**~*Keskenmenon jälkeen plussanneet! Joulupino!**~*

Ihanaa sunnuntaita kaikille! :heart:
Miten Meritähdellä menee? Huolestunut oon sun takia. :ashamed:
Tervetuloa aivan mielettömästi Kaisa ja oikein paljon onnea raskauteen! :flower:
Nimra saat hehkutella niin paljon kuin haluat. Kyllä se on sen arvoista. Se on niin mahtavaa kun saa vaavin ja ne rakkauden tunteet ovat hurjia.

Mun mutsilla oli kans sama homma et sil ei koskaan imetys onnistunut. Niinpä olin itsekin aika varuillani asian kanssa. Mul on vissiin kuitenkin sen verran erilainen kroppa, et se onnistuikin. Sulla on aivan oikee asenne ton imetyksen kanssa. Ei siitä kannata liikaa stressii ottaa. Oli pulloruokitus tai imetys, molemmilla vauva kasvaa aivan varmasti. Tärkeää on myös äidin terveys ja stressi imetyksestä ei ainakaan oo äidille hyväksi.
Nanniina Sinä ootkin ollut aktiivisena ja saanut th ajan jo tilattua. Onhan tuo tietty ikävää odotella joulun yli, mut kyl se aika nopsaan menee. Toivottavasti saat laitettuu joulua siellä.
Mä tykkään kauheesti kaikista joulukoristeista.... Täällä päin muuten laitetaan koristeet jo nyt. Eli meilläkin on jo kuusi (keinotekoinen) ja pystyssä ja kaikki jouluvalot. Oli niin ihana eilen illallakin istua TV:tä katsomassa kun oli vaan jouluvalot päällä.

SS Totta on et aika rientää. Varsinkin kun sen alun yli pääsee, niin sit tosiaankin tuntuu et menee tosi vauhdilla. Muuten joulukuisista Findgirlille tais tulla synnärille meno. Sil meni eilen vedet, joten saat pian varmastikin päivittää. :) Ihania uutisia on siis luvassa. :heart:
Missäs Daizz luuhaa????????????????? Minä täällä kaipailen!!!!!!!!!!!!
(.) Tehtiin sit sopua miehen kanssa eilen illalla. Nyt on siis taas rauha maassa. Kerroin miltä minusta tuntuu jne. Sanoin suoraan et oon niin herkällä mielellä, et sen on pakko olla huomaavaisempi. Et silleen.
Masussa on ollut taas menkkamaisia poltteluja ja pimpsa tuntuu erilaiselle..... No yks päivä oon taas kasassa ollut, joten kai tää tästä päivä kerrallaan... :whistle:

NP ja Tirri :xmas: 37+3
 
Voi kökkö, nyt osui omalle kohdallekin tuo koneen tilttaaminen just kun sain litanian tekstiä valmiiks :headwall: turhauttavaa... Aloitanpa siis alusta, mutta lyhyesti.

Meritähti toivottavasti sun olo on jo helpottanut ja vuoto on loppunut. Tosiaan niinkuin SS ja NP jo sanoivat, pupuilulla et saa keskenmenoa aikaiseksi, joten älä siitä huoli. Pintaverisuonet katkeilevat helposti raskauden aikana ja aiheuttavat siksi seksin jälkeen vuotoa. Sä olet niin pitkällä jo, et sydänäänien pitäisi kuulua, joten mene ihmeessä varhaisultraan ihan mielenrauhankin vuoksi :heart:

ElinaMaria tervetuloa takaisin! :wave:

Unicco mä pääsin yli pahimmista peloista sillä, et yritin jatkaa elämääni täysin normaalisti ja yrittämällä lähes unohtaa raskauden. Yritin olla laskematta päiviä ja viikkoja, aika meni eteenpäin välillä kuin itsestään. Se on vaan niin karua, et kävi miten kävi, sille ei itse oikein voi yhtään mitään. Pelkokin on siinä mielessä turhaa. Kaikki vauvan tavarat ja vaatteet ajattelin hankkia vasta maaliskuusta alkaen, nimiä ja kummeja ei olla edes alettu miettiä. Ja sit kaikilta pelkoa lietsovilta sivustoilta kannattaa pysyä pois :hug:

Tervetuloa Kaisa ja valtavasti onnea plussasta :flower:

Nimralle haleja! Hehkuta vaan, me ollaan kaikki onnellisia sun puolesta, että sä oot toipunu hyvin ja tyttö on noin unelman ihana :heart: Joulu valmiissa pöydässä kuulostaa aikas houkuttelevalta. Malta antaa nyt muiden passata hieman ja nauti :)

NP sä oot jo niin lähellä, että kyllä niitä oireet kohta alkaa. Sinäkin malta nyt ottaa rauhassa, että pikkuinen pysyy sisällä vielä aattoon asti.

Sain vihdoin varattua rakenneultran ja saimme ajan jo välipäiville! Olipas yllätys, odotin ajan menevän reilusti tammikuulle. Muutamaan iltaan en ole tuntenut liikkeitä ja pitkästä aikaa oon vähän huolissani. Toisaalta oon tehnyt kaikki jouluruuat ja -leivät pakkaseen tän viikonlopun aikana ja lähes tulkoon kaatunut sänkyyn, nukahtanut ennen rentoutumista jolloin liikkeet normaalisti tuntuu. Täytyy tänään mennä ajoissa petiin ja oikein keskittyä.
 
Tervehdys rakkaat pinoilijat!!!

Ootte olleet taas superahkeria vaikka koko ajan tätä luen :D Mutta hyvä niin!

Nimra:Ihanaa kun kertoilet miten vauvelin kanssa sujuu. Ja hienoa, että tyttö on niin helppo! Toivotaan, että pysyykin. =)

Meritähti:Älä tosiaan vielä tuskastu. Täällä ollut jos kelläkin jossain kohtaa jonkin sortin vuotoja, kuten mulla oli todella runsastakin, ja kuitenkin kaikki mennyt hyvin. Koitat itsesi saada lähetteellä heti huomenna ultraan ja kuten muut jo täällä kehottivat, "liioittele" myös oloasi! Alussa limakalvot on niin pirun herkät, että voivat vuodella todella herkästi. Tsemppi :hug: täältä ja me uskotaan kaiken olevan hyvin!!! =)

Kaisa:ONNEA ja tervetuloa mukaan!!! :flower: =)

ElinaMaria: Kiva saada sutkin back :D Sullakin pian puolet raskaudesta saavutettu! Jee! :D

Unicco:Tää kolmas odotus kun alkoi ja heti plussattuani aloin vuotelemaan niin järki oli lähteä useammin kuin kerran. Menin erittäin pessimistisesti eteenpäin. Oli mun keino yrittää suojella itseään jo etukäteen pahoilta uutisilta vaikka se olisi kuitenkin sattunut ihan pirusti. Sitten rv 8+4 kun ultrassa edelleen porskutteli Mini ja hyytymä oli pienentynyt niin jostain päätin, että piru vie! Jos tää kesken menee niin en vaan voi asialle yhtään mitään. Tosin mulla oli just kesäloma alkanut ja kaikkea kivaa muutenkin tiedossa niin jotenkin sitä yritti suunnata ajatukset niihin. Kun sitten se "maaginen" rv12 saapui ja onnistunut np-ultrakin oli takana niin siitä sitten pikku hiljaa alkoi pelot hälvetä. Kaksi keskenmenoa kokeneena, eikä yhtään lasta entuudestaan niin on niitä pelkoja tullut tietyin välein pitkin odotusta. Mutta musta ihan normaalia koska kyllä keskenmenot varmasti jokaiseen jonkinlaisen jäljen jättää :ashamed: Mutta koitat vaan jostain sitä positiivista mieltä kaivaa! Me täällä ainakin halutaan uskoa ja luottaa, että nyytin kera täältä poistutaan!!! :hug: B)

Flunssaisille tai muuten sairastaville iso :hug: ja pikaista toipumista!

NullPoints:Jaahas, alkaa sielläkin siis jotain merkkejä ilmaantua, että vauveli alkaa olemaan pikku hiljaa valmis! :D

Oma iso napu: Iso poks tänään ja profiilissa uusin kuva. Aika mahtava fiilis, että nyt Mini on sitten täysiaikainen :D Lauloin hälle onnittelu laulunkin :LOL: Mies pitää mua ihan hupsuna. NYT se loppuaika saisi kiihtyä hurjaan vauhtiin! Tahtoo oman vauvan jo viereen!!! |O Harjoitussupistukset lisääntyneet entisestään ja nipistely siellä joka päiväistä. Sairaalakassin olen pakannut ja vauvallekin sain oman valmiiksi niin mitäs tässä enää odotellaan? :D Tää on niin hassua nyt tää malttamattomuus. Jotenkin vaan nuo viikot "mateli" aiemmin kun meni vaan päivä kerrallaan ja nyt yhtäkkiä ollaankin loppusuoralla. Huikeaa. Ootte te ihania täällä kun jaksaneet mua tsempata aina kun on vähäänkään ollut huonommat fiilarit. KIITOKSET niistä! Vaikka ei teistä ketään livenä näe niin ootte olleet uskomaton henkireikä mulle! Varsinkin kun täällä ulkomailla ei vielä ystäviä ole tullut niin sitäkin tärkeämpiä ootte. :hug:

Imetyksestä ootte puhuneet. Mun äidillä ei onnistunut mun veljen eikä mun kohdalla sitten yhtään. Vähän kans jänskättää onnistunko itse. Yritys on ainakin kova vaikkei se musta mitenkään ole merkki mistään superäitiydestä. Itse korvikevauva kun olen niin ihan terve ollut aina normaaleja sairasteluja lukuunottamatta. Anoppi ja hänen tytär vähän "painostaneet" imetyksestä ja se kiukuttaa. En halua mitään paineita onnistumiselle. Tietty se ois hienoa jos onnistuisi niin helpottaishan se ettei tartteis lähteä pullorumbaan, mutta en tosiaankaan ota yhtään stressiä! Sen näkee sitten miten käy.

Oiskos vielä muuta...Lempi leiskahti jälleen ja jäi hyvä fiilis :ashamed: :heart: Vaikka tuo masu alkaa jo vähän haitata niin kummasti sitä keksii uusia keinoja :D Kelan kanssakin asiat järkkääntyi ja mulle myönnettiin kaikki tuet normisti ja sain pakkauksenkin! Jes! Odotan jo niin kovasti paluuta Suomeen, omaan kotiin ja tuttujen luo! Kova ikävä!

Ollaan paljon lueskeltu miehen kanssa kaikkea mahdollista vauvan syntymää liittyvää, vauvan alkuaikaan liittyvään ja nyt yhdessä parisuhdejuttua (se mikä oli äippäpakkauksessa) ja kovasti keskusteltu millasta elämä voi sitten "pahimmillaankin" olla. Ei siis kumpikaan olla asetettu mitään tavoitteita millasta sen tulisi olla vaan tajuttu yhdessä ettei mitään voi ennustaa ja koitetaan pitää lippu korkeella. Varmasti tulee jossain kohtaa olemaan raskasta ja väsyttää, mutta yhdessä uskotaan kaiken olevan sen arvoista. Ei olla valmiita luovuttamaan ja se mikä on aina ollut ihanaa meidän yhteiselossa on se että pystytään juttelemaan ihan kaikesta! Kun ei sitä toisen ajatuksia pysty arvaamaankaan...Mutta uteliaina ja positiivisin mielin ollaan ottamassa vauva vastaan meidän piskuiseen perheeseen ja valmiita siirtymään taas uusi, suuri askel eteenpäin meidän Love Storyssa :D

