¤¤ Keskenmenon jälkeen plussanneet LOKAKUUSSA ¤¤¤

Suuren suuret onnittelut Pinkkimielelle rouviintumisesta! :heart: :flower:

Dadalla aivan ihananainen pikkutyttö! :flower:

Hyvistä ultrakuulumisista myös onnittelut ja jaksamista pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa niistä kärsiville!

Ensimmäinen äityislomaviikko takana ja aika tuntuu menevän siivillä, vaikka mitään en täällä kotona saakaan aikaseksi. Supistelut on lisääntyny aika paljon ja sekin kyllä vähentää tekemisen riemua (juu, siivoaminen on erittäin riemukasta puuhaa :whistle: ). Syksyiset ilmat on aivan ihania, mutta vaatetus alkaa jo mietityttämään. Enää tässä vaiheessa en viitsisi ostaa uutta takkia, jonne mahan saisi laitettua lämpiämään. Toisaalta kerrospukeutuminen on hyvä vaihtoehto, mutta ulkoilutakki jota olen tähän asti käyttänyt ratkeaa kohta saumoista. Pitää ilmeisesti siirtyä miehen vaatevarastolle, jos löytäisi sopivan takin sieltä. Onko muilla vastaavia ongelmia? Vointi on ihan hyvä. Supistelee, kolottaa, väsyttää, närästää, kylkiluut särkee, turvottaa... Aika loputtomlata listalta tällä hetkellä tuntuu. Vauva on ollut masussa tosi vilkas viime viikot, möyrii aivan mahdottomasti sekä päivisin että öisin. Vatsa näyttää välillä ihan alienilta, kun sen pintaa pitkin menee ajlka tai vauva kääntyy toiselle kyljelle. Mutta tästä on ihana nauttia, vaikka kovasti odotan jo että saisin oman pikku nyytin kainaloon :heart: :heart:

Hyvää alkuviikkoa kaikille!

rituri ja öttiäinen 36+1
 
onnea rouva-77 pienestä pojasta :heart:

kiva neuvolareissu oli mulla, äänet kuului :heart: oi että on hienoo, uskallan jo olla aika varma et kyllä me tää vauva saadaan kotiin asti :heart: ihan mahtavaa =)

marjutti ja masuvauva jo 11+0 :D
 
rouva-77 Onnittelut! Tosiaan aika pikkuinen poika, kun nykyään tuntuu syntyvän niin iskokokoisia. :heart:

rituri Koita nyt nauttia äippälomasta kaikkine vaivoinesi. Ei sinullakaan enää montaa viikkoa mene, niin on vauva sylissä. :)

Empuuu ja Anni rv13+1
 
onnittelut rouva77 pojasta :flower:

( . ) arvatkaapas kuka kävi eilen taas synnärillä tarkastuksess :wave: Minäpä tietenkin. Nyt oli vuorossa korkeat verenpaineet. 181/106 pahimmillaan kotona mitattuna.
Synnärillä paineet kuitenkin oli laskenut 143/90 ja pissa ja verikin oli puhdas.
Sisätutkimuksen teki myös ja tietenkin ultrasi vauvan. Paikat on edelleen kiinni ja kaulaa vielä 2cm. Vauva painaa nyt n. 3kg.

Tänään joudun käymään neuvolassa tarkistamassa ton mun VPmittarin toiminta, et antaako läheskään samoja lukuja kuin neuvolan mittari vai onko ihan sökö.

pinkkimieli ja pallopää 37+3
 
Onnea rouva -77 ! :heart:

(.) Täällä kanssa ihmeen inhoja sähköiskuja menee
jossain tuolla alapäässä...ei kivaa! :(
Ja iltasin on pistäny toista kylkeä ilkeesti ja asennon
hakeminen on hankalaa...
Ei tän tukaluuden vielä pitäs alkaa... :kieh:

Viikon päästä alkaa työharjottelu...apua..?
Kovasti jännittää miten jaksan vuodeosastolla olla
ja vielä kotosalla täyttämään hensua.. :ashamed:
Luulis kyllä et tää väsymys jo hiljalleen helpottais,
mutta tuntuu vaan pahenevan kokoajan...mitenhän on,
näinköhän on taas hb pudonnu...? Se olis sitte kohta
alotettava lisärauta jos viel putoaa.. Ei kiva!

