***Kevyempänä kesään*** tammikuu -10

Moikka!

Tahon mukaan!

justiina83
pituus: 154
aloitusoaino: 68
Tavoitepaino: 55
Paino nyt: 68
Pudotettu: 0
Viikkopudotus: 0

punnittin itteni tänään. tarkotus on punnita kahen viikon välein maanantaisin. mulla on kesäkuussa syntynyt laps ja vieläki painan melkein saman ku synnytyslaitokselta lähtiessä =(

meinaan järkevöittää syömisiäni: annoskoot pienemmiksi, enemmän kasviksia ja hedelmiä, makeat pois. liikuntaa myös lisättävä. oon ny alottanu tän uuen elämän jälleen 1.1. =) usein intoa kestää sen kaks viikkoo ja sit taas lihon takas sen pari kiloa joka on lähteny jne. mut ny OIKEESTI...

toukokuun loppuun mennessä pitäs tippua 7 kiloa ja marraskuun lopussa olla tavoitteessa 55 kg. saa nähä kuinka imetyksen kanssa käy, tyär on jo nukkunu öitä yhellä syötöllä, mut taitaa maito vähetä ku viime yönä tarvi kaks syöttöö...
 
nimi:katilii
pituus:165cm
paino nyt:74,4kg
tavoite paino:64kg
pudotettu: 0
viikkopudotus: 0

Olen rakauskiloni laihduttanut aiemmin painonvartijoiden pisteillä itsekseni, joten olisi kivaa kuulua nyt johonkin porukkaan. Ja saada vinkkejä ja tsemppiä!

Jatketaan harjoituksia!
 
Heippa kaikille!
Tulin vähän "purkamaan", kun tuli "pattitilanne" pullien kanssa... :|
Joka ilta tullut syötyä jotakin makeaa ja nyt kun koittaa olla kokonaan erossa, tekee tämä näin alkuun melko vaikeaa. Kääk! :ashamed: Katselin tänään sivusta, kun muu perhe söi pizzaa, ranskalaisia ja hamppareita. Itse söin kiltisti salaattia ja ruisleipää. Ja nyt sitten iski se surullisen kuuluisa makeanhimo! :/ Keittiössä makaa tällä hetkellä pellillinen vaniljapullaa, jotka jäi vierailta syömättä. Lisäksi kaapissa on vieläkin jouluherkkuja ja olen nyt päättänyt pysyä niistä erossa! Vaikeaa tekee! |O Auttakaa minuu! Korvikkeena yritän syyä hedelmiä ja mehukeittoa.
Perjantaina vaa'alle ja pelkään, että järkytys saattaa olla melkoinen. :|
 
Ai niin...piti vielä kertoa, että tänään alkoi yksi uuden asian opettelu. :whistle:
En ole oikein koskaan pitänyt hiilihapollisista juomista. Tänään kuitenkin päätin, että alan nyt juomaan vichyä. Vesi on alkanut jostakin syystä tökkimään, kun siitä on tullut "pakonomaista". Tästä päivästä alkaen korvaan sen osaki matalahiilihappoisilla vichyillä.
 
Mae
Uusille TERVETULOA porukkaan :flower:

Jousku Jokainen saapi valita punnituspäivänsä :D

Ikuinen laihduttaja :kieh: Mä niin tiedän ton.... Aloitin tänään Xtravaganzan täysvauhdin (saan syödä 3 pussi"soppaa" päivässä ) ja voi kuinka mä oikein nään silmissäni kaikki herkut ja hyvät ruuat |O


Ja tästä itse asiaan. Mä eilen kävin siis tolla Xtravaganza terveyskonsultilla. Otettiin "mitat" ja paino oli 83,9kg, rasvaprosentti 38,5% ja rasvamassa 32,3kg :x |O :ashamed: Ja siis nuo luvut pitäisi olla 70kg, 21-33% ja 13,7-25,4kg. Hommia siis meikäläisellä riittää :headwall:

Ja sitten päivityksistä... Me ollaan anoppilassa reissussa tämä viikko, joten päivityksissä saattaa tulla vähän viivettä, suokaa anteeksi.

valas-Mae
 
Tuli huomattua se mun ongelmallisin juttu syömisissäni. Nimittäin illat!! Ne on niitä vaikeimpia. Päivät menee töissä ihan ok ja vielä päivällinen kotona. Mutta sitten kun muksut ovat nukkumassa tulee himo syödä jotakin. Eli iltasyömisiksi vinkkejä tarvin. Mitä kevyttä te muut syötte iltapalaksi? Porkkananpaloja ei kovin kauaa jaksa napostella... :eek:
 
Mä kuulun myöskin tähän iltanapostelijoiden joukkoon. Eli päivät kun on puuhaa niin menee kivasti, mutta illalla kun muut nukkuu niin alkaa mun pahimmat ongelmat. Olen nyt sit pitänyt kaapissa 3,5% kermaviiliin tehtyä valkosipulidippiä johon dippailen porkkanoita, paprikaa, kurkkua, omenaa, kukkakaalia, ruisleipää.... Melkeen mitä vaan vähäpisteistä ja toi toimii oikeestaan aika hyvin. Lisäksi säästän pisteitä iltaan niin että saan syödä pari ruisleipää kurkulla ja tomaatilla. Yritän sitten syödä niitä mahdollisimman hitaasti :) Mutta kyllä mielessä pyörii suklaa, sipsit, pizzat yms entiset iltaherkut...

Mä olen nyt taas innostunut lukemaan laihdutuskirjallisuutta ja löysin sitten kirjastosta ton "Kenventäjän kirjan" joka oli oikeestaan aika hyvä. Lähes kaikki oli ennestään tuttua, mutta hyvää teki palautella asioita mieleen. Mun kompastus on aina näissä laihduttamisissani se että sitten kun laihdutan niin lopetan syömisen kokonaan ja alkuun paino tippuu vauhdilla, mutta selvää on ettei sellasta kauaa jaksa vaan sitten tulee paluu entiseen ja paino lähtee nousuun :(

Mites muut, käyttekö vaa'alla vain kerran viikossa? Mulla kun on paho tapa pompata siihen joka aamu...
 
Mä teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä... Joka vaikuttaa todella paljon syömiseen ja siihen mitä töissä ehtii syödä. Kuten arvata saattaa olen sairaanhoitaja ja työskentelen akuuttihoitoyksikössä joten joka päivä en ehdi edes pitää ruokataukoa, työ-öinä syöminen on vielä epäsäännöllisempää ja koko syksyn aika epäterveellistä.Olen laittanut syömisiäni tonne kiloklubiin (www.kilokubi.fi ) sieltä saa hieman suuntaa miten syömiset on menny.
Mä käyn joka aamu vaa`alla, sekin on huono tapa mun mielestä.. Tiedän että mun laihtumiseni alkaa erittäin hitaasti ja sitten jossakin vaiheessa voi tulla hyviäkin pudotuksia.
Epäsäännöllinen työ verottaa tuota harrastuspuolta sitten jonkin verran, lapsia perheessä on kolme ja miekkonenkin tekee vuorotyötä. Että pakka on aina vähän sekasin :LOL: Helmikuun alusta alkaa vähän säännöllisempi jakso töiden suhteen, katotaan onko sillä mitään vaikutusta.
 
Mae, Onko sinusta helppoa syödä nuita soppapusseja? Olen hommannut itselleni muutaman kerran Nutriletin pusseja ja ne jää aina syömättä. :| En vaan saa niitä oksentamatta alas. :/ Eroavatko nuo X:n pussit jotenkin Nutrileteistä?

Täällä on kaihdettu vaakaa nyt muutama viikko. En vain uskaltanut mennä siihen joulun jälkeen. :whistle: Perjantaina on totuuden hetki edessä. JA siitä eteenpäin mun punnitus on aina perjantaisin. '

Mä luulen pärjääväni muuten hienosti, mutta hirvittää kaikki synttärit ym. Tulossa esim. kaverin juhlat, joissa alkoholi on mukana kuvioissa. :/ En tiedä sitten, miten se taas vaikuttaa ja mitä olisi fiksuinta juoda, että se vaikuttaisi mahd. vähänpainoon. Taitaa napahtaa juomatkin päähän normaalia helpommin tällä nykyisellä ruokavaliolla...

Joku mainitsi iltasyömisestä. Siinä se munkin kompastuskivi on. :/
Päivät menee tosiaan suht helposti töissä, mutta illat tv:n ääressä ilman lapsia ovat niitä pahimpia aikoja. :ashamed: Sinne täytyy vaan kehittää jotain muuta puuhaa ja jos on pakko syödä, niin yritän pysyä porkkanoissa, paprikassa ja hedelmissä.

Tänään jäi aamupala syömättä. :|
Brunssina vedin lautasellisen kaurapuuroa ja mandariinin.
Sillä pärjääkin varmaan aika pitkälle tätä päivää.

Nyt pitää jatkaa touhuja ja lopettaa teitin pitkästyttäminen. :D :wave:
 
Mae
Ikuinen laihduttaja mä saan nuo syötyä ihan hyvin, ei ongelmia. Eihän ne mitään TOSI herkkuja ole, mutta ei pahojakaan. Olen kuullut (ei siis omakohtaista kokemusta), että nuo Xtran pussit olisi huomattavasti parempia kun Nutriletit.

Ja tuosta eilisestä päivästä. Se oli aivan kauhea; nälkä, jano ja kylmä KOKOAJAN. Ja tuli sellainen PELKO, että mitäs jos en jaksakaan tätä ja mitäs jos mun painolähteekin taas nousuun, kun olen ne kerran jo pudottanut. Mitäs mä sitten teen? Mutta eiköhän nää kuulu tähän ja sehän on tarkoitus, että niitä tapoja ja ajatuksia muutetaan.
 
Heippa!

Tämä on vastaus haaveisiin:ryhmäpainostus on tehokas! Eli jos saan liittyä mukaan urputtaa ja sätkimään kohti tavotetta.

Eli tiedot:
nimi:Lunga
Pituus: 160cm
Aloituspaino:68,8kg (tänä aamuna)
Tavoitepaino: 59,9kg(50-luvulle askeleeni käy)
Paino nyt:-
Pudotettu:-
Viikkopudotus:-

Ja tuo perjantain punnitus sopii ja on jo vanhastaa tuttu;).
 
Uuden vuoden jälkeen kun punnitsin, ni oli kait joku virhe.. tai sit muutamassa päivässä on tullu 2kg. Eli mun tietoja pitäis korjata vähän.. tai sitten voi korjata perjantaina, kun iteki sitten punnitsen tän ruhoni :p

Korjaus:
Jousku
Aloituspaino: 68kg
Paino nyt: 68kg

Ei varmaan kyllä oo paino yhtään pudonnu. Mein poika tekee nyt kait hampaita tai mitälie. Huomenna täytyy varmaan lääkäris käydä. Patit on ainaki ikenissä ja yöllä ei pahemmin nuku.. Zzz. No väsyneenä oon sit suklaata syöny taas, perhana! Se on mun ruokasynti nro 1.

Katsellaa..
 
paljon tullu tekstiä sitten viime käynnin, kiva! :)

kävin tänään taas hiihtämässä, oli neljäs kerta tälle talvelle ja enään ei tuntunu pahalta =) laitoin sykemittarin ja tunnissa palo 580 kaloria! ihan hullu määrä mun mielestä. tuota suosittelen kaikille!

mie en pysty vastustaan, jos ois karkkia kaapit pullollaan. meillä ei siis kaapeissa herkkuja oo. ja kun kauppaan on aikas matka, niin ei tuu lähettyäkään niin helpolla. piän aina jääkaapissa ehrmannin maitorahkaa, se on toosi hyvää ku laittaa mansikkoja, vadelmia tai mustikoita pakkasesta sekaan ja ihan vähän sokeria. siinä ei oo kovin paljon kaloreita ja siitä saa proteiineja.

mie punnitten itteni siis kahen viikon välein ku muuten en muuta aattelekkaan ku sitä vaa'an lukemaa ja saatan monta kertaa päivässä ravata vaa'alla. sitte ku jumittaa muutaman päivän niin masennun ja olen jo lyyä hanskat tiskiin.
 
Ihanaa että on saatu oma pino! Tässä olis munkin mitat:
Pituus:160cm
Lähtöpaino: 84,6kg
Tavoitepaino: 60kg
Punnituspäivänä pidän perjantaita eli silloin lisää tietoja...

