Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Voi ei EVO :( :( Pahoitteluni, aika raskastahan tuo on mutta toivottavasti kuitenkin raskauden alkaminen luo toivoa uudestakin raskaudesta. Jaksamista!

mumina, käsittääkseni on ihan tavallista että vauva välillä piileksii jossain eikä sydänääniä aina saa kuuluviin. Mulla neuvolassakin eka kerralla löytyi ihan heti, sitten toisella kerralla piti hetken aikaa tökkiä ja mun vaihdella asentoa yms, että hän suostui tulemaan esiin. Toivotaan että kaikki on ultrassa hyvin, kuten varmaan onkin!
 
tillukas Sulla ei ainakaan oo synnytyksestä sit huonoja kokemuksia! :) Ihanasti sanottu toi, et voisin synnyttää vaikka joka kuussa.. :)

EVO Voi ei.. :( Pahoittelut! :hug:

mumina Toivotaan, että pikkuinen on vain piilossa! Se voi hyvin olla mahdollista!

Nellielli ja pötkö 40+2
 
Olen pahoillani EVO

nellielli Eskoisen synnytys oli raju oksitosiinista johtuen, mutta epiduraali auttoi, synnytys kesti 6,5h. Toisen synnytys oli maailman kaunein ja ihanin ja helpoin luomusynnytys, kesto 3,5h. Olisin ollut valmis kävelemään osastolle, kun neiti tuli jälkiä jättämättä, esikoisesta piti vain epparihaava ummistaa. Jos kaikki ihmiset kokisivat minun synnytysteni kaltaisia synnytyksiä, maailmassa olisi 20 miljardia ihmistä ;)

Ultrassa löytyi tyyppi, joka vastasi rv 7+2 +/-4d eli hienosti meni laskennalliseen 7+4:ään. Ja se syke, sen näin heti itsekin ennenkuin lääkärikään sitä sanoi :heart: Oli ihana lääkäri, joka uskoi supistusherkkään kohtuun, eikä liiemmälti edes pidellyt käsin kohtua, ettei se ärsytä tutkimuksen lisäksi enempää. Lugeja kirjoitti vielä kolmeksi viikoksi (käytännössä neljäksi, kun ei ole pienempiä paketteja) ja toivotteli onnea jatkoon. Aika hyvät pitäisi olla mahdollisuudet, sillä minun enkelini ovat kaikki kuolleet 6+ viikolla viimeistään, vaikka ulostuloon onkin välillä mennyt aikaa (pisimmillään 12+0).

Nyt sitten odotellaan kesäkuuta :) Minä ihan aikuisten oikeasti olen raskaana, en vain kuvittele sitä :) :)
 
Viimeksi muokattu:
tillukas todella hieno juttu, onnea!!!

mumina: toivotaan parasta, mulla on muutaman kerran ollut tässä raskaudessa alussa sydänäänet pitkän etsimisen alla, kun on ollut pieni hukassa ja toi etuistukka vielä häirinnyt.

evo: olen todella pahoillani puolestanne, tsemppiä ja toivotaan nopeaa uutta tärppiä!

tillukas: mulla on kanssa kuopuksesta samanlainen synnytys paitsi kesto kokonaisuudessaan alle 2 h. Oli ihan uskomaton! Esikoisen kesti huomattavasti kauemmin, mutta en kyllä muista että olisi ollut mitenkään sietämätön, paitsi se epparihaava synnytyksen jälkeen oli sairaan kipeä. Kotonakin istuin vielä uimarenkaan päällä. Nyt pelottaa kun tosiaan tuon kuopuksen tulo oli niin helppo ettei toista kertaa voi käydä niin hyvä tuuri, joten olen ihan varma, että tämä menee 2 viikkoa yli ja kamalan epäonnistuneen käynnitysyrityksen jälkeen leikataan, joka on mun viimeinen vaihtoehto. Toisaalta sitä keltaista limaa tuli tänään taas vähän, joten luulisi ja toivoisi ettei menisi yliajalle, jos on limatulppaa niin kuin luulen :(
 
Evo, Olen todella pahoillani puolestanne :hug:

Mites muminalla meni ultrassa?

).( Tänään oli soittoaika lääkärille ja olen entistä enemmän sekaisin! Tämä lääkäri kyllä sanoi, että vuodot on ihan normaaleja alkuraskaudessa eikä hän ymmärrä että heillä joku olisi minulle sanonut toisin. Kun kuitenkin kerroin vuodoistani, niin ne kuullosti hänestä jo epänormaalin suurilta vuodoilta ja ehkä johtuvat raskaudesta.
Klexanen pistämiseen vuotojen aikaan hän ei oikein sanonut mitään. Tai sanoi, että jos vuotaa vähän niin älä lopeta, mutta jos vuotaa paljon niin soita osastolle ja kysy apua. Ja voisin kuulemma vaikka lopettaa klexanen halutessani. Nooh, en oo haluamassa, kun sen juuri toivottiin pitävän tuon kaverin hengissä! Tulipa häneltä ympäripyöreitä vastauksia ja todella sekoitti minut entistä enemmän.
Sain kuitenkin lisää lugeja ja nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että ne vuodot pysyis poissa. Perjantain jälkeen (kopkop puuta) ei ole vuotanut enää.
Viikon päästä ultraan ja toivottavasti siellä olis taas mun oma lääkäri! Vaikka olihan tuo tämän päiväinenkin lapsettomuuspolilta eli tuntee kyllä km-asioita.

-iitu
 
EVO osanottoni, todella raskas ja vaikea tilanne. Voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen :heart: :hug:

Ultrassa näkyi pikkuinen :heart: sydän jumpsutti ruudulla ja hirmuinen helpotus hyökyi yli. Koko vastasi viikkoja 10+5 eli aikalailla niinkuin pitääkin, saatiin lasketuksi ajaksi 30.5. :) Hieman piti tökkiä hereille, ja alkoi lopulta vähän kääntyilemään ja venyttelemään, ei mikään hurja jumppailija mutta ei ollut esikoinenkaan samassa ultrassa. Nt 0,8 ja kävin vielä labrassa verikokeissa, tulokset tulee parin viikon päästä. Ultrassa näkynyt munasarja kysta oli tosin entisellään, mutta sanoivat että seuraillaan ja katsotaan tammikuussa rakenneultrassa jos mitään kipuja ei ilmene. Toivottavasti ei tuo nyt sitten ala mitään ongelmia kehittämään. Huh, jännittävää mutta huojentavaa kaikkiaan. Vielä pari viikkoa ennen kuin voi tuntea olevansa hieman kuivilla, mutta yritän nyt paistatella tällä edes hetkisen :) Ja ehkä laitan dopplerin suosiolla hetkeksi syrjään, niin en ainakaan sillä aiheuta mitään paniikkeja!

Limatulpasta, itse en koskaan huomannut mitään tulevan ulos koko aikana, vaikka yritinkin toiveikkaana sitä bongailla. Liekö sitten niin pienissä osissa mennyt tai sairaalassa kalvojen puhkomisen ohessa vai mitä. Kovast ituo silti mun korvaan tulpalta kuulostaa!

Toivottavasti iitu vuodot pysyy poissa. Kurjaa kun tuollainen ihan varmana säikäyttää pysymään vielä entistä enemmän varpaillaan, yritä siinä nyt sitten rentoutua ja olla stressaamatta.. Olisi lääkäri voinut vähän jotain käteentuntuvampaa sanoa. Mutta ainakaan ei tullut mitään ehdotonta tyrmäystä. Monilla lääkäreillä tuntuu olevan periaate, ette ns toivoa annetta ilman varmuutta. Mutta kyllä sitä on saanut kuulla hurjistakin vuodoista ilman että mitään vakavaa on lopulta seurannut. Toivotaan parasta!
 
