kolmatta kaipaavien joulukuu

Kiitos Barbamama :hug:

Poika on nyt muutoin ihan kunnossa, mutta haavan kanssa joudutaan vielä katselemaan, että miten paraneminen etenee. Eilen vuosi hitusen, mutta ei pahasti joten ei lähdetty parantelemaan liimauksia. Tulehduksen estämiseksi annetaan ihan homeopaattisia ja puhdistellaan tuota. Päänsärkyä ei enää ole ja on nukkunut nyt viime yönkin jo ihan rauhallisesti. Pojalle ei jäänyt mitään traumaa näemmä. Oli niin reipas jo teekoossa ja tyksissäkin, että mulla pääsi itku kun isi selitti mitä tehtiin ja poika vain istui ja puristi sekä mummin että isin sormea, mutta ääntäkään ei päästänyt vaikka vesi vuosi silmistä. Sitten autossa totesi, että "kiukku on nyt poissa" ja kotona sanoi ettei tartte päänsärkylääkettä, isot pojat eivät kuulema sellaista tarvitse jos vaan pipiin sattuu eikä päähän niin kovaa. Siis 3wee selittää juurikin noilla sanoilla...

Kiitos mielelläni siis pysyn teidän mukana ja sitten jossakin vaiheessa mieluusti taas päivittelen, mutta nyt en tosiaan jaksa kun hieman täällä käväistä.

Lumiterkkuja muuten täältä kaikille!!!
 
mymosa
Toipumisia miuskin pojalle.

Päästä tulee niin älyttömästi verta :( Meillä kesällä tyttö tippui ulkona sellasen metallisen kaivon kannen päälle selälleen ja pää aukes takaa 1cm verran, veren määrä oli niin runsas, että ois luullu olevan isokin haava.
Onneks ei pahempaa ja selvittiin yhdellä tikillä, sekin ilman puudutusta.

Joskus miettii miten sitä sydän kestää noiden rämäpäiden kanssa, mä kun olen vielä niin ylisuojelevaa laatua.
 
Täällä ollaan. :wave: Käyn joka päivä kiireellä lukemassa, mutta miten sitä onkin niin vaikea kirjautua ja jättää muutama rivi tekstiä. Meillä on parhaillaan iso remontti meneillään joten se vie kaiken vapaa-ajan. Remontin takia en ole ehtinyt itseäni ja valeoireita kuunnella, joten ensi viikolla katsotaan kuinka käy, joko se plussa vihdoinkin tulisi vai taasko saadaan vain iso pettymys.

Olen hieman ymmälläni kun kaksi ensimmäistä lasta ovat saaneet alkunsa ekasta tai toisesta yrityskierrosta ja nyt tämä jostain syystä tahmoo näin pahasti. Minäkin olen jo 30 puolella, joten liekö se ikä alkaa tehdä tehtäviään tässä asiassa.

No, ei vaivuta vielä epätoivoon.
Kiitos paljon uudesta joulukuun listasta! Ihana kun joku jaksaa päivitellä tätä! :flower:
 
Heip!
Vähän sama tilanne sportyn kanssa... Taloa ollaan rempattu ja kaikki aika sekä energia on mennyt siihen. Tosin mies on kyllä lähes kaiken tehnyt, mutta se jatkuva siivoaminen ja tavaroiden siirtely rasittaa :ashamed:

Olen ahkeraan käynyt lukemassa. Kiitos Barbamamalle uudesta pinosta. Voisitko päivittää minulle kp21/30-40 ja yk1.

Tilasin ovistikut ja kaikki, mutta eihän tässä härdellissä ole ehtinyt niitä edes miettiä. Peitot ovat kyllä heiluneet joka toinen tai joka kolmas päivä. No, viikon parin päästä näkee onko tulosta syntynyt. Normaalisti mulla kipeytyy rinnat jo tässä vaiheessa kiertoa. Nyt ei ole mitään kipuja. Mies jo sanoikin, että mä en vaan ole vielä puristellut niitä kipeiksi :whistle:

Plussatuulia joulukuulle!!!
 
