Kierukka on nyt pois ja yritys voi siis alkaa :)

Ja negaa pukkas! Voi että,ottaa aivoon ku ei voi oottaa. Tai enhän ees tiedä mitä odotan,että koska se oikea aika olis tehä testi.
Mun laskujen mukaan kierrukan poistosta,ja sitä seuranneesta vuodosta,on nyt 31vrk. Ja niistä edellisistä menkoista puoltoista kuukautta.Että jotaki vois ihan tapahtua jo!
Noo,vielä löytyy yks testi.
Ootellaan,ootellaan...
äiti-07 joko saa onnitella luvan kans :popcorn:
 
Oi toivotaan parasta äiti-07 :) tuuhan heti kertoon kun testailet!
Nelluska82 : kyllä vois sulleki jo se plussa pärähtää, on tämä ihan hirveetä kun pitäs malttaa vaan ootella :/
Täällä täti tuli ilmeisesti kylään, olo sen mukainen ja aamulla tuli vuotoa nyt sitten odotellaan että hanat aukeaa kunnolla.Olo vähän pettnyt mutta toisaalta hyvä fiilis, tietää ainakin että kroppa toimii.
 
No ihan munki mielestä vois testi helottaa niin et silmiin sattuu! Tai sitte vois alkaa menkat.Mutta tälläistä ei jaksa,tietömättömyys syö rotanlailla!
koko päivän taas vihlonu alaoikealta,välillä repäsee reiteen asti.ja se samainen kirkas tiputtelu jatkuu,mitä ikinä onkaan!
mietin jo jotakin mahdollista tulehdusta,mut ei oikeestaa sovi oireet sellaseenkaan.
jos vaan menis huomenna kauppaan ja hakis pussillisen testejä,kuluttais kaikki päivät pissimällä purkkiin ja odottamalla 3minuuttia :popcorn:
 
Noh, eipä tarvii onnitella...puhdas nega tuli :ashamed:
Kyllä alkaa vaan tulee niin täälläkin menkkamaiset oireet...naamakukkii ja sillain...
Tossa just mietin et nyt on ollu niin vahvat oireet et ei varmaan tärppää ja oikeesta raskaudesta ei tuu mitään oireita.

Eli mähän oon ollu VALERASKAANA!!!! :LOL:

Mä en kyl tajuu tota et miten niit testäjä tekis ihan koko ajan...
Ja ite huomaan et jos en tee niin se vaivaa mieltä vaikka tasan tarkkaan tiedän että ei se näytä kun 1 viivaa :( Mut ehkä se on tää naisen aivot :)
 
äiti-07 :hug:
Ei niitä testejä sais myydä ku yhen kerralla :D
Mutta josko ne ei sulla alkaiskaan,ei menetetä toivoa tässä vaiheessa :)
Mulla edelleen jatkuu jatkuu jatkuu vihlonta ja menkkamaiset kivut,se vuoto vaan puuttuu.
Seuraavan testin teen perjantaina,jos ei menkkoja kuulu.Ja jos negan pukkaa,vedän sidukkaa kaksin käsin,NIH!
 
Tänään on jo 4. aamu,kun mulla on kärsä tukossa,ja pientä nuhan poikasta,joka kuitenki katoaa päivän mittaan.Ja päätä on särkyny jo toista viikkoa.
Että että...
Ei sillä et olisin lukenu kenenkään raskausoire ketjua :LOL:
Mutta toisaalta,jos testi on kerta toisensa jälkeen nega,niin sehän on yks lysti vaikka tippuis koko kärsämöinen!

