kirjoittaako teidän teini demi.fi:hin?

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
tyyppi
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja demittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
koulussakin valistus tehtiin sillä periaattella, että kyllähän nuoret jo kaiken tietävätkin.
tää on kyl totta
Sukulaislikkakin kertoi, että valistustunnilla kaikkien piti selittää joku seksiin liittyvä sana. On varmaan kivaa, kun oletetaan, että 15 v tietää sanan "erektio" ja osaa selittää sen. :/ Noloja ja inhottavia tilanteita.
siis tä? siis kyl ton ikänen tietää jo mitä erektio tarkottaa?!! haloo
 
nooo
Alkuperäinen kirjoittaja tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja demittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
koulussakin valistus tehtiin sillä periaattella, että kyllähän nuoret jo kaiken tietävätkin.
tää on kyl totta
Sukulaislikkakin kertoi, että valistustunnilla kaikkien piti selittää joku seksiin liittyvä sana. On varmaan kivaa, kun oletetaan, että 15 v tietää sanan "erektio" ja osaa selittää sen. :/ Noloja ja inhottavia tilanteita.
siis tä? siis kyl ton ikänen tietää jo mitä erektio tarkottaa?!! haloo
Ei välttämättä, jos sen äiti on laittanut nettikiellon... ;)
 
diiskuneiti
Mielipiteitä ei oteta tosissaan ja kuvitellaan kaikkien nuorten olevan typeriä, jotka murtuvat ryhmäpaineen alla tai harrastavat 12-vuotiaana peppuseksiä aikuisten kanssa, jos sattuu demi.fi:ssä käymään.

Nuori on tietenkin vielä kasvava ihminen, mutta on silloinkin jo mielipiteitä ja aivot. Jotkut aikuiset on ihan käsittämättömän tyhmiä, mutta heidätkin otetaan enemmän tosissaan ja pidetään fiksumpina kuin teinejä.
 
minä vaan...
Minua hieman harmittaa, että en alkanut demittää aiemmin. Löysin demi.fi:n "vasta" 16-vuotiaana.
Olisi voinut moni ikävä asia jäädä kokematta, jos tuolta olisi tullut kysyneeksi eikä vain omilta kavereilta.

Tuolla saa oikeasti ihan viisaita vastauksia vakaviin kysymyksiin ja demittäjät kuitenkin ovat avuliaita toisilleen. Esimerkkinä eräs teini oli ilman ruokaa ja rahaa kotona ja toinen demittäjä toi tälle itse leipomiaan sämpylöitä <3
 
vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja demittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
koulussakin valistus tehtiin sillä periaattella, että kyllähän nuoret jo kaiken tietävätkin.
tää on kyl totta
Sukulaislikkakin kertoi, että valistustunnilla kaikkien piti selittää joku seksiin liittyvä sana. On varmaan kivaa, kun oletetaan, että 15 v tietää sanan "erektio" ja osaa selittää sen. :/ Noloja ja inhottavia tilanteita.
siis tä? siis kyl ton ikänen tietää jo mitä erektio tarkottaa?!! haloo
Haloo!! Moni varmaan nykyään tuon ikäisistä tietää, mutta itse ainakin opin tuon sanan vasta aikuisena, taisin olla reilusti yli 20...ja tiedän, että tuo sana voi olla vieras monelle vanhemmallekin. Helposti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nooo:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja demittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
koulussakin valistus tehtiin sillä periaattella, että kyllähän nuoret jo kaiken tietävätkin.
tää on kyl totta
Sukulaislikkakin kertoi, että valistustunnilla kaikkien piti selittää joku seksiin liittyvä sana. On varmaan kivaa, kun oletetaan, että 15 v tietää sanan "erektio" ja osaa selittää sen. :/ Noloja ja inhottavia tilanteita.
siis tä? siis kyl ton ikänen tietää jo mitä erektio tarkottaa?!! haloo
Ei välttämättä, jos sen äiti on laittanut nettikiellon... ;)
Hyvä pointti :D
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja nooo:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja demittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
koulussakin valistus tehtiin sillä periaattella, että kyllähän nuoret jo kaiken tietävätkin.
tää on kyl totta
Sukulaislikkakin kertoi, että valistustunnilla kaikkien piti selittää joku seksiin liittyvä sana. On varmaan kivaa, kun oletetaan, että 15 v tietää sanan "erektio" ja osaa selittää sen. :/ Noloja ja inhottavia tilanteita.
siis tä? siis kyl ton ikänen tietää jo mitä erektio tarkottaa?!! haloo
Ei välttämättä, jos sen äiti on laittanut nettikiellon... ;)
Hyvä pointti :D
Teillähän on nyt se sama paska asenne, kuin koulussa terveystiedon opettajalla. Moni luulee tietävänsä paljon, mutta todellisuus on sitten aika eri asia.