Lista päivitetty! Laitoin nyt pinkille kaikki ketkä ovat ylittäneet alimman normikierto päivänsä. Jännä tilanne useammalla =)

Tilasin CB ovistestejä kotitesti.fi sivustolta. Eipä ehtineet perille tällä viikolla vaikka tilasin jo 30.11. ja maksoin vielä extraa nopeasta toimituksesta. Ottaa päähän, mutta minkäs teet. :mad: Näkyykö se hymynaama vielä ovispäivänä vai vain niinä parina edellisenä? Oletan oviksen tapahtuvan ti-to ja testaaminen oli tarkoitus aloittaa tänään. Kierrot ovat vain lyhentyneet koko ajan eli ovis voi tulla myös aikaisemmin. Ei taida siis ehtiä tähän kiertoon, kun maanantainakin on pyhäpäivä. Parhaassa tapauksessakin saan testit vasta ti illalla eli ke aamulla pääsee testaamaan.

Peittojen heilutukset on taas aloitettu ja toiveita tähän kiertoon taitaa olla liikaakin. Mielessä pyörii monenlaista painetta tähän kiertoon. Raskauden keskeytyessä elokuussa mietin, että haluan olla raskaana uudestaan tämän vuoden puolella. Tämä kierto on viimeinen mahdollisuus siihen. Isänpäivän tunnelmat olivat tosi surulliset, kun täti yllätti ja petyimme kovasti. Silloin mietin, että ehkä jouluksi. Nyt nuo laskurit ennustavat seuraavan kierron alkamista jouluaatoksi. Kuinka ihanaa olisikaan plussata silloin. :xmas: Kolmas kierto jo menossa mikä tuntuu aika pitkältä ajalta kun edelliset raskaudet ovat alkaneet ensimmäisestä. Kolmas kerta toden sanoo... :stick: Helmikuussa kummittelee meidän enkelipojan laskettu aika mikä sekin luo paineita näihin kiertoihin. Uusi raskaus helpottaisi tuskaa mitä se päivä aiheuttaa. Kuinka sitä voikin itse aiheuttaa näin paljon paineita itselleen vaikka kuinka yrittäisi miettiä järjellä ja yrittää olla kärsivällinen??? :headwall: Onneksi edes mies osaa ottaa rennosti ja rauhoitella minuakin. Tuossa aamulla kun vähän tirautin kyyneleitä tästä kaikesta, hän totesi rauhassa, että kyllä se tapahtuu aikanaan ja alkoi taas miettiä tuleeko meille tyttö vai poika vai peräti kaksoset. Sai minutkin taas hymyilemään lempeällä halauksellaan ja haaveilullaan. Ihana mies :heart:

Nyt jouluostoksille! Ihanaa viikonloppua ja plussaonnea kaikille kanssasisarille!
 
Puhkun ja puhallan kovasti vauvapölyä Barbamamalle. Kovasti toivoisin teille onnea ja yhteisen unelman täyttymistä!:)

PlopPlop onnea myös muille! Itse täällä masentuneena odotan isännän uutta myötämielisyyttä. Toivon pientä lipsahdusta.:vampire:
 
Mä taidan toistaiseksi vetäytyä listalta. En tiedä mikä muhun on menny, mut oon jo hetken aikaa mielessäni pohtinu et onkohan tää järkevää. Meidän elämä on nyt niin helppoa ja ihanaa, olenko mä ihan varma et jaksaisin taas yhden (jos veljiinsä tulis niin hyvin huonounisen) vauvan. Ja taas 3v kotona (uudella paikkakunnalla jossa ei ole edes kavereita eikä naapureita) , sit töiden hakua ja uuteen työpaikkaan menon. Ja talon laajennuksen, ku just on rempasta selvitty. Puhuin eilen miehelleki ja se oli samaa mieltä et pidetään nyt ihan reilusti mietintätauko.