Onko muita jotka saa mennä nauttimaan ihanasta sokeri-
rasituskokeesta..? Missähän välissä sen ehtis käydä istumas..?
 
MLL
Onnea rouva77! :flower:

Pinkkimielelle tsempit loppu suoralle, toivottavasti paineet pysyy alhaalla.

Tinttis toi tukakala olo on niin rantautunut tännekkin, eli sympatia :hug: sulle!!

Mun olo on niin tukala, koko päivän kun istuin koulussa niin alkoi loppupäivästä olla sellanen ihme kestosupistus päällä ja tuolissa asentoa on aika vaikea vaihtaa. Kotiin sitten köpöttelin kuin vanhempikin mummeli ja nyt otan lukua sohvalla. Huomenna onneksi lyhyempi päivä, mutta alkaa olla aika selkeää, että mun työharjottelu päiväkodissa saa jäädä. Mieli on silti virkeä ja sen takia hiukka harmittaa, mutta toisaalta, josko sitä vaikka alottaisi jonkun käsityön jne. kivat puuhat kun saa kotona puuhastella päivisin rauhassa.

MLL :heart: 17+5
 
Onnittelut, rouva-77 :flower: !

Mulla oli tänään rakenneultra, ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Pientä poikaa odotetaan, ja tuntuu olevan varsinainen vauhtivekara tulossa. Tänään jo huimat rv 20+2 (ultran mukaan 2-4 päivää enemmän).
 
Hui kun onkin vierähtänyt aikaa taas, ei tullut lomalla poikkeiltua. Tuli kyllä tarpeeseen tuo viikon loma ja etenkin ne kylpyläpäivät. Vauvakin oli ihan pösilönä kaikesta uimisesta ja poreammeissa/hierovissa suihkuissa löhöämisestä :D Uusia liikeratoja ja vedenalaisia äänimaailmoja...Ei olisi tehnyt mieli palata töihin enää, mutta kestäähän tässä kait vielä muutaman viikon, 14 työpäivää jäljellä enää!

Heti ekana onnittelut pojan syntymästä rouva77:lle ja perheelle :heart: :flower: :heart:

Uusiakin oli rantautunut taas, tillukas tervetuloa ja onnittelut plussasta :flower:

Hienoista ultrakuulumisista onnittelut myös kaikille :flower: niitä olikin tullut oikein roppakaupalla niin en ala tässä erikseen kaikkia luettelemaan :) Empuun kuvat oli tosi samannäköisiä kuin meitin Pömppiksestä np-ultrassa otetut kuvat. Kanella ihanaa että rakenneultran kuulumiset oli hyviä!

MLL on saanut jo noille viikoille vähän sitä sun tätä vaivaa :hug: Josko koko raskaus ei kuitenkaan olisi yhtä vaikea! Ainakin siinä toivossa on hyvä elää.

pinkkimieli tsemppiä liitosten kanssa :hug: Mullakin oli jossain välissä jo tooosi pahoja ei meinannut päästä käveleen, mutta helpotti sitten onneksi taas ja nyt on ollut rauhallisempaa. Olo on mullakin jo nyt kuin merileijonalla tai manaatilla tai jollain, mulla on tooosi iso maha viikkoihin nähden, näytän oikeesti siltä että LA olis huomenna :LOL:
Sulla varmasti olo vielä paljon tukalampi, vikat viikot on kyllä niin pitkiä. Pidempiä taitaa olla vain ekat viikot... Sullapa on muuten kummasti päin kun kotona on paineet korkeella ja polilla paremmat ;) Mulla on semmoiset lääkäripaineet että aina on alapaineet väh. 100 neuvolassa vaikka juuri ois ollut kotona esim.85. Onneksi luottaa neuvolassa niihin mun kotimittauksiin.