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Toive81 ja Mini 37+0 (iso POKS!!!) :heart:
 
Heiii, kivaa jos saan koht päivitellä sit Findgirlin tietoja syntyneestä murusesta :heart: Vaikka uppoouto nikki mulle onkin ni on se ihana saada uusia vauvoja pinolaisille :)

Ja munkaan mielestä ei kannata ressiä imetyksestä ottaa=) Onnistuu jos onnistuu ja jos ei ni sit mennää korvikkeilla. Mut toisaalta en lähtis sillekää negatiivisen ajattelun tielle, et juu ei se luonnollisestikaan onnistu ku ei suvun naisillakaa oo onnistunu. Jokkainen ku ollaan erilaisia :)
 
Nimra
Tuosta imetyksestä vielä... niin joo, en mä olekaan ajatellut, että kun muut ei ole pystynyt imettään niin minäkään en pysty, mutta ollaan siis pumppailtu miehen kans yli viikko ja mitään yli 15 ml ei olla saatu... :ashamed: joten emme enää jaksa (valitettavasti ) nousta 4 h välein pumppailemaan, kun editystä ei tapahdu :| mutta kyllä tyttö hyvin pärjää korvikkeella ja parempi sekin, kun väsyttää itsensä pumppaamalla...mitään saamatta ja kun ei tyttö pysty tosiaan mun nännien kans imemään ja sit kumin kanssa ei saa kunnon imua niin olemme kuitenkin päätyneet tähän korvike-ratkaisuun =) ja tulemme hyvin keskenämme sen asian kanssa toimeen :heart: ja kaikki olemme päätökseen tyytyväisiä :D

Tosiaan... Missä on Daizz ?!?!? :whistle: Toivottavasti hänellä ja pikkuisella kaikki hyvin :hug:

Meritähti Täältä myös tsemppi ja voimahali :hug: sinne ja älä tosiaan menetä uskoa. Niin monella on tuota pientä vuotelua.. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin :heart:

niinuska Mulla oli kans noiden liikkeiden kanssa milloin mitäkin "ongelmaa" omasta mielestä :ashamed: ja aina kaikki oli hyvin :heart: joten uskon, että sielläkin on!! :wave: Mulla saattoi olla tosi pitkiä aikoja ettei tuntunut mitään... ja varsinkin raskauden edetessä niitä tuli aina melkeinpä vähemmän.. :snotty: ja ei niitä liikkeitä tullut liikelaskennan aikanakaan aina sitä 10/h ja terve, hyvinvoiva tyttö kuitenkin tuli, joten ei ne liikkeet aina kaikkea ratkaise - Tämän onneksi itse opin tästä raskaudesta ja se onkin hyvä ajatellen sitten ehkä niitä seuraavia :heart: :whistle:

nanniina Kiva, että sait ajan varattua neuvolaan :wave: Se on sellainen mukava odoteltava ;) kun siellä ollaan kuitenkin niinkin ihanan asian takia käymässä kuin oman lapsosen :flower:

NullPoints Kiva, että siellä ollaan saatu asiat miehen kanssa selvitettyä ja olet kertonut tunteistasi ja saitte sovinnon aikaan :hug: Se on hirmu tärkeää, että on se oma tuki ja turva ja apu :heart: ja oma kumppani on siinä kyllä ihan ykkonen! Nuo tuntemukset on kyllä varmaan ihan sun viikoille normaalit :D Toivotaan, että ne ei saa mitään radiakaalia aikaan ja Tirri jaksaa odotella siellä äidin masussa jouluun :xmas:

Täällä kävi sit porukat kylässä ja kivasti meni.... en ollutkaan appea nähnyt piiiiitkiin aikoihin, joten ihan mukava juttu... ja kovin iloinen tuntui hänkin olevan tytöstä =)

Kuulin tuossa, että isännän siskopuolikin on saanut tyttären kesällä joka syntyi 3 kk etukäteen :| ja hänellä on kuulemma paha koliikki ja nyt vanhempana on tullut todella pahat allergiat, joten heille toivottelin kovasti voimia ja jaksamista sinne :wave: On varmasti raskasta.. ja isännän siskopuoli sanoikin, että valvominen on yleensä neljään asti aamulla ihan jatkuvaa :eek: joten voin vain kuvitella sen väsymyksen määrän!

Yksi asia mikä pisti mietityttämään niin hänen kaksi työkaveriaan on myöskin ollut raskaana ja hekin ovat saaneet ennenaikaisen synnytyksen ja suunnilleen samoilla viikoilla, joten epäilimme jo isännän kanssa, että työyhteisössä on todella kova stressi tai sitten on oikeasti joku ympäristötekijä mikä saa tuon aikaan, sillä aika epäilyttävää, että kolme samassa työpaikassa ollutta saa keskoset ja samoilla viikoilla :snotty:

Nyt täytyy taas mennä, mutta paleilen myöhemmin :wave:

 
Nimra toki jos ootte yrittäny ni mikäs siinä on korvikkeellakin mennä, ihan on yhtä hyvä juttu sekin=) Ja noista liikkeistä tuli mieleen, et meil neukkutäti sano, et ei kaikilla tule sitä 10 liikettä koskaan. Jos vauvan tahti liikkua on vaikka viidesti tunnissa ni sit se on se. Eli pitäis vaan sitä oman vaavin rytmiä kuulostella ja tarkkailla :) Mut siun ei ainakaan vähään aikaan enää tarvihe :D Mut tuo tuli vain mieleen :heart:

NP hyvä, et saitte sovun aikaseks:) Ainahan se on sovussa mukavampi olla. Ja varmasti mieskin ymmärtää olotilas ja tulee olemaan ymmärtäväisempi jatkossa :heart: :hug:
 
Ootte työ ihania :hug: :heart:

Vuoto loppui eilen illalla eikä ole tänään enää mitään tullut, eikä sen kummempia kipujakaan, noita menkkakipuja lukuunottamatta.
Ultraan kyllä haluan ensi viikolla mennä, muuten asia jää liikaa vaivaamaan.

Nyt en ehdi kun pikaisesti raportoida, meille tulee vieraita :wave:

Haleja ja mukavaa sunnuntaipäivää koko poppoolle!

Meritähti :heart: Jellona 8+2
 
Kaa
Tuohon verenvuotoon pitää vielä lisätä yksi "positiivinen" kokemus; eli meikäläisellä vuosi ihan kunnolla verta raskausviikoilla6 ja 9, ja kaikki oli ihan hyvin. Lääkäri epäili tosiaan vuodon olevan ihan normaalia, kun istukka muodostuu ja "liikkuu" kohdun limakalvolla lopulliseen paikkaansa. Eli ei kaikki vuoto ole onneksi pahasta, vaikka niin tuppaa usein ajattelemaan. =)

Ja sivusta sitten; oma olo on ihan ok. Pukamat vaan kiusaa, muuten kaikki ihan jees.

Kaa rv 28 lopulla
 
En ollut vieläkään eilen löytänyt sydänääniä kotidopplerilla niin miespä päätti sitten kokeilla ja kappas vaan, parin sekunnin kokeilun tulos, KUULUI!!!!! :LOL:

Niitä kuunneltiin eilenillalla sitten :heart:

Yllättävän alhaalta kuului! :eek: Häpykummun vierestä vasemmalta..

Hmm =) Tyttöolo itsellä alkanut olemaan.. Tai no melkein alusta asti ollut.. Lähipiirissä ja itsellä poikaa odottaessa ei näin pahoja turvotuksia, vatsan seudulla siis =) Ja makeanhimo on suuri, poikaa odottaessa suolainen maistui, makea ei lainkaan..

Tuollaisia pieniä asioita itsessä huomannut =)

Huhhuh meilläkin meni viikonloppu ihanasti, ilman kahnauksia :heart: :heart:

Kleo rv 13+3
 
Nimra
Toive: Onnittelut POKSuista
Se h-hetki lähenee teilläkin koko ajan - Ihan mahtavaa, että teilläkin on pian se oma prinsessa sylissä
Mukava kuulla, että olette pystyneet nauttimaan toisistanne ihan näillä loppumetreilläkin ja kyllä se ihmismieli aina keinon keksii, että pystyy nauttimaan toisesta ja antamaan hellyttä, vaikka isompi massu olisikin edessä
Tuo myös, että olette puhuneet ja lukeneet asioita ja miettineet paljon asioita niin varmasti auttaa sitten vauvan tulon jälkeen, kuten sanoit koskaan ei koskaan voi tietää millainen vauva on ja onko esim. allergioita ym... siis se on erittäin yksilöllistä ja siihen "pahimpaankin" on kyllä tietyssä mielessä hyvä varautua ja puhua etukäteen
Hienoa, että asiat Kelan kanssa järjestyi ja asiat silläkin saralla siis OK! Ai juu...ja tosiaan älä sinäkään ota stressiä siitä imetyksestä kuten ei mekään oteta. Ihailtavampaa on asenne, että kaikille ei vaan voi mitään, vaikka kaikkensa yrittää ja ihan yhtä ihania. suloisia, rakastettuja ja terveitä on pulloruokinnallakin olevat lapset
Se äitiys, kun ei riipu milläänlailla siitä, että imettääkö vai ei, mutta kaippa se joillekin on lähellä elämää ja kuolemaa ellei pysty imettämään, mutta ennemmin onnellinen, jaksaa äiti kuin hermonsa imetyksestä menettänyt
Kun mainitsit, että jotkin sukulaiset ovat imetyksestä sulle sanoneet niin mä sanoin kaikille ihan rehellisesti ja sanoin, että mulle on turha höpötellä, että imetys on parempi, sillä tiedän ettei kaikki siihen kykene ja se siitä. Mä en ala asiasta tapella ja varsinkaan sellaisten ihmisten kanssa kenelle se ei kuulu OLLENKAAN. Itse saavat sit omassa perheessä/elämässä hoitaa asiansa miten haluaa, mutta jonkun toisen mieli, ideat kun ei sovellu/käy kaikille. Kyllä mä uskon, että teillä kuitenkin onnistuu


Meritähti: Ihana kuulla, että siellä ollaan hyvinvoivina
Tuo vuotelu, kun tosiaan on seksin jälkeen hyvinkin yleistä...ja taitaa olla muutenkin..


kaa:Mukava, että siellä menee rattoisasti ja leppoisasti. Ihana aina kuulla, että ihmisillä ei ole mitään vsivoja raskauksissa, kun mulla miitä tuppas olemaan ihan jokaisessa vaiheessa... ja kaikki vaivat
Joten onnitteluiden paikka, kun menee hyvin
Mä kärsin myös tuollaisista sisäisistä pukamista.. ne on vähän ällöjä, mut nyt ei niistä täällä enää vaivaa, toivotaa ettei ne sielläkään pahene!

kleopatra: Se on totta, että ne äänet kuuluu alussa hyvinkin matalalta ja musta tuntuu, että mulla kuulu melkein koko ajan toooosi alhaalla.. mut ihan normia kai ? Mulle sano kaikki jotka näki, että noh tyttöä odotellessa...
Oli kuulemma niin selvät merkit.. :LOL: Noh, mähän en niihin uskonut.. mut niiden mielestä selkeet: korkea syke, levinnyt massu ym... Kiva, että sielläkin on mennyt viikonlopu mukavasti!

Täällä isäntä ja Anni vetelee sikeitä...toinen toisella sohvalla ja toinen toisella.. Isäntä vähän väsy, kun viimeyönä valvoi paljon, kun kissa piti meteliä ja mä olin sen verta kipee, etten kyennyt Annia juuri yöllä hoitaa ja herää syömään kuitenkin sen 3-4 krt.. niin kyllähän siinä väsyy ja vieraatkin tuli jo aamu 10!!!! :kieh: niin ei raukka ehtinyt oikein nukkua :kieh: Mä olin kyllä hiukan "vihainen" vieraille, kun eivät ollenkaan kyselleet meidän aikatauluja..., mut se on ohi nyt.. sitä vaan miettii, et oishan he voineet ees kysästä, että milloin passaa (noin suunnilleen )...kun he ovat aikuisia (pystyy sääteleen rytminsä ) mut sama ei onnistu ihan alle 2 vko ikäisen kanssa..

Mä ajattelin, että kun isäntä tuosta heräilee niin menen käymään Prismassa ja ostan sieltä muutaman lahjan hänelle, kun en ole oikeasti ehtinyt juuri mitään hankki ja PARAS lahja minkä hänelle ostin niin ei nähtävästi ehdi jouluksi :kieh: |O |O ja mä olen ostanut sen 2 kk sitten!!! :headwall: Joten ihan hiukan vaan ärsyttää :kieh:

Ei uskaltanut isännän isäkään ottaa Annia syliin, vaikka on kuusi lasta hoitanut ja maailmaan saattanut.. Onkohan kummankin puolen isät hiukka arkoja, kun lapsien hoidosta on aikaa sit tooooosi kauan :LOL:

Nyt kirjoitan vielä irc:iin päiväkirjan ja sit jos pääsis kauppaan.. :wave:

Nimra :heart:
 
niinuskalle kivoja hetkiä liikkeiden seuraukseen!!!!!!!!!!

Toive Ihanaa kun siel lempi vaan leiskuu!
Tuo on tuttua tuo malttamattomuus täälläkin. Sit vaan aattelen et no ei oo kauaa kyllä tän vaan kestää... Sama homma on varmasti sullakin? Haluu vaavin pian, mut sit tuntuu et voi odotella ihan rauhassa ne vikat viikot........
SS Findgirl kirjoitteli ennen aikas paljon, mut nyt on ollut tosiaankin tuol kuukausipinossa sit. Minusta oli kans niin kivaa laittaa syntyneitä pinoon. Yritin aina ettii käsiini sellaisiakin jotka eivät olleet missään kirjoitelleet kuukausiin. Kai se itsellenikin valoi uskoa et kaikki loppuun asti päästään. Jotenkin on vaan kiva saada hyvä loppu noille nikeille. Tietty aina ei niin käy, mut kuitenkin.........
Meritähti
Loistavaa!!!!!!!!!! Toivotaan et se olis tossa tuo vuoto. Niin ja ultraan mars vaan et saat mielenrauhan. ;)
Kaa Sinähän otat mut pian kiinni viikoissa. :eek: Toivottavasti ne pukamat rauhoittuu. Mä en niitä nyt saanutkaan luojan kiitos... :whistle: Ne EI oo tosiaankaan kivoja. :x
kleopatra niin sieltä ne pusikon rajalta ekat liikkeet tuntuu. :kieh: Mulla ei oo ollut mitään suurempia aavistuksia kumpi tulee. Esikoisen kans menin vikaan, joten tällä kertaa en oo sit arvuutellutkaan. :headwall: Sen näkee pian. :D Niin ja sit voin sanoo oliko mun tuntemukset tällä kertaa oikeita vai ei.... Katsotaan.
Nimra Toi on ihan hyvä et toinen puoli perheestä nukkuu ja kerää voimiaan. Ihan turhaan esim molemmat valvoo jos toinen selvii yksinkin.
Meil kun imetin mies nukkui vaan ja meni sit duuniin aikaisin. Mä olin aivan tööt sit ja aina kun vauva nukku, niin nukuin minäkin. Ei muuten olis jaksanut mitenkään. Ei tietty katkonaiset unet oo samanlaisia kuin pitkät unet, mut parempi sekin kun ei mitään...
(.) menin päiväunille, mut meiän papupata (=neiti) vaan piti meteliä, vaikka mies sille sanoi olla hiljempaa. Eli ei sit päikkäreitä tänään saatu. No pikkasen kahvia ja hommiin. Kai se tästä. :xmas:
 
palattu ikeasta ja en ollut ainoa asiakas en... :LOL: En menny ostamaan mitään, mutta sain kyllä rahaa tuhlattua! :whistle: Mutta saatiinpa kylppäriin kaapistot halvalla! Meillä ei oo ollu kunnon hyllyjä tai kaappeja kaikille mun tärkeille purkeille ja purnukoille, ni nyt on! koko setti! Allaskaappi, sellanen korkea kaappi, peili, seinähylly ja viel yks matala hylly!!! :eek: :LOL: Ainii, ja vihdoin lamppu makkariin ja uus rullaverho. Sit kaikkee sälää.... :p

Siel oli ihania kankaita joista just sitä mitä olisin halunnu lastenhuoneen verhoihin ei ollu!! pöh. Katteltiin myös hoitotaso/hylly -yhistelmää ja pinnasänkyä. :) Ne oli hyvät, joten ne haetaan ens vuoden puolella sit vauvalle. :)

Siippa kasaa tuossa vieressä niitä kaappeja... katotaan kuinka kauan tekee sitä hyvällä mielellä. Yleensä aina kun ikean juttuja kasataan niin jossain vaiheessa hermostutaan... :LOL:

noniin... lisää myöhemmin. :) :wave:

EM ja Dodo 18+5
 
iltoja

voi jestas miten paljon ootte kerenny kirjotella :D

misthän sitä alkais.. ei kaikki muistu mitenkään mieleen :ashamed:

Ainakin Epsulle kovasti tervetuloa ja suuren suuret onnittelut!! Ihana juttu! pienelle paljon jarruja matkaan! :heart:
Myös Kaisalle tervetuloa ja toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti :flower:

Hienoa että Meritähdellä vuoto loppunut! :hug: Nuo menkkamaiset kivut tosiaan kuulunee asiaan mutta ainahan se huolestuttaa. Itseäni edelleen jos pidempään kestää.

