*** Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa***

Heiiii ONNEA daizz!!!! :hug: :) :) :)
Aivan mahtava uutinen! Muakin rupes ihan itkettään kun luin sun tekstin!
Varmasti kauheeta menettää se toinen vauva, mutta nyt keskityt täysillä tähän toiseen etkä anna minkään stressin häiritä sitä! :)
Onnea vielä! :heart:

Findy 17+1
 
Daizz. Ihan mielettömän ihania uutisia!! Mulla tuli ilon kyyneleet sun puolesta!! Onnea aivan hirmuisesti teille!

On. Minä sain tänään eileisen hcg-testi tuloksen ja se oli nega! Jälkivuoto on loppunut ja nyt vain uuteen yritykseen. Toivottavasti pian palaan takaisin =)
 
Daizz!!!!!!!!!!!!!!!! Wau! Siis todellakin wau! Ihmeitä siis todellakin tapahtuu. Hauska sisänsä ku silloin sanoin et älä menetä toivoo, joskus sykkeet tulevatkin myöhemmässä vaiheessa (muistaakseni). Pienot tarrat on tolla kaverilla ja se ei kyllä lähde varmasti nyt minnekkään. Wautsi, wau!

Nullpoints rv 14+1
 
Pikaisesti vaan...

Daizz, ihan mahtavaa!!!! Kylläpä on ollut sulla jännittävät vaiheet tässä raskaudessa! Mitenköhän siellä yhdessä ultrassa sitten kokonaan missattiin se toinen kaveri?? Mutta turhapa jossitella, onneksi yksi sinnikäs on siellä mukana ja varmasti pysyykin. Kuten täällä kirjoittelin aiemmin sinun tarinasi kosketti syvältä kun niin samoilla viikoilla mennään - ihanaa, että kävikin näin!!! :heart: :heart: =) :heart: :heart:

frizzante 12+5
 
Pakko tulla tänne kurkkimaan sen verran et onnittelen Daizzia!! Voi hurja miten ihanaa!! Onnea kovasti! Ny saanki sit sut taas siirtää plussanneisiin km jälkee kuumeilevissakin, ko eka poistin listalta :p Voi että, ihana juttu! :heart:

Kovasti odotan pääsyä tänne, mut nii se täti vaa tänne puskee koko ajan :D Eli toivot. sit ens kierrossa nähtäis tääl :)
 
Pakko kirjottaa vaikka ei oikein ehtisi... =)

Daizz, uskomatonta! Uskomattoman upeaa! Superonnittelut sulle ja pienelle sitkeälle salamatkustajalle! :flower: :flower: Ihan mahtava juttu kyllä! Ihmeitä tosiaan tapahtuu joskus, onneksi.

Äiteelle myös minun puolesta suurimmat onnittelut poikien syntymän johdosta, ja tsemppiä vauvojen hoitoon! :heart: :heart:

Epsulle temppiä yritykseen, kaikki täällä odottaa innolla että saatais sut tänne joukkoon... en tiedä muistatko mua mut olen ex-Tuulenpuuska, lyhensin vähän tuota nickiä helpommaksi käyttää. =) Aina seurailen sun kuulumisia välillä tuolta kuumeilijoiden puolelta ja peukut on pystyssä jatkuvasti sun puolesta! :heart:

Omaan napaan ei uutta, vointi on edelleen välillä ihan surkea ja välillä vähän parempi. Tänään olen jopa siivonnut vähän taloa, mikä on todella suuri saavutus minulle tässä pahoinvoinnin ja väsymyksen keskellä. Mutta pian helpottaa, ja mielelläni tätä kärsin kun tiedän minkä takia kärsin!

:heart: Tuuliska ja Pieni 11+5 :heart:
 
Daizz WAU!!! Mä meinasin silloin kirjoittaa sulle, että käy vielä varmuudeksi tarkistusultrassa, mutta en järkytykseltä kyennyt. Aivan fantastista!!! Mulla myös kävi niin, että toinen ei jaksanut ja vuosi lopulta hyytymänä ulos rv7+4 ja olin silloin aivan varma, että kesken meni. Toinen pieni kuitenkin on jaksanut pitää kiinni äipästä =) Ihanaa ja tervetuloa takaisin!!!!!!! :hug:

Toive81 ja mini 13+5
 
Daizz:
Mahahtawaa!
onnex olokoon!! nyt oikein kunnollisia tarrasukkia pikkuiselle mukkaan!!


Äiteelle superhyberonnittelut
pienokaisien johdosta!!

