kolmatta kaipaavien joulukuu

Niihä ne menkat eilen alako. :headwall: Ja itku tuli. :'( Eli sinne voi siis päivittää.
Ärsyttää niin perusteellisesti. Ei vieläkään. Eikö koskaan.
Ei kai se auta ko seuraavaan kiertoon mennä. Eikä varmasti ees yritetä, niin pettyny oon. Koittaaha tuo mies lohuttaa, mut nyt ei tunnu auttavan.
 
Äpyli: pahoittelut itse kävin nuo tuntemukset läpi viikko sitten ja aika koville otti :hug: onneksi surutyön jälkeen tilanne näytti paremmalta mutta aika koville ottaa kun miullakin alkoi jo yk5 ! ei ymmärrä ei ajoitus ym. on ollu aika hyvä mutta mutta nyt kirpasee aika paljon keskustella ihmisten kanssa kun kertovat jätin pillerit pois ja siinä se sitten oli... yritys jatkuu... täti alkaa pakata kamoja joten aloitetaan valmistautuminen uuteen yritykseen, tää kierto löysäillään... jos asiat olisi menny niin kuin suunnittelin olisi jo la ollu toukokuussa ja nyt la painuu jo syyskuulle...
 
Kerran vielä: Voi ei, saat todella kaiken myötätunnon täältä mikä irtoaa. Mä olen ihan satavarma myös tuosta sairastamistutkasta!! Muistan eritoten miten meillä alkoi jylläämään noro jolloin mies olikin sopivasti reilun viikon poissa. Mä sitten sain sen nuorimmaisen kanssa vielä samaan aikaan, aloitin tosin itse hieman aikaisemmin oksentamaan ja sitä toista hoitelemaan.... olin niin huonossa kunnossa, että oli pakko pyytää vanhemmat tytöt jäämään koulusta pois auttamaan. He olivat tällöin jo sairastaneet. Mä en päässyt edes kontaten vessaan silloin.......taju meni.... ja piti hoitaa oksentavaa ja ripuloivaa poikaa samalla. Ajatella mitä isosiskot saivat kokea, kun kopittivat oksennusta ja auttoivat ripulivaippojen kanssa...... siinä tuli todettua miten lujasti ollaan "muututtu yhdeksi" eikä vain olla kaksi perhettä samassa tilassa. Niin ja kaikki kuumetaudit....rokot..... Ihme kyllä oli kotona kun toiseksi vanhin putosi sängystä ja mursi kätensä.... ja sama juttu aina, kun MÄ olen kipeä, eihän se ole mikään syy jäädä auttamaan lastenhoidossa eihän?? :headwall: No okei, kyllä mies on poikkeuksiakin tehnyt ja jopa ottanut kaikki neljä mukaansa appiukkoa moikkaamaan koko viikonlopuksi, että sain hoitaa itseni kuntoon. Eli poikkeus toki vahvistaa säännön....
Ja ymmärrän sua siinäkin, että eihän meillä ole mitään "lomaa".... ja sitten vielä yleisesti menee niin, että mähän se kotiin jään sairastavien kanssa eikä hän. Tässäkin toki nyt lähiaikoina tapahtui poikkeus eli mies oli 1 päivän pojan kanssa (pienen tappelun jälkeen), kun mulla oli todella tärkeä päivä josta en voinut olla poissa. Eli iso :hug: sulle ja koeta jaksaa, et todellakaan ole yksin tällaisen tilanteen kanssa!!

Noniin, mäkin innostuin vuodattamaan.... :ashamed:

Kiitos Barbamamalle päivittämisestä!

Äpylille :hug:

Minnarun: Mä edelleen pidän sen linjan etten edes ajattele mikä yk menossa, luku olisi jo....no aika huikea.... Itse asiassa sellainen, että tässä olisi mahdollisuus mennä jo tutkimuksiinkin pikkuhiljaa, mutta ei vielä. Mies oli itse asiassa jo varautunut, että voitaisiin alkaa tutkimaan asioita, mutta mä en ole vielä valmis. Kuitenkin on mahdollisuus ilman apuakin aika suurella todennäköisyydellä, koska on alkuun niin monta kertaa lähtenyt.

Välikommenttina, että poika tuossa selittää: "Mä olen iso poika, iso miäs siis ja mä tykkään vesikaakaosta että laitatkos sitä mulle?" :D:D

Maijamehi: Mä näin kans viime kierrossa unta, että istuin pntöllä ja mulla oli 3 liuskatestiä jotka dippasin huvikseni ja ne olivatkin sitten plussia :D Mun kaveri saa ihan tuota pikaa toisen lapsen eli se voi vaikuttaa ja tieto siitä, että serkku joka vannoin aina ettei halua lapsia, että vihaa niitä on nyt sitten raskaana..... on muuten reilusti 30 toisella puolella eli pitää yllä ensisynnyttäjien ikätilastoa aika hyvin....