Nyt mä huomaan ottavani tästä asiasta jo turhanki paljon stressiä,ehkä sekin viivyttää niitä menkkoja..
Ääh,jotaki muuta pitäs keksiä,ku lukea ihmisten oireista,ja huomata ne kaikki itellä :D
 
Siis mä en enään jaksa itteeni enään ymmärtää :(
Siis nyt en enään usko niihin testeihin jota ostin mamaksilta...joten oon nyt käyny ostaa apteekista 2 apteekin rt...siis mun rahat vois varmaan mennä vaan raskaustesteihin...

siis menin hei kans lukee noita oireita ja huomasin et monella oli tarkasti merkattu oireet ja kierron lopussa menkat alko...joten onhan se pakko olla semmonen psyykkinen oire :)
Tänään töissä yritin vähän kattella jos olisin nähny meitin gynen lääkärin...olisin vaivihkaa pyytäny sitä uä:llä kattomaan, mut kai se on vaan pakko uskoo että ens kuussa uudet kujeet.
Just nauroin mun ystävälle et tarvii varmaan ostaa dildoja sitten ovista varten jos mies ei oo kotona :LOL: en mä ihan hirveen montaa kertaa kestä ;)

Nelluska ja nöpsykkä: Mitäs nyt kuuluu sinne????
 
Täällä EI NIIN MITÄÄ!! Ei menkkoja,eikä kyllä testattukaan nyt.Nyt käyn kans hakeen kaupan testin,alan epäillä noita liusketestejä ihan tosissani.
nyt jo kirukan poistosta 33pv,että jotakin sais tapahtua.
Toki sekin vaihtoehto pitäs kai hyväksyä,et kierto sekasin ton poiston takia..mut tuhlataan nyt ensi kuukauden palkka testeihin ja mietitään sitä vasta sen jälkeen :D
huomenna teen aamulla testin,SITTEN luovutan,ja ootan et menkat alkaa.Lakkaan miettimästä,oottamasta,panikoimasta.Joo,niin mä teen!
 
Uusi tulokas ilmottautuu mukaan! En kyllä aivan vielä täytä vaatimuksia, koska aika kierukan poistoon on viikon päästä maanantaille... Mutta hengessä ollaan jo :)

Täällä siis plussaa toivovat 24-vuotias tuore rouva sekä 29-vuotias aviomies. Pariskunta asustaa Pirkanmaalla omistusrivarikolmiossa ja perheeseen kuuluu vuoden ikäinen welsh corgi <3
Mies on vakitöissä metallimiehenä ja rouva 1.3 alkaen työttömänä virkamiehenä. Viimeisen 9kk olemme asuneet eri kaupungeissa rouvan työn vuoksi ja nyt häiden jälkeen pääsemme taas saman katon alle.

Pitkään meitä mietitytti aloitus yrittämisestä näiden minun töiden (tai niiden puuttumisen) vuoksi. Minun alalla työllistyminen on nyt todella hankalaa, joten molemmat päädyimme siihen, että parempi minun on olla kotona lapsen kanssa kuin yksikseen, koska emme voi tietää kauanko tätä tilannetta jatkuu. Ja jos töitä tulee tässä välillä niin loistavaa! Nyt kun päätös yrittämisestä on tehty, en jaksa edes murehtia töistä.

Plussatuulia teille kaikille! kerron kuulumisia lisää kunhan pääsemme kunnolla mukaan yritykseen..

Ainiin ja jos selvästi sanonut, niin esikoista täällä yritetään :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa epätoivoisten tikuttajien klaaniin lauwra :LOL:
Minä sitte taas tikutin negan.NYT annan olla,oikeesti! uskottava se on et kierto vaan sekasin.Psyykkeestä puhumattakaan,MULLA ON OIREET!!!
Ja tällä kertaa testinä oli joku marketin tikku.Sama kai jos merkkais jäätelötikkuja,yhtä paljon niihin tulee viivoja ;)
 
Kiitos!
Toivottavasti säilytän malttini tikutusasiassa, siis minähän päätin että kk kierukan poisotosta kokeilen jos ei kuukautisia kuulu. Ensin 5v pillereillä ja 3v kierukalla, niin uskon että on kroppa aivan sekasin jakierrot mitä sattuu..

