Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Oodium taisi olla sillon vähän hätiköityä infoa. En ole itse asiaa nyt sen enempää seurannut, sillon ainakin kielsivät asian. Mutta tuskin kukaan 100% varmaksi tietää mitä tulevaisuus tuo..
Kuten oletettu minun onneni (no eihän siihen kerennyt edes uskoa) jäi lyhyeksi. Vaikka hyvät vahvistuvat viivat ja eka hcg tosi hyvä, siihen pysähtyi. Hcg alkoi hiljalleen laskea. Reilu viikko sitten kohdussa näkyi "rinkula" mutta oli soikea, ei pyöreä niin kun pitäisi. Eilen vielä katottiin varuilta, eikä enää mitään näkynyt, kyseessä siis kai tuulimunaraskaus. E siis teki ultrat. Ja kuulemma kiistatta oli kuitenkin kohdunsisäinen raskaus ja piti sitä hienona edestyksenä.. hmm.. itse en nyt vielä ihan niin osaa ajatelle.. Eilen illalla en sit enää ottanut lääkkeitä, ei oo vielä vuoto alkanut kunnolla.. kiva lähtee töihin ootteee millanen tulva tulee :(
 
Domi oon niin surullinen sun puolesta :unsure: sun jos kenen ois ollu jo aika päästä pois täältä :love: mutta kun kerta jo nyt oli näin lähellä niin josko seuraava tarttuisi tiukkaan. Onko mitään hajua onko tarkoitus taas tehdä "pitkän kaavan pas"? Vai muuttuuko jotain?

Mulla on näköjään pitkästä aikaa "normi kierto", viikon ollu tissit kipeänä mitä ei tässä välissä ole hoidottomissa kierroissa oikein ollut. Mut nytkään ei lämmöt kohoile. Normaalisti lämmöt kohoillut sinne 36.8-36.9 ja vuotopäivän aamuna romahtanut 36-36.2. Näillä helposti pystynyt "ennustaa" vuodon alun, mut nyt ainakin tissit toimii hyvänä "ennustajana". Jospa kohta alkais uusi kierto ja uusi yritys! :rolleyes:
 
Gerbera kaksi siellä vielä olisi :)

Mites Domin vointi? Joko vuoto alkanut?

Täällä tänään kp1 ja skeptisyys nostaa päätään.. Jos laskut ja kierto kohdillaan, siirto sattuisi lauantaille, jeejee (n) toivotaan et ois joko reilusti myöhässä tai vähän ajoissa
 
Ens viikolla polille tsekkiin miltä vaikuttaa. Innostus alkaa nostaa päätään

Kävin tänään vitamiinikaupoilla, oliks täällä puhetta sillo joskus nistä vitskuista? Nyt löytyi Prismasta monivitamiinivalmiste missä on foolihappo muttei sitä A-vitamiinia! Eikä maksanu kun alta 7e purkki ja siinä tais olla se 100kpl :) omat vitskut vaihtui just niihin :ROFLMAO: ja lisäks ostin rautatabletteja testiks kun niin purkki mainosti miten se sopii raskaan olevile koska lisää punasoluja ym ym. Kaikesta sitä yrittää apuja löytää :whistle:
 
Heips, juu ei napannut ekalla kerralla ei...
Vähän jo ehdin toiveita nostaa kun testasin ovistestillä (ymmärsin, että ne ajaa saman asian), niin siihen tuli haalee viiva, mutta epäilen, että terolutit näkyi siinä.
Ensin iski ahdistus, että apua mitä menin tekemään, mutta nyt kun nega varmistui, niin tulikin ajatus, että todellakin haluaisin ne 2 viivaa nähdä ihan r-testissä joskus :)
Mulla on vaan tosi paljon työmatkoja helmikuussa, niin pitää soitella klinikalle ja kysyy onko mahdollista kokeilla uudelleen. Periaatteessa oon ovulaatiopäivänä just reissussa...
(Pakko kertoa kaverin kommentti, kun kerroin ettei ehkä pysty kokeilee uudelleen, niin tokas et ota reissuun mukaan :D(n) ehkä ei tajunnut, että mistä tässä keskustellaan)

Mitäs tänne muille kuuluu?
 
love- Mikä tuon valmisteen nimi on? Voisin itsekin hakea :whistle:

janitainen Mä oon kuullut kanssa tuosta ja käynyt täsmälleen samalla tavalla. Kai se sitten vaatisi sen yhtä tumman viivan, jotta voisi herätellä toiveita.

Onko teillä muilla ollut niin, että ensin hoidetaan kaikki arvot kuntoon ja simppatestit ja verikokeet, ja sitten vasta ensikäynnille? Meistä tämä tuntuu vähän oudolta. Mietin jo, että josko kävisi yksityisellä puolella aukiolotutkimuksissa valmiiksi, niin saisi edes selville jotain tässä kierrossa.
 
Joo, kaikki tutkimukset ennen pariskuntakäyntiä @emppu11
Itseäkin se ärsytti, mutta ymmärrän kyllä. Helpoimmat rajataan ensiksi pois.
Mutta eikös teillä ole jo melkein ne kaikki jo tehty, vai muistanko väärin - verikokeet ainakin?
Meillä ainakin oli niin, että kun siemenneste viety tutkittavaksi, olisi siitä 2 vkon päähän voinut varata ajan pariskuntakäynnille. Siis verikokeet oli tehty ennen sitä.
 
Janitainen pahoittelut negasta :( ja noilla ovistesteillä testailusta, oon kans kuullu et niiden viivojen pitäis olla tasavahvat tai testiviivan kontrollia tummempi.. Mulla ovistestit loppukierrostakin saattaa näyttää hyyyvin hailakkaa viivaa.
Periaatteessa jos ei oo pitkä työreissu ja saisit oviksen testattua reissussa niin eiks silloin pitäisi onnistua siirto tehdä? :D eiks siirto kuitenkin oo sen 5pv ovisplussasta? :D

Emppu joo miekin oon ymmärtäny et eka hoidetaan arvot kuntoon ennen hoitoja. Jos vaikka se onkin se "se juttu" mikä haittana on raskautumiselle.
https://www.prisma.fi/fi/prisma/reformi-monivita-100tabl-98g-multivitamin-monivitamiini-hivenainevalmiste-ravintolisa tuos on linkki missä näkyy kuva vitskupurkista :D on sen verran sekavan näkönen purkki et näin oli helpompi ku ruveta selittää :LOL: ja näkyy huijasin, netin mukaan se maksaa 7.29 eikä 6ja jotain :whistle::ROFLMAO:

Täällä odotellaan kontrollikäyntiä.. Huomenna ois. :) tosin alkaa mietityttää et tuleeka muutenka mitään, tänä aamuna herätessä kramppas mahaan parin sekunnin ajan niin että piti maata sängyssä kippurassa eikä saanu liikuttua. Heti ekana kävi mielessä et ei kai se vaan ollu ovis :eek: kuitenkin testailun alotan vasta ens viikolla ja jos nyt oiskin ovis se ois viikon etuajassa (n)
 
love- onhan noi vitskut silti yli puolet halvemmat kun vaikka Orionin valmiste, pitääkin pistää muistiin kunhan noi loppuu
Oon just "kriittiset" päivät reissussa, ja seuraavalla vkolla uudestaan, niin siirretään suosiolla maaliskuulle. Jos sattuis vahinko et osuis luomuna :ROFLMAO: nooh, vitsi vitsinä - en oikein jaksa sellaiseen uskoa enää..

emppu11 mulla toki alotettiin se kilpparilääkitys vasta sillon "putkienaukasu"kerralla, niin tavallaan ei siitä sen tulosten odottelusta kokemusta.
btw, jossei ne kertoneet, niin siellä tehdään tutkimus molemmille, että kannattaa miestä ehkä hieman valmistella kivesten tutkimukseen ;) mulle onneksi sanoivat etukäteen, mies ehkä ois saanu slaagin jossei tienny etukäteen :D Kerrohan sitten mitä tuloksia tuli :)

Onko teillä ollut menopurit käytössä? Todnäk ens kerralla otetaan ne käyttöön...Onko ne pistoksia?
 
