*Kolmatta kaipaavien MARRASKUU*

emmin :hug:

Liljan Kukka Ihania uutisia, onnittelut :flower: Toivottavasti päästään pian molemmat siirtymään odottajien puolelle :)

Yksi digi odottaa kaapissa, mietin jos tekisin sen huomenna tai keskiviikkona. Jos sitten vihdoin uskaltaisin siirtyä odottajien puolelle..
Viivat eivät ole enää merkittävästi vahvistuneet, vähän kuitenkin. Tosin nuo viimeisimmät testit on vähemmän herkkiä..
Edellisessä raskaudessakin viivat tummuivat varsin hiljalleen (vaikka odotinkin tuplia). Nyt rinnat todella arat, aamuisin en saa millään ruokaa alas (vaikka yleensä olen syönyt aamupalan). Ja tätiä ei ainakaan ole kuulunut.. Saa nähdä, tuleeko joskus pahoinvointia..
 
voi liljan kukkakin =) onnea :heart:

täällä tuli tänään tasavahvat viivat ovistestiin!!!! eilen illalla pistettiin ensimmäiset joukot matkaan :p mites on, kannattasko tänään uudestaan vai huomenna???

eikös se ollutkin niin, että tässä kuussa tuli se plussa rypäs ;)
 
Pöh. Tarkoitus oli tänään kauppareissulla käydä hakemassa uusi testipakkaus, mutta kas vain - valikoima olikin muuttunut. Koko tämän kolmosen kuumeilun ajan olen käynyt hakemassa kaikki raskaus- ja ovistestini samasta kaupasta, jossa hinta on ollut kaupungin edullisin. 2kpl:een paketti Pregcheckin raskaustestiliuskoja on maksanut vähän yli 2€. Nyt koko tuotemerkki oli hävinnyt hyllystä, ja toiseen paikkaan tilalle tullut RFSU:n liuskatestejä. Niiden herkkyydestä/luotettavuudesta ei mitään tietoa. Hinta oli vajaa 4€. Hämmennykseltäni jätin sitten ostamatta. Järkevintä olisi tietysti vain odotella ja katsoa mitä tulevat päivät tuovat tullessaan. (Ja halvinta tietysti olisi pyytää TK:sta lähete raskaustestiin, mutta pienten kanssa turhan vaivalloista.)

Joka tapauksessa omasta puolestani pahoittelut tädin kohdanneille.
 
Liljan Kukka Tuo lähete ja verikoehan antavat ainakin varman tuloksen. Mietin vaan, että saako sen ihan vaan soittamalla vai onkohan se isompikin homma.. En ole ainakaan aiemmin käynyt tämän takia verikokeissa..
 
Hui monta plussaa tulee kerralla, onnea ja lykkyä tykö! :flower:

Rfsu:n testit ei tosiaan ole varhaistestailuun kovin hyviä. Viimeisimmässä kokeilin niitä, samalla kun apteekin oma näytti selkeän haalean plussan, rfsu näytti vain viivanpaikkaa. No seKIN raskaus meni kesken mutta plussasin kuitenkin. Tuntuu niin hölmöltä toivottaa plussia kun itse plussaa joka kierto ja siltikään en ole raskaana.. toivon ettei täällä muut koe tätä samaa epäonnea. Josta tulikin mieleeni mitä kuuluu moonchaserille??

Päivittäjä täällä menossa kp7 :wave:

Pregcheckit on muuten niin samannäköisiä kuin Halpatestin liuskat että väittäisin niiden olevan tasan samoja tikkuja. Joten tilauksen pistin sinne menemään ovistikuille, on meinaan halpoja :attn: ja erinomaisen hyviä. Ei tarvii arpoa onko plussa vai ei. Eikä näytä saman valmistajan raskaustestiliuskatkaan ylimääräisiä viivoja muutoin kuin ovulaation aikana (mulla ainakin antaa haamun kaikkiin vähän herkempiin r-testeihin kun on lh-huippu, kaikillehan ei välttämättä anna).

Tk-raskaustesti otetaan pissasta ja siihen pääsee ihan vaan soittamalla! Herkkyys on muistaakseni 50 kun kotitestit on usein 20-25 joten ihan varhain ei kannata mennä, voi tulla väärä nega. Esikoisesta sain 4+0 tk-pissatestistä plussan. virtsa rakossa 6h, aamupissa, mielellään vasta kun kuukautiset on vähän myöhässä. Verikokeeseen ei pääse jollei lääkäri määrää jostain erityisestä syystä.
 
