*Kolmatta kaipaavien MARRASKUU*

Pettunia huhuu, teitkö testiä? :wave:

morebabies mitä lääkäri sanoi? Ja miltä näytti ultrassa?

Äidin onni onneksi pääsette pian tutkimuksiin. Ja tosiaan, ehkäpä se on ollut tuuri ettei se kolmosen odotus ole tosiaan vielä alkanut. :hug:

Moonchaser kurjaa jos ovis unohti poiketa teillä. :( Älä kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon, jos se lh-huippu vaan osui jotenkin sