Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@Wimpsula - tosi kurja tuo sun tilanne. Piinaillessa on niin vaikea olla kun ei tiedä mitkä oireet tosia ja mitkä vaan pää tuottaa, itse ainakin todennut et vaikka millaisia oireita osaan kehitellä ja totisilta tuntuu :D

Mulla näyttäisi nyt vuoto loppuneen tai ainakin pärjäilen pikkuhousun suojalla. Hirveästi tekis mieli alkaa heti yrittämään uudelleen, mutta ei uskalla, haluan noudattaa "lääkärin suositusta" et yhden menkat tulee, koska en kestä jos nyt heti raskautuisi ja menisi kesken- jäisi sitten jossiteltavaa, että miksei odotettu.. Muutenkin tuntuu että turhaa pelleilin kkm-raskaudessa, söin siemeniä jonkin verran, sekä kaksi kertaa medium+lihaa, foolihapon muistin ehkä 4/7 viikossa.. Jos joskus vielä raskaudun, aion tehdä todellakin kaikkeni!

Greippimehua ostettu, aion litkiä sitä nyt tähän kiertoon tässä alkuvaiheessa, sitten ekojen kk jälkeen ovikseen asti. Foolihapot koitan muistaa nyt jo päivittäin.

Tsemppiä kaikille! Tää on ollut parantavaa lukea teidän kirjoituksia, että tästä kkm:sta voi todella toipua ja innostua uudelleen yrittämisestä!
 
@haavelapsi @Wimpsula ja @Helmiila teille kaikille paljon tsemppiä ja halaus<3 Kinkkisiä ja piinaavia hetkiä teillä.. Kunpa asiat järjestyisi pian! :oops:(y)

@Fritang voihan, varmasti kurjaa, kun toinenkin ymmärtää sisaruksista ja teillä kovasti yritystä sille on. :unsure: Mutta eiköhän sieltä pikkusisarus tule, ja ehkä nyt pian. :love:

Omanapaa sen verran, että uusia oireita tullu, nännit arat ja ajoittain rautanen maku suussa ono_O Tein tänään diginkin, raskaana 2-3 näytti, luulen että 4+6 nyt omien laskujen mukaan nyt km jäljiltä. :love: Pysy pieni nyt lujaa kiinni. :oops:
 
@Toiveinen ihanaa toivotaan että kaikki menee niinkuin pitää <3

@miniminimini <3 Tiedän ton tunteen et sättii itteään tehdyistä ja syömisistä jne! Itehän tein kunnon A4 sivun kokoisen tekstin, listan, jossa tein raskausajan "säännöt" jos uusi raskaus meille siunaantuu. Siinä oli jotain mun oman raskausajan "virheitä" mutta ihan yleisiäkin mitä neuvolan lapuissaki oli sanottu, tein vaan yleisesti mitä kaikkea EI raskaana syödä tai tehdä jne... Sen listan teko kuitenki oli osa varmaan jotain oman päänsisäistä terapiaa itelleni.... Voi tekisin mitä vaan et pääsisin takasin kasvattamaan massuani, tuntemaan ensipotkuja... järjellä aateltuna en oo voinu keskenmenoo aiheuttaa mut mieli syyttelee itteensä millon mistäkin.

Ei oo vielä menkat alkaneet. Mutta ei oo raskaustoiveitakaan enää. Kroppa se vain sekoilee kkm ja kaavinnan jälkeen.. Kp30 ja dpo15?
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ala... :notworthy: Hain sitten vihdoin digitestin ja myös uuden tavistestin. Koko yön ja aamupäivän pidätellystä näytteestä tuli tavalliseen testiin vaan superhailu haamu ja digitesti näytti pitkän miettimisen jälkeen 1-2 vkoa vaikka pitäis olla jo kolkuttelemassa 3:a... Hain sitten toisesta apteekista kaks testiä perjantain merkkiä mutta pitää odottaa että voi testata uudelleen...
 
@Lallastiina voihan... en tiedä mitä sanoa kun en oo ekspertti näissä jutuissa. jos se kuitenkin vielä olis ja lopulta kaikki hyvin tahdon toivoo parasta <3

On: Ärsyttää. Mitään menkkafiiliksiä ei oo. Finnejä sen sijaan ilmaantunut toes ja minne, omituisia jättinäppyjä ja kaikenmaailman vaivoja. Joku sisäinen hormonimyrsky menossa
 
Meillä ei täällä etelänmailla oo neuvolapalvelua, yksityisellä vakuutuksella mennään... Mutta kai täälläkin voi sen verikokeen pyytää, katsotaan mitä tämäniltainen testi sanoo. Tämänpäiväisessä tavistestissä ei ollut muuten herkkyydestä minkäänlaista merkintää?? Mutta jos perjantain 25 mlu testi antoi hyvän viivan, niin kyllä nyt luulis minkä tahansa muunkin apteekin perustestin näyttävän enemmän kuin hädin tuskin havaittavaa haamua... :unsure:
 
@Wimpsula, pahoittelut :unsure: Jospa se seuraava kierto tois ihanan plussan:love:

@Lallastiina , tsemppiä tuohon epävarmuuteen! Toivotaan, että kaikki menisi vielä toiveiden mukaan <3

@Fritang , joko oot uskaltanu testailla?:rolleyes:

@Toiveinen, digi "2-3 viikkoa" kuulostaa just hyvältä! :love:Kyllä mä niin uskon nyt teidän onnen jatkuvan!! Pidä meidät ajantasalla :love::love:

Täällä menkat alkoi eilen jo näyttäytyyn ja tänään jo sitten niin, että voi laskea kp1. Luteaalivaihe jäi liian lyhyeksi, mitä olen vuosia epäillytkin kohdallani tapahtuvan. Oviksia en ole saanut kiinni juuri, mutta ne mitä olen bongannut, niin on aina olleet kp 22-23. Kaksi murusta silti on noilla myöhäisillä oviksilla alkunsa saanut, mutta todennäköisyys raskauteen on niin paljon huonompi, kun luteaalivaihe jää alle 10 tai on just sen 10 päivää. :confused:

Soittelin jo eilen sinne polille siitä pakastealkion siirrosta, mutta nyt siellä oltiin sitämieltä, että pitää odottaa vielä yksi kiertoo_O Keskenmenon yhteydessä lkr sanoi, että voi ensimmäisten kuukautisten jälkeen ilmoittautua siirtoon. Noh, tiedä sitten, mutta toisaalta ei tällä odottamisella ole juuri merkitystä. Ja ehkä saan vähän hengähdettyä tästä piinailusta ja mietin muutakin, kuin plussaamista. Nimittäin aikalailla on elämä pyörinyt km:n jälkeen tässä uudessa yrityksessä - ihan liiaksikin:X3:

Ajattelin kokeilla niitä geleitä tähän kiertoon, että onko niillä vaikutusta oviksen aikaistumiseen. Muutoin kaikki poppaskonstit saa mun osalta olla:LOL:
 
@Wimpsula pahoittelut negasta :( Toivottavasti ensi kierto olisi otollisempi! Tsemppiä <3

@Helmiila pahoittelut sulle menkoista. Kuulostaa kyllä tosi lyhyeltä tuo luteaalivaihe. :unsure: Eikö siihen ole auttanut mikään lääke? Lugethan sulla oli joskus ollut käytössä? Rentouttavaa välikiertoa nyt kuitenkin . Tuntuu että omakin elämä pyörii vain tämän vauvahaaveen ympärillä.

Testin teen torstaina. Tänään alkoi pahoinvointi, mikä voi hyvin olla lugeoire. Vatsaa nippailee, mikä sekin voi olla lugeoire. Alkaa kyllä jo houkutella testit niin paljon että vein ne pois vessasta etten sorru ennen torstaita :D
 
Juu mäkin jouduin ottaa yks pv buranaa kipuihin, ja olin varma et vuoto alkaa mut tuosta ny on jo pari pv eikä ne oo edelleenkään alkaneet. Maha oli eilen ihan sekasin ja sit olin taas et johtuu varmaan alkavista kuukautisista mutta ei :( nyt ei oo taas mitään pientäkää vaivaa.. paitsi sydän särkyneenä :'( patologian vastaukset meidän pienestä enkelistämme oli tulleet postissa ,olen itkeny pian tunnin, tää on niin epäreilua :'( tyttösikiö, vastasi viikkoja 14, täydellisesti kehittyneet sisäelimet, ulkoisia kehityshäiriöitä ei havaittu, kaikki toksoplsma,parvo ym kokeet negatiivisia. Jotkut vastausket tulee vielä myöhemmin mut tiedän että mitään ei löydy, koska kaikki oli niin hyvin kun olla voi, kaikki mitä pystyi tutkittiin niskaturvotusultrassa ja koko ajan vastasi täysin viikkoja, kävin varhaisultrassa vko 8, kaikki oli hyvin, kaikki oli vaan hyvin kunnes ei enää ollutkaan!! mun sydän särkyy kuinka epäreilu maailma!!! Helpompi olisi ymmärtää et luonnon tarkoitus jos olisi ollut elämään kykenemätön tai todella sairas jollain tavalla mutta ei kun minulta riistetty täydellinen pieni pienoinen tyttöni :cry::cry:
 
Moikka, oon hieman lueskellut terapeuttisessa mielessä teidän kuulumisia, jos tästä itsekin palautuisi takaisin keskenmenon murheista.

Mulla epäiltiin varhaisultrassa keskeytynyttä keskenmenoa 7+ viikolla, jolloin mitta vastasi 5+6. Odottelin vielä viikon ja 8+ ultrassa todettiin ettei ole kasvanut sikiö yhtään ja jouduin ottamaan tyhjennyslääkkeet. Pettymys on aika kova ja suruaika on vielä meneillään. Lääkkeiden otosta on vasta viikko ja ajatukset aika kiinni tapahtuneessa.

Hieman koitan jo jaksaa katsoa tulevaisuuteen. En ole vielä varma, haluanko tästä ensimmäisestä kierrosta lähteä yrittämään vai pitäisikö odottaa seuraavaan kiertoon. Mitään muita perusteita kuin oma pää ja jaksaminen ole seuraavaan kierron odotukselle. En aikaisemmassa raskaudessa tikuttanut ovista tai tuntenut sitä, joten jatketaan samaan malliin. En halua siitä ylimääräistä stressiä itselleni. Olen päättänyt, että noin viikon päästä koetan tehdä negatiivisen raskaustesin, jospa se olisi jokin viimeinen päätöspiste tälle ensimmäiselle raskauselle. Varsinaista yrittämistä en varmaan vielä jaksa, vaan koetetaan huomioida toisemme kuten tähänkin asti ja kuukauden päästä sitten näkee alkaako kuukautiset vai löytyykö raskausoireita.

Toivottavasti ei haittaa hieman apeampi tuntemusten jako, mutta jonnekin hieman pakko päästä purkamaan ajatuksia.. Kyllä tämä vielä tästä iloksi muuttuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
Voi @Wimpsula lämmin halaus sulle :cry: en voi tietää miltä susta tuntuu, mutta voin yrittää käsittää miten paha olo on :(

Tehdäänkö noilla viikoilla menehtyneille sikiöille aina tutkimukset ? En ole edes tiennyt että tutkitaan noin tarkkaan :unsure:

Ihan kamala paikka, mutta voisiko ajatella että raskaus meni kesken siksi että sikiöllä olikin joku kehitysvirhe jota ei voi edes löytää tutkimuksilla ? mieheni tädiltä löydettiin vasta 40-vuotiaana jokin synnynnäinen sydämen epämuodostuma joka oli vasta silloin alkanut oireileen, eli voisiko olla mahdollista että edes nykytekniikalla ei voida kaikkia "pieniä" vikoja huomata?

Kovasti voimia sinulle <3


Omaan napaan sen verran että kp33 eikä niitä hiton menkkoja vaan kuulu :mad:

Vatsa on kipee, jopa niin kipeä että kaiki tärähdyksetkin sattuu, ihan kuin keskenmenon aikana kipu :(
 
Voi @Wimpsula mikä surullinen päivä siellä :( Harmi kyllä ettei mitään syytä löytynyt. Ehkä toisaalta helpottavaakin, jos ajattelee, että kyse olisi voinut olla jostain periytyvästä? Vai otettiinko siihen kantaa ollenkaan? Toivottavasti et kuitenkaan itseäsi syyllistä keskenmenosta. En usko, että olisit voinut tehdä mitään toisin. Paljon voimia ja halauksia <3

Tervetuloa @Ann33 tänne! Täällä saa rauhassa surra, tulee niitä iloisiakin uutisia onneksi välillä :) Paljon voimia keskenmenon käsittelyyn. Mukavaa jos pystyt olemaan stressaamatta yritystä, helpottaa varmasti oloa kun ajatukset ei pyöri jatkuvasti samaa vauvaraskausvauva -kehää. Pystyisipä itsekin :rolleyes:
 
Varmasti kamalaa, @Wimpsula! Samoilla linjoilla kuin @haavelapsi, ettei nykytekniikoin ehkä pystytä vielä tunnistamaan kaikkia mahdollisia piileviä ongelmia. Voimia! @Ann33 tervetuloa ja voimia sinnekin!

Täällä ei vielä merkkiäkään vuodosta... Mietin että voisko tuo progesteroni (tosin otan vain yhden kapselin/pvä suun kautta) jotenkin viivyttää...:unsure:?
 
Tervetuloa joukkoon @Ann33 ja pahoittelut keskenmenosta :( täällä on helppo surra kun on muita saman kokeneita:love:

Ihana tosiaan jos osaat olla stressaamatta raskautumista :)

Ite näin viimeyönä niin todentuntuista unta että tein R-testin ja se oli positiivinen :cautious:

Uutta kiertoa odotellessa o_O
 
@haavelapsi ja @Wimpsula toivotaan, että ne menkat alkais nyt just heti, jossei se tärppi nyt vielä käynyt, kumpa seuraavaksi sitten tärppäisi! :oops: Ja @Wimpsula paljon voimia ja tsemppiä sinne saamasi uutisen pariin, tuntuu tämä elämä välillä niin epäreilulta. :(

@Ann33 voimia myös sinulle<3 Täällä on ollut ihana jakaa ajatuksia ja samalla voimaantunut itsekin, toivottavasti myös sinä koet jonkinlaista apua täältä,kun saa purkaa itseä ja kuulla muita. On asiat sitten apeampia tai toiveikkaampia, kaikkea on tärkeä keskustella, mikä itsestä siltä tuntuu. :oops:

Omanapaa sen verran, että aattelin jo huomenna taas digi tehä, ku PITÄIS kai jo 3+ tulla.. :whistle:Oireet pysyneet melkolailla ennallaan.
 
Hei taas rakkaat, ja @Ann33 pahoittelut kkm:sta ja tervetuloa mukaan. Onpa täällä ollut muutamalla jännät paikat kun olen ollut pari päivää poissa!

@Wimpsula lämmin halaus sinne, ihan kamalaa että jo niin turvallisilla viikoilla voi käydä noin :( Nyt toivotaan että seuraava plussa tulee nopeasti ja pieni pysyy terveenä matkassa!

On. Taas on päivät olleet sen verta täynnä tavoitteellista työntekoa että vauvahaaveet on onneksi jääneet semisti taka-alalle - tosin joka ilta mä kyllä aiheesta jaksan silti puolisoa muistuttaa... jouluna tuntui että vauvahaaveilu meinasi vähän karata henkisistä käsistä liiallisuuksiin. Jos stressaa niin tärppääkö sitten? Liikaa oon lukenut, että pitäisi ottaa ihan rennosti vaan..

Testasin yhen ovisliuskan joku kp10. Vaikka se nyt onkin ihan samanlaista kuin raskaustestienkin tekeminen, niin jotenkin ahistaa ajatus mitata kroppaa. Inhoan oman kehon toiminnallisuuksien mittaamista muutenkin :D Se jäi siis tän kierron toistaiseksi viimeiseksi ovistestiksi.

Nyt kp14. Eipähän oo taas oviksesta näillä mittailuilla mitään tietoa :D
 

Yhteistyössä