Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Hei, nyt pitää vaan omanapaisesti poksua: mahtava fiilis, tänään alkaa virallisesti 2. kolmannes, vähänkö uskomatonta että näin pitkälle on päästy ja nyt jo muka eka kolmasosa lusittu! :D (No okei, ehkä helpoin ja "lyhyin" sellainen mutta kuitenkin...!)

Vähän on tullut turhan tiuhaan tahtiin viuhuteltua tuota kotidoppleria, mutta tässä on ehkä ollut semmoinen pieni epäusko tällä viikolla ihan vaan siksi, kun vointi on selvästi parantunut ja olen pitkästä aikaa jopa jaksanut tehdä jotain. Mutta vielä toistaiseksi siellä on pikkusydän tikitellut tiuhaan, vaikka mamma alkaakin olla jollain lailla elävien kirjoissa :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Scarleth 13+0 *POKSIS!*
 
Viimeksi muokattu:
Quu
Mahtavaa MiNalo, oikein paljon onnea plussasta ja pitkää kestoa (kesälle asti:)) sille toivotan! Kävikö niin, että plussasit just ennen sun toimenpideaikaa, kun muistelen että sulla oli semmoinen tiedossa loppuvuodelle?

Iitu, pyydä vaan kaikki lisäultrat mitä ikinä irtoaa, kyllä ne on muutenkin niin pitkiä viikkoja odotella että kaikki mielenrauhoitus on musta paikallaan!

Onnea Scarleth tokalle kolmannekselle siirtymisestä, perässä tullaan;)

Eikä vieläkään vauvauutisia täällä.. Mutta nyt ei voi enää pitkään mennä, kun niitä tuleekin urakalla, kovasti tsemppiä odotukseen ja tietenkin itse koitokseen teille viime viikkojen ja päivien kärvistelijöille!

ON: tänään on pitkästä aikaa hyvä ja aika levollinen mieli, nautin siitä nyt niin kauan kun se kestää;). Ensi viikolla neuvola, sitten seuraava etappi lieneekin liikkeiden tuntumisen odottelu, ja toisaalta viime km:n viikkojen ylitys, joka kohta alkaa varmaan painaa takaraivossa. Olen tainnut olla aika raskasta palstaseuraa, pelkkää negatiivista juttua tähän asti, mutta toivottavasti ymmärrätte. Tää on aikalailla ainoa paikka, jossa noista peloista ja negatiivisista ajatuksista raskauteen liittyen pystyn kertomaan, varsinkin kun aion vielä jonkun aikaa pitää asiaa salassa muilta paitsi muutamalta lähimmältä ystävältä. Tänään kuitenkin siis hyvä olo ja lämmin kiitos teille kaikille vertaistuesta ja "kuuntelusta"!

Quu&Toivo 12+4
 
malttamaton Ei ny ennustus käyny toteen.. :D yhdessä osassa viäkin ollaan! Eikä kyl oo minkäänlaisia tuntemuksia, että olis synnytys ees lähellä!

Quu Onnea ultrakuulumisista! :heart:

MiNalo Tervetuloa joukkoon! :wave: Nyt pikkuiselle paljon tarrasukkia! :heart:

Neuvolassa eilen todettu, että maha vähän laskeutunut, mutta ei mulla mitään tuntemuksia oo synnyttään lähtemisestä, et tuskin ihan hetkeen tapahtuu.. ja eilen laitettiin sit lähete tayssiinkin käynnistyskontrolliin.. on sit ees jotain mitä ny odottaa! :) Mut toivotaan, että vauva syntyisi sitä ennen ihan itekseen.. :)