Varovainen kurkistus tänne... muutama tuttu nimi näkyy olevan jo huisin pitkällä odotuksessa, malttamaton, nellielli ja ketäs vielä :)

Mulla nimimerkki vaihtui taas kun käyn niin harvoin tällä palstalla että salasanat unohtuu, pikkuinen12 ja p12 olleet käytössä mutta nyt siis pikkuinen13. Kesäkuussahan plussasin monen monituisen kemiallisen raskauden jälkeen ja kävin täälläkin kurkkaamassa silloin mutta se raskaus päättyi spontaaniin keskenmenoon 6+3. Alkio kehittyi liian hitaasti ja onneksi vuosi itsestään ulos. Toisesta kierrosta km jälkeen tapahtui suuri ihme ja nyt ollaan paksusti raskaana, vihdoin ja viimein. Yrityskuukausia kertyi 19 ennen tätä odotusta eli helpointa tietä ei saatu tällä kertaa kulkea. Lapsia on entuudestaan kaksi, molemmat erittäin helposti alkunsa saaneita.

Tänään olin nt-ultrassa josta löytyi jopa odotettuja viikkoja suurempi sikiö jolla oli kaikki rakenteet kuten pitääkin ja niskaturvotusta 1mm. Melko ihmeissäni olen tuijotellut ultrakuvaa, kasvaako noin kaunis pieni ihminen tosiaan mun sisälläni kaiken kokemamme jälkeen. Ensimmäiset hennot liikkeet tunsin tänä iltana, kolme pientä töytäisyä alavatsalla samalla kun miehen kanssa juteltiin vauvasta :)

Raskaus on ollut vahvaoireinen, etenkin oksentelun suhteen. Edelleen oksentelu jatkuu mutta mulle tämä on positiivinen oire; tiedän vauvan olevan elossa kun itse voin huonosti. Toki toivon että tämä kamala olo jossain vaiheessa loppuu ja on iltoja kun oksennan niin kamalasti ettei paljoa naurata vahvaoireisuus.. Mutta onnellisin mielin pää pöntössä jatketaan matkaa toukokuulle :)

-P12 rv 11+6
 
pikkuinen voi kun ihana kuulla, että kaikki on hyvin ja raskaus tällä kertaa onnistunut jatkumaan ns vähemmän riskittömille viikoille.

(.) huomenna alkaisi sitten rv 35 eli käsittääkseni synnytystä ei enää yritettäisi estellä jos käynnistyisi. Tosin ei pääsisi omaan sairaalaan synnyttämään vaan joutuisi naisten klinikalle. Pepun heittely puolelta toiselle on selvästi rauhoittunut ja muutenkin liikkeet jotenkin muuttuneet eli kai tuolla mahassa alkaa olla aika ahdasta. Toivottavasti johtuu vaan siitä eikä mistään muusta. Kuluisi nyt muutama viikko nopeasti, että pääsisi tosissaan jännäämään milloin lähtö tulee.
 
Viimeksi muokattu:
tillukas Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin! :heart: Ja kuulostaa kyl sun synnytykset hyviltä kokemuksilta! :)

mumina Onnea sinnekin ultrakuulumisista! :heart:

Pikkuinen Hienoa, että siellä ollaan vihdoin saatu raskaus käyntiin kunnolla ja ollaan jo päästy noin pitkälle! :heart: Muistan sut kans ja kaiken kokemanne jälkeen on ihanaa, että oot vahvasti raskaana! :)

Nellielli ja pötkö 40+3 (Miten aika kuluukin jotenkin niin hitaasti...)
 
Quu
Pidin taas vähän taukoa palstailussa, paljon uusia uutisia tänne onkin tullut, sekä huonoja että onneksi myös hyviä!

Isot pahoittelut EVO ja kovasti tsemppiä toipumiseen:hug:!

Evyalle, Muminalle ja Tillukkaalle oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista:heart:!

Paljon onnea Pikkuinen ultratuloksista ja tervetuloa mukaan! Muistankin kyllä sut tuolta kuumeilupuolelta, kiva nähdä tällä puolella:).

Huh mikä säikäytys, Iitu, ei olisi semmoista teille tarvittu:(. Musta kuulostaa kuitenkin tosi hyvältä, ettei vuotoa ole enää näkynyt, toivotaan todella ettei enää vuotelisikaan ja kaikki sujuisi nyt muutenkin loppuun asti ilman mitään ylimääräistä ongelmaa!

ON: nt-ultrassa käyty tänään, kaikki oli hyvin:). Mittaa oli 6 cm ja turvotusta 0,3, verikokeista kieltäydyin, josta tällä kertaa ultran tehnyt kätilö veti vähän hernettä nenään, mutta ei nyt sentään pakottanutkaan kokeille. Viimeksi ultraamassa oli aivan ihana kätilö, joka ymmärsi mun perustelut (eli että en aio kuitenkaan mennä lv-punktioon pelkkien veriarvojen perusteella). En tiedä, oliko jo alkuun vähän huonolla tuulella, pääsi aloittamaan vartin myöhässä, kun mun tietoja ei meinattu saada millään koneelle, kun edellinen raskaus oli kirjaamatta päättyneeksi.. Sitten vielä sikiö oli huonossa asennossa, mittaaminen ei meinannut millään onnistua eikä myöskään hereille saanti. Lyhyen hetken jaksoi heilutella, mutta sitten nukahti taas. Kaipa sekin on normaalia, vaikka olisi se kiva ollut nähdä kunnon potkuttelua ja pyörintää, mutta minkäs sille voi jos sattuu unettamaan;). Istukka on etuseinässä kuten esikoisella, joten liikkeitä ei ehkä kannata odottaa vielä hetkeen (viimeksi tunsin jo rv14, esikoisesta vasta rv18). No mutta ehdottomasti pääasia oli noi ihanat tulokset, koitan pikkuhiljaa alkaa sisäistää sitä ajatusta, että tosiaan oon raskaana, vaikka pelot kulkee varmasti mukana ainakin niin kauan, kun raskauskin!

Quu&Toivo 12+2
 
Quu ja pikkuinen, Onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart:

).( Tänään tuli sitten perjantaisesta reissusta lappu kotiin. Alkuun siinä lukee sitä peruslöpinää; kohdun sisäinen raskaus, syke jne jne. Sitten lukee "Ruskuaispussi pieni". Eikö se rv6 oo aika pieni? Vai mitä? Kuuluisko nyt huolestua? Ja vielä "Kohdun fundusosa vaikuttaa leveältä, olisiko jonkinlainen väliseinä mahdollinen. Mikäli tämä raskaus menee kesken, mielestäni kannattaisi harkita hysteroskopiaa.". Ääääh! Mulle on tähän asti jokainen lääkäri sanonut, ettei ultrassa näy väliseinää. Herttakohtu mulla on. Vielä toi mun oma lääkärikin sanoi ultran jälkeen (4.9. lapsettomuuspolilla), että kohdussa EI VOI olla rakennevikaa, väliseinää EI OLE. Koska mä olen aina epäillyt (pelännyt) jotakin poikkeamaa kohdussa, olen siis kysynyt asiasta joka lääkärin vastaanotolla. Paitsi siis nyt perjantaina. Ja herttakohdusta olen myös aina maininnut ja saanut vastauksen: ei näy väliseinää, ei tarvitse tutkia tarkemmin. Murrrr! Pitääkö tässä nyt alkaa pelkäämään tämänkin raskauden puolesta ihan tosissaan? Voikohan sellaisille väliseinille tehdä jotain? :|

-iitu (rv6+?)
 