NP: Hyvä että saitte sovittua.
Inhottava olla riidoissa.. itse olen sen verran temperamenttinen ja sitkeä että jaksan kyllä olla puhumatta ja mököttää mutta kuitenkin koko ajan riita tai asia mikä ärsyttää niin vaivaa taukoamatta eikä mistään tule sitten mitään :ashamed:

Unicco:
:hug: Ajan kanssa kai tuo vaan ohi menee.. Itse en uskonut että kohdussa elämää enne kuin eka ultra oli takana.. ja sittenkin oli vielä pelko koko ajan läsnä.. vasta rakenne ultran jälkeen aloin uskoa että meille tulee vauva ja ihan viime viikkoina se on iskenyt kunnolla tajuntaan =)

EM: hienoa että olet flunssasta toipunut! Täällä alkaa kans helpottaa.

Nimralle
jaksuja niitten kipujen kans :hug:
Tosiaan mitä itseään ressaamaan ja kiusaamaan tuolla maidon tulolla.. jos ei tule niin ei tule. Turha itseään väsyttää. Sanokoot muut mitä tahansa.. itsehhän sen parhaiten tietää.

Toive: Sullakin vaan viikot poksuu =)
Itse en edes etsi tietoa aisoista mistä tiedän että menee yöunet ja tulee paha olla.. tieto lisää tuskaa ja ennemmin olen tietämätön ja vähän "tyhmä" joittenkin asioitten suhteen ;)
Jos pikkuinen kiinnittynyt niin kyllä siellä silloin lähtökuopissa ollaan =)

SS:
Itsellä myös aikoinaan ongelmana että pidin väärän kokoisia liivejä.. siis liian iso ympärysmitta..
sitten kerran menin liikkeeseen ja oikea koko oli 75DD/E, riippuen vähän mallista..
imetyksen aikaan oli ympärysmitta isompi ja kupin oli oltava E.. kerkesin kuitenkin tässä välissä laihtua 7kg siitä mitä painoin kun aloin esikoista odottamaan.. kesällä meni jopa Ckuppi.. riippuen taas vähän mallista.. hääpuvun alle ostin olkaimetomat liivit jostka oli kokoa 70D ja kävivät hyvin.. nyt koko jotain 75D taas.. ja varmaankin kasvaa vaan.. en vaan tiedä tuleeko liian isoja nuo olemassa olevat imetysliivit olemaan.. varsinkin ymärysmitalta..
mut sen kyllä sanon että oon oppinut kunnon liivejä arvostamaan.

omaan napaan ei uutta. nyt illasta pikkuinen oli ilmeisesti jossain oudossa asennossa ja aivan alhalla kun tuntui että vatsa tippuu ja tekee kipeää kävellä :| mut nyt taas parempi =) välillä taas tunkee itsensä mahdollisimman ylös ja tuntuu että halkean navan kohdalta :LOL:

jospa en mitään kamalan tärkeää unohtanut...

danjuska ja vilma 25+1
 
Kesken taisi mennä. :'( Vuoto alkoi uudelleen aika runsaana, sain sidettä vaihtaa 10 minuutin välein. Pitkin iltaa on tullut myös aika paljon epämääräisia "klönttejä" ...
Nyt vähän rauhoittunut mutta edelleen vuotelee ja tulee hyytymiä. Kipuja ei onneksi ole, joten helpolla on siinä suhteessa mennyt.
Ei oikein jaksa enää olla positiivinen, taisi olla meidän jellonan loppu. :'(
 
Voi ei Meritähti!! Ihan sanattomana täällä taas olen... Halauksia ja voimia oikein hirveästi sinne! Mutta käy nyt silti vielä ultrassa tarkastuttamassa tilanne. Voi olen niin pahoillani sinun puolesta... :'( :'( :'( :hug: :hug: :hug:


Omaa napaa. Huomenna sitten selviää että palailenko itsekkin tuonne kuumeilupuolelle... Sekavat ajatukset kohisuttaa päätä.. Pyysin jo äitini tänne huomenna että jos joudun tyhjennykseen, on edes joku joka hoitaa pojan kun miehen on pakko olla töissä. ja haluan ehdottomasti hoitaa tyhjennyksen kotona omassa rauhassa. Ei oikein jaksa uskoa että tämä onnistuisi. :'( :'( Itkettää niin jo valmiiksi...
 
Eikä!! Voi Meritähti, oon niin suruissani siu puolestais! Mie nii toivosin, et ois väärä hälytys. Tai sit et ois ne kaksoset ja toine ees selviäis.. Pidän silti peukkuja enkä poista siuta enne ku se on varmaa.. paljon haleja! :hug: :hug:

Leinikki toivon, et sieki saisit jäädä tänne ja kaik ois hyvin! :hug:
 
Juu kyllä mä huomenna menen. Lähinnä vaan nyt toivon että olisi sitten tullut kaikki pihalle.
Viimeksi oli niin hirveä rumba kun lääkkeellinen ei onnistunut millään ja kaavintakaan ei mennyt komplikaatioitta, kesti kolme viikkoa saada pikkainen ulos ja mua pompotettiin paikasta toiseen.
Nyt haluaisin vaan päästä helpolla. :'(

Toivottavasti sinä Leinikki saisit jäädä tänne odottajiin! :hug:
 
Meritähti
Toivottavasti ei olisi jellonan loppu tää. Kyllä tuo kuulostaa nyt aika kurjalle.
Mutta kuten aina sanon et sit kun on asia kunnolla tarkastettu ja todettu, niin sit on toivo mennyt asian kanssa. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, niinhän se on. :ashamed:
Leinikki
Tsemppii matkaan!!!!!!!!! Mul on varpaatkin pystyssä!
Ihan pelottaa teiän molempien puolesta nyt...........
Oon sen verran herkässä vedossa, et pienempikin saa mut itkee nykyään.

