kirpparitavarasta....


Onko muita jotka "kammoksuvat" käytettyä tavaraa..? jostain syystä en pidä kirpparilta ostetusta tavarasta. Enkä myöskään muusta käytetystä tavarasta.. Meidän kaksikuukautinen ei ole vielä kättänyt ainuttakaan "vanhaa" vaatetta. Siitä huolimatta että niitä on saatukin ihan ilmaiseksi.. Muutenkin olen ostanut kaikki tarvikkeet uusina. Osasyy tähän on se että ne sitten säilyy seuraaville lapsille, mutta kuitenkin tulee mieleen että olenko hirveä "luontoa vihaava" ihminen kun muutenkin olen aika mukavuudenhaluinen enkä sen takia voisi kuvitellakkaan käyttäväni esim kestovaippoja...
 
Itse taas olen oikein innostunut kirppareista. Sieltä tekee niin edullisia ja hyviä löytöjä. Jos kirpparilta saa yhdellä lapsella olleita tosi nättejä vaatteita paljon halvemmalla kuin kaupasta upouusia niin todellakin ostan ja mielelläni.

Mulle suurin syy kirpparitavaran hyödyntämiseen on luonnon säästäminen. Ei tarvi ku ajatella sitä tavaramäärää mikä vuosittain menee kaatopaikalle niin pahaa tekee. En oo erityisemmin mikään ekoihminen, mutta sen verran tunnen huolta luonnon puolesta että haluan aianakin jossain määrin hillitä omaa kuluttamista ja luonnon saastuttamista. Mieti jos jokainen suoraa nakkais kaiken tavaran roskiin. Hyvä että osa ihmisistä ymmärtää kierrättämisen merkityksen. Mitä tahansa en itselleni tai lapselleni päälle laita, mutta kirppareilta löytyy kyllä tosi hyväkuntoistakin tuotetta.

Kestovaipoista sittten... Alussa minusta koko touhu kuulosti äärettömän monimutkaiselta ja aikaa vievältä, mutta nyt taas tuntuu että menee ihan yhtähelposti kuin kertakäyttövaipatkin. Enemmän pyykkiä mutta vähemmän kaatopaikalle kannettavaa. Ja ite asiassa esim. harsojen taittelu on mulle oikein mukavaa puuhaa =)

Oon ylpeä tästä että edes jossain määrin saan kierrätettyä tavaraa! Ja suosittelen sitä sullekin :wave:
 
Mä ostan jotain vaatteita kirpparilta,mutta aika harvoin kun en saa itestäni irti lähteä sinne,aika paljon ollaan saatu käytettyjä vaatteita ja mielelläni käytän niitä jos ovat hyväkuntoisia ja kotona vähän kuluneitakin,mutta tosi huonokuntoiset ja sellaset mitä en halua lapselle pukea laitan pois. Kavereilta olen kyllä ostanut pari kertaa käytettyjä hyviä vaatteita ja sitten aika paljon tilaan hm:ltä. Vaunut ehdottomasti piti olla uudet,en halunnut käytettyjä ja ne menee sitte ainakin toisella lapsella. Sängyn myös halusin uuden ja sitterin,ne menee kuitenkin sitte muillakin lapsilla. Syöttötuoli oli lainassa mutta nyt ostettiin uusi tripp trapp kun lainatuoli piti palauttaa. Kestovaipoista en ole kiinnostunut,kertakäyttövaipat on meiän mieleen.
 
mappela
Rakastan kirppareilla kiertelyä, mutta tosi on että parhaat löytöni teen käytettyjen lasten vaatteiden liikkeistä, joita ainakin pääkaupunkiseudeulla on jo mukavan paljon, enemmänkin voisi olla.
Kannatan kierrätystä kaikessa, miksi tuhlata rahoja uuteen kun käytettynäkin saa tosi upeeta kamaa.
Kierrätyskeskus on ihan pop-paikka kun etsin jotain kotiin.
Lapsille olen löytänyt parempia, muodikkaampia ja persoonallisempia vaatteita second handeistä, eikä maksa kuin murto-osan uusien hinnoista, kiitos ihmisille jotka ostavat paljon ulkomailta ja vievät myyntiin.
Minulle kun ei ole kovinkaan tärkeää kävellä kaupungilla jonkun boutiquen upean kassin kanssa, yleensä nakkaan kaikki ostokseni suoraan reppuuni, en tarvitse kauppojen muovikasseja, siinäkin voi säästää luontoa.
Ihmettelin kerran ääneen yhdessä liikkeessä muovikasseja ja kuulin että paperikassit ovat todella paljon kalliimpia, siis Suomessa mikä pitäisi olla puun ja paperin maa, mutta näin vain on ! Ymmärrän kauppiaita nyt, aikaisemmin halveksin noita muovikasseja. Mihin tämä jätekasa päätyykään.
Nytkin on taa Uffissa ne halvat viikot, taas saa koko perheelle vaatteet sikahalvalla, säästyneillä rahoilla voi vaikka harrastaaa jotain kivaa lasten kaa.
 
Rimpsessa
Musta on taas ihana penkoa lastenvaatteita kirppikseltä, kunhan :attn: ne ovat siistejä. eIhän reikäiset ja likaiset , aikansa eläneet kulahtaneet ketään kiinnosta, mutta kirppiksellä tekee oikeesti tosi hyviä löytöjä. Ja lisäisin vielä, että aikoinaan ennen kuin aloitin kirpparikierroksiani, mullakin oli ennakkoluuloja koko hommaa vastaan. Mutta siistiltä kirpparilta on kuin kaupassa kävisi. :D
 
meillä oli sama ensimmäisen lapsen kanssa,vain uutta.toisen kanssa otin jo mielelläni vastaan ystäviltä vaatteita(on eri sukupuolta).
myyn kirppiksellä pois vanhoja,lapset ovat 3 ja 4,ostan joskus mekkoja ja paitoja,kannatan kierrätystä,mutta jos ostaa laatua 1.se menee vielä 2. :flower:
 
Minä en kirppareilla ole käynyt kun ei niitä löydy meiltäpäin kovin helposti ja aika on yleensä rajallista, kun lähtee ostoksille.

Olen saanut käytettyjä sukulaisilta ja tuttavilta. Mutta kyllä olen ostanut uusiakin ja saatu myös uusia. Esikoiselta siirtyivät sitten tälle toiselle. Ovat molemmat poikia.

Olen omamme antanut serkkuni pojalle käyttöön ja aion antaa jatkossakin. Käytetyt vaatteet "loppuvat" n. 90 cm, koska sen jälkeen kuluvat helposti rikki. Näin ollen nykyisin olen pääsääntöisesti joutunut ostamaan uusia molemmille pojille (nuorempi 2 v.).

Onhan sekin kierrätystä että uudet vaatteet jää sitten omille nuoremmille lapsille ja kun sitten niitä ei tarvitse, voit harjoittaa kierrätystä ja antaa eteenpäin.
 
harmaa Emulihemuli
Olen kirppiskoukussa. Ennen lapsia oli minullakin aikamoiset ennakkoluulot, ja satuin käymään huonoilla kirppiksillä. Sitten löysin hyviä kirppiksiä, missä hyväkuntoista tavaraa, ja siitä se lähti. Varsinkin 0-1½v:lle on ihan turhaa ostaa uutena, kun kirppisvaatteet on kuin uusia! Minä en ajattele asiaa niinkään ympäristön kannalta, vaan ihan oman taloudenpidon kannalta. Kumoan ehdottomasti väitteet, ettei kirppisvaatteista jäisi enää toisille lapsille kierrätettävää. Minä ainakin ostan ainoastaan priimakunnossa olevia vaatteita (olen hyvin tarkka lasten pukemisessa), joita nyt tuo kakkonenki pitää, ja edelleen on kuin uusia. Molemmat samaa sukupuolta siis. Kannan myös siskon pojalle vaatteita kirppiksiltä, ja on ollut tosi tyytyväinen, itse hän ei jaksa niissä kierrellä, joten säästöä tullut kummankin talouteen tuntuvasti.
Tiedän, että moni ajattelee asiaa hygieniankin kannalta. Minä ainakin katson, että tuotteet voi pestä, ja lyön heti koneeseen kotona. En osta edes sellaista, mitä ei voi pestä kunnolla.
Jotkut ovat ajatelleet myös, että saa kakkosluokan kansalaisen leiman otsaan, kun ei ole varaa ostaa uutena. No, eipä meidänkään talous kaatuisi, vaikka uutena kaikki ostettaiskin, mutta turhaa rahantuhlausta se olisi. Tällaisia näkökulmia tähän asiaan. Onneksi se valinnanmahdollisuus on kuitenkin jokaisella omissa käsissä! ;)
 
Rakastan kirpputoreja! Niiltä tosiaan tekee parhaita löytöjä. Täytyy ostaa vaan hyväkuntoista ja jättää likaiset/risaiset vaatteet ostamatta, meillä ihmisillä kun on niin erilaiset käsitykset hyväkuntoisesta vaatteesta. Meillä ainakin kun ei raha oikein puussa kasva niin ollaan oikein vakioasiakkaita paikallisilla kirppareilla. Hyvin on löytynyt vaatetta niin 1,5 vuotiaalle pojalle, 6 vuotiaalle tytölle ja tulevalle vaavelille, tosin vanhemmiltahan jää paljon seuraaville lapsille tarvikkeita!=) :heart: Niin että rohkeasti vaan kaikki löytöjä tekemään!
 
Mä olen aina ollut kova käymään kirppiksillä ja joskus teenkin hyviä löytöjä. Nyt olen löytänyt uuden kirpputorin, kun lasten kanssa on välillä fyysisesti mennä paikan päälle. www.huuto.net sieltä on löytynyt kaikenlaista ja olen itsekin myynyt. kannattaa katsoa ja aika usein. uutta tavaraa tulee 24h vrk...
 

Yhteistyössä