Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

miss_piggy
wallaroo, tsemppiä teille sinne kaikille, ja vahvistumista pikkuiselle! :heart:

).( Olin aamulla vähän paniikissa kun pariin päivään ei oo tuntunu liikkeitä kunnolla...aamusella tökin ja liikuttelin mahaani varmaan tunnin eikä mitään reaktiota mihinkään suuntaan. Sitten otin avuksi vartalovoiteen ja hieroin mahaa, niin tuli pari pientä potkua. Nyt kun istun koneella, niin tuntuu taas tutut muljahdukset :) Kyllä se vaan niin on, että keskenmenon kokenut ei osaa täysin rentoutua uudessakaan raskaudessa, vaan se pelko on mukana koko aika. Menin vielä dopplerinkin myymään, mutta toisaalta ihan hyvä.
Mutta, olenkin kiitollinen aina kun uusi raskausviikko pyörähtää käyntiin, jos vaikka jotain tapahtuu, niin mitä enemmän viikkoja, sitä paremmat mahdollisuudet kuten wallaroon vauveli todisti :)

23+1
 
Paljon onnea wallaroo pienestä ihmeestä ja kovasti grammoja sinne suuntaan! :heart:

Miwwi: RU:hun ON liian pitkä aika :D En käsitä miten sitä onkaan jaksanut odottaa np:tä. Koska sulla olikaan rakenteiden tsekkaus? Meillä on 26.11.
 
Onnea wallaroo :heart: Toivotan paljon vahvistumista pienelle :)

Päivittäin olen käynyt lukemassa tällä mutten ole vain saanut kirjauduttua ja kommentoitua...

Kanellan kuulumisia mietin vieläkin välillä...

Tuntuu että mä oon ollut jo ikuisuuden raskaana, aika ei vaan kulu...

stellini 34+3
 
Täällä ei suurempia, olen sairaslomalla selkäkivun vuoksi vuosilomaan saakka. Vuosiloma alkaa 21.10 ja siihen heti perään alkaa äippäloma. Koetan kovasti keksiä päiviin jotain tekemistä, toimettomana on inhottava oleilla mutta kovin raskasta tekemistä ei kroppa enää kestä. pöh, miusta tulee mökkihöperö.. :D

Equus ja SaimaSulevi 32+2
 
Wallaroo, paljon onnea teille ja voimia pikkuiselle <3

Kanellan kuulumisia olen minäkin usein miettinyt..

Marlin on varmaan jo päässyt pojun kanssa kotiin? <3

Täällä käytiin pe LKS:ssa asti näytillä kun epäilytti onko koko viikon jatkunut vuoto taas lapsivettä, ja vauvan liikkeitäkään ei enää tuntunut tavalliseen tapaan.. Onneksi oli väärä hälyytys ja kaikki oli hyvin! Perusteellinen lääkärin tutkimus antoi kyllä mielenrauhaa loppuviikoille. Vuoto ilmeisesti on vain valkovuotoa, se kuulemma monilla muuttuu loppuraskaudessa tosi vetiseksi ja runsaaksi. Hyvä tietää! Vauvakin on taas alkanut liikkua entiseen tapaan, onneksi. Tänään sain ihanan yllärin kun ystävät järjestivät vauvakutsut <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hellou! Mahtuuko mukaan?

Mä plussasin viime viikolla, heinäkuisen keskenmenon jälkeen. Helmikuisissa ehdin kirjoitella jonku aikaa, kunnes sit 7-viikon jälkeen meni kesken. :( Uus la ois 15.6.2014, mutta tulee luultavasti siirtymään vähän eteenpäin, ku ovis oli myöhässä.

Oon niiin onnellinen tästä plussasta, mutta on vaikea luottaa siihen, että raskaus jatkuisi. Testejä piti tehdä monta, yks on vielä jemmassa, ku haluan nähdä ne tasavahvat viivat. Ja digitesti näytti pe Raskaana 1-2, nii haluan nähdä eteneekö viikot, joten viikonloppuna teen vielä toisen.

Varhaisultra oli pakko varata. Se on 29.10, eli parin viikon päästä. Ja aika matelee!!!

Mulla oli vahva plussaolo jo ennen testiä, tissit tuli nii eri tavalla kipeiksi. Jano oli, ja on vieläki jatkuvasti. Närästystä on myös. Ennen plussaa oli pari krt äkillistä nenäverenvuotoa.

Välillä harmittaa vieläki se km, viikkoja ois nyt jo yli 21, jos raskaus ois jatkunu. Ja nyt kaikki alkaa alusta... Silti oon maailman onnellisin siitä, että jo näin pian tärppäsi uudelleen. :)

Onnellista odotusaikaa kaikille! <3 ja Onnea nyyttinsä saaneille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Fujin
miss_piggy
Täällä oli tänään neuvola, kaikki kunnossa ja tyyppi potki taas villisti kun kuunneltiin sydänäänet :) Sokerirasitukseen varasin ajan, ja se on 7.11. Kuukauden päästä eka neuvolakääkäri. Kela:lle sain vietyä tänään kaikki lappuset, ja nyt odottelen äitiyspakettia sitten saapuvaksi :heart: Tosin työnantajille mun piti vielä viedä sellaset kelan laput jotka pitää täyttää, ja toimittaa kelaan, kun onneksi mun äippäraha lasketaan vuoden 2013 mukaan, kun tienasin tänä vuonna enemmän mitä vuonna 2012.

23+3
 
Onnea uusista pikkuisista! Ja wallaroon pikkuruiselle hurjasti kasvamisvoimia!

Oltiin koko viime viikko syyslomalla ja en siksi ole täällä ollut viime viikolla. Olipas jo kova ikävä palstailua :). Ihana viikko oli, mutta rinnat kiusasivat edelleen kipuilulla ja ulospäin näkyvillä turvotuspateilla. Kävin lääkärilläkin joka sanoi, että ovat tiehyetukoksia. Kaikkea tämä raskaus teettääkin.

Muuten aika seesteinen olo nyt. Huono-olokin on vähän viimeinkin helpottanut.
Vauva potkii kovasti ja ensi viikolla on neuvola ja kahden viikon päästä paljon odotettu ylimääräinen ultra!

22+2
 
Mistä muuten tietää että tihkuu lapsivettä? Mulla on jo jonkin aikaa tullu vuotoja, neuvolassa kysyi että onko mulla vuotoja ollu ja että on ihan normaalia, mutta mistä sitten taas tietää että on vain valkovuotoa?
 
miss_piggy
Mistä muuten tietää että tihkuu lapsivettä? Mulla on jo jonkin aikaa tullu vuotoja, neuvolassa kysyi että onko mulla vuotoja ollu ja että on ihan normaalia, mutta mistä sitten taas tietää että on vain valkovuotoa?
En kyllä osaa vastata, muutaku sen verran, että mulla tulee valkovuotoa sen verran paljon että joka päivä on pakko käyttää pikkuhousun suojaa. Ja valkovuotohan voi olla aika vetistä myös. Mutta kai se lapsivesi on verrattavissa ihan nestemäiseen vuotoon, ja sen erottaa jotenki valkovuodosta...

23+4
 
Olen ottanut näihin vauvahommeleihin vähän etäisyyttä, olen tosin toisella silmällä käynyt täällä teitä lueskelemassa silloin tällöin.

Kontrolliultrassa käyty, istukka edelleen vähän irrallaan (prkl), tosin rako snadisti pienentynyt. Voipi olla, että kuroo kiinni ilman tiputtelua, voipi olla, ettei. Sen verran kivasti on kohdunkaulan lähellä, että ihme on jos ei tiputtele. Aika näyttää. Mutta selittyipä se alun vuoto ihan sillä, että istukka otti ja irtosi reunasta mystisistä syistä.

Alkio sen sijaan taas sai pari päivää lisää, nyt 9+3. Eli tyyppi on 1½ viikkoa isompi kuin mitä normimenkkasyklillä laskettuna. Hämmentävää. Jos mä olisin käyttänyt ovulaatiotikkuja, ovishan olis mennyt viuhahtaen ohi koska kuka nyt noin aikaisin olis osannu alkaa tikutteluja?

Eli lepo jatkuu, ei uskalla tässä yhtään innostua kun on pelko perseessä koko ajan. Seuraava kontrolli/niskaturvotusultra omana synttäripäivänä 1.11. Viturallallei, voipi tulla maailman paskin synttäripäivä evö.

Nimim. Pessimisti ei pety
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Ensinnäkin onnittelut kaikille nyytin saaneille ja Wallaroon pikkuiselle kovasti vahvistumista :heart:

Tervetuloa myös uusille plussanneille :)

miss_piggy Mullahan kans tuota valakovuotoa tulee tosi reippaasti, välillä oikeen lorahtelee pikkuhousunsuojaan. Eikä tosiaan puhettakaan, että ilman suojaa vois päivisin olla.

ON: Täällä eilen ultrassa käyty ja A vauva painoi 605g on edelleen perätilassa ja B vauva 580g ja on raivotilassa, painoeroa 4% joka on hyvä.
Napanuoravirtaukset oli kunnossa ja pikkuisilla muutenkin kaikki loistavasti. Nyt näytti tällä kertaa että tuo B vauva olisikin se joka on tulossa aikaisemmin pois eli onkin A mutta sitä ei papereihin lähetty vaihtamaan ettei mee sitten ihan sekasin koko touhu :)
Mulla nuo pikkuset pitää kyllä semmosta mylläkkää välillä tuolla mahassa että on paikat kovilla. Toinen puskee päätään tuonne kylkiluihin ja toinen rakkoon, potkuja ja nyrkkeilyä satelee pitkin mahaa. Häpyliitoskivut on mulla välillä ihan järkyttäviä ja tuntuu ettei käveleen pääse ku käy niin kipiää ja veet valuu välillä oikeen silimistä :( Ja nuo kannattimet on meleko lujilla välillä.

Mää laittelin Kelan paprut jo reilu pari viikkoa sitten maanantaina, saman viikon perjantaina tuli päätös ja pakkauksetkin saapu kotiin viime perjantaina :) Nyt mun pitäs sitten lähtä juoksuttaan tuo sairaslomatodistus työkkäriin ja kelalle kun maanantaista lähtien oon sairaslomalla supistusten takia. Kohdunkaula ei ollut enään kova vaan aavistuksen pehmentynyt mutta sitä oli ultralla se 4 cm ja käsin tunnustellen se 3 cm jälellä, niin nyt sitten vaan otetaan rauhallisesti eikä hilluta isommin ettei supistukset ala kypsyttään paikkoja enempää. Maanantaina mulla onkin sitten neuvola ja taas pääsee puntarille kattoon palijoko sitä painoa on tullu, tosin viimeksi kun kävin niin koko raskauden aikana aika maltilliset 4,5 kg on nyt vaan tullu :)
Seuraava ultra on 12.11 ja samoin tuo toinen sokerirasitustesti myös.

Mukavaa syksyä kaikille mammoille :heart:

zannukka ja Hinku&Vinku 24+3
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja miss_piggy
miss_piggy
zannukka,koitahan vaan lepäillä että kaverit pysyy matkassa :) Mullaki on tuon valkkarin kans sellanen, että aina ku ajattelen että no nyt oon vähän aikaa ilman suojaa, ja sitte ku menee vessaan, niin taas on ylläri tullu :p

Täällä on jännä ku toisina päivinä tuo potkii enemmän ja toisina on hiljasempaa. En tiä onko se nyt jotenki rauhallisempi senki takia ku mulla on pientä flunssaa ja olo on jotenki nuutunu. Aattelin kyllä neuvolassa ottaa sen influenssa-rokotteen jonka saa ens kuusta lähtien ilmatteeks. Vielä tuli kaiken muun hyvän lisäks taas semmonen inhottava lihaslukko tuonne selkään, niin oli yöllä taas vähän tuskasta, aina ku käänsi kylkeä niin sattui ihan tohon rinnan etupuolellekin :( Onneks sentäs on oikealla puolella, jos ois vasemmalla niin tuntuu että se ottaa ihan sydämestä.
Aku-koukulla tuota oon yrittäny auki runnoa.

23+6
 
miss_piggy Eihän tässä muuta voi kun ottaa rauhallisesti ja koittaa välillä nauttia näistä kivuttomista hetkistä. Mulla on kans muutamina päivinä krampannu oikeelta puolelta selässä lihakset. Yleensä just sillon ku tuo A vauva tuolla alakaa kunnolla myllään, kai se sitten puskee itteensä jotankin kummaan asentoon niin saa nuo lihakset kramppaamaan :(
Voihan tosiaan olla, että sulla se flunssa vaikuttaa siihen, että kaveri on vaisumpi masussa. Mulla näillä kaveruksilla on jo selekä rytmi ja aamulla jumppailevat ku herään, päivällä sitten yleensä joskus siinä 4-5 aikaan on kunnon rallit ja illalla ku kattelee sohvalla telkkua ja ku nukkumaan menee niin alkaa taas jumppatuokiot. Tuo A vauva vaan potkii välillä ikävästi tuonne suoleen ku istuu esim. kovemalla jakkaralla, eikä se tunnu yhtään mukavalta. Mutta pääasia että liikkuvat niin tietää kaiken olevan hyvin :) :heart:
 
Miwwi, lapsivesi on yleensä väriltään vaaleanpunertavaa ja siinä on sellainen vähän makeahko ominaistuoksu. Mulla tuo haju on jäänyt niin hyvin mieleen ekasta synnytyksestä että tunnistin sen heti kun vettä oli tihkunut. Nyt sitten lorisee valkkaria melkeinpä tauotta ja kävin varulta näytillä vaikka väri olikin kirkas, haju kuitenkin jotenkin outo.. Onneksi osoittautui nyt vain vaarattomaksi valkkariksi, se onkin tosi yleistä että sitä tulee reilusti. Aika harvinaista tuo lv:n tihkuminen kuulemma on.

Zannukalle tsemppiä saikulle! Hyvä että pikkuiset tosiaan liikkuu, vaikka onkin aika tuskaista välillä..

(.) Täällä ei mitään kummempaa rytmiä ole vaavilla vaan liikkuu lähes koko ajan. Onneksi. :) Kyllä ne harvinaiset pitemmät hiljaiset hetket sitten säikäyttääkin kun yleensä on meno päällä niin tiuhaan! Ma neuvolaan meno mullakin.

Ammiina ja pikkupeikko 35+0 POKS
 

Yhteistyössä