¤¤ Keskenmenon jälkeen plussanneet LOKAKUUSSA ¤¤¤

Tervetuloa ja onnittelut plussista Millenialle ja Sokrulille! :flower: :flower:

Millenia.
Mikä sun synnäri on, niin voin sen lisätä tuonna listalle. :D

Pinkkis. Juu eipä ne käynnistä tukalan olon vuoksi ikinä. Vauvalle on kuitenkin aina parempi kasvaa kohdun lämmössä niin kauan kuin on kasvaakseen. Äidin vaan kuuluu kestää se tuska vaikka kuinka tekisi mieli hakata päätä seinään. Itsellä vielä se tilanne että viikkoja vasta 30+4 ja liitoskivut on ollut aivan järkyttävät jo rv 20 asti ja sängystä en enää pääse ylös kovin usein ilman miehen apua. Nukkuminen aivan kamalaa kun mikään asento ei ole hyvä ja esikoista pitäisi vielä hoitaa päivät :headwall: Kyllä monesti on tullut illalla itku kun tuntuu etten selviä enää normaalista arjesta ja vielä reilu 9 viikkoa la:han |O Mutta eipä auta kuin kestää, kun olen ihan varma ettei tämä ennen la:ta synny, niin kuin ei esikoinenkaan..
Tsemppiä sinne, sulla ei ole enää pitkä aika jäljellä :D

Omanapa.
Olimme viime yön miehen kanssa Naantalin kylpylähotellissa ja en enää ikinä lähde viimeisellä kolmanneksella mihinkään muualle yöksi. :headwall: Olin illalla jo klo 21 sängyssä järkyttävien liitoskipujeni kanssa ja tänä aamuna huomasin "ilokseni" että sormet ja myös kaikki muu oli turvonneet aivan kamaliksi!!! Ihan hirveä turvotus, esikoisen raskaudessa ei ollut kertaakaan tällaista turvotusta edes ihan viimeisillä viikoilla.
No pelästyin sitten että mitähän verenpaineet mahtaa sanoa ja oli nekin koholla mutta ei vielä kovin pahasti. Nyt täytyy mittailla jatkossa niitä paineita.. Myös masu on jo ihan jättisuuri.. samaa kokoluokkaa mitä esikoisen ihan loppuraskaudessa.. Tästä loppuraskaudesta tulle kyllä ihan täyttä helvettiä vielä.. :headwall:

Nyt menen lukemaan tenttiin, vähän pakko olisi kun se pirun tentti on jo huomenna ja pitäisi vielä tämä viikko jaksaa koulussa... mitenkähän mahtaa käydä..

Vernis ja Baby-J rv 30+4 :heart:
 
Iltaa!

Tervetuloa ja onnittelut uusille :heart:

Sain soitettua neuvolaan, ja täällä on tapana käydä yksityisellä varhaisultrassa jollei ole lääketieteellistä ongelmaa. Täytyypi varata aika, on tämä aikamoisen jännittävää :D Onpas meikällä miettimistä, mistä saisi lastenhoitajan ja millä verukkeella :LOL:
Nyt vaan oireena on ollut alituinen alavatsan juilinta, aluksi oli vain iltaisin, mutta nyt alkaa jo heti aamusta... Toivottavasti Heppulilla on kunnolla jarrusukat jalassa!

oliivitar ja heppuli 5+1
 
Kiitoksia onnitteluista ja hei Sokrulille myös. Oulusta päin tosiaan olen, eli tuohon OYSiin aikanaan menossa niin kuin esikoisenkin kohdalla.

Olen vielä ihan pihalla kaikista nikeistä täällä, mutta kaipa ne alkavat pikkuhiljaa sitten tulemaan tutuksi. Ihan jännä olla tällaisessa ketjussa, jossa on mukana ihan viimeisilläänkin olevia.

Täällä ollaan ja öllötellään. Varmaan voisi neuvolaan soittaa tällä viikolla, mutta hidasta se tämä alku on kun ei voi tosiaan edes ultraan mennä muutamaan viikkoon. Satunnaista huonoa oloa, väsymystä ja heikotusta on (en ole mikään oksentelijaihminen, toivottavasti asiantila ei muutu).

Miksei täällä kenelläkään ole noita tickereitä? Itse tykkään pitää kun ne on ihan söpöjä ja eipä tarvi sitten tarkistaa niitä päiviä joka kerta vaan tulee automaattisesti.

 
Kiitos tsempeistä :D "Mukava" kuulla etten ole ainoa joka näistä kivuista kärsii. Onneksi palkinto on kaiken tän tuskan arvoinen.

( . ) neuvolassa tuli tänään taas käytyä. Vauva on laskeutunut jo melko alas, mut alemmaskin vielä kuulemma pääsee. Kiinnittynyt pää ei ole vielä. Turvotus on ihan järkyttävää ja siitä syystä onkin tullut nyt viikossa painoa 2500g :eek: Jalat on kuin tukit. Pissa oli taas puhdas ja paineet meikäläiselle ihan ok.
Sanoi terkkari et saattaa kyllä viikon sisään lähteä kaveri tulemaan kun on niin alhaalla jo :D Tulis vaan mun puolesta.
Tänään ollut kokonaiset 2 kivuliasta supistusta niin etten ole kyennyt liikkumaan niiden aikana :D Lisää tällaisia tänne kiitos.

Anteeksi oma napaisuus :ashamed:

pinkkimieli ja pallopää 38+4
 
Huomenta!

Pinkkimielelle paljon supparituulia sinne!!!!

Uusille tervetuloa :flower:

Mulla eilen pikkusen masu kipeyty kun siivoilin tuota yhtä ylimääräistä huonetta, (joka toiminut käytännössä varastona) siihen siirtyy poitsu sitten ja vauva tuohon pojan huoneeseen. Sen verran teen kyllä, että siirrän pojan jo nyt sinne ja tuohon vauvan huoneeseen sit arkkupakastin ja sohva. Haluttas jo tietty laittaa kaikkee muutakin, mutta ehkäpä ei... =)
Sen verran kyllä, et vaunut siirrän sinne tästä pyörimästä kun en kehtaa ulkovarastoon niitä viedä enää talveksi. Olkoot sitten tuolla.
Pitää sit tänään ottaa vähän varovaisemmin tuon hommailun kanssa.
Sitä vaan mietin, et mitenkähän sen harjottelun kanssa käy, kun nyt jo noin kipeyty. Mulla alko esikoiseltakin supparit n. 20 viikolta alkaen ja olin sormelle auki, muistaakseni....24 viikolta lähtien. Kanava oli jo 30 viikolta alkaen lyhentyny 3 cm --> 1,5.
Että siellä kun kääntelee vuodepotilaita ni voi voi....no, pitää sit heti jäädä saikulle jos jotain tulee...eipä se muu auta.

Mä jämähdin tänne näidin pinoihin, ni jospa mä NYT menisin sinne aamupalalle! =)
 
Kyllä ne valkotakkiset sedät saa tänne kutsua, sen verran luulotautisia ovat "raskausoireeni" olleet.

Eli ultrakuulumisia, ei niin hääppösiä. Edellisen vuodon perusteellahan eilen oli menossa 8+4. Eka plussatesti tehtiin kolme viikkoa sitten. Eilen ultrassa löytyi kohdusta sikiöpussi ja siellä alkio, joka vastasi viikkoja "alle 6" Lääkäri sanoi, että: "Sykettä ei voi ihan varmaksi todeta, alkio on niin pienikokoinen." Huomenna on neuvola, koitan siellä saada lääkäriaikaa/ultrausta viikon-kahden päähän. Jos se ei onnistu, sitten takaisin yksityiselle. Koitan nyt ripustautua sanoihin "ihan varmaksi", pitähän se sisällään jonkinasteisen toivonkipinän. Mutta toisaalta lääkäri sanoi, että varaisimme ajan kahden viikon päästä uudelleen, saahan ajan peruttua, jos vuoto alkaa.

Jotenkin nyt ei uskalla edes toivoa. Odottaa vain, koska se alkaa taas.
 