Epsu. minä niin kaipaan sua jo tänne
Nyt todella sitä kuumaa lempee ja paljon


ON: käytiin tänään sukuloimassa äidin ja mummin sukulaisia hyryllä (matkaa sinne n. 50km yhteen suuntaan) ja voi kauhia miten mua turvottaa...olen juonu nesteitä jo varmaan 4litraa mutta kauhia turvotus...tää hellekin on niin kauhia ollu tänään...
ei suppaile, mutta muuten ahistaa todella ...

tänään meinasin jo ääneen sanoa että tulis jo ulos tää mukula kun on niin hankala olla...
Täytyy kai tässä pian jo mennä pitkäkseen ku niin särkee noita jalkoja...

jollekin piti vielä jotain kommentoida mutta taitaa olla helteen syytä
että mun päässä ei oo tällä hetkellä mitään toimintaa...


mutta ehkä jätämme huomiselle loput...

kauniita unia toivottelevat AE ja vilho 35+1
 
Morgue!! =)

Onnittelut daizzille!! kerrassaan hieno juttu, vaikka varmASTI ekana olikin ristiriitaset fiilikset...? Todella iloinen olen kyllä puolestanne!

aurinkoenergialle hyviä vointeja... en tiedä muuta itsekään miten turvotus laskisi kuin veden juonti, pienoinen kävely esim....? ja kuidut... no tän kaiken tietty tiesitkin... koita jaksaa! sitten muistelet tätä kesää vielä haikeudella tai ainakin iloisena että sekin on ohi ;) tsemppiä! ja oon aiemminkin sanonut, mutta toi sun nikkis on ihana! siitä tulee lämmin ja energinen olo kun lukee pelkän nimimerkkis! :saint: B)

oonkohan muistanut äiteetä onnitella... jokatapauksessa, suuret onnittelut tuplien johdosta!! :flower: :flower: ihanaa...! :heart: :hug:

mulla :attn: kysymys neuvolaan liittyen!!! kun juttelin miehen kanssa, onneksi juteltiin eikä riidelty aiheesta, kun sitä ei oo oikein aina napannu tulla mukaan neuvolaan, josta tietysti oon tuntenut pahaa mieltä ja kokenut ettei se välitä, niin se sanoi että sitä harmittaa kun neuvolassa puhutaan ihan niinku sitä ei oiskaan siellä! huomasin sitten saman, ei se terkka tainnu muuta ku tervehtii tulevaa isää... miten teillä muilla on neuvolat suhtautuneet isiin??!!

Ymmärrän että miestäni hieman harmitti, mutta kyllä hän sit sanoikin, että pikkujuttuhan se on, tärkeintä on minä ja vauva ja kyllä hän kestää niiden takia terkankin suhtautumisen, joten saatiin aika hedelmällinen keskustelu aikaseks, jota ei oo vähän aikaan ollutkaan.. :saint:
Kuitenkin itsekin huomasin, että terkka puhui vain mulle ja "sulki ulkopuolelle" mieheni täysin.. ei kiva.. :( kun muutenkin varmaan ajoittain tuntee ittensä hieman outsideriksi..ja nykyään kun puhutaan neuvoloiden hyvästä suhtautumisista perheeseen kokonaisuudessaan niin tämä pisti kyllä silmään..

no joo... kahvia tässä hörpin ja täytyy surffata löytyskö E-Suomesta jotain kivaa ens viikolle, esim. mökkiä tai muuta kun miehelläkin hieman vapaata...tää kahvi maistuu nyt liiankin kanssa, ja täytyy oikein mitata etten hörpi sitä liikaa...
Mulla taitaa tiskit odottaa tuolla ja sen jälkeen pinkasen kyllä lenkille, nauttimaan toisesta aurinkoisesta päivästä B)

Mukavaa viikonloppua äipät!

katherine ja kultanen 15+5
 
Heippa!

Olen ollut kauan poissa.
Viime kirjoituksesta lähdin tosiaan synnärille tositoimiin..

meille syntyi pieni prinsessa rv 41+4 29.6. klo 13.37 , 3635g ja 49cm pipo 36cm

synnärillä jouduttiin olemaan sunnuntaista keskiviikkoon ja kun kotiin päästiin oli tietokone mennyt rikki joten siksi en ole päässyt kertomaan. kerron synnytystarinaa sitten kun olen saanut koneen kuntoon.

wiivi84 & pittuveitta joka oliki rinsenssa 7 vrk
 
heip :wave:

wiivi!!! oi, onnea rinsessasta!! hienon kokoinen neito saatu maailmaan, tosta on hyvä lähteä :) rauhallista nautiskelua ekoihin yhteisiin päiviin :flower: olikos teille ultrassa povattu poitsua, vai oliko ihan oma arvaus..? terv. nimim. miten-niin-muka-kiinnostaa-omanapaisesti?? :D

katherine mää oon käyny yksin neuvolassa, mutta yhdessä perhevalmennuksessa oltiin yhdessä ja siellä puhuttiin enimmäkseen vain rouville. se ärsytti mua paljon miehen puolesta, mut mies ei sitä taas huomannu, varmaan keskitty tuijottamaan muiden mammojen mahoja :D
vissiin yhteen viimeisistä neuvolahoitajakäynneistä mennään yhdessä, vaikka vain siksi, että mies saa itse kysyä, jos on jotain epäselvää sairaalaan lähtemisajankohdasta, tms. täytyy yrittää muistaa sen jälkeen kertoa, mikä oli vastaanotto ukkoselle :)
mutta hyvin voin uskoa, että tulee tilanteita, joissa mies tuntee ulkopuoliseksi, vaikka just neuvolan pitäs olla sellanen paikka, jossa ollaan samalla viivalla.

(.) no, ei nyt niinkään omaa napaa, kun nöösiä... täällä on vissiin kesäflunssa alkamassa! tai sitten tää on vahvaa heinän siitepölyallergiaa. gurggu gibiä ja nöösi vuotaa, silimätkin vähän kummalliset. mut ei se mitään, tää on eka flunssa koko raskauden aikana ja eipä ole hengenvaarallista. kai. ei oo. ei :LOL:

irtis ja pieni 34+3
 
Wiivi Onnittelut sinne pienokaisen johdosta!!!!!!!!! :flower: :flower: :flower:
Toivottavasti arki maistuu makealta. Tule kertomaan synnytystarinaasi kun jaksat ja tietokonekin pelaa! Onnea koko perheelle! :flower:
Katherine. Noi neuvolakäynnit on tuollaisia. Kyllä varmasti mies tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Täällä kestää neuvolassa käynnit ainakin puoli päivää. Miehellä on sellainen työ et ei se pääse näihin menoihin. Eli yksin menin esikoisen kanssa neuvolakäynnit ja jopa synnytysvalmennuksen. Yksin menin tiiraamaan sitä keskenmenoa. Tiedän et miestä kiinnostaa asiat, mutta en rupee pakottamaan et töistä pitää vapaata ottaa. Kuitenkin sit selostan kun ulos pääsen mikä on tilanne, et ei se nyt ihan pimentoon jää. :D
Synnytyksessä mies oli mukana ja tulee sit seuraavallakin kerralla. Sit mun mies oli aivan mahtava esikoisen kanssa. Auttoi kaikessa mahdollisessa. Hyvin rakastava isä on, joten mua ei noi neuvolaan yksin meno haittaa, se on pientä. Ajattelin et mentäs jossain vaiheessa yksityiselle ultraan, se kun olis nopeampi toimenpide, että mies näkis kans pikkasen uutta perheen lisäystä.
(.) Mulla vuotaa nenä, joku typerä kesä flunssa on meneillään. :snotty: Kurjaa.

Nullpoints rv14+2
 
Oli munkin tuolta kuumeilupuolelta tultava toivottamaan Daizzille ONNEA! Ihanaa! :D Äidilleni kävi sama juttu ja minä olen se selvinnyt kaksonen.. :)

Toivottavasti minäkin pian tulen tänne puolelle! :) Jännät hetket onkin menossa kun menkat alkoivat muka torstaina ajallaan, mutta tulikin vain pienen pieni liru illalla ja sen jälkeen ei muuta kuin kirkasta valkkaria. Eilen päivällä tehty testi nega. :/ Ihme ja kumma. Tätiä ei siis kuulu eikä näy.
 
Tervehdys!
Heti alkuun suunnattoman suuret onnittelut Daizzille!!!!
Aivan mieletön uutinen! Kyllä elämä voikin yllättää!

Suuren suuret onnittelut myös Wiiville prinsessasta!
Ja samoin Äiteelle pienistä pojista!
Tai ei niin pienistäkään, hyvän kokoisia vauvojahan maailmaan putkahti. Toivottavasta saamme kuulla Äiteestä vielä, Epskepsille kiitokset viestistä.

Urakoin tässä aamupäivällä viimeisen viikon kuulumiset ja kyllähän niitä tuli tippa linssissä luettua. Luulin jo, että pahimmat alkuraskauden tunnemyräkät ovat ohi, kun on ollut niin tasainen olo, mutta täällä sitä koneen ääressä vaan tihrustetaan =) No onneksi ihan hyvistä uutisista. Niin, onnea muuten etenkin Frizzantelle ja Mymmyryylle hyvistä ultrakuulumisista, ja ainakin Tuuliskakin oli myös käynyt!

