kirjoittaako teidän teini demi.fi:hin?

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
Jeesmoi
Äiti on vähän niinku mun paras kaveri, ja puhun hänen kans MELKEIN kaikesta. Sille voi kertua ilot ja surut, ja oon hyvin kiitollinen siitä. Oon myös puhunu hänen kans seksistä, mutta kummiski tahon pittää jonkulaisen yksityisyyden. Eikö yksityisyys oo jokaiselle ihmiselle tärkeää?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
kysynpä vaan, mitä ihmettä lapset tekee tuommoisilla seksitiedoilla? ei seksi kuulu ( ainakaan minun mielestä ) alle 16-vuotialle millään muotoa. valitettava totuushan on, että nykyään on niin kovat ryhmäpaineet, että kun naapurin maija on antanut anaalia pertille, niin on silloin pakko antaa itsekin, vaikka olisi vasta lapsi.
häiritsevää on se, että näihin ylä-asteen valistustunteihin suhtaudutaan tuolleen "ei sieltä mitään tietoa saa!". no ei varmaan, kun kaikki aiheet on jo koluttu netistä. netissä voi kuka tahansa provoilla olevansa 10v ja kirjoittaa seksijuttuja, vaikka oikeasti onkin mara 44v. kaikki nuoret eivät sitä ymmärrä, vaan ottavat mallia "coolista kymppivuotiaasta!". jos nykyaika olis niinkuin ennen, niin seksiä harrastettais paljon tämänhetkistä aloituskeski-ikää myöhemmin.

Mutta sen takia se on oikeasti tärkeää, että omilta vanhemmilta voi kysyä, kun joka tuutti tursuaa seksiä. Ettei jäisi se harhaluulo, että lapsen kuuluu harrastaa näitä juttuja.
Itse kerroit tuolla aikaisemmin, että omat vanhempasi eivät suostuneet kertomaan sinulle edes sitä, mistä lapset tulevat. Joten voit silloin varmasti kuvitella, että vanhempiesi kaltaisia vanhempia on vieläkin olemassa, eikö?
Juu, totta. Siitähän tämä tarve tuleekin etsiä tietoa. Voi vaan toivoa, että nuori läytää hyvää, eikä huonoa tietoa. Sitä mä tässä niinku.
;)
Juu, aivan. Siksi onkin tärkeä opettaa lapselle oikean tiedon etsintää, lähdekritiikkiä ja kyseenlaistamista. Myös niiden omien vanhempien =)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen itse saanut asiallisen tiedon kotoa, minua ei ole käytetty hyväksi 13-vuotiaana ja olen aina tiennyt omat oikeuteni. Oletteko te kasvaneet ilman äitiä, eikö teitä todellakaan ole valistettu asioista?
Olen saanut tietoni demistä, kotoa ja koulusta. Minua ei myöskään ole käytetty hyväksi ja olen myös aina tiennyt oikeuteni. En ole kasvanut ilman äitiä ja olen ihan valistunut.

Mikäli nuorella on vähänkään järkeä päässä, niin ei se noin vain syöksy toteuttamaan ryhmän painostuksia. Jos lapsesi menettää neitsyytensä 13 vuotiaana ei "vika" taatusti ole pelkästään demi.fi:ssä.
Älä irroittele osia kokonaisuudesta.
 
vieras
Oikeasti, sitten kun te nuoret joskus saatte lapsia. Suhtaudutte varmasti hyvin eri tavalla siihen mitkä asiat ovat ok. Ja mitkä ei. Jokainen vanhempi kuitenkin haluaa, että lapsista kasvaa tasapainoisia ja, että he eivät suinpäin ryntää asihoin jotka eivät lapsille vielä kuulu. Ymmärrän kyllä, että tällä hetkellä voi kuulostaa kukkahattutätimäiseltä se, että vanhemmat kieltävät tiettyjä asioita. Mutta voin melkein vannoa, että vanhempana usein huomaa mikä viisaus varjelun takana piilee.
 
diiskuneiti
Netissä saa tietoa seksistä, masturboimisestakin. Näitä keskusteluja on demissä, vaikka ne ovat ilmeisesti (valitettavasti) kielletty. Marturboiminen on normaalia ja terve ja hyvä tapa tutustua omaan seksuaalisuuteensa. Demi.fin:n kautta olen oppinut hyväksymään sen, enkä häpeile seksuaalisuuttani.

Ihan tosissaan, ei se vakuuttanut minua ainakaan, kun terkkari/äiti/lehdet kertoivat itsetyydytyksen olevan normaalia ja hyvä juttu. On vaan hyvä juttu, kun netissä kuulee muiden nuorten kertovan sen.

Tietenkään tässä ei nyt itsetyydytyksestä juttu ollut, mutta mun mielestä se kuuluu seksiin, joten kirjoitimpa nyt siitäkin.
 
ahaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeasti, sitten kun te nuoret joskus saatte lapsia. Suhtaudutte varmasti hyvin eri tavalla siihen mitkä asiat ovat ok. Ja mitkä ei. Jokainen vanhempi kuitenkin haluaa, että lapsista kasvaa tasapainoisia ja, että he eivät suinpäin ryntää asihoin jotka eivät lapsille vielä kuulu. Ymmärrän kyllä, että tällä hetkellä voi kuulostaa kukkahattutätimäiseltä se, että vanhemmat kieltävät tiettyjä asioita. Mutta voin melkein vannoa, että vanhempana usein huomaa mikä viisaus varjelun takana piilee.
Eli demittäjistä ei kasva tasapainoisia?
 
18-v teinityttö
Sietäisit sanoa lapsellesi, että ylireagoisit. Voisit kyllä päästää takaisin hänet koneelle. Kyllä 13- vuotias osaa itse jo valita sen, mitä saa lukea ja mitä ei saa lukea. Ja jos alat häneltä sellaista kieltämään, niin varmasti tekee sen myöhemmin, tuplasti pahemmalla tavalla. Kyllä, voin melkein vaikka vannoa tämän.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 25-vee:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En viitsi lukea koko ketjua mutta ei tule meidän likka käymään noilla sivuilla. Mitä paskaa te jauhatte että tuolta saisivat tietonsa. Ihan varmasti annan lapsille asiallista tietoa sitä mukaa kun kasvavat. Tuo sivusto antaa sen kuvan, että seksi todellakin aloitetaan 13v, ja sauvaa työnnetään joka reikään!
Olen itse saanut asiallisen tiedon kotoa, minua ei ole käytetty hyväksi 13-vuotiaana ja olen aina tiennyt omat oikeuteni. Oletteko te kasvaneet ilman äitiä, eikö teitä todellakaan ole valistettu asioista? Ei mikään ihme, että täällä on niin paljon lapsena seksin aikuisen kanssa aloittaneita, teini äitejä ja kouluttamattomia yksinhuoltajia.
En käsitä miksi kaiken pitää liittyä seksiin, sillä seksiin liittyviä keskusteluja tuolla on hyvin vähän. Suosituimmat palstat ovat suhteet/kauneus-palstat, joilta minäkin, edelleen tämän ikäisenä saan juttuseuraa kun jokin asia painaa mieltä. Sain sieltä myös fiksua juttuseuraa silloin 15-kesäisenä, kun elämä oli hankalaa ja oli ensimmäisiä poikaystäviä ja ties mitä. Olen itse hankkinut suurimman osan tietoa netistä, eikä minuakaan ole hyväksikäytetty, olen akateemisesti koulutettu enkä ole teini-äiti. Mutta ehkäpä minusta tulee nyt huono äiti, kun lapsenteko mielessä ja häät takana.

Eli terveisin tuleva huono äiti.
Huono äiti? En maininnut tuota tekstissäni. Huono olet, jos et aio valistaa lastasi tulevaisuudessa vaan jätät netin varaan.
 
25-vee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeasti, sitten kun te nuoret joskus saatte lapsia. Suhtaudutte varmasti hyvin eri tavalla siihen mitkä asiat ovat ok. Ja mitkä ei. Jokainen vanhempi kuitenkin haluaa, että lapsista kasvaa tasapainoisia ja, että he eivät suinpäin ryntää asihoin jotka eivät lapsille vielä kuulu. Ymmärrän kyllä, että tällä hetkellä voi kuulostaa kukkahattutätimäiseltä se, että vanhemmat kieltävät tiettyjä asioita. Mutta voin melkein vannoa, että vanhempana usein huomaa mikä viisaus varjelun takana piilee.
Nyt kun lastenhankkiminen on tullu ajankohtaiseksi, olen huomannut kuinka paljon samalla tavalla ajattelen kasvatusmetodeistani, kun ajattelin 15-vuotiaana. Tahdon antaa lapsilleni samanlaisen kasvatuksen, kuin omat vanhempani antoivat minulle.

Eli, on tarpeeksi vapautta, mutta kuitenkin tietyt rajat on vedettävä. Totesin tuossa jo kuitenkin, että minusta on tulossa huono äiti jo valmiiksi, joten en edes viitsi eritellä miksi lapselle pitäisi antaa tietty vapaus elämään.

