Kierukka on nyt pois ja yritys voi siis alkaa :)

Älhoo, kyllä mä ton jo plussaksi laskisin... Voihan sitä varmuuden vuoksi vielä muutamat seuraavat päivät peittoja heilutella :)

Täällä mieliala jo aamuista parempi, vaikkakin nää menkkakivut yrittää kovasti nirhata minut :/ Vielä pohdin, että lähenkö tilaamaan ovistikkuja tähän kiertoon. Ekassa kierrossa sain ekasta testistä selvän plussan ja sen jälkeen tikuttelin, mutta kun tikut loppui kesken niin se oli yhtä tyhjän kanssa... Toisaalta nyt tiedän, että ovuloin ainakin joskus ja kierto on nyt ollut 31pvää ja 33pvää, niin kyllähän siitä melkein pystyy laskemaan sen ajankohdan.. hhmmmm.
 
lauwra No voi surkeus : / Ei muuta ku rinnat pystyssä kohti uutta kiertoa ;)

Älhoo Kyllä minäkin tuon plussaksi tulkitsisin. Toivotaan että talletukset on menny oikeaan osotteeseen :)

Tänään tuli iso nippu ovistestejä postissa. Miehellä oli aika mielenkiintonen ilme ku päällimmäisenä oli r.testi niin liekkö raukka luuli että vaimo menny sekasi ja tilannu vaan r.testejä :D Lauantaina pääsen sitten tikutteleen. Pitää vaan yrittää ottaa rennosti sen suhteen, koska sillon ekassa kierrossa ku tikuttelin, niin en ovista saanu bongattua vaikka tikuttelin kp:lle 17 tai 19 asti. Veikkaan että ressaaminen oviksen bongauksesta myöhäisti sitä.
 
Mä ajattelin varata ens viikolle oviksen kieppeille ajan gynelle. Saisi ultrata ja toivottavasti saisin varmuuden siitä, että todella ovuloin.. Muutoinkin paikat on hyvä tarkastuttaa ja pyydän reseptin kipulääkkeille näihin menkkoihin.

Muutoin olen kyllä kovin tyytyväinen miten kroppa on herännyt henkiin kierukan jäljiltä! Mulla ei kierto ollut ennen pillereitä säännöllinen ja pillereistä siirryttiin suoraan kierukkaan. Nyt kaks kiertoa olleet 31pv ja 33pvää eli melko säännölliset :)

Kesä tulee! Ihanaa :) Tällä hetkellä ei tämä raskautuminenkaan erityisesti stressaa.
 
lauwra Mulla pyörii kans ihan samat ajatukset että ovuloinkohan edes. Mulla joka kuukausi on tiettyjä oireita jotka oon tulkinnu ovikseksi, mutta varmaa tietoa ei ole. Nyt on kahessa viime kierrossa oireet ollu kp16, ja katotaan miten nyt käy ku tikuttelen. Ois kyllä niin kätevää jos pystys ultralla yhen kierron seuraamaan että missä mennään.
 
Marlin, mä bongasin kierukan poiston jälkeen heti ovistestillä vahvan plussan. Eli kai se on merkki jo, että ovuloin, mutta tahdon nyt varmistaa. Lisäksi gyne sanoi kierukan poiston yhteydessä, että 3kk yrittämisen jälkeen jo voi tulla tarkastukseen, joten menen sinne nyt kun yk3 starttaa (siis 2 kokonaista kiertoa ja 1 puolikas, josta se plussa bongattiin). Lisäksi kaipaan kovasti niitä kipulääkkeitä menkkaoireisiin, teki mieli riistä itseltäni henki kun kärvistelin kuukautiskipujen kourissa viime viikolla : /
 
Niin just. Ja ihan normaaliahan sekin on että joka kuukausi ei edes ovuloi. Näin oon ainaki ymmärtäny. Niin mitä voi mennä tarkistuttaan poiston jälkeen, just tuota ovista, vai? Kun ei mulle lääkäri mistään tarkistuksista sillon puhunu. Sitä vaan sano että syksyllä jo voi ottaa yhteyttä jos ei oo vielä tärpänny.
 
Kai pääsääntöisesti tuota ovulaatiota, mutta itse pyydän gyneä tarkastamaan kaiken tarkasti (limakalvot, munasarjat)... Ja haluan myös lisätietoa, että mitä aletaan tarkastamaan seuraavaksi jos syksyyn mennessä ei raskautta kuulu.

Mun terveyshistoriasta sen verran, että olen lapsena sairastanut leukemian ja siitä johtuvista hoidoista muun muassa mun hormonaalinen toiminta viivästy ja on ollut aina hieman epävakaa. Vaikka nyt kaikki tuntuu toimivan (kuukautiset tulee), niin silti pieni peikko roikkuu niskassa ja pelko siitä, että tuo lapsena sairastetty syöpä/sen myötä saadut hoidot on vaikuttaneet pysyvästi mun kehoon. Mä en vaan voisi odottaa sitä vuotta, ennen kuin alettaisi selvittelee mistä lapsettomuus (vaikka tässä vaiheessa siitä ei vielä puhuta) johtuu.
 
Aa, niin just. Kyllähän se varsinkin tämmösessä asiassa pistää mietityttään, että salliiko se oma kroppa raskauden. Mutta hyvä että pääset jo näin alkuvaiheessa tarkistuttamaan nuo asiat, niin on ainakin yksi murhe vähempänä. Toivotaan kovasti että sulla ois kaikki kunnossa, ja että se plussa ilmestyis siihen testiin mahdollisimman pian :)
 
Mulla tarkastettiin poiston yhteydessä kohtu ja munasarjat ultralla. Tai siis oikeastaan kierukka poistettiin samalla, kun tarkistettiin, että kaikki kunnossa. Reilu viisi vuotta sitten löytyi kohdunkaulansyövän esiaste ja muutokset poistettiin. Nyt oli siis viimeinen seurantakäynti asian tiimoilta.

Tänä aamuna sain ovistestiin ihan reilusti voimakkaamman viivan kuin kontrolliviiva. Kp 22 menossa. Eilen oli yhtä vahvat viivat. Ennen eilistä on ollut vain hailakampia. Eli se aiempi oli siis väärä hälyytys. Tänä aamuna meni viimeinen tikku, eli en pysty testaamaan miten se viiva lähtee vaalenemaan. Ellen sitten käy lisää apteekista. On kyllä ollut reilun viikon ajan vaikka minkälaisia kipuja ja tuntemuksia alamahassa.

Testihulluna ajattelin tänään tehdä vielä varmuuden vuoksi raskaustestin (kunhan olen neljä tuntia pidätellyt) siltä varalta, että ovis olikin jo aiemmin ja nyt tuo ovisplussa oliskin raskaushormonista johtuvaa. Epätodennäköistä, mutta pakko silti testata. :ashamed:

Lauwra: Toivottavasti kaikki on kunnossa!

Marvin ja Lauwra: Mollemmille kovasti plussaonnea!!! :heart:
 
Älhoolle peukut pystyssä että bongattu ovis tuottaa toivotun tuloksen :)

Täällä oottelu ja miettiminen jatkuu. Bongasin ite oviksen viime viikolla, ja nyt sitten jännäillään ja mietitään että mitenköhän ens viikolla käy. Huomasin nuoremmasta kiinnittymisvuodon, ja jos nyt on hyvin käynyt niin huomenna pitäs tapahtua tuo alkion kiinnittyminen, ja tottakai nyt mietin että tuleekohan huomenna merkkejä siitä. Että en nyt tiiä onko tää oviksen bongaus niin hyvä juttu, kun nyt tietää koko ajan että missä pitäs olla menossa, ja sitten vaan oottaa ja oottaa, ja miettii ja miettii :headwall:
 
Mites lauwralla kävi gynellä?

Varovasti ilmottelen että eilen saatu haalea, mutta selvä plussa r.testiin :heart: Eilen oli dpo 10, eli mun ei vielä etes pitäs tietää koko raskaudesta. Sitä vaan on niin malttamaton :D
 
Marlin: Paljon onnea plussasta! :heart: Just meinasin tulla tänne kyselemään, että joko siellä on testailtu. Meillä taitaa muuten olla melkein samat dpo:t. Mikä testi sulla oli käytössä?

Itse ajattelin testata taas huomenna. Toissapäivänä piti jo hätäillä ja testata (vieläpä iltapissasta). Negaahan se tietysti näytti.
 
Viimeksi muokattu:
No ei tärpännyt tässä kierrossa. Aamulla testi nega ja menkatkin alkoi aamupäivällä. :headwall: En kyllä taida jaksaa tässä kierrossa mitään oviksia tikutella vaan keskityn nauttimaan kesästä. Oon kyllä ollut tänään äkänen ku ampiainen... Mut kyllä se siitä taas :)
 
Voi ei Älhoo :hug: Minäki tikuttelin oviksen viimeks vaan siksi että tiiän missä vaiheessa kiertoa se suunnilleen on, ja ovatko oireet juuri sitä mitä luulen :) Kyllä se teilläkin vielä tärppää. Nautihan nyt kesästä äläkä turhaan stressaa, sitä ei tiiä mitä kesä tuo tullessaan ;)
 
Hui! Olen melkeinpä unohtanut tämän viestiketjun kokonaan.. En päässytkään tässä kierrossa vielä gynelle kun oltiin reissussa just oviksen aikaan. Nyt taitais olla dpo9 paikkeilla, eli ensi viikon lopussa jännäillään taas.

Suuret onnittelut Marlinille!!
 
Kiitoksia! :)
Nyt sainkin työterveyden kautta lähetteen gynelle (endometrioosia tutkimaan). Jospa samalla vähän höpistäis yleisesti myös tästä raskautumisesta :)

Täällä ois kp31/33 joten katsotaan miten käy. Alkuviikosta kyllä vihlaisia alavatsasta ja yksi finni on poksahtanut, mutta muutoin ei kyllä tuntemuksia.. Toki ei myöskään raskausoireita.
 
Tämä ketju vissii jääny unholaan.. Tähän hätään en ehtiny lukea mitä kellekki kuulunu,mutta päivitelkääs jos liikutte linjoilla.
Ja oli mulla jotaki hehkutettavaakin,plussasin eilen <3
Vähän sekava olo,ei tiedä itkenkö vai nauranko :headwall:
 
Onnea nelluska82 :flower:
Niin on jääny, liekkö kaikki jo plussannu ;)

Ite plussasin kesäkuun alussa, ja se päätty km:eek:on pari viikkoa myöhemmin. Plussasin jälleen viime viikolla, ja tän viikon ma alko tuhruttelu ja tänään viimein vuoto. Nyt kierukan poistosta 8kk ja saldona siis km ja kem :|
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä