ketään [b]taloushallinnon[/b] ammattilaista paikalla????

bree
taseessa on debetissa varasto,600 myyntisaamise 7400t kassa550, sekki 2820 , kalusto 2250 ja kreditissä omapääoma 1800 lainat 3500 ostovelat 5250 voitto 10670

tuloksessa debetissä kalustonp. 750, varastonmuutos 400 korot 80 toimistot.50 sähkö 200 vuokrat 600 ja ostot 5250

poika kaatoi jo mun tehtäväpaperille kaakaonsakin, varmaan parempi aloittaa ihan alusta...
 
bree
alkuvarasto oli 1000? sen laitoin varaston debetiin, loppuvaraston arvo 600 joten laitoin varastotilin kreditiin 400 ja vastakirjauksen varaston muutoksen debetiin..

en tiiä menikö oikein.

kaluston arvo oli 3000 ja siitä piti tehä 25% menojäännös poisto, eli laitoin kaluston kerdittiin 750 ja kalustonpoiston debetiin vastakirjauksen
 
Wilmuska
Alkuperäinen kirjoittaja bree:
alkuvarasto oli 1000? sen laitoin varaston debetiin, loppuvaraston arvo 600 joten laitoin varastotilin kreditiin 400 ja vastakirjauksen varaston muutoksen debetiin..

en tiiä menikö oikein.

kaluston arvo oli 3000 ja siitä piti tehä 25% menojäännös poisto, eli laitoin kaluston kerdittiin 750 ja kalustonpoiston debetiin vastakirjauksen
Kyllä nuo viennit ihan oikein meni. Entä muut saldot? Onko ostovelkoja tai myyntisaamisia maksettu kesken kauden jotka nyt sekottaisivat? Paljonko on myynti? Kassan ja pankin saldot kannattaa myös tarkistaa.

 
Wilmuska
Alkuperäinen kirjoittaja bree:
yksi hyvityslasku piti tehdä myydyistä tavaroista, sen laitoin myyntien debettiin ja myyntisaamisten kredittiin. voiskohan siinä olla virhe

kiitos sulle avusta =)
Ihan oikein meni. Ja otithan sen huomioon saldoissa?

Eipä tässä mitään. Onko kyseessä pitkäkin tehtävä? Jos kertoisit mulle niitä tehtävänantoja niin voisin kertoa miten ne kirjataan

 
toinen tilikausi pitäisi vielä laskea, mut mun täytyy alkaa laittamaan lapset ensin unille ja tehdä yötöinä.

Meillä oli vasta koe ja sen sain menemään täysin oikein, nyt vaan tuli tosi paha ajatuskatko ja tämä virheiden etsiminen ei ole mulle vielä ihan helppoa ;)
Toivottavasti muuttuu helpommaksi kun näitä tekee enemmän.
 
Wilmuska
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
toinen tilikausi pitäisi vielä laskea, mut mun täytyy alkaa laittamaan lapset ensin unille ja tehdä yötöinä.

Meillä oli vasta koe ja sen sain menemään täysin oikein, nyt vaan tuli tosi paha ajatuskatko ja tämä virheiden etsiminen ei ole mulle vielä ihan helppoa ;)
Toivottavasti muuttuu helpommaksi kun näitä tekee enemmän.
Helpommaksi se muuttuu, usko pois. Mutta niinhän sitä sanotaan, ettei kirjanpitoa voi oppia ilman virheitä - yrityksen ja erehdyksen kautta voittoon!

 

Yhteistyössä