Kiva, just ennen lentoa, kuumetta noin 40!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"Norma"
pakko lisäätä, jos mä aloitan kaikki superbakteerit pelkämään niin parempi jo kotona vain olla:D. Mutta 4-6kk päästä me tänne tullaan jopa lasten kaa ja äiti kans tulee, koska tarkoitus myös mennä ajamaan Usa läpi ja käydä siellä Disneylandissa kans
Kerro nyt miten ajattelit reissut järjestää, kun sähän olet äiti, jolla on kouluikäinen lapsi???
Sun lapselle on jo jouduttu tukiopetusta järjestämään kielellisen jälkeenjäämisen takia,
ole nyt järkevä äiti äläkä aiheuta lapsellesi ongelmia omien juoksujesi ja mielihalujesi vuoksi.
 
"mmm"
[QUOTE="Norma";26457759]Niin, jos koulusta antavat luvan. Luulen kyllä, että ei noin pitkään lomaan anneta poissaololupaa,
etenkin, kun lapsella on jo muutenkin haastavaa se opiskelu...[/QUOTE]

ei kai se koulu mikään vankila ole? kai vanhemmat sentään saavat pitää lapsen kotona jos haluavat. Suomessa on oppivelvollisuus, mutta sen voi suorittaa vaikka kotikoulussa.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="mmm";26457754]voi harmi. voisiko ne lähettää ne sulle perään sieltä, kun ovat tarpeeksi vanhoja? Onko sulla jo kotona muita koiria?[/QUOTE]

On kotona muita koiria:).... on mahdollista että kun tuun takas ne voi pitää, mutta kun on muita halukaita niin paremmin ne myy jotka ovat täältä. Myös sekin vaikea kun me tullaan tänne 4-6kk päästä vain ale viikoksi ja mennään sen jälkeen Usaan ja Usasta Suomeen, niin on vaikea
 
On
[QUOTE="mmm";26457754]voi harmi. voisiko ne lähettää ne sulle perään sieltä, kun ovat tarpeeksi vanhoja? Onko sulla jo kotona muita koiria?[/QUOTE]

Onhan sillä yks joka ei ole oppinut edes sisäsiistiksi vaan vaippojakin sen takia koiralla pitäneet. Näin olen täällä lukenut.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Norma";26457759]Niin, jos koulusta antavat luvan. Luulen kyllä, että ei noin pitkään lomaan anneta poissaololupaa,
etenkin, kun lapsella on jo muutenkin haastavaa se opiskelu...[/QUOTE]

ei pitää paikansa, saa ota koulusta pois, mikään ei ole pakollista
 
"Voi"
[QUOTE="mmm";26457792]niin mutta sen voi suorittaa vaikka kotona opiskelemalla, kukaan ei pakota istumaan siellä koulussa.[/QUOTE]

Tavallisilla vanhemmilla ei ole eväitä opettaa tarvittavia aineita. Sitten pitää palkata kotiin opettaja erikseen.
 
"heh"
[QUOTE="mmm";26457792]niin mutta sen voi suorittaa vaikka kotona opiskelemalla, kukaan ei pakota istumaan siellä koulussa.[/QUOTE]

Ja mitäköhän oppisi kotona: hoono sooomi lisä sekä eurojen hävittämistä.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Norma";26457799]No juu, itehän tiedät lapsesi parhaan. Kerran jo on sossut joutuneet puuttumaan ja järjestämään tukiopetusta,
itse ette sitä tajunneet(?) lapsen tarvitsevan.[/QUOTE]

Sinun olisi pitänyt lukea sen jutun lopun asti ennen kun huutelet sossusta:). Kukaan ei ole puutunut eikä tehnyt mitään ilmoituksia, vaan kun tein rikosilmoituksen yhdestä henkilöstä ja lapset kävivät todistamassa sen, meille tuli suositus että yks lapsista tarvi enemmän suomen kielen opiskelua, siks kun mikään kielistä ei ole vahva. Suositus ei ole mikään puutuminen tai ilmoituksen teko tiedoksi vaan
 
Neilee harmaana
[QUOTE="Voi";26457800]Tavallisilla vanhemmilla ei ole eväitä opettaa tarvittavia aineita. Sitten pitää palkata kotiin opettaja erikseen.[/QUOTE]

No ihan tavallinen vanhempi kyllä pystyy opettamaan lapsilleen peruskoulun oppimäärän.

Suomessa on tosiaankin vain oppivelvollisuus, ei koulupakkoa. Mun ystävä opettaa lapsiaan kotona, vanhin menee jo kasille ja ei ollut tämä ystäväni koulussa mikään hyvä, lapset pärjäävät erinomaisesti.
 
"Norma"
[QUOTE="heh";26457801]Ja mitäköhän oppisi kotona: hoono sooomi lisä sekä eurojen hävittämistä.[/QUOTE]

Nuihin mie en ota kantaa, mutta sitä ihmettelen, jos venakko ei lapsen etua kykene ajattelemaan.
Kuitenkin kun lapsella jo on tartuttu kielelliseen kehitykseen ja järjestetty tukiopetusta koulua ajtellen.
 
"Norma"
Sinun olisi pitänyt lukea sen jutun lopun asti ennen kun huutelet sossusta:). Kukaan ei ole puutunut eikä tehnyt mitään ilmoituksia, vaan kun tein rikosilmoituksen yhdestä henkilöstä ja lapset kävivät todistamassa sen, meille tuli suositus että yks lapsista tarvi enemmän suomen kielen opiskelua, siks kun mikään kielistä ei ole vahva. Suositus ei ole mikään puutuminen tai ilmoituksen teko tiedoksi vaan
Ihan sama, mutta ulkopuolinen on puuttunut ja järjestänyt sen.
 

Yhteistyössä