Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Hitto, ei yhtään ultra-aikaa vapaana tänään. Sellainen olo, että pakko päästä tsekkaa et mahassa on elämää. Huono olo helpottaa koko ajan enemmän ja enemmän, sisällä vaan tosi vahvasti sellainen olo ettei kaikki ole enää hyvin...
 
malttamaton, kovasti tsemppiä, ei siinä mikään auta kun ''oma olo'' tuntuu joltain. Toivotaan että olo menee ohi, kaikki on ihan varmasti hyvin. Ja jos helpottaa niin käy vielä varmistamassa ensi viikolla!
 
Moi!

Tänään meilläkin ultra. :) Kaikki rakenteet ok ja muutenkin hyvinvoiva pallero. :D Paino arvio oli vähän yli 300g. Jännittynein mielen mentiin ultraan kun mietittiin sitä sukupuolta. Mies oli ihan paniikissa kun odotettiin kertooko se sen vai ei. :D Pitkään ultras kätilö ja oli ihan hiljaa. Olin ihan varma että tyttöhän sen on oltava jos siellä ei näy mitää. :D Mutta sanoikin sitten lopulta että kyllä tämä pojalta näyttää, kivekset näkyy ja näytti meillekkin sitten ne kun ei osattu katsoa niin tarkkaan. :) SItten alkokin näkymään kunnolla ja saatiinkin kotiin ultrakuva pikkupippelistä ja kiveksistä: :D Mies oli tietysti tosi innoissaan ja kerrottiikin läheisille ja tuleville kummeille.


Riikka&Niisku 20+4, Niisku vastas viikkoja 20+1 mutta näillä 20+4 mennään! :)
 
Viimeksi muokattu:
malttamaton toivotaan että kaikki on kuiteski hyvin. =)

Hei kaikille pitkäst aikaa taas!
Viikot vaa kaikille meille lisääntyy.

2.5 oli neuvola viimeks kaikki oli hyvin, verenpaineet, pissi jne.
+450g oli tullu viikkoa kohden se on taas aika paljon ku on täs viel viikkoja jälellä.
Noh, jospa ei enää kauaa.. :D

Missy ja prinsessa 35+0 :heart:
 
missy: lohdutukseksi voin sanoa, että mulle on molemmissa loppuraskauksissa tullut miinusta viimeisinä viikkoina. Ja molemmista tytöistä on tullut +13kg, mutta seuraavalla viikolla on ollut jäljellä enää 4kg ja imetys vienyt kilot miinukselle.

).( olen virallisesti hullu, mutta varasin maanantaiksi ultran. Ihan pakko saada itselle varmistus siitä mikä tilanne mahassa. Menee sitten syteen tai saveen, ainakin tiedän sitten mikä tilanne eikä tarvitse olla epävarma. Voi kun ikinä ei olisi ollut noita keskeytyneitä keskenmenoja niin ei osaisi niitä pelätä. Spontaaneissa (ollut 2 kpl:tta) sentään on tiennyt mitä tapahtuu eikä ole tarvinnut arvuutella. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa mulla ei ollut pahoinvointia ollenkaan, joten en olisi huolissaan, jos nyt nytkään ei olisi ollut, mutta kun se alkuviikko oli niin paha ja nyt olo on niin siedettävä. Jos maanantaina olisi kaikki hyvin, niin tämä raskaushan voisi olla siedettävää, mutta en tiedä miksi tunne on niin vahva sisällä...Tai pelko...Järjellä ajateltuna taas miettisin, että voiko olla niin paska säkä, että kolmannen kerran putkeen kävisi niin huonosti, mutta pakkohan toisaalta olla jokin syy miksi noin on käynyt aikaisemmin. Ja pahin kaikista, nyt on käynyt sama, kun viimeksi kun sykkeet loppui eli lämmöt laskeneet. Viimeksi lämmöt laski 36.6 kun sykkeet loppui, mulla on koko ajan ollut 36.9-37.1 ja eilen aamulla 36.8, illalla 36.7 ja nyt 36.6 eli peli taitaa olla selvä...
 
malttamaton Ymmärrän hyvin sun tunteet, kuten varmasti muutkin täällä. Ja nimenomaan mullakin keskeytynyt keskenmeno sai aikaan epävarmuuden, koska ei voinutkaan luottaa siihen, että kaikki on hyvin, kun ei ole vuotoa. Ja lohdutuksena ultrakäynteihin, että mähän kävin ultrassa rv7, rv8 ja rv9, kun pelkäsin niin paljon keskeytynyttä keskenmenoa eli en ajattele sinua mitenkään hulluna tai sitten me ollaan molemmat hulluja :)
Kovasti voimia epävarmuuteen! Toivotaan nyt vaan parasta, että kaikki olisi hyvin :)




idylli 14+0 :heart: (POKS!)
 
Viimeksi muokattu:
idylli: mittasin lämmöt uudestaan ja nyt taas 37.2. Mä en ymmärrä mitä mun kehossa tapahtuu?!?!? Mahaakin taas vähän vihloo vaikkei koko aamuna ole ollut tuntemuksia ja vähän huono olokin, kun en ole vielä lounasta syönyt, kun ei tee mitään mieli. Noi keskeytyneet on jotenkin jättäneet traumoja, kun sitä on aina tuntenut itsensä niin tyhmäksi maata siinä pöydällä ilman ettei ole tajunnut ettei sisällä ole enää elämää vaikkei sitä ihan oikeasti voi edes tajuta, kun alku on niiiin pieni. Siksi varmaan tarkkailen itseäni, että tällä kertaa tajuaisin.
 
malttamaton tiijän että tämä on nyt ihan turhaa sulle sanoa,mutta ota iisisti!! ei toikaan tee hyvää että ressaat ja mietiskelet ja kyttäät tuntemuksiasi koko ajan! jos jotain tapahtuu niin sillon se tapahtuu,sille ei voi mitään!
:hug: ja voimia piinailuun! koitahhan kestää.

(en millään pahalla tätä tarkota!!)
 
kaktuspiikki:joo en todellakaan ota pahalla, tiedän itsekin ettei tässä ole mitään järkeä koko tilanteessa. Jos kyseessä olisi joku muu, niin sanoisin ihan samanlailla. En vaan saa tilannetta mielestä millään, lounas syöty ja olo mitä mainioin :(
 
Riikka paljon onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista ja poikalupauksesta :heart: Onko teiän esikoinen tyttö?

malttamaton Ekaksi: kiitos noista sun synnytystarinoista, mitä kertoilit tuossa aikaisemmin! Niitä on kiva lukea ja kuulla kokemuksia, nyt kun oma synnytys lähenee. Toiseksi: Elä liikaa tuijota niitä lämpöjä! On kuitenkin niiiin pieni ero tuon 36,6 ja 36,9 välillä! Jos mittaa vaikka parikin kertaa peräkkäin, niin voi saada tuollaisen eron kahden eri mittauksen välillä. Ja voihan olla, että sulla viimeksikin on ollut lämpö 36,6 pintaan jo aiemmin, ennenkuin sykkeet loppui, et ole vaan sattunut mittaamaan lämpöä juuri silloin. Heität sen kuumemittarin nyt hiiteen, koska ei se kuitenkaan anna sulle absoluuttista totuutta ja lisää vaan stressiä! Ja en siis todellakaan tarkoita tätä millään pahalla! Muistan ton stressaamisen ja epävarmuuden itsekin vielä liiankin hyvin alkuraskaudesta. Se on niin helppoa sanoa toiselle, että älä stressaa ja se voi keskenmenoja kokeneena kuullostaa lähinnä vittuilulta, mutta on siinä oikeasti perääkin, koska ne stressihormonit ei tee hyvää sulle, eikä vauvalle ja siksi ois tärkeetä vaan yrittää ottaa niin stressittömästi, kuin mahollista. Siis mahdotontahan se on km taustalla olla stressaamatta, mutta yrittää ainakin minimoida sen stressin. Sitä tarkoitan ;) Ja hyvä, kun meet sinne ultraan, en minä ainakaan sua hulluna sen takia pidä. Koska jos (ja KUN) siellä ultrassa on kaikki hyvin, niin se vähentää sun stressiä ainakin hetkeksi ja se on hyvä juttu! Tsemppiä :hug:

Täällä oli eilen neuvola ja kaikki ok :) Neiti oli edelleen raivotarjonnassa, joten kuulemma hyvin todennäköistä ettei enää heittäisi itseään väärinpäin. Eilen käytiin miehen kanssa myös tutustumassa synnytyssairaalaan ja oli ihan hyödyllinen käynti. Omaa synnytyspelkoa se käynti vähän lievensi, mutta tuohon mieheen tais olla toisenlainen vaikutus :D Tuntuu niin hurjalta ja ihanalta, että ollaan neidin kanssa päästy jo näin pitkälle ja jos kaikki menee edelleen hyvin, niin viimeistään 6 viikon päästä meitä on vihdoin kolme :heart:

Sanmar + superpapunen 36+1 :heart:
 
Mulla taas KM :( TUuntuu niiiiiin epäreilulta. Ultrassa rv 8+5 , vastasi kokoaan täydellisesti, mutta sydänääniä ei löytynyt. Tiistaina aika sairaalalle. Ultraavat uudestaan ja toivottavasti tyhjenee tablettien avulla. Viimeksi jäi niin kammo siitä tyhjentymisestä, kun vuotoa vaan kesti ja kesti. Toisaalta pieni toive, että jos sydänäänet kuitenkin löytyisi, kun ei ole ollut mitään oireita vuodoista tms. Toive taitaa olla kuitenkin turha. Olisihan se tosi outoa miksi niitä sydänääniä ei löytynyt. Iloista odotusaikaa teille muille :)
 
).( pelko ei ole helpottanut, päinvastoin, olen 110% varma kehityksen loppumisesta, Huomenna se sitten selviää ja saadaan päätös tähän juttuun. Easkausoireet kadonneet melkein kokonaan: nännit vähän enää arat ja keltarauhanen vielä vähän tykyttelee vasemmalla puolella, mutta ei muuta. Pahoinvointi loppunut kokonaan, lämmöt tänään taas 36.6 eli laskeneet, olo levollinen eikä kireä niin kuin menneinä viikkoina. Jotenkin tuska kolmannen saamiseksi on laantunut, nyt olemme tehneet kaikkemme raskauden onnistumisen eteen eli pitää vaan uskoa, että näin on tarkoitus ja saamme olla ikionnellisia, että olemme saaneet nämä kaksi ihanaa ihmettä onnistumaan. Raskauksia on nyt takana 7, joista 2 onnistunut ja mä en vaan enää jaksa eikä se ole reilua muulle perheelle, kun äiti ihan muissa maailmoissa. Puhuttiin miehen kanssa, että olemme ehkä saaneet vähäksi aikaa tarpeeksi paskaa niskaan 1,5 vuoden aikana: äitini kuolema, isäni kuolema 6 kk myöhemmin, 3 keskenmenoa putkeen, miehen sairastuminen burn outiin, miehen loukkaantumiset harrastuksissa joista molemmat meinasivat viedä mahdollisuuden ammatin harjoittamiseen...Ehkä se aurinko voisi paistaa meillekin päin joskus, tai onhan se jo paistanut enemmän kuin tarpeeksi näiden kahden prinsessan muodossa. Tämä on kait se hinta mitä niistä on maksettava ja teen sen enemmän kuin mielelläni, että saan heidät pitää :)
 
heinis Voi ei. Otan osaa. :hug:

Voi malttamaton :hug: En tiedä mitä sanoisin. Toivoahan on niin kauan ennen kuin se ultralla toisin todistetaan, mutta toisaalta nainen tuntee itse parhaiten kehonsa ja sen lähettämät merkit.
 
Niin voisin itse ilmoittautua mukaan. Keskenmeno oli 09/11. Enkelivauvamme syntyi 12/10. Esikoispoikamme syntyi 02/08. Nyt on menossa rv 4+5 tai niin kuin neuvola laskee 4+2. Ensimmäinen etappi on ohitettu eli olen raskaana, seuraava on np-ultra. Siinä saimme viimeksi huonoja uutisia.
 
heinis :hug: ja voimia!

malttamaton :hug: onnes se ultra on jo huomenna niin selviää asiat pian,ei tarvii sun mietiskellä ja stressata enempää. :hug:

m1n1 Tervetuloa! Onnea odotukseen! :hug: sinullekkin menetyksien johdosta. millä viikoilla teidän enkeli syntyi? jos saan kysyä.

kaktuspiikki 22+1
 
Heinis ja malttamaton; :hug:

).( Täällä tänään 5+0. Rinnat on edelleet turvonneet (muutenkin ovat isot, saati nyt...!!!) Rintoja pistelee aika ajoin iltaisin kun ottaa liivit pois tulee pahin tuska, tosi kipeät ja kirvelevät, joutuu käsin vähän aikaa tukemaan...huh. Muuten ei ole taas oireita. Välillä on menkkamaista jomottelua ja välillä ei...

Keskenmeno/ku kummittelee vähän mielessä, ultra olisi 6+3...vielä 1,5 viikkoa siihen aikaa. Eilen meinasin jo ostaa digitestin, teki mieli testata että joko siinä ois 3+, mutta sitten ajattelin että en osta vaan antaa ajan nyt kulua, en minä tähän kuitenkaan pysty nyt vaikuttamaan...täytyy vaan nyt koittaa mennä eteenpäin!
 
Terkut sairaalasta. Perjantainen äippäpolin kontrollikäynti muuttuikin sit täydelliseksi vuodelevoksi. Ollut viimeaikoina ristiselkäkipuja,jotka tuntuneet sille et menkat alkaa justiinsa. Ultrassa sitten huomattiin kohdun sisäsuun avautuneen reilusti. Kanavaa 2,5cm jäljellä. Kortisonit oon jo saanu vauvan keuhkoja kypsyttämään. Huomenna lääkäri tutkii uudelleen ja katotaan jatkoa. Selkä on jo totaalisen paskana tästä makaamisesta,mut seison vaikka päälläni,et saadaan viikkoja lisää ja selviytymisprosentteja.. Kova pelko on persiissä koko ajan. Tillu&Hippu 22+1
 

Yhteistyössä