Kierukka on nyt pois ja yritys voi siis alkaa :)

Täällä taitaa alkaa jonkunasteinen vuoto,paperiin tuli vaaleanpunaista..saas nähä koska hanat aukeaa.
Tokikin ekana mielessä kävi et tää on nyt se kiinnittymisvuoto ,josta mulla ei ollu mitään käsitystä ennen ku luin tätä foorumia...
Mutta taitaa siitäki huolimata olla sitäitteään.

Toisaalta hyvä jos vaan alkas menkat,täällä on tosi paljon keskusteluja et ekasta kierrosta kierrukan poiston jälkeen alkanu raskaus päättyny keskenmenoon.. ja melkeen jokaisessa keskustelussa lukee ettei johtunu kierukasta..mä en oikeen taho uskoa,tuntuu olevan sen verran yleistä..

Ja olishan se muutenki hyvä jos sais kierron tasottuun,tällänen aikaki on melkosta piinaa,ku ei tiiä mitä oottaa.

nyt vaan lauwra pupuileen urakalla ;)

äiti-07 :hug: uutta matoa koukkuun vaan :)

toivoliini
Ja minä typerä menin laittaan sen ajallaan eskariin,vaikka moni sano että anna olla vielä vuos kotona.Nyt sitte takutaan jatkuvalla syötöllä,kun poika ei jaksa keskittyä.Osaa kyllä asiat,ja pärjäis,jos malttas istua paikallaan.
----tämähän liitty tähän asiaan,eikö :LOL: ---

Marlin Laitan varpaatkin ristiin ja toivon sulle plussaa :)

mitenkäs,jos nää nyt on ne menkat,eikös ne lasketa tästä päivästä,että olis kp1? Vai pitäskö oottaa et hanat aukee?
outoa kyllä,ei minkään valtakunnan kipuja,normisti olisin tässä vaiheessa kaksin kerron peiton alla oksentamassa,siis kun ei oo ollu hormonaalista ehkäsyä,ja menkat alkanu.

Mites sitte JOS kuitenki tää sitä kiinnittymisvuotoa,koska testin pitäs näyttää plussaa? Ei sillä,mulla ei enää oo testejä,ja lupasin itelleni etten niitä enää haekkaa,ennen ku oon suht varma et se kannattaa.. Mut onneks oon niin ihana ihminen,et tarvittaessa pääsen itteni kans sopuun tästä asiasta ja voin kipassa kauppaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Taas pukkaa ovistestit negaa. Onneks päästään huomenna lähteen reissuun niin jätän kyllä tikut kotiin ja unohan ressaamisen! Meillä toinen sai alkunsa viikkoa ennen menkkoja, eli vaikka mulla se ovis nyt sattuski olemaan vasta ens viikolla niin silti vois olla mahiksia raskautua :p Ja kun eka sai alkunsa Rovaniemellä jonne ollaan nyt menossa, niin jospa se taas tälläkin kertaa lapin taika toimis ;)

Minäkin aikasemmin mietin tuota että alotettan yritykset vasta huhtikuussa ettei lapsiparka oo loppuvuoden lapsi, mutta tulin tulokseen että tuskimpa tuo ekasta kierrosta vielä tärppää. Ja ompahan kauemmin aikaa harjotella :D

äiti-07 No voi höh :hug:

nelluska82 Kiitos. Minä ainaki laskin kp1 sen päivän mukaan ku rupes tiputteleen :) Tuo kiinnittyminenhän tapahtuu 6 päivää hedelmöityksestä. Toisen kohalla mulla oli kiinnittymisvuotoa päivä tai kaks ennen menkkoja, ja luulinkin että nythän ne alkaa. Mutta eipä alkanutkaan :heart: Eli minä plussasin 2 tai 3 päivää tuon vuodon jälkeen. Joten toivotaan kovasti että sullakin ois sitä kiinnittymisvuotoa!
 
Viimeksi muokattu:
Olis pitäny olla hiljaa.. kehuin liika aikasin ettei olis kipuja! NYT LÖYTYY!
Helvetillista vihlontaa oikealla alaalla,meinasin tulla portaat äsken kovin vauhilla alas,kun alko yks kaks sattuun kunnolla.
Lääkepurkki kainaloon ja pötkön pötkön.. viikonlopun vieton voi siis aloittaa myös näin!
Ja jos tästä nyt menkat kehkeytyy,ja kierto lasketaan siitä kierrukan poiston tyhjennyksestä,kierto 36pv.
Toivotaan ens kuuks lyhkäsempää!