Toisaalta vauva-ajatus on ihana, ja mua aivan itkettää ku ajattelen etten jouluaattona mieti miten on käyny. Mut kun toisaalta mietin ja pohdin enkä ole varma, ni tuntuis liian pelottavalle ajatus yrittämisestä vaikka tiedän että kaikki lopulta menis hyvin ja vauva olis rakas. Silti, ajatuksen pitää mulle olla ihan varma ilman mitään muttia, niin se oli aiempienkin kohdalla. Se keskenmeno nää ajatukset toi, ja taidan nyt mennä ihan tunteen mukana. Onneksi iän puolesta on vielä aikaa jos meillä mieli muuttuu miehen kans.

Jos mut sit siirtäis vaikka taustaileviin nyt toistaiseksi...

Hirveästi onnea kaikille muille, toivottavasti teidän haaveet toteutuu :heart:
 
tuoli: Tehdään niin. Olet joka tapauksessa tervetullut tänne aina kuumeilitte tai ette. Eihän sitä tiedä vaikka mieli muuttuisi taas nopeastikin, kun olette toipuneet keskenmenon surusta. Oikein ihanaa joulua teille ja kaikkea hyvää muutenkin =)
 
Heips!
Täällä niitä menkkoja ootellaan! Ei näy. Eilen ois pitäny alakaa jos ois normikierto. Mut ootellaan ainaki sinne 30päivää, kun semmonenki yks kierto oli tässä joku aika sitte.
Oireita ei oo mihinkään suuntaan. :)
Barbamama voisit päivittää mulle tuonne kierrospäiviksi 26- 36.
Eli eihän tässä mittään hättää vielä. Vaikka saishan tuo PLUSSA jo pärähtää. Niin monesko yk tää on.. oisko kolmas, luultavasti.
 
No niin kerkesinhän minäkin kertomaan kuulumisia taas. Lueskelemassa oon käynyt päivittäin.. Miuski kivaa kuulla susta taas, tosin kovia ootte siellä kokenut :headwall:

Ja Tuoli , pakko sanoa et oon miettinyt ihan samaa. Ensin oli kauhee pakko saada vauva heti mutta nyt kun se antaa odottaa itseensä näin kovasti ni ehtii kyllä ajoittain miettiä sitäkin kuinka ihanan helppoa kaikki on nyt. Mieskin sano samaa, mutta sanoi myös että jos haluan vauvan vielä niin kyllä se hänelle sopii. Mutta pärjäis ilmeisen hyvin siis ilmankin näemmä.. : /
Tässä kierrossa mulla oli se kauhee hiivatulehdus joka itseasiassa oireilee yhä pikkusen. Ja mies on ollut keskiviikosta asti Lontoossa ja palaa vasta maanantaina, eli tässä kierrossa ei ainakaan ole tärpännyt, lähes pyhä sikiäminen olis kyseessä jos nyt olisin raskautunut.. :LOL:

Eli meillä on sellainen vaihe nyt menossa ettei käytetä ehkäisyä, muttei lasketa mitään ovispäiviäkään.. Tulee jos on tullakseen siis. Sisko lähetti eilen kuvan positiivisesta raskaustesistä, joka laittoi "hiukka" taas fiilikset sekaisin. Olishan se kivaa olla päivät yhdes kotosalla sitten vauvojen ja isompien lasten kanssa. Siskolla on ennestään yksi lapsi.
Ai niin joku kyseli aiemmin niistä taustoista, eli oon 26 vuotias Espoolainen. Ekat kultiaiset on saanut alkunsa hyvin pikaisesti kun on lupa annettu. Nyt vähän hämillään tästä et kolmatta on toivottu jo toukokuusta..
Ai niin ja esikon sain kun olin 21 vuotta ja kakkonen tuli ollessani 22 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se kamiraro näytä enää läheskään niin pahalta kuin sinä tapaturmapäivänä ja sitä seuraavana eli kyllä se tästä ja poju kiitti kaikkien zemppauksesta, kun kerroin, että monta ihanaa tätiä toivotti paranemisia!

Kerran vielä: olen aikas loppu täällä tällä hetkellä. Tänään oli todella kiva päivä ja mies lähti eilen muutamaksi päiväksi muualle, auttamaan isäänsä erinäisten asioiden kanssa. Miten ollakaan, poika aloitti oksentamaan tuossa ysin maissa. Siivottavaa siis on riittänyt ja kuume nousi myös.... eli TAAS olen sairastavien lasten kanssa yksin täällä, kun oma esikoisenikin köhii nyt keuhkoja pihalle ja oma vatsa on kipeä tällä hetkellä :(

Mutta jos jotain hyvääkin niin ainakin ulkona on reilusti lunta :) Oli ihana kävellä kylään, saunoa ja leipoa ja kävellä sitten kotiin rauhassa mukuloiden kanssa.

ÖITÄ!
 
Oivoi.... Pojulilla nousi taas kunnon kuume. Mun ihana isukki auttoi ja kävi apteekissa hakemassa nuhatippoja ja kuumelääkettä. Mies kun on poissa niin kävellen on matkaa ja kuka katsoisi poikaa.... Nyt nukkuu, nuhatipat ovat oikeita taikatippoja, kun limaa ei valu kurkkuun niin voi ollakin jotenkin.
 
Menkat alkoi täällä tänään aamulla... :(
Että hyvää huomenta vaan.
Osasin jo tavallaan odottaa tätä, ettei ekasta kierrosta kierukan poiston jälkeen tärppää, mutta kirvelee silti.
Eka oli iloinen ylläri ja tokakin tärppäsi miltei pelkästä ajatuksesta, siksikin hämmentää.

Eipä auta kuin odottaa vuotojen loppuvan ja aloittaa uusi kierto :)

(Näin pikaisesti nyt kuulumiset.)
 
Miuski : pakko oli tulla kertomaan myötätunnot sua kohtaan koska oon ihan samassa veneessä. Mies lähti keskiviikko-iltana sinne Lontooseen ja torstaina pojalla nousi 39,6 asteen kuume joka on jatkunut tänne asti. Mies tulee huomenna illalla vasta kotiin ja mä oon jo ihan loppu. Oon istunut täällä neljän seinän sisällä kaikki 4 päivää, äiti kävi perjantai-aamuna kaupassa ja apteekissa mulle, ettei tartte poikaa lähtee roudaa mukana tonne, kun enhn voi sitä yksin kotiinkaan jättää. Tänään kävi naapuri meille ruokakaupassa.. Huoh! Miehillä on varmaan joku tutka milloin ne tietää että kannattaa lähtee livohkaan :kieh: Jotenkin onnistunut olee poissa aina kaikkien yrjötautien yms. kohdalla.. Tänään poika söi ekaa kertaa kiinteetä ruokaa sitten torstain, ja tuloksena oksensi siihen ruokapöydälle kaiken. Jep, hauskaa ruveta siivoomaan kerran syötyä perunamuussia ja yrittää jatkaa sen jälkeen oman lautasen tyhjentämistä...
Lisäksi on melko kettumaista yrittää 4 päivän ajan keksiä puuhaa toiselle lapselle joka on täysin terve ja puhkuu energiaa, mutten voi lähtee ulkoileen senkään kanssa ja jättää toista tänne yksin. Eli sen kerran kun olis ollut edes pidennetty viikonloppu "loma" ilman normaalia päivätyötä, ni näin meni sekin.. Hittolainen kuinka masentavaa.... Iso anteeksi tätä vuodatusta mutta nyt ottaa pattiin kyllä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä