******* KOLMATTA kaipaavien MAALISKUU *******

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos Äidin onni, mymosa, Sunflower ja PieniTytönTylleröinen!

Meille kun on tuota ikää jo kertynyt sen verran (olen kohta 36), että riskit kasvavat huimaa vauhtia. Sain tuolta yli 35-vuotiaiden pinosta rohkaisua, että meidän pitäisi päästä tutkimuksiin jo kunnalliselta puoleltakin, kun aktiivista yritystä on takana puoli vuotta ja riskitekijät olemassa. Täytyy kokeilla onnistuuko niinkuin suositellaan vai vedotaanko taas siihen vuoden rajaan...

Sunflower: Onpas kummallisen näköinen. :confused: Kastuiko se liian pitkälle vai oliko tikku viallinen?

Hienoja pudotuksia teillä taas! En ole itse muistanut käydä vaa'alla pitkään aikaan tai ehkä se on alitajuista tahallista unohdusta sillä en ole jaksanut siihenkään nyt keskittyä. Tuskin on siis mitään lähtenyt edellisen punnituksen jälkeen. Haluaisin kuitenkin vielä roikkua mukana haasteessa. En ole luovuttanut sen suhteen vaikka nyt onkin tälläinen laiska vaihe menossa.
 
Mullakin alkoi eilen jo menkkojen jälkeen pistelemään vasemmalle ales, että jokohan se meien kolmosen pouolikas siellä alkaa kypsymään?!
Lueskelin juuri, että ovulaatioita voi olla 2-3 yhdessä kuussa, että pitänee alkaa pian tikuttelemaan. Ei kyllä mitään limoja näy ja kyllä mä luulisin, että jos tässä vaiheessa ovuloi, niin ei varmaan hirmu hyvät kiinnittymismahollisuudet ole, kun sen verran ohueksi limakalvo ehtii jäädä... Vaikka netistä nyt löytää vaikka minä kp:nä raskautensa alulle saaneita... Mutta eiköhän tässä ole nyt vaan kypsyvästä rakkulasta kyse, mikä tuntuu, kun yleensä kivut on ovulaation tienoilla vielä hurjempia... Oiskohan ekat kierrot viime synnytyksen jälkeen ollut sitten runsasovulatorisia, kun koski lähes joka kp kovasti. Tässä minun oman navan pohdinnat... onneks ei olla vielä piinaviikoilla!
 
m0308: Voi surku :hug:

Barbamama: Toivottavasti pääsisitte sinne kunnalliselle puolelle tutkimuksiin. Jaksamisia :hug:

Bassets ja Niisku 74: Pidetään peukkuja :)

Heja: :hug: Onnea uuteen kiertoon!

ON: Taas vuotoja, tulevat kyllä aika säännöllisesti, mitä nyt ole seuraillut, mutta ovat niin niukat. Välillä kipuja tuossa alavatsalla. Jokohan ne oikeat menkat kohta tulisivat.. :confused: Mietin josko huvikseni testailisin ovulaatiota tässä "kierrossa". Hyvin epätodennäköistä se on, että ovuloisin, mutta ei toki mahdotonta :)
 
Minkä merkkisiä ovistestejä te ootte käyttänyt ja mistä ootte ostanut? Kaipa se pitää niitä hankkia, jos ei tästä kierrosta tärppää. Tosin se on jo aika varmaa ettei tärppää, ovis taitaa osua ajalle jolloin ollaan täysin eri paikkakunnalla. Musta tuntuu muutenkin, että kroppa on ihan sekasin, 2 kertaa kiertojen aikana on mukamas selviä ovis-oireitakin: / Vaikka tässä on yritystä takana vasta noinkin vähän aikaa, alkaa epätoivo iskeä, edelliset kun on saaneet alkunsa melkein puolesta ajatuksesta.
 
m0308: Voi ei :( Olen tosi pahoillani teidän puolesta. Tulethan tänne takaisin meidän kanssa kuumeilemaan, jos turhautuminen alkaa jossain vaiheessa helpottaa tai muuten vain kertomaan kuulumisia? On ollut mukava kuumeilla yhdessä vaikka tietysti olisin sitä plussaa toivonut niin teille kun meillekin jo ajat sitten. :hug: Kaikkea hyvää jatkossa! :heart:
 
:hug: m0308:lle. Joskus yrittäminen kannattaa vaan heittää sivuun ihan oman mielenterveytensäkin kannalta. Me tehtiin esikoista 2 vuotta ja yritys kyllä hiipui,mutta en silti uskoa heittänyt hukkaan. Silloin mulla oli PCO-tyyppiset löydökset. Ja plussa tuli kun olis lapsettomuushoidot alkaneet - luomuna :) Se tavallinen tarina. Toka tulikin sitten kerrasta. Että nyt on aikas ristiriitaiset odotukset, mutta kyllä mulla odotukset on siihen suuntaan että 6kk sisällä onnistais.. Saa nähä sitten :p

Heja
: Mä tikutin Davidilla viime kierron. Ei anna ihan helposti kai vahvaa plussaa, mutta mä tulkitsinki sitten vahvimman tikun ovikseksi ja se sopi kyllä oireisiin.
 
Sunflower11
Heja, nuo davidin testit oli niitä mitä minullakin ja kuten sulle sanoin niin ei ne anna välttämättä vahvaa plussaa, en miekään saanu (varmistin parina päivänä digillä ja sain ovis+).
 
joo'o.
mulla tänään kp6, menkat edelleen runsaat.
Pahoinvointi, päänsärky, rintojen arkuus ja todella kova väsymys.
Ajattelin että ovat menkoista johtuvia oireita mutta mies halus että apteekin testillä varmistelen vielä.
No siihempä tuli aamulla haamu.
Oisko tää joku aikainen keskenmeno. tai jotain?
ootan et menkat loppuu. huomenna tai lauantaina ja teen uuden testin.
On tämä kun joutuu jahkata ja päätöksiäkään ei saa tehtyä.
Laitoin eilen yhteishaussa hakemuksen ammattikorkeeseen opiskeleen terveydenhoitajaksi.
Ei mua haittaa vaikka oisin raskaana, eikä haittaa vaikka en oisi. mut haluisin kyllä tietää.
onko kellään kokemuksia?
 
InkeriIisakki: Ei ole itsellä kokemusta vastaavasta, mutta siltä tuo kyllä kuulostaa. Jos raskaus etenisi siellä normaalisti, tulisi testiin jo ihan vahva viiva. Veikkaisin kemiallista raskautta eli siellä on tapahtunut jonkin sortin hipaisu mikä nyt vuotaa pois. Myös kohdunulkoinen on kaiketi yksi vaihtoehto eli kannattaa seurailla omia tuntemuksia. Jos on vähänkään omituinen olo, kipuja tms. niin käy ihmeessä ultrassa tarkistamassa, että kaikki on ok. Voimia! :hug:
 
hei kuinka te muut kallistatte miehenne sänkyyn touhuihin? eli lasketteko päiviä,et minä päivänä yritys aloitetaan,siis jos ette ovis testeillä testaile.

mä en testaile niillä,kun en saanut edellisessäkään kierrossa muutaku haalean viivan.

ja onko se joka toinen päivä hyvä tahti?
 
PieniTytönTylleröinen: Mulla ovis on sijoittunut omien tuntemusten ja lämpöjen perusteella kp 10-15. Yleensä aloitetaan n. kp 7 aktiivisesti (joka päivä tai joka toinen päivä) ja noin viikon eli oviksen yli jatketaan tuota tahtia. Muutoin tahti vaihtelee halujen mukaan :D
 
Sunflower11
Tuohon että menkkojen pitäs olla lyhyemmät ja niukemmat kuin normaalisti jos on raskaana niin en välttämättä lähtis sitä allekirjoittamaan.. Tai no lyhyemmäthän mulla oli mut todella runsaat kun kakkosta odotin..

InkeriIisakki: Kannattais varmaan ottaa johonkin yhteyttä ja käydä tarkistuttamassa? Juuri esim. tuon ulkoisen takia. Voimia!
 
mymosa
Meillä kallistellaan yleensä viikonloppuisin. Viikolla ollaan joko erilleen tai sitten mies on niin väsynyt, ettei jaksa.. Aika harvassa siis arkisin tapahtuvat kellistykset.. Ja lapset rajoittaa aika paljon, ettei mahista edes ole kuin ihan aikaisin aamulla (mä aamuäreä ja uninen) tai sitten ihan illasta, jolloin kumpikin haluaa vain lösähtää sohvalle ja katellaan vaikka leffaa tms..
Arkisin mies meneekin jo puol 9 nukkumaan kun painaa 12h päivää töissä.. Ja olen sitä mieltä, ettei vauvan takia aleta "kun just nyt on se ovishetki niin aivan pakko"..

Kyllä mä olen sanonut, että jos nyt näyttää ultrassa ovista tai saadaan vaikka clomit niin sitten koetetaan jaksaa jossain välissä hoitaa sitä asiaa..
 
inkeriiisakille tahdon sanoa että ihmeitä tapahtuu ja kaikella on tarkoituksensa. ja aikataulunsa..voimia:hug:

tikuttelut jatkuu,aloitin jo kp8 ja nyt jo kp10 antaa davidin ovistesti melkein yhtä vahvan viivan kontrollin kanssa:confused: vaikka kaikkien laskureiden mukaan ovishuippu olis viikonlopun la-su aikana.....noh,täytyy olla ahkerana..:D mulla on positiivisen asiana ovisaikaan että halut kasvaa ykkosestä sataan,niin ei tarvi edes itseään pakottaa petipuuhiin,vaan halut nousee jo kun miehen näkee...:LOL: mies on vain tyytyväinen..:D
 
inkeriiisakille tahdon sanoa että ihmeitä tapahtuu ja kaikella on tarkoituksensa. ja aikataulunsa..voimia:hug:

tikuttelut jatkuu,aloitin jo kp8 ja nyt jo kp10 antaa davidin ovistesti melkein yhtä vahvan viivan kontrollin kanssa:confused: vaikka kaikkien laskureiden mukaan ovishuippu olis viikonlopun la-su aikana.....noh,täytyy olla ahkerana..:D mulla on positiivisena asiana ovisaikaan että halut kasvaa ykkosestä sataan,niin ei tarvi edes itseään pakottaa petipuuhiin,vaan halut nousee jo kun miehen näkee...:LOL: mies on vain tyytyväinen..:D toivottav asti tästä tulee jotain tulostakin,se jää nähtäväksi.
 
Sunflower11
Eevaliisa Nwogu: No ne laskurit on vähän niin ja näin, antaa osviittaa, muttei niihin sokeasti ole luottaminen, jotkut ovuloivat aiemmin, jotkut myöhemmin.
Testeillähän se selviää et milloin, itse ovuloin ilmeisemminkin myöhemmin, viime kierrossa 5pvää myöhemmin kun laskuri antoi ymmärtää.
 
Sunflower11
Joo, mullakin esim. ovis myöhään mut menkat normaaliin aikaan eli luteaalivaihe jäi tosi lyhyeksi (viime kierrossaa 7pvää, "yleensä" kait 12-14pvä) Ja sit taas se voi olla pidempikin..
 
Meillä kans toi peitonheilutus puuhailu jää viikonloppuihin, ku mies on yleensä viikot poissa kotoa ja jos onkin viikolla kotona ni menee ajoissa nukkumaan kun kerran sit yleensä lähtee aamusti tosi aikaisin liikenteeseen.
 

Yhteistyössä