Vietimme perheen kesken lomaa Kreikan maisemissa viikon ajan ja nettipimennossa olin siis. Loma teki terää, ja etenkin näiden päivien laskemiseen suhtautui vähän rennommin kun oli muutakin mielessä. Mutta on se kotiin paluukin aina mukavaa.

Nyt on pikku hiljaa alkanut helpottamaan tämä alun tuskailu, vaikka ei voi sanoa että vielä osaisi raskaudesta nauttia ja rentoutua. Ensi viikon ultra on jonkin sortin virstanpylväs, jospa kaikki olisi ok. Sitten seuraava jännäily on np-ultra siitä kaksi viikkoa eteenpäin. Ne kun vielä jaksaisi odottaa. Luce muistaakseni jossain välissä totesi, että kun tietää enemmän juttuja mikä voi mennä vikaan, niin huolehtiikin enemmän (tai jotain sen suuntaista se oli). Yhdyn tuohon, ensimmäisessä raskaudessa en osannut pelätä tai murehtia yhtään mistään, oli jotenkin sellainen tunne ettei meille voi mitään pahaa tapahtua. Kyllä tuon keskenmenon jälkeen sitten tilanne muuttui täysin, varsinkin kun on lukenut niin kauheasti kaikkea.

Keskustelua oli vakuutuksista. Me otettiin Tapiolan vakuutus jo odotusaikana viime raskaudessa. Kyseessä oli tuplat, joten ajateltiin että suurempi todenäköisyys että syntyvät keskosina ja voi olla probeleemaa. (Edelliseen viitaten, en silti osannut stressata mistään etukäteen.) Se kannattikin, vauvat olivat sairaalassa kaksi viikkoa synnyttyään ja vaikkei mitään vakavaa ollutkaan, niin vakuutus tuli tarpeeseen toisen vauvan korvatulehdukierteen vuoksi. Oli helppoa viedä lapsi suoraan yksityiselle myös ilta-aikaan kun lähteä jonottamaan sairaalaan jättisuuriin jonoihin kipeän lapsen kanssa. Myös putkitukset, joita tarvittiin lopulta kaksi, hoituivat tosi sutjakasti. Olin tyytyväinen, että vakuutukset otettiin. Enää niitä ei ole, kun lapset ovat isompia ja olemme pärjänneet terveyskeskuksen palveluilla. Mutta jokainen harkitsee, mitä tekee.

MyAngels oli kokenut ison säikähdyksen, hui olkoon. Mikä tilanne on nyt? Miten sinulla töissä jatkossa, voiko vastaavaa vielä tapahtua?

Katherine kirjoitti neuvolareissuista miehen kanssa. Minulla ei ole kuin yksi neuvolareissu takana, ja siitä jäi niin paha maku suuhun, joten epäilyttää, miten se neuvolantäti osaa kohdata miehen, kun tulevan äitiinkään ei paljoa paneutunut. Toivottavasti ensivaikutelma ei ole pysyvä. Miekkonen olisi kyllä innolla tulossa. Seuraava neuvolakäynti on lääkärillä, sinne en taida ottaa matkaan mutta muuten on kyllä kiva juttu että tulee mukaan. Tuosta lääkäristä siis että ei kai ole niin antoisa käynti isälle?

Posti toi muuten iloisen yllätyksen, luulin etten saa mitään Kelalta siitä alkuraskauden ultrakäynnistä, mutta tulikin ihan kivasti ja maksettavaa jäi itselle 60e. Ihan kohtuusumma vähän suuremmasta mielenrauhasta.

Nyt kai riittää höpinät tältä päivältä, täytyy yrittää olla vähän aktiivisemmin mukana jatkossa
:)

Mukavaa viikonloppua, vaikka se aurinko taas piiloutuikin johonkin..

Luminia 10+1
 
USKOMATONTA!!


Siis niin mahtavaa ja upeeta ja ihanaa ja kaikkea!!!!

Onnea ihan mahottomasti!
Täälläkin ilonkyyneleiden seasta yritän saada jotain kirjoitetuksi!

Ihmeitä tapahtuu!!

ONNEA!!!!!



Toive81: Muakin pelotti aluksi ostaa tuo kotidoppleri, ajattelin että mitä jos en löydäkkään sydänääniä
Nopeasti sitä kuitenkin oppi erottamaan mikä on laskimoiden, mikä istukan ääni ja mikä pienen ihmeen sydämen jumpsutus
Nuo muut kun ovat niin hitaita ääniä ja pikkuisen sydän se jumpsuttaa tosi nopsaa

Hyvä kun pääset usein kuuntelemaan sydänääniä neuvolaan

Nyt vain relax ja nauttimaan kasvavasta masusta



Irtosora, Luminia ja muut ihanat: Kiitos huolenpidosta ystäväni


Mun työni on melkoista Extreme lajia näin raskaana olevalle

Dementoituneita siis hoidan ja jalattomaksihan tuo yksi 90-vee vanhus sitten heittäytyi ja kävelymatkaakin kuitenkin vielä oli useampi metri

Käsivoimani olisivat riittäneet mutta masuni sanoi itsensä irti noista hommista

Niin ikävää viiltävää kipua, supisteluja, polttoja ja kaikkea mahdollista tuo episodi sai aikaan

Kivut pahenivat koko ajan, ja kotiin päästessäni kävelyni muistutti lähinnä, hmmm mikähän olisi hyvä vertaus...

Se muistutti lähinnä sellaisen ihmisen kävelyä jonka peffaan oltais työnnetty kiinni oleva sateenvarjo ja sitten oltaisiin painettu varjon "avaa" nappia!

Oikeesti, siltä liikkuminen tuntui


Menen ensi viikolla uudestaan lääkärille puhumaan, en kykene enää tuohon hommaan, enkä kyllä enää edes uskalla kokeilla

Tuntuu pahalta "luovuttaa"
mutta tuskin raskauden viimeiselle kolmannekselle onkaan tarkoitettu käsipelin velton ja niin kovin raskaan ihmisen kantamista...

Kolmisen viikkoa olisi töitä jäljellä ennen
kesälomaa ja äippälomaa



Pikkutiikeri: Oi kuinka ihanaa!

Pieni siellä masussasi ilmoittaa että äiskä hei, mä oon täällä!!

Onnittelut liikkeiden tuntemisesta!



Kiitos Epskeps ilmoituksesta!

Onnea Äiteelle ihan mahottomasti!!!

Onnittelut koko perheelle!



Orchid: Jopas sulla on jo masua!

Ettei siellä vain olisi kaksi?

Voimia np-ultran odotteluun

On kyllä tosi harvassa nuo sun neuvolakäynnit, ja samoten nuo lääkärikäynnit. Täällä on normaalisti 3 lekurikäyntiä raskaudessa, mutta tässä raskaudessa olen tarkemmassa syynissä ja olen käynyt lääkärin ultrattavana jo yli 10 kertaa. Voi kumpa säkin pääsisit useammin

Hyvää lomaa ja mökkeilyä!



Leinikille mahottomasti onnea uuteen yritykseen!

Sulle, Epsulle, Miraclelle, ElinaMarialle sekä muille kuumeileville pidetään täällä tilaa!



Aurinkoenergiaa: Täälläkin taistellaan pienoisen turvotuksen kanssa

Vettä, kävelyä, ananasta, mansikoita ja vihreää teetä, niin saa viettää yötkin wc-pöntöllä



Katherine: Neuvolasta kyselit. Täytyy sanoa että ymmärrän täysin niin sua kuin miestäsikin

Tässäpä meidän kokemukset. Meillä esikoisen aikana mies oli mukana joka neuvolakäynneillä mitä nyt ehittiin käydä, olikos se kolme vai neljä kertaa. Ihmettelimme suuresti neuvolatädin "täpisemistä",
siis hyvä kun osasi kirjoittaa koneelle tietojani

Hän tiputteli tavaroita, ei ollut hetkeäkään hiljaa vaan joojotteli kaiken aikaa ja hymisi jotain omaansa...

Ajateltiin että häntä varmasti jännittää uusi pesti, hänet kun oltiin vasta valittu siihen hommaan tovi sitten. Miestäni hän tervehti, mutta ei puhunut hänelle mitään muuta

Siis hänen jännityksensä oli aivan käsin kosketeltavissa, kävi jo vähän surku häntä ja olisi tehnyt mieli sanoa (tai ottaa olkapäistä kiinni ja ravistella häntä ) että "Rauhoitu!"

Hän ei kysynyt kunnolla vointiani, ei kuulumisiani, ei mitään

Turvotuksesta hän tuumasi näin "Onkos sulla turvotusta, ei ole!" Ja merkkasi sen äitiyskorttiin. Olisin toivonut hänen edes vilkaisevan nilkkojani tai käsiäni...


No tässä raskaudessa mieheni ei ehtinyt tulemaan kolmeen ekaan neuvolaan ollenkaan, ja minä aina hänelle kehuin tuota neuvolantätiä että miten hän on muuttunut

Kyselee ja kuuntelee ja on muuttunut niin rauhalliseksi ja empaattiseksi ihmiseksi

Turvotuksesta kysyessään hän kokeilee rauhallisesti nilkkojani ja sormiani, ja muutenkin hänellä on niin kauan aikaa kuin vain minä siellä haluan olla. "Olisko sinulla jotain kysyttävää?" hän kysyy aina lopuksi

Luulin että nämä kaksi edellistä raskauttani on herättänyt empaattisen ihmisen neuvolatätini sisällä, mutta eihän se niin mennytkään....


Viime neuvolakäynnille miehenikin sitten pääsi mukaan, ja kas kummaa, neuvolantäti muuttui taas yli-täpisijäksi joka juuri ja juuri sai kynän pidettyä sormiensa välissä

Aivan mahdotonta jännittämistä ja sähläilyä, ei kunnollista silmiin katsomista, ei vointini/kuulumisieni kysymistä. Kauhealla kiireellä ja hädällä hän teki pakolliset jutut ja kysyi lopuksi "Eihän sulla oo mitään kysyttävää?!"

Joten niinpä hokasimme että mieheni läsnäolo teki neuvolantädistä erittäin vaivaantuneen. Mietimmekin tässä sitten että taitaa olla jatkossa parasta ettei mieheni enää tule neuvolakäynneille, niin saan niistä paljon enemmän irti kun täti tekee jutut ja kaikki ajatuksella, eikä vain hätäisesti sohi menemään



Wiiville onnittelut pikku prinsessasta!!!



ON: Mahan polttelua ja suppareita on edelleenkin, seurauksena tuosta edellisestä työvuorostani

Onneksi pikkujätti kuitenkin on viihtynyt istukan edessä, eli monottaa mua eikä istukkaa

Turvotusta on aamuisin, ja kamala jano on kaiken aikaa

Tässäkin kirjoitellessa oon juonut jo liki 3 litraa vettä

Muuten ei vointiin kuulu ihmeitä, yöt menee ihan hyvin kun pidän tyynyä jalkojen välissä

Ehkä pian saa alkaa pitämään tyynyä myös masun alla kyljellään maatessa


Lauantain jatkoja kaikille!!



:MyAngels ja pikkujätti rv 26+1 (ultra 26+3)
 
daizzille suurensuuret onnittelut, ihanaa :heart: teillä on siellä oikein sitkeä sissi =) kyllä tuli täälläkin tippa linssiin kun luin noin ihanat uutiset

wiiville onnittelut pikkuisesta prinsessasta :heart: ihanaa, nauttikaa nyt täysillä alkupäivistä

näin nopsasti tulin vaan lukeen kuulumiset, kirjottelen varmaan illalla lisää kun mies menee saunoon kavereittensa kanssa,aattelin että menköön nyt kun en myöhemmin kyllä enää uskalla päästää =)

eliisa ja pikkuruinen 35+2
 
Ai juu unohdin ihan onnitella Äiteetä ja wiiviä eli OIKEIN PALJON ONNEA IHANISTA NYYTEISTÄ!!! :flower: :heart: :hug: Voi kunpa minäkin saisin joskus oman nyytin käsivarsille... :/

MyAngels :tieräks mitä... mä sitten tänään menin ja tilasin sen kotidopplerin kuuntelevauvaa sivuilta!!! :wave: Oli niin kiiru työpäivä tänään että taas vatsa muistutti olemassa olostaan ikävillä vihlaisulla niin taas heräsi olo, onko kaikki hyvin...Nyt kun työtkin alkoi niin en pysty käymään joka viikko neuvolassakaan kun on tuolta työmaalta matkaa. Tiistaina tosin olisin vapaalla, mutta en usko että ehdin saada enää aikaa joten päätin tilata! =)

KAIKILLE: NYT VAAN VINKKEJÄ MITEN DOPPLERIA KANNATTAA KÄYTTÄÄ JA ONKO SIINÄ HYVÄT OHJEET MUKANA? JA ONKO TÄÄLLÄ KETÄÄN KETÄ EI OLISI SAANUT ÄÄNIÄ KUULUVIIN JA KUITENKIN OLISI KAIKKI HYVIN? :wave:

Toive81 ja vihlova mini 13+6
 
Hei kaikki!

Lämpimät onnittelut Wiiville pikkuprinsessan johdosta! :flower: Oi kuin ihanaa... =)

Myangels ompas teillä hassu miestenpelkääjä neuvolantäti! :D Mikähän se tulevassa isässä niin jännittää? Ja kylläpäs sulle vesi maistuu jos 3 litraa menee noin vain! Huh, itsellä varmaan tulee juotua liiankin vähän. Öisin kyllä janottaa hirveästi, mutta ei kovin paljon viitsi juoda kun saa sitten vessassa laukata kesken unien... muutenkin tulee käytyä eräskin vessareissu yössä. Ja voi kun sulle oli käynyt hullusti töissä, parempi kyllä on että jutskailet lääkärin kanssa asiasta ja pyydät sairaslomaa äitiyslomaan asti! Ei tuollaista työtä saa tehdä loppuraskauden aikana! Varsinkaan nyt kun supisteluja ja muuta on ollut. Ota kotonakin ihan rauhallisesti nyt!

toiveelle tsemppiä dopplerin käyttöön! Kerrohan sitten kokemuksiasi. Minäkin olen miettinyt tuota doppleria, mutta samoista syistä arkaillut tilata. Minut kyllä otetaan neuvolaan milloin vain haluan käydä, kun on ollut niin monta keskenmenoa, tosi ihanasti suhtautuvat nyt tähän raskauteen. Että sen puoleen varmaan ilman kotidoppleriakin pärjäisin.

Omaan napaan ei mitään uutta. Väsyttää ja kuvottaa. Mutta eiköhän se pian helpota...

:heart: Tuuliska ja Pieni 11+6 :heart:
 
Hei! Mahtuuko mukaan?

En oikein tiedä, mihin pinoon kuuluisin, ehkä tämä on hyvä...?
Ensin lyhyesti minusta: olen 32v, yhden -05 syntyneen tyttösen äiti. Helmikuussa todettiin np-ultrassa tuulimuna ja nyt olen uudelleen raskaana, viikkoja n. 12 (neuvola ja np-ultra eivät olleet ihan samaa mieltä,mutta suurin piirtein noin). Luin ketjunne pikaisesti läpi ja en haluaisi masentaa huonoilla uutisilla, mutta olisin kaivannut vähän tukea, jos jollain on kokemusta.

Meillä tuntuu olevan vähän huono onni matkassa, sillä tällä kertaa np-ultrassa todettiin niskaturvotusta, luku oli 2.8, kun normiarvo olisi 2.4. Muuten sikiö oli täysin normaali, mitään muuta poikkeavaa ei löytynyt ja nenäluu näkyi myös. Kävin myös veriseulassa, jonka tuloksia joutuu odottamaan ensi perjantaihin asti. Sitten selviää se riskiluku.

Tiedän, että ultraan mennessä täytyy olla varautunut kaikkeen, mutta kun toistamiseen saa (mahdollisesti) huonoja uutisia,alkaa tuntua aika kurjalta. Nyt ei taas voi, kun odottaa. Olin tosi iloinen tästä raskaudesta,tietenkin km:n jälkeen varovaisesti, mutta nyt on vähän ilo hukassa. Olen selannut nettiä, mutta tuntuu olevan todella ristiriitaisia nuo seulojen tulokset, joten siitä, miten asiat nyt oikeasti ovat, ei ole mitään tietoa.

No niin, liityn nyt kuitenkin tähän ketjuun ja toivon, että saan tässä myös pysyä. :/

Fleur
 
Tervetuloa Fleur! Tänne mahtuu hienosti! Ollaan kaikki menty huonojen kokemusten kautta, joten ymmärrystä varmasti löytyy. Ensin onneksi olkoon plussasta! Toivottavasti alkutaival on ollut muuten helppo.
Luin tossa niskaturvotuksesta ja en tiedä miten huolissaan sun täytyis olla. Missä minä majailen ei tehdä tuota, joten sit sieltä tulee ulos sellainen vaaveli kun tulee.
Varmasti on vaikeaa odottaa tuloksia. Tämä lapsenteko on vaan sellaista odotusta. Odotusta et tulisi raskaaksi, odotusta et pääsis ultraan jne....
Tuossa on tuo linkki mitä lueskelin:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,957,10644,10651,12346,12347

Nullpoints + tirri 14+2
 
Hyvää huomenta!

Olen herännyt jo 5.10 tänään...kesälomalla =) ihanaa toisaalta, saa nauttia aamusta piiitkään ja rauhassa...eikä tarvi töihin mennä...mies kun lähti töihin, en saanut enää unta ja nousin keitteleen kahvia ja patongin pistin uuniin :p

suuret onnittelut viiville!! :flower: :saint:
täällä onkin tyttöjä ja poikia syntynyt melko saman verran... onnea pikkuneidistä!!

kiitos irtikselle, my angelsille, luminialle ja nullpointisille vastauksistanne! kurjaa, että moni kokenut neuvolan suunnalta välinpitämätöntä käytöstä..
MY ANGELS : varmaan miehesi sai neuvolatädin pään pyörälle ja pasmat sekos täysin :LOL: mutta pitäsihän sen jo osata kun on kuitenkin noinkin "kauan" jo työtä tehnyt...ainakin ottaa iisimmin!

elinamaria kävi täällä...voi kun saataisiin sut pian tänne!!! kuulostaa merkittävältä noi sun "Menkat"...josko..josko.........+++++++++++++++ :whistle:
toivon että plussa pärähtää tosi tosi paljon sulle!!!!!!!!!

fleur lämpimästi tervetuloa!!!
Tiedän et joka paikassa näköjään annetaan eri tietoa noista turvotusmitoista...kypsää!! tässä kuitenkin lyhykäisesti oma kokemukseni, jota ei kannata tietenkään "lakina" ottaa, vaan vain yhtenä sattumuksena...tuota, viime raskaudessa (joka keskeytyi istukkatutkimukseen) nt-luku oli 2,4, ja harjiskätilö suositteli tuota jatkotutkimusta, sanoi rajan olevan tuo juuri!
(naistenklinikalla saivat alle 1,4 mitan mut tekivät silti toimenpiteen...!! )
Ja nyt tässä raskaudessa ei ollut turvotusta (tai mitta oli jotain 1,0) ja tää kätilö sanoikin rajan olevan 3,0!!!!!!!!!!! että enpä kyllä enää lähtis mihkään tutkimuksiin oli mitta mikä hyvänsä.........ei se mitään todista, meilläkin menehtyneen sikiön kromosomiarvot olivat terveet!!!!! että mieti tarkaan kandeeko mihkään tutkimuksiin mennä...mutta teet niin kuin parhaaksi näet :hug:

(.) mulla on hyvä olo ja mitään valittamista ei siis oo..yritän keksiä mihin vois huomenna lähteä kun miehelläkin vapaata...katoin tammisaarta kesäkaupunkina, mutta majotus aika hinnakasta...sitten ois toi yyteri...saiskohan mökin vielä näin lyhyellä varotusajalla, täytyypä koittaa.. jos vinkkejä kivoista kesäpaikoista/ tapahtumista E-Suomessa niin otetaan vastaan!! =)
nyt patonkia pätsiin ja lehteä lukemaan.. :wave:

katherine ja kultanen 15+6
 
heip :wave: ja niisk :snotty: eli kesä/siitepölyflunssan se sitten pukkasi. eiköhän täst pian toivuta :)

luminia mun ekalla lääkärikäynnillä lääkäri vain kyseli, kirjasi ylös ja teki sisätutkimuksen. oli nopee keikka ja opiskelijakin vielä seurasi vierestä. ite aattelin, että olis luontevampaa, että oma ukkeli tulis jollekin neuvolahoitajalle mieluummin ku lääkärille, kun ei oo ohjelmassa tuota ronklaamista... ultrissa oltiin tietty molemmilla kerroilla molemmat, minäkin :LOL: (toi oli jo niin huono juttu... :D )

myangels juu, kuulostaa siltä, että olis hyvä aika jättää hommat työkamuille. työsi on sen tyyppistä, ettei koskaan tiedä, mitä tapahtuu. ainakin elokuisten ketjussamme on moni hoitoalan ihminen (vanhuksia tai esim. vammaisia hoitavat) lopettanut aika aikaisin työt tai siirtynyt esim. sellaisiin tehtäviin, joissa ei olla niin paljoa potilaiden kanssa suorassa kontaktissa. (otanta tai tieto ei perustu tieteelliseen tutkimukseen, toim. huom. :D )

tervetuloa, fleur :) tämä on ihan oikia paikka, täältä saapi tsemppiä.

hyvää lomaa, katherine!

aa, mut nyt pitää mennä, väsyttää entistäki enempi, ku on rööreissä flunssatöhnää :x vauva on hirmusen vilkas, möyrintää ja jotain ihme venyttelyäkin vielä on ohjelmassa ollut viime päivinä, joten eiköhän siellä ole kaikki vaan hyvin.

irtis och 34+4
 
Heissan!

nopeasti tulin ilmoittamaan että laskettu on siirtynyt 13.1! Voisiko joku päivittää? kiitos!

Tässä lomalla kun ei koneelle paljon kerkiä, niin tulen lomat vietettyäni taas kuvioihin B) !!

Tuizu ja OlgaOlavi 12+5
 

Yhteistyössä