*Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa*

Repa ja Viuhtis Helpotti tuokin kun sanoitte ettei vielä näillä viikoilla kuulukaan mitään... Nyt kun muistelen niin niinhän ovat monet muutkin sanoneet... :) Toivotaan siis vain parasta :heart: ..olisiko ollut niin että vasta viikosta 12 eteenpäin kuuluisi dopplerilla?

Ihania ultra kuulumisia teillä :heart:

Sasuma ja taapero 7+6
 
Sasuma,juu,täällä ei neuvolassa kuunnella ennenkuin sit rv 14 lääkärikäynnillä. Sitä ennen ne kuulee sit np-ultrassa. Jotkut ovat raportoineet et niillä kotidopplereilla olis saanu joskus rv 9 tietämillä kuulumaan,mut se kyllä riippuu laitteestakin. Niitä on kai eri malleja,kun aikoinaan kävin sairaalassa rv 20 tietämillä ja joutu runnomaan tosissaan et kuulu,kun sillä ilmeisesti kuunneltiin vasta loppusuoralla. Se on niiin pikkunen noilla viikoilla,sellanen sentin mittanen,vaikeehan sellasta on kiinni saada muuta kuin ultralla =)

Jääris,tilailin kans just henkkamaukalta pikkasen vermettä...tosin ainoastaan sellaset leggins malliset farkut,mitä lie nimeltään olivat,otin äitiysmallistosta. Muuten sit tilailin sellasia a-linjasia paitoja,mitä kärsii sit myöhemminkin pitää. Mulla suht ok kuntosia äippävaateita muutamat olemassa,meinasin niillä pärjätä =) En kanssa jaksais ees aatella kaupoissa juoksemista...

BM,No niin,vähän ootinkin näitä uutisia...ihana et kaveri on taas kääntynyt niin et äippäkin tuntee muksimiset =)

Täällä suht on olo,aamulla kyl taas kylmä tuskan hiki ja pyörrytys,mut siitä se taas nousee... paineet siis. Yläpaine on monasti aamusin alle 100,ihme jos huippeloi.

Repa ja säynävä10+6
 
heippa :heart: täällä käyty synnytystapa-arvioinnissa ja tulos oli että käynnistys 4.8 rv 39 jos paikat kypsät , niin kalvojen puhkaisulla tai jos epäkypsä niin leikkaus saman viikon to tai pe :D

joten jänniä aikoja elellään :heart:
nyt on aika voimakkaita supistuksia ollut koko iltapäivän ja paineen tunne siirtynyt tonne peräpuolelle :eek: outoa, eihän sitä tiedä tuleeko jo aiemmin ?

huisi ja pikkuinen 37+3 :heart:
 
Ompa täällä taas ihania ultrakuulumisia :heart:

Vaunuista. Meillä ei ollu ihan tarkotuksena uusia hankkia, mutta kopsaan nyt tähän tuolta toisesta pinosta, kuinka tänään kävi :)

Tänään eksyn paikallisesn lastentarvikeliikkeseen, uuteen ja vanhaan. Uudessa oli edullisemmat hinnat, ja sieltä taidan käväistä hakemassa ainakin sängyn joka mielytti. Vanhassa paikassa koettiin miehen kans varsinainen ahaa elämys ja tarrattiin kiinni löytöön, jota ei voinu ohittaa. Emmaljunga Duo Edge (Classic Cryptonite) yhd. vm. 2007 väri punainen. Käyttämättömät, osat muoveissa...käytetyn hinnalla! Vastaavat uudet maksoi reippaasti yli 800? ja näillä oli hintaa 400?. Okei, hyvä hinta "käytetyille", mutta nämä on uudet. Ne oli tullu sinne eilen. Joku oli ostanu ne ja jostain syystä jääny käyttämättä. Muovipusseissa lukee emmaljunga, joten kaippa ne tosiaankin on alkuperäisiä pakkauksia. Edellinen omitaja oli sanonut, että niissä ei ole vauva ollut kertaakaan. Jokainen osa siis uutta. Hoitolaukkua ei setissä ollu, mutta se mitään haittaa. Haluttiinkin jokku raikkaammat kärryt, kuin mustat. Noissa on vielä se metallikori tavarakorina. Sen halusinkin, kun hiekkatiellä se kangaskori on heti täynnä rapaa. Tulkoot sitten kumpi vaan, niin saa nyt sitten kärryttelykyytiä punaisissa vaunuissa Tuota ei vain voinut ohittaa, kun kerran kohdalle osui. Vitsit, kun olen hyvällä mielellä noista vaunuista. Kunhan nyt vain saatais se tuhisijakin niihin...

Että tällainen päivä :D

Lumi-Marja ja Nuppunen 21+4
 
Täälläkin ultrakuulumisia! Itse kävin tänään yksityisellä kätilöllä varhaisultrassa. Maksoi vain 45 euroa ja ultra tehtiin vatsan päältä. Yksi pieni vaavihan siellä köllötteli ja sykekin löytyi :heart: Viikkoja kuukautisten mukaan olisi 8+2, mutta vastasi 9+0. Koska tämä ei ollut virallinen ultra niin laskettuaika pysyy ennellaan np-ultraan asti. Oli jo niin iso kaveri, että näkyi jo jalkojen ja käsien liikkeetkin :heart: Toivotaan että tämä kolmas kerta onnistuisi!

Onnellinen Peppioliina & rv 8+2 (tai 9+0)
 
Ihania uutisia Peppioliina :heart: No ei hinta päätä huimannut yksityisellä. Olispa tällääkin tuollaiset hinnat. Mut pääasia on, että masussa voidaan hyvin ja äiti näki vilkutuksen :heart:

Vielä kaksi yötä rakenneultraan....odottan aika on pitkä, ei tahtois malttaa sinne asti. Pelottaa toki, että jotain onkin vialla, kun on ollut sitä huolta ja murhetta tässä raskaudessa ja edellisessä liian paljon.

21+5
 
Minä alan paljastua. Ystäväpariskunta oli käymässä yönseudun ja kyllähän se kysymys sieltä tuli: Milloinkas... Että en minä vain kuvittele olevani iso. Ultran perusteella rv 10 pärähti tänään käyntiin, oviksen perusteella rv 11 alkaa ylihuomenna ja oireet viittaa jälkimmäisen paikkansapitävyyteen: vähäisetkin oireet on helpottumassa ja kohtu aristaa kasvuaan. Esikoisesta rv 8-9 oli aivan kaameita ja sitten ihan yhtäkkiä olo alkoi normalisoitua huimaa vauhtia.
 
hejj :)
täällä ilmottauduttas kanssa mukaan. Haaleaakin haaleamman plussan sain tikkuun tiistaina(kp27/28). Takana km joulukuussa -09 rv 7+, ja kohdunulkoinen raskaus, repesi tammikuussa -10 rv 6-7.

Nyt olis menkoista laskettuna menossa rv 4+4 joten ihan alussa vielä ollaan.
Kauhea huoli ja pelko tietty,että mitenhän tän kanssa käy. Varsinkin,kun kaikki tämän raskauden plussat(3kpl :D ) on olleet tosi haaleita. Testasin siis tiistaiaamulla,keskiviikkona päivällä, ja eilen päivällä. Keskiviikkona olis menkkojen (periaatteessa) pitänyt alkaa.
KU:n jälkeen siis nää olis olleet vasta kolmannet menkat,ja kierto hiukan heitellyt,kun nyt lopulta ylipäätään edes käynnistyi koko toiminta taas.

Onkohan toi normaalia,että edelleen perjantaina oli plussaviiva vielä ihan ihan haalea?? Kaveri kyllä sanoi,että hänellä oli kakkosesta vielä neuvolassakin rv 8+ jotain, niin haalea plussa,ettei meinannut edes näkyä.
Oireita on ollut vaihtelevasti, aiempiin raskauksiin verrattuna erilaista on ollut se,että tissit ei ole olleet kovin kipeät,eikä koko ajan,mutta pahoinvointia on kyllä ollut senkin edestä(jota siis taas aiemmissa ei ollut). Noh,kovasti jarrusukkia kaikille meille,että pikkuiset pysyisivät kyydissä mukana :heart:

-Katri ja usko rv 4+4 <3
 
kan-tri:Pahoittelut aiemmista ja onnittelut uudesta plussasta! :flower: Kannattaa testata aamupisusta, päiväpisu voi olla vielä noin varhain laimeampaa ja voi siksikin antaa haaleita! :wave:

sasuma:Kuten jo sanottu, ei noilla viikoilla vielä edes doplerilla mitään kuulu, joten nou hätä ja vahvat oireet kyllä puhuvat puolestansa :) Mä sain PITKÄN etsinnän jälkeen äänet kuuluviin Angel sounds-merkkisellä doplerilla rv 9+2, mutta hain niitä siis kauan ja löytys tosi alhaalta. Sitten pari päivää siitä en löytänyt lainkaan ja siitä päivän päästä löysin tosi pitkän ajan päästä :) Mulla tais alkaa kuulumaan helpommin rv10+ lähtien. En tiedä vaikuttaisko siihen myös se, että olen hoikka ja istukka sijaitsee takana :/

Peppioliina ja jääräpää:Ihania ultrauutisia :heart:

Lumi-Marja:Peukkuja ultraan, varmasti kaikki pikkuisella hyvin! :hug: :heart:

Huisi:Tsemppiä loppuaikoihin! Kohta sulla sylissä tuhisee se ihanin :heart:

Bonustehtävä:Ihanaa, Mini! Esikoista kutsuttiin odotusaikana myös Miniksi :heart:

ON:Huh, häistä palattu kotiin, mies sai "luvan" jäädä vielä hurvittelemaan :D Oli pakko lähteä ton pikkumimmi 1v6kk kanssa kun ei raukka jaksa valvoa myöhään. Sukulaiset päivittelivät "isoa" masua ja kieltämättä olen nyt sen kokoinen mitä olin rv20 esikoisesta. Kiva kun iltaa kohden paisuu :D

Toive81 ja Sintti 13+3
 
Hei kaikille! Viime kirjoituksesta onkin jo 2½ viikkoa aikaa. On ollut vieraita kylässä ja heti perään itse poissa kotoa, niin ei ole tullut roikuttua palstalla. :) Viikon päästä palataan kotiin, niin sitten meno rauhoittuu ja kerkeän käymään täällä useammin.

sasuma :hug: Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa pärjäämiseen. Onneksi tiputuksista on ollut apua edes hetkiseksi.

Onnea Pipana, toive ja bonustehtävä hyvistä nt-ultra kuulumisista. :flower:

Miiak: Onko tullut uutta tietoa raskauden suhteen? Hienoa, että sykkeet löytyivät kaikesta huolimatta. Toivottavasti kaikki oli hyvin vielä uudessakin ultrassa.

Onnea Katjaheille ja kan-trille plussasta. :heart:

Suuret onnittelut SpanishDancer hyvistä rakennneultrakuulumisista. :flower: Varmaan mukavaa päästä nauttimaan taas "normaaliraskaudesta" ja eroon nt-ultran aiheuttamista huolista.
Myös jäärikselle onnittelut! :flower:

Niin pitäisikö uusia alushousujakin ostella? Kieltämättä nykyiset ovat alkaneet puristaa ikävästi vyötärönauhan kohdalta. Ei sitä näin ensimmäisessä raskaudessa kaikkea osaa ajatella. :)

).( Alkuraskauden oireet ovat jo kaukaista menneisyyttä. Vatsa on alkanut kasvamaan ja lopultakin alavatsan kumpu on yhdistynyt ylävatsan kummun kanssa yhdeksi isoksi. :) Normivaatteita voin käyttää, vaikka välillä puristavatkin ikävästi.
Me ei olla vieläkään kerrottu raskaudesta tuleville isovanhemmille. Oma veli sai juuri esikoisensa, joten tuntuu, että haluan heidän saavan nauttia huomiosta nyt kunnolla ja kerrotaan sitten vasta myöhemmin. Voihan olla, että juomattomuuteni ja vatsa/isot nännit on jo paljastanut meidät, mutta ei äiti ainakaan ole asiasta ääneen kysynyt. :)
Liikkeitä en ole vielä huomannut. Tosin en ole pysähtynyt paikalleni niitä odottelemaankaan, niinkuin ohjeissa neuvotaan alussa yrittämään.
Tänne on rantautunut inhottava närästys, mutta sitä on ollut ilman raskauttakin aina kun ollaan kotikotona tai anoppilassa käymässä. Rennietä olen saanut vetää kaksin käsin.
Nyt kuluneen viikon ajan olen pannut merkille, että vatsa on aamuisin valunut toiselle puolelle napaa. :) Kertokaas viisaammat, että mikä se oikein on? Onko se kaikki muu vatsan sisältö kuin kohtu? Eihän kohtu voi näin aikaisilla viikoilla tuolla korkeuksilla huidella, sillä sehän on toisesta päästä kiinni kohdunkaulassa. Hetken kun olen ollut jalkeilla, niin vatsa on asettunut taas omalle paikalleen keskelle.

Kiva, että tässä ketjussa on teitä loppumetreillä odottaviakin kuten kreta, Huisi ja zanz ainakin, niin saa kuulla teidänkin tunnelmianne.

Tuittu- ja pikkuinen 16+6
 
tuittu, liikkeitä en minäkään varmuudella ole tuntenut, ehkä, ehkä...

mutta vatsa täälläkin on kasvanut, eilen katselin suihkussa että napa on kääntynyt ylöspäin, eli tuo kasvava alamaha työntää sitä ylöspäin, joten tällä hetkellä se katselee taivaisiin :) ja vatsaa ei voi enää pilottaa, joten se nyt kaikille sitten vähitellen paljastuu.....

vappupommi 16+3
 
Vitsit kun meinaa olla ihn amaha sekasi, kun jännään huomista. Enää noin 15h rakenneultraan! Pikkuinen potkunyrkkeilijä on pitänyt huolta tänään äidin rakosta ja sen tasavarmasta säännöllisestä tyhjentämisestä :LOL: Ottaa kyllä kipeetäki välillä, mutta ainkin liikkuu ja se on hyvä se. Nyt on ajatukset ihan hukassa...huomiseen.

Lumi-Marja ja Nuppunen 21+6
 
millä viikoilla olette olleet aikaisemmissa raskauksisssa 4d-ultrassa jos olette sellaisessa käyneet? Mulla oli kolmen viikon päähän aika mutta eilen kompuroin rappusissa ja ajattelin että ylihuomenna oli yksi peruutusaika että menisin sinne jo niin näkisi samalla onko kaikki kunnossa. Viikkoja ylihuomenna neuvolan mukaan 21+6. Ainakin Kirkinen on suositellut rv 24. Mutta rv 19-26 se on mahdollista ainakin Tampereen terveystalossa.
 
Ensinnäkin, hyvä, että löytyi jatkaja, kiitos BlondeMonsoon!

En ole ehtinyt kovin lukea juttuja, koetan tehdä sitä ajan kanssa ja kommentoida.

Tulin lähinnä ilmoittamaan virallisesta äippälomasta ja poksumisesta! =)

kreta poksuu 35+0

ps. Uudet, laitattehan tietonne privana, niin laitan sitten listalle! Ja muillekin, käykää vilkaisemassa, onko tietonne niin kuin pitää =)
 
Lumi-Marja, löysittekin todella edulliset vaunut! Melkoinen säkä kävi! Ja se punainen väri passaa oikein hyvin kyllä pojallekin :) Mitäs teille siellä rakenneultrassa sanottiin...?

Peppioliina, ihania ultrakuulumisia, hyvältä näyttää! Se on aina mukava, jo viikot ovat mittojen mukaan pidemmällä, kuin laskennallisesti, tuntuu jotenkin hyvältä merkiltä.

Kreta, hyvää virallista äippälomaa!

Täällä jomottelee alaselkää :kieh: Inhoan tätä tunnetta, vaikka se ei välttämättä tarkoitakaan yhtään mitään kamalaa... :( Joka kerta vessassa käydessä saa miettiä, mitä on valahtanut housuihin. Toivottavasti viimeistään yön aikana helpottaa :/

Viuhtis 9+4
 
Menehän Viuhtis huilaamaan! Ymmärrän kyllä tunteesi. Minulla on ensimmäinen raskaus ikinä (G7), jossa ei ole selkä ja varsinkaan vatsa poltellut. On tuo esikoinen ollut sitkeä sissi, kun Lugeilla vasta on pysyneet supparit poissa.

Ja onnea Kreta! Ei enää montaa viikkoa!

ON Kaikki hyvin taivaan alla. Olen edelleen maailman onnellisin ihminen ja odotan niin täysillä helmikuuta!
 
Minäkin tulin kurkkimaan lumi-marjan ultrakuulumisia =) toivottavasti kaikki oli hyvin..

Niin ja onnea Kretalle loppuvaiheeseen ;)

).( tänään oli neuvola ja saatiin kaikki paperit kuntoon :) ja huomenna on se suuri päivä eli tarkistusultra :D voi hitsi kun jännittää...sanoinkin miehelle et oli mikä oli mutta mä en yksin niitä tuloksia mene..ja sain sitten miehen mukaan (vaikka mielellään se niissä käykin).

Kätilöopistolta tuli epikriisi, joka oli päinvastainen kuin sen lääkärin suullinen informaatio eli epikriisin mukaan silloin toissa perjantaina olisi ollutkin 3.3mm ja tekstin mukaan vastaa viikkoja, vaikka paikan päällä sanoi ettei vastaa :/ no huomennahan se selviää....

miiak ja onni 7+4
 
Nyt vasta pääsin koneelle, kun tämä oli jostain syystä kansoitettu, kiitos vain teinit :kieh:

Ultrakuulumisia:D Kaikki oli todellakin hyvin. Jokaisen kohdan kätilö katto tarkkaan ja ajan kanssa. Erityisesti kiinnitti huomiota päähän ja selkärankaan, jotka ei edellisellä kerralla ollu kunnossa. Samoin katottiin huulet, kun suvussa on huulihalkiota. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen oli vilkas kuin mikä. Painoa arvioi olevan 450g, eli ihan sopivasti tälle viikolle. Pikkuista tyttöä meille lupailtiin hyvin suurella todennäköisuudellä, kun vaavi esitteli oikein kunnolla itseään :heart: Kävin vielä lääkärillä kontrollissa istukan takia ja kaikki oli ok. Istukka on noussut ylemmäs ja on nyt ihan hyvässä paikassa. Hematoomasta ei mitään merkkejä. Nyt on kaikki hyvin ja olen erittäin onnellinen :heart:

Lumi-Marja ja Nuppunen 22+0 POKS
 
Ihanaa, onnea Lumi-Marja :flower:

miak:lle tsemppiä ultraan :heart:

Hyvää mammalomaa kretalle

jääräpäälle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Minähän olen käynyt tässä raskaudessa jo kahteen kertaan 4d ultrassa kun tuolla sikiötutkimusyksikössäkin sitä ominaisuutta käytettiin. Viikolla 15+3 vauvan kasvot olivat vielä tosi kapeat, eikä kasvokuvia sen takia kannata katsoa. Viikolla 20+0 kasvot olivat jo aika vauvamaiset, mutta kuvaa ei ehditty silloin vielä napata ja kun lääkäri yritti saada meille poseerauksen talteen, vauva piti naamaansa visusti kiinni istukassa... Mutta jo viikolla 15+3 vartalo näkyi 4d:llä hienosti, samoin viime viikolla. Ja rakenteethan pystytään varmasti selvittämään viikosta 17+0 eteenpäin. Jos kaatuminen yhtään mietityttää, menisin varmaan sinuna ultraan jo nyt.

Täällä voidaan hyvin. Vauva muksii minkä kerkiää ja minä mietin, missä saisin esikoisen vaunut myytyä jotta saadaan tuplarattaat hankittua. Onko teillä kellään kokemuksia lastentarvikkeiden myymisestä? Onko huuto.net ainoa oikea paikka vai onko jotain muita kanavia mitä kannattaisi käyttää?

SpanishDancer & Poikanen (21+0)
 
Käväisen vaan poksumassa täyskympin :) Meillä tasan viikko np-ultraan! Jaiks. Ja kotidopplerilla on alkanut kuulumaan pikkuhiljaa myös ne oikeammat sydänäänet, eikä pelkkää sitä istukan viuhunaa! (Josta siitäkin olen tietty onnellinen, istukasta tuskin löytyisi 170 x min syke jos ei pikku hobitinpoikanen olisi siellä piuhan toisessa päässä elossa :) )

Kätsy ja Hobitti 10+0!
 
Lumi-Marjalle Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Uusille tervetuloa :heart:

Täällä käyty viime vkolla äippäpolilla, jolloin Neidin painoarvioksi saatiin ultran mukaan noin 2,0 kg ja paikat alkanut kypsymään, uusi ultra 12.pv, jossa katsotaan vauvan painoa, koska oli viimeksi nuin vähän.


Marsa ja Nyytti rv 34+5
 
Hienoa Lumi-Marja että kaikki kunnossa!

Minä kai sitten hoomenna menen sinne 4d-ultraan (kello 16 asti sen voi vielä peruuttaa). Huomenna tosiaan rv 21+6 neuvolan mukaan. itse olen kokoajan laskenut päivän vähemmän kun en edelleenkään ymmärrä miten neuvola saa päivän lisää tuohon lukuun. Ultrien mukaan huomenna olisi 22+2.
Mua siinä kaatumisessa mietityttää erityisesti sellainen juttu (tää on vähän noloo :ashamed: ) mutta kun päädyin istumaan rappusten alapäähän lattialle kompuroinnin seurauksena niin huomasin että oho, pikkuhousut ihan märät :whistle: . No sitäpä sitten mietin että mitä se oli. Pahin pelko oli että lapsivettä... mutta jospa kuitenkin vaan pissalorahdus. mulla on noiden kahden synnytyksen jäljiltä tosi löysät paikat eli pidätyskyky onneton, esim trrampoliinilla mullle tuli aina lorahdus housuun vaikka kuinka pidätti. Samaten nyt aivastaessa ja yskiessä tulee poikkeuksetta housuun :ashamed: . Yleensä kuitenkin sen tiedostaa että nyt pääsi liri. Siinä rytäkässä en tiedostanut kyllä mitään mutta jos se sitten oli sellainen "hätäpisssa". :headwall: Neuvolassa ei tietenkään täti pitänyt minään mun kompurointia ja sanoi vain että kunhan ei tuu verta.
 

Yhteistyössä