Minäkin tulin kurkkaamaan mitä tänne kuuluu =)

Onnea Kati ja Liljan kukka! :flower: Hypätkää mukaan tuonne odottajien puolelle :heart:

Sunflower: :hug: Niin toivoisin sinun jo pääsevän tuonne odottajien puolelle. Voimia! Toivottavasti saatte sen parhaimman joululahjan! b=)d

Paljon plussatuulia kaikille muillekin +++++++++++:whistle:
 
emmin, kurjuus. :(

Liljan kukka ihanaa, onnittelut! :flower::heart:

mimosan me mennään sitten samassa tahdissa, mä sain myös tänään ovisplussan. Tai ainakin mitä kuvittelen ovisplussaksi. Miksei noita testejä voi tehdä sellaisiksi kyllä/ei testeiksi kaikkia? Iloisia hyödynnyshetkiä joka tapauksessa! :kiss:
 
Muistaakseni Prismassa tai Cittarissa olen nähnyt myös Pregcheckin testejä myynnissä - hinta taisi olla samaa luokkaa kuin Santun laittamassa linkissä. Nyt tosin alkaa jo tuntua siltä, että uusien testien ostaminen lienee tällä erää tarpeetonta.

Päivän mittaan olen antanut itselleni luvan ihan rauhassa kuulostella oireita, ja pikkuhiljaa alan uskoa että raskaana ollaan. Vilunväristyksiä on tullut milloin missäkin välissä, ilman mitään selkeää syytä. Imettäessä nännit ovat käyneet päivä päivältä aremmiksi. (Aivan kuten tokassa raskaudessa. Ekasta raskaudesta tuttu turpoaminen ja yleinen arkuus poissa, mutta imettäessä alkoi aristaa, ja vähän myöhemmin ensimmäiset kuvotukset tulivat juuri imetysten jälkeen.) Raskaushormonit olisivat myös aika looginen selitys sille miksi itku on ollut viimeisen viikon aikana aivan tavattoman herkässä. Herkkä ihminen olen muutenkin, mutta se taannoinen tuttavan vauvamahan aiheuttama tunteenpurkaus tuntui itsestäkin vähän ylireagoinnilta.

Ei tätä silti ihan vielä todeksi meinaa uskoa...
 
Liljan kukka, onnea onnea :) Ja Kati, kyllä testit jo sanoo sen, raskaana olet :)
Pikkuinen, kyllä mä vieläkin vaan peukutan sun puolesta, että olis vaan jotain ihme vuotoa.. toivottavasti asia selkeentyy sitten neuvolassa.

Mulla ovisoireet tässä vahvoina ja tänä aamuna tuli ovistikkuunkin haalea viiva, eilen ei vielä mitään. Huomenn jos vaan jaksetaan, pistetään töpinäksi. Ajoittuu varmaan mukavasti viikonlopulle sitten itse h-hetket, ainakin toivon näin.

:) mukavaa alkuviikkoa kaikille ja kierron alussa hampaita kiristeleville tai muuten vain , isot halit :hug:
 
Filuuri samoin teille ;) toivottavasti tärppää!!!

eilen tosiaan sain vahvan viivan. muuten viivat oli saman vahvuisia, mutta testiviivan toinen reuna oli hitusen tummempi kuin kontrolliviiva. joten uskoisin eilen olleen se oikea päivä. tänään tuli myöskin vahva viiva, muttei mielestäni niin vahva kuin eilen, tosin ero on todella pieni. eikös se kuitenkin ole niin että ensimmäinen vahva viiva on se "oikea" viiva? joillakin vissiin voi näyttää plussaa monena päivänä? kovat ovis kivutkin on kyllä ollut tänään ja eilen, oikealla puolella enempi.

toissapäivänä ja eilen tuli peittoa pöllytettyä ja se saa kyllä riittää. senpä näkee sitten riittikö panokset ;)

eli jos eilen tuli ovis plussa, niin onko huomenna se dpo1?

tarrasukkia nyt kovasti kaikille plussanneille :heart:
 
mimosan mä lasken dpo:t vahvimmasta plussasta. En siis tasavahvoista. Mulla meinaan ovis tapahtuu n. 1-2vrk sen jälkeen kun oon vahvimman plussan saanu. Tosin kandee muistaa kun tallettelee simppoja, että hedelmöittyminen voi tapahtua vasta kolmenkin päivän päästä ovisplussasta eli periaatteessa kannattaisi yrittää talletella vielä päivä ovisplussan jälkeenkin jos vaan paukkuja riittää.

Mulle pamahti postista tilaamani testiarsenaali. 20 o-tikkua ja 5 r-tikkua. Ja lisäksi tuli iloinen yllätys saman postin seassa: voitin pregcheckin tuotekilpailun ja sain 2 r-testiliuskaa ja 10 o-testiä palkinnoksi! Nyt on sitten millä viihdyttää itseään tämä kierto kun me EI yritetä eikä edes muka- tjottailla :LOL: miehelle just naureskelin että kuun vaihteessa on kiirettä pedin puolella vaikkei me toki mitään vauvaa tässä kierrossa yritetä tehdä ;)

no joo, yritykseksihän tämäkin kierto taas menee, ei tolla läjällä testejä voi huijata itseään edes muuta luulemaan.

Niin ja onnea ovisplussista niitä saaneille! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mimosan, juu tänään on dpo0 eli huomenna dpo1. Mä lasken siitä ekasta ovisplussasta.

Toivotaan, että panokset riittää :) meillä viimeinen pupuilu tapahtui sinä päivänä, kun sain ensimmäisen ovisplussan ja gyne varmisti oviksen olevan tulossa lähihetkinä. Se riitti.
 
Komppaan Mymosaa. Meikäläisellä tuli tässä kierrossa ainoastaan yhteen ovistestiin plussa. Ja saman päivän iltana oli niitä kovia alavatsakipuja, jotka selvästikin kertoivat oviksen tapahtuneet. Makuuhuoneessa meillä oli todella hiljaista alkukierron ajan. Peittoja tuli heiluteltua ainoastaan päivää ennen ovisplussaa, ja plussapäivänä. Mutta eihän siihen tunnetusti tarvita kuin se yksi kerta, jos vain ajoitus sattuu kohdalleen...

Mainittakoon vielä sekin, että tässä kierrossa minulla oli greipit mukana. Tiedä sitten onko niillä mitään vaikutusta ollut. Selvästi ei ainakaan haitannut.
 
Ihania plussa tuulia täällä niin ovulaatioitten kuin raskauksienkin suhteen!


Clomit korkattu, ja miula annostus on sama kun männä vuosina eli kierron 2.-6. pv 1 tbl. Jos mie nyt tän kierron vielä tikutan niin sovitaanko, että himmailen sit pari kuukautta? Täs puntaroinu tätä yliyritystä, ja sen jälkeistä pettymystä, että jaksanko sitä enää. Et lopetanko tän testailun nyt vai myöhemmin. Mut jos viel tämä kierto tikutettas sitä ovista! Ehkä mie vielä yhdet täsmä pettymykset siedän sit jatkossa voi vedota siihen, että eihän me mitään ees yritettykään niin sit ei voi ees pettyä :)
 
Heipat taas, tulipa muutamat päivät pysyttyä täältäkin pois, kun ei nuo vauva asiat ole pahemmin pyörinyt mielessä. Nyt aloitin ovis testailun, saa nähdä tuleeko ovis normaalisti tai ylipäätänsä ollenkaan. Kävin perjantaina ultrassa jossa kaikki oli ok, eli kohtuun ei ollut jäänyt mitään. Ja hcg:kin oli ilmeisesti lähellä 0 kun eivät soitelleet perään. Lääkäri ei letkauttanut korviansakaan, kun yritin kertoa hänelle että uskon km:n johtuneen keltarauhasesta. Ilman lääkkeitä siis jatketaan. Pelkään että sama tapahtuu uudestaan, jos tässä nyt joskus raskaudun uudestaan. Etenkin siksi, kun tuo alkanut raskaus sai maidontuotannon jotenkin käynnistettyä uudestaan. Ja kaikkihan tietävät miten se vaikuttaa raskautumiseen..

morebabies: Todella kurjaa tuo ettei hcg laske nyt millään! :( Jokin syyhän siihen täytyisi kohta löytyä. Toivotaan että seuraava mittaus näyttäisi jo nollaa.

nereida: Tervetuloa :wave:

Filuuri & mimosan: Ovis onnittelut =) Toivottavasti parin viikon päästä saa onnitella uudestaan ;)

scatty & emmin: Menkka pahoittelut :hug: Toivottavasti alkanut kierto toisi plussat tullessaan!