Tervetuloa sokruli mukaan! Kiva saada lisää kesän odottajia :wave: Sullakin kurja ja pitkä historia :(

Ilona Onnittelut :heart: äänten kuulumisen johdosta :)

nanakuu Onnittelut myös sulle hyvistä neuvolakuulumisista! :heart:

Vernalis Tsemppiä ja voimia loppuraskauteen :hug: :heart:

Millenia Tuo tikkeri olis kyllä ihana idea :D

Pinkkis hui mitkä turvotukset :eek:

Voi tillukas pieni :hug: Toivottavasti masussa kuitenkin kaikki hyvin. Tiedän niin tuon piinaavan tunteen, kun joutuu elämään epätietoisuudessa :(

Kopion oman navan toukokuisista..

(.) Huh huh, mikä päivä oli sunnuntai ja eilinen. Su aloin tuntemaan jotain ihmeen palan tunnetta kurkussa, ihan kuin olisi joku kynnen palanen ollut siellä kiusaamassa. Illalla katsoin kurkkua, niin toinen nielurisa oli turvonnut ? ja siellä oli valkoinen piste. Aloin sitä pistettä sörkkimään topsilla ja sieltähän pölähti jotain ihme valkoisia kökkäreitä :x Netistä löysin, että ne ovat jotain propuja? Onko kellään muilla ollut koskaan moista vaivaa? Sitten eilinen.. Lähettiin miekkosen kans pikkuiselle shoppailu reissulle n . 400km päähän. Reissu meni hyvin, mutta mulla alko tuleen siellä pää kipeäksi. Kipu vain yltyi automatkalla takaisin kotia. Kotia kun pääsin, niin en pystynyt pitämään edes silmiä auki, kun päätä särki niin kovasti. Oon sen verran jääräpää, etten lääkkeitä ottanut, koska tiesin, että nukkumalla se menee ohi. Lepäilin sohvalla, kunnes mulla tuli ihan järkyttävän huono olo. Yritin käydä oksentamassa muutamaan kertaan, mutta mitään en saanut pihalle. Menin nukkumaan n. klo 20 ja nukuin aamuun 8.30 asti.. Ja edelleen väsyttää. Pääkipu ja huono olo on hävinnyt, mutta kyllä ne vain eilen säikäytti.. :ashamed: en muista millon viimeks/koskaan mulla olis ollu noin hirvee pääkipu.

Tänään varasin vihdoin ja viimein neuvolaan ajan. Se ois sitten ens viiikon keskiviikkona. Kovasti toivon, että sydänääniä yritettäis kuulostella, vaikka ei ne välttämättä vielä sillon kuulu. Jotenkin on noussu taas kova pelko, että pikkuisella ei ole kaikki hyvin.. Kevään np-ultra kokemukset kummittelevat mielessä. Huoh!
 
Alisa ja oliivitar: eli sen tickerinhän sai näppärästi tehtyä esim. siellä http://lilypie.com/ (linkki myös siinä minun tickerissä ). Viimeisessä vaiheessa voi muokata niitä tekstejä ja voi vaikka ruksia sen, että tausta on läpinäkyvä (jos siis niin haluaa). Kun ticker on valmis se antaa sinulle semmoisen sivun, jossa on paljon linkkejä. Valitse siitä Forum Signatures kohdasta PseudoHTML, UBBCode and BB Code ja se tarvittava koodinpätkä ilmestyy siihen laatikkoon. Se tulee olemaan muotoa [ url =http://lilypie.com][ img ]http: //lbdf.lilypie.com/ xxx. png[ /img ][ /url ] tuon rimpsun vaan laitat sitten aina viestin loppuun niin näkyy. Tällä sivustolla ei ole tuota allekirjoitusmahdollisuutta niin siksi täytyy joka kerta laittaa erikseen, mutta tuon saman voi tietysti tallettaa sitten vaikka omaan profiiliin.

Tillukkaalle tsempitykset täälläkin, voin kuvitella kuinka sydän syrjällään siellä odotat sitä seuraavaa ultraa :(

Tänne ei kuulu mitään sen ihmellisempää.


 
jopas tänne oli tullut tekstiä.. en taida nyt erikseen alkaa kommentoimaan..

suuren suuret voima- ja jaksuhalitukset niitä tarvitseville! :heart: ja tervetuloa uusille, pienille kyytiläisille sylittäin tarrasukkia ja vauvaliimaa.. :) :wave:


).)

Minä kävin perjantaina aikaistetussa sokerirasituksessa (esikon odotuksessa siis diag. gest.diab) ja arvot oli ihan _priimat_, jeij! Laitanpa sulkuihin esikon tulokset vertailun vuoksi, testi tehtiin tuolloin rv 33. 0-arvo 4,2mmol (4,7) 1h 4,9mmol (12,1) ja 2h 4,3mmol (8,7). Todennäköisesti jos painoa alkaa kovin tulemaan ni joudun sit uudelleen käymään tossa rasituksessa.

Kävin perjantaina samalla reissulla sit terkan luona masulaista kurkkimassa. Oon elelly nyt jotenki niin seesteistä aikaa, että pelko on taas alkanu hiipiin takaraivoon kummittelemaan, mut näköjään ihan turhaan. Sielläpä se pikku Aarre kovasti viuhtas menemään, hienosti kasvanu ja kehittyny. :heart: Ihmettelin terkallekin liikkeitten puuttumista, ku kuitenki tuolloin rv14 ekat liikkeet selkeesti tunsin ja joitain päiviä sen jälkeenkin. Terkka perusteli "tauon" liikkeistä sillä että kohdussa lapsiveden määrä lisääntyy, eli sikiöllä on enemmän tilaa (=liikkeet eivät välttämättä tavoita kohdunseinämiä niin hyvin) ja toisekseen istukka on saattanut kohdun kasvun myötä liikkua etuseinämälle, joka myös vaimentaa liikkeitten tuntemista.. Tämä kyllä helpotti.. :) Olen yrittänyt iltaisin makuulle mennessä kovasti hiljentyä liikkeitä tunnustelemaan, mutta en ainakaan ole niitä tietoisesti rekisteröinyt, mutta ultra ja doppler paljasti kuitenkin kaiken olevan kunnossa. Jospa nyt vain malttaisin vielä hetken, niihin liikkeisiin kun melkein ehtii jo kyllästyä sitten loppu kohti, joten jos nyt vain nauttisi tästä hyvästä ja seesteisestä olotilasta.. :)

 
MLL
No ompas täälä menossa joku tikkeri villitys?! Minä en jääräpäisesti hanki un en jaksa joka kerta sitä liittää kirjotukseeni :) Kävin tänään TK lääkärillä, suoraan sanottuna saikun hakureissulla. Semmonen saksalainen mieslääkäri kummasteli mua aikansa ja kirjotti kaks viikkoa, koodin kun googletin niin issiaksen takia. Samapa kai se mikä siinä lapussa lukee :D Yksityistä en saanu ku vasta ens viikon loppuun ja siitä olisi enää vajaa viikko lääkärin tekemään rakenteeseen niin tää saa nyt mennä näin sitte.

MLL :heart: 19+0 (POKSPOKS!!) :D
 
Kiitos tuestanne ja empatiastanne, se lämmittää mieltä.

Käytiin ä-neuvolassa (siis esikko seuraneitinä). Terkkari vaikutti ihan mukavalle, mutta toki näin ensi kohtaamisella tuntui etäiselle. Hän antoi kunnalliselle puolelle lähetteen ultraan, eli käydään siellä seurannassa, kasvaako tämä vai onko se kuollut. Mahdollisimman pian haluaisin tietty tietää, että mahdollisesti kuollut saataisiin ulos ja uutta yrittämään. Ja toisaalta mahdollisimman pian haluaisi tämän epätietoisuuden pois ja ehkä sittenkin saisi tuntea onnen ja toiveikkuuden tunteita. Toisaalta olen ihan varma, että tämä on kuollut, mutta toisaalta epäilen, että haalea viiva olikin kolme viikkoa sitten viivanpaikka (eilen goolasin ja vaikuttaa olevan RFSU:n testin yleinen ominaisuus) ja raskaus onkin oikeasti vasta jossain 6-7 viikon seutuvilla. Tämä jälkimmäinen tulee siitä, että lauantaista saakka pahoinvointi on lisääntynyt ja alkaa olla jatkuvaa (ei sentään sietämätöntä) sekä iltaisin nukuttaa ihan kamalasti. Eikös se tytöt ole niin, että niin kauan saan toivoa kuin seuraava ultra on ohi? Sittenhän sitä tiedetään, mikä tilanne on.
 

Yhteistyössä