Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

love- onko sulla nyt käyntiä sit ennen pe ollenkaan? Moni päiväseks ne siis viljelee, 5? Tuleeko mitä tukilääke muutoksia? Siis jos et muuten tiennyt, niin luget on kai loppu ja toimittajalta ei saa lisää, ellei tilanne ole tällä viikolla muuttunut. Muualla ainakin sit määrätty lutinusta tilalle.. Pitääkö tuki alottaa jo ennen siirtoa pidemmälle viljeljellyn kaa?
Tervetuloa kukkanen..
 
Nytpäs tuli kysymystä! :p Ei oo käyntiä ennen perjantaita. Tiistaina otettu pallerot sulille ja pe siirto nii mitäs siitä nyt tuleekaan kolmen pvn alkioilla.. onko ne sen 5 tai 6 päiväsiä. Tukilääkkeistä ei mitään käryä, näkee kai sitten pe :eek: tosin levyllinen on lugeja vielä kotona, että niillähän alkuun pääsisi mutta katsotaan mitä lääkäri sanoo.
Eikä ole mitään sanottu tukihoidon aloituksesta.. kun ilmoitin ovisplussan polille, kätilö sanoi että täällä on tällainen ja tällainen maininta jatkoviljelystä, joten pitää vielä lääkäriltä kysyä, laittaa viestiä tai soittaa sitten. tuli vain viesti milloin ja monelta siirto, ei muuta (n)

No nythän tää meni jännäks tää odottelu! :ROFLMAO:
 
Kyllä varmasti itseänikin kiinnostaisi sun asemassa! eikä se mitenkään väärin ole ;) tuun vaikka sitten perjantaina kertoile lisää, jos vaan on mitään kerrottavaa.. tuntuu vähän vähäpuheisia lääkärit olevan yleensä.. perusohjeistukset ja eikun onnea matkaan vaan, soittele sit joskus tyyliin :D mut on odotukset ehkä taas astetta korkeemmalla ja toisaalta taas ei oikein tiedä mitä odottaa. Eniten ehkä odotan sitä että soittaavat kuitenki ettei mitään tästä tullu, yksikään alkio ei jatkanut kasvuaan (n) luulen että hoidon tähänastisin piinaviikko on tulossa! :whistle:
 
Tänään sain melkein sydärin, soittivat polilta aamulla!! olin jo ihan varma et nonii, ne meni siinä. Mut alkiot oliki niin vauhdikkaasti lähteny kasvaa että siirto siirty tälle päivälle! ja ainaki kolme meni pakkaseen vielä, huomenna selviää meneekö se hitainki eli neljäs :love: oli kuulemma tosi hyvia blastokysteja ja limat tosi hyvät, että jos nyt ei tärppiä tule nii mää luovutan. :cautious: En ehkä, mut kuitenki, jos ei tän paremmin voi mikään olla nii on se prkl jos ei taho onnistuu, nii ei sit onnistu.

Huomenna pistelen gonapeptylin ja lugeilla se kaks viikkoa, oli taas tullut toimittajalle! muuten siis mennään ihan samalla tavalla kuin aikaisemmissa passeissa, pari viikkoa lugeja ja sit testaillaan. Ja nythän ois sitten ainakin se 3 kiertoa tän jälkeen mahkuja tehdä jos ei tästä tärppää, se ainaki yllätti. Olin aivan varma että maks. se yks lähtee jos sekään, mutta että kaikki 5! :love: tosin se viimenen kasvatellaan vielä huomiseen ja katellaan et pääseekö sekin pakkaseen vai ei.
Lääkäri sanoi sitä että nyt kun on viiden päivän alkioista kyse ja se siirretään kohtuun, niin kiinnittyminen on todennäköisempää koska alkion päivät vastaa sen olinpaikkaa kohdussa paremmin kuin kolmen päivän alkiolla. Ja ei tässä vaiheessa se siirto päivä ole niin päivälleen kuin nuoremmilla alkioilla, että se päivä liian aikaisin tai liian myöhään ei vaikuta mitenkään. Saa nähä haluisko tää tarrata kiinni ja pysyä loppuun asti kyydissä.

Ekaa kertaa muute näin ultran kautta näytöltä mitä tapahtuu :) näytti vielä siirron jälkeen missä on alkio tällä hetkellä, oli ihan kiva olevinaan ymmärtää kerrankin jostain jotain :p sitä unohdin kysyä, kun erään artikkelin luin, niin siellä oli mainintaa että on halvempaa ja kannatavampaa (jos en nyt ihan höpöjä puhu) tehdä pidempi viljely, niin miks penteleessä sit ensi pitää tehdä miljoonia ja miljoonia paseja ennenku ehkä suostutaan viljelee pidemmälle? :cautious: jos se niinku ois halvempaa myös sairaalan kannaltakin.. vai onkoha siinä sit enempi jotai riskejä tai muuta vastaavaa jos siihe ei niin herkkään lähdetä..
Infoilleppas sitten miten sun kierron kanssa menee! :)
 
Huippua, onnea ja menestystä kyytiläiselle! :love:

Mutta siis mitä v*ttua!!!! Käydäänkö me muka tosiaan samalla polilla! Miten saatanassa on mahdollista et toinen joutuu vuodesta toiseen tahkoamaan niin fuckin paskoilla 2-3 päiväsillä ja toinen 2 pas:sin jälkeen saa blastokystiksi viljelyn ja kehunnan että niillä on parempi mahis onnistua! Saatana että nyt ärsyttää ja vituttaa! :mad: Anteeks! Oon olevinaan ollut ihan tyytyväinen tohon toimintaa, mut näköjään taas kerran tieto lisää tuskaa!!! Ja alkajaisiksiki teillä ollut vaan yks inssi, meniitäkin ovulaatio induktioita ja inssejä tahkottiin eka vuosi, en siis ees muista monta.. Luoja räjähdän ärsytyksestä nyt kyllä, sopivan harmaa päiväkin sitä maksimoimaan! Tänäänhän mulla on siellä käynti, mut arvaa vaan saanko taas suustani mitään ulos, kun oon sellanen et sit vaan nousee palakurkkuu ja alan itkee ja tyyliin hyperventiloimaan (no en nyt sentäs) koita siinä sit keskustella vakavasti tai vaatia jotain.. :cry: Jos mie tän tekstin tästä tulostasin ja löisin sille käteen!!! :whistle::D

Kuka lääkäri sulla nyt oli? Kyllähän sie nyt todellakin onnistut. (y)
Ja mie jatkan vaan tahkoomista niillä sintellä, enkä saa koskaan vauvaa :(
 
Älä luovuta! ja musta tuntuu et nyt se on lekurista kiinni sulla! ulla oli nyt tekee tän siirron ja ei sekään ois blastojen kaa lähteny leikkii mutta esa rupes suunnittelee sitä viime siirron yhteydessä niin sanoin että sitä suunniteltiin ja näin sovittiin jos vaan on kiertoon nähden mahdollista ja kyllä se sit tehtiin. Onko sulla joka käynnillä aina se Vanha-Perttula?? että jos joku kerta satutkin käymään ihan vaikka vaan ultrassa siten että ulla ois, niin reilusti vaan kysäset miten jatkokasvatus onnistuisi oot lukenu et blastoilla ois paremmat mahkut ym, kyllä ne sit sieltä kertoo että miten on. Ja vaikka sanot että toinen lääkäri lupaili että kokeiltas niin kyllä se siitä lähtee! en tiedä onks niillä sähköpostia tai jotain jos vaikka sitä kautta kysyis ihan et oisko mahkuja päästä toisen lääkärin kanssa juttelee ym.

Ymmärrän että ihan varmasti ottaa hermoon! ottaisi minuakin. Se pitää vaan sun rohkeesti aukaista pääs, ettei käy niin että kaikki jää sisälle ja sit joskus parin kkn jälkeen räjähdät ihan kunnolla :D

Toivottavasti tekin nyt saatte sitten tulosta tai pääsisitte edes hoidoissa eteenpäin tulosten saavuttamiseksi! ja kiitokset tsempeist! :love:
 
Esa (y) oli siis.. Eka olin et höh, enhän mie sen eessä kehtaa itkupotkuraivareita vetää :oops: mut no ihan jees meni, ei kyllä mitään selvinnyt.. Mut puhu siitä et onhan se mahdollista jatkoviljelläkkin jos ajotus täsmää.. Kysyin myös kortisoonista, sano et se nyt oli jossain välissä ns. muotia, mutta et ei lääketieteellisesti todistettua et ois hyötyä ellei, vastaaineita, tai jotain autoimmuuni hässäkkää.. Jotain se kans et jos sitimulaatiokiertoon siirtäs.. Mut siis en oikeen tiiä mitä se sit ku sanoin että niin siis kyllä mulla tulee oma mollukka vähän vaan hitaati... Ja sit ens to-pe on poli kiinni, eli ei siirtoja sillon.. Ei nähnyt vielä johto follia, ti käynti ja tilanteen mukaan sit mahd. seuraava ma siirto, jo ei ovis ehdi mennä.. Siis kaikki auki ti asti.. Oman oviksen mukaan tuskin ois se seuraava ma myöhänen, mut et kannattaako sitä sit enää siirtää.. Paitsi jos jatko viljely, mut onnistuuko se vkl aikana.. Noh ens kerran taas eri läänäri ja plaaplaa.. Pyh!
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Heippa!

Olen sivusta seuraillut teidän jutustelua jo pidemmän aikaan ja nyt sain aikaiseksi kirjoittaa itse kokemuksistani. Tämä vertaistuki on kyllä korvaamatonta.

Tuosta jatkoviljely aiheesta kun teillä on paljon kysymyksiä niin voin siihen itsekkin vastata. Meillä takana kaksi tuoresiirtoa ja 7 pasia eikä yhtään raskautta. Alkiot olleet top-luokkaa tai hyviä, aloin itse jo jossain välissä kysellä jatkoviljely mahdollisuuksia kun jatkuvat pettymykset alkoivat kalvaa mieltä, vuonna 2014 se ei onnistunut kun viljellä kolmipäiväiseksi, koska polilla ei ollut sopivia "litkuja" siihen. Sitten ne pari viimeistä alkiota ei jatkanut kehitystään tai selvinnyt sulatuksesta. Pidettiin luova tauko kaikesta aiheeseen liittyvästä yhteensä vuosi, laihdutin reilusti yms. Nyt lähdettiin alkuvuodesta viimeiseen koitokseen, ja koko satsille oli tarkoitus tehdä jatkoviljely blastoiksi asti. Olin aivan kauhusta kankeana että yksikään ei varmasti jatka alku metriä pidemmälle, mutta toisin kävi 21 muniksesta oli 19 kypsää joista kaikki hedelmöittyi normaalisti, 2 3pvä top alkioo, 8 5pvän ja 3 6pvän blastoo pakkasessa. Tuoresiirtoa ei voinut tähän hoitoon tehdä, hyperstimulaation takia. Olin aivan järkyttynyt hyvällä tavalla tuloksesta. Elikkäs nämä jatkoviljely "liemet" lienevät uusi juttu nyt, E oli hoitoa suunnittelemassa. Tarkoitukseni ei ole leukia pakkas saalilla, se määrä ei takaa sitä ihaninta loppu tulosta ja meillä noita siirtoja takana jo useita, mutta siis haluan luoda teille tsemppiä hoidoissa ja kyllä ne yrittää varmasti parhaansa siellä vaikka aina ei siltä tunnukkaan. Tiukassa kaikki oma ehdottama on aina välillä, mutta kokeiltu on kortisonista gonapeptyyliin kaikki, nyt tämä jatkoviljely uutena. Ja sattui vielä ihana labranhoitaja joka kävi viikonloppuna katsastamassa ja pakastamassa meidän palleroita siksi jatkoviljely onnistui. Minusta kaikki muuttui tähän kolmanteen hoitoon, ihan ku kaikki olis laitettu peliin ja kaikki yrittää parastaan että hoito onnistuisi. Vai liekkö vuoden tauko tehnyt tehtävänsä omalle mielenterveydelle :)

Jospa tuosta minun sepostuksesta nyt jotain selvää saa, kaikille kanssa sisarille hyvää kevättä ja mahdollisimman nopeita onnistumisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja Domi
Kiitos tsempeistä :) nyt ensimmäiset piikit nahassa..saa nähdä mitä tuleman pitää!itekkin oon seuraillu tätä ketjua pitkään..ja nyt vasta rohkenin kirjottaa. kaikki lukiat rohkeesti mukaan ois kiva vaihtaa ajatuksia myös ihmisen kanssa joka on hoidoissa alkutaipaleella niin kuin minäkin :) mutta toivon kaikille onnee matkaan..jospa se kevät tois plussatuulet mukanaan <3 :)
 
VoiKukka:) ompa tosiaan mahtava saalis tullut ja noin moni jaksanut pitkälle, kyllä noista jo luulisi useammankin onnistumisen saavan. Millon teillä nyt sit on eka PAS? Vai onko ollut jo. Ja joo tosiaan kyllähän siellä kaikki varmasti yrittä parhaansa, oma turhautuminen vaan saa kaiken tuntumaan niin piiiip.. Mut jostain syystä minusta kyllä E:stä huokuu jotenkin sellanen jäätävä ammattitaito ja halu/uskallus kokeilla eri asiaoita. En tiiä miksi, mut sit kun se sattuu mulle kerran vuoteen niin eipähän siinä sit..
Kukkanen> tsemppiä sullekkin hoitoon. Itsellä tuntuu oleavn niin ikuisuus inssestä ettei oikeen ees musita mitä se oli..
Ja kiva tosiaan saada enemmän porukkaa kirjoittelemaan, eli kaikki vaan rohkeasti mukaan.
love-!!?!?!? Ootko säää niiiin raskaan?!!! ;):D Mitä tuntemuksia siis?
 
Moikka!
Domi, seuraavaan kiertoon on tarkoitus tehdä PAS, yks kierto piti olla välissä et kroppa palautuu kunnolla. E on kyllä huipputyyppi, hänen kanssa on ollut mukava asioida :) Mutta tosi harvoin sattuu olemaan lääkärinä. Mieki järkytyin saaliista, kun aikaisemmat hoidot eivät todellakaan ole onnistunut noin hyvin. Tottakai olo on toiveikas, mutta silti jalat jämäkästi maassa kiinni kun niin monta siirtoo ja pettymystä takana. Ensimmäisestä inssistä tulin raskaaksi vuosia sitten mutta se meni alkuunsa kesken. Meille teki todella hyvää tuo tauko, kun niitä hoitoja tahkoaa vuosikausia ja elämä pyörii niiden ympärillä on se tosi rankkaa. Joka kerta toivoo että jospa nyt mutta sitten se pettymys, voi paska et tuntu pahalta.
Nyt uudella innolla ja kiloja keveämpänä on hyvä jatkaa...
love- kuulumisia minäkin kovasti odottelen :)
kukkanen> on alku taipaleella hoidoissa, toivotan sinulle myös pikaista onnitumista, ettei tarviis näihin rankempiin hoitoihin lähtee :)
 
No heipä vaan hei kaikille! :D

Tosi hienon saaliin ootte saanu VoiKukka:)! ja onnea teille matkaan, joskus tauko on sitä parasta mitä voi asian eteen tehdä, toivottavasti pääsette nyt levännein mielin toivottuihin tuloksiin! :love:

kukkanen> onnea inssiin, toivottavasti tärppää! :love:

Tänne ei sen ihmeellisempiä, huomenna takaisin töihin.. :unsure: ois voinu lomaa vielä tovin jatkaa ;) sen suurempia oireiluja ei oo ollu, tosi vähän menkkamaisia repäisykipuja, ei ees tissit tai maha turvoksissa :oops: eli oiskohan kroppa alkanu kirtojen myötä ns. tottumaan lugeihin, vai onko lääkitys niin alussa ettei oireita huomaa.. :p

Ja kanssa pakko "ylistää" E:tä! meille sattu ihan omalääkäriksi ja silloin ihan ihan ensimmäistä aikaa varaillessa puhelimessa mainittiin että meidän lääkärinä on E ja että hän on ns. laspettomuusguru täällä meilläpäin. Ja oon kyllä tosiaan tykänny hänestä, vaikka tosin ekana oli takaroivossa se jankkaava toive "ei sitä miestä, ei sitä miestä, ei sitä miestä" silloin kun tähän lähti mukaan.. :LOL:

nyt täällä vielä piinaillaan reilu viikko :unsure: nyt ois niinku pp3 vasta menossa ja en millään malttais ottaa et pääsis testaa onko tullu tuloksia :love:
 
Hei vaan kaikille! Ajattelin tulla jakamaan oman tarinani teille kanssasisarille, kun minun hoitopolkuni on nyt täällä PKSSK:ssa päättynyt.
Minulla taustalla lievä endo, joka operoitiin v. 2013 syksyllä. Tuon jälkeen tulin heti seuraavasta kierrosta luomusti raskaaksi, mutta raskaus päättyi heti viikolla 5. Kemialliseksi siis jäi. Sama toistui vielä seuraavassa kierrossa. Meidän hoidot polilla alkoivat v. 2014 alussa, 3 inssiä tehtiin siinä keväällä tuloksetta. Ivf-hoidot aloitettiin syksyllä 2014 ja kaikki 3 hoitoa tahkottiin välillä hyvillä ja huonoilla alkioilla. Ekaan hoitoon kokeiltiin pitkää kaavaa, siinä solumäärä jäi pieneksi ja alkiot hitaita. Tokassa ja kolmannessa lyhyen kaavan ivf/icsi:ssä soluja tuli tuplaten enemmän (12-14), mutta jakautumisen jälkeen käteen jäi niistäkin vain 4-5 alkiota/hoito. Mutta nämä 2 viimeistä hoitoa olivat kuitenkin ne paremmat. Lopputulos oli kuitenkin se, että vain tämän viimeisen ivf:n tuoresiirrossa oli yritystä raskaudelle (kemiallinen), laiha lohtu meille. Meidän hoidot siis jäivät tuloksettomiksi. Meille siirrettiin näiden hoitojen aikana yhteensä 11 alkiota, kaikki 2-3 päiväsiä. Ei kertaakaan puhettakaan pitkästä viljelystä, itseasiassa meille kerrottiin hoitojen alussa, että heillä ei pitkiä viljelyitä tehdä. Tukilääkkeistä kortisonia anelin monia kertoja kaikilta eri lääkäreiltä, koska taustalla on endoa, mutta en saanut, kun ei ole todistettu olevan hyödyksi. Ainoastaan gonapeptyliä sain.

Kaikenkaikkiaan jäi vähän huono maku hoidoista. Nyt kun näitä teidän kertomuksia lukee, niin tuntuu että aika eriarvoista hoitoa saatu moniin verrattuina. E on kyllä taitava lääkäri, mutta jotenkin niin jäätävä olemukseltaan ettei aina tiennyt millä tuulella se oli. Joskus oli käynneillä aivan hiljaa, selaili kerran puhelintaankin meidän aikaan. Hoitajat ja labratädit olivat ihania, heistä ei mitään pahaa sanottavaa. Eikä siis lääkäreistäkään pahaa sanottavaa, mutta yleisesti olivat aina kiireisiä (meidän käynnit kestivät max 10-15min) ja ihan ulalla mitä meille oli milloinkin tehty.
Mutta mutta, meille ei tosiaan sitä nyyttiä näillä hoidoilla saatu. :(
Toivon sydämmestäni teille parempaa onnea nyt kun polilla on viimeinkin taidettu havahtua siihen ettei kaikkia voida hoitaa samalla hoitokaavalla.
 
Huomenta.
-jessica- harmin paikka kun teille kävi noin :unsure: Aiotteko jatkaa yksityiselle? Mie oon kyllä ymmärtänyt et niitä jatkoviljelyitä on alettu tehdä vasta tänävuonna ku sillo 2014 niitä ei tehty ja 2015 me oltiin tauolla. Jos ei sit sillo 2015 jo alettu tekemään? Se on varmasti todella kurja tunne jos jää miettimään että jotain olisi vielä voitu kokeilla mut lääkärit ei ole myötämielisiä.

love- täällä jännäillään siun kanssa ja oon peukut pystyssä :)

Ja sit vielä kysymys, et miten saa tuon nimen lihavoitettua kelle niinku vastaa?? mie oon ihan uuno näitten kanssa (n)
 
Hei!

-jennica- voi harmi! Tosi ikävää ettei teille hoidoista ollut apua! samaa kyselen minäkin, aiotteko jatkaa yksityisellä? :)

VoiKukka:) en tiedä osaanko selittää tän, ja itse käytän vain tablettia tän selailuun (puhelin liian vanha ja tietokonetta en omista) niin en tiedä onks sulla samanlainen viestikenttä. Elikkäs kun vastaan viestiin, viestikenttäni on iso laatikko jonka vasemmasta yläkulmasta löytyy B, I, U näppäimet, eli perus lihavointi, kursiivi ja alleviivaus :) noin olen itse tehnyt, eli B (lihavointi) päälle kirjoita nimimerkki ja B pois päältä. En tiedä sit onko siihen helpompikin keino :D :D

Edit: hei vai toimiiks näissä se mikä ainaki ennenvanhaan oli kaikkialla se joku </b> juttu alkuun ja loppuun

 
Moro.. Tosiaan ikävä kuullu -jennica- että teidän hoidot päättyi tuloksetta, sehän se kaikilla varmasti (minulla ainakin, pelkään suuresti että meillekkin käy niin) pelkona on. Tosiaan ainahan voi vielä yksityisellä koittaa jos voimat ja rahat riittää. Voimia teillä tulevaisuuteen mikä sitten suunnitelmanne onkaan.
Varoitus tulee taas varmaa romaani.. kävin siis tänään polilla taas. Ja nyt sit oli taas Vanha-Perttula.. Ultras aika pitkään ja hiljaan ja sit vaan et joo pue vaan päälle.. hmm.. ehdin jo ajatell ettei taija tulla siirtoa tähän kiertoon ja kirota mielessä taas et kaks polilaskua turhaan.. Kovin hän sitten pähkäili ja et joo vähän se nyt hitaasti kasvaa, nyt oli siis 15mm (kiertopäivä 17) ilmeisesti sillon pe oli ollut 11mm. Sit kysyi sitä jatkoviljelyä TAAS.. no joo voihan sitä jos ajotus jajaja.. pähkäili ja mietti ja laskeskeli ja ja lisää mietti. Ja nyt sit ongelmana jatkoviljelyyn oli se että sen lisäksi että poli on tän viikon to-pe kiinni ei ens viikon to ole lääkäriä, vaan ovat koulutuksessa ja ei siis voi siirtää. Ja kun ei tiiä onko blastokysti "valmis" 5. vai 6. päivänä, ei voi ottaa riskiä. En kyllä tajua, miksi ne ei voi noissa koulutuksissaan ravata sitten kesällä kun poli kiinni muutenkin? No nyt sit kun oli hitaan sutjakka se mollukka niin pistin tänään menopurin ja huomenna kans.. ja tietty testaan ovista ja se nyt ei sais huomenna tulla ja tuskinpa tulee.. to sit pregnyl (saan pistää oli + tai ei, kun haluun) ja su alotan (ehdotin/kysyin oisko järkeä) jo luget ja sit ma siirto edelleen siis 2 päiväsellä.. Noh onpahan nyt jotain "uutta yritystä". Tää on nyt sit tällänen outo puolilääkkeellinen tai jotain.. Mainitsi jotain et on tosi hyvä limakalvo 9mm, kun viimeksi ollut 6mm.. mut nyt en tiiä tarkottiko et edellisessä hoidossa vai pe kun kävin. Kysyin sit vielä et eihän se nyt sit kerkii huonoksi jos folli hidas, niin siihen sanoi et eiei, hyvin ne on linjassaan.. ? ja nythäs sit tuli se menopur nopeuttamaan follin kasvua.. äh, ei pidä liikaa miettiä.. toivotaan nyt vaan parasta..
love- niitä tuntemuksia??!!!!
Kuinkas kukkanen> siun pistelyt/hoito, millon inssi?
 
Voi Domi, harmi ettette päässy jatkoviljelee tähän kiertoon mut entäs seuraavaan?? Paitsi et IIIIIISO peukutus ja onnen potkut persuksiin ettei seuraavaan siirtoon tarviis mennä! jospa se tällä puolilääkkeellisellä haluaisi vihdoin tarrata kiinni kun aiemmissa siirroissakin on yritystäkin ollut! :love: nyt kaikki tsemppi mukaan!

täällä ei edelleenkään mitään.. :( luget aamuin illoin, pientä menkkajuilintaa ei muuta.. vähän ehkä turvottaa, mut voi olla että siksi koska töissä tuli napsittua sitä ja tätä ja tän iltaa vessassa juossu, luultavasti liiallisen kahvin juonnin takia.. Nuhaa yrittää pukata päälle ja kurkku ollut kipeä pari päivää. Muuten on kuin mitään ei ois tapahtunu/tapahtumassa. Eli rupee iskee tää perus "ei tästä mitään tuu"-moodi päälle.. en tiiä oikeestaan mitä ajatella, mitään en ainakaan odota. Toisaalta ei oo kun vasta pp5 menossa, jos blasto on kiinnittynyt se on tapahtunu pari päivää sitten eli ei ees välttämättä mitään oireita olisikaan vielä, paitsi mistäs minä tiedän :D mut kai se viim viikon päästä jotain oiretta pukkais jos meinaa.. (n)
 
Katoin omakantaa niin joo siis pe oli ollut limis sen 6mm.. Joo siis varmaa ens kerralla taas katotaan sitä jatkoviljelyä "jos" tarve.. mut sit on enää 2 pakkasessa ja nehän on tietty ne rupusimmat, niin tuski ne sit mitään jaksas jakautua..
No eihän niitä oireita tosiaankaan välttämättä tule heti. Peukut pystyssä että hyvä tulee.. Millon testaat? ;)
 
No ei sitä niistä "rupuisista" koskaan tiedä! sen mitä blastoista oon lueskellu netissä, niin aika monella on ollu just se et ne top-alkiot ei ookkaan jaksanu kasvaa loppuun asti vaan ne huonommat on kiilannu kärtkeen! eli toivoa on ;)

aattelin et jos en malta testipvään oottaa nii aikaisintaan testaan sillo joskus pp10 jälkee.. ehkä pp12-13 tietämillä. :D en ainakaa ennen sitä ees usko mitää näkyvän ees. Ja jotenki sellanen kutinä päivä päivältä enemmän et ei tuol masus mittää tapahu.. hyvin on oireetonta elämää. Ehkä tissit vähän aremmat ku normaalisti, mut sekin vaan jos ettimällä ettii oireita :D toivoo pidetään kuitenki yllä loppuun asti! :)
 
Olemme miettineet jatkoja ja itsellä olisi halukkuutta yrittää vielä kaikki mahdolliset oljen korret, luovutetuillakin soluilla, jos tarve. Ja jos sijaissynnytys olisi Suomessa laillista, niin siihenkin mahdollisuuteen tarttuisin. Mutta mutta, mies ei enää jaksa. Hän on toivonut lapsia jo 20-vuotiaasta asti (eli yli 10 vuoden ajan). Nyt hän myönsi luovuttaneensa raskaustoiveiden suhteen, kun ensimmäinen kemiallinen raskaus koettiin. Hän vasta nyt asiasta avautui ja kertoi, ettei enää usko meidän onnistuvan ja on tyytyväinen elämäämme näin. Totesi vielä, ettei jaksa katsoa minua hoitojen vuoksi masentuneena ja väsyneenä etten ole ollut enää vuosiin oma itseni, että hän haluaa takaisin sen naisen, joka olin ennen hoitoja.

Mutta siis, jos taloudellinen puoli ja henkinen jaksaminen kulkevat käsikädessä, niin ensi vuoden puolella saatamme yhden rundin yksityisellä vielä kokeilla. Nyt on pakko hetki hengähtää. Jos ei yksityiselläkään onnistumista tule, sitten on varmaankin pakko luovuttaa, kun rahaa ei liiemmin haluaisi tuhlata asiaan, joka ei välttämättä sitä onnea meille kuitenkaan varmasti tuo. Onko teillä ehdotuksia hyvistä yksityisistä klinikoista lähialueilla? Olen ymmärtänyt, että Joensuussa se yksityinen klinikka olisi samoilla lääkäreillä miehitetty kuin pkssk:n pkl. Ja haluaisin kuitenkin ihan eri näkökulmaa uuteen hoitoon ja pitkän viljelyn tietysti haluaisin myös kokeilla (lieneekö se edes joensuussa mahdollista noilla yksityisillä).
 

Yhteistyössä