Sitten naureskellaan yhdelle, joka ei tiedä. Kova ryhmäpaine, joka ajaa tyhmiin kokeiluihin.
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
etpä oli kovin tiukka??????? mistä helvetti se seksistä saa muualtakaan tietää kuin netistä? fiksu muksu ku ottaa kaiken selville, ennen ku itse sekoilee mitään.
se on ihan normaalia!!! kaikki siä käy nykyään ku vanhemmat ei tajuu vattu mitään
 
OMG
Netissä ei voi harrastaa seksiä, ei voi tulla raskaaksi, ei voi tulla raiskatuksi. Älä valvo sitä nettiä vaan valvo mitä se sinun lapses oikeessa elämässä tekee. Huoh. Ootte te kyl aika viisaita. Kyllä huomaa että ette ole 2000-luvun lapsia jotka on kasvanut nettimaailmassa.

Demissä olen 12-vuotiaasta lähtien ollut. Kun ei mene KEHO osioon ei harvemmin missään muussa tule vastaan sanaa seksi.

PS. Laita myös TV:n katselu kielto. Sieltä tulee pahempaa sontaa kuin demistä.
 
harmaja
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja nooo:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja demittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
koulussakin valistus tehtiin sillä periaattella, että kyllähän nuoret jo kaiken tietävätkin.
tää on kyl totta
Sukulaislikkakin kertoi, että valistustunnilla kaikkien piti selittää joku seksiin liittyvä sana. On varmaan kivaa, kun oletetaan, että 15 v tietää sanan "erektio" ja osaa selittää sen. :/ Noloja ja inhottavia tilanteita.
siis tä? siis kyl ton ikänen tietää jo mitä erektio tarkottaa?!! haloo
Ei välttämättä, jos sen äiti on laittanut nettikiellon... ;)
Hyvä pointti :D
Teillähän on nyt se sama paska asenne, kuin koulussa terveystiedon opettajalla. Moni luulee tietävänsä paljon, mutta todellisuus on sitten aika eri asia.

Sitten naureskellaan yhdelle, joka ei tiedä. Kova ryhmäpaine, joka ajaa tyhmiin kokeiluihin.
tämän ketjun perusteella nostan kyllä sinulle Rukoilijasirkka hattua!
 
25-vee
''No tulevaisuudessa voit huomata, että aina se mielessä suunniteltu kaunis kasvatusteoria ei kohtaa käytäntöä. Joskus täytyy asettaa rajoja, sellaisiakin jotka nuorista voi kuulostaa julmilta ja huonoilta. Toki asioista pitää keskustella ja edetä yksilöiden mukaan. Jokainen pyrkii tietenkin kasvattamaan valioyksilöitä''

Tietenkään ei, mutta siihen pyritään. Taisin tuossa viestissä jo sanoakin, että pitää olla vapautta, mutta myös rajat. Joten en käsitä miksi kerrot rajojen asettamisesta, niiden jotka lapsesta tuntuvat julmilta. En koskaan, toistan, koskaan, halua asettaa lapselleni sellaisia rajoja, jotka rajoittavat räikeästi normaalin nuoren ihmisen elämää. Esimerkiksi lueskelen välillä kotiintuloajoista rankkaa keskustelua, ja sitä tappelua mitä siitä syntyy. Viikonloppuisin ollaan kahdeksalta kotona ja yhdeksältä jo nukkumassa? Ei. Itse meniin 15-vuotiaasta lähtien viikonloppuisin miten halusin, eikä minusta siltikään tullut vandaalia, juuri kai siksi että omistin aivot. Harmi, ettei kaikilta niitä löydy.

Vanhempani esimerkiksi sanoivat ollessani 14, että me ostetaan sulle aski tupakkaa ja lava kaljaa, jotka saat vetää omassa huoneessa ihan rauhassa. Eipä ole sen jälkeen kiinnostanut tupakka, eikä myöskään alkoholi.
 
Äiti
Itse olen lapsiani kasvattanut jo 15 vuotta, toista 13. He ovat aina saaneet kysyä minulta mieltään askarruttavia asioita ja käyttää nettiä mikäli en ole osannut vastata tyydyttävästi. He osaavat suhtautua ylipäätään nettiin kriittisesti, enkä näe mitään ongelmaa siinä, jos he käyttävät tätä demisivustoa.

Luotan siihen, että heillä molemmilla on sen verran järkeä päässänä, ettei mitään suurempia tyhmyyksiä tule tehtyä vain jonkin nettisivuston takia.

Tähän asti ratkaisu on toiminut hyvin, luottamus ja suhteet säilyvät kunnossa.
 
Bla
Alkuperäinen kirjoittaja Bla:
Olen 25-vuotias yliopisto-opiskelija ja demitän, enkä todellakaan ole ainoan yli parikymppinen Demi.fi:n keskustelupalstalla. Hurjaa, eikö vain?
Olin hiukan yli-innokas lähettämään viestiä. Demin lisäksi lueskelen melko aktiivisesti Kaksplussan palstoja, eikä ristiriita mielestäni ole kovinkaan ilmeinen.
 
Uhu
Vaikka olisi asioista tietoa ei se tarkoita että pitäisi heti päästä kokeilemaan. Päinvastoin. Minusta (27v) on parempi lukea toisten juttuja ja kuulla toisilta jotta ei tarvitse itse kokeilla ja tehdä samoja virheitä. Mitä nyt Demiä vilkuilin niin näyttää olevan mielestäni ihan asianmukainen paikka (tosin onhan siellä niitä epämääräisiäkin keskusteluja) ja varmasti erinomainen vertaistukipaikka nuorille!
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Nokimusta:
"Esimerkkinä eräs teini oli ilman ruokaa ja rahaa kotona ja toinen demittäjä toi tälle itse leipomiaan sämpylöitä <3"

Minä ja Tupsumato.
Missä sen yhden vanhemmat oli? :/ Kun ei ollut ruokaa kotona.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huoh...:
tääkin keskustelu ois ollut paljon parempi ilman demi-ritsoja kommentoimassa.
lapset pysyköön omalla palstallaan, kun kerran sitä niin puolustatte.
Koko keskustelu on hyvä osoitus siitä missä mennään netin kasvattaman sukupolven kanssa. Eivät huomaa että monet liberaalit ajatukset ovat sittenkin lähtöisin aikuisten aivoista. Heiltä joilla on omat hyötymis tarkoituksensa taustalla ja jotka ovat mukana nuortenfoorumeissa.

Kaikki nuorten omaksumat mallit on suunniteltuja, niin muodissa kuin käyttäytymisessäkin. Olen itse ollut mukana mainosmaailmassa ja homma on rahan vuoksi menossa yhä moraalittomammaksi ja piittaamattomammaksi, valitettavasti.

 
demittäjä
Aika surullista, jos aikuinen ihminen tosissaan luulee, että 13- vuotias ei tiedä mitään perspanoista ilman demin palstaa, ihan voin sanoa, että minulle oli 10-vuotiaana selvä juttu, mikä perspano on.
Kyllä siellä koulussakin kuulee kaikenmaailman juttua, joten varmasti teinisi tietää perspanosta jo ihan etukäteen, vaikkei sitä äipälleen mainitsisikaan.
Meille kerrottiin muistaakseni jo viidennellä luokalla biologian valistustunneilla itsetyydytyksestä ja varmaa oli, että kaikki tiesivät jo silloin, että mikä dildo on.
Ja mitä demiin tulee, itse aloitin demittämisen 12- vuotiaana ja eipä se maailmankuvaani ole järkyttänyt, en kuvittele, että minun olisi harrastaa anaaliseksiä sun muita juttuja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 25-vee:
'
Tietenkään ei, mutta siihen pyritään. Taisin tuossa viestissä jo sanoakin, että pitää olla vapautta, mutta myös rajat. Joten en käsitä miksi kerrot rajojen asettamisesta, niiden jotka lapsesta tuntuvat julmilta. En koskaan, toistan, koskaan, halua asettaa lapselleni sellaisia rajoja, jotka rajoittavat räikeästi normaalin nuoren ihmisen elämää. Esimerkiksi lueskelen välillä kotiintuloajoista rankkaa keskustelua, ja sitä tappelua mitä siitä syntyy. Viikonloppuisin ollaan kahdeksalta kotona ja yhdeksältä jo nukkumassa? Ei. Itse meniin 15-vuotiaasta lähtien viikonloppuisin miten halusin, eikä minusta siltikään tullut vandaalia, juuri kai siksi että omistin aivot. Harmi, ettei kaikilta niitä löydy.

Vanhempani esimerkiksi sanoivat ollessani 14, että me ostetaan sulle aski tupakkaa ja lava kaljaa, jotka saat vetää omassa huoneessa ihan rauhassa. Eipä ole sen jälkeen kiinnostanut tupakka, eikä myöskään alkoholi.
No, sinusta varmaan sitten kuulostaa julmalta se etten koskaan aio ostaa alaikäisille lapsilleni alkoholia enkä tupakkaa. En myöskään aio katsoa hyvällä niiden käyttöä. Kotiintuloajatkin löytyy. Ja jos jotain luvatonta tapahtuu niin siitä seuraa rangaistus. (en ole silti mikään natsi vaikka siltä voi kuulostaakkin ) Tähän mennessä asioista on riittänyt keskustelu. Mulla itsellä on ollut samanlainen kasvatus ja ihan hyvä minustakin tuli. Myöhemmin olen ollut kiitollinen tietyistä rajoittteista, vaikka kyllä itsekkin kapinoin aikoinaan vanhempia vastaan mutta sehän on vain osa ihmisen elämänkaarta. Ja todellakin minusta lasten tulee olla lapsia mahdollisimman pitkään. Sitä meinaan kerkiää olla hemmetin pitkään aikuinen ja tehdä niitä aikuisten "mahtavia" juttuja kyllästymiseen asti.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja demittäjä:
Aika surullista, jos aikuinen ihminen tosissaan luulee, että 13- vuotias ei tiedä mitään perspanoista ilman demin palstaa, ihan voin sanoa, että minulle oli 10-vuotiaana selvä juttu, mikä perspano on.
Kyllä siellä koulussakin kuulee kaikenmaailman juttua, joten varmasti teinisi tietää perspanosta jo ihan etukäteen, vaikkei sitä äipälleen mainitsisikaan.
Meille kerrottiin muistaakseni jo viidennellä luokalla biologian valistustunneilla itsetyydytyksestä ja varmaa oli, että kaikki tiesivät jo silloin, että mikä dildo on.
Ja mitä demiin tulee, itse aloitin demittämisen 12- vuotiaana ja eipä se maailmankuvaani ole järkyttänyt, en kuvittele, että minun olisi harrastaa anaaliseksiä sun muita juttuja.
On tosi surullista, jos 10 vuotiaalle on selvää, mikä on perspano, oikeasti. :eek:
 
daa
ei oikeesti,hirvee kalkkis -.- ite oon neljätoista,eikä haittaa ollenkaan tollasseet jutut,
päivasto. Eipä kannata antaa muksus tilata enää mitään lehtiäkään,kattella tv,tai olla ees netissäkään,koska kaikkialla on noita juttuja. huhhuh,onneksi oma äitini ei oo noin tärähtäny...
 

Yhteistyössä