*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

daizz :hug: Täällä saa purkaa niin paljon tuntojaa kuin haluaa. Parempi päästää tuska ulos kuin yrittää sulkea ne sisälle!!! Paljon voimia ja kyllä nyytti vielä teillekin tulee, usko pois!!! :heart:

Eliisa80, MyAngels, irtosora, Miikkis ja kaikki muutkin : iso kiitos kun jaoitte kokemuksia!!! Pienellä ONNEKSI kaikki hyvin. Sydänäänet kuulu vahvoina ja syke hyvä. Kohdunkaula kiinni, joten ultraa ei tarvittu. Kipu hellitti eilis iltaa kohden täydellisellä levolla ja muutamalla panadolilla. Ilmeisesti kyse sitten tooosi kovista kasvukivuista! Lääkäri kehoitti levätä jos kipu tuntuu ja ottaa tarvittaessa lääkettä. Pääsen taas ensi viikolla kuunteluttamaan sydänääniä omaksi mielenrauhaksi! Sekin jo helpottaa =) Loma lopuillaan ja ensi viikolla töihin koittamaan miten kohtu siellä reagoi. Karu tosiasia on etten kaun pysty jaloillani olemaan kun alkaa ikävästi vihlasemaan, mutta koitan ottaa iisisti. Tää pieni on nyt kaikkein tärkein!!! OOTTE IHANIA! :hug:

Jälleen erittäin huojentunut Toive81 ja ihana kulta mini 12+4
 
Huomenia!

Daizz. voi sua
. kirjoituksesi pisti kyyneleet valumaan
. Voimia teille kauhiasti, kyllä teille vielä nyytti suodaan


OmaaNapaa: mie heräsin tänä aamuna viideltä ihan mielettömiin suppareihin, kävin vessassa ja siitäkö ne vasta yltyi, tuntui niin selän kuin masunkin puolella, YHTÄAIKAA! ja sattui niin että kyyneleet vaan valui
...noin puol minuuttia kestivät ja kymmenen minuutin välein tulivat...vähällä oli etten soittanut ambulanssia. Puol seittemän aikaan sitten kuitenkin loppuivat...ja sain
aamupäivän...
Nyt enää painontunne muistona aamuöisestä...
tympiää vaan ettei näillä suppareilla mitään tapahdu, ja vielä kun on väärinpäin pikkuinen...

mutta se itsestäni...

Eliisa: vielä kokonainen??

jännään sun puolesta...oletko käyny tarkistuttaan kohdunsuuta?
Ajatella, tänään on oltu 34viikkoa raskaana...
siistiä...

MyAngels: kiitos rohkaisevista sanoistasi...ja tais olla muitakin jotka rohkaisi, ei mulla oo mitään kiirettä saada vauvelia ulos, tää masu on NIIIIIIN ihana, häiritsee vaan nää supparit!
kun eivät saa mitään aikaiseksikaan, niin saisivat loppua kokonaan...

menenpäs tekemään ruokaa lapsille...

AE ja ukkeli uusilla viikoilla 34+0
 
Hepsis!!

Äippä lupas tulla kohta käymään ja ottaa mun pikkuveljen ja isäpuolen mukaan jotta päästään kahestaan reippaalle kävelylle.. ja samalla ilmotti että se ottaa ton meitin riiviön mukaan jotta saan levätä ja ennen kaikkea kuulemma lähtee tänään tai huomenna synnyttämään.

se ei kuulemma osaa nukkua enää yöllä kun se vaan odottelee soittoa että millon pitää toi poika tulla hakemaan ni näki paremmaks tehä näin..no jos toinen kerran haluu ni en mä estele

supistuksia tulee välillä mutta kertaakaan en oo kipua tuntenu..

eilen vaihettiin olkkarin järkkääkin ni ainut mitä siitä sai aikaseks ni oli oksettava olo kun joutu useamman kerran kumartelemaan, eli mulla näköjään vieläki vaivaa toi et ruoka pukkaa ylös...en oo vaan enää kiinnittäny huomioo siihen ku en oo suostunu noukkimaan mitään lattialta..

nyt tää menee viel siivoomaan kun on osa tavaroista viel sikin sokin ton muutoksen jäljiltä et kehtaa päästää äipän sisään..nii ja koittaa saada pyykkivuori pois ennen ku tarttee lähtee synnyttää.

wiivi84 & pittuveitta 41+1

ps. huomenna taas neuvolaan joka onki sitte vika kerta
 
daizz :hug: pura tänne ihan rauhassa tuntojas, kaikki täällä kuitenkin jossain määrin ymmärtää teidän tuskan :hug: muista tosiaan kuitenkin että mäkin oon ihan varma että teillekkin pieni vielä tulee, ihan varmasti, voimia