rituri mä totesin kanssa että talvitakit ei mene päälle, tai ei ainakaan kiinni. Uutta ei huvita ostaa vaikka mun LA meneekin joulukuun puolelle. Mutta meinasin pärjätä avonaisella toppiksella ja villatakilla yms. Edes miehen kaapista ei taida sopivaa löytyä, koko-ongelma tulis niissäkin vastaan :/

tinttamaaria mä kävin sokerirasituksessa ja narahdinkin eli raskausdiabetes todettiin. :(

Sokerit onkin nyt kolmannella mittausviikolla ollut niin peestä väh. kerran joka mittauspäivä, että keskiviikkona siirretään varmasti neuvolassa seuranta TAYSsiin. Tähän asti on pysyneet kurissa kun on vaan ruokavaliotaan vahtinut, mutta nyt heittää sen verran paljon yli raja-arvojen, ettei enää onnistu näin ainakaan.... :( Kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin nyt myös, siinä kait toistaiseksi riittää seuranta jollei väsymys käy ihan ylitsepääsemättömäksi.

Vaivojen vastapainoksi mä koitan shoppailla ja rakentaa pesää minkä ehdin ja suinkin jaksan :D Tänään käytiin ostamassa vaunut ja nyt mä tuijottelen niitä epäuskoisena ja onnellisena. Kyllä voi materia saada hyvälle tuulelle =)

Talvicci herranpieksut noita sinun viikkoja! Tässähän pitää alkaa kyttäämään jakaantumisuutisia :D Hyväähän tänne kuuluu erinäisistä vaivoista huolimatta, kun muistaa mikä palkinto on. Yllähän niitä kuulumisia tulikin jo enemmälti. Mie käyn kerhossa sua vaklaamassa! =)

Missä muuten on Vernalis Mitäs sinun odotukseen?

Meritähti :heart: Pömppis 31+6
 
Huomenta :wave:

Täällä ilmottautuisi uusi pinoonne. Hieman varovasti vasta jalkaani oven väliin laitan.... Haamun sain raskaustestiin 9.10 ja viiva senkun vahvistuu. Olen silmäillyt eri pinoja ja tuntuu, että tämä voisi olla sopiva. Koin keskenmenon 05/09 ja syksyllä aloitimme yrityksen. Laskureiden mukaan LA ois 20.06.2010 ja kuudes kullannuppu olisi tuloillaan, jos kaikki menee hyvin :heart:

Mahtuuko mukaan? Oliivitar 4+2
 
Tervetuloa oliivitar, onnea synnyttäneille ja onnea hyville neuvola/ultrauutisille! Marjutti on erityistarkkailussani, sillä hän on kulkenut samoissa pinoissa kanssani jo ajalta ennen keskenmenoon johtaneita plussia. Ihanaa, että sinulla on kaikki noin hyvin! Alisan ultrakuulumisia odottelen, aika oli muistaakseni tänään.

(.) Mielestäni voin todellakin käyttää tätä merkkiä jo, sillä maha on käsittämättömän kokoinen. Ei mitään iltaturvotusta, vaan ihan ympäri vuorokauden. Illalla juuri meihen kanssa ihmeteltiin, miten tämä saadaan pidettyä piilossa 12. viikon loppuun, sinne on vielä kuukausi! Kohtu tuntuu minusta isolle viikkoihin nähden, mutta kaipa minä muistan väärin, minkä kokoinen sen pitäisi olla. Olo on keskimäärin mitä mainioin. Joo, kohtu juilii kyllä jos joku hiukankin sitä puristaa tai välillä muuten vaan ja vanha ystäväni häpyliitos kuiskii, että muistaa kyllä, mikä hormoni tämä olikaan. Ei pahasti, mutta sen verran, että tiedän, että ennen kevättä kävellään taas
h i t a a s t i . Ultra on ensi maanantaina, neuvola seuraavana keskiviikkona. Ja nyt alkaa olla sellainen olo, että kyllä me tästä vauva tehdään.
 
Tillukkaalle ja oliivittarelle tervetuloa ja onnittelut plussista!! :flower: :flower: Aina tänne mukaan mahtuu :D

oliivitar. Mikä sun synnäri on ja haluatko kertoa ikäsi?


Omanapa. Ollaan oltu koko perhe vähän flunssaisia, itsellä nyt vain pientä nuhaa ollut mutta poika oli oikein kuumeessa vuorokauden. Ja hommaa on riittänyt.
Baby-J edelleen perätilassa ja kyllä tekee tuskaa.. niin toivon että pian ymmärtäisi kääntyä. Hikka on myös tullut kuvioihin ja tuon tuostakin masussa nytkyy kun vaavi hikkailee :D Kivuttomat supparit on myös lisääntyneet aika reippaasti mutten ole niistä kovin huolissani, niin oli myös esikoisen raskaudessa näillä viikoilla.
Enköhän tästä taas aktivoidu taas vähän enemmän, ens viikolla kouluun pitäisi mennä viikoksi.
Mutta vaikken ole kerinnyt kirjoittelemaan niin päivitykset olen kuitenkin hoitanut kaikessa hiljaisuudessa
:D

Meritähti. Kurjaa kuulla että sokerit ei pysy aisoissa :( Ja että se kilpparivajis löytyi, mutta saat sitten varmaan lääkityksen siihen, niin olo saattaa muuttua tosi paljonkin.

MML. Täällä kanssa yksi joka oli tosi vaivainen jo heti rv 15 lähtien, aina kovia kipuja joka paikassa ja liitokset paukkui :( Mulla oli myös supistelu noilla viikoilla kaikista kovimmillaan mutta sain ne kuriin kun join tarpeeksi vettä ja otin magnesiumia joka ilta. Ja pidin vatsan toiminnassa, jos ummetus iski niin suppareita sateli ihan hirveästi. Eli paljon kuituja vain ruokavalioon. Rv 20 lähtien olikin sitten aika hyvä olo eikä paljoakaan suppaillut, tai ei ainakaan niin paljoa että se olisi haitannut.
Tsemppiä ja voimia sinne, tiedän miltä tuntuu.. :hug:

Voikaahan hyvin kaikki! :D


Vernis ja Baby-J rv 29+5 :heart:
 
Onnittelut rouva77 ja koko perhe poikavauvasta! :flower: :flower:

Oliivitar tervetuloa joukkoon mukaan ja paljon tarrasukkia matkaan! :flower:

Kanellalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja onnittelut poikalupauksesta.

Tsemppiä ja jaksamista kaikenlaisissa voinneissa kaikille!

rituri
 
Vernalis Meillä esikoinen heitti kuperkeikkaa vähintään päivittäin viikolle 32 saakka ja senkin jälkeen oli milloin mitenkin päin. Pimu kääntyi päälleen vasta juuri ennen lääkärineuvolaa rv 36. Minä koin sitä istumistakin epämiellyttävämmäksi sen jatkuvan kääntymisen, joka todella jo sattui. Se ei ole kivaa, kun toinen potkii rakkoa koko ajan. Pimu siis teki kuperkeikkoja pyllyltä päälleen ja suoraan takaisin pyllylleen, että siitä rakon päällä möllöttämisestä on todellakin kokemusta. Toivottavasti baby-J osaa kääntyi ajallaan oikein päin ja pysyy siinä sitten koko ajan, ihan sinun mukavuutesi vuoksikin!
 
Unohdin ihan eilen käydä poksumassa! :LOL:

nanakuu täälläki pelottavan seesteistä.. meen perjantaina sokerirasitukseen, ajattelin soittaa, josko siinä odotellessani saisin käydä terkkarilla kyytiläistäki kurkkaamassa.. napsujakaan (liikkeitä ) en oo tuntenu ainakaan tietoisesti pariin päivään, joka nyt tässä vaiheessa ei nyt mitenkään tavatonta pitäis ollakaan, mut silti pelko nostaa päätään.. :/


kellis ja aarre 15+1
 
Meritähti

:) Käyhän kertoo kuulumisia tuolla kerhopuolellaki ja tuus laittaa masukuvaa siitä sun jättimasusta :heart:

Niin ja minäki Alisan ultrakuulumisia tänne tuli kurkkimaan...

*Talvicci ja Uuno rv.40+6* :heart: Edelleen kasassa :D
 
rituri Onnittelut äippäloman alusta :heart: Kota se pikkuinen tuhisee teidänkin käsivarsilla :)

Rouva77 Onnittelut! :heart:

Marjutti Onnittelut sydänäänistä, ihanaa! :heart:

Pinkkis Ohhoh mitkä paineet! :eek:

Kanella Onnittelut poikalupauksesta! :heart:

Meritähti Määki käyn Talvicin kuulumisia väijymässä kerhossa ja lokakuisissa :D :LOL:

Oliivitar Tänne mahtuu mukaan! Tervetuloa! :wave:

Tillukas Kiitos, ultrakuulumiset alla ;)

Onnittelut kaikille poksujille! :heart: :D

(.) Ultrassa käyty ja sieltähän se kauan kaivuttu pikkuinen löytyi ja sydän sykki hurjasti. Tyyppi vastasi viikkoja 7+6, ihan kuten olin laskenutkin :heart: Nyt voin hetkeksi huokausta ja puhaltaa. Seuraava paniikin paikka onkin sitten np-ultra, jossa viimeksi saatiin huonoja uutisia.. Nyt pitäs alkaa pikku hiljaa neuvola-aikaa varaamaan :whistle: :D
 
MLL
Vernalis mitä magneesiumia oot nappaillu? Sitä mulle ei ole suositeltukkaan ja voisin kokeilla oikeastaan mitä tahansa. Juonut olen paljon ja mahakin nyt toimii, mulla ei kuidut vaikuta, mutta luumuja kun liottelee niin niistä saa mukavasti vauhtia jos aamukahvi ei riitä :) Tossa juomisessa on se huono puoli, että mulla pissahätä, pienikin, supistaa tosi kurjasti. Toivoisin, että mullakin tämä rauhoittuisi kun kohtu kohoaa. Maaliskuuhun on aika pitkä aika jos ei tässä välillä uskalla mitään tehdä :/ Olen kyllä pyrkinyt pienesti pysymään liikkeessä koskei varmaan ole kauhean hyvästä sekään jos makaa sohvalla puoli vuotta ja sitten pitäisi synnyttää.

Alisalle hurjasti onnea!! :flower: :heart:

Oliivitar tervetuloa mukaan :)
 
Ilmoittaudunpn uutisten kera. Meille syntyi maailman ihanin pieni, mutta hieman hätäinen poika 1.10 klo 22.47 RV 36+0. Painoa pienellä miehellä oli kuitenkin jo 3380g ja pituutta 47,5 cm. Joten olisi ollut iso, jos olisi mennyt täysiaikaiseksi. :whistle:

Synnytys käynnistyi omia aikojaan lapsiveden menolla aamulla klo 5. Melko pitkä oli matka syntymään ja sektiotakin jo yhtenä vaihtoehtona väläyteltiin, kun ei edistystä meinannut tapahtua. Mutta loppurutistus olikin sitten yllättävän nopea ja saatiin ihana pieni poika syliin.

Tosin ennenaikaisuus on aiheuttanut harmia keltaisuuden muodossa. Sisu pääsi juuri neljänneltä sinivalohoitojaksolta pois ja nyt odotetaan aamua jolloin katsotaan onko arvo pysynyt matalana. Eli kotiutumisesta olisi toiveita huomenna. Koko ajan kuitenkin Sisu saanut olla vierihoidossa.

Voi tätä onnen määrää, kun on vihdoin oma pieni nyytti sylissä!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 12 vrk
 
Meritähti Mäkin jäin sokerirasituksessa kiinni viime viikolla ja ylihuomenna on aika db-hoitajalle. Arveli alustavasti, että ei näillä arvoilla ja pienillä viikoilla puhjenneella taudilla selviä loppuun asti ilman insuliinia. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, ja sehän voi sotkea sokeritasapainoa entisestään. Kannattaisi siis hoitaa sekin lääkityksellä hyvään tasapainoon. Itse elättelen toiveita, että sokeriarvot vähän paranee, kun nyt taas tyroksiinilääkitystä säädettiin ylöspäin. Ainakaan ei painoa tule niin helposti ja turvotuskin todennäköisesti vähenee.
 

Yhteistyössä