Sitten omaa napaa: Eipä ole tullut ajateltua mitään ennen tätä aamua jolloin mies alkoi muistelemaan aikaa, kun kuopuksen raskaudesta ei vielä tiedetty. Mulla on ikävä vanne alamasun ja alaselän ympärillä ja yöllä kipuili oikein kunnolla. Samoin en voi yskiä ilman, että vedet tulee silmiin. Eikä sitten mitään muuta olekaan. Eikä tosin mitään virallista yrittämistäkään tässä kierrossa joskin aktiivisia ollaan oltu. EN tikuttanut ovista, mutta en kyllä sitä havainnut kipuiluna tms. ellei sitten nyt.... nojaa, en tiedä enkä jaksa ajatella. Mies laukasi ääneen, että kuulostaa niin tutulta (hälläkö vauvakuume?????)...

JA viesti karkas ennen kuin oli valmis.... :kieh:

Piti laittaa vielä, että smurffiina84: :hug: ja ainahan sanotaan, että toivoa on niin kauan kuin menkat ei tule ja toisilla voi näkyä todella myöhäänkin..... mulla tyttö näkyi vasta kun reilun viikon oli menkat myöhässä... onkohan jo liiankin kliseinen vastaus.... :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
smurffiina: Iso halaus :hug: Olin jo ihan varma sinun raskaudesta, kun päiviäkin on niin paljon. Ehkä se tosiaan näkyy vasta myöhemmin testissä? Miten nopeasti olet saanut aiemmista plussan? Tee ihmeessä uusi testi, jos tätiä ei näy muutamaan päivään.

Äpyli: Iso halaus myös sinulle :hug: On se niiiiiin väärin! :( Tuo on kyllä tuttu kuvio mitä Minnarun kertoi, että että ensin ryvetään pohjamudissa itsesäälissä, kiukussa ja luovuttamisen tunteissa kunnes täti pakkaa tavaransa ja alkaa taas uusi toivo nostaa päätään. Toivottavasti näin käy myös sinulle muutaman päivän päästä. Jospa tammikuu olisi "se kuukausi". :hug:

(.) Meilläkin jatkuu vastoinkäymiset... Viime kierrossa miehelle iski kova kuume oviksen aikaan ja tällä kertaa minulle hiivatulehdus :headwall: Ei ole pitkään aikaan ollut tälläistä riesaa niin eikös tietenkin juuri nyt pitänyt iskeä... Ne ovistikutkin ovat jossain Postin hyllyssä odottelemassa eli en tiedä meneekö täysin ohi vai ehdinkö saada hiivan ajoissa kuriin. Onkos teillä jotain hyviä vinkkejä lääkkeiden lisäksi millä saisin sen nopeasti karkoitettua?
 
Barbamama: Mulla auttaa happamien tuotteiden lisääminen eli hiivan iskiessä alan "nauttimaan" karpalomehua, puolukoita, greippiä ja ruisleipää. En tiedä mikä taika näissä on, mutta aina on auttanut ja sitten canesten kombia kehiin jos pahaksi äityy. Mulla usein auttaa ihan vaan se voide ja sitä on kiva laittaa miehen kanssa...ei kun hepin päähän sivellen ja hommiin niin tulee molemmat hoidettua samalla ;)
 
Kiitos Miuski! =) Ihmettelenkin miksi hiiva iski nyt vaikka olen juonut muutaman lasillisen greippimehua päivittäin ja samoin ruisleipää tulee syötyä päivittäin. Täytyy kokeilla vielä puolukkaa ja tuota "yhteishoitoa" :LOL: Mietin vain, että tuhoaako tuo caneste siimahännät? Ei hiivakaan tietysti niille hyvää tee, joten vaihtoehtoja ei kauheasti ole...
 
Eipä kestä Barbamama! Muista sitten, että nauti säännöllisesti, vain pari kertaa päivässä ei riitä. Pitää saada elimistön hiivatasapaino kuriin ja unohdin tuossa aikaisemmin, että vältä valkoista leipää ja pullaa ihan urakalla. Ja muutenkin hiivapitoisia tuotteita :)
Ei mua ainakaan varoiteltu mitenkään simppojen osalta, kun kysyin apteekissa siitä.
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.

Ja samaan hengenvetoon halit kaikille tädin yllättämille, negan testanneille ja sairastupien jäsenille. Mokomat matkustelevaiset miehet. Kovilla olette varmasti normaalioloissa ja saati sitten sairastellessa. Itsellä kun mies ei ole koskaan työn takia pois kotoa, niin voi vain kuvitella millaista se on.

Täällä ovis bongattu yllättävän selkeiden oireiden kera ja lisäksi tikuillakin. Jee. Kahden viivan aikoihin havaitsin kirkkaita veriviiruja limojen seassa ja vielä pari päivää sen jälkeenkin. Voikohan ovisvuoto kestää useamman päivän vai oliko limakalvot vain rikki tai jotain muuta sellaista? Nyt sitten vain odotellaan. Yritän ajatella asiaa mahdollisimman vähän, josko kohtu olisi sitten rennompi ja valmiimpi vastaanottamaan vastaan mahdollisen tulokkaan.
 
Mä olen niin tuntananleentin väsynyt!!!!!! :kieh::headwall:|O

Poika köhi koko tun yön aivan tin räkäistä limayskää ja sitten tanan kuume kipusi kele yli 39 ja 5:25 oli 39,3 jolloin lääkitsin. MÄ OLEN VÄSYNYT!!!!! Vartti ei ole laillinen unimäärä kellekään!!!!!!!!

Sorry purkaus....
 
Moi!

En ole ihan varma pitäiskö mun palata tänne, mutta tän viestin nyt ainakin laitan. Eli jos kukaan pidemmän aikaa kuumeillut edes muistaa, niin jättäydyin kesäkuussa pois joukosta. No, eipä ole tärppiä tullut ja oltiinkin hiukan yritystauollakin, mutta jos nyt palaisin takaisin...

kp 21/28-32 ja yk:t on jotain tsiljona, reilu vuosi jo takana kaikkiaan.


Muoks. Hoh, onpahan negatiivinen sävy tuossa mun viestissä :D Tarkoitus on siis sano, että oon käynyt aina silloin tällöin lukemassa täällä ja mieli teki palata, mutta kestääkö oma pää "paineita". Eli enemmän kuin mielelläni tulisin mukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Sori en heti hokannu tätä uutta pinoa,joten kirjotin viime kuun pinoon :p mut tässä ois uutisia täältä päin! .. Olin aika varma että ovis oli vko lopun tienoilla ku alaselkä oli kipee muutaman päivän ja meni sit ohi.. eli ns.oikea ajankohta on hyödynnetty nyt ois kp 21 saa nähä jänskättää ens ke tai viimestään la pitäis alkaa (pysysivät vaan pois.. ) nää on tietty jtn toive oireita tuntuu välillä niinku alamasu ois turvonneempi mitä normisti ja ollu iha älytön jano lähes joka pvä yks päivä join varmaan 3 lasia 0,5l vettä ja mehua 2 + maitoo iha hulluna,tiiä sit mikä jano kuukaus menossa mulla D eka yk menossa,ns helposti on meijän muksut onnistuneet poika 5 kierrosta ja typykkä 3 kierrosta,eli jospa,jospa tämä meijän tuleva iltatähti tuli masuuni tästä ekasta kierrosta <3 ei silti mitään ressiä ole otettu,kyllä se onnistuu.
Tuntuu et oon paljon rennompi ja onnellisempi mitä aijemmin,ostettiin aika vasta ok.talo <3 Plussa tuulia kaikille!!
 
Lista päivitetty keskiviikolle (en ehdi illalla enkä huomenaamulla, joten tein jo nyt) ja Mädchen olet taas mukana =) Tervetuloa!

Miuskille voimia! Toivottavasti saat otettua vaikka päikkärit pojan kanssa.

Pettunia: Onnea oviksen bongaamisesta!

Peukutuksia kaikille piinailijoille! bd

(.) Hiiva tuntuisi helpottavan (toivottavasti) eli päästään taas jatkamaan yritystä. Kiitos vinkeistä! Greippimehua on mennyt viikossa 4 litraa eli kaipa se riittää? Jatkan toki sen lipittämistä ovikseen asti. Odottelin kuumeisesti niitä ovistestejä tälle päivälle, mutta ei vieläkään :( Täytyy kaiketi unohtaa testailut tältä kierrolta ja luottaa vaan omiin tuntemuksiin. Pientä juilintaa on havaittavissa alaselässä eli ovis saattaisi olla tulossa parin päivän kuluessa...
 
Barbamama Kiitos että jaksat päivitellä. Mulle voipi päikittää kp1- tänään tiistaina, eli kun on jo päivitetty keskiviikko niin seuraava päivitys olisi torstaina joten siihen mulle tulis sitten kp 3. Eli alusta pohjalta taas, yrityskerta mikä? olisko 7 vai 8?? noh, whaaat the hell? Hyvää kannattaa odottaa :heart:
Mulla on kans ollut nyt toi hiivatulehdus riesana, toivottavasti paranemassa päin..

Ja kaverit hei, mä sain mieheni eilen illalla takaisin ja tänään olin töissä. Lapsetkin pääsee huomenna jo tarhaan! Ihanaa oli kerrankin olla töissä kun vihdoin pääsin ulos tästä kämpästä :D

Koita Miuski jaksaa!! Tsemppihali :hug: Toivottavasti pääset torkuille kun mies tulee töistä?!
 