Marlin lapinluonto luo outoa taikaa.. ;)
 
Mulle sanoi gynekologi, että jos kierrot on tosi pitkiä tai eivät meinaa säännöllistyä, kannattaa tulla uudestaan hakemaan niitä keltarauhashormooneja. Ystäväni suositteli tätä jo heti, on itsekin joutunut käyttämään. Näiden ansiosta kuitenkin kierrot lyhenevät ja säännöllistyvät, joten yrityskertoja tulee enemmän... Nooh, vielä ei tarttis tätä miettiä, mutta... :x

Meillä on vietetty tänään surupäivää kun lemmikki leguaanimme kuoli :'( 2 vuotta ehti meillä asustaa tuo pieni, epäsosiaalinen, mutta kaikkia aina ilahduttava lisko ja nyt tyhjennämme terraa. Tekee mieli syyttää hormooneja tästä itkusta, mutta taitaa olla vain lemmikin menettämisestä johtuvaa aitoa surua :(
 
lauwra :hug:
Itse olen henkeen ja vereen eläinrakas,ikäni eläinten keskellä kasvanu ja aina on omasta kotoa löytyny vaikka ja mitä eläintä. Ymmärrän sun surua niin hyvin.
Eipä siinä hormoneja tarvita,kyllä se suru tulee ihan siitä rakkaudesta ja kiintymyksestä.
Voimia teille,vanha klisee,mutta aika parantaa haavat :heart:
 
Nyt on hanat auki ja takana 5 tunnin yöunet,nekin pätkissä.Särkylääkettä syöty ku leipää,eikä auta :(
Mulle alkaa erittäin vahvasti palautuun teiniaika mieleen,ja mietin jo yöllä pillerireseptin hakua :/
Oon tehy särkylääkkeistä erilaisia coctaileja,buranaa ja parasetamolia yhtäaikaa,mut ei,ei mitään vaikutusta.
Että näin meillä.Olisko tämä nyt sitte kp1.
Eilen ei tullu kyllä housuun asti mitään,mut yöllä oli tullu senkin edestä.
Taijampa kipassa parit Pampers east upit ens hätään!
 
voi nelluska82 : / tuo tilanne on kyllä varmasti äärimmäisen ärsyttävä. Itsellä auttoi aikanaan nukkuminen kuumavesipullo alavatsan kohdalla, täytyypä kaivaa se taas esiin...

Tänään on ollut havaittavissa erittäin niukkaa vuotoa, tai pikemminkin yön aikana tullutta. Uskon kans, että mulla tulee kivut oikeiden kuukautisten myötä ja siitä pystyy sitten alkaa laskemaan kiertojen pituuksia... Eilen oli ensimmäinen peittojen heilutteluhetki ilman ehkäisyä ja mies itsevarmana "kyllä se tästä nappas, mulla on kovia perkeleitä noi kaverit" :D No jos nyt ei aivan vielä sen varaan laskis.. :D
 
Äiti-07 ja nelluska82 :hug:
lauwra :hug:

Täällä kuukautiset muisto vain ja nyt alkaa peitonheilutus viikot :D
Meillä molemmat lapset syntyneet loppuvuodesta ja en näe asiassa mitään huonoa.En tiedä miten meillä tämä kuume pukkaakin aina näin samoille ajoille :D Tai tätä oltais aletty yrittään aikasemminkin mutta kun eihän tuonne terveuskeskukseen ikinä saa silloin aikaa kuin haluais. Koko ihmiskauden on immeisiä syntyny niin joulukuussa kuin tammikuussakin ja peräti siinä välissäkin :) Eikä ole kukaan aikuinen tuttukaan valitelleet syntymä ajastaan :)

Meillä myös eskarilaisella keskittymisen kanssa välillä ongelmia, mutta eivät ole eskarista sanoneet että pitäisi kouluun menoa siirtää ja ihan samanmoisia ongelmia on myös serkun lapsella joka on helmikuussa syntyny :) Liittyy asiaan taas, mutta eiköhän me juuri näitä asioita mietitä kun lapsi syntyy joulukuussa.
 
En mä sillä meinannu,et olis huono syntyä loppuvuonna,nou nou :eek:
mut sitä tarkotin,et mun olis pitäny ymmärtää siirtää eskariin menoa vuodella,meidän kohdalla se olis ollu oikeampi ratkaisu.
kuitenki toiset,vaikkaki samana vuonna syntyneet,on vuoden vanhempia kun joulukuun lapset,ja se ero on siinä vaiheessa paljon.
mutta toki sekin tasoittuu muutaman ensimmäisen luokan aikana.

Täällä yritetään vuotaa kuiviin,saas nähä onnistunko! :kieh:
 
Nöpsykkä: Ei siinä loppuvuodessa mitään huonoa ole, mä itse haluisin vaan alkuvuoden lapsen, koska lapsi saa vauoden tavallaan "lisäaikaa" olla lapsi. meillä on esikko loppuvuoden lapsia ja toi neiti tammikuun lapsi, ero esim. kouluun lähteissä oli huima.
 
Itsellekin on alkanut tulla miehen ajatusten tavoin, että oikeestaan olis "kivempi" jos tärppäis vasta reilun kuukauden kuluttua, että lapsen syntymä ajoittuisi ensi vuoden puolelle.. Toki ymmärrän, ettei näitä asioita voi ikinä "varmasti" suunnitella, lapsi voi syntyä ennen aikojaan tai mennä vuodenvaihteen ylikin vaikka la olisi joulukuussa.

Mutta sitten hauska juttu :) Oltiin eilen miehen vanhempien ja siskon perheen kanssa syömässä ravintolassa. Anoppi ehdotti aikuisten (miehen siskolla 3 lasta) yhteistä matkaa ensi joulukuussa Tallinnaan. Tottakai mekin ilmottauduttiin ja on mukavaa päästä lähtemään porukalla reissuun, mutta miehen kanssa hymistiin itseksemme, että eipä aavista muut, että suunnitteilla on olla maha aikalailla pystyssä tuossa vaiheessa :) Ihanaa vielä tämmönen aika, kun vain haaveilee eikä vielä stressaa :popcorn:
 
Täällä taas elämässä kiinni :) Pikkasen otti koville...en olis uskonut että noin maassa oon.

Mutta uutta yritystä vaan ja kovasti sitä ollaan jo harjoiteltu..onneks vuoto ei kestäny ku 2 päivää :)

Nelluska :hug:

Lauwra: Itellä kans noita eläimiä on reilummin...kissaa, koiraa ja käärmeitä...ne on mun henki ja elämä ollut aina. Kovasti se koskettaa aina kun menettää rakkaan, vaikka olis vaan eläin mutta silti. :hug:


Nopeesti kommentoin vielä tohon loppu vuoden lapseen...
Itse oon joulukuussa syntynyt ja kärsinyt opetuksessa siinä ettei menny ihan jakeluun...tais kuulua vuosimalliin ;)
Ja oon aina ajatellut että haluan alkuvuoden lapsen. Nyt meidän tyttö on tammikuussa syntynyt ja tosi onnellinen että sillä on "vuosi" vielä aikaa, koska on todella vilkas tapaus ja keskittyminen on jossain muualla missä pitäis.
Mutta silti vaikka joululapsi olis tulossa niin olisin onnellinen, tietää itse mitä ehdottaa kun lapsi kasvaa kouluikään. Ja koskaan ei tiedä kuinka välkky tapaus syntyykään.
 
Pieni ihminen sai nimen,kaunis juhla oli :)
Tokikin,mua vähän itseä häiritse joidenkin lapset,joilla ei ollu mitään käsitystä miten tuollaisessa paikassa käyttäydytään.. ja pisti vihaks niiden vanhemmat,joilla ei ole mitää kontaktia lapseensa,saati halua ees yrittää saada sitä äitin pientä paskapäätä hiljaiseksi!

Oma poika,tyrannikasvatuksen saaneena,loisti taas suvun silmissä asiallisella käyttäytymisellä ;)

Mulla on ollu aina tosi tarkkaa se,että lapsi osaa käyttäytyä.Hirveää katottavaa kun toiset saa huudella papin puheen väliin ja kirota ja manata. HUH HUH!
Joka kerta vieläkin,vaikka poika jo 10v,sanon juhliin mennessä,että käyttäydyt sitten ihmisiks,eikä tarvi sanoa sitä toista kertaa samojen juhlien aikana.
No jaah,se siitä..

Mites äiti-07 nuin vähän aikaa vuoti? Ettei siellä kyytissä olis sitten kuitenki jotain pienen pientä ;)

Ja tosiaan,sama millon se pieni syntyy,yhtä rakas on,mutta tuo koulualoitus todellakin meillä jäis seuraavaan vuoteen,jos yhtä vili vilperi kun poika oli.
Vieterin tappi,sano mun täti pojasta pienenä :)
Ja meidän jannuhan lähti käveleen 6.5kuukauden ikäisenä! Että kiirus oli!!!
 
nelluska82 ymmärrän miksi asia häiritsi! Itseä hävettäisi jos oma lapseni käyttäytyisi noin : / Josta tulikin taas mieleen se, että on osittain huvittavaa ja osittain pelottavaa huomata, miten en itse vieläkään tykkää suurimmasta osasta lapsia... En siis koskaan ole ollut mikään lapsirakas, kummipojistani tykkään sekä miehen siskon lapsista (tosin 6v poika käy ajottain hermoille). En usko, että omienkaan lasten myötä muutun yhtään suvaitsevammaksi... Noh, en tiedä liittyikö asiaan.

ja mukava kuulla että äiti-07 on taas hyvillä mielin yrityksessä mukana! :)

Hauskaa huomata miten eri elämäntilanteissa olevien kanssa täällä keskustellaan ja tsempataan toisiamme. Tokikin tiedän, että olen vähemmistössä sen takia, että harvalle synnyttämättömälle edes kierukkaa asennetaan... Silti koen, että noissa "esikoista yrittämään" yms. ketjuissa on liikaa vilinää ja omat asiat saattaa "jäädä huomiotta". :) Tapasin tänään paria ystävää, joista toinen odottaa esikoistytärtä saapuvaksi heinäkuussa. Voi vitsi, että olin kade tuosta kasvavasta masusta ja meinasin koko ajan lipsautella omia kierukanpoistojuttuja yms! Yksi ystäväni tietää siis asiasta eikä kukaan muu. Miten muilla? Oletteko kertoneet yritysaikeista?
 
Viimeksi muokattu:
Sama täällä,en todellakaa voi sanoa että olisin lapsirakas.
On toki lue itseäni lapsienvihaajaksikaan.
Ja toisaalta,nyt kun poika kasvanut,sitä on jotenki helpommin oppinu hyväksymään vieraitakin lapsia.

Mä kans yritän lukea noita muita ketjuja,mut eipä niihin tuu kirjoteltua,hukkuu oma teksti sinne sekaan niin nopsaa.
Mielenkiintosia keskusteluja niissä kyllä käydään.

Yleensäkin oon laiska kirjottaan mitään mihinkää,ihan itekki yllätyn et oon tänne innostuun kirjotteleen.

Ja jännä huomata nuissa keskusteluissa,että pystyy tunnistaan tuttujaan,vaikka ovat nimimerkin takana piilossa :D
Ja tietenki samalla toivon ettei kukaan mua ihan vielä tunnista,ei olis kiva kuulla kylältä omia suunnitelmia :D
 
Nelluska: en usko että olisin raskaana..sen verran vallaton oli toi vuoto : /et huh.
Mutta nyt kun laskin et jos tärppää tässä kuussa niin laskettu aika on samana päivänä kun täytän 30 vee :heart: et entistä hurjempaa tahtia tiedossa :D

Mulla on alkanu tulee semmonen tunne et toi kierukka on ollu virhe laitto...siis ikinä aikasemmin ei oo tämmösiä fiiliksiä ollu. Et tais kierukka viedä noi himot tohon mieheen jotenkin pois...mutta nyt on asia korjattu ja mies joutu jo su aamuna kieltäytymään...tokas et katsotaanko vaikka illalla :LOL: yleensä siis se on ollu toistepäin ;)

Mä mietin kans noita ovistestejä et ostaisko mut sit aattelin et sen verran usein harjoteltiin viime kuussa et olis pitäny. Ja koko ajan laskujen ja siittiöiden eliniän mukaan koko ajan olis pitäny olla eläviä tyyppejä. Mutta totuus tässä taitaa olla se että olen rahani viime kuussa tuhlannu raskaustesteihin joten...taidan jättää väliin. Nyt kaapissa odottaa 1 apteekin rt ja saakin odottaa siellä ihan rauhassa...(niinpä niin...)
Mutta lauwra hus :wave: pupuilemaan nytten ;)
 
Täällä vuoto jatkuu..
4.päivä,eikä toivoakaan et alkas väheneen.
ÄLLÖTYSVAROITUS
Eilen tuli niin iso verihyytymä etten oo ennen nähy. Jos yhtäkkiä pitäs johki verrata,ni olisko tupakkiaskin kokonen ollu.
Mua harvon ilettää veri,mut nyt jouduin yökkäämään.
Kipuja edelleen,mut nyt ihan siedettävissä rajoissa,alamahaa juilii ja vihloo,samate reisiä.

Että tätäkö se sitte onkin,elämä ilman kierrukkaa?

mä kans päätin,etten hae enää yhtää testiä kaappiin huuteleen,haen yhen sitte ku siihen on oikeesti aihetta.

Tehkääs joku nyt positiivinen testi,ni saahaan jotain iloa tähänki arkeen :)
 
nelluska82 aika pahalta kuulostaa tuo vuotosi : / Onko tuommoinen aivan normaalia...? Eikä tarkotus ole tietenkään pelotella.

Testasin tänään aamulla vielä ovulaatiota, mutta ei näkynyt (oon ymmärtänyt että hailakka viiva ei merkitse mitään). Eli nyt on yritetty ja katsotaan mihin riitti tällä kertaa. Eilen kyllä miehen kanssa naureskeltiin, että jumantsuikka jos se tosta tärppäs ni ois ihme! 4pvää kierukan poisotosta ja ovistestinkin plussa tuli tuurilla. Eli jos tärppi ei käynyt, tuskin saan itkupotkuraivareita... Mutta :whistle: missäs vaiheessa uskallan testata? Viikon päästä? Kahden? Toki voihan kuukautisetkin yllättää eikä tarvitse testata.
 
Viimeksi muokattu:
Ja nyt rupee kyllä päässä viiraa ja pahasti! Kävin äskesen tekstin jälkeen koiran kanssa lenkillä ja sen jälkeen oon käynyt pissalla 6 kertaa puolen tunnin aikana! JÄRKYTTÄVÄÄ. Heti kävin lukees noita "raskausoireita" ketjuja ja nyt nää mun keksimät oireet vaan vahvistuu. Kamala pissihätä koko ajan ja alavatsaa vihloo kun käy pissalla. Nyt kun alan keksii tähän vielä jotain pahoinvointia ja väsymystä niin jep....

Kamalaa kun pää menee näin sekasin. Ja kun ajattelin ottavani ihan rauhassa tän asian kanssa :LOL: ni mitä, kaksi viikkoa pitäs odottaa testin tekemiseen? :LOL:
 
Voi lauwra sua :LOL:
Ettei ollenkaa sanottu et ollaan epätoivosia tikuttelijoita ;)
Mutta elä nyt kuitenkaa heti ala tikuttaan,se ei oo ollenkaa mieltäylentävää saaha kasaa negatiivisia tuloksia :/
Oottele rauhassa ainaki se kaks viikkoa, niin minä tekisin (paitsi että tikutin koko kasan muutamassa päivässä :D )

Ja nää ei todellakaa tunnu normaaleilta.Toivotaan et alkaa veri loppuun kohta pian..
 
Joo kyllä mä aion odottaa, ei se tulos kiirehtimällä tule.
Täällä pissittää edelleen ja nyt vessassakäynti jo SATTUU todella paljon alavatsaan. Ei niinkään kirvele, mutta kramppaa. Yritän koko ajan varata tk:n aikaa, että selvitetään onko se virtsatientulehdus niin sais lääkkeet ja koko jutun alta pois..
 
Lauwra.. Mun siskolla on molemmissa raskauksissa ollu toi sama ongelma ja siis nyt viimeksi niin, että ei tienny olevasna raskaana (ehkäsyrengas), sai "pissatulehdukseen" antibiotin ilman pissakoeatta, se ei auttanu ja meni uudellee lääkäriin ja ottivat pissasta myös raskaustesti.
Oli pikkuin järkytys kun soitti pissatesti tuloksia ja sai kuulla olevansa raskaana.
Sisko valitti, että pissaamisen loppu puolella tulee se kipu ja tuntuu että pissa lähtee menee jotenki takasinpäin...? Mä en tiedä.. Sillä ei ollu kirvelyä tmv mutta kipua. Että vaikka hullulta se kuulostaa, SE VOI OLLA OIRE. Alapäässä voi olla turvotusta ja siitä se kuulema johtuu??
 
Toivoliini, se tulee todellakin niin, että kun on pissannut niin aivan lopussa tulee kamala kipu, siis todella kova. Ei varsinaisesti kirvele, sattuu vain.
Kävin tk:ssa ja ottivat pissatestin. Siellä oli kuulemma myös tulehdus, mutta myös jotain outoa valkosoluarvoissa ja muissa. Sain antibiootit, jotka saan alottaa huomenna uuden pissanäytteen jälkeen.

Mulla ei ole virtsatientulehdusta ollut piiiiitkiin aikoihin, en aivan muistanu oireita tämmösiksi. Ja sattuivat niin yhteen tän ovuloimisen kanssa... Noh, jos antibiooteilla helpottavat niin oon tyytyväinen.
 

Yhteistyössä