Viimeksi muokattu:
iitu no höh, noi laput on niin hölmöjä, kun niitä lukiessa tulee aina mieleen kysymyksiä eikä niihin sitten saa heti vastauksia. Luulisi, että lääkäri olisi maininnut, jos ruskuaispussi olisi normaalia pienempi. Ja luulisi, että väliseinä olisi näkynyt ultrissa, joita sullekin on tehty jo miljoona. Varmaan vaan tarkoitti tuota herttamaista kohtua. Nyt jäitä hattuun ja uskoa siihen, että tällä kertaa on teidän vuoro onnistua :hug:
 
malttamaton, kiitos rohkaisevista sanoistasi :heart:

Onneksi mulla on ultra lapsettomuuspolilla tiistaina ja voin taas kysellä. Se lääkäri on siellä sellainen, että saa mut kyllä rauhoittumaan (siihen asti että joku muu taas säikäyttää tai tulee vuotoja). Nopealla laskulla mä olen käynyt vuoden sisällä ultrattavana joku 20kertaa. Ehkä siinä tosiaan olis väliseinä näkynyt. Tai ehkä ne voi olla näkymättömiäkin.
Ruskuaispussista vielä, oliko se sellainen että se surkastuu pois kun istukka kehittyy?
 
Quu
Iitu, tosta ruskuaispussista mun lapsettomuusasioihin erikoistunut lääkäri sanoi utrassa, että on hyvä että on pieni. Sanoi katsovansa sitä siksi, että jos on suuri, voi viitata siihen ettei istukka toimi hyvin ja ruskuaispussi kasvaa kun koittaa sitten yksinään huolehtia ravinnontarpeesta, ja että suuri osa sellaisista raskauksista menee kesken. Eli kuulostaa siis musta hyvältä uutiselta:)
Kyllä saisivat selittää nuo papereihinkin tulevat asiat käynnillä niin, ettei niitä tarttis sitten panikoida myöhemmin yksinään:(
 
Kiitos Quu! Olipa ihanaa, että jaoit tämän tiedon. Eli se on hyvä uutinen :heart:
Viisi yötä ultraan! Taidan kyllä pummia ultran myös johonkin 10-viikolle, kun siinä viimeksi loppui syke. Toki jos tätä rataa jatkan, niin vaadin ultraa lähes joka viikolle. Ei kai sekään ihan fiksua.. Tai minusta tietenkin on :D

-iitu (rv~7)
 
malttamaton yhtenä kappaleena ollaan :D... eilen oli alkuperäinen LA ja virallinen on nyt sunnuntaina. Mä luulen että pariviikkoa vielä ollaan kasassa sillä tuntemuksia että oikeasti olisin lähdössä synnyttämään ei ole vaikka noita kipeitä suppareita tulee aika ajoin. Nelliellikin taitaa vielä olla yhdessä kasassa :), ollaan toisella samalla palstalla myös. idyllistä en osaa sanoa...
 
Hip hei!! Vihdoin minäkin pääsen liittymään tänne teidän joukkoonne! :) Täällä on eniiten "tuttuja naamoja"!! :heart: Meillä sitten tärppäsi jälleen keskenmenon jälkeen yk6! Niin kävi myös ensimmäisen km:n jälkeen. Nyt siis kolmas yritys saattaa pikkukakkonen tähän maailmaan. Ihana, aurinkoinen 4-vuotias tyttönen toivoisi sitä vähintään yhtä paljon kuin iskä ja äiskäkin!

Tietoja listalle: MiNalo.....27v.....OYS.....KKM 6/11, KKM 3/12......2.
Laskettu aika 17.7.2013

Oliko täällä nyt ketään muuta, joka olisi näin alussa?! (en ehtinyt vielä montaa sivua taaksepäin lukemaan) :)

MiNalo 4+1
 

Yhteistyössä