Nellielli ja pötkö 40+5
 
nellielli no höh! Olin jo ihan varma kun et eilen kirjoitellut mitään. Jos sua yhtään supistelee niin sitten vaan vyöhykepisteitä painelemaan jaloista. Toisaalta minnekä sitä kiire, itse olen vaan superhuono odottamaan. Siskolle joka on lääkäri juuri eilen sanoin, että alan vauvaa häätää rv 36+0, kun en jaksa enää odottaa, mutta sain osakseni kauhean saarnan siitä kuinka vauva on täysiaikainen vasta rv 38 ja sitä ennen en kuulemma tee yhtään mitään muuta kun lepää. Muistuttaa sitä ennen syntyneiden syömisongelmista, kellastumisista ym. Ilonpilaaja ;-)

(.) aikas kiva, että voi sanoa et alle 40 päivää laskettuun päivään (ja omissa korvissa soi aina lisäys että siitä -7vrk milloin kuopus syntyi) ;-) mistä ihmeestä mä saa lisämalttia?!

scarleth onnea uusille viikoille siirtymisestä!
 
MiNalolle SUUREN SUURET onnittelut! Muistan kyllä empaattisen tsemppaajan, myötäeläjän ja päivittäjän haaveilupuolelta :) Tervetuloa ja täällä sitten viihdyt ensi kesään saakka, eix je!?

Pikkuiselle myös onnittelut ja lämpimät tervetulotoivotukset!!

Onnittelut tasapuolisesti myös kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

(.) mulla tahtoo tätä nykyä työn teko haitata kovasti palstailua ja näemmä perjantaisin ehdin käydä täällä poksumassa, ja tänään poksahtaa jo 3. ja viimeinen kolmannes käyntiin =) Ehkäpä työkiireet johtuvat osin siitä, että 6 viikkoa enää jäljellä, mahotonta… Lohdutuksen sanasena alkutaipaleella olijoille, että kunhan vaan alun ajan mateleminen ja pelot hieman laantuvat niin kyllähän lähtee aika vierimään vauhdilla.

Jaanpas vielä loppumetriläisille pariin otteeseen toimineen kikkakolmosen. Mulla ei ollut esikoisesta minkäänlaista krenkkaa edes loppuvaiheessa ja ensimmäiset supistelutkin koin vasta, kun synnytys käynnistyi. Noh, olin laskettuna päivänä iltalenkillä ja omaan pihaan kurvatessa tuoksutin naapurista paistetun pekonin, supernuuskijoita kun raskausaikana ollaan. Iskipä kaamea pekonipastahimo ja en edes pidä normaalisti pekonista. Ei auttanut kuin lähteä vauhdilla kauppaan ostamaan pekonia. Teinpä sitten oikein ”kevyen” kermapekonisuolakurkkupastan ja vedin navan täyteen. Yö sitten menikin mukavasti huussin puolella tyhjentäessä ;) Olin tosin vaan onnellinen, että vatsa toimi pitkästä aikaa, ja kunnolla. Aamulla, kun avasin silmät niin auts, ensimmäinen supistus, ja siitähän se sitten alkoi. Kerroin tarinan ystävälleni hänen kärvistellessä viikon yliajalla ja hän sanoi suuntaavansa saman tien pekoniostoksille. Seuraavana päivänä tulikin sitten vauvauutiset ja kiitokset vinkistä ;)


Viikonloppufiiliksin,
Sanniz & sälli 27+0
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista!! :) Ihanaa olla tällä puolella! Ja toivotaan tosiaan, että saan olla tällä kertaa loppuun asti!

Quu Kyllä mulla olis ollu laparoskooppinen endometriooman/dermoidikystan/jonkin muun poisto tän viikon maanantaina. Raskausepäilyjen vuoksi lääkäri suositteli toimenpiteen perumista, sanoi että muutos on sen verran pieni ettei sitä raskausaikana kannata lähteä poistamaan. Ja niinhän itsekin olin aatellut, että jos plussaan, en halua sitä skopiaa tehtävän. Mutta, parempi näin!

Sanniz Kiitos ihanista sanoista! Mukavaa, että joku muistaa minut tuollaisena. :heart: Yritän kyllä aina olla positiivinen. Kaikesta kokemastani huolimatta!

Nelliellille tsemppiä loppurutistukseen! Ajatella, että aivan kohta sinulla on oma pieni nyytti kainalossa! :heart: Toivon mukaan raskausaikasi on sujunut leppoisasti ja hyvin.

Scarleth Vastahan sinäkin plussasit ja olet jo noin pitkällä! WAU! Onnea siitä! Mulla tuo 12 viikon raja täyttyisi uutena vuotena. Olisi todellakin paras uusi vuosi edessä jos sinne asti päästään! :)

Omassa navassa ei kovin kummosia vielä..samat oireet jatkuu eli tissikipua, väsymystä, repäisykipuja ja kaikenlaisia nippailuja..turvotusta pikkuhiljaa nähtävissä! Koko ajan kuulostelen, hypistelen, nipistelen ja tunnustelen kroppaa ja kaikkia tuntemuksia. Arvatkaa vaan kuinka monesti päivässä ehdin kuvitella, että keskenmeno tulee!! :D En vain voi itselleni mitään. :ashamed:
 
Pikaisesti omaa napaa:

Taas tuhruilee! Voi ny vieteri! Ei onneksi niitä mulle tuttuja hulahduksia, vaan tämän voisi kai hyvällä tahdolla laskea siihen "normaalin vuodon piikkiin". Mutta menis nyt sit kesken jos on mennäkseen. Mä en enää jaksa sitä "menee/ei mee/kaikki on hyvin/meni sittenkin kesken". Minä leikkautan seuraavaksi koko värkin pois, ni eipä tartte enää edes toivoa. Murrrr!

Anteeksi omanapaisuuteni ja kiukkuisuuteni. Harmittaa tämä tilanne vaan niin vietävästi.

-iitu (~rv7)
 
Tervetuloa Minalo, onnea raskaudesta :heart: Sun testejä seurailinkin tuolla kuumeilupuolella ja hienosti sieltä plussa löytyi kun muutama päivä kului :)

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Kovin usein en täällä käy mutta yritän jotenkuten pysyä jutuissa mukana :)

Iitun tuhruille toivon pikaista loppumista niin pääsisit edes jollain tasolla nauttimaan raskaudesta :hug:

nelliellin vauva voisi tulla ihan omin neuvoin masun toiselle puolelle ennen käynnistyksiä, tsemppiä viimeisiin päiviin :heart:

malttamaton ymmärrän sun malttamattomuuden, oon itse samanlainen loppuraskaudessa :D mutta siskosi on oikeassa. Hyvä olisi päästä sinne 38+ viikoille niin todennäköisemmin saa vauvan jatkuvaan vierihoitoon ja kotiin ajallaan. Mä oon jo päättänyt että tämä syntyy äitienpäiväviikonloppuna vaikka en ole edes laskenut paljon silloin on viikkoja :D Mutta 38-39 on aika lähellä totuutta eli eiköhän olla vauvan kanssa valmiita silloin ;)

Tänne kuuluu hyvää. Liikkeitä tunnen jo tosi paljon. Nt-ultrassa todettiin voimakkaasti eteenpäin työntyvä kohtu ja tänään se onkin oikein kunnolla pullahtanut vauvamasuksi. Laitoin kuvankin tuonne masukuvaketjuun kasvun kehityksestä :) Aika hurjaa näin aikaisin tuntea liikkeitä mutta kai se on tuo kohdun asento ja kolmas raskaus jotka helpottavat tuntemusten tunnistamista. Nyt syön myös ensimmäistä kertaa sipsejä kahteen kuukauteen eli pahoinvointi alkaa hellittämään :popcorn: Illat oksennan edelleen mutta päivisin on jo ihan hyvä olo.

Pikkuinen 12+3
 
malttamaton Voi kyllä täällä itekin ollaan kärsimättömiä! :D Haluaisin vaan jo niin tän vauvan ulos.. tekis mieli kokeilla kyl kaikkia mahdollisia keinoja! Eilenkin kierreltiin miehen kaa monta tuntia kaupoilla, mut ei kyl tullu supistuksen supistusta..vähän menkkajomotuksia ja siinä se.. plaah..

Sanniz Oih, pitäiskö sitä sit pekonia ostaa! :D

MiNalo Kiitos tsempeistä! :) Ja kyllä on suht hyvin sujunu..ilman sen kummempia vaivoja! Oon liikkunu koko raskausajan säännöllisesti (paitsi alussa, kun oli pahoinvointia) ja liikun edelleen.. Käyn jumpilla paljon ja se tuntuu hyvältä! :) Aamuisin vaan vähän heikko olo muutaman tunnin ja iltaisin pahaa oloo.. onneks päivät on jees! :)

Iitu85 toivottavasti noi tuhruilut loppuu, ettei tartte koko ajan stressata! :hug:

pikkuinen Toivotaan, että tulee pihalle ennen käynnistyksiä! :)

Nellielli ja pötkö 40+6
 
Meille syntyi poika 4.11. eli rv40+1. Pituutta oli 50cm ja painoa 3300g. Synnytys käynnistyi yllättäen ilman ennakkotuntemuksia lapsivesien menolla ja 8 tuntia myöhemmin oli poika sylissä. Synnytys oli helppo ja kivuton, jäi todella positiivinen muisto. Kotona ollaan oltu jo tiistaista lähtien. Koneelle en ole juuri ehtinyt enkä malttanut tulla, kun onnellisena ollaan vain hämmästelty uutta elämää.

idylli ja rakas viikon vanhan poika
 
Tuhannesti onnea idylli!!!

Omenankukalle tervetuloa!

Ja nelliellille iloista mieltä ja pitkää pinnaa! ;)

ON: täällä ollaan just heränneenä ja täystainnoksissa sohvan pohjalla ja ihmetellään, että missä se energinen keskiraskaus nyt oikein luuraa, kun kerran virallisesti ollaan niillä viikoilla :D Vieläkin vaan tuntuu että puhti on pois ihan muutaman tunnin normaalin puuhastelun jälkeen, ja pitkiä päikkäreitä on pakko nukkua päivittäin. Toivottavasti tästä nyt edes jossain vaiheessa piristyy.
 
idylli voi ihanuus, oikein paljon onnea!

iitu mua niin harmittaa teidän puolesta. Toi on niin stressaavaa, muistan niin noi tuhrutteluvuodot, jokainen vessakäynti sai huokaisemaan ja pettymys vyöryi päälle. Tsemppiä!

(.) huomenna neuvola, ihan kiva kuulla minne suuntaan sf-mitta on mennyt. Vaivat on kyllä helpottaneet, se on hauskaa :) paitsi nyt kun mä sanoin tuon ääneen niin niitä alkaa ilmestymään. Kaverit oli eilen kylässä, heillä on 3,5kk ikäinen poika. Nähdään siis kyllä monta krt viikossa muutenkin, mut istuttiin iltaa perheineen ja oli niin ihana höpsötellä vauvan kanssa, nauraa jo ääneen kun kutittelee. Toisaalta iski pahempi kärsimättömyys, mutta toisaalta oli ihana mennä nukkuu ja tietää että saa nukkua yön ilman herätyksiä ja päätinkin nyt siis yrittää vaihtaa kärsimättömyyden, siihen että nautin tämän loppuraskauden ns omasta ajasta, kun tytöt ovat niin omatoimisia ja pitkistä yöunista :)
 
Onnea onnea Idylli! :heart:


).( Ja kiitos jälleen kerran kaikille tsempityksistä. Tuhruilu rauhoittui taas, mutta tätähän se nyt varmaan jonkin aikaa taas on. Katsoin kirjoituksiani edellisistä raskauksista ja vuodot on alkaneet aina näillä main. Siinä ekassa, pisimmälle menneessä, vuodot loppui rv11 tienoilla. Ehkä tämä on siis mulle normaalia. Toivotaan vaan, että ne kaikki edelliset keskenmenot ei oo kytkennässä tähän vuoteluun, vaan vaikka siihen tukoshommaan (mihin on nyt se klexane). Kaks yötä ultraan. Jaiks.

-iitu (rv7+?)
 
Onnea Idylli pikkuprinssistä!

iitulle voimia tihkujen keskelle.

ON Sunnuntaina kerroimme vauvasta vanhemmilleni. Olivat jo arvanneet asianlaidan ulkomuodostani. Miten niin olen muka turvoksissa...

Huomenna vuorossa on neuvola ja parin viikon päästä on jo Lugejen alasajo käynnissä. Äkkiä se aika menee, sitten kuitenkin.

8+3
 
Viimeksi muokattu:
(.) neuvolassa käyty ja kaikki ok. Painoa oli mulle tullut vaan 40g/vko eli näköjään kaikissa raskauksissa sama, että loppua kohden painon nousu rauhoittuu. Yhteensä tullut nyt noin 13kg. Pissa puhdas ja verenpaineet 63/104 eli hyvät, hb 124 eli rautakuuri jatkuu. Sf-mitta oli 34,5cm, yläkäyrän yläpuolella mennään. Terkka ensin vähän huolestui tuosta ja mietti mikä jättiläinen sieltä on tulossa, mutta kun mittasi vyötärön ympäryksen niin se oli pienentynyt melkein 4 cm viimeisen kuukauden aikana?! Tuo itseä vähän ihmetyttää miten on mahdollista, kun pää on nyt täysin laskeutunut ja kiinnittynyt, sf-mitta kasvaa niin luulisi että vyötärön ympärystä kasvaisi eikä pienentyisi. 2 viikon päähän antoi uuden ajan, mutta sanoi kyllä ettei ole varma nähdäänkö enää vauva masussa. Mutta mulle on itselle nyt tullut sellainen olo ettei kyllä vielä saisikaan tulla, nyt viikonloppunakin oli ihana kun sai nukkua rauhassa piiitkät yöunet, tehdä ihanaa ruokaa oikein pitkän kaavan mukaan, leipoa, tytöt leikkii päivät keskenään ja kaikki raskausvaivat ovat kadonneet eli voisin nyt hetkisen nauttia tästä rauhasta :)

omenankukka tervetuloa!!
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sain kutsun Tayssiin käynnistyskontrolliin. Perjantaina pitäis sit sellaseen mennä ja siellä antavat sitten ajan käynnistykseen! On ny sentään jotain mitä odottaa sit! :) Perjantaina ainakin sit näkee vauvan ultrassa ja katotaan muutenkin, että onko kaikki hyvin! Ja toivottavasti sit annetaan se käynnistysaika heti ens maanantaille!

Nellielli ja pötkö 41+1
 
IDYLLILLE onneA!

Uusille tervetuloa:heart:

(.)
Täällä Ultra takana! vkoja 25+4

A tällähetkellä RT:ssa, kokoarvio hiukan arvioitua la:ta suurempi, ollen 942g. Oli hyvin kuvauksellinen, majailee oikealla kyljessä, hiukan tässä edessä.


B istuu sitkeästi PT:ssa, kokoarvio hiukan oletettua pienempi, 763g, mahtuen haarukkaan hyvin ja ollen sen sallitun 2vkon kokoeron sisällä. majailee vasemmalla, mun selkärangan puolella. Ei halunnut tulla kuvatuksi. Tämä ainoa kuva johon sattui osumaan, muuten oli liikkeessä kokoajan :D


Varmaa ei ole kumpi nyt siellä sit syntyy ensin, ovat aika samalla korkeudella vielä, eikä kumpikaan oo itseään sullonut vielä mitenkään hollille, mut ollaan nyt nimetty ne noin A ja B vauvaksi enivei.

Jalkoväliäkin tiirailtiin ja saatiin lääkäriltä veikkaus:
TYTTÖJÄ näyttäisi tupaan olevan kaksinkappalein lisää tulossa


Voi juku Helmikuussa sit oisin 5:n tytön äiti!

Onnestasoikeana
Neiti+Rinsessat :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Idyllille onnea pikkuisesta :heart: Täältä me tullaan kaikki kovaa vauhtia perässä.

iitu85 inhottavia nuo vuodot ja varmasti säikäyttää. Toivottavasti kaikki menisi tällä kertaa hyvin ja saisit ultrasta (olikos se tänään?) hyviä uutisia. Olet ajatuksissa.

nelliellille tsemppiä viime metreille! Tiedän omasta kokemuksesta, että 40+ viikot alkavat jo käydä hermon päälle ja päivät matelevat.. Onneksi nyt ei ole viikkoa pidempää, kun jo saat viimeistään oman nyytiäisen kainaloon :heart: Itselläni todella positiivinen kokemus käynnistyksestä esikoisen kanssa, sujui nopeasti, eikä tarvinnut ilokaasua kummempia kivunlievitteitä. Tämmöinenkin siis on mahdollista, vaikka yleensä kaikilla on käynnistyksestä vain pahaa kerrottavaa. Toivotaan kuitenkin, että pieni älyäisi tulla ihan itsestään ulos ennen sitä!

neidillä ihanat prinsessat siellä köllii :heart:

(.) Vihdoinkin tämä asukki on ruvennut liikuskelemaan kunnolla, kyllä se vaan mieltä lämmittää! Varovaisen rohkein mielin odotellaan alkukevättä.

kwaidan 22+6
 
Neiti-81 Onnea ultrakuulumisista! :heart: Ihanat ultrakuvat! :heart:

kwaidan Oon onneks kuullu käynnistyksestä parilta tutulta ihan hyviä juttuja, että ei sentään aina oo kauhea kokemus.. :) Mutta toivotaan, että nyt tajuaisi tulla itekseen ulos ja jos käynnistykseen menee, niin toivotaan, että menee kaikki hyvin! :) Ja on se vaan ihanaa, kun alkaa tunteen pienen liikkeet! Itelle ainakin tuli sillon vasta oikeesti tunne, että oon raskaana.. :)

Nellielli ja pötkö 41+2
 
Quu
Oikein paljon onnea Idylli pikkuisesta pojasta ja ihanaa, vauvantuoksuista arkea teidän perheelle:heart:

Mahtavat ultrakuvat Neiti! On se niin hauskan näköistä, kun asukkeja onkin kaksi:heart:!

Tsemppiä Nelliellille viimeisiin päiviin, nyt tosiaan sitten korkeintaan se viikko enää maksimissaan jäljellä:)

Tervetuloa Omenankukka, kaikki peukut pystyssä että tällä kertaa kaikki sujuu hyvin ihan loppuun asti!

Iitu, tosi kurjaa tuo vuotelu, toivottavasti ne pysyisi nyt taas poissa ja toivon että ultrassa on kaikki kunnossa!

ON: Luget lopetin vajaa viikko sitten, eikä mitään vuotoja ole tullut, eli sujui ihan hyvin. Eilen ja tänään oon tuntenut ihan selviä liikkeitä, en odottanut niitä ollenkaan vielä tuntuvaksi, varsinkin kun istukka on edessä. Mutta tosi ihanaa tuntea niitä pieniä hipaisuja ja tönäisyjä:heart:

Quu&Toivo 13+1
 
Neiti, ihanat ultrakuvat! :heart:

Quu, olen kyllä kade että tunnet jo liikkeitä. Mulla istukka (kai) ei ole edessä ja muutenkin kohtu eteenpäin kallellaan, niin elättelen toiveita että jospa ne liikkeetkin alkaisi jo pian tuntua. Vielä ei kyllä tunnu yhtään mitään, tai ei ainakaan mitään sellaista mitä voisi vilkkaimmallakaan mielikuvituksella varmasti väittää liikkeiksi.

nellielli, lähellä siis ollaan joka tapauksessa! Joko jännittää? :)

ON: sain tänään veriseulatulokset ja niissä ei ollut mitään hämminkiä, HUH. Ultrahan oli pari viikkoa sitten ja sekin ok. Ihmettelen vaan, kun en saanut sitä varsinaista riskilukua, että eivätkö sitten edes laske sitä, jos sekä ultra että veriseula ovat ok? No eniveis, nyt vois huokaista hetkeksi, tosin rakenneultraan on vielä niin pitkä aika, että jotain panikoitavaa tähän väliin täytyy keksiä :D
Olo jatkuu edelleen melko nuutuneena, tosin yöunetkin on olleet taas mitä sattuu joten kyllä nekin tätä väsymystä selittää.

Painoa on pamahtanut nyt 2 kg, argh :( Kiva olisi kun ei olisi vielä tullut yhtään. En ole mielestäni erityisemmin sikaillut syömisteni kanssa ja pahoinvoinnin helpotuttua olen aika hyvinkin palannut terveelliseen ruotuun, mutta jostain ne kilot nyt vaan tulla tupsahti... saakohan tuosta jo neuvolassa satikutia, sinne on vielä kaksi viikkoa aikaa joten tässähän ehtii tällä tahdilla vielä ainakin kilon lisää kerätä ennen sitä :D Mites te pidemmällä olijat, miten teillä tuli painoa tässä alkuvaiheessa?

Scarleth 13+4
 
Neiti, Voi miten ihanat ultrakuvat! :heart:

Quu, Nyt jo tunnet liikkeet? Todella aikaisin! Vautsi! :)

Scarleth, Ei kai ne noin pienestä vielä sanois :) Ja kun toisille niitä kiloja vaan tulee ja toisille ei. Ja toisilla on jo ennestäänkin :)


).( Jälleen kerran; Kiitos te kaikki, kun jaksatte olla huolissaan myös minusta :heart:
Olin tosiaan ultrassa ja kaikki oli hyvin. Syke löytyi ja mahdollista liikettä myös (joko ne noin pian liikkuu?). Kasvua on tapahtunut (ed. ultra 11pvää sitten) ja sekin ihan aikataulussa. Jotain hematoomaa siellä taas näkyy (murrr!), mutta lääkärin mukaan ihan normaalia kun on sitä tuhruakin ollut. Toki mulla on aina todettu hematooma ja sitten kohta loppuu sykkeet, eli ei kauheasti kannusta hänen sanomisensa. Klexanea siis edelleen vaan, ainakin sinne viikolle 20-22 asti, ehkä jopa 34. Lugesteronia jatkan ainaki taas pari viikkoa.
Nyt siis kokoa 7+5... Vähän tässä puntaroin, että pitäiskö tarkistaa jo se LA. Toki tässä voi käydä vielä vaikka mitä, enkä halua enää enempää niitä surupäiviä. Parempi kun ei tietäis... Noh, täytyy pohtia. Joka tapauksessa 2,5viikkoa seuraavaan ultraan ja siitä sitten nt-ultra.

-iitu 7+5
 
iitu superhieno juttu, onnea!

scarleth mullahan on aina raskauksissa tullut superpaljon painoa aluksi eli n rv 30 asti ja sitten rauhoittuu. Niin tässäkin eli tässäkin raskaudessa tullut se 13kg, mutta nyt viimeisillä käynneillä vain noin 50g/vko ja ainoat miinukset aina vasta näillä viikoilla, en käsitä kun nythän vauva vasta sitä painoa kerää.

Malttamaton ja enää 36 päivää laskettuun, jee! Ai niin, neuvolalääkäri tsekkasi tilanteen ja edelleen reilulle sormelle auki mutta kohdunkanavaa 2cm jäljellä eli pikkuhiljaa näköjään lyhenee.
 

Yhteistyössä