AE juu täällä ollaan, kauheen painenntunteen kera =) ens keskiviikkona on se lääkäri, kattoo sit miltä näyttää, mies katteli kalenteria eilen ja kyseli että minäs päivänä aattelit synnyttää et eikös toi 1 tai 8 elokuuta olis hyvä, perjantaipäiviä molemmat :D sanoin vaan et kunhan heinäkuun loppuun asti pysytiy niin muten on ihan sama.. =)

kauheen kuulosia noi sun supistukset ja tulee vaikka lepäiskin, inhottavaa, toivottavasti ne nyt rauhottuu...

toive ihanaa että teillä kaikki hyvin :heart:

miikkis jaksamisia liitoskipujen kanssa =)

nyt täytyy laittaa lapsille jotain ruokaa päytään ja itekkin taas jotain syöpötellä =)

eliisa ja pikkuruinen tosiaan 34 tasan =)
 
iso :hug: en löydä sanoja kummallekaan.......
tosiaan daizz uskomatonta, että noilla viikoilla ja noin vain....toivottavasti annat itsellesi luvan todella toipua, viis siitä autokoulusta just nyt. paljon hyviä ajatuksia täältä. selviät kyllä!!

leinikki: aivan kamalaa....vaikka toivo ei varmaan teillä ollut enää korkealla, mutta surua ei voi todellakaan mitata viikoilla tai sikiön olemassaololla/koolla. se vaan on elettävä, olet tosi viakean asian keskellä, mutta pian taas on uudet mahdollisuudet!! tsemppiä!!

nyt ei muuta...

katherine ja kultanen 14+3
 
Daizz Vieläkin surettaa sun puolesta. Aivan kamalaa. Sun vaan täytyy koko suru prosessi käydä nyt läpi: järkytys,viha, katkeruus jne. Toivottavasti joku päivä hellittää ja voit taas katsella maailmaa iloisin silmin.

Omia juttuja vaan et olipa kummallinen yö mulla. Esikoinen tuli herättelemään et häntä pimeä pelottaa. Menin siis hänet peittelemään ja kuiskailin kauniita juttuja korvaan. Sit menin itsekin makailemaan, mutta ei uni meinannutkaan tulla. :(
Siinä vaihdoin miljoona asentoa, kunnes yhdessä asennossa aloinkin tuntemaan vipellystä masusta =) .
Oli aivan mieletön olo kun sitä kuuntelin. Sit alkoi väsyttämään, joten nukahdin.
Onko muut tunteneet näillä viikoilla liikkeitä? Oli kuin pieni perhonen vaan vatsassa.
Vai olisinko nähnyt vaan kaunista unta? :$

Nullpoints ja perhonen 13+0
 
äippä lähti pojan kanssa tossa puol viis ja mä en saa millään aikaani kulutettuu yksikseni täällä...onneks ukko tulee kohta..mut se luultavasti heittäytyy sohvalle pitkäkseen ja taas joudun pyörittelee peukkuja..

olin kyllä ajatellu et jos saisin houkuteltuun sen saunaan ja sit peittoa heiluttamaan kun kerrankin ollaan kaksin ja tietty sillä ajatuksella et jos pääsis synnyttämäänki.

wiivi84 & pittuveitta 41+1
 
Yksinkö mä täällä nykyään kirjottelen??

neuvolassa kävin aamulla

rv 41+2
paino 88,8 , yhteensä 3,6kiloo
RR 107/ 71
pissa ok
Sf 34,5cm
rt
syke 130
liikkeet ++


neukka sanoi että vauva on tosi ylhäällä eli ei toivookaan että ois edes laskeutunu saatikka kiinnittyny.

soitti sitten mulle ajan kättärille ja maanantaina kello 9 aikaan pitäis sinne suunnistaa että ne tutkii ja kattoo että mitä tehään.

väsyttää ja suututtaa..närästys palas taas pahempana ku aiemmin ja taas ruoka pukkaa ylös...

wiivi84 & pittuveitta 41+2
 
Oli kiva lukea Amirankin kuulumisia
Niitä puklurättejä odotellessa



Nullpoints: Juu toi 4D-ultra on kyllä aivan ihana

Vauvan kasvonpiirteet on ihana nähdä

Lääkärit sanovat että rv 24 vauva on vasta oman itsensä näköinen, että siihen asti kaikki vauvat ovat samannäköisiä, mutta kyllä tällä meidän masuasukilla ja enkelillämme on tosi paljon yhdennäköisyyttä, vaikka esikoinen syntyikin rv 23

Mä tunsin liikkeet enkelin odotuksessa rv 14+0 ja tässä raskaudessa päivän vai pari myöhemmin, että voi olla hyvinkin mahdollista että pieni kultasi se siellä ilmoitti olemassa olostaan



Voi Sinua Daizz-kulta...

Kumpa voisin jotenkin tuskaasi helpottaa - ottaa siitä edes osan kannettavakseni...

Ihanaa että pieni tuli ja näyttäytyi isillekkin

Nuo yliluonnolliset kokemukset on huikeita, mutta ite uskon niihin, oon sen verran paljon kaikkea kokenut esikoisemme kuoleman jälkeen...

Antakaa itsellenne aikaa toipua, käykää jokainen vaihe surutyössänne läpi. Tiedän kokemuksesta kun yhtäkkiä maailma romahtaa, täysin...

Voimia teille hirmuisesti



Toivelle suurtakin suuremmat onnittelut hyvistä uutisista!!



Eliisalle ja Arskaenergiaalle hirmuisesti voimia sinne!!



ON: Eilen tuli äitiyspakkaus!

Viikko sitten laitoin paperit Kelalle, ja maanantaina tuli postissa lappu jossa luki että äippäpakkaus on myönnetty ja se tulee 2 viikon kuluttua. No eilen hain postin ja meinasin saada sydärin kun tuli postista lappu että pakkaus on siellä!

Eilen sitä sitten hypisteltiin miehen kanssa, ja kaikki 5 koiraa tietysti siinä nuuskimassa, ettei sieltä yhtään luuta löytyisi?!


Viime yö oli melkoinen, taisi pikkujätillä olla samba-, ja rumbatreenit menossa

Välillä tuli oikein kipeitäkin potkuja kylkiin,
mutta silti ne on niiin ihania!



:MyAngels ja pikkujätti rv 25+0 (ultra 25+2)
 
heip :wave:

voi wiivi, kun närästyskin sua nyt kiusaa :/ pikkuinen tykkää olostaan sun emännöimässä yksiössä, mihinkäs sieltä ny lähtis? :D

myangels juu, on se kumma, ettei kela huomioi koko perhettä ä-pakkauksessa :LOL: meidän kissalle sen sijaan siel oli jotakin, nimittäin se laatikko! se odotti malttamattomana, kun siirsin kamat pois ja sitten omi koko lootan :D se rakastaa pahvilaatikoita, niiden kansia ja rapisevia paperipusseja. ikea-kassi on paras, koska sinne mahtuu kunnolla sisälle tirsoille. onneks ei ollu tarkotusta käyttää ä-pakkauksen laatikkoa, niin kissa sai siellä pyöriä oman aikansa, kunnes lodju piti viijä varastoon.

nullpoints eiköhän tuo voi jo olla pikkuisen liikehdintää! ekat liikkeet oli mulla ainakin sellasia, että, öö, mitäs tää oli. ja sit vast myöhemmin vahvistui, että juu-u, nämä ovat nyt niitä vauvan liikkeitä. ihanaa, eikö? =) tosi kivaa, kun sinäkin saat jo enemmän vauvasta semmosta havaintoa, jotka kaikki piristää mieltä ja suuntaa katsetta tulevaan :)

toiveella oli kans ihania kuulumisia, hyvä homma! raskauden mittaan mulla ainakin tulee ja menee kiputuntemuksia, joihinkin tottuu, eikä niitä enää huomaa, jotkut loppuu muutaman kerran esiinnyttyään ja sitten taas on niitä, jotka on mukana kai alusta loppuun. no, alusta ainakin tähän asti :) hienoa, että pääset ens viikollakin kuuntelemaan sydänääniä. ja sen työn kanssa sitten heti saikulle, jos et jaksa! voi olla, että ens viikolla sulla on jo reippaampi olo, mutta jos ei kroppa kestä töitä, niin ei armoa, pois sieltä sorvin äärestä vaan! mää ainakin olin tosi itsekäs tossa kohtaa. pää vähän viel mietti, että kehtaako sitä nyt, että eihän tässä mitään, mutta sitten mää vaan totesin, että ny riitti, vauva ensin! :) ja kotiin jäätyäni onkin ollut huomattavasti helpompi ja levollisempi olo.

jaa mutta, ei kai mulla oo taas nälkä? :D eli syömään ja sitten vasta vauvan kamoja taas edistämään.

irtis rv 33+2
 
Eiliset neuvola kuulumiset:

Sydänääniä ei kuunneltu ku ei ollu siinä huoneessa koko laitetta.
Paino +2 kg :p
Hemppa 124 (mulla normi)
Paineet 113/63 (myöskin normi)

Kamalasti puhuttiin keskeytyksestä ja kuinka on jaksanu. Tämän uuden raskauden peloista ja tuntemuksista. Uudet ultrakäytännöt :) pääsee np-ultraan jo 10+0-11+6 viikoilla eli maks 3 viikkoo enää, ku Onnin kanssas kävin vasta 13+4 :eek: samalla otetaan seerumivesiseula. Se mitä mä ihmettelen on, että minkäänlaista neuvolalääkäri ei ole :eek: koska mä oon käyny alkuraskauden ultrassa , vaikka ei siellä mitään sisätutkimusta tehty... mutta kuulema näkee ultralla myös kaiken vaikka ei mitään merkintään missään ole.

Eilen säikäytti pikkasen pienoinen veren vuoto illalla, mutta kun ei sitä tullu sitten lusikallista enämpää niin päättelin että ihan OK. Nyt jos en ois raskaana olis menkat, joten siihen sitten yhdistin ja jatkoin eteenpäin :D Tänään ei mitään ole tullut, joten jospas sitä nyt jaksais sinne np-ultraan odottaa.

Tänään lähdetään taas mökille, saa taas piilotusoperaation alottaa ku appivanhemmat siellä on kanssa, vaikka ensin vannoin etten sinne lähde. Kattotaan pysyykö vielä salassa :whistle: ja äiti tossa soitteli ja kutsu sunnuntaina iltana syömään... siellä se viimeistään paljastuu ku on tuota iltaturvotusta :ashamed:

Mutta nyt kaikille oikein mukavaa viikonloppua :heart:

Orchid ja pikku nuudeli rv 8+2 :heart: (jo menee päivät hitaasti |O )
 
Perjantaita arvon naiset
!

Ihana olo..väsynyt, mutta ihana...ei koko yönä suppaillu, ja en ole ihan varma, mutta tuntuu että vauvalla olis peppu ylöspäin

en siis heräilly yöllä ollenkaan, vaan olen nukkunut kuin pikkuvauva


kiitos MyAngelille tsempeistä...
pitää nyt nauttia tästä masusta kun taitaa jäädä viimeiseksi meidän perheeseen tulijaksi...

MyAngels: eikö olekin ihana hipailla niitä vauvanvaatteita, onne vaan niin pieniä...

mekin on nyt laitettu valmiiksi vauvalle kaikki, kunhan sitten jossain vaiheessa päättää "purkaa yksiönsä vuokrasopimuksensa" ja putkahtaa maailmaan...

Sairaalakassia en ole vielä jaksanut pakata, kaipa se on pian tehtävä, ei mies varmaan osaa mulle mitään tuoda/kerätä kotoa sairaalaan, jos sinne nyt tulis piakkoin lähtö


Jokos Eliisa sinä olet pakannut?
Mitäs sinne pitäiskään ottaa mukaan?
shampoo+hoitoaine ja suihkusaippua+hammasharja ja tahna, känny ja laturi(sitä ei nyt varmaan vielä kannata pakata :LOL: ), imetyslivit (jotka pitäis käydä ostamassa, mutta ei jaksais :kieh: ),tissiliivin suojuksia,dödö, vauvalle kotiinlähtövaatteet. Onkos jotain muuta??
ehdotelkaa kaikki vapaasti mitä unohtelen...


Ai niin sellaista vielä että MINNE KAIKKI OVAT KADONNEET???

ihmetellen AE ja Ukkeli 34+1
 
hiljaselta vaikuttaa, kaikki on jossain kesälaitumilla =)

wiivi hyvä että pääset maanantaina näytille, jospa ne siellä alottas käynnistystä jos ei nyt viikonloppuna tuu lähtö =)

myangels kiitos tsempeistä =) ja onnea pakkauksesta, se on niin ihana saada

nullpoints on ihan mahdollista että pieni siellä hyppelehti masussa, onnea liikkeistä =)

AE hyvä jos poitsu on kääntyny, hikasta tuntee hyvin kuinka päin vaavi on tai siitä ainakin saa sellasen varmistuksen =)
en oo vielä kassiin pakannu mitään, mut oon keränny pikkuhiljaa vauvan lipaston ylimpään laatikkoon tavaraa, siel on nyt vauvan kotiintulovaatteet, harso, hammasharja ja tahna, naamarasva, käsirasva ja shamppoo, oon siis laittanu aina sellasen jämäpullot ja purkit sinne ettei ihan täysiä tarvi raahata mukaan
tohjon sun listaan mun tarvis lisätä vielä joku kirja koska en osaa missään olla jos ei oo lukemista, se taas sit on eri juttu ehdinkö tai jaksanko missään välissä lukea mut mukana pitää olla =)
tehän saatte viettää sit kimppasynntäreitä kun on noin lähekkäin, ellei pieni päätä nyt jo siis syntyä =)

