Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->


Tervetuloa kaikki keskenmenon jälkeen plussanneet keskustelemaan ja jakamaan ajatuksia/tunteita tänne. Täällä tuetaan toinen toisiamme ja autamme aina kun vain osaamme. Kysy siis rohkeasti mieltäsi askarruttavista asioista!

Mikäli olet uusi ja haluat listalle, ole kiltti ja kerro tietosi niin voin lisäillä sinut mukaan! Onnellista raskausaikaa!




ODOTTAJAT

(Nimi........ikä........synnäri....... ..km/tm......mones lapsi)


2012

KESÄKUU

8.6.
Missy1985......26......NKL.............km 07/11..............................2.

HEINÄKUU

18.7.
Johanna26...........EKKS.............................1.

25.7.
Bebel.........39...........km 12/09, 4/10, 10/10, 7/11.............2.

wallaroo... 30.. TAYS.....tm 6/06, km 1/11 tm 5/11......... 1.

ELOKUU

14.8.
ElinaMaria.... 28v.....phks.......RK01/08, tyttö 05/09, RK02/11...... 2.

14.8.
Chamon.......29v......VKS........KM 07/11, tm 09/11........2.

16.8.
Sanle..........28v.......KAKS..........KM 1/11, 3/11 ja 6/11.........3.


SYYSKUU

6.9.

Syksyn tami........................KKM 07/11...................2.

8.9.
Tillu79................. KAKS...........KM 1/09 9/09 1/10..........1.

kaktuspiikki....28v.......KYS......KM 05/08..........................2.

11.9.
Panacea.....35v.....NKL....KM 10/06, KKM 9/08, KM 4/10, KKM 6/10, ½KKM 11/10, KM 11/11........4.

17.9.
Riikka90.......21v......MKS.......KM 12/11.................2.

22.9.
LuvLucy.................NKL.........KM 10/11.................1.

24.9.
norppali...............................KM 12/11.................1.

LOKAKUU

14.10.
johnu...............31v...............KM 01/11, 06/11......4.

16.10.
Unelma kolme....35v............KM 10/11................3.

MARRASKUU

5.11.
idylli................26v.........................KM 09/10 ja 10/11......1.

4.11.
nellielli.............27v...............KM 08/11...................1.

11.11.
Ipna................31v (kohta 32).........KM 12/11................2.

??
Minske..............27v...................KM x 4


JOULUKUU

19.12.
malttamaton.....34v.......LS......KM 8/06, 3/09, KKM 9/11, 1/12.......3

20.12.
mame31..........32v..................KM 12/11

?.12.
Vaavimasu...........................KKM 08/10, KKM 08/11..............4.

2013

TAMMIKUU

6.1.
Meadow.............KOKS.............KM?/?..................2.

16.1.
zoobies......................KM 2004, lTM 01/12..............3.

?.
M1n1........................enkelivauva 12/10, KM 09/11............2.
pupu75.........37.....KOS.......KKM 01/12........................... 2.

HELMIKUU

?
Maizy..........38.........KM 05/11................2.

Menetyksen uudelleen kohdanneet:

Quu :hug: :hug:
kultakimpale2 :hug: :hug:
heinis :hug: :hug:
iitu85 :hug::hug:

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Edelliset keskustelut:


http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1833793-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-10-paivityspyynnot-yksityisviestilla/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1880380-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2010-2011-paivityspyynnot-yksityisviestilla/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1938642-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2011-paivittakaa-tietonne/



Raskaudesta humoristiseen tapaan a la Frizzante:

1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.

2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.

3. Jos mikä tahansa oire katoaa, kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.

4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.

5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia, jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).

 
Viimeksi muokattu:
SYNTYNEET

2011

BlondeMonsoon.....(LA 6.1.).....16.1.11......54cm.....3670g...
..
Vappupommi....(LA 6.1.)....17.1.11....51cm....4010g....

Toive81....(LA 26.1.)....23.1.11....51cm....3530g....

Repa ....(LA 12.2.)....1.2.11....48cm....3020g....

Tuittu-....(LA 3.1.)....6.1.11....49cm....3500g....

Taffo82....(LA 22.1.)....27.1.11....52cm....3805g....

Kätsy....17.2.....49cm....2900g....

Miukkari....(LA 3.2.)....30.1.11....46cm....2570g....

Peppiolina.... (LA 25.2.).... 23.2....49cm....3325g....

Viuhtis....(LA 23.2.)....22.2.11....53,5cm....3800g....

tillukas.... (LA 22.2.)....28.2.11....50cm....3520g....

miiak....7.3.11.... 50cm....3440g....

Sasuma ....(LA 27.2.)....8.3.11....51,5cm....3745g....

Katjahei.... (LA 28.3.)....20.3....47cm....2995g....

Harhaanjohtaja.... 30.3....1420g....

syyslaulu....26.4....53cm....4210g....

Catalia.. 9.5.... 52cm.... 3720g.....

Panacea 14.6.....48 cm.... 3660 g.....

Hjannah....23.7.... 52cm....4380g....

tömpsis.....21.9......50 cm....3005 g....

Neiti-81......21.10.....51 cm.....3645 g.....

neljäskö......23.12.....51 cm.....4076 g.....

Astre.........28.12......52 cm.....3618 g.....


2012

Imoen..............1.3 (38+2).........51cm.....3420g

Sandemar.......21.3 (36+4).....44cm......2585g

Champion.......14.4 (41+1).......51cm.....3360g

syysmyrsky....15.4 (41+1).........52cm....4010g

Naive88..........14.5. (39+1)........49cm....3530g

kitikat3............1.6....................47cm.....2805g

Sanmar82.........8.6. (41+1)......51cm......3950g

Emby..............11.6..............50cm...........3290g


Keskustelua voi jatkaa täällä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1921985-aarteet-tahdenlentojen-jalkeen-kohti-kevatta/

 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta Sanmar! :flower:
Tervetuloa uusille... eli idylli ja ipna! :heart:

|O|O|O
*Haukotus*

Väsyttää, väsyttää, väsyttää. Mä en tajua, nukun öisin nykyään niin levottomasti. Heräilen koko ajan ja näen ihan friikkejä unia. Viime yönä näin unta, että mut oli siepattu sellaiseen johonkin uskonkiihkoilijoiden lahkoon, josta mä yritin koko ajan karata. Olen viikon aikana myös ollut lentävä vamppyyri ja Florence & The Machinen kanssa keikalla.... ;)

Muuten täällä menee hyvin. Vauva saisi liikkua enemmänkin, mutta tiedän, että näillä viikoilla ja etuseinäistukan kanssa pitää vaan olla kärsivällinen.

Eilen ois ollut poksumiset... Tänään jo 17+1! Hurjaa!

EM & mokkonen 17+1
 
Sanmar82 km 12/11 muoks vuosi meni väärin :)

).( vaikka km kummittelee mun päässä niin olen paljon levollisempi tämän raskauden suhteen kuin km raskauden suhteen. Km raskaudessa olin heti menossa varhaisultraan ja nyt tuntuu siltä ettei ole tarvetta... Ehkä sitä silloin tiesi että kaikki ei ole kunnossa...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta, mun tietoihin vois lisätä tosiaan vielä että km 1/11, 3/11 ja 6/11 ja kolmatta odotellaan.

Mä säikähdin aamulla kun heräsin ja menin vessaan niin pikkarit oli haaroista ihan märät. Ei haisseet pissalle mut eivät kyllä oikein millekään muullekaan. Sen jälkeen ei oo kyllä mitään vuodellu joten oisko ollu kuitenkin tooosi vetistä valkovuotoa. Toivotaan ainakin.

Sanle 16+5
 
Kiitos uudesta pinosta! NKL tuon vois lisätä synnäriksi. :D

Kiitos kaikille valkkari kommentista, täytyy nyt yrittää olla huolehtimatta siitä sitten. Sekä tyytyä käyttämään pikkuhousun suojaa ku tympii et jää valkoviiru ainaski mustiin pikkareihin heti ku kuivuu. |O :D

Tänää neuvola.. saapi nähä mitä sanotaan, varmaa ainaski painosta saan paniikin tai hepulin vähintään! *jaiks*

Liikkeistä Mies tos mulle naureskeli ku valitin eilen ettei potki nii vahvasti enää.. no ku makasin tos äskön hetken selälläni ni masu rupes pomppimaan iha silmin nähen. Totes et ei tainu nuo jäädä epäselväks tai laimeiks potkuis, totesin et eipä ei. :D :LOL:

Missy ja prinsessa 26+4 :heart: :heart: ..koht neuvolaan.. =)
 
Kiitti uudesta pinosta!!

aamu alkaa päänsäryllä ja ärsytyksellä! pitänee loppu viikosta tilata lääkäriä taas,taitaa olla poskiontelotulehus. Yleensäkkin aina räkiksen päätteeksi tulee :|
ulkona taas ihana ilma,mutta ei yhtään innosta mennä ulos,niin kirkasta että pää räjähtää sisälläkin! Tiskivuori kasvaa keittiössä vaikka meillä on konekkin,en oo jaksanu tehä asialle yhtään mitään. tukka pystyssä,meikittä ja lökövaatteissa hiihän kotona päivät. : / kunnon lomailua. Missähän vaiheessa mies huomauttaa asiasta! tai ei en usko että minun ulkoisesta olemuksesta huomauttaa,mutta mökin kunnosta :p

unia on tääläkin ollu vaikka minkälaista! viime yönä painin krokotiilien kans ja yks yö mies sai kaksoset jonkun toisen naikkosen kans! :LOL:
levotonta on ollu joo! muutenkaan tämän flunssan kans saa nukuttua kunnolla,mies naurokin eilen kun tälläydyin nukkumaan,oli vesipullo,huulirasva,räkäpaperia ja mynthonrasia että eikö se uni helpommalla tule? :D ei meinannu yöpöydälle muuta mahtuakkaan!

minäpäs leiriydyn nyt sohvalle kahtoo eiliset täykkärit kun jäi kahtomatta.

kaktuspiikki 13+3
 
Tännekin..
Neuvola kuulumiset:

Painoa tullut nyt yhteensä 7,5kg (ei kuulemma paha koska viimeks oli noussu niin vähä et tasoitti sitä..) |O :D -Syöny hyvin! ;)
Hb 118 -pysynyt ihan hyvänä. :saint:
Verenpaine 121/72 -vähä korkeempi alapaine ku aiemmin, mut silti kuulemma hyvä.
Sf-mitta 24,5cm -nyt vaa vähä yli keskiviivan, ei siis tulossa jättivauvaa! :D
Liikkeet ++
Sydänäänet +152
Prinsessa oli viime ultrassa kääntyny jo pää alaspäin ja edelleen majaili sillain. :heart: :heart: :D :D
Kaikki näyttäs olevan hyvin, ihanan helpottava uutinen ku joteski sitä vaa ressaa yhest ja toisesta. :ashamed: :whistle:

Missy ja prinsessa 26+4 :heart: :heart: :heart:
 
RIIKKA90, tsemppiä ultraan!

SANMAR, noita pikapalveluita ja diagnooseja saa kunnalliselta:kieh:

).(

Mulla on niin huono olo nyt ollu päivän. Ihan karmee. Äsken nousi oksennus kurkkuun ja piti nielaista kun ruokapöydässä olin, toivottavasti siis meinaa hyvää että ainakin oireet pahenevat kokoajan :)
Ei oikeen päässä kulje mitään. Toivottavasti huomenna luvassa hyviä uutisia... klo 17 siis se ultra vasta..
 
Oon 27v ja mulla on keskenmenoja takana jo 4 täysin varmaa (kesken menny viikkoilla6-10). Nyt olis taas toiveet katossa ja viikolla 5-6. Olo parempi kuin muilla kerroilla ja raskausoireet senkun lisääntyy. :D Mutta hermo ei pysy millään kasassa ja jatkuva paniikki koko ajan pikkuisen hyvinvoinnista. 13.3 seuraava ultra ja huomenna 8.3 neuvola..
 
Hei kaikille! :)

Sopiiko mukaan? Laskettu aika alustavasti (ei siis varmaa viä) 4.11 ja iäksi vois laittaa 27 jo valmiiksi..pari viikkoa enää kun sen verran täytän.. ;) Ja keskenmeno on ollut tosiaan 08/2011 ja ensimmäistä siis odotellaan!

Pelottaa hemmetisti, että menee kesken, mutta jos nyt olisi onni matkassa ja vauvalla paljon tarrasukkia mukana! :) Eka neuvola on jo tasan kahden viikon päästä, kun mulle täytyy laittaa lähete taysiin, että saan klexane piikit..ja se neuvolassa sano, et täytyy mun raskauden kesto määritellä tarkkaan..hmm..tarkoittaako se sit sitä, et täytyy ultrata jo aiemmin? Onko kellään tietoa? en ees tajunnu kysellä siinä kun soittelin sinne neuvolaan, kun oli kauheesti kaikkee muutakin kyseltävää ja asiaa.. :)

Menkoista laskettuna nyt 5+3.. :)
 
nellielli kokemusta ei ole mutta veikkaisin että ultraavat aikaisemmin kyllä tuossa tapauksessa jos raskauspitää määrittää tarkkaan.

).( menkkajuilinna on vähentyneet ja muutekin olen edelleen melkoisen oireeton... mä haluun oireita että tämä raskaus jotenkin kongretisoituisi enemmän ja eikä kokoajan olisi pelko mielessä että onko kaikki ok. No levollisempi olen kuitenkin nyt kuin km raskaudessa, mutta silti... ei ole helppoa tämä raskaana oleminekaan vaikka kuinka ihanaa se ois.

ipna 5+0 (uus viikko menkoista laskettuna lähti käyntiin, oviksesta noin 4+3). Jiihaa!
 
