Kolmatta kaipaavien MAALISKUU

Mitkäs on fiilikset Sun? Katselin tuota etusivun listaa, ja meillä kahdella on kyllä surkuhupaisan iso luku yrityiskierroissa etenkin muihin verrattuna. Pakko vaan uskoa, että kyllä se vauva meillekin vielä jonain kauniina päivänä suodaan.

Oman navan kuulumiset on kp1/28-35 yk17. Meinataan pitää taukokierto yrityksestä, mutta ajattelin silti roikkua listalla. Vähän on meidän pino nyt hiljentynyt. Toivottavasti kevättä kohti piristyy. Uusille vain tervetuloa, jos siellä taustalla lueskelette.
 
Sunflower11
Pettunia aika sekavat. Välillä ihan ok, mut just tälleen loppukierrossakin kun on taas aivan varma ettei ole tärpännyt niin mieli maassa.
Eli viimeistään alkuviikosta tuun perässä sinne yk 17..
Mekin pidetään ens kierto "taukoa". Tai en tikuta ja silleen.. et harrastetaan kun harrastetaan ja silleen. Josko sais vähän aivot taukoa. Luget alotetaan sit sen jälkeisestä kierrosta.. KUN ei ole tärpännyt..
 
P12
Mä oon päättäny alkaa e-pillerit kesäksi kunhan oon clomikuurin syöny. Pidetään siis oikein kunnolla taukoa, ettei varmasti tarvii laskea päiviä tai tikutella yhtään mitään. Syksyllä sitten laparoskopiaa ja jos endo on niin pahana että ivf olis ainoa vaihtoehto, luovutaan kokonaan kolmannen haaveilusta. Ei aiota mihinkään rankkoihin hoitoihin ryhtyä. Noi tabletit voin napsia ja kärsiä niiden aiheuttamat sivuoireet mutta yhtään enempää en ala hormoneita pumppaamaan itseeni. Kaksi lasta kuitenkin jo on, ei aleta väen vängällä punkaamaan kolmatta ja ramppaamaan millon missäkin ultrassa ja kontrollissa.

Hassua sinänsä, vaikka mulla nyt clomit käytössä niin meidän meininki on enemmänkin tjottailua. Surkuhupaisaa ehkä enemmänkin, kun tää meininki johtuu ihan vaan siitä ettei kumpikaan enää usko että vauva saataisiin. Mutta ei haittaa yhtään, en jaksa enää väkisellä hempeilyä ovulaation takia etenkään kun mulla on niin kamalat yhdyntäkivut silloin (ilmeisesti endon takia). Näyttää niin vahvasti siltä että meidän lapsiluku on tosiaan täynnä että oon alkanu jo suuntaamaan ajatuksia siihen aikaan kun kuopus menee päiväkotiin ja itse palaan töihin ja alan pikkuhiljaa asioita järjestelmäänkin siihen suuntaan.

Tsemppiä erityisesti sunflowerille ja pettunialle, olis se jo teidänkin aika lähteä odotuspinoihin juttuja jatkamaan.
 
Sunflower11
luovutaan kokonaan kolmannen haaveilusta. Ei aiota mihinkään rankkoihin hoitoihin ryhtyä. Noi tabletit voin napsia ja kärsiä niiden aiheuttamat sivuoireet mutta yhtään enempää en ala hormoneita pumppaamaan itseeni. Kaksi lasta kuitenkin jo on, ei aleta väen vängällä punkaamaan kolmatta ja ramppaamaan millon missäkin ultrassa ja kontrollissa.
Tää on kuin mun näppikseltä.. En usko että mekään rankkoihin lähdetään! Vaikka vauvankaipuu on kova..

Halit sulle P12 :hug:
 
En muista onko tästä ollut aiemmin jo puhetta, mutta meillekään mihinkään hoitoihin lähteminen ei ole edes vaihtoehto. Meillähän on jo kaksi yhteistä lasta, joten hoitoihin voisi hakeutua ainoastaan yksityiselle puolelle. (Ja nykyisillä tuloilla tuskin olisi varaa edes julkisen puolen hoitoihin.)

No, toistaiseksi tilanne pitäisi vielä olla ihan toiveikas, vaikka yrityskierroissa ollaankin jo toisella kymmenellä. Kun nyt loppuisi ensin tuo jälkivuoto...
 
Heippa!

Mahtuisiko mukaan? Krooninen vauvakuumeilija ilmoittautuu, ennestään olen äiti kahdelle suloiselle pojalle (9/08 ja 11/10). :) ja ikää tulee parin viikon päästä 28 vuotta, naimisissa. Siinä pähkinänkuoressa infoa minusta. Lisää tulee pikkuhiljaa :)

Olisin nyt aluksi pari kuukautta taustailijana ja varmasti kommentoin myös silloin tällöin, mutta pääasiassa luen teidän muiden kuulumisia. Meillä kolmannen mussukan yrittäminen on ajateltu aloittaa kesä-heinäkuussa, joten siinä
vaiheessa hyppään mukaan aktiivisemmin, jos se vain sopii?


Oikein paljon tsemppiä kaikille yrittäjille, ja sen tuomien ilojen ja erityisesti surujen kanssa painijoille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei siirryn taustajoukkoihin :)

Vähän jäänyt palstailu huomioitta ja yrityksetkään ei oo nyt täysillä. Tai siis ei oteta ehkäisyä käyttöön tai mitään mut ei koko huomio siihen mene :D
Haluan nyt nauttia ihanasta alkaneesta keväästä ja tästä tilanteesta ihanien taaperoideni kanssa :heart: :heart:
Mutta jos se plussa joskus päättäis pärähtää niin yhtä odotettu oisi :)
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti tulee tosi plop plop (plussatuulinen) kevät!! :D :heart:
 
Suhveli: Tervetuloa!

Voitaisiinkin varmaan pitää kohta taas uusi esittelykierros. Itsekin jouduin palaamaan tänne parin kuukauden tauon jälkeen, joten en ole ihan täysin perillä uusimpien kuulumisista. (Ja sama tietysti toisinpäin.)
 
Onkin tässä tullut vähän taukoa kirjoitteluun. Uusia on liittynyt joukkoon, tervetuloa! :)

Lilja hyvä idea tuo esittelykierros. Eli meillä haaveillaan kolmatta yhteistä lasta. Miehellä on yksi lapsi ennestään. Esikoinen on syntynyt 07 ja kuopus 10. Toisella oli lupa tulla heti, mutta kierron käynnistymistä saatiin odotella melkein 1½vuotta ja sitten vielä jokunen kierto ennen tärppiä. Kierrot olivat niin pitkiä, että olin aivan ulalla mitä kropassa tapahtuu. Plussakierrossa tein negatestejä useita ja plussa näkyi vasta kp+50. Nyt ollaan menty samoilla linjoilla kuin esikoisen jälkeen; vauva tulee, jos niin on tarkoitus käydä. Kuukautiset ovat edelleen jossain hukassa ja synnytyksestä tulee pian 2v... Imetän kuopusta, joten se on varmasti syynä tähän kehon horrostilaan. Koska kuopus sairastui vakavasti viime kesänä, tämä tilanne on tavallaan myös siunaus. Infektioeristys, raskausajan vaivat ja kaikki sairaalareissut kuopuksen kanssa olisivat olleet liian rankka yhtälö.
Olen eilen tehnyt jälleen varmistustestin ja negahan se odotetusti oli. Se on kuitenkin helppo hyväksyä kun ei täti tule kylään. Jossain vaiheessa sitä ajatteli huolestuvansa mikäli siihen ja siihen mennessä ei kuukautiskierto starttaa, mutta toisin on käynyt. Toki toivoisin ettei ikäero aivan mahdottomaksi venyisi, mutta eipä se asia minun käsissäni ole, joten aika näyttää kuinka käy.

Kuopus tuli pyytämään lukemaan satua, joten toivottelen kaikille helliä hetkiä oman kullan kanssa ja positiivista kevätfiilistä. Kyllä niitä plussiakin taas kohta tulee. ;)
 
Heissan suhveli, tervetuloa!

Pettunia, lippimami, sunflower, P12: tauko kuulostaa aikas mukavalta ajatukselta. Kevät tulee, alkaa pihahommat ja mökkireissut, joten ehkä energian suuntaus sellaisiin juttuihin olisi fiksumpaa. Mullekin on jotenkin tullut väsähdys: perkuta jos ei tärppää niin olkoon! (tosin kunhan taas on päässyt uuden kierron alkuun, niin jo olen o-testejä tilailemassa. Ihan noin niinkuin huvin vuoksi:D....)

Mutta meidän tilanteesta: kaksi lasta tyttö -07 ja poika -05, mahtavaa sakkia! Töissä käyn ja lapsukaiset ovat päiväkodissa. Viime kesänä kypsyi ajatus, että vielä meille mahtuisi yksi tenava lisää. Yritystä on reilu puoli vuotta ollut, mutta mitään oirettakaan (paitsi välillä korvien välissä) ei ole raskautumisesta ollut. Nyt on apuna Lugesteron, toinen kierto menossa. Edellisessä kierrossa ei kyllä ollut juuri mitään vaikutuksia, kierto edelleen vain n. 25 pvää ja luteaalivaihe 9-10 pvää. Mutta katotaans ny sitten tämä kierto loppuun.

Malania, saattaisi ehkä olla hyvä tikutella edelleen, että näkyy miten tilanne etenee (ja listassa taisi sinun kp:t heittää, onko nyt oikeammin?). Ja jos LH-huippu on käsillä, niin ei kuin peitto heilumaan :whistle:

Minäkin arvoin tässä kierrossa oviksen kanssa ja arvelin jo, että se lipsahti vähän ohi, kun välillä tuli aikas vahvaa viivaa joka sitten heikkeni. Mutta pari päivää sen jälkeen tuli ihan selkeä plussa.
 
Se olis sitten kp1 ja yk3. Pitäisiköhän tässä huolestua, kun alkaa olla pisin yritys tähän asti. Meillä siis pojat 1/09 ja 6/10. Ja kolmaskin voisi jo tulla. Toiveissa olisi aika lyhyt ikäero, kun noilla ensimmäisilläkään ei ole kuin puolitoista vuotta. Sitten olisi meidän perhekoko täynnä. Pitäisi varmaan alkaa sitä ovulaatioita tikuttamaan eikä enää luottaa pelkkään onneen. En tännekään ole kovin ahkerasti kirjoitellut, kun ei tässä kummempia ole ollut kerrottavana :)
 
Kp1 ja viimeinen odottelukierto, seuraavasta alkaa yritys, vihdoinkin! Tänään sattumalta on juuri aika gynelle asian tiimoilta, lähinnä rutiinikokeet otattaisin ja pyydän Luget valmiiksi. Poissuljetaan uusi keskenmenokierre noin pääpiirteissään. Tämän kierron aikana lie syytä lopetella imetys (vielä 3-4 krt päiväaikaan, tyttö 13kk)

Meillä on siis tytöt 08 ja 11, välissä 5 keskenmenoa vajaassa vuodessa. Helposti tulen raskaaksi, mutta se loppu... Itsellä oli uutta vauvakuumetta jo siinä vaiheessa, kun pikkusisko vielä potki kylkiluita ja hiljalleen mieskin kypsyi ajatukseen täydestä takapenkistä ;) Lähinnä odotellaan sitä, että kasvatetaan mahdollisuuksia, että vauva syntyisi vasta ensi vuoden puolella.
 
Jokohan sitä nyt ehtisin pienen esittelyn näpyttelemään minäkin.

Nimimerkin takaa löytyy 31-vuotias kotiäiti. Meillä kaksi ensimmäistä ovat saaneet alkunsa niin helposti kuin vain ikinä mahdollista. Esikoinen oli ihana vahinko ja toinenkin toivotettiin heti tervetulleeksi. Onnekkaita olimme tuolloinkin; toinen raskaus alkoi ennen ensimmäisiäkään kuukautisia. Kaksi ensimmäistä lastamme ovat syntyneet -08 ja -10.

Olisin ollut todella yllättynyt jos vielä kolmaskin raskaus olisi alkanut yhtä helposti. Toisaalta en olisi kuitenkaan arvannut, että yritys venyy näinkin pitkäksi. Ensimmäisistä menkoista on aikaa vähän yli vuosi, ja viimeisen puolen vuoden aikana on ollut kaksi keskenmenoa.

Mutta eteenpäin, sanoi mummo lumessa...
 
Mulla tuo pelko siitä ettei kolmas lapsi tulekkaan on valtava. En tiedä lisääkö tieto tuskaa tässäkin asiassa. Läheltä ja kauempaa tietää jo niin monta tosi tarinaa siitä mitä ja miten asiat voivat mennä pieleen. Itsellä kaksi ensimmäistä raskautta on alkanut ja sujunut todella helposti, siksi ahdistelen tässä jo tätä kolmatta kokeilukierrosta vaikka se tyhmältä tuntuukin. Raskautuminen kun nyt usein vie pidemmänkin aikaa ilman, että mikään olisi vikana.

Huomasin, että kiertoni oli lyhentynyt 26 päivään. Pitäisikö tuosta huolestua ja missä vaiheessa tulisi hakea lääkkeitä, joista tässä usealla on ollut puhetta?

Aurinkoista tiistaiaamua kaikille!
 
Heipsan. Täällä kp5/30-35, ja yritystä ensi kierrossa vuosi. Yksi tuulimuna tuloksena heti ekasta kierrosta. Olkoon tuolla listassa toistaiseksi 8. Siirryn sitten kohtapuolin vuositasolla ilmoittamaan.

Nyt on kuitenkin yritysmieltä, ostin myös sen sylki-ovistesterin, sen avulla se plussa viimeksikin saatiin. Sekä kassillisen testejä, niin liuskoja kuin digejä :D Heti kun sain painonpudotusprojektin vauhtiin, alkaa hormonitkin hyrräämään. Painoa on pudonnut nyt 1,5 viikossa reilut 2 kg, ja iltasyöminen on vihdoin hanskassa. Dipattavia herkkuja, mutta ei sipsiä eikä leipää. Eikä perunaa + pastaa. Toki, jos mieli tekee, mutta ei ole tehnyt.
 
Sunflower: :hug: Toivottavasti niistä lugeista olisi nyt sitten tässä kierrossa apuja...

WP: Ihan samaa mietin juuri minäkin. Kun kierrot ovat enimmäkseen pitkähköjä, ja takana minullakin tuo yksi tuulimunaraskaus, niin kiertojen määrä ei kerro ihan koko totuutta. Toiselle vuodelle olemme mekin päässeet nyt tässä yrityksessä.

Ja kuten Tirlittan totesi, vaikka edellytykset sinänsä olisivat kunnossa, se ei automaattisesti takaa pikaista tärppiä. Itselläkään ikää ei ole vielä mahdottomasti, mitään sairauksia ei ole todettu, ja varsin helposti olen tähän mennessä raskaaksi tullut. Siitä huolimatta täällä vain edelleen roikutaan.

Vielä en mitenkään sen suurempaan epätoivoon ole vajoamassa, mutta pienimuotoista surutyötä olen saanut senkin asian kanssa, että sitä kolmatta emme enää saaneet pienellä ikäerolla. Tietysti kaikenlaisilla ikäeroilla on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta noiden kahden ensimmäisen kanssa olen kokenut pienehkön ikäeron tosi hyvänä juttuna. (Ja toisaalta omasta lapsuudesta kokemukset isommasta ikäerosta ovat vähän huonompia.)
 
Sunflower11
Liljan kukka ens kierrosta vasta otetaan käyttöön.
Me sovittiin että pidetään (tai mä pidän :D) taukoa testailusta.. joten mennään ilman päivien laskemista ja semmosia et sais aivot vähän taukoa..
NAutitaan toisistamme ja keväästä ja touhutaan lasten kanssa ja koitetaan unohtaa tää pettymys..

Ens kierrosta sitten taas "järeet" aseet ja jyystäminen :LOL:|O
 
Elmaleena: Onneksi olkoon! :flower:

Omassa navassa ei mitään ihmeempiä. Tänään ollut taas sellainen aamupäivä, ettei harmita yhtään ettemme saaneet sitä kolmatta heti kun yritys alkoi. Kävin siis lasten kanssa kylässä kaverin luona, jotka ovat saaneet kolme lasta kolmen vuoden sisään. Tietysti heillä kaksi ensimmäistä villimpiäkin kuin meillä, mutta kuitenkin... Välillä tuntuu että hyvä jos pitää hermot näiden kahdenkaan kanssa. (Vaikka samoja ajatuksia oli tietysti silloinkin kun lapsia oli vain yksi.)
 

Yhteistyössä