laitoin just vaunujen ja sitterin kankaat pesukoneeseen, sit alkaakin olla suurinpiirtein kaikki pesty mitä pestä pitää, jotenkin tuli sellanen tunne että nyt pitää olla eds suuripiirtein valmista... pinnasänkyä ei kyl varmaan vielä aikoihin koota, mutta eipä meillä oikein kukaan kauheesti oo siinä nukkunutkaan =)
mut kai sitä pitää lähtee taas yrittään jotain hyödyllistä :wave:

eliisa ja pikkuruinen 34+1
 
Ultrassa käyty, ja kaikki oli hyvin! Pikkuinen siellä potkiskeli ja heilutteli, tuli ihan tippa linssiin sitä katsellessa. Mulla on istukka varmaan jämähtänyt kiinni sektioarpeen, koska on edessä. Reuna on vielä kohdunsuun päällä, joten alakautta ultraamalla oli ihan surkeat näkymät. Vatsan päältä oli ihan samanlaiset, eli ultrakuvat on mitä on. Mies raukka ei taas saanut niistä mitään irti ;)
Mutta siis, vauvalla oli olematon nt (0.8 mm), ja pääperämittaa 60.5 cm, eli eletään nyt neuvolan laskemien viikkojen mukaan 12+1. Päivällä hyppään taaksepäin omista laskuistani.

Hengähdin miehelle ultran jälkeen, että "nyt mä sitten ihan oikeasti olen raskaana". Se tokaisi kuivasti takaisin, että "johan sä olet kolme kuukautta ollut" :ashamed: Ehkä olen hieman pessimistisesti suhtautunut tähän raskauteen :whistle:

Wiiville kovasti jaksuja viimeisiin päiviin!

Tuttiritari 12+1
 
Taitaa tuttiritarille olla tulossa jättivauva ;) kun jo mittaa on 60,5cm... mutta onnea ultrasta ja hyvistä uutisita... :heart:

Eliisa: nyt tulee tyhmä kysymys...mutta miten voit hikasta tuntea mitenpäin vauva on???
missä pitäis tuntua kun vauva hikottelee jos on pt tai rt?

kyllä liikkeitä tuntuu nyt alhaalla, siis sellaisia "tunkemisia" enemmän kuin ylhäällä. ja tuntuu että olis jotain "isompaa" ylhäällä, kuin oli silloin keskiviikkona...

Että tiedä nyt siitä mitenpäin herra tahtoo olla...

AE
 
ae mulla tuntuu hikka aivan alavatsalla ja vauva on rt.

tuttiritari aivan mahtavaa, ultranäkymä saatu! siellä hän pötköttää ja kasvaa tyytyväisenä :)

sairaalakassista: huulirasvaa on moni kehottanut ottamaan mukaan, koska huulet kuivaa projektissa. mää ostin jätti-isot alkkarit, koska on puhuttu, että sairaalassa on käytössä vaan jotkut ikävät verkkoalkkarit, niin saan sit omat heti kotimatkalle päälle (ja jätti-isot tietysti siksi, että käytetään jätti-isoja siteitä ). kamera latureineen hollille, jollei vielä kassiin asti. mehua, hedelmiä ja karkkia yritän kans varata kotio jatkuvasti (ja syödä kans jatkuvasti :D ), jotta sitä sit lähdön hetkellä on käden ulottuvilla. en määkään jaksa tän enempää muistaa :LOL:

päivä on hurahtanut jonnekin :eek: sentään sain lopulta kavennettua vauvan kelalta tulleen patjan kehtoon ja sänky on nyt käyttelyvalmis, kiillotettua kaikki 4 kattilaamme ja imuroitua ja pyyhittyä 30 vuotta vanhan keinuhevosen kuntoon. mut siinäkö kaikki..? aika paljon ollaan kissan kanssa pötkötelty kyllä, millon sängyllä, soffalla tai parvekkeella :D

hyvää viikonloppua, leidit!
 
tuttiritarille onnittelut hyvästä ultrasta =) ihanaa että kaikki oli kunnossa :heart:

irtis :D suhun on selvästi iskeny loppuraskauden pesänrakennus ja siivoushulluus, täälläkin se jotain merkkejä on antanu itsestään =)

AE siis juu hikka tuntuu yleensä vauvan pään ja ylävartalon paikkeilla et siitä vaan oon arvaillu, eli siellä suunnalla nyppii missä pää on =)

:wave:
 
Tervehdys!

Kylläpä on ollut taas kiirus viikko, välillä ollut 13 h työpäiviä joten nyt voi siis luvalla huilata viikonlopun.

Osa oli saanut ikäviä uutisia joten voimia kaikille jotka niitä tarvitsevat :hug: :snotty: .

Itse kävin taas alkuviikosta kurkkaamassa meidän masuasukkia ja kaikki oli hyvin. Minulla oli esikoinen mukana ja se oli ihan innoissaan ja mietti kovasti miten on itse mahtunut kahdeksan vuotta sitten olemaan äipän masussa. Minulla meinaa vain crohnin tauti olla hiukan ärtsynä joten välillä tuntuu, että minulla ei ole mitään ravintoa sisällä, kun kaikki tulee samantein ulos. Ensi maanantaina on onneksi aika hoitavalle lääkärille jospa se jotakin keksisi. Paha olo on edelleen hyvin vaihtelevaa :kieh: .

Ihanaa, että myanglesilla oli ultrassa kaikki hyvin. Nyt varmaan uskallat jo nauttia raskaudesta. Meillä on sairaalan puolesta luvassa 4D ultra, kun esikoisella on munuaisvaiva.

Itse odotan innokkaan, että masu alkaisi kasvamaan. Minulla ei ole tätä elopainoa paljon ja koko raskaus ajan paino on vain tippunut, niin jotenkin odottaa että masu tulisi näkyviin aikaisemmin kuin esikoiselta.

On niin ihana lukea tätä palstaa, kun aina saa lisää uskoa raskauden normaaliin etenemiseen kun täällä on loppusuoran jo ylittäneitä ja oman tuhisijan saaneita mukana.

Minä olen onnistunut hukkaamaan yhden nettisivun, jossa oli vaunujen maahantuojan oma paketti johon kuului vaunut, sänky ja syöttötuoli tai vain osa tavaroista oman mielen mukaan. Olisiko täällä kellään tiedossa tuota osoitetta? Ehän nuo investoinnit vielä ole ajan kohtaisia, mutta ehkä sitten joskus.

Leppoisaa viikonloppua kaikille.

T: Hemuli ja masuasukki 13+ :heart:
 
Ihanaa! Täällä oli paljon luettavaa! Wiivi Minä kans luulin et yksin melkein täällä luuhaan. Ajattelin jo et kaikki ovat menneet johonkin omaan kerhoon ja jättäneet mut tänne ihmettelemään. :(
Irtosora, MyAngels ja Eliisa kiitos kommenteista liittyen mun vaaveli liikkeiden tuntemiseen. Olin tosi yllättynyt ja kyyneleet kohos aivan silmiin. Minusta on tullut aivan hermoheikko raskauden alettua. Suunnilleen kaikki saa itkemään! :snotty:
AE ja Eliisa Ihmettelitte mitä synnärille mukaan. Mulla oli nännit tosi kipeet kun aloin imettämään. Suunnilleen kaikki nahkat olivat lähtemässä. Siihen auttaa et puristelee maitoa ja antaa tuuletuttaa. MUTTA kun en minä ainakaan halunnu olla rinnat paljaana koko ajan, joten hommasin nänni rasvaa. Se oli just siihen tarkoitukseen tarkoitettua rasvaa. Sellaista hyytelömäistä se oli ja teki nannaa. ;) Muuten taidatte olla paremmin varautuneita kuin itse olin. Noista aluspöksyistä vaan et ne kertakäyttö housut olivat ihania, koska ne olivat kepeitä (varsinkin jos jollain on tikkejä tosi hyvät). Mulla oli kans maxi pöksyjä mukana, mutta ei ollu kiva sellaisia muille pestäviksi antaa. Ei olis ollut ees kiva sellaisia itsekään pestä. Vaikka olisi parhaat siteet, niin... tiedätte mitä...:x
Tuttiritari ja Toive Hienoa et oli kivoja uutisia ultrasta!!! Kyllä muakin varmasti jännittää seuraavalla kerralla taas kun on sinne meno... Onneksi olkoon molemmille! Me sit jäädään tänne ihmettelemään kun noi muut pääsevät vaippoja vaihtamaan. :LOL:
Orchid Täällä on vieläkin osittainen piilottelu. Kerroin vanhemmilleni viime viikonloppuna. Huomenna menen appi vanhemmilleni näyttäytymään. Sit joudun piilotella vielä vähä yli viikon töissä et voin sanoa. Se voi olla vaikeaa, koska mieskin tossa just tokaisi et sun vatsa näkyy nyt :kieh: . Eli teltta päälle kun on töihin meno. :LOL:


Nullpoints ja kasvava 13+1
 
Nimra
daizz: Pahoittelut km ja toivon teille kovasti voimia eteenpäin - On se niin väärin, kun tuollaista tapahtuu! Suuresti sinne :hug: täältä

Täällä oli monella hyviä uutisia ja ONNEA kaikille hyvien uutisten saajille ja ei muuta kuin täyttä höyryä eteenpäin =)

Itsellä ollut kovin väsynyt ja heikko olo muutaman viikon jo ja ihmeellinen pahoinvointi alkanut :/ ...? Töistä kun tulen niin lösähdän ihan väsyneenä ja saatan nukkua monta tuntia.... :| Voimat jotenkin aivan loppu työn jälkeen. Ruokaa ei tee kovin mieli ja siitäkin osittain pahaolo varmasti johtuu. Mulla on ilmentynyt uudelleen kuvotusta tiettyihin ruokiin ja appelsiiniin olen hurahtanut ihan täysin :LOL:

Tänään lähdin käyttämään miestä Lahdessa myrskybongaus matkalla ja tulihan sitä muutaman salama nähtyä ja vähän päivälenkkiä samalla :D (+400 km autolla ajaen)... No olimme juuri käyneet syömässä Heinolan Tähtihovissa, kun matkalla Jyväskylää kohti tuntui, että mahaa möyri aivan tautisesti...ihmettelin, että mitäs ihmettä tämä nyt on ja jotenkin tuli olo, että kaikki ei ole kohdallaan :( mutta kotiin päästyäni heti (tietenkin "vessa-tarkistus") ja ei verta ei mitään - Sitten istahdin koneelle ja etsin tietoa ja soittelin muutamalle tutulle ja sanoivat kaikki sitä samaa - Masussa se pieni on vipeltänyt niin, että äippäkin jo säikähti =) Olen siis tuntenut jo pieniä "hentoja" liikkeitä aiemmin varmaan viikon kaksi, mutta tämä kunnon vellominen mainas aiheuttaa ihan harmaita aivosoluja :) Onneksi oli iloinen uutinen :heart: (esikoista kun odottaa niin ei aina tajua itse kaikkea)

Ihanaa viikonloppua kaikille ! =) ja toivotaan aurinko ja lämpöä

Onnea vielä kaikille iloisten uutisten saajille :)

Ja hurjasti voimia menetyksen kokeneille suuren voima :hug: kera

Nimra + möyrijä 17+0
 
Irtosora: Ihana tuo teidän kissa!



Orchid: Ihanaa, sullakin jo eka neuvola takana!

Hyvä että sait juteltua kokemuksistasi ja tuntemuksistasi. Sitten kun menet noin neljännen kerran neuvolaan, se on mahdottoman helpottava rajapyykki koska sitten on pitemmällä kuin edesmenneessä raskaudessa

Hui!
Onneksi tuo pieni verenvuoto loppui samantien! Kyllä varmasti säikäytti



Aurinkoenergiaa: Voi miten hyvä jos se pikkuinen on nyt kääntynyt oikeinpäin!

Nuo pikkuiset vaatteet ovat kyllä niin ihanan suloisia!

Samaa muistutan kuin Irtiskin, että muista pakata sairaalakassiin huulirasva! Sitä tarvitaan aina sairaalassa

Ja Nullpoints puhui nännirasvasta, sitä kannattaa hommata valmiiksi. Apteekista lilatuubi, olisko se jotain lanoliinivoidetta, se on tutkitusti parasta, just rikkoutuneille nänneille tarkoitettu



Tuttiritari2: Tuhannesti onnea ihanista ultrauutisista!

Harmi että ultrakuvat on epäselviä
mutta mahtavaa että kaikki on hyvin!



Hemuli08: Onnittelut ultrakuulumisista!

Voi kumpa lääkäri keksisi helpotusta oloosi

Kiitos, täällä nautitaan nyt raskaudesta, ihan täysillä! Johan sitä on 24 viikkoa ja risat oltu varpaillaan

Mutta nyt siis olemme mieheni kanssa yhtä hymyä



NullPoints: Mä pillahdin itkuun rv 18 asti melkein joka tv-ohjelmaa katsoessa tai
vähänkin herkän kappaleen kuullessani

Sitten se itkuherkkyys loppui kuin seinään. Tai ei nyt täysin, mutta en pillahda itkuun enää niin helposti kuin rv 18 asti tapahtui.


Nimra: Onnittelut liikkeiden tuntemisesta!
Ne on niin ihania!



On: Täällä on jo kovasti uskallettu tehdä hankintoja pikkuista varten. Ostettiin sänky, patja, petivaatteita, muutama lelu, rintareppu, sitteri, imetystyyny, vaatteita ja hoitoalusta

Ja Isyyspakkausta olen salaa miehelleni väsännyt

Se ihana, mieheni siis tuli eilen töistä kotiin ja toi mulle valtavan ison ja kauniin kukkakimpun rv 25+0 täyttymisen kunniaksi

On hän vaan niin ihana...


Voisin vilauttaa tässä eilistä masukuvaa




Tuosta vauvan hikasta tuli mieleen, että millä viikoilla ootte alkanut tuntemaan sen?

Ajattelin vain kun 4D-ultrassa pikkuisella oli hikka, enkä minä tiennyt/tuntenut mitään, että koskahan sen tunnen



:MyAngels ja pikkujätti rv 25+1 (ultra 25+3)
 
Eli jo pitkältä ja raskaaltakin tuntuva odotus palkittiin la 14.6. klo 00:25. Ihanainen tyttö nostettiin vatsalleni hyvin menneen synnytyksen jälkeen :heart: Painoa 4040g (painoarvio oli 4,3kg) ja pituutta 54cm :)
Tämä nyt nopeena päivityksenä jotten jää tuonne odottavien listalle kiikkumaan. Koitan parhaani mukaan jossain välin laittaa pientä synnytyskertomusta kun sopiva hetki osuu kohdalle. Nyt leikitään kotia ja nautitaan tästä ihanasta palkinnosta :heart: :heart: :heart:

Onnekasta odotusta mammat!
 
Vai että oli AEllakin vauva päättänyt istahtaa :) toivottavasti tuntemukset on oikeessa ja hän olis pyörähtäny takasin oikein päin! Meillä kun tuo masukki viihtyy edelleen peräedellä...jalat on tuolla alhaalla kanssa ja välillä vähän niillä töytäsee, suurimmaks osaks vaan tuntuu semmosta "poreilua" ihan alhaalla kun jalat vispaa :D , kovemmat tärskyt tuleekin sit nyrkeistä tohon kylkiluihin ja sen takia hämäännyinkin aiemmin että nyt se on kääntyny. Mutta väärin luulin. Hikka tuntuu navan kohdilla ja välillä alempana.

Eliisa kyseli synnytysajatuksista, kallistun sektioon vaikka se pelottaakin kovasti mutta en uskalla lähtee kokeileen enskertalaisena alakauttakaan :ashamed: . Ens viikolla meen äitipolille käymään ja pääsen sit kuulostelemaan että mitä ne lääkärit ajattelee...sen verran jo ennakkoon kuulin että käännöstä ei enää yritetä kun viikkoja on näin paljon.

Vieläkös Miikkiksen masussa istutaan? Ootko miettiny että lähdetkö kokeileen käännöstä? Vaihdetaan juu kokemuksia kun ollaan samassa tilanteessa ;) palaan asiaan ensi viikolla...

Daizz ja Leinikki mitkään sanat ei pysty lohduttamaan mutta :hug: ja voimia.

MyAngels onnea mukavista 4d näkymistä :heart: on se kyllä huikea kokemus, nyt pelko pois ja nauttimaan tulevan odotuksesta =) kaunis massu sinulla ja ihanan ajattelevainen mies :)

Tuttiritari ja toive onnea ultranäkymistä :heart:

Wiiville tsemppiä! Toivottavasti nyytti on jo sylissä :heart:

Ja suurensuuret onnittelut Eevarouvalle perheineen vauvelista :heart: :flower:

Laitelkaahan vaan vauvautuneet kuulumisia tännekkin puolelle, on kiva kuulla arjestanne! Aika menee niin nopsaa..

(.) ei kummempia, jätkä kääntää kylkeä välillä ja pyllistelee :D itsellä on ihan hyvä olo, iskiasta lukuunottamatta :/ että näillä eväillä jatketaan =)

Gatsu ja Elvis rv38
 
Onneksi olkoon Dulle. Teille suotiin siis vaaleanpunaista onnea. Hienoa!
MyAngels Hieno masu on sulla! Mahtavaa! Tosi jämäkän näköinen pakkaus!
Se oli sellainen lila rasva jota minäkin käytin, joten samasta asiasta puhutaan. Siitä tuli ihan mieleen Tummeli, jota käytetään lehmille. :LOL:
Joo. Eilen oli taas itkun paikka. Otettiin esikoisemme hoitopaikastaan pois. Mulla tuli itku kun hyvästelin kaikki, esikoinen ei surru asiaa. Tuon ikäinen (4v) ei vielä tajua asioita et jotkut ovat lopullisia. Se vaan iloitsee et aloittaa uudessa hoidossa lähempänä kotia. =)
Irtosora Meillä oli kans kissat hullaantuneita vauvan kamojen kanssa. Ovi jäi kerran makuuhuoneeseen auki ja siellä oli kissa nukkumassa vauvan pinnasängyssä! :eek: Meidän lapsi ei ollut sillo vielä syntynyt. Sit toinen asia mikä on ollut tosi mieluisa on turvaistuin. Siis todellakin kaikki vauvan kamat jouduttiin laittamaan melkein lukkojen taakse. Kissat (x 2) vissiin todellakin luulivat et ne kamat olivat niille tarkoitettuja.
Sit toinen juttu oli se et ei voinut jättää vauvaa ja kissoja samaan huoneeseen. Kissat olisivat menneet nukkumaan esim kasvojen päälle. Tykkäävät lämmöstä ja vauvan hajusta. :headwall:

Nullpoints rv 13+2
 

Yhteistyössä