Dodi, nyt pitäis olla kaikki päivitetty!

nellielli valtavasti onnea plussasta :heart::heart: Kyllä sä oot saanut odottaakin kauan sitä uutta plussaa, mutta ihanaa, että nyt on pieni matkassa! Kaikki mahdolliset tarrasukat sinne, että tämä pieni pysyy tiukasti matkassa mukana :)

Minske onnittelut plussasta sinnekin :heart: Itsellänikin oli 4 km:a ennen tätä plussaa. Toivottavasti sullakin tämä plussa olisi se pysyvä plussa! En vielä lisännyt sua listalle, kun en ollut ihan varma, että haluatko listoille?

Nieiti-81 tsemppiä ultraan! Toivotaan sieltä oikein loistavia uutisia!!

Missy onnea hyvistä neuvolakuulumisista!

unista Täällä kans on tullut nähtyä vaikka mitä kummallisia unia nyt raskausaikana. Toissa yönä mm. ryöstettiiin miehen kanssa kaupan kassa ja piiloteltiin poliiseja milloin missäkin :D Vauvaaiheisia unia oon nähnyt myös paljon.

Tänään pääsee nuuskimaan vauvan tuoksua, kun meen moikkaamaan kaveria ja hänen viikon ikäistä poikaansa :)

Sanmar + superpapunen 27+5
 
ipna Mulla on myös samanlainen tilanne, että oireettomuus aiheuttaa huolta. Vatsan nippailut ja vihlomiset ovat loppuneet. Palelua jonkun verran, hiukan närästystä, rinnoissa ei mitään muutoksia tai tuntemuksia jne. Kaksi ekaa raskautta ovat olleet lähes yhtä oireettomat ja päättyneet keskenmenoon. Ihan tyhmää kaivata oireita, mutta olisin niin onnellinen, jos joku päivä olisi huono olo ja olisi pakko oksentaa tai rinnat olisi arat ja turvonneet. Noh, tuskinpa jatkuva oksentaminenkaan kivaa on, mutta tällä hetkellä se jatkuva pelko ja huoli on niin voimakasta, että kaipaa jotain konkreettista muistuttamaan raskaudesta.

idylli 5+3
 
Jaa-a..
Tyksissä käyty tänään kääntymässä. Supisti melkosesti tossa :(
Säikähdin tietty, et mitä tää nyt on ja onko kaikki hyvin ja shillai.. Mut alles guut. Kaik paikat on kiinni ja lapsivettä normaalisti jaja painoarvio oli hiukan päälle 820g. Sairaslomaa loppu viikko ja vuodelepoa :)

Jjoooooo, noi unet on kyl jännä juttu. Mä näin viime yönä unta, et mulle tuli joku kamala rakkulaihottuma tauti :( Hyi! Onneks oli unta..

Emby^ ja nökö 25+2 :heart:
 
Hienoa Riikka! Onnea! :heart:

Emby onneks kaikki oli ihan hyvin kuitenkin. Nyt lepoo vaan, eiks nii? :) :heart:

(.)

Olin pari päivää huolissani kun jotenkin vauva ei liikkunut niin jopas tänään kun töiden jälkeen istahdin sohvalle niin alkoi oikein kunnon potkuja tuntumaan. :heart: Niin ihanan tuntuista! :)

Tyttö on vähän räkäinen ja yskäinen niin olen kotosalla loppuviikon tytön kanssa. Ei sillä kuumetta ole mutta ei oo kiva viedä päiväkotiin räkäistä lasta... ja saan olla pari päivää kotona! ;) Hyvä syy käydä auringonpaisteessa pienellä kärrykävelyllä....

-EM ja mokkonen rv 17+2
 
Heips!
Oiskos ketään plussannu seuraavassa kuussa keskenmenon jälkeen?
Mä plussasin viime viikolla ja km oli viime kuussa. Mitenhän "varma" tuo laskettu aika mahtaa olla, kun edelliset menkat olivat kerran keskenmenosta???
 
Viimeksi muokattu:
nellielli
Moi!
Nyt on melki pakko vastata sulle, koska meil ois LA:t aikas lähekkäin. Mulla nimittäin luultavasti nyt rv 5+4
En ole aivan varma, koska viime menkat tulivat keskenmenon vuoksi ja nyt siis samantein taas plussasin =) Mut hei, Onnea meille! ;)
 

Yhteistyössä