Viimeksi muokattu:
Vietin sitten yli 2h teekoossa kipeän pojan kanssa joka sai antibiootin, koska on sekä keuhkoputkentulehdus että molemmat korvat tulehtuneet. Toinen korva erittäin pahasti.... ja tää äitee VÄHÄN höyrys siellä..... eipä jäänyt epäselväksi, että olin tyytymätön. Samoin mun olis pitänyt jäädä odottamaan omalle vuorolle, että saisin reseptin uusittua itselleni, ei voinut mitenkään kirjoittaa sitä samalla.... PER*ELE!!!!!!!!!!!
 
No tuo eilinen testi tehty. Menin vain entistä sekavemmaksi. Lauantaina tuli kerta tyylipuhdas nega ja 1.12 tuli haamu. Tänään tuli sit kanssa tuohon apteekin testiin haamu. Mutta mitä sit niinkuin tarkoittaa kun on vain haamu ja toinen näyttää negaa. Pää on ihan sekasin. Täytyy varmaan viikonloppuna testata uudestaan apteekin testillä niin pysyypä testi samana ja aika kuluu. Tai en tiedä onko sil väliä onko sama testi.
Rintoja pistellyt parisen päivää. Valkovuoto liisääntynyt. Ei näy sitä kuivaa hetkeä mikä minulla on aina ennen kuukautisia.
 
leana, Huldasharks, kaneli87, Mädchen, Tails, kamiraro, maitsu83, Pettunia...

Millä fiiliksillä menette tällä hetkellä? :)

Täällä yritän hereillä pysyä ja poikaa lääkitä, että edes vähän helpottaisi olonsa. Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. On aikaisemmissa kierroissa havaittua repimistä kyllä noustessa, yskiessä ja aivastaessa, mutta en jaksa enää mietiskellä, koska enhän mä nyttenkään ole raskaana ja viime kierrossakin tätä ilmeni. Oli tuossa pari yötä sitten ilkeä yö. Ikään kuin vanne ilmestyi alamahan ja alaselän ympärille ja voi mitkä menkkakivut ja nyt havaitsen hiivamaista oireilua eli nice..... Mulla on tää kroppa ilmeisesti nyt stressaantunut hieman liikaa joten mä en edes viitsi mietiskellä nyt just mitään. Menkkakipuja on havaittavissa aina välillä ja pitäisi olla vielä monta päivää paronin visiittiin....
 
Miuski00 Täällä on vähän vaikea sanoa millä fiiliksillä kun hävettä oman kropan ei-tuntemus :D Luulin tunteneeni oviksen kp14, mutta eilen huvikseen tikutin ja pärähti selvä ovisplussa. Nyt sit aamulla haalennu reippaasti jo. Pupuilut hoidettu ja nyt sit odotellaan lisää odotusta jos olisi tärpänny :D
 
Ovulaatiota odottelen minäkin, kivasti alavatsalla on tuntemuksia, mut kierrosta kun en mitään nyt tiedä, ni en osaa aatella onko ovis nyt vai myöhemmin. Heikkohermoisena yritän tietysti isäntää kiusata yövuorojen välissä ja kuitenkin ovulaatio on joskus myöhemmin ja taas vuorotyöläisen unia häiritään... :whistle: Tunnen ovulaation tarkalleen, mut silti hössään aina sitä ennen, eihän sitä tiiä jos meneekin pienemmillä tuntemuksilla ja vielä ohi! Kuitenkin aina se kipu on aika musertavaa, puukko mahassa ei varmaan voisi olla kipeempi. Sitä siis odotellessa.
 
Mä olen tuota ihmetellytkin kun lääkäritkään eivät osaaselittää miksi oviskivut voivat olla monta kertaa pahempia kuin menkkakivut. Minulle oviskivut ovat yhtä tuskaa. Epäilty umpparia oviskipujen takia ja sit annettu diagnoosiksi ilmavaivat :rolleyes: olen kontannut oviskipujen takia pitkin lattioita ja tuntunut välillä siltä kuin olisi synnärillä kun niin kipiää tekee. Mutta eilen illalla kivut olivat aikasen minimaalisia. nyt yli viikon odotus ennen kuin testissä jotain näkyis :D
 
onnea kamiraro oviksen bongauksesta! Se täytyy kyllä sanoa, että on tuosta oviksen tikutuksesta jotain hyötyäkin, oppii tosiaan itsestää paaaaljon uutta. Nyt alkaa kaikki kuumat aallot, vi..ukset, kivut ja muut saamaan ihan loogisia selityksiä, kun miettii ja varmistaa mitä tapahtuu milloinkin omassa kropassa. :) Onnea testailuun sitten piinapäivien jälkeen!
 

Yhteistyössä