Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

miss_piggy mä jaan sun tunteesi :) Mua ärsyttää ihan suunnattomasti, jos mies tai kaveri "hössöttää" mun raskautumisesta. Mielummin olisin, niinkuin ei oliskaan :D

Wallaroo hieno homma, että vuotelu ja supistelut on laantuneet ja jokainen päivä on tosiaan voitto :) Monen monta voitokasta päivää sinne siis!

Joosukka ja MM 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
kukkurukuu Mulla on tuo raskauskeijun Angelsounds doppler JPD-100B joka on alennuksessa 51,90€ ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen vaikka onkin vähän kalliimpi kuin nuo halvemmat, mutta siinä tosiaan on erillinen se millä kuunnellaan niin on tosi kätevä ja saa hyvin pelkästään sitä sitten liikutella.

wallaroo Mä olen ollut 2011 asti töissä ja saanut aika samanlaista palkkaa, vähän palkka on kyllä noussut ja olen siis joulukuuhun 2013 asti töissä ja sitten muutama kuukausi sitten työtön ennenkuin saan sitä äitiyspäivärahaa.
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi Sitten sulle taitaa olla edullisin tilanne nimenomaan tuon ensisijaisen määräytymistavan eli vuoden 2012 vahvistetun verotuksen tulojen mukaan, koska olet ollut silloin töissä. Kela saa tuon verovuoden tiedot automaattisesti ja laskee äitiysrahan suuruuden niiden mukaan. Siinä tapauksessa ei ole käsittääkseni merkitystä äitiysrahan määrään, vaikka olet muutaman kuukauden työttömänä ennen äitiysloman alkamista.
 
Miwwi Vuoden 2012 verotettujen palkkatulojen mukaan lasketaan sulle tuo äitiyspäiväraha. Jos sulla on viimesen kuuden kuukauden aikana ennen äitiysrahakauden alkua noussu tulot yli 20%, niin sitten lasketaan niiden mukaan.

Me ollaan vauvan kans vielä sairaalassa. Poika joutu tänään toistamiseen sinivaloon : / Eli aikasintaan torstaina päästään kotiin. Mullehan tää on jo 8. päivä täällä, eikä oo enään mikään nautinto. Lapsia ja miestä kauhee ikävä. Ja täällä on vierailuajat niin, että mies saa olla klo 12-19 ja sisarukset 17.30-19. Onneksi mulla on oma huone, niin sovittiin hoitajan kans että perhe voi tulla jo 15-16 aikaan tänne.

Marlin ja Vimma 5pv
 
wallaroo, onpa kiva kuulla että siellä tilanne on hieman rauhoittunut. Nyt vaan toivotaan että pikkuinen jaksaa majailla masussa vielä pitkään! Tsemppiä sairaalassa oleiluun, mutta kyllähän sen tosiaan kestää kun tietää että se on vauvan parhaaksi.

miwwi, kyllä se tuen määräytyminen tosiaan niin menee että joko edellisen vuoden verotuksen tai sitten viimeisen 6kk tulojen mukaan, jos ovat nousseet riittävästi. Mulla oli kans tosi sekava tilanne näiden suhteen, niin kävin ihan Kelan toimistossa niiden lappujen kanssa kysymässä että mitä siihen kannattaa laittaa. Luulin, että saan joka tapauksessa huonommat tuet kuin viimeksi kun esikoinen ehti täyttää sen 3 enkä siis saa samaa kuin hänestä. Mutta kuinka ollakaan Kela yllätti ja tuen määrä onkin tällä kertaa jopa vähän parempi. Ehkä sunkin on hyvä käydä toimiston kautta ennen hakemuksen lähettämistä.

pömppis, mä niin muistan ton meloni jalkojen välissä -olon esikoisen odotuksesta.. Hän kun kiinnittyi jo viikkoja ennen syntymää ja olihan se olo tosi tuskainen itellä kun kävelystäkään ei tullut mitään ja kolotti joka paikkaa.. :/ Toivotaan että ei sun tarvis sinne LA saakka kärvistellä vaan pikkuinen tahtoisi maailmaan jo vähän aiemmin.

marlin, toivottavasti valohoito auttaa nopeasti ja pääsette kotiin pikkuisen kanssa pian! :heart:

(.) Täällä on taas epäilystä lapsiveden tihkumisesta.. tai sitten se on vaan valkovuotoa mitä tulee tosi paljon ja haisee ihan lapsivedelle.. Eilen ja tänään tätä on ollut. Jos vielä huomenna jatkuu niin soittelen varmaan taas äitipolille kun sanoivat viimeksi että jos jatkuu useamman päivän tai vettä tulee enemmän niin kannattaisi käydä näytillä. Voi kun nyt vaan aika kuluisi ja pääsisi pian synnyttämään, en jaksaisi enää tätä odotusaikaa ja kaikkea jännitystä ja panikointia! Argh. Ei mulla muuta.

Ammiina ja pikkupeikko 33+5
 
Näin sitten viime yönä sellaista unta, että mulla tippui kaikki alahampaat suusta lukuunottamatta neljää ihan etummaista hammasta. Aiemmin olen kuullut, että tuo ennustaisi jonkun lähimmäisen kuolemaa (mitä lähempää etuhampaita, sitä läheisempi ihminen). Nyt aloin hakea netistä tietoa asiasta, ja eri lähteiden mukaan hampaiden irtoaminen unessa tarkoittaisi kuolemaa, menetystä, onnettomuutta tai sairautta.

Toissayönä näin unta, että kätilö ei saanut lapsen sydänääniä kuulumaan. Siinä unessa olin itse tosi rauhallinen ja ajattelin, että kaikki on kuitenkin hyvin.

Eihän tässä muuten mitään, mutta mun unilla on vaan taipumusta pitää paikkaansa :( Nyt kyllä ihan oikeasti pelottaa, mitä on tulossa.
 
Ralliruutu Mä tiesin mun viimeraskauden omasta unesta ja toisinaan tulee unia, joiden vaan tietää merkkaavan jotain (suurimmalta osin oon nähnyt unia tuttujen raskauksista ym). Ikinä ei kuitenkaan hampaiden lähteminen ole tarkoittanut kenenkään kuolemaa, eikä liioin rahaakaan (myös tää on ollut joskus muinoin tulkinta). Tosin unet symbolisoi ihmisille erilaisia asioita ja niiden mukaan sitten niitä pitäisikin tulkita (eli unennäkijä itse osaa tulkita oman unensa parhaiten). Toivottavasti kyseessä on vain alitajunta, joka käsittelee menettämisen pelkoa ym. ja saat pitää tämän yhden lapsen ilonasi läpi elämäsi :)
 
Joosukka, totta tuokin, että unilla on erilaisia merkityksiä eri ihmisille. Mutta kyllä tästä vaan tällainen rautahermokin vauhkoontuu, kun tosiaan mulla on tapana nähdä etiäisiä unissa. Ja jostain on vaan jäänyt mieleen, kuinka hampaiden irtoaminen unessa tietää surua tai ikävyyksiä. Toivottavasti ei tällä kertaa...

Tuossa unessa multa tosiaan irtosi hampaita yksi kerrallaan ilman verta tai kipua, ja totesin unessa siskolle hampaiden irtoamisen johtuvan sairaudesta. Onkohan mulla vaan jotain alitajuista jännitystä liittyen ylihuomiseen sokerirasitukseen ja siihen, että mulla olisi raskausajan diabetes... :$
 
Ralliruutu Toivotaan, ettei mitään oo. Ja tiedän kyllä, etten saa sua rauhotettua, sillä ei muakaan saisi kukaan, jos näkisin pahan unen, jonka uskoisin olevan ns. enneuni. Mähän itse toisinaan toimin täysin uniini luottaen, kuten viimeraskaudessa, niin ostin mammahousut, ennenkuin pystyin edes testiä tekemään (n. viikko ennen). Ja meillä ei ollut edes yrittämistä lapsen hankinnan suhteen, päinvastoin! Oltiin sovittu, että kesällä aletaan yrittämään :D
 
wallaroo hyvä et vähän tilanne rauhottuu :) Tsemppiä kovasti ja pidetään kovsti peukut pystyssä et kaikki menee hyvin ^^

ammiina Mulla on kans valitettavasti sellanen olo kun pääsis jo synnyttämään. Toivottavasti sulla nyt kuitenkin kaikki ok eikä hirveästi tihuuttelisi.

