Kierukka on nyt pois ja yritys voi siis alkaa :)

Marlin, en osaa sanoa mitään luteaalivaiheesta, mutta julkisella puolella varmaan "nauravat" jos näin aikaisin sinne menee. Yksityisellä varmasti saa heti hoitoa ja reseptiä, mikäli semmoista on antaa. *uskonsa julkiseen terveydenhuoltoon menettänyt*
 
lauwra Joo näin minäkin ajattelin, enkä hoksannu asiaa silloin kysyä kun kierrukan poistin. Ja yksityiselle ei ole varaa mennä. Mutta lääkäri sanoi kierrukan poistossa että jos ei syksyyn mennessä tärppää niin sitten voi olla tk:een yhteydessä. Eli vielä 4kk voi yrittää ja sitten yhteys jos ei rupee vauvaa kuuluun. Ois vaan kiva kuulla ammattilaisen näkemys asiasta että miten tuo lyhyt luteaalivaihe oikeasti vaikuttaa raskautumiseen. Toisaalta meillä tuo kuopus oli viikon pienempi kaikissa ultrissa aina rakenneultraan asti, eli toisaalta se taas puoltaa sitä että vaikka ovis onkin viikon normaalia myöhemmin, voi silti tulla raskaaksi. Mutta kun ainahan se pitää jostakin repiä sitä stressiä :headwall:
 
Marlin, ymmärrän että asiantunteva mielipide olisi kohdillaan. Netit kun pursuaa kaiken maailman arvailuja ja olettamuksia...

Tajusin just, että mulla ei tullut edes mieleen käydä tk:ssa poistattamassa kierukkaa :D varasin samantien ajan yksityiselle gynelle ja maksoin käynnistä (poisto+tarkistus) n. 70e. Nooh, tehty mikä tehty...

Täällä ollaan flunssan kourissa. Tiistaina jäin saikulle ja tänään tulin kuitenkin töihin. Aamupäivällä heikotti ja oksetti, vatsatautia ei kuitenkaan ollut. Pakostikkin tässä ajattelee "aamupahoinvointeja", mutta en tiedä olisko muka edes mahdollista. Flunssaahan tämä on, mutta kun pitää ajatella typeriä...

Kp 19/25, saa nähdä tapahtuuko ensi viikolla mitään...
 
lauwra Minä kävin vieläpä opiskelijaterveydenhuollossa, kun sinne saa yleensä nopeampaa ajan, ja kun on mahdollisuus siellä käydä :D
Se on jännä tämä meidän naisten mielikuvitus kun tämmösessä tilanteessa sitä rupiaa heti miettiin että entä jos.

Hyvää pääsiäistä kaikille! :)
 
Hellurei kaikille tasapuolisesti ja tervetuloa piinailemaan uudet :)

Täällä kierto vaihtu toiseen,nyt eletään 4/31.oletettavasti tuohon 30 hujakoille kierto tasaantuu.olisko tää nyt sitte yk 2?

Ihmeellisten menkkojen kanssa yritän elää.. eka ja toka päivä tuli saavista kaatamalla,kolmantena ei ensi mitää,kesken päivän taas saavista ja sitte lakkas.Nyt taas ei mitään. Minäkö sekasin?

Ei oo tainnu kukaan vielä plussata tästä ketjusta?

mitenkäs pääsiäinen menee kelläkin?

Itellä yövuoroa pukkaa,isännän kans nähään ovella ku toinen tulee ja toinen lähtee,mutta eipä tuo haittaa,ei edelleenkään innosta.
 
Ei ole vielä plussia näkynyt tässä ketjussa.. Toivottavasti niitä alkaa kohta satelee!

Täällä pääsiäinen vietetään kotona. Mies ylitöissä koko pyhän, mutta eipä haittaa ensi viikon palkassa pieni ylimääräinen kun ollaan menossa kaveriporukalla teatteriin ja syömään :) Ajattelin testailla viikon päästä lauantaiaamuna jos ei tätiä näy. Saa sitten joko nauttia useamman lasin viiniä tai hymyillä sisäistä hymyä koko illan :)
 
Nonnih, nyt se on pois, ja yritys voi alkaa :) Ultralla katsoessaan gyne totesi, että luultavaati aivan loppukierto tai alkukierron aika olisi nyt, eli periaatteesaa ensimmäiseen ovikseen ei sitten järin pitkää aikaa olisikaan :)

Luteaalivaiheesta sen verran, että itselläni ennen kierukkaa kierto 26-38, ja gyneni sanoi, että ovulaatiosta menkkojen alkuun pitäisi olla vähintään 10 päivää, jotta munasolulla olisi mahdollisus kiinnittyä kunnolla.. Nytkin sanoi, että jos ei syksyyn mennessä plussaa ala kuulumaan, niin voi ottaa häneen yhteyttä, tiedä sit mitä apuja sieltä löytyisi sit.. :)

(.) ompa omituinen olo :D Siis nytkö meille oikeasti voisi tulla vauva tän kauhean härdellin (esiteini+uhmaikäinen) keskelle! Huippua! :)

Mä oon suunnitellu vältteleväni ovistestejä, mut saas ny nähä sit :D
 
Noniin toiveitavuodelle2013 ja Sone! Tervetuloa aktiivisten joukkoon niin sanotusti :)

Mua vähän jänskättää : / Huomenna olisi kp25/25. Meinasin, että testailen vasta lauantai-aamuna, mutta jotenkin tuntuu että pakko saada jo tietää... Negaan ollaan varauduttu, vaikka tuskin se helpottaa sen näkemistä yhtään. Viikonloppuna otan kyllä reilusti viiniä jos en ole raskaana, pakko nollata. Saatanpa syödä sushia ja tehdä juustoleipiä (emmental), kaikkea mistä en voi nauttia sitten raskausaikana..

Nojoo, turhaa spekulointia. Katsotaan mitä tikku näyttää huomen aamulla.
 
lauwra jaiks, sulla on jännät paikat! Toivottavasti se plussa piirtyisi siihen testiin :) Kuinka jollain pienellä tikulla voikaan olla niiiiin tärkeä merkitys :D Haikeudella sitä tulee muisteltua reilun kolmen vuoden takaisia tunteita kun se plussa piirtyi, se on ihan huikeeta aikaa <3

Mä toivoisin, että menkat alkaisi suht pian, mutta ei kuitenkaan nyt loppuviikosta, kun on sovittua menoa, ja en haluais vuotaa kun saavista kaatamalla :D Voin ilmoitella sit kiertopäiviä jahka nyt saadaan ensimmäinen kierto käyntiin :)
 
Nojoo, negaa se näytti aamulla. Toki kierto todnäk venyy ja ovis oli tässä kierrossa (luultavasti) myöhemmin kuin edellisessä ja nyt ehkä dpo10 paikkeilla. Testaan siis vielä lauantaina uudestaan jos ei tätiä näy.

Mua sattuu jo valmiiks, kun lauantaina mennään ystäväpariskuntien kanssa syömään. Kaksi naista on raskaana ja sunnuntaina mennään kummipojan synttäreille, jonka äiti on taas raskaana :( Ja nämä on niitä ihmisiä, joiden ei edes pitäisi hankkia lapsia ja heille niitä satelee...
 
Minä olen onneksi deletoinut ystävistäni sellaiset, joiden kanssa eivät arvomaailmat oikein kohtaa. Olisi jotenkin vaikeaa kaveerata illallisella, jos kokisi, ettei toisten kuuluisi lapsia saada. Sekin on niin suhteellista, kuka on lapsia ansainnut ja kuka ei. Minä en arvosta ihmisiä, jotka tekevät lapsia lapsilisien tai kotona olemisen takia, ja niitäkin on. Kolmivuotissuunnitelmia, ja sitten uusi vauva.

Itsellä tuli juuri vuosi kierrukan poistosta. Niin se aika rientää.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en pysty ystäviä "deletoimaan", yleensä ihmiset joiden kanssa arvomaailma ei kohtaa eivät myöskään ole ystäviäni. Myöskään en sanonut, ettei ystäväni KUULUISI SAADA lapsia vaan että heidän ei tulisi hankkia lapsia tässä elämäntilanteessa.

Ei mulla muuta. Kp26/25 eikä oireita oikein vielä suuntaan eikä toiseen.
 
Nojoo, negaa se näytti aamulla. Toki kierto todnäk venyy ja ovis oli tässä kierrossa (luultavasti) myöhemmin kuin edellisessä ja nyt ehkä dpo10 paikkeilla. Testaan siis vielä lauantaina uudestaan jos ei tätiä näy.

Mua sattuu jo valmiiks, kun lauantaina mennään ystäväpariskuntien kanssa syömään. Kaksi naista on raskaana ja sunnuntaina mennään kummipojan synttäreille, jonka äiti on taas raskaana :( Ja nämä on niitä ihmisiä, joiden ei edes pitäisi hankkia lapsia ja heille niitä satelee...
Sorry. En tiennyt elämäntilanne -muuttujista.
 
Mites se muuten vaikuttaa kun kierukka on poistettu samassa kierrossa kun alkaa yrittämään? Onko jotenkin huonommat tsäänssit kiinnittyä, meinaan eikös kierukka ohenna limakalvoa? Vai onko tilanne normaali jo alakerrassa. Miulla siis oli kuparikierukka ja poistettiin kp8.
 
Heips! Mä olen vähän ollut etäällä...yk 3 menossa loppu vaihetta 24/31 (?). Viime menkat alko jo kp 28 ja oli sitten oikein reilut...?? Ja nyt jo kp18 alkoi merkkejä olemaan menkkojen alusta :( Joten alkais nyt ja yk 4 päälle :/ ..
Mä itse huomaan etten vaan enää kohta kestä itseeni..joten tarvii alkaa miettimään uusia juttuja.

Mulla on hyvä ystävä raskaana, saa vauvan lokakuussa. Siitä olen todella onnellinen :heart: ja kestän kuunnella kun hän hehkuttaa raskauttaan. Mutta sitten mulla on kaveri joka myös raskaana ja en pysty fb:ssä edes katsomaan sen sivuja ja piilotan heti kaikki kuvat :(
Vkl:n oltiin ystävä pariskunnan luona kylässä ja mies kysyi meitin tytöltä että eiks olis kiva pikku sisko tai veli. No ärähdin siinä sitten että kuule niitä lapsia ei vaan tehdä vaan ne ovat lahja!!! Pakko oli mennä vessaan kun itketti niin paljon :(
Mä en halua keneltäkään kuulla enään että no seksiä vaan harrastamaan tai no kyllä niitä tulee kun on jo yks tullut!!!!!!!!!!!! VI**U!!!!!!!!!!!!! No ei niitä oo tullut vaikka max ollu 2pv tauko seksissä... :'(

Mutta taas helpotti kun sai taas purkaa :(
 
äiti-07, koin samanlaisen vessaitkun viime lauantaina. Oltiin isolla porukalla baarissa miehen ystäväpariskuntien kanssa. 6 naisesta 2 oli raskaana ja yksi pienen vauvan äiti. KOKO ilta juteltiin vauvajuttuja ja jossain vaiheessa poistuin vessaan itkemään, koska olin itse juuri kyseisenä aamuna testannut negan.

Tänään vihdoin odotettu kp1 ja nyt olen taas iloisin mielen uudesta kierrosta. Kierron pituudet on nyt välillä 25-32. Ensi viikolla yritetään kyllä hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti ovis...
 
Nyt kuulkaas naiset.. Älkää nyt heti ahdistuko muiden vauvoista tai raskauksista, loppujen lopuksi harva on sellanen joka ihan heti PAM tulee raskaaksi kun ehkäisy jää pois, jostain olen lukenu että puolvuotta on keskimääräinen raskautumisaika.
Tottakai vauvauutiset ym voi asiat alkaa ahdistamaan lapsettomuudesta kärsivillä, mutta jos on menossa toinen tai kolmas yk ni ei taida lapsettomuudesta olla kyse.

Ja mä en todellakaan sano tätä riitaa haastaakseni tai ilkeyttäni, mä vaan yritän kertoa, että koittakaa nauttia tästä ajasta, se voi olla ihanan jännää ja kutkuttavaa. Stressi ja muut seikat voivat vaan vaikeuttaa raskaaksituloa. Tiedän, että helpommin sanottu kuin toteutettu. Itse yritettiin esikkoa reippaasti yli vuosi ja alko olla jo aika adistavaa, sitte päätettii lopettaa koko vauvatouhu kun mä pääsin kouluun jne.. No, ei menny ku pari kk kun olin raskaana. Mä vahvasti uskon, että se sterssaamisen lopettaminen autto raskautumisessa.

Seuraavat kolme lasta on kyllä nopeesti sitte tullu.

JOten, nauttikaa kuumeilusta, se on ihana tunne kun se plussa sinne sitte pärähtää, nauttikaa muiden vauvoista ja iloitkaa toistenkin raskauksista.
 
Toivoliini, toivottavasti mun kirjotuksista ei jäänyt kuva, etten osaa iloita toisten raskauksista tai lapsista :S siis niinhän ei suinkaan ole. Olen iloinen näiden ystävieni raskauksista ja tulevista vauvoista ja eihän se ole minulta pois, että muut saavat lapsia :)

Toivon vaan kovasti, että kun toivottavasti pian olen itsekin raskaana, osaan raskausaikana ja vauva-aikana jutella muistakin asioista kuin omista närästyksistäni ja minkä väristä kakkaa vauvalta tuli tänään. Yhtä lailla ennen häitä yritin malttaa mieleni puhumasta hääasioista, jollei niistä joku kysynyt, sillä ystäväpiirissäni oli pidempään seurustelleita pariskuntia, joissa ystävä oli pidempään toivonut kihlautumista yms. Kyllä se saattaa tuntua iskulta vasten kasvoja, vaikka toinen ei tietäisi vauva-aikeista/häätoiveitsa/yms.

Täällä ensimmäiset kunnon luomumenkat ohitse ja odotellaan nyt sitä ensi viikon ovulaatiota :) Mietin tässä vielä, että tilaisiko kunnon testejä netistä vai yrittäisikö niillä surkeilla apteekin testeillä, jotka ei näytä edes kunnon kontrolliviivaa vai mentäiskö aivan testailematta...
 
Itse kävin poistattamassa kierrukan 28.3. Niihin aikoihin sattui olemaan menkkavuotoa, joka oli aika harvinaista kierrukan olless paikallaan. Näinä päivinä pitäisi menkkojen alkaa.
Itsellä ollut pari päivää etova olo ja olen ollut tosi väsynyt. Nyt sitten odotellaan mitä tuleman pitää.
 
Miksi tämän pitää olla niin vaikeaa!?! :(
Tervetuloa uusille odotuksen odottajille! :)

Täällä tosiaan yk 4 lähti käymään :( ja vaikka tiedän että ei meillä vielä mitään hätää ole, niin tuntuu että elämä murenee. Minä en voi ymmärtää että toiset saa yllätys lapsia katsomalla toisiaan ja jotku ei saa vaikka miten päin olis ja tekis.
Mulla ottaa niin päähän!

Nyt eiku kohti uusia pettymyksiä!
 
Tervetuloa joukkoon Emma82!

Ikävää Nöpsykkä, että sulla on tommoset fiilikset :( kyllä tämä odottamisen odottaminen todellakin on saanut varsinkin näin esikoista toivovan tajuamaan, että lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan ja jokainen on lahja.

Näin alkukierrosta mulla on taas ihan hyvä fiilis, mutta auta armias kun kierto lähenee loppuaan.... Saa nähdä miten käy.
 

Yhteistyössä