kipulääkettä kaiken varalta?

  • Viestiketjun aloittaja rabella
  • Ensimmäinen viesti
rabella
Olen tässä miettinyt sellaista asiaa, kun meidän taaperon illat ja yöt on taas menneet levottomiksi, niin mahtaakihan olla ikenet kipeät tuleekohan hampaita vai mikä kumma nyt on? Aina välillä on ollut korvatulehduksia ja nyt tuntuisi ettei ole kuitenkaan korvakipua. Laittaa kyllä nukkumaan suht helposti, joskus kylläkin itkun kanssa mitä ei ole normaalisti tehnyt. Nukkuu sitten puoli tuntia jonka jälkeen herää kaameaan itkuun. Pari iltaa ollaan kuunneltu ja hyssytelty ja lopulta poju on sitten nukahtanut rättiväsyneenä. Heräilee sitten monta kertaa yössä ei kylläkään enää itke kuin hiukan ja sitten taas nukahtaa.
Päivällä nukkuu ihan hyvin päikkärit.
Tänään sitten taas noin tunnin itkemisen jälkeen annoin pamol-f:n ja kuinkas ollakaan nukahti varmaan vartin jälkeen lääkkeen annon. Ensin ajattelin, että annankohan turhaan lääkkettä, kun vähän vierastan sellaista, että varmuuden vuoksi antaisin, mutta sitten kyllä ajattelin, kun itku loppui ja poika nukahti rauhallisesti, että hyvä kai se oli, ettei tarvi kipua itkeä vaan saa rauhassa nukkua(tiedä sitten mihin asti). Siis mistä sitä aina tietää itkeekö lapsi kipua vai eroahdistusta vai mitä. Meilläkin on rutiinit ihan pikkuisen muuttuuneet tämän viikon aikana ja mietin jo sitäkin, että siitäköhän tämä nyt johtuu, mutta ainakin tänään tulin siihen tulokseen, että lääkkeestä oli hyötyä. On kyllä tällä viikolla olut kuumettakin ja kauhea yskä on päällä, mutta kun enää ei ollut lämpöä muutamaan päivään niin en ole hirvennyt enempää lääkettä syöttää.
Mitä mieltä te olette tällaisesta tilanteesta, antaisitteko itse lääkettä vaikka ei lämpöä?
 
Kannattaa antaa Panadolia, hyvin siedetty särkylääke, jolla ei juuri sivuvaikutuksia. Meillä neuvolantäti suositteli antamaan, kun tyttö kiukutteli eikä ollut varmuutta miksi. No hampaathan sieltä sitten lopulta puhkesi =)
 
olen kyllä yötä vasten antanut panadolia jos lapsi on vaikuttanut olevan sen tarpeessa vaikka ei olisikaan kuumetta..varsinkin flunssassa olen antanut jotta saisi poika paremmin nukuttua tai jos on muuten kärsivän oloinen,esim.kovin itkuinen,levoton ym..mutta selvästi tuskainen
 
ANU24
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 08:16 CiTRuS-82 kirjoitti:
olen kyllä yötä vasten antanut panadolia jos lapsi on vaikuttanut olevan sen tarpeessa vaikka ei olisikaan kuumetta..varsinkin flunssassa olen antanut jotta saisi poika paremmin nukuttua tai jos on muuten kärsivän oloinen,esim.kovin itkuinen,levoton ym..mutta selvästi tuskainen
Minä oon tehnyt samoin!
Ja joku siellä yleensä on sit ollut itkun ja huonon unen takana, kun on rauhoittunut lääkkeen saatuaan :)
 
Usein hampaiden tuloon liittyy korvakipua ja tuo nukkumaan menon itkut tuntuvat viittaavan korviin (makuullaan paine korvissa on suurempi). Voihan olla, että mitään tuheldusta ei ole, jolloin asiaan auttavat särkylääke ja sängyn päädyn kohottaminen. Meillä korvatulehdukset olivat muuten oireettomia, mutta samat nukkumaanmenoitkut paljastivat taudin.
 

Yhteistyössä