olikohan kukkurukuu kun kyseli mistä dopplerin ostanu. Niin itte ostin ebaysta ja maksoi kaikkineen 17€. Tais tulla kiinasta. On siis ihan tämä angel soundsin vaaleanpuna-valkoinen versio.

miwwi Ite hain netissä sitä ä.päivärahaa ja siellä tuli automaattisesti ne verotustiedot ja sai valita että onko ollut tulot suuremmat sen 6kk aikana vai mennäänkö sen tietyn vuoden verotuksen mukaan. Aika simppelisti ne siellä oli :)

Ihan järkyttävää tää supistelu. Nyt on viikonlopusta asti supistellu ja eilen ja tänään tuntuu et ihan koko ajan ja vielä aika tuntuvasti. Mut silti ei oo sellanen olo et pitäs lähteä mihinkään. Mistä sitä tietää saako nää aikaan jotain muutoksia tuolla kohdunsuulla. Pehmentymistä ainakin oli tapahtunu vajaa kk sit. Mut nyt nää supistelut alkaa olla koko aikasta tekipä jotain tai ei... :( Välillä tuntuu aika pelottavalta, mutta en tiiä kuitenkaan. Ei tää voi tulla ainakaan etuajassa kun muutki on menny yliaikaseks, eihän :s Noh nyt pitää vaan koittaa olla ja odotella huoh...

p.ö.m.p.p.i.s ja "meloni" rv 34
 
Viimeksi muokattu:
Ammiina Voi ei. Toivottavasti ois vaan sitä valkkaria mitä valuu. Sullakin niin vähän vasta kuitenkin viikkoja, että ois vauvan hyvä vielä kasvaa kohdun suojissa :hug:

pömppis Voi kurjuus niitä suppareita. Kannattaahan se mennä käymään näytillä jos yhtään siltä tuntuu. Sulla jo sen verran viikkoja, että turhia käyntejä ei oo. Minä edellisviikonloppuna anopille sanoin että ei oo toiveet kovin korkeella että vauva syntys ennen laskettua, ja miten kävikään, veet meni kahen yön päästä. Edelliset on syntyny 40+3 ja 42+0. Sulla kuitenkin sen verran vähän viikkoja siihen nähen että vauvan vielä kannattas syntyä. Hurjasti tsemppiä ja toivotaan että vauva vielä malttas kohdussa pysyä :hug:

Reilun parin tunnin päästä saan vauvan taas valon alta pois :heart: Onneksi mulla on oma huone, niin vauva on saanu olla täällä mun kans, eikä oo tarvinnu toiseen huoneeseen kuskata lampun alle. Nyt sitten jännityksellä ootellaan bili tuloksia. Eilen illalla ne oli hieman noussu, vaikka poika oli ollu valon alla jo reilu 6t. Onhan tuo onneksi syöny ihan reippaasti, niin jospa ne ois nyt yön aikana laskenu, ja laskis edelleen ku valo sammutetaan.

Marlin ja Vimma 6pv
 
Taas täällä! Plussailin jo vähän aikaa sitten, mutta en uskaltanut tänne vielä kurkkia. Vuotoja on ollut, ja pelko on sen vuoksi kova, koska viimeksi ne merkkasivat kohdun ulkoista. Kävin kuitenkin lääkärillä vuotojen takia, ja papunen siellä oli ihan oikeassa paikassa. Viikoista ei mitään tietoja vielä, kun ei siellä mittailtu. Tärkeimmän sain tietää heti alkuun kun ultraruutua katsoin :heart:
 
pömppis, kannattaa sun varmasti näytillä käydä kun noin kovasti supistelee. Kyllä se vaan voi syntyä ennen aikojaan vaikka aiemmat oliskin menneet yliajalle. Mulla on nyt supistelut vähän rauhoittuneet, kipeitä ei ole enää olleet, mutta harkkareita kyllä päivittäin. Tsemppiä kipujen kanssa!

marlin, miltä siellä arvot näyttää? Hyvä kun saat pitää pojan kuitenkin omassa huoneessasi, niin ei tarvitse olla erossa pikkuisesta :heart:

minnah, onnea hyvistä uutisista ja tervetuloa joukkoon! :)

(.) Onneksi vauva liikkuu tavalliseen tapaansa paljon, niin mieli on vähän rauhallisempi vuodoista huolimatta. Kyllähän se tulehdusriski silti vähän huolettaa, kun tietää että lv:n tihuuttelu voi olla sen takia riski. Jos tätä mitälie vuotoa tulee tänään vielä yhtä paljon kuin eilen niin täytyy soitella vaikka neuvolaan.. Nyt tuo väri ei ole sellainen punertava mitä viimeksi, mutta haju viittaisi lapsiveteen, ei haise ollenkaan normi valkkarille. Inhottavaa tällainen epätietoisuus..
 
Ammiina Laskussa on :) Eilen illalla otettu arvo oli 265 ja nyt aamulla se oli 220. Raja tuolle valohoidolle on 250. Toivotaan nyt kovasti että lähtis tosiaan laskuun, ja päästäs huomenna kotiin. Pelottaa vaan ihan perhanan paljon että jos ne sitten kuitenkin lähtee taas nousuun : /
 
Viimeksi muokattu:
minnah88 onnea hienoista uutisista :)

ammiina/marlin Niin pitää käydä jos alkaa tuntumaan olo nyt sellaselta että ei edes levossa rauhotu. Jotenkin vaan niin epätodellista ois että tulis ennen laskettua. Mut otappa näistä koskaan selvää.
ammiina Käy ihmeessä näytillä lääkärillä niin ei tarvii olla epätietoisuudessa. Saa olla sit rauhallisin mielin että kaikki on kunnossa. :)

p.ö.m.p.p.i.s rv34+1
 
Moikka kaikille!
Pitänee kait sitä minunki vähän aktivoitua tähän kirjoitteluun. On ollut niin skeptinen olo koko ajan tähä raskauteen,että oon kirjaimellisesti välillä unohtanu koko asian.. asiaa auttaa vielä se,että huonoa oloa ei ole juuri lainkaan ja muista oireista löytyy ainoastaan järjetön palelu ja pissatus.
Takana 3km ja hoidoilla aikaan saatu 1v poika. Tämä oli siis todellinen ylläri,jonka ei pitäny olla edes mahdollista luomuna, mutta niin vain näkyy noita ihmeitä tapahtuvan.
Viime raskaudessa oli 15 viikolle saakka verenvuotoja (pahimmillaan useita desejä kerralla) ja paikat aukes sisältäkäsin jo 21+6 viikolla,jonka takia makasin 77vrk täydellisessä vuodelevossa sairaalassa.
Vähän on vaikea iloita,kun 25% todennäköisyys on,et nyt käy samoin.
Tällä hetkellä kuitenkin kaikki näyttää hyvälle ja vuotoja ei ole ollut. Vain seksin jälkeen tulee hiukka tuoretta verta paperiin ja se on jostakin limakalvoilta kotoisin.
Ultrattu on jo pariin otteeseen- maanantaina viimeksi ja siellä se toukka heilutteli käsiään, pituutta oli huimat 2,4cm ja syke pampatteli tosi hienosti.
Np ultraan on aika 28. päivä ja 24. päivä pitäisi käydä niissä verikokeissa.
Ollaan lähdössä marraskuun 19. päivä Kanarialle lomalle ja EN MALTA odottaa-- ihanaa päästä lämpimään ja saa kerranki vaan olla. Mies jää pojan kanssa kotiin,nii mamma saaa tosiaanki lomailla.

Tillu&Minimii 9+4
 
Mä nyt vaan omanapailen itsekkäästi :) Pari viimestä päivää pahoinvointi on löytänyt tiensä mun luokse. Tää on jotain uutta, jota mulla ei oikeestaan oo ollu yhdessäkään raskaudessa. Tulee ihan sairas olo, kun se pahoinvointi iskee :(

Viimeyönä näin ihan karseeta painajaisusnta, että sain keskenmenon. Oli niin todentuntuinen uni, kuin uni vaan voi olla :( Äänet, hajut, maut, tuntemukset, tunteet, ajatukset ja värit. Jos en olis aamulla herännyt, en olisi edes tajunnut näkeväni unta. Veti kyllä jotenkin mielen niin matalaksi se uni, vaikka olikin vain UNI.

Huomenna poksuu viikko 8 ja alkaa yhdeksäs raskausviikko. Multa mnee ihan kokonaan ohi tää alkuraskaus, kun en osaa vaan jotenkaan uskoa, että tästä tulee muuta kuin itkua ja hammasten kiristystä...plääh :/

J&MiniMuru 7+6
 
Anteeksi, että tulee pelkkää omaa turinointia taas tähän väliin, mutta pakko avautua edes jossain.

Tosiaan tilanne töissä on nyt mennyt siihen pisteeseen, että en jaksaisi lähteä töihin. Fyysisesti väsyttää koko ajan, mutta uutta on nyt tämä psyykkisen jaksamisen puuttuminen. Eli jo illalla suorastaan v*tuttaa, kun seuraavana päivänä pitää taas lähteä töihin. Itkettää, stressaa, ei vaan huvita.

Asiakkaina olevat 15-18-vuotiaat nuoret vaan ovat ihan toivottomia. Työskentelen siis edelleen heidän kanssaan yksin, seurana vain alalle kouluttamaton henkilö, jonka tehtävän on valvoa kiinteistöä, ei minun asiakkaita. Ainut saatu apu työnantajalta on työntekijä, joka tulee seurakseni nyt tiistaisin. Mutta neljä päivää viikosta olen yhä yksin näiden nuorten kanssa.

Nyt en vaan enää jaksa niiden piittaamattomuutta, kiittämättömyyttä ja törkeyttä minua ja ympäristöään kohtaan. Joka ainoa roska löytyy lattialta, likaiset astiat sieltä missä niitä on viimeksi käytetty, törkeyksiä (kuten viimeksi "lopeta akka se nalkuttaminen" tai "ime keilaa niin oot hiljaa") ladellaan vasten kasvoja... mitään yhteisiä pelisääntöjä ei noudateta. Käytännössä olen koko työpäivän todella vihainen, pettynyt ja väsynyt siivoamaan toisten roskia, jätteitä, kuuntelemaan törkypuheita, kiroilua, katsomaan huonoa käytöstä ja huutamaan naama punaisena varoituksia.

Tulisipa tähän joku muutos ennen kun mulla lukee sairaslomatodistuksessa syynä burn out. Tästä työstä maksetaan vielä törkeän vähän ja mun "pitäisi" jaksaa tehdä tätä koko elämäni loppuun asti, kun olen kerta vakkaripaikan saanut vuosi sitten.

ralliruutu 15+0
 
miss_piggy
ralliruutu, Oletko koittanut puhua tilanteesta jollekin pomolle? Ota ihmeessä saikkua ennenku sattuu jotain, tai sano että et nyt pysty tuollaiseen työnkuvaan.. Mitä jos joku raivoava teini vaikka potkasee mahaan tai hyökkää päälle...

23+0, poks
 
miss_piggy, Eilen laitoin pomolle illalla vielä sähköpostia asiasta, ja hän soitti vielä puoli kahdentoista aikaan kysyäkseen, mitä voitaisiin tehdä. Hän oli sitä mieltä, että syysloman jälkeen katsotaan tosissaan, että minun työni siirtyisi toiseen paikkaan ja tämä nykyinen työpiste suljettaisiin. Meille on muutenkin tulossa tuosta paikasta muutto joulu-/tammikuussa, ja esimies oli sitä mieltä, että paikka voitaisiin sulkea etuajassa muuttovalmisteluiden takia. Tammikuussa palvelut jatkuisivat sitten toisessa paikassa, ja se ikävä kyllä tarkoittaa samojen asiakkaiden jatkamista siellä. Mutta jos kaikki menee hyvin, niin mulla ei olisi kuin kuukauden verran töitä siellä ennen äitiyslomalle pääsemistä :)

Joosukka, todella ikävä uni, ei varmasti luo uskoa tulevaan :( Kai ne omat alitajuiset pelot vaan muuntuvat nukkuessa ikäviksi uniksi, vaikka unet ei mitään pahaa enteilisikään. Jaksamisia ja parempia unia :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
wallaroolle paljon tsemppejä ja vauvalle paljon hyviä päiviä kohdun suojissa!

ralliruutu: inhottava tilanne. Toivottavasti onnistuu toi työpaikkajuttu siten, että saatte aikaistettua muuttoa.. Ja mitä uniin tulee niin ne on vaan unia. Ehkä käsittelet vielä alitajuisesti toisen vauvan menettämistä ja se ilmenee sitten tolla tavalla?