Niin ja sit joudun myöntää, että aikaistin gyne aikaa ja kierukka lähtee jo ylihuomenna :D varmasti tosi helppoa olla tikuttamatta jos ei malta odottaa viikonlopun yli poistoa varten..
 
Mä en kestä.. Mä oon ku pikkulapsi ja en malttais minäkään sen kierukan kanssa. Aaarg.. parin viikon päästä ois vasta poisto aika.. Malttia malttia.. Pitäis saada ennen plussaa vielä 3-4kg painokin pois.

Aika menee kyl nopsaan, mut mut.. ::)
 
Kp 13/28 ja ovulaatiotesti negatiivinen. Onhan tässä vielä päiviä aikaa testata. Meinasin eilen hakee alkosta punkkupullon valmiiksi, kun sanovat että lasillinen punkkua oviksen jälkeen auttas hedelmöittymisessa. Ja ompa se joillakin auttanutkin. Tiiä sitten onko sillä oikeesti vaikutusta. Mutta kun minä en oo ollenkaan punaviini ihminen, ja pelkään että saan siitä päänsäryn kuten kerran sain jo puolikkaasta lasista : /
 
mihinkäs äiti-07 on kadonnu?

lauwra muista olla ihan rento kun poistavat ropellin,muuten saattaa sattua.

Toivoliini sulla on vähän pudotettavaa,multa sitä löytyy melkeen kymmenen kertaa tuon verran :D

Marlin tuolla eilen nostin keskustelua jossa jotkut käytti greippimehua,tosin jäi vähän epäselväks sen tarkotus :whistle:

Multa loppu kaikki oireet,menkkoja ei edelleenkään.
Eilen illalla oikeen yritin ettiä ees jotain oiretta,mutta ei.
Toki toissa yönä näin unta et imetin vauvaa.Enpäs ikuna aiemmin ole nähy sellasia.
mutta kai se silti on uskottava sitä tikkukasaa,ei viivan paikkaa,ei haamua,ei roskishaamua,eikä ees viittä vaille lämmityskattilahaamua...
Ei haamua,ei ekassa,ei tokassa,ei kolmannessa,ei...eikä vielä seittemännessäkään!!!
Ja sitte vielä ne mun oireeni,kuka ne nyt vei?!
 
nelluska82 Joo minäkin oon siitä lukenu. Se siis vissiin vahvistaa kohdun limakalvoa, mikä taas auttaa munasolua kiinnittymään paremmin. Mutta mulla jäi jotenki semmonen kuva että punkku toimis paremmin ;)
 
Greippimehulla viittaatte varmaan foolihappolisään.. Yleisesti foolihapposuositukset nousevat reilusti raskausaikana ja sitä tulisi syödä samanverran jo n. 3kk ennen raskauden yrittämisen aloittamista. Foolihappo vähentää huomattavasti sikiön keskushermostoon liittyvien kehityshäiriöiden riskiä, pienentää keskenmenon riskiä ja myöhemmin ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Ilmeisesti myös vahvistaa nimenomaan limakalvon ja istukan kehitystä...

En tiedä saarnasinko nyt ilmiselviä asioita, mutta itse siis näitä juuri opiskelen :) Greippimehua (jossa on siis hyvin tätä foolihappoa) en jaksa juoda, koska se maistuu niin pahalta, joten itse tilasin foolihappotabletteja jotta tulee syötyä riittävästi tätä vesiliukoista B-ryhmän vitamiinia :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä minä...aamusta iltaan töissä oltu ettei oo kamalasti kerenny muuta tekemään :( mutta tietysti kaikki testit on jo joka aamu tehty ;) negaa vaan pukkaa :headwall:

Mutta vielä on aikaa...jos vaan...mut on mulla vaan niin vahva tunne et menkat alkaa viikonloppuna :( Mutta jos vaikka ens kuus tärppäis niin sais 30vee lahjan :heart: ja eläis oman äitini elämää toistamiseen 30 vuotta takaperin :D sitä vaan ajattelee kuinka yhteen sattuma on vaan käynyt että ekaa odotin samoilla rv kun äitini odotti esikoistaan 30 vuotta takaperin ja nyt kävis samoin.

Lauwra, tervetuloa tosiaankin epätoivosiin :) "ihana" huomata ettei me olla ainoita jotka tikuttavat " jo ennen ovulaatiota" ;) vitsi vitsi...

Nöpsykkä: :hug:

Nelluska: toivotaan nyt et tulis sittenkin se toivottu viiva kohta puoliin. Niinhän tuolla on käynyt että rt näyttää negaa pitkäänkin ja silti on +

Toivoliini: Äkkiä se aika menis äkkiä jos ei olis mitää noin ihanaa asiaa kun vauva :heart: Mä niin tiedän ton tunteen ;) sitten kun se päivä tulee niin sitten ei malta olla tikuttamatta :D

Marlin: Mä oon kans jostain kuullut että punkku olis niin avuks, mutta jos saat päänsäryn niin voi unohtaa pupuilut :( ehkä greippi olis sit toisaaltaan parempi ;)
Mä ite oon vetäny joka päivä verigreippiä, en tiiä ajaako saman asian mut oon nyt vetäny :LOL: kaikkeni yritän.
 
Mä tilasin noita foolitabletteja samalla ku tilasin raskaustestejä..
pitäskö niitä alkaa popsimaan? Milloon?
Toisaalta,jos se vahvistaa limoja,mitä ne mahtas olla siinä vaiheessa?
Oli muuten tosi reippaat limat tässä männä viikolla,vai olisko siitä jo enempi,mee ja muista.

mä oon nyt käyttäny kaikki testit,ja uusia EN TILAA!
Ootan,ootan ja ootan.

Mietin tuossa.. mikä idea tikuttaa ovista? Eikö olis fiksuin pupuilla vaan tiheään?
Saatan toki olla hakusassa..:stick:
Mutta näin puolustelin itelleni sitä etten tilannu ovistikkuja,vaikkakin olin jo tilauksen tehty,ja lähetä painiketta vaille valmis! Mut jätin kuitenki tilaamata.

Jaa,jos sitä sitte lähtis nukkumaan. vkl olis pienen ihmisen ristiäiset :heart:
 
Ärsyttää! Taas ovistesti nega. Jostaki luin että yleensä ovis on 28 päivän kierrossa 12-16 päivää ennen kuukautisia. Eli viimestään la pitäs olla testin positiivinen. Ajattelin etten ota ressiä nyt ollenkaan tästä asiasta, niin nyt sitten ressaan ovulaation takia :mad:

lauwra Aa, siksikö sitä juuaan. Oon tosiaan luullu että tuon limakalvon paksuuntumisen takia. Niin ainaki kaikki puhuu :D

äiti-07 Mutta toisaalta taas kaikki punkuthan ei sitä päänsärkyä aiheuta. Se johtuu vissiin niistä punaviinin tanniineista, ja osassa on vähempi ja osassa enempi niitä. Mutta rupiappa sitten kokeileen että mikä passaa. Tuosta greippimehusta en kyllä tykkää yhtään, eli sekin taitaa olla poissuljettu juttu :D

nelluska82 Minä tikutan ovista ainaki sen takia, ku en yhtään tiiä että missä vaiheessa kiertoa on. Ku musta tuntuu että se on vasta kp 20-21/28, niin haluan varmistua että onko näin. Paras ois vissiin joka toinen päivä heilutella peittoja :)
 
Foolihaposta: sitähän suositeltais syömään jos ennen raskautta, että pitoisuudet kerkee nousta riittävästi. Mä aloin popsimaan niitä heti, kun päätös pikku vitosesta, tai sen yrittämisestä tehtiin. TUOSSA LINKKIÄ:

Raskautta suunnittelevien naisten kannattaa sy

Mulla on menossa nyt ovis ja ai että mua riepoo kun toi henkari keikkuu vielä tuolla kohdussa.. ääh.. Ois vaan pitäny mennä yksityiselle otattaa pois, eikä alkaa ton ehkäsy neukan kanssa säätää.. ;D. Noo, säästän siinä 70e.