Tänään tuli pieni retkahdus syömisiin, kun oli äitini 60v juhlat :( Mutta huomenna taas mennään eikä meinata :D
 
Kamala särky päässä!!! :headwall:
Voisko tämä nyt johtua siitä, että tämä on toka päivä ilman herkkuja? Sokerin puutettako siis?
Minusta hartiatkaan eivät nyt ole jumissa, joten ei pitäisi siitäkään johtua.
Sinnikkäästi aion vaan silti jaksaa!
Tänään katselin haaveillen yhtä leffaa, jossa oli nainen kauniissa vartalossaan...olisi varmasti mahtava fiilis joskus voida sanoa, että olen normaalivartaloinen/painoinen! Sitä odotellessa! :whistle:

Huomenna aion ruokkiksella käydä shoppaamassa itselleni CLA:ta. Sitä olen joskus aiemminkin syönyt ja minusta siitä on ollut apua...hyvä tuki painonpudotukselle.

Muistakaa muuten ystävät hyvät juoda tarpeeksi vettä!
Olen pyrkinyt juomaan itse nyt väh. 2 litraa/päivä. Se on vaan huono, kun usein illalla huomaan, että ei ole päivän aikana tullut juotua ja sitten illalla tankkaan. No sen tietää, yön saa sitten juosta aina vessassa. :| Meillä tosin tuo nuorin lapsikin vielä valvottaa öisin niin, että on kätevää käydä aina samalla vessassa, kun käy tutitteleen pikkuisen takaisin uneen. :D

Mutta nyt nukkumaan! :wave:
 
moikka kaikille! :wave:
vieläkö mahtuisi mukaan?
eilen nousin vaaalle ja olin pyörtyä kun lukema näytti tasan 90 kg!!! :eek:
laiharia olen vaan siirtänyt ja siirtänyt ja paino on koko ajan noussut :ashamed:
mutta nyt on aika ottaa itseään niskasta kiinni!!
eli
pituus:159cm
paino:90kg
tavoitepaino:60kg
paino nyt:90kg
pudotettu:0kg
viikkopudotus:0kg
 
justiina83 Ollaan melkein saman kokoisia. Mä olen myös vaaka-addikti. Olen tottunut punnitsemaan itseni joka aamu (ja päivä ja ilta ja joka välissä), mutta nyt yritän käydä vain joka toinen päivä. Saatan käydä esim. heti ruuan jälkeen, koska tiedän, että se lukema ei ole SE OIKEA.

Huomenna on SE päivä, eli virallinen punnituspäivä. Olo on kevyempi eikä ole sellanen pöhötys päällä mikä oli pyhien jälkeen. Pisteissä olen pysynyt (suurinpiirtein) paitsi eilen. Mulla oli kavereita käymässä ja herkuteltiin kääretortulla ja kalapiirakalla ja tuulihatuilla ja...ja...ja :kieh: Illalla sit ajattelin, että pidänpä karkkipäivän samaan syssyyn ja söin lakua ja suklaata yhden rivin. Ja uskokaa tai älkää - suklaa ei maistunut hyvältä! Mä olen varmaan tosi sairas :eek: Olen huomannut itsessäni uuden piirteen, positiivisen sellaisen, mä en hikeenny jos joku päivä syön yhden pisteen liikaa. Tiedän, että se ei kaada koko laihdutusyritystä. Oon ihan hirveän malttamaton ja aiemmista laihdutusyrityksistä on puuttunut pitkäjänteisyys. Mun eka tavoite on jaksaa tammikuu. Siitä sitten kuukausi kerrallaan eteenpäin.
 
Heips!!

Mulla pakkaa olemaan kans sama vika että tuo vaaka vetää puoleensa vähän turhan usein :ashamed: nyt oon yrittänyt vältellä sitä ja huomenna vasta tehdä tuttavuutta :whistle:

Pisteillä en oo kyllä pysyny ku korkeintaan yhtenä päivänä :headwall: :headwall:
Ehkäpä noi perhanan menkat on osasyynä tähän kamalaan makean himoon |O no josko sitte helpottas ku ne loppuu. Joka kerta ku oon kuurilla ollu nii menkkojen aikaan on kyllä ollu kompastuskiviä vaikka muille jakaa :LOL: :LOL:

Ja toinen juttu on toi vesi...sitä kun ei tuu tarpeex juotua :x kahvia menee ehkä pari kuppia enemmän ku normaalisti mutta edes litraa en saa päivän aikana juotua vaikka kaikki laskis yhteen :$
ja jos illalla yritää loppukiriä ottaa nii yöllä sit ravataanki vessas urakalla :LOL: :LOL:

mutta kyllä nesteitä on lähteny liikkeelle, toivotaan että huomenna me kaikki saatas positiivisia tunnelmia elikkäs -merkkisiä lukemia :wave:
 
No niin tyttöset, tässä viikon tulos. Pakko olla tyytyväinen, vaikka mietin, että mitähän olis näyttänyt jos en olis toissapäivänä herkutellut. Pääasia, että luku on miinusta.

Aloituspaino: 69,4kg (1.1.2010)
Tavoitepaino: 66kg / 63kg / 59kg
Paino nyt: 68,3kg
Viikkopudotus: -1,1kg

:flower:
 
Tässä tämän aamun punnitustulos;

nimi: Laihduttaja
Pituus:163
Aloituspaino:91.5
Tavoitepaino:66/63/61
Paino nyt:88.1
Viikkopudotus: -3.4 kg

Ihan tyytyväinen olen, mutta en voi olla ajattelematta niitä 15 turhaa kiloa jotka lihoin viime syksynä... pitkä taival vielä edessä, mutta tästä on suunta vain alaspäin :attn:
 
outokumpu
Pituus: 161cm
Aloituspaino: 75,9kg
Paino nyt: 74,5 kg
Viikkopudotus: -1,4kg

Siis HÄH :eek: :eek: Pisteet lipsunu ja kaikenmaailman karkista kermavaahtoo on tullu herkuteltua :whistle: :whistle: No hyvä näin, antaapahan lisää potkua jatkoon :D :D
Toivottavasti jatkossaki sit tapahtuu jotai ettei luvut heti jämähdä paikoilleen. :LOL:

Mutta ulkona kipakka -30 astetta pakkasta, ei ku valakiaa takkaan että tarkenoo :wave:

Laihduttaja WAU mikä tulos!!! :flower: :flower:
 
Aamun tuloksia:

Vilijonkkelis
Pituus: 167
Aloituspaino: 71,8kg
Tavoitepaino: 59kg
Paino nyt: 70,6kg
Pudotettu: 1,2kg
Viikkopudotus: 1,2kg (tai maanantaina aloitin,eli 5pv:n laihdutustulos)

Tyytyväinen olen :) ei ole tehnyt vielä kovin tiukkaakaan,saas nähdä miten viikonloppuna käy. Pitää koittaa touhuta paljon,ettei kerkeis miettiä syömistä. Nyt laitoin tämän päivän ylen jumpan tallentumaan,jos kokeilisi niitä jumppailla lasten päikkäriaikaan. Nyt kun olen kotona äitiyslomalla,niin on hankalampi päästä jumppiin kun ei oikein ole lapsenvahtia.
Haaveena kylläkin olisi keväällä aloittaa edes kerran pari viikossa. Harmi,kun pakkaset kovat niin lenkille ei lasten kanssa pääse. Mutta kaikki aikanaan.

Onko teillä mitään hyviä kevyitä ruokavinkkejä,mitä syötte? Tahtoisi oppia tekemään esim.kasviswokkia,mutta ei löydy helppoa ja hyvää reseptiä. Nyt sitten syön ihan kasviksia keitettyinä ja sit salaatteja. Muuten mulla ihan normaali kotiruoka linja,pienennän vain annoskokoa. Kuitenkin muulle perheelle kokkailtava ruokaa. Nyt kyllä viikonlopuksi muut toivoivat lasagnea niin ajattelin itse tehdä omaa herkkua,joka hiukka kevyempää eli kaalilaatikkoa :D

Tsemppiä kaikille viikonloppuun, hienosti oli jo ekoilla paino tippunut :flower:
 

Yhteistyössä