Kati: Suuren suuret onnittelut plussasta :flower:

Pikkuinen: Minulla myös ovistesti näytti suht vahvaa vielä jokunen päivä km:n jälkeen. En muista mikä kp testasin, mutta ovistesti taitaa näyttää herkemmin kuin r-testi. Pitkään sinulla kyllä kestää raskausoireet, minulla ne hiipui niin nopeasti. Toivottavasti saat jo tk käynnillä jotain selkoa.

sunflower: Voi itkujen itku :( Olisit kyllä saanut saada jo sen pitkään kaivatun plussan! Iso :hug: sinne! Saitko tuloksia lääkäri käynniltäsi? Oliko kaikki ok?

Liljan kukka: Varovaiset onnittelut sinne, toivotaan viivan vahvistumista b=)d
 
Liljan Kukka Mitä mieltä oot, siirryttäiskö yhdessä odottavien puolelle? Itse kävin sinne jo kirjoittelemassakin..

Nyt ei ainakaan epäselvää, raskaana oon. Tänään ollut kauhean huono olo aamulla, oksentanut en ole kuitenkaan vielä. Samantyylistä aamupahoinvointia kuin edellisessäkin raskaudessa.
Jatkan tämän kuukauden loppuun listan päivittämistä, eli tule kyllä moikkailemaan ;)
 
Sunflower11
Moonchaser: Käy ihmeessä jos rahallisesti pystyt niin yksityisellä! Siellä varmasti ottavat tosissaan!
En oo vielä tuloksia saanut kun en päässyt antamaan verikoetta kun olen kipeä ja lääkäri sanoi että odota rauhassa et tervehdyt, ilmeisesti jos tulehdusarvot koholla niin vaikuttavat johonkin tuloksiin. Et tällä viikolla oli tarkoitus käydä se verikoe antamassa.

Omaa, siis tää on taas jotain ihan..
Kuukuppia en pysty ny käyttää taas kutina ja kirvely : / Viimekierrossa ei mitään. Keitin nyt koko värkin taas ja katotaan jos kokeilen tän vuodon aikana.
Ihme klimppejä ja "kalvoa"? tulee.. (sori kun kerron).. :x No, kai tää on sit taas jotain "normaalia" -.-
 
Toinen plussa heti perään. Hienoa. Paljon onnea Liljan Kukka! Kovasti koitan tulla perässä, mutta katsotaan nyt. Teidän matkaan olisi kiva hypätä. Menossa todella poikkeuksellinen kierto, kun dpo 6-9 on nyt vuotanut kirkasta verta lähinnä paperiin, pikkuisen välillä pikkareihin asti. Eli en nyt osaa laskea uudeksi kierroksikaan. Selkä on ollut kovin kipeä ja välillä tuntuu alavatsassakin. Selkäkipu on aitoa selkävaivaa, mutta mahakivusta en osaa sanoa, säteileekö vain selän puolelta vai onko ihan jotain muuta. Meinaan testata torstaiaamuna dpo11, sillä haluan tietää, vaikka olisi kemiallinen. Oireilu on niin outoa. Onko kenelläkään tietoa mikä on herkkyys Sofi one step -liuskoissa?

Sunflower, mulla kanssa kokemusta, että jos kuukuppi likainen, laittaa kirvelemään ja kutisemaan. Mulla tosin riittää, että pesen usein huolellisesti saippualla ja keitän vain tosi harvoin.
 
Pettunia jännittävältä kuullostaa. Pidän kovasti peukkuja, mulla on noista sun oireista hyvä tunne. :D

mimosan mulla oli kanssa eilinen ovistikku sellainen jossa toinen reuna oli selvästi tummempi ja muuten oli sellainen saman vahvuinen kontrolliviivan kanssa. Tänään ja toissapäivänä taas oli haalean haaleat viivat, niin helpottaa mun vertailua. Vaikeaa vaan tulkita kun ei tiedä mitä seuraava päivä tuo tullessaan, jos vaikka tummuukin. Noita kuvia ovistesteistä kun olen katellut, niin tuntuu ensi alkuun, että kaikkihan on plussia kun erot on monissa niin minimaaliset. Mäkin olen siinä käsityksessä, että eka ovisplussa on se josta lasketaan.

Moonchaser kiitos onnitteluista, olispa niin onnellisesti, että parin viikon kuluttua olisi uusien paikka. :) Hyvä kun pääsit ultraan, niin ei tarvitse miettiä onko jäänyt jotain tulematta ulos. Harmi tuo maidontuotanto, mutta vaikka se ei edistäkään raskaaksi tuloa, niin eihän se myöskään estä sitä, joten pidetään nyt vaan peukkuja, että ovis tulee ajallaan ja tällä kertaa se raskaustestin plussa kestää mukana koko 9kk. :hug:
 

Yhteistyössä