kilometrikorvaukset

dindong
en tiiä miten säästyy ja kelle kertyy mutta mua vituttaa aivan suunnattomasti!! ei se bensa mitään halpaa ole ja töissä on käytävä ja sit sitä korvausta vielä leikataan että pitäsköhän lopettaa työt ja ruveta lusmuilee.
 
"Vieras"
Mun työssä ajan n 4000 km vuodessa. Jos kilometrikorvauksia vielä leikataan, saisi kuntamme hankkia ainakin 20 autoa, ettei ihmisten tarvitse käyttää omaa autoa. Siirryn mielummin laitospuolelle kotihoidosta.
 
[QUOTE="Vieras";26838342]Mun työssä ajan n 4000 km vuodessa. Jos kilometrikorvauksia vielä leikataan, saisi kuntamme hankkia ainakin 20 autoa, ettei ihmisten tarvitse käyttää omaa autoa. Siirryn mielummin laitospuolelle kotihoidosta.[/QUOTE]

tätä mäkin epäilen, että jengi ei suostu ajamaan omilla autoilla pienemmällä korvauksella

työnantajat joutuvat hankkimaan valtavat määrät työautoja, siinähän ne eurot säästyy
 
Olen miettinyt ja laskeskellut ihan samaa, mutta ei tuolla säästötoimenpiteellä ainakaan ruokita sitä halua ajella enää sillä omalla autolla.
Eikä se veroton 0.46 e/km ole mikään niin jättisuuri etuus, että siihen minun mielestäni olisi mitään järkeä puuttua.
Minä en enää aja pitkää työajoa, mutta kyllä mua ketuttaisi, jos ajaisin vielä sen satatonnia vuodessa ja km-korvauksista vielä verotettaisiin.

Vasemmistoliitto ei muutenkaan ole mikään järjen ryhmittymä, eikä heidän kansanedustajiltaan, ministereistä puhumattakaan, voi odottaa mitään kauhean loogista ja järkevää.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Olen miettinyt ja laskeskellut ihan samaa, mutta ei tuolla säästötoimenpiteellä ainakaan ruokita sitä halua ajella enää sillä omalla autolla.
Eikä se veroton 0.46 e/km ole mikään niin jättisuuri etuus, että siihen minun mielestäni olisi mitään järkeä puuttua.
Minä en enää aja pitkää työajoa, mutta kyllä mua ketuttaisi, jos ajaisin vielä sen satatonnia vuodessa ja km-korvauksista vielä verotettaisiin.

Vasemmistoliitto ei muutenkaan ole mikään järjen ryhmittymä, eikä heidän kansanedustajiltaan, ministereistä puhumattakaan, voi odottaa mitään kauhean loogista ja järkevää.
valitettavasti joutuu toteamaan että vasurien johtoajatuksena näyttää olevan kateus
 
[QUOTE="jokuvaan";26838441]Kilometrikorvauksehan on verotonta tuloa, joten valtio säästää jos korvausta lasketaan. Tänä vuonna kilometrikorvaus on 45 senttiä/kilometri.[/QUOTE]

jos korvausta lasketaan, jengi ei aja omalla autolla vaan kilometrit jää ajamatta (ja työt tekemättä) tai firma hommaa työauton

missä säästö?
 
"vieras"
Jospa ihmiset vihdoin oppisivat käyttämään TIETOTEKNIIKKAA hyväkseen työssäänkin (muutenkin kuin surffaillessa toimistolla Facebookissa ja foorumeilla). Monet turhat palaverit toivon mukaan siirtyvät puhelimitse/netin kautta käytäviksi tai hoidetaan muuten tehokkaammin.

Kuka voi väittää, että ei ole tietoinen miten turhia kokouksia ihmiset pitävät / koulutuspäivissä käyvät, vain sen varjolla että saa
a) mennä isoon kaupunkiin perjantaina ilmaiseksi (Alko useimmin mainittuna).
b) mennä toiselle paikkakunnalle johonkin tapahtumaan ilmaiseksi (usein konsertit, urheilutapahtumat jne.)
c) olla tien päällä sopivasti lusmuilemassa niistä varsinaisista vaikuttavista töistä.

Toisekseen lyhyemmillä matkoilla polkupyörästä tulee entistä houkuttelevampi vaihtoehto, joka säästää paitsi yhteistä kukkaroa myös luontoa.

-- Pois lukien tietenkin ammatit, joissa on kuljetettava kalustoa tai huollettava ihmisiä sillä työajalla. Edelleen se ei ole tappiollista kyseisten ammattien harjoittajille. Tehdään vain turhaksi kilsoilla tienaaminen.
 
"vieras"
Eikö tällä hetkellä TODELLISUUS ole kuitenkin se että moni itseasiassa jopa tienaa extraa näillä kilometrikorvauksilla? Toki kustannukset vaihtelevat mutta eikös sopiva summa olisi ns. plus-miinus nolla eli lisä-ansioita niillä ei voi tehdä mutta ei oman käytöstä suuria lisäkulujakaan saisi tulla.

Itse saan kilometrikorvauksia vain muutamalta sadalta kilometriltä kuukaudessa ja totta puhuen olen yllätynyt kuinka suuri korvaus on.
 
"vieras"
Jostain on pakko säästää, sen teistä tietää jokainen. Minua tuo ei juurikaan vaikuta, saan joka kuukausi km-korvauksia muutamasta kymmenestä kilometristä, että ei hetkauta puoleen eikä toiseen.
Tota kilometrikorvaus systeemiä on käytetty ihan härskisti hyväkseen, monissa työpaikoissa "keksitään" kilometrejä, että saadaan verotonta tuloa enemmän ja otetaan korvaukset omistakin ajoista.
 
"vieras"
en tiiä miten säästyy ja kelle kertyy mutta mua vituttaa aivan suunnattomasti!! ei se bensa mitään halpaa ole ja töissä on käytävä ja sit sitä korvausta vielä leikataan että pitäsköhän lopettaa työt ja ruveta lusmuilee.
Dindong ilmeisesti tarkoittaa kodin ja työpaikan välisten matkojen korvaamista, joka joillekin hyväksytään. Suurin ongelma tulee esim. myyntialan ihmisille, edustajille jne, jotka käyttävät omaa autoa.
Ts. toiset oikeasti käyttävät omaa autoa työn tekmeiseen liittyviin ajoihin, toiset taas työmatkoihin.

Säästöä syntyy tietysti kunnille ja valtiolle, jotka saavat lisää verotuloja, kun vähennyksiä poistuisi. Itse olen sitä mieltä, että todelliseen työntekoon liittyvistä ajoista ei saa korvauksia vähentää, mutta työmatka-ajo toinen juttu.
 
"vieras"
[QUOTE="jokuvaan";26838570]Siis se säästöhän on yritysten verotuksessa. Kun kilometrikorvaukset vähentävät tulosta ja pienentävät veroja. Työautosta taas firma tai työntekijä (jos autoetu) maksavat veroa.[/QUOTE]

Joko ylläoleva oli huonosti kirjoitettu, tai sitten ei ymmärretä koko asiaa. Yiritykselle ei
uudistuksesta ole mitään hyötyä. Luultavasti joudutaan tilanteeseen, jossa yritykset joutuvat ostamaan vain lisää autoja työntekijöiden käytöön. Tällä ei välttämättä ole mitään tekemistä autoedun verotuksen kanssa.
 
"vieras"
[QUOTE="jokuvaan";26838441]Kilometrikorvauksehan on verotonta tuloa, joten valtio säästää jos korvausta lasketaan. Tänä vuonna kilometrikorvaus on 45 senttiä/kilometri.[/QUOTE]


Kilometrikorvaus ei ole verotonta TULOA, vaan korvaus, josa ei pidäkään mennä veroa.
Jostain syystä joillakin menee tulot, menot, korvaukset ja tuet jo käsitteinäkin sekaisin, satikka sitten , että ymmärrettäisiin niiden perustelut.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";26838885]Kilometrikorvaus ei ole verotonta TULOA, vaan korvaus, josa ei pidäkään mennä veroa.
Jostain syystä joillakin menee tulot, menot, korvaukset ja tuet jo käsitteinäkin sekaisin, satikka sitten , että ymmärrettäisiin niiden perustelut.[/QUOTE]

Vähän kuin lapsilisä tasaa lapsista johtuvia kustannuksia perheellisten ja perheettömien välillä.
 

Yhteistyössä