oman käärön syliin, niin sitten aloitan e-pillerit taas sen jälkeen välittömästi, niiden avulla häviää menkat ja kivut ja endot ja aknevaivatkin, ihan sama millaista myrkkyä ne muuten on :D mut se muksu ekana!

Ai niin ja siitä ovismetsästyksestä. Yritän nyt vähän sellaista järkilähtöisempää ajattelutapaa, ja jätän ovistikut vielä kauppaan. Veikkaan että mittaamisesta vois mulle tulla vähän liian stressaavaa... tai no, katotaan. Mä osaan taitavasti kyllä muuttaa mieltäni...
 
Viimeksi muokattu:
@Santso yritän ens viikolla jos ei oo vuoto vielä alkanut ni soitella ultra-aikaa, ehkä se on kuitenki parasta niin :)

Nyt en muista et oliks sul aiemmin lapsia vai yritättekö ekaa? Endo on kyl vittumoinen vaiva toivottavasti raskautusit nopsaan ni sekin taitaa helpottaa sitä kasvua :)

Mites @Toiveinen , onko teillä mikä tilanne? Miten oot toipunut? :)
 
Mee sinne ultraan, niin näet mahd nopeasti mikä tilanne! :) Eikö se vähän niin mennyt, että jos sykkeet näkyy ultrassa niin km-riski on jo toooosi pieni :) Oon ollut niin omissa maailmoissani etten muista, ootko miettinyt verikokeita? Keskenmenoneuvolassa viimeksi mulle suositeltiin että kävisi seuraavassa raskaudessa vaan heti verikokeissa niin saa selkeämpää kuvaa alkuraskauden kulusta :)

@Titi-uu89 juuri noin :D haha. Just siinä plussauskierrossa kyllä muistan itkeneeni ovisviikolla ettei me ikinä saada lasta. Että sellainen stressaamaton kierto oli siellä :D

@haavelapsi joo siis käsittämätöntä että se munasarja kaikista kiertymistä ja kystista huolimatta toimi ihan normaalisti! Ei ollut munanjohtimet tukossa eikä mitään. En ymmärrä miten ne kystamollukat saa munasarjasta pois siten että munasarja säilyy, mutta näin mun tapauksessa kävi! Toivotaan että tää mun endo pysyis aisoissa ja näinkin vähäoireisena kuin tähän asti.

Sais nyt hemskutti soikoon sen oman käärön syliin, niin sitten aloitan e-pillerit taas sen jälkeen välittömästi, niiden avulla häviää menkat ja kivut ja endot ja aknevaivatkin, ihan sama millaista myrkkyä ne muuten on :D mut se muksu ekana!

Ai niin ja siitä ovismetsästyksestä. Yritän nyt vähän sellaista järkilähtöisempää ajattelutapaa, ja jätän ovistikut vielä kauppaan. Veikkaan että mittaamisesta vois mulle tulla vähän liian stressaavaa... tai no, katotaan. Mä osaan taitavasti kyllä muuttaa mieltäni...
Hyvä että toimii (y)

Mulla olis ovistestejä kaapissa vaikka kuinka mut en meinaa osata käyttää niitä ku en ensimmäistäkään yrittäessä saanut koskaan ovisplussaa.. ja raskauduin silti :whistle:
Pelkään kanssa että tulee vaan liikaa stressiäo_O
 
Hyvä että toimii (y)

Mulla olis ovistestejä kaapissa vaikka kuinka mut en meinaa osata käyttää niitä ku en ensimmäistäkään yrittäessä saanut koskaan ovisplussaa.. ja raskauduin silti :whistle:
Pelkään kanssa että tulee vaan liikaa stressiäo_O

Joo, juuri samanlainen pelko. Ovis tulee mutta liuskoissa ei näy mitään, hirrrvee stressi ja kroppa jumissa stressin takia :D Parempi koittaa vaan tjottailla suht oikeisiin aikoihin.

@Kiira29 esikoinen olisi kovasti haaveissa täällä, kaksi keskenmenoa takana 6-8-viikoilla. Onneksi endosta huolimatta sentään on plussia tullut :) Täällä niin kovasti toivotaan että teillä menisi nyt kaikki niin kuin pitääkin! En uskalla oikein muuta sanoa :D <3
 
@Kiira29 toivon niin tarrasukkia sinulle, ja myös muille plussanneille! :love:

Ja kiitos kysymästä, oon nyt huonosti käyny kirjoittelemassa, lueskellut teitin kirjotuksia kyllä, mut jotenki en oo saanu aikaseksi kirjotettuu. :unsure:

Täällä vointi ja fiilikset ihan hyvät. Ovista yritin bongailla tikuilla, mut en saanu ku yhtenä iltana aavistuksen tummemman viivan mitä muissa tikuissa, et en tiiä sitte. Pientä vihlontaa munasarjoissa oli sillo, ku se aavistuksen tummempi viiva tuli mutta mutta.. Käytin nyt onestepin ovistestejä, kun tilasin raskauskeijulta, ja epäilen et niin voinu nyt vikaa olla myös (ei vaan käyttäjässä :LOL:), kun tulivat postissa laatikkoon päivänä, kun olin iltavuorossa ja oli sillon koko päivän ollu joku - 4astetta.. Et mahtoiko vaikuttaa seki jotenki, ku ei tietty jäätyy sais. No en tiiä. o_O Nyt sit saa jännäillä, et mikä dpo (dpo ehkä nyt jotain 6-8) mahtaa sit olla ja millo rupian testailemmaan (kohta varmaankin:whistle:) r-testeillä. Oireita sen suurempi en oo huomannu, mut pari kertaa ollu alapäässä sukkapuikkomaista tunnetta, rinnoissa sivuilla välillä tuikkivaa tunnetta ja nänneissä ehkä jotain muutosta?

Pääkoppa vähä sinänsä koetuksella nyt, kun ekasta raskaudesta la ois ollu nyt 12.1. :( Mut ei auta vaan jäädä suremaan, se ei muuta asioita toisiksi. Kyllä tällä kaikella :poop: on jokin tarkoitus, pakko olla. Et yritän pysyy positiivisena. (y)
 
@Santso Onneks endosta huolimatta plussaat, mutta niin kurjaa kun oot joutunut kokemaan keskenmenoja esikoista yrittäessä :(

@Toiveinen toivottavasti teillä tärppäis heti nyt (y) Nuo edellisten la päivät on hirveitä, parempi ku ei muistas mut miten voi unohtaa jotaki niin tärkeetä :cry:
Pakkanen voi hyvinki vaikuttaa testeihi ja itekki täs kierrossa one stepillä tikutin viimeset tikut ja ovista en löytänyt niinku en missää kierrossa :D

Huh tän aamun plussa oli sen verta vahva jo et uskaltauduin kirjotella syyskuisiin :unsure:
 
Kiitos tsempeistä :):)

Lääkäri oli kyllä ihana ja kannustava. Katsoi ultralla ja kohdussa kaikki oli hyvin. Kohtu puhdistunut täysin, limakalvo oli n 1cm paksuinen ja molemmat munasarjat kuulemma hyvän näköiset ja niissä oli useita follikkeleita, tuumasi siihen, että hedelmälliseltä näyttää. :p Kysyin sitten varovasti, että onkohan haittaa, kun vähän huolimattomasti, ilman ehkäisyä, peittoja heiluteltiin joulun paikkeilla ja olin havaitsevinani ovulaation sitten pari pv joulun pyhien jälkeen. Tähän hän sanoi, että ei haittaa yhtään ja kohdun limakalvo on niin paksu, että siihen on alkion mahdollista kiinnittyä. Sanoi, että sitä ei kuitenkaan voi nähdä, onko ovulaatio tullut silloin viikko sitten tai onko hedelmöitys tapahtunut. Kuitenkaan yhtä isoa follikkelia ei löytynyt, eli ovulaatio ei ainakaan nyt näillä näppäimillä ole tulossa, mikä tukee sitä, että viimeviikon ovistuntemukset olis paikkansa pitäviä, eli nyt jäädään odottelemaan tuleeko menkat vai ei. Huoh, jotenkin on kyllä aika helpottunutkin olo. Toivotteli tsemppiä yritykseen ja kehoitti laittamaan vaan uutta matoa koukkuun :ROFLMAO:
 
@Hiutale89 Hienoa että kaikki näytti normaalilta! Mutta hassua ettei lääkäri osannut sanoa ovulaatiosta, kyllähän keltarauhanen pitäisi näkyä jos ovis on tapahtunut?

@Kiira29 saako siirtää plussanneisiin :love:

@Toiveinen Toivottavasti on tärpännyt, oireet kuulostaa hyvältä :) Ainakin raskauskeijun sivuilla sanotaan, ettei testien jäätymisellä ole väliä, kunhan ne on testatessa huoneenlämpöisiä. Voimia laskettuun aikaan :( Mulla oli myös useamman päivän huono fiilis laskettujen aikojen tienoilla, jotenkin joutui käsittelemään keskenmenon vielä viimeisen kerran...

@Santso pahoittelut negasta :( digit eivät kyllä ole kauhean herkkiä, voihan se vielä plussaksi muuttua? :)

Tänään menee viimeiset letrot ja ylihuomenna ultraan. Jotenkin ihanaa, että saa niin aikaisin jo tietää onko kierto menetetty vai ei. Ei tarvitse jatkuvasti kuulostella kroppaa :) Harmi että ultraaminen on niin kallista, olisi kiva jättää kuulostelut seuraavissakin kierroissa pois :D
 
@Fritang toi on varmast helpottavaa ku heti tietää onko mahollisuutta vai ei, mut ärsyttävän kallista puuhaa koko ultraus :( Onko sivuoireet yhtään helpottaneet?
Hmm, kai mut uskaltautuu siirtämään plussanneisiin, pääseehän sieltä äkkii pois jos niikseen tulee :)

@Hiutale89 mäki kummastelin että miten muka ei oo ovulaatio näkynyt jos sellanen on tapahtunut.. kummaa mut pääasia et kaikki kunnossa ja limakalvo jo jo nyt hyvän paksunen (y)(y)
 

Yhteistyössä