Psykologin ominaisuudessa kerron, että käänteispsykologia toimii usein myös lastenkasvatuksessa. Mitä enemmän kielletään, sitä enemmän myös kokeillaan. Lapsista tulee tämän seurauksena usein myös sulkeutuneita ja epäsosiaalisia. Itsellänihän ei toki vielä sitä lastenkasvatuskokemusta ole, mutta uskon, että samaa kasvatustapaa (kuin minun vanhempani käyttivät) noudattaen mun lapsista tulee fiksuja, omat rajansa tietäviä ja menestyneitä. Eli samanlaisia kuin äitinsä ;)

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
kysynpä vaan, mitä ihmettä lapset tekee tuommoisilla seksitiedoilla? ei seksi kuulu ( ainakaan minun mielestä ) alle 16-vuotialle millään muotoa. valitettava totuushan on, että nykyään on niin kovat ryhmäpaineet, että kun naapurin maija on antanut anaalia pertille, niin on silloin pakko antaa itsekin, vaikka olisi vasta lapsi.
häiritsevää on se, että näihin ylä-asteen valistustunteihin suhtaudutaan tuolleen "ei sieltä mitään tietoa saa!". no ei varmaan, kun kaikki aiheet on jo koluttu netistä. netissä voi kuka tahansa provoilla olevansa 10v ja kirjoittaa seksijuttuja, vaikka oikeasti onkin mara 44v. kaikki nuoret eivät sitä ymmärrä, vaan ottavat mallia "coolista kymppivuotiaasta!". jos nykyaika olis niinkuin ennen, niin seksiä harrastettais paljon tämänhetkistä aloituskeski-ikää myöhemmin.

Mutta sen takia se on oikeasti tärkeää, että omilta vanhemmilta voi kysyä, kun joka tuutti tursuaa seksiä. Ettei jäisi se harhaluulo, että lapsen kuuluu harrastaa näitä juttuja.
Itse kerroit tuolla aikaisemmin, että omat vanhempasi eivät suostuneet kertomaan sinulle edes sitä, mistä lapset tulevat. Joten voit silloin varmasti kuvitella, että vanhempiesi kaltaisia vanhempia on vieläkin olemassa, eikö?
Juu, totta. Siitähän tämä tarve tuleekin etsiä tietoa. Voi vaan toivoa, että nuori läytää hyvää, eikä huonoa tietoa. Sitä mä tässä niinku.
;)
Juu, aivan. Siksi onkin tärkeä opettaa lapselle oikean tiedon etsintää, lähdekritiikkiä ja kyseenlaistamista. Myös niiden omien vanhempien =)
Joo, olen ihan samaa mieltä. Tässä nyt vaan käyvään limppuun. En ole sanonut, että Demi on huono, vaan että sen lisäksi olisi hyvä että kotoa voisi kysyä, koska kaikki tieto netissä ei ole hyvää. Eikä oikeaa, välttämättä myöskään, kun teinit siitä puhuvat vain keskenään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Eli demittäjistä ei kasva tasapainoisia?
Mielestäni en kirjoittanut missään kohtaa sellaista. Kommentoin vain yleisesti ketjun vastauksia. Muun muassa sitä miten jostakin teinistä on kukkahattutätimäistä huolestua asioista jotka kasvattaja itse kokeen huonoksi lapselleen.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja WM:
Tarkoitin Rukoilijasirkkaa :)
Vastaan lapselle niin paljon kuin osaan. Tähän mennessä olen kertonut, miten siittiöt pääsevät kohtuun ja lisäksi, miten ne tulevat ulos pilistä. (Kysyjä on ollut 9 vuotias poika)

Mulla on pienet lapset vielä.
 
Nicole
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En viitsi lukea koko ketjua mutta ei tule meidän likka käymään noilla sivuilla. Mitä paskaa te jauhatte että tuolta saisivat tietonsa. Ihan varmasti annan lapsille asiallista tietoa sitä mukaa kun kasvavat. Tuo sivusto antaa sen kuvan, että seksi todellakin aloitetaan 13v, ja sauvaa työnnetään joka reikään!
Olen itse saanut asiallisen tiedon kotoa, minua ei ole käytetty hyväksi 13-vuotiaana ja olen aina tiennyt omat oikeuteni. Oletteko te kasvaneet ilman äitiä, eikö teitä todellakaan ole valistettu asioista? Ei mikään ihme, että täällä on niin paljon lapsena seksin aikuisen kanssa aloittaneita, teini äitejä ja kouluttamattomia yksinhuoltajia.
Lapsiparka jos noin katkera ja sensuuria harjoittava nainen vastaa kysymykseen "mitä on anaaliseksi" tai "mitä suihinotossa oikeastaan tapahtuu". Plus että etpä sinä onneksi voi kaikkea lapseltasi kieltää, kyllä sille jossain vaiheessa kehittyy oma tahto vaikka äitinä olisikin tuollainen tapaus.
 
25-vee
''Huono äiti? En maininnut tuota tekstissäni. Huono olet, jos et aio valistaa lastasi tulevaisuudessa vaan jätät netin varaan.''

En toki sanonut, että jätän lapseni valistamatta. Tarkoitin lähinnä sitä, että netistäkin voi saada HYÖDYLLISTÄ tietoa, jos nyt nuo teidän mainitsemat persepanot jätetään pois. En kuitenkaan aio ahdistaa lastani nurkkaan muistuttamalla, että äidiltä voi aina kysyä. Lapseni kysyy jos tahtoo kysyä, mutta en aio alkaa kytätä lapseni yksityiselämää, jos hän ei siitä itse tahdo kertoa. Ja aion myös kasvattaa lapsistani sen verran fiksuja, että tarpeen tullen osaavat itse erottaa oikean väärästä. Ja jos jokin asia mietityttää ja äidiltä ei tahdo kysyä, niin opetetaan siihen, että tiedot pitää sitten hankkia muulta luotettavalta taholta. Eli en siis tarkoita nettipalstoja, vaan esimerkiksi ihan tietosivuilta.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja huoh...:
tääkin keskustelu ois ollut paljon parempi ilman demi-ritsoja kommentoimassa.
lapset pysyköön omalla palstallaan, kun kerran sitä niin puolustatte.
Osa on samanikäisiä, kuin porukka täällä, kylläkin.
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja huoh...:
tääkin keskustelu ois ollut paljon parempi ilman demi-ritsoja kommentoimassa.
lapset pysyköön omalla palstallaan, kun kerran sitä niin puolustatte.
Mun mielestä on hyvä, että molempien osapuolien kannat tulee selville.

T. "vanhus"
 
diiskuneiti
Alkuperäinen kirjoittaja huoh...:
tääkin keskustelu ois ollut paljon parempi ilman demi-ritsoja kommentoimassa.
lapset pysyköön omalla palstallaan, kun kerran sitä niin puolustatte.
Eli pitäisi kuulla vain aikuisten ja melko tietämättömien näkökantaa?

 
Nicole
Uskon, että meistä demittäjistä kasvaa ihan yhtä hyviä ihmisiä kuin teistä vanhakantaisista äideistä joiden mielestä kaikki netistä löytyvä on pahaa ja vain äidin helmoissa lapset on turvassa. Seksijuttuihin törmää ihan missä vaan, ja kun totuus on se että ei ne nuoret teiltä kaikkein arimpia kysymyksiä kysy. Demissä KUKAAN ei kannusta liian varhaisiin seksikokeiluihin, painotetaan sitä että tulee tehdä vain asioita jotka tuntuu itsestä hyvältä ja että seksiä ei kannata harrastaa ennen kuin kokee olevansa valmis. Asioita on ihan kiva tietää, vaikkeivat ne olisikaan vielä ajankohtaisia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 25-vee:
Nyt kun lastenhankkiminen on tullu ajankohtaiseksi, olen huomannut kuinka paljon samalla tavalla ajattelen kasvatusmetodeistani, kun ajattelin 15-vuotiaana. Tahdon antaa lapsilleni samanlaisen kasvatuksen, kuin omat vanhempani antoivat minulle.

Eli, on tarpeeksi vapautta, mutta kuitenkin tietyt rajat on vedettävä. Totesin tuossa jo kuitenkin, että minusta on tulossa huono äiti jo valmiiksi, joten en edes viitsi eritellä miksi lapselle pitäisi antaa tietty vapaus elämään.

Psykologin ominaisuudessa kerron, että käänteispsykologia toimii usein myös lastenkasvatuksessa. Mitä enemmän kielletään, sitä enemmän myös kokeillaan. Lapsista tulee tämän seurauksena usein myös sulkeutuneita ja epäsosiaalisia. Itsellänihän ei toki vielä sitä lastenkasvatuskokemusta ole, mutta uskon, että samaa kasvatustapaa (kuin minun vanhempani käyttivät) noudattaen mun lapsista tulee fiksuja, omat rajansa tietäviä ja menestyneitä. Eli samanlaisia kuin äitinsä ;)
No tulevaisuudessa voit huomata, että aina se mielessä suunniteltu kaunis kasvatusteoria ei kohtaa käytäntöä. Joskus täytyy asettaa rajoja, sellaisiakin jotka nuorista voi kuulostaa julmilta ja huonoilta. Toki asioista pitää keskustella ja edetä yksilöiden mukaan. Jokainen pyrkii tietenkin kasvattamaan valioyksilöitä ;)
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja WM:
Kysyin äidiltä, että voiko raskaana ollessa harrastaa seksiä, ja vastaus oli: ''Ei kai sun sellasta tartte tietää''
Olen 13.
Niinpä. Tuollaisia vanhempia vaan on olemassa! Vaikka kuinka kaikki teistä sanoo että kertoo lapselleen kaiken, siltikin on näitä vanhempia jotka eivät puhu avoimesti seksistä.
 

Yhteistyössä