Janitainen kannatta tehdä just niin kuin itsestä tuntuu hyvältä! (y) ja eihän siitä luomplussasta tiedä vaikka yllättäis;)

Meilläkin jos nyt kumpikaan pakkasessa olevista ei tahdo tarrata niin kolmas hoito tehdään syksyllä. Ihan ärsyttää kun viimeks tehtiin "kevään viimeisien joukossa" ja sit välikierron takia ensimmäinen siirto meni syksyyn.

Menopurit oli mulla alussa. Oiskohan ollu se eka ja ainoo inssi.. No mut kuitenkin, pistoksia ovat. Ja inhosin eniten ehkä sitä et ovat ite sekotettavia. No joo, oon ehkä nyt vaan tottunu noihin valmiiks sekotettuihin kun pregnyliäkään ei oo mulla ollu sitten ekan hoidon.
Mut älä säikähä, helppo käyttää! :)
 
Pkssk lapsettomuushoidon keskustelijat

Nimi, ikä, monesko lapsi, mistä asti yritetty, milloin hoitoihin, missä vikaa, mikä hoito.

love-, #ensimäinen #yritystä 2012-> #pkssk tammi2015 #siitiöt #2 icsi/ivf 2pas.

Domi # minä 35, mies 34 # ensimmäinen # 4/12 # selittämätön# hoidot pkssk 2013-2017 (3xIVF/ICSI joista 13 siirtoa 2-3pv, ilman tulosta) Nyt: yksityisellä Lpr 1.IVF(pakkasessa 2x5pv)

Piusy #ensimäinen #yritystä sy2013-> #pkssk sy2017 #anovulaatioon liittyvä naisen hedelmättömyys #inseminaatio

emppu11 #ensimäinen #ya 11/2016 #hoitoihin 11/2017

Janitainen #37&39 #ensimmäinen #yritys 12/15 #selittämätön(?) #pkssk 8/17

Piinat :rolleyes:


Hoitojen myötä onnistuneet! (y)

Gerbera_81
VoiKukka:)
Piusy
 
Nostelin tota listaa :)
josta tuli mieleen et janitainen sun piinas ei tainnu olla ees listalla?! :eek: anteeks! :cry:

Kävin polilla. Sekä hyviä että huonoja uutisia tuli.

Siirtoa ei tähän kiertoon ollenkaan tehdä. Limakalvo liian ohut ja johtofollia ei ole. Luultavasti koko ovulaatiota ei tähän kiertoon tapahdu :unsure:

Mutta niihin hyviin. Eli seuraava pas tehdäänki sitten tuettuun :) nyt kp15 alkaa terolut yks tabu/pvä 10pvän kuuri, sitten kp3 alkaa letrot pikkuannoksella. Ja jos tämäkään ei boostaa kiertoa nin sitten vihelletään homma seis ja kokonaan lääkkeellinen pas tehdään.
Lääköri ei halunnut tuhlata meidän kahta viimeistä ja oli sitä mieltä että koska on noin monta tuloksetonta siirtoa niin jotain pitäö kokeilla toisin. Eihän sitä voi tietää auttaako/toimiiko tääkään näin mutta ei sitä kokeilematta tiedä.
Eli kahden blaston siirto kai sit edessä ens kiertoon. Nyt ootan kyl ihan mielelläni seuraavaan kiertoon asti :barefoot::love:
 
No prob love- olisin itsekin sitä voinut päivittää, mutta en "halunnut jinksata" ;)
Otetaan sitten seuraavasta kierrosta meidät molemmat ;)
Paitsi voi prkl, ei kai toi klinikka ole hiihtolomavkolla kiinni :( huhtikuussa nimittäin todnäk osuu "the päivä" vkonlopulle, ja kaiken lisäksi pääsiäisen aikaan...
Nooh, ei mulla kyllä niin tarkka kierto ole, että pystys nyt sanoo miten päivät osuu, edes maaliskuussa, huhtikuusta puhumattakaan.

Anyway, ihan mielenkiinnolla odotan noita pistoksia (jospa ne auttais, mulla siis vissiin menee ovulaatioon saakka ihan jees, mutta sitten "lopahtaa" tai jotain) - onneksi mies auttoi sen ovitrellen kanssa, vaikka muutoin ei niin aktiivisesti ole tässä prosessissa ollut messissä. :)
 
Janitainen toivotaan et pistokset auttaa! (y) mulla kanssa sillo alussa ne menopurit sai ukko tuikkii mahamakkaroihin ja ite vaan makasin kädet silmillä sohvalla. :whistle: ja nyt kun on ite oppinu pistämään nii en vois kuvitellakaan et antasin miehen pistää :ROFLMAO:

Mie kans jännityksellä ootan et miten käy vuidon alun näiden terolutien kanssa ja millo ne haluu miut sit näytille. Jos vuoto alkais sen 3päivää kuurin jälkeenja haluuvat normiaikaan näytile niin no broblemo, mut jos haluaavat aiemmin ja just ennen viikonloppua nii sit pitäis olla jo kp9 tsekkaus :unsure: et meneekö ihan liian aikasiks. Perjantaina lähden heti aamusta toiselle puolelle suomee. Mut toisaalta luulen et ne haluu kyl tsekata sen letrojen vaikutuksen jo reippaasti ennen mahdollista ovulaatiota. Tai no ainakin toivon niin :rolleyes:
 
Hei moi.. Anteeksi poissa olo.. jännä miten ekaks käyt sivuilla se 17 kertaa päivässä ja yht´äkkiä vaan et moneen viikkoon "pysty" avaamaan koko sivustoa.. :( Teillä on ollut näköjään vähän nihkeilyä.. harmi love kun ei ollut hyvä kierto, mutta tosiaan parempi sit olla tuhlaamatta ja hyvä että nyt tulee jotain uutta kehiin.. Tuota, ette nyt oo asiaa esille ottanut, mutta kun ite kuulin et se poli nyt kuitenkin siirtys sinne Kuopioon?!!!! Siis punktiot ja siirrot?!!! Koska E jäi eläkkeelle ja nyt yhdelläkään lääkärillä ei sillä ole jotain erikoistutkintoa (en muista nimeä) joka pitää olla jotta poli voi olla.. :confused:
Mulla vuoto jäi lääkkeitten jälkeen tosi vähäiseks, mutta kai se oli sit tuhrutellut jo niin paljon kun ei kuitenkaan ole enää viivaa tikussa..
 
Domi en todellakaan oo kuullu et se sinne siirtyis :eek::eek::eek: ja vielä viime käynnillä U:n kanssa puhuttiin et jos nyt ei nappaa nii kerkee viel tähän kevääseen hoidon tehdä. Ei kukaan oo halaistua sanaa sanonu! :unsure: voin sanoa että kyllä vaikeeks menee jos noin käy… jospa ois ees sen suhteen mulla "hyvä tuuri" et sais julkisen hoidot pois alta ennen kun muuttaavat käytäntöä..
Ja täysin ymmärrettävä toi poissaolo tosiaan. Varmasti teki ihan hyvääkin ❤
 
Luulisi kyllä tosiaan että teille hoidoissa oleville olisi asiasta jo infottu.. oli vaan sen verran "luotettava lähde" (ollut näiden juttujen kanssa tekemisissä työ aikanaan, nyt jo eläkkeellä.. mutta tuntee ihmiset jne) ja perusteltu syy että aattelin sen pitävän paikkaansa.. toivotaan nyt ettei ollut kuitenkaan tosi tieto..
On tosiaan ihan tarpeeksi haasteellista, aikaa ja rahaa vievää touhua jo muutenkin että ihan kohtuutonta jos joutuu vielä etsimään ajan ja rahan Kuopiossa ravata. Onhan tuota itse selvinnyt tuosta Lappeenrannassa käynnistä, mutta on tosiaan "oma valinta" nyt kun julkisenpuolen hoidot loppuneet (olisihan voinut vain luovuttaa). Ja koska olen yrittäjä voin vapaapäiviä pitää millon lystää jos vain ajoissa tiedän olla ottamatta asiakkaita. Mutta onhan se tuohan se sit ainavaan lisä kustannusta..
 
Hmmm jos se tosiaan Kuopioon siirtyy - eihän ne huhut tyhjästä tule.
Pahoin pelkään, että meidän kohdalla se tarkoittaa "luovuttamista", en varmasti tota herraa saa lähtemään Kuopioon. Ja meillä pitää töissä ilmoittaa syy, miksi haluaa palkatonta (n)
 
Ylen alueuutisissa oli viikko pari sitten pieni juttu tuosta siirrosta Kuopioon ja ymmärsin siitä että siirto johtuu tulevasta (jostain) sote-jutusta eli että kaikkialla kunnalliset hoidot siirretään yliopistollisiin sairaaloihin.
Kuitenkin niin, ihanku Domi mainitsit, että vain punktiot ja alkion siirrot siirtyy Joensuusta Kuopioon, eli ultrat yms. muut käynnit tehdään Joensuussa.. En kyllä kuunnellut kamalan tarkkaan eli voi olla että jotain jäi iteltä huomaamatta uutisista... en tiiä löytyiskö tuo uutisklippi vielä ylen sivuilta.

Soitin vielä itse polille että mitä tapahtuu meidän pakkasukoille tämän uudistuksen myötä. Sain vastauksen että Joensuussa olevat pakkaset pyritään tyhjentämään Joensuussa eli alkioita ei lähdetä ainakaan "pariin vuoteen" siirtämään Kuopioon. Hoitaja sanoi myös että uudistus koskee "ens syksyn" hoitoja, muuta enpä tajunnu kysyä että tarkoittaako ens syksy tämän vuoden vai ens vuoden syksyä..

Mut kannattaa tietenkin vielä kysyä kun jos ite ymmärsin jotain ihan väärin :ROFLMAO: ja kyllä luulis että hoidoissa kävijöiden kanssa käytäis näitä jo nyt läpi kun on uutisissa asti ollu jo tää tieto :unsure:

@janitainen onpa jotenkin vähän kummallista että töihin pitää ilmoittaa syy kun haluaa palkatonta :eek: luulis että työnantajalle olis ihan se ja sama miks työntekijä on palkatta pois päivän parI (n)

@Domi voi olla tuon tulevan hoitojen siirron syy myös tuo E:n jääminen pois, mutta että sitä ei voisi "julkisesti" sanoa... tuli vaan jotenkin mieleen kun siulle on "sisäpiiristä" näin sanottu... Onko teillä jatko jo sovittu (eikö teillä ollu vielä yks pakkasessa) vai toivutko ihan rauhassa ekana? Voimia kovasti :love:

@love- tsempit myös siulle (y) toivottavasti seuraava kierto ois parempi
 
Tää kyllä selitäis sen et miks just tän kevään aikaan U haluaisi vielä kolmannen hoido tehdä, jos jo ensi syksynä muutokset tapahtuu.. Kiitos tsempeistä gerbera!

Tänään napattu viimeinen terolut ja nyt ootellaan et vuoto alkais :geek: toivon todella et näiden kanssa menis vaan se pari kolme päivää, primolut kuurin jälkee meni viikko ennenkuin vuoto alkoi. (n) en tiiä oonks van hätänen mut ihan ku tänään ois jo vähä punertavaa ollu :rolleyes:
 

Yhteistyössä