Mua jännittää se poisto kauheesti, mulla menee ihan kylmätväreet koko ajatuksesta, että se kiskotaan pois...

Että sellasta.. Plussia ja kahta viivaa vaan kaikille +++++++++ I I
 
Viimeksi muokattu:
Marlin tämmöstä tietoa löytyi nyt ensimmäisestä artikkelista, joka vastaan tuli :) tosiaan siinä sanottiin, että vahvistaa limakalvoja ja istukkaa, nämä asiat kai sitten nimenomaan vaikuttavat siihen keskenmenonriskin pienentämiseen...

ja nelluska82, tabletteja suositeltiin aloittamaan viimeistään kun ehkäisy on jätetty pois, jossain oli että n. 3kk ennen raskauden yrittämisen aloittamista. Idea on se, että kun nimenomaan vahvistavat limakalvoja ja istukkaa niin niiden saanti on tärkeää raskauden aivan alussa. Eli jos raskauden huomaa hieman myöhemmin, tablettien syöminen on turhaa kun eivät enää ehdi vaikuttaa siihen istukan yms. vahvistamiseen. Tulipas taas hankalasti selitettyä :D

Parin tunnin kuluttua olisi gynelle aika. Jee! Mies tosin eilen sanoi, että JOS lapsi saisi alkunsa ekasta kierrosta ("laskujen" mukaan ovis voisi olla n. viikon päästä) niin se raukka syntyisi marraskuussa :D Mies tahtoisi lykätä aloittamista kuukaudella parilla, jotta vauva syntyisi alkuvuodesta... Kieltämättä tulihan sitä itsekin joskus ajateltua näin, mutta kun mikään ei viittaa siihen, että kaikki sujuisi heti ekasta yrityksestä. Jos yrityskiertoja onkin sitten se 6-7 niin kyllä siinä sitten alkaa miettimään, että miksei yritetty täysillä heti alusta.

Niin ja tuota ovista on mulla vielä hankala laskea, koska kuukautisia mullahan ei ole ollut lainkaan tämän 3v aikana kun mulla on ollut kierukka. Reilu viikko sitten oli hieman tuntoja, että nyt on menkka-aika, vaikka se ei missään näy. Meillä alkuun nyt ainakin puputellaan tiheään ja sitten jossain vaiheessa otetaan ovitikut käyttöön jos tarve on :)
 
lauwra: Mä just kans laskeskelin, että jos seuraavasta kierrosta tulis raskaaksi, niin laskettu aika ois menkkojen mukaan 24.12:xmas:. Noo, meillä kaikki menny n. 2viikkoa yli, että ois sitten alkuvuoden lapsi.. Toki tämä sitten tekis poikkeuksen ja raukka syntyis joulukuun puolella:D.
Kerrohan sitten miten se poisto sujui.. Onko sulla kupari vai hormooni?? Vai onko sillä merkitystä poiston suhteen lainkaan??
 
Otsikon mukaisesti; yritys voi alkaa!
Hormoonikierukan poisto ei ollut mitenkään mukava (kyllä se vihlaisia ja vähän sen jälkeen oli maha kipeä), mutta se kipu ei ollut mitään kierukan laittoon verrattaessa (kun en ole synnyttänyt). Meni kuitenkin outo olo nopeasti pois vaatekaupoilla juostessa :D Käytiin myös Ikeassa ostamassa uusi lipasto ja OUTOA kyllä, vieläkään ei tehnyt mieli jäädä lastenosastolle vaikka kaupoissa kyllä tykkään pienten vaatteita hipelöidä..

äiti-07:lle :hug:
 

Yhteistyössä