EM Toivottavasti ei mieheltä hermot... Noi itse koottavat jutut on just sellasii et:
,
ja
. Me koottiin sitä mun vaatekaappia just pienistä palasista ja hitsi et oli raivostuttavaa...... :ashamed: Ei siis paljoo kokoilla enää meidän talossa. Tais olla vika tollanen ostos. :ashamed:
Danjuska Tääl riittää kans tempperamenttia molemmilla. :ashamed: Ollaan nyt rauhoituttu molemmat vuosien varrella, mut kyl se aluksi oli aivan karmeeta riitelyy. Eli ei ainakaan käyny aika pitkäksi. :kieh: Nykyään kun ei sit riidellä ollenkaan noi harvat sit ottaa ihan sydämeen. Hieno mies se on, paras mulle. En vaihtais koskaan toiseen. :heart:

Kaikille haleja ja jaksuja tällä raskauden tiellä.
 
Meritähti:Voi hitto! Pidän kuitenkin sulle superisti vielä peukkuja! Mä vuosin tässä raskaudessa rv 7+4 todella runsaasti ja tuli hyytymiä ja kivut olivat tutuiksi tulleita keskenmeno kipuja, mutta ultrassa edelleen Mini jaksoi porskutella. Mulle kävi siis juurikin niin, että toinen alkioista vuosi lopulta ulos. Tuhruttelut jatkui jonkin aikaan ja uhkaavan keskenmenon takia jäin saikulle. Eli koita nyt levätä ja toivotaan, että sullakin olisi kyse samasta koska se on mahdollista!!! Iso :hug: ja olet ajatuksissani!!! :heart:

Leinikki:Täällä pidellään myös peukkuja sinne!!! :hug:
 
Kiitos paljon teille kaikille sydäntälämmittävistä tervetulotoivotuksistanne
Ihan tässä liikuttuu.


Näin raskauden alkutaipaleella mua varmaan aika harvakseltaan täällä näkee, olen jo niin tottunut olemaan taustalla että voi vähän aikaa kestää ennen kuin taas vauhtiin pääsen.


Nyt pähkäilen milloin soittaa neuvolaan ja pitäisiköhän siinä alkuraskauden ultrassa käydä ja milloinhan sen aika olisi? Nyt kun on joulu ja uusivuosi edessä niin eihän tässä tietysti aikoja saa mihinkään. Mut elellään nyt kuitenkin päivä kerrallaan vaan etiäpäin.
 
Nimra
Meritähti Mä olen aivan sanaton...ja en tiedä kuinka lohduttaisin, mutta kuten moni on sanonut niin otat tosiaan rennosti ja toivotaan parasta
Ihan supes-hyper-mahdottomasti sinne jaksamista!

Leinikki Sinne myös suuresti jaksuja


ElinaMaria Toivottavasti se hyllyjen ja muiden osien kasaaminen sujuu mallikkaasti. Mä muistelen juuri omaa kasaamis-operaatiota...tai operaatioita niin vois sanoa, että huh huh, kyllä siinä on ollut isännällä kestämistä :LOL: :LOL:

Epskeps Siihen ultraan ei tosiaan ihan heti ehkä kannata mennä juurikin tuon takia mitä SuukkoSuulle mainitsi, kun hedelmöittyminen on voinut tapahtua joissakin tapauksissa "paljonkin" myöhemmin ja silloinhan on hiukka hankalaa sitä katsella.. Mut mä menisin juurikin ehkä viikolla 7, jos hedelmöittymisen ajankohta ois suht hyvin tiedossa ja silloinhan se sykekin jo näkyy hyvinkin


Danjuska Mukava, että siellä on olo edelleen seesteisen hyvä
Se on AINA ilo kuulla.

Meillä on kaikki muut jo nukkumassa, mutta minä täällä vielä kukun, kun tehtiin miehen kans diili, että mä valvoskelen tän yön (enemmän ), kun isäntä viime yön hoiti Annia
Tuolla ne nyt kaikki tuhisee...ja mä katselen tv:tä, kirjoitan tänne ja samalla kirjoittelen irc-galleriaan päiväkirjaa.. :p Saan näin aina tätä omaa aikaa.. ja hyvä niin!

Sain tänään itseni "raahattua" tuonne kauppaan ja ostelin isännälle ja muillekin sukulaisilla sitten lahjoja ja vielä olisi muutama lahja hommaamatta...
Jotenkin NIIN VAIKEETA


Mä olen tässä muuten huomannut, että... vaikka meillä onkin suhde hyvällä mallilla niin eilen tuossa illalla halitellessa...tuli ihan itku silmään silkasta ilosta ja rakkaudesta
Oli jotenkin NIIN IHANA suudella.. ja... huh, tuntuu vaan NIIN HYVÄLLE..


Yksi asia mikä vaan ärsyttää...ja ärsyttää niin tilasin erään lahjan miehelle jo aikaa sitten ja...sitä EI NÄY eikä KUULU VIELÄKÄÄN
Mä olen siis niin pettynyt siihen ihmiseen keneen luotin tässä asiassa ja kenen kautta sen tilasin... ja nyt EN SAA SITÄ JOULUKSI ja SE oli TÄRKEIN LAHJA


Mut nyt, menen jo muihin puuhiin ja tyttökin alkaa varmaan kohta heräillä.. :wave:
 
Huh ku olitte saanut tarinaa aikaseks, sitä se teettää ku muutaman päivän tauon pitää
Nyt sitten päivitetään taas tiedot ajantasalle

Ei ne lumet täällä pysyny, nyt on taas maa mustana ja ennustusten mukaan ei oo lunta tiedossa ennen joulua, että siihenkö tää taas menee... Harmittaa tuon pikkusen puolesta niin vietävästi.

NP On sulla kyllä ollut melkonen synnytys :eek:

Aili mukava kuulla sinustakin, noi muistaa niin hyvin noi vikat viikot kun vaan toivoo ja odottaa. Tsemppiä loppurutistukseen


toive niinhän ne sanoo, että ensisynnyttäjillä saattaa vauva kiinnittyä jo kuukautta ennen, että saattaa tosiaan vielä mennä vaikka sen kaks viikkoo ylikin, mutta tärkeintähän on että joskus tulee

Ja yritähän nyt jättää ne kohtukuolema ym sivustot rauhaa, täytyy kyllä myöntää että itekin on tullut niitä luettua :ashamed:
Onnittelut isoista poksuista
nätti massu kyllä on


Leinikille super peukutukset, että ultrassa saatte hyviä uutisia


Kaikille alkuraskauden kärvistelijöille
muistan kyllä miten sitä itse alussa oli niin epäluulonen.

Nimran tyttö kuulostaa kyllä todella "helpolle" kateellisena vaan lukee ja muistelee edelleen oman esikoisen alkutaivalta :ashamed: Tosi ihanaa, että jaksat vieläkin käydä kirjottelemassa täällä, sekin kertoo että omaa aikaa on
Nauti nyt, olet tosiaan kaiken sen onnen ansainnut


S-antulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista
itelläkin tuo istukka etuseinämässä ja oli vasta nyt rv32 siirtynyt tarpeeksi kauas kohdunsuulta, no onnenks edes nyt


AM :wave:

tuulen sydän
tähän päivään, todella ihana ajatus tuo lahjan vieminen pienelle


rakuuna :wave:

mymmyryylle voimia flunssan kanssa :hug:

EM tervetuloa takaisin, eikö oo jännä että ihan vierotusoireita tulee kun ei pääse kuulumisia lukemaan


NP
että Tirri pysyis aloillaan jouluun saakkaa


Meritähti
toivottavasti kaikki on hyvin, ja saatte ultrassa tänään ilosia uutisia
kaikki peukut pystyssä.

Kaisa onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon


SS Ihana tuo sinun vaan 19 viikkoa..., ku ite rupee tässä vaiheessa olemaan, että vieläkö tässä pitää max se 10 viikkoa odotella


Kaa :wave:

kleopatralle onnittelut äänistä
kyllä se oman varmuuden antaa ku voi kotona kuunnella, että pikkunen vielä jaksaa mukana

danjuska :wave:

ON Kiitoksia kaikille oppari tsemppauksia antaneille, NYT se on valmis
tai siis ensimmäinen versio, kyllähän se maikka siihen jotain korjauksia kuitenkin haluaa...

Muutkiin täällä oli käyny joulu ostoksilla kärvistelemässä. Me oltiin eilen ukon kanssa kaupoilla, ku piti käydä uus pesukone käydä ostamassa. Mä oon niin odottanut, että saan uuden koneen käydä ostamssa. Sovittiin, että sitten kun mun systeri muuttaa ja ostaa ton mieän vanhan niin on aika. Viime viikolla systeri ilmotti, että muuttaa tammikuun alussa ja ostaa tosiaan sen meiän vanhan. Saan sitten vauvan vaatteita pestä ihan uudessa koneessa
Voi ihminen olla pienistä asioista ilonen


Jahas kesken jää nyt... esikoinen heräs ja pitää lähteä sitä palvelemaan ja sitten mutsin kanssa kaupoille :wave:

Palailen illemmalla :p

Orchid ja pikkunen kutittelija 32+5
 
Huomenia! Olipa taas pikalukua, olette ihan mahdottomasti kirjoitelleet kun parisen viikkoa on vierähtänyt. Hyvä hyvä :D

Pikkumyylle :hug: :hug: , olen sanaton. Ja meritähdelle voimia, toivotaan että on väärä hälytys :hug:

Uusille plussanneille onnea ja menestystä :heart: Ja Nimralle onnea vauvasta :heart:

Kleopatra, meillä näkyy olevan sama laskettu aika, ja sitä jäin miettimään, että kumpi on viikoissa sekaisin? Olit viikko sitten kirjoitellut ja laittanut rv 13+4 ja mulla on tuo lukema vasta tänään :whistle:

ON... Ultra meni hyvin ja uusi äitipoliaika on jo varattuna helmikuun alkuun. Miehen kanssa on yritetty pitää asia salassa, mutta taidettu huijata vaan itseämme. Tutut ovat huomanneet, mutta VAIN YKSI on tullut sanomaan asiasta, muut eivät taida uskaltaa vielä. Mummo tosin on vihjaillut kaikenlaista ja eilenkin kyseli jaksamista ja olenko nukkunut kunnolla :LOL: :kieh: Täytyy joulun aikaan julkistaa kaikille, vaikka eivät kai nuo sokeita ole :kieh: Mies katsoi eilen suihkussa sivuprofiiliani ja oli ihan äimänkäkenä, että tuosta jos ei kukaan huomaa, niin on silmissä vikaa tai jotain :xmas: Tämän viikon perjantaina on neuvola-aika, käydään se nyt vielä ennen kuin virallistetaan sukulaisille tämä odotus ;)

Kaverini ilmoitteli jo muutama viikko sitten heidän perheenlisäyksestään, joka (siis heidän la) sattuu olemaan viikko meidän lasketun ajan jälkeen. En vielä hänellekään kertonut...

HP rv 13+4
 

Yhteistyössä