Joosukka: ajattele, että oot jo viikolla 9! Mä osaan niin samaistua sun fiiliksiin.

minnah88: Jes! Sinäkin täällä! Riviä odotellessa :)

En varmaan edes huomannut nyt kaikille kommentoida ja pientä palstahiljaisuutta pitäneenä oon varmaan unohtanutkin jotain. Tavallaan pieni neuroottisuus on nostanut päätään, mutta eri tavalla. En ole enää jatkuvasti paniikissa vaan enemmänkin välinpitämätön. Siis älkää käsittäkö väärin, rakastan kohtuni suojattia yli kaiken, mutta kaikki tuntuu vain niin oudolta. Nekin pienet ja vähäiset oireet mitkä mulla oli on kadonneet. Ollaanko nyt seesteisessä keskiraskaudessa vai mistä tämä johtuu? Yksinkertaisesti tuntuu siltä, että unohdan välillä koko raskauden. Tai en unohda, mutta mieleni käskee unohtamaan jotenkin. Ja niin kamalaa kuin se onkin, niin aina en vaan jaksa ajatella koko asiaa. Tuntuu, että on niin loppuunkulunut noiden ekojen viikkojen aikana siitä pelkäämisestä ja stressistä, että nyt on pakko aivojen saada levätä.
Unet on saapuneet tännekin. Pääsääntöisesti ne on kai ihan positiivissävyisiä ja joka unessa, missä on mukana vauva niin hän on tyttö. Ihan jännäksi käy kun rakenneultraa odottelee..
 
Fujin Mä olen kanssa "väliinpitämätön" tän raskauden suhteen. Mä en laita kättämahalle, niinkuin aina ennen oon tehnyt. En suostu oikein edes ajattelemaan elämää mun sisällä, Toukokuuta kyllä, mutta tuntuu jotenkin, että se lapsi sitten vaan tipahtaa jostain katosta syliin :D Mä ärsyynnyn jos osotetaan jotain huomiota mun mahaan tai raskauteen, koska mulle sitä ei ole, ei viellä. Mä mietin jo nyt kaikkia niitä juttuja, joiden vuoksi on ihan ok. jos tää meneekin kesken. Ihan kamalaa. Mä en niinkään pelkää sitä keskenmenoa, mä pelkään sitämiten romuksi menen, jos niin käy. Mä en enään tän raskauden jälkeen aio raskautua. Tää jää viimeiseksi, kävi miten kävi. Koska mä huomaan, että tää käy jotenkin oudosti mun psyykkeelle ja pelkään, että vaikuttaa siihen, mitä tunnen vauvaa kohtaan. Mitä, jos mä en rakastukkaan siihen samoin kun oon rakastunut kaikkiin muihin heti? Mitä jos tää sama fiilis jatkuukin synnytyksen jälkeen? Ensimmäistä kertaa elämässä mä tavallaan pelkään ja panikoin ihan eritavoin kuin koskaan ennen yhdessäkään raskaudessa.

Ja jotenkin, tosi oudosti, mä olen vihainen ihmisille jo valmiiksi siitä, että kun ne saa tietää mun raskaudesta. Mä en ees osaa selittää tuota tunnetta, muuten kuin että se on hullu. Mä en yksinkertaisesti haluais, että kukaan muu tietäis, kun mun mies (vaikka muutamille oon pakottautunut kertomaan). Edes omalle veljelle en oo voinut kertoa..en vaan pysty ja mua ärsyttää ajatuskin, että se tietäis tästä :D
 
Ihana, pieni perhonen syntyi 10.10. 26+2 mitoin 970g ja 34cm. Synnytyksen käynnistyminen oli seurausta infektiosta, joten huonoa tuuria jälleen kerran. Toivotaan tästä eteen päin parempaa onnea pikkuisen polulle. Olosuhteisiin nähden tyttö voi hyvin ja tilanne rauhallinen, nasaalin avulla hengittelee itse. Niin hento, hauras ja koskettava näky, mutta toivottavasti sitkasta tekoa. Iloa, onnea, pelkoa ja huolta.. hetki kerrallaan eteen päin!

Paljon onnellisia ja mahdollisimman huolettomia raskauspäiviä teille muille!

wallaroo + Viola-tyttö
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä