Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@miniminimini voin uskoa että pelottaa, luulen että jos tässä vielä raskaudutaan niin käyn viikolla 7 ja 10 kyllä vaikka omakustanteisesti ultrassa että saa mielenrauhaa. Dopplerikin jo odottelee kaapissa.

Gynellä käyty ja kaikki oli paremmin kuin hyvin. Olisin päässyt kromosomitutkimuksiin mutta päätettiin että ei vielä, kokenut gyne oli sitä mieltä että normaaliraskaus on erittäin todennäköinen, huonoa tuuria vaan ollut. Ultrassa näkyi vasemmalla hyvä johtofollikkeli ja ovulaatio tulee ihan näillä näppäimillä. Sitten pääsee piinailemaan. :)
 
@Lilja<3 Paljon onnea täältäkin! <3 Täältähän on porukka nopeasti siirtynyt eteenpäin!

@mira.flower Eipäs multa tulehdusarvoja mitattukaan vaan vain klamydia ja tippuri.  No negatiivisiahan tulokset olivat. (Miksiköhän näitä testataan ihan yhtenään?) Gyne kyllä puhui myös tulehdusarvoista. (n) Rupesin ihan googlaamaan taas, että mitä testejä määrättiin. :D Olen kyllä ihan varma, että ne lääkkeet aiheuttivat tiputteluvuodon, mutta gyne oli tästä täysin eri mieltä. Nyt mietityttää, että onkohan mun antibioottikuurit kuitenkin ihan turhia. Vähän inhottavaa turhaan antibiootteja vedellä, mutta ei kyllä uskalla vastoin lääkärin määräystäkään toimia.
 
@mira.flower Mites ovistestailut sujuvat? :)

@Appelsiiniomena Saitko oviksen kiinni?

Mulla on nyt menossa dpo 7 (yk10). Keskenmenneessä raskaudessa testasin dpo 11 plussan. Nyt dpo 11 olisi lauantaina ja vähän olen miettinyt pitäisikö silloin testata. Jos en ole raskaana, maanantaina dpo13 pitäisi alkaa kuukautiset. Mulla on nyt ollut muutamia päivä vasemmalla outoja nippailuja. Viikonloppuna puolestaan särki reidet, joka on mulla menkkaoire menkkojen ekana päivänä. Tosta nippailusta on vähän toiveet heränneet, koska plussakierrosta myös oli sellaista. Mutta silloin oli myös rinnat tosi arat jo viikkoa ennen plussaa ja nyt ei ole ollenkaan sellaista. Jännityksellä odotan.
 
Heippa! Aktivoidun minäkin tänne. Nyt 2 peräkkäistä kiertoa kemiallisia ja mieli aika maassa. Olisko kenelläkään tietoa/kokemusta mitä gyne tämmöisen määrää jos määrää.
Ovuloin ja kiertokin suht säännöllinen eikä siinä mitään ongelmia. Ei vaan ole tarrasukkia.:(
Luteaalivaihe on 11-12 päivää.
 
@Minji joo sain. :) tein viime perjantaina päivällä testin kp 15 jossa oli tasavahvat viivat. Ajattelin että ovis tulee parin päivän sisään, yleensä tullut kp 18. Tein kuitenkin vielä perjantaina illalla testin johon pamahti räikeän selkeä plussa. Lauantaina oli järkyttävät kivut iltapäivästä iltaan ja sunnuntaina kivut kadonneet. Ovis tulikin ajoissa tässä kierrossa, kp 16.:) tallettelut oli kp 12, kp 15 ja kp 17 aamulla, herran haltuun nyt sitten vaan. Dpo 3 menossa nyt. Oviksen jälkeen pari päivää paineentunnetta alavatsalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Minji
Täälä meni Kesken menneen raskauden laskettu aika 10.6. Ja aika rankkaa ollut henkisesti olo... oonpainanu töitä ja koulua ja työharkkaa ja alkanu yrittämään ja pitäny itteni kiireisenä harrastuksilla. Nyt alkoi sitten vauvakuume tosissaan. Täytys puhua mieheni kanssa mitä mieltä on jos alettaisiinkin yrittää uutta raskautta taas , kun on paremmin henkisesti ja fyysisestikkin toivuttu keskenmenosta tässä noin puoli vuotta jo. Pakko oli tullajohonkin avautumaan, tästä vauvakuumeesta :)
 
@Minji tänään pärähti ovisplussa ja toiminta ollut sen mukaista. :p Sinähän olet siellä jännän äärellä! Joko olet testipäivän päättänyt? :whistle:

@Momon voisiko ehkä Terolut lääke auttaa ylläpitämään raskautta? Eikö se ole keltarauhashormonia, jota munasarjoista erittyy munasolun irtoamisen jälkeen? Sitä kai yleisimmin määräävät kiertojen tasaamiseen ja raskauden jatkumiseen. (n) Ei tosin ole omakohtaista kokemusta asiasta... :oops:

Mites @miniminimini ja @Lilja<3 voivat?

@Appelsiiniomena mehän päästään jännäilemään samoihin aikoihin! :barefoot: Minulla myös tulee monesti oviksen jälkeen vatsaan painetta. Varmaankin kerääntyy sen verran nestettä mikä sitten tuntuu aikas ikävältä. :confused:

@Willanen tervetuloa tänne kuumeilemaan meidän kanssa! Itsellä tuntuu, että keskenmenon jälkeen vauvakuume on ollut aivan hirveä. :X3: Kerrohan mitä mies tuumaili? :rolleyes:

On: Tänään siis dpo -1 ja yllättävän vähän on muniksissa ollut mitään kipuja. Aiemmilla kierroilla niitä on ollut todella paljon enemmän. Nyt ollut sellaista ajoittaista pientä painetta ja nippailua minkälaista normaalistikin ollut ennen keskenmenoa. Toivottavasti olisi hyvä merkki! :rolleyes: Limailut alkoivat jo edellispäivänä. Tänäänkin päivällä oli vielä, mutta iltapäivällä ovat jo vähän väistyneet. (n) Toivottavasti kuitenkin ehdittiin ajoissa ja muna irtoaa vasta huomenna. :X3:
 
@Momon Mulla on ollut Terolutteja ja nyt sitten olisi tarkoitus aloittaa Lugesteron tukemaan mahdollista raskautta, jos en tässä ennen sitä saisi plussaa. :barefoot: Siinä kierrossa, jossa raskauduin, mulla oli Terot, kun pari kuukautta aiemmin tuli välivuotoja loppukierrossa.

@Willanen Tervetuloa joukkoon, mutta toivotaan että visiitti jää lyhyeksi. ;)

On. Täällä dpo 2 meneillään. Mahikset tässä kierrossa ovat varmaan varsin minimaaliset, kun ultrassa näkyi nestettä kohdussa ennen ovulaatiota. Elättelen kuitenkin toiveita, että Letrot olisivat jotenkin aiheuttaneet nestekertymän ja se olisi poistunut sieltä ovulaation aikaan. :)
 
Helou. Täshän tää päivä kerrallansa. Ny oviksesta laskettuna 4+5 menos. Pelko persiis melkee koko ajan. Rinnat alko olla arat eilen. Turvonnu olo alko toissapäivänä ja äklö olo viikonloppuna. Testaan täl viikkoo digillä et näkyy 3+ ja ens viikol soitan neuvolaan(y)
Muoks. Nälkä ja kaatoväsy kokoajan. Kylmä on aamusta iltaan.

Tsemppii muille:love::love:
 
Viimeksi muokattu:
@Appelsiiniomena Hyvä, että tallettelut osui nappiin! (y)

@mira.flower Sielläkin päästään nyt siis piinailemaan! :) Mä ajattelin testata joko la tai su. Plussakierrossa dpo 11 oli haalea viiva ja dpo 12 selkeä plussa. Tuskin dpo 10 (pe) vielä siis näkyisi mitään, joten pe en ainakaan testaa. Testaan la, jos en malta odottaa sunnuntaihin :D En ole ennen harrastanut testailua ennen oletettuja menkkoja muutoin kuin jos olen halunnut varmistaa voinko ottaa viiniä. Tuo edellinenkin plussa tuli silleen ilmi. Muussa tapauksessa olisin testannut vasta menkkojen alkamispäivänä. Mutta nyt en kyllä taida malttaa odottaa maanantaihin :ROFLMAO:
 
@Lilja<3 pitäähän ne testit heti pissiä, kuumottavat kaapissa kuitenkin! :LOL: Paljon onnea!!! :love:

@Momon milloin sulla on aika gynikselle? Tässä välillä pohdin pitäisikö itsekin sinne jo kohta suunnata.. :unsure:

@Emppuelkku mistä tuo nestekertymä voi johtua? :eek: Sanoivatko että se voisi haitata raskautumista?

