¤¤ Keskenmenon jälkeen plussanneet LOKAKUUSSA ¤¤¤

Puuh pelkkää omaa napaa nyt lyhyesti. Pahoinvointi ja väsymys on löytänyt maalinsa. Minähän en tosiaan oksentele ikinä, mutta kyllä tämä vointi on silti melko perseestä. Ja sitä väsähtää niin välillä, että ei jaksa sormea liikauttaa. Päänsärkyäkin tuntuu olevan miltei joka päivä.

Toisaalta tämä nyt voisi olla ihan hyvä merkki, kun edellinen meni kesken viikon pidemmällä eikä oikeastaan oirehtinut paljoa. Ensi kuun alusta ultraan ja jos jaksaisi ensi viikolla soitella siitä neuvola-ajasta... Tällä hetkellä olen kyllä tyytyväinen ettei miehelle ole vieläkään löytynyt töitä eikä koulutusta. Voi makoilla ja valittaa sillä välin kun mies hoitaa tyttöä. Miellyttävämpää viikonloppua muille.

 
MLL
Pinkkis eiks ennen synnytystä yleensä suoli tyhjene? Jos sun kroppa otti sen jotenki vähän liian tosissaan ja alkaa olla H hetki lähellä? :LOL:

Millenialle tsempit huonovointisuuteen ja väsymykseen! Toivottavasti ne on hyvä merkki että pieni voi hyvin :heart:

En kuollaksenikaan muista mitä viime sivulla oli, mitä piti kommentoida :ashamed: Jollain pitemmälle ehtineellä oli joku vastoinkäyminen, halit sinne! Tää aivojen pehmeneminen vaan pahenee.. :D Täälä on vknloppu sinnitelty kuumahoidolla ja eilen sitten aloin ottaa panadolia iltapäivällä kun oli vaan maha niin tuskasen kipee. Tänään alotin aamun panadoleilla, vaikka kipu ei vielä olekkaan ihan kamalaksi yltynyt. Vauskikin säikytteli eilen ja oli tosi hiljanen, mutta nyt ainakin aamusta on hereillä..Saapi nähdä mitä tästä oikeen seuraa, toivottavasti menisi vaan ohi nopeaan.

Muistakaa kääntää kellot! :wave:

MLL :heart: 19+4
 
Epäuskoisena vielä kaikesta rajujen km:jen jälkeen, mutta jos nyt!

Täällä 28v, kaksi lasta ennestään,TAYS, KM 02/09, 06/09 ja tämäpä olisi kolmas. Ens viikon perjantaina ultraan toistamiseen kuulostelemaan onko raskaus tosiaan turvallisilla vesillä niin kuin lekuri uumoili :wave:
 
Tervetuloa joukkoon Joni Makuusäkki

Millenia jaksamista oireiden kanssa!

Pinkkis toivottavasti oli synnytystä edeltävää vatsantyhjenemistä! Pidetään peukkuja pystyssä!

Täällä ei uutta. Edelleen supistelee päivittäin ja iltaa kohden lisääntyy kipeät supparit. Lonkat särkee ja tuntuu, että pallo on koko ajan tuolla jalkojen välissä. Tasan kaksi viikkoa LA:n.

rituri ja öttiäinen 38+0
 
Pinkkikselle suppari tuulia puhaltelee hän.. :whistle:

Tämmönen nopee merkkaus taas.. Rakenne ultrassa 20.10 kaikki niinkun pitikin, Tigun painoarvio oli silloin 350g. Ihana pikkukaveri ja kovasti vilkuteli ja on hyvin vilkas muutenkin..
Poksuu taas..

--BabyHope ja Tigu 21+0--
 
Vernalis hui :eek: Pikkusen ei tarvis ihan vielä syntyä :/ Toivottavasti pysyy matkassa vielä reilun aikaa.

Pinkkis Jos tuo vatsan tyhjentyminen enteilis synnytystä :D

Millenia Sieltä ne oireet löytävät tiensä sinnekin :D

Joni makkuusäkki Tervetuloa mukaan! :wave: Tsemppiä tulevaan ultraan ja pidetään peukut pystyssä, että siellä kaikki hyvin :)

Babyhope Ihania uä-kuulumisia :heart: Ja poksuonnittelut! :D

Omaan napaan ei ihmeempiä, nyt ollu pelottavan hyviä pari viimestä päivää oireiden suhteen :ashamed: Ens ke neuvolaa odotellessa.

 
Mä kans arvelin, et vois enteillä synnytystä tuo suolen tyhjeneminen, mut eipä ilmeisesti, sillä täällä vielä yhdessä kasassa kirjoittelen. Ja siks toisekseen viime yönä oli samaan aikaan eli klo 1.40 meikäläisellä vessasessio itsensä kanssa ja nyt ei ollut kyllä löysästä tietoakaan.
Niin ja siks toisekseen ne supparit on edelleen kateissa meikäläiseltä. Eilisen aikana tuliko peräti kaks mojovampaa. Eli siis jos joku löytää ne mulle kuuluvat supparit niin saa lähettää tänne tampereelle.

Huomenna on taas aktimus-kirmailu päivä. Eli aamulla on klo 11 neuvola ja sit pitää mennä hakemaan se mun uus ajokortti viimeinkin, minkä jälkeen suuntaankin pankkiin tilaamaan uudet pankkikortit. Sit kaiken tän lisäksi tarvii tietty kaupassa käydä, niin eiköhän tuolla juoksemisella taas jo muutaman supparin luulisi saavan aikaiseksi. Niin ja pakkohan mun on raahata toi ukko mukaani, vaikkei sitä oikein nappaiskaan, sillä se ei suostu päästään mua enää kotoo yksin neuvolaa kauemmas, minne on n. 20min kävely matka meikäläisen lyllertämisellä.

Tervetuloa Joni makuusäkki :flower:

nanakuulle ja riturille poksu onnittelut :D

pinkkimieli ja pallopää 39+2

ENÄÄ 5 PÄIVÄÄ LASKETTUUN AIKAAN :D :D :D
 
SipuliSiili
Tervetuloa ja onnittelut uusille odottajille :flower:
Olen huono kommentoimaan mitään, mutta taustalla heilutaan ja ollaan "hengessä" mukana. Hyviä vointeja kaikille ja voimia (kohta) synnyttämään lähteville.

Täällä rakenneultrassakin jo käyty ja kaikki kunnossa :heart: Alan pikku hiljaa uskomaan, että kaikki menee hyvin. =)

Hope10 rv 20+0 :heart:
 
MLL
Hope10 onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :heart:
Joni makkuusäkki tervetuloa joukkoon :) :flower:

Oma napanen: (kopsailin tuolta maaliskuisista) Tää mamma sitten viikonlopun kärvistelyn jälkeen oli jo varman, että vauski on tulossa kovaa vauhtia maailmaan ja painelin päivystykseen aamusta. Neuvolan ja oman tk hoitajan ohjeistamana tosin. Sielä sitten olin ihan sydän syrjällä ja kauhusta kankeena kun alettiin tutkimusta tekemään, ihan varmana että kohdunsuu on aukeemassa jne. Mutta kas, paikat kiinni, kohdunsuu ei ole lyhentynyt yhtään ja vauvaakin kurkattiin sen verran, että painoarvio saatiin: 315 g. Vauva makoili kohdun pohjalla jalat tukevasti kohdunsuuta vasten ja rummutti, että se voi olla yksi syy miksi sielä on painetta tuntunut Nyt sitten odotetaan puolentoista viikon päässä olevaa rakenneultraa, tällä hetkellä suht kevein mielin, saa sitten nähdä mikä fiilis on parin tunnin päästä :D

MLL :heart: 19+5
 
Heippa pitkästä aikaa

Tänään oli neuvola ja valtakunnassa kaikki hyvin :) Oli taas vaihteeks eri täti, mulla on niitä ollu nyt kaikilla kolmella käynillä eri. Tää oli tosi mukavan olonen vanhempi nainen, miksei voi olla jatkossaki :) No kuulemma tästä eteenpäin koko loppuraskauden ajan pitäs olla sit sama...veikkaan, ett on tää joka oli ekalla käynnillä. Kysyin siitä possurokotteesta, voi kuulemma ottaa. Se on joku kuumevasta-aine, joten tämä pienen pieni nuha ei sitä rokotusta haittaa. Ja on sit tämänpäivänen täti niitä pistämässä :D Täällä siis yks joka ottaa sen rokotteen ja huomenna olis rokotukset. Mulla oli kolmen viikon lentsu ja vieläki on sitä jälellä, siks kysyin voinko ottaa.

Sit ne tiedot:

Hb: 124 (ekalla kerralla oli 113, joten raudan syönti jatkuu)
Pissa: Puhdas
Verenpaine: 136/70 (ollu ok joka kerta)
Paino: 73.4 -300g/vko (johtu varmaan lentsusta toi tippuminen)
Syke: + (145) tasanen ja ok

Siinäpä ne siis. Poika siis tulee :p ja kohtu oli noussu melkein napaan asti. Ja kaiken kukkuraks sano, ett nyt on sit pahin vaihe ohi kun 17 viikkoa tulee huomenna täyteen :)

Seuraava aika onkin sitten vasta 5 viikon päästä, koska sit pystyy jo täyttämään KELA:n paperit ja joku synnytyssairaalalähete. Mitä se sit ikinä tarkottaaki? Joutuuko siinä päättämään kahden sairaalan väliltä toisen? Mitä toi lähete ylipäätään sisältää? Kertokaa kokeneemmat :) Oisin toki ajan saanu 4 viikon päähän, mutt sanoin, ett oikeestaan iha sama ku mulla on kuitenki rakenneultra 4 viikon päästä. No, voi neuvolaan kuitenkin soittaa jos jotain tulee. Veikkaan, ett siellä saapi ravata kyllästymiseen asti jossain vaiheessa, joten ei haittaa vaikka meni viiden viikon päähän seuraava aika.

Olipas sekavaa tarinointia ja niin omaa napaa. Pieni ihminen voi vaan olla niin onnellinen yhdestä neuvolakäynnistä, kun sai vahvistuksen vielä pienemmälle elämälle tuolla masussa :) :heart: :heart:

JääKyynel ja Tuittu :heart:

:wave:
 
masupömppö on tääl ihan kivan kokonen jo, mies jo sitä kovasti silittelee ja taputtelee :D

liikkeitä en oo viel tuntenu ollenkaan, välillä yritän tunnustella ja vähän 'kiusata' vauvaa painelemalla mahaa, et jos se sieltä jotain elonmerkkiä laittas, mut ei :D no täs on kyllä hyvin viel aikaa tuntea niitä.

kattelin tuossa netissä mammafarkkuja, onko kellään kokemusta mamalicious mamma farkuista, semmosista masuresorillisista.. mietin kokoa myös, nuissa oli tuuma koot, mulle olis h&m mammafarkuista 38 oikee koko niin mitä veikkaatte tuumakoosta, 28??


ja poks, marjutti ja masuvauva tänään 13+0 :heart:
 
MLL
marjutti voisit kokeilla mittaa joistain omista housuista et paljo ne on tuumissa? Jossain viivottimissa on tuumat ja kai sen saa senteistäkin laskettua, kun vaan tietää monta senttiä yks tuuma on :) Mulla ei noista oo kokemusta, mut mulla on yhet H&M ostetut resorilliset mammafarkut ja ne on ollu tosi hyvän malliset. Poksu onnittelut :heart:
 
tein tänää nimi listaa tyttöjen ja poikien nimistä ja sitten pyysin miestä poistamaan sieltä ne nimet mistä se ei ehdottomasti pitäny nii se poisti mun kaikki lempparit :S onneks aloitettiin jo nyt miettii nimiä ois voinu muuten myöhemmin tulla kiire :LOL:

mua on alkanu vähän huolestuttaa et miks en jo liikkeitä tunne.. miltä ne ees pitäs tuntua?!?

Nanakuu 18+1
 
MLL
Oon nyt ihan into pinkeenä palstailemassa kokoajan, mutta täälä taas jakelemassa mielipiteitäni :wave: :LOL: Nanakuu musta ekat liikkeet tuntu vähän ku oisi ollu elohiiri alamahassa ja välillä siltä kun ilmakupla menisi (vhän kun suolistossa) ja se puhkee. Toiset sanoo, että tuntuu kuin perhosen siiviltä tai kalanpyrstöltä, et aika yksilöllistä taitaa olla :)
 
nanakuu poksuonnittelut! :heart:

Hope ihania ultrakuulumisia ja poksuonnittelut! :heart:

MLL Hui :eek: Onneks siellä paikat kiinnji ja pikkuisella kaikki hyvin! :hug:

Jääkyynel Sullakin hyviä neukkukuulumisia :heart: Onnittelut!

Marjutti Poksuonnittelut! :heart:

Mää hakkaan päätä seinään sen possurokotteen kans :headwall: En todellakaan tiedä missä vaiheessa uskaltaisin sen ottaa. Jotenkin tuntuu hurjalta, että sen ottais nyt, kun kaikista kriittisimmät kehitysvaiheet menossa :/ Jotenkin haluisin ootella vielä muutaman viikon, että pääsis turvallisemmille vesille.. Mun kaks terkkakaveriakin oli sitä mieltä, että pitkittää vain, jos mahdollista, sen ottoa. :headwall: Täällä kuitenkin tuo epidemia alkaa oleen jo päällä, joten hyvä tuuri pitää olla, että ei sairastu.. Huoh! :ashamed:
 
MLL hmm.. nyt kun sanoit tosta "elohiiri" tunteesta niin eilen tuli sellai olo masuun et jännittäis ihan hirveesti ja sit tuntu ku ois elohiiri ollu.. ja itseasiassa nytkin tuntuu samalta. en vaan oo osannu yhdistää :D

alisa kiitos.. mä oon alkanu epäröidä sen rokotteen kans aikasemmin olin niin varma etten ota sitä koska se ei vaikuta luotettavalta mut nyt en sit tiedä näyttäs koko ajan tulevan lähemmäs eteläsuomea..
 
Täällä pysyy paha olo poissa ruuan voimin. Hirveästi tekee mieli kaikkea c-vitamiinipitoista, onkohan puutetta. Syön kyllä noita raskausvitamiinejakin, mutta tuoremehu, hedelmät, vihannekset ja salaatit on nyt nam.

nanakuu: Minulla esikoisessa tuntui liikkeet joskus rv19 muistaakseni. Oli semmoista pientä värinää massussa. Muutama päivä meni niin alkoi voimistumaan ja erottumaan selvemmin. Ei ole syytä olla huolissaan jos liikkeitä ei huomaa. Monet ensisynnyttäjät tuntevat niitä vasta rv22 ja myös istukan paikka ja sikiön asento vaikuttaa. Mutta ilmeisesti siellä jotain tuntemuksia olikin niin taisi huolet jo kaikota :)

Marjutti: Minulla oli myös Mamalicious farkut viime raskaudessa ja ihan hyvät ne oli. En kyllä kuollaksenikaan muista niitä kokoja ja ovat varastossa vielä niin en nyt aksa lähteä kaivelemaankaan. Luulisin että 28 on kuitenkin melko hoikalle, taisi olla 28-29 teininä kun olin kokoa 36. Voisi ehkä olla 30 turvallisempi jos on kokoa 38, mutta ei ne ihan suoraan käänny. Housun malli ratkaisee paljon ja koon 38 alle mahtuu niin monenmallista ihmistä ettei ole tosikaan.

Makkuusäkille tervetuloa. Olisiko sinulla joku lempinimitoivomus, aika pitkä tuo sinun nikkisi :p .

Possurokotteesta: Itse toivon että saisin sen vaan mahdollisimman pian nyt. Aluksi olisin halunnut odottaa toiselle kolmannekselle, mutta nyt epidemia on alkanut jylläämään ja kaikki ammattilaiset tuntuvat suosittelevat rokotetta varauksetta koko raskauden ajan. Niinpä tahtoisin nopeasti piikille, että pääsisi pois turhasta paranoiasta. Minusta tuntuu, että en uskalla tytön kanssa lähteä noihin kerhoihinkaan nyt, kun niitä pidetään päiväkodeissa, ja täällä on ollut epidemiaa jo useammassa. Toinen syy tietysti on tämä väsymys, taidan luistaa noista kunnes saan rokotteen, joka on toivottavasti pian.

Jotakin taisi jäädä vielä kommentoimatta, sanotaan vaan tasapuolisesti poksuonnitteluja ihmisille kun en jaksa koko yötä naputtaa tässä :D . Nyt unille ajoissa kerrankin niin ehkä huomenna jaksaa tehdä muutakin kuin märehtiä.

 
MLL
Nanakuu se voi hyvinkin olla sitä :) Mulla ekassa raskaudessa oli pari viikkoa noita "elohiiriä" ennenkun voimistu niin että tajusin mitä se on. Voi olla että ihan lähipäivinä huomaatkin tunteneesi jo jonkin aikaa liikkeet, et vaan ole osaannut yhdistää. Mulla vauva potkii nyt alaspäin, niinkun kohdunsuulle ja sekin oli ensin vähän vaikea yhdistää vauvan liikkeiksi. Tosi hullun tuntusta :) Varmaan kun menee kuukausi eteen päin niin ei enää voi erehtyä.

Alisa aina ihanasti kommentoi kaikkien juttuja =) Toivottavasti saat päätöksen rokotuksesta tehtyä, sitten ei auta kun pysyä siinä *hali*.

Täälä eilen haettiin possurokote, saparoa ei ole vielä tullut :D Kättä pakottaa ja on vähän voimaton, mutta muuten ei mitään oireita. Saa nähdä syntyykö meille sitten maaliskuussa pieni vaaleanpunainen porsas :heart: Nyt pitäisi kaksi viikkoa vältellä tartuntaa niin sitten voisi huokaista, kai. Toinen juttu mitä oon tässä aamun pyöritelly mielessäni..niin meidän eka vauva kuoli tänä päivänä, siis 19+6 tuntu vikat liikkeet. 20+1 ultrassa ei löytyny sykettä. Kai tänkin ylipääseminen on jonkinlainen merkkipaalu, toivotaan että vauski pitää kovat bileet tänään ja ilmottaa olevansa vielä matkassa...

MLL :heart: pikku nasu 19+6 (Huomenna on se suuri päivä kun tulee puoliväli!!)
 
Pinkkimielelle tsemppiä viimemetreille, kohta sulla on nyytti sylissä! =)
Eikä ole kauaa enää riturillakaan odoteltavaa...kohta meidän vauvalista taas pitenee =)

MLL oli säikähtänyt, onneksi kaikki oli masussa hienosti!

Millenia taas kärvisteli alun pahoinvoinnin kanssa, toivottavasti helpottaa pian. :hug: Onneksi saat lepäillä siellä kotosalla.

BabyHope ja Hope10 olivat saaneet hienoja rakenneultrakuulumisia, onnittelut niistä :flower:

Jääkyynel kyseli niistä sairaalapapereista. Mulle ei oikein muuta jäänyt niistä mieleen, kun että niihin sai merkata nimet tytölle ja pojalle mahdollista hätäkastetta varten ja sitten niihin tuli ihan perustiedot äidistä, yhteyshenkilöistä ym. ja tietty raskaudesta ( milloin laskettu aika, onko ensisynnyttäjä jne. ) ihan että ne saa tiedot omiin järjestelmiinsä eikä tarvitse alkaa niitä sairaalassa kyselemään sitten kun sinne lähtö aikanaan tulee.
Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista!

nanakuu mäkin kuvailisin ekoja liikkeitä elohiiren tai sitten kuplan tuntuisiksi. Siis että kupla puhkeaa masussa. Itse taisin ekoja tuntea rv 18 jos en väärin muista, mutta sitten menikin taas viikko ennen seuraavia. Eli hyvin harvakseltaan alkuun ennen kuin puolivälin jälkeen alkoi hiukan järjestelmällisemmin tuntua.

Ja uutta väkeäkin oli taas, lämpimästi tervetuloa Joni Makkuusäkki ja onnittelut plussasta :flower:

Tuosta possurokotteesta sen verran että mä meinaan sen kyllä ottaa heti kun sen saa. En osaa sitä sillä tavoin pelätä, mutta ymmärrän kyllä että ekalla kolmanneksella mietityttää. Yleisesti ottaen luottaisin kuitenkin ennemmin lääkäreiden arvioihin kuin palstagalluppien antiin.

Omaan napaankin pitäisi kait välillä palailla...tahtoo aina tulla niin paljon tekstiä tänne että jos lähtee kommentoimaan ei jaksaisi enää omia kuulumisia juuri kirjoitella. Eilen oli meillä neuvola ja Pömppiksen sykkeet oli liian korkeat 170-180.
Tänään meen puolilta päivin uudelleen kuuntelemaan ääniä onko hitaammat. Hetkelliseksi saa kuulemma noihin lukemiin nousta mutta ei saa jäädä sinne. Vauva oli kyllä liikkeessä juuri kun ääniä kuunneltiin, oikein potkunyrkkeilyt silloin menossa, joten elättelen toivoa että ihan siksi oli noin korkeat sykkeet. Ollut aikaisemmin keskimäärin 145. Mutta tarkistus on onneksi jo tänään joten ei tarvitse kauaa tuota miettiä.

Muuten oli kaikki mallillaan, mitä nyt sf-mitta edelleen huitelee jossain yläkäyrien yläkäyrien yläkäyrillä :whistle: Mutta onneksi pääsen sinne synnytystapa-arvioon niin saa vähän osviittaa millainen jätti tuolta on muka tulossa, kun on vielä ne sokeritkin mitä on...

Eipä jaksa muuta höpöttää tähän väliin, tänään taas poksutaan ja työpäivät ennen äippälomaa senkuin vähenee :D

Meritähti :heart: Pömppis 34+0 ( POKS !!! )
 

Yhteistyössä