@Minji täällä siis odotetaan lauantaina tuloksia! :barefoot:

On: Ovistesti näytti vielä tänäänkin plussaa, joten ehkä se onkin sitten vasta huomenna? Vielä ei taida olla ainakaan mitään irronnut, kun kipuilevat sen verran ja limailukin jatkunut taas tänään. No, ehtiipähän vielä varmistella tuon ukon kanssa! :LOL:
 
@mira.flower Gyne ei oikein osannut sanoa, mistä se voisi johtua. Arveli, että edellisestä raskaudesta olisi kuitenkin jotain sinne jäänyt, mikä tulee nyt ulos. Itse olen kuitenkin aika varma siitä, että Letrozolit aiheuttivat nestekertymän ja sitä ennen tulleen välivuoden. Googlailin aika paljon muiden kokemuksia letroista ja löysin tietoa myös siitä, että letrot ovat aiheuttaneet myös välivuotoja. Gyne ei ollut tästä mun teoriasta lainkaan samaa mieltä. :LOL: Yrityskieltoa ei siis saatu, mutta gynen mukaan onnistumisen mahdollisuudet tässä kierrossa ovat kuitenkin aika pienet. Haluaisin kuitenkin kovaa, että onnistuisi nyt, jotta gynen näkemyksen saisi kumottua. :D
 
@Emppuelkku ok. Luinkin että terot käytössä monella ilmeisesti välivuotojen vuoksi. Ja luget kai juuri tukemaan mahdollista raskautta.

@mira.flower ensiviikolle ajattelin tilata. Mutta nyt olen taas ihmeissäni kun testissä olikin aamulla selkeä viiva kun eilen se oli toissapäivään verraten hyvin haalea haamu. Ja samaa testiä käyttänyt. Täytyy taas huomiselle jännittää alkaako himmenemään vai pysyykö samana vai vahvistuu.

https://aijaa.com/Vjs7BS dpo 13
 
Menin sitten jo tänään dpo 10 tekemään raskaustestin ja negahan se oli:( Voihan se olla, että vielä oli vaan liian aikaista tehdä testiä. Viime plussassa dpo 11 oli tosiaan tosi haalea viiva, että tuskin silloinkaan olisi vielä mitään näkynyt dpo 10. Ajattelin tehdä uuden testin sunnuntaina dpo 12. Maanantaina on oletettu kuukautisten alkamispäivä. Muutoin en tosiaan tässä kohtaa testailisi, mutta toiveet nousi aika paljon sen nippailun takia. Eniten sitä oli ma-ti. Mutta ehkä tässä ei nyt ihan vielä ole toivoa menetetty. Jos su testi myös nega, niin sitten vaan odottelen kuukautisten alkamista.
 
Moikka pitkästä aikaa! Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia, kun vihdoin on np-ultra takana. Oon käynyt jo useamman kerran ultrassa ja joka kerta tullut hieman eri mitta. Nyt uskon tähän np-ultran mittaan, joka antoi kaikista aikaisemman lasketun ajan. Nyt kun katsoo taaksepäin, tein 4+1 negatiivisen. 4+5 olin gynellä, ei näkynyt mitään ja jäätiin odottamaan kuukautisia.

Hermo meinasi mennä moneen kertaan kun kuukautisia ei vain kuulunut. Lopulta kokosin itseni ja uskaltauduin tekemään testin, joka oli yllätyksenä positiivinen. Viikkoja oli jo 6+5, jolloin aloin ihmettelemään kun huonovointisuutta alkoi tulemaan. Eli kun niitä kuukautisia ei kuulu, mitään ei ole menetetty :)

tänään 12+1 ja nyt ehkä alan hiljalleen uskomaan itseeni, että kyllä tämä tästä hyväksi kääntyy. Pitkät kuusi viikkoa ollut, jolloin olen käynyt useamman kerran ultrassa ja neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, jotta rauhoittuu keskenmenopelon keskellä. Se jättää uskomattoman syvät jäljet, mutta onneksi neuvolassa tämä ymmärretään kunhan ottaa puheeksi. Tsemppiä kovin kaikille ja paljon paljon plussatuulia tulevaan kesään!
 
@Emppuelkku tottakai sitä toivoo parasta, ja joka kierrolla on toiveet korkealla! :rolleyes: Sanoo gynet mitä tahansa! :LOL:

@Momon siellähän haamu pilkistelee! :love: Paljon onnea! Eiköhän se viiva vain vahvistu, kun on jo nyt noinkin hyvin nähtävissä. :rolleyes:

@Minji ääh! Noita negoja liuskoja ei ole kyllä yhtään kiva katsella. :notworthy: Pidetään vielä kuitenkin pientä toivetta yllä! :rolleyes: Maanantaina sen sitten viimeistään tietää miten kävi. :barefoot:

@Ann33 ihania uutisia tulit kertomaan! :love: Milloin laskettuaika on? Olenkin miettinyt miten siellä voidaan. Ja hyvältähän tuo kuulostaa! :p Joko on alkanut pahoinvointi helpottamaan?

@joulutoive ja @joojoo1 mites siellä jaksellaan? Niin ja @Kumiankka1 sinunkaan kuulumisia ei ole kuultu pitkään aikaan!? :whistle:

On: Tästä alkaa taas tämä oviksen jälkeinen aika. :X3: Kovasti yritän olla ajattelematta koko raskautumishommaa, mutta vaikeaa on. :ninja: Olisipa jokin on / off nappi josta kytkeä nämä vauvavauvavauva -ajatukset pois! :LOL: Järkyttävää miten ihmisen mieli onkin tällainen.
Mies eilen kyseli olenko raskaana, kun juttelin vauvajuttuja. Huoh! Selkeästi toive on molemmilla kova, mutta kun ei vaan tärppiä näy, ei kuulu. :unsure: Olisinhan minä hänelle heti kertonut jos kerrottavaa olisi... :poop:
 
  • Tykkää
Reactions: Emppuelkku
@Emppuelkku tottakai sitä toivoo parasta, ja joka kierrolla on toiveet korkealla! :rolleyes: Sanoo gynet mitä tahansa! :LOL:

@Momon siellähän haamu pilkistelee! :love: Paljon onnea! Eiköhän se viiva vain vahvistu, kun on jo nyt noinkin hyvin nähtävissä. :rolleyes:

@Minji ääh! Noita negoja liuskoja ei ole kyllä yhtään kiva katsella. :notworthy: Pidetään vielä kuitenkin pientä toivetta yllä! :rolleyes: Maanantaina sen sitten viimeistään tietää miten kävi. :barefoot:

@Ann33 ihania uutisia tulit kertomaan! :love: Milloin laskettuaika on? Olenkin miettinyt miten siellä voidaan. Ja hyvältähän tuo kuulostaa! :p Joko on alkanut pahoinvointi helpottamaan?

@joulutoive ja @joojoo1 mites siellä jaksellaan? Niin ja @Kumiankka1 sinunkaan kuulumisia ei ole kuultu pitkään aikaan!? :whistle:

On: Tästä alkaa taas tämä oviksen jälkeinen aika. :X3: Kovasti yritän olla ajattelematta koko raskautumishommaa, mutta vaikeaa on. :ninja: Olisipa jokin on / off nappi josta kytkeä nämä vauvavauvavauva -ajatukset pois! :LOL: Järkyttävää miten ihmisen mieli onkin tällainen.
Mies eilen kyseli olenko raskaana, kun juttelin vauvajuttuja. Huoh! Selkeästi toive on molemmilla kova, mutta kun ei vaan tärppiä näy, ei kuulu. :unsure: Olisinhan minä hänelle heti kertonut jos kerrottavaa olisi... :poop:
Mulla oli pahimmat viikot 7+ ja 8+. Sitten yhdessä yössä oireet yhtäkkiä loppuivat ja olin ihan paniikissa kun en tunne mitään! Onneksi lääkäriaika oli tulossa parin päivän päästä ja jaksoin sinnitellä sinne asti, jossa kaikki paljastui olevan hyvin. 9+ viikolla oli lähinnä enää järjetön väsymys jäljellä ja 10+ viikolla sekin loppui. Pari viikkoa tässä on sitten taas saanut panikoida kun ei ole enää mitään oireita :D näin tämä kaari sitten etenee.

Mitä vanhat merkit paikkansa pitää, np-ultran voimalla jaksaa noin viikon ja sen jälkeen alkaa poru epävarmasta olosta :D toivottavasti liikkeet tuntuisivat pian, jotta saisi jonkun signaalin kaiken olevan tallella.
 
Moikka!

Voisin tänne liittyä mukaan jos mahtuu :)
Täällä kkm todettu reilu pari viikkoa sitten rv10+0, kehitys oli loppunut 8+6. Aikamoisena järkytyksenä tuli, vaikka ultraan yksityiselle hakeuduinkin ihan sen takia, kun tuntui vaan ettei kaikki ole enää kunnossa. Vauvakuume on edelleen kova ja uusi raskaus olisi toiveissa pian, vaikka mieli vielä toipuukin menetyksestä :unsure: alkuun tuntui, ettei millään jaksa käydä läpi kaikkea uusiksi, mutta niin se vaan ovistestailut on jo mielessä! Onko muilla kuinka kovasti pitkittyny kierto keskenmenon jälkeen? Täällä ois kp15 tyhjennyksestä laskettuna, saa nähä miten kroppa toimii nyt. Yleensä ovis on kp17-19.
Sori pitkä selitys alkuun, kova tarve purkaa näitä asioita mielestä, kun niin paljon asia ajatuksissa liikkuu.

Eli 26v, kkm 6/18 , 1. lapsi haaveissa.

Muoks: unohdin tähän vuodatukseeni vielä laittaa sen, että oli kemiallinen/toosi varhanen km 2/18. En tiedä miten laskea se kun osa lääkäreistä/terkkareista laskenu sen raskaudeksi ja osa sanonu, että 6+ jälkeen lasketaan vasta. Joten olkoon se kemiallinen, tapahtui siis noin 4+5. Ja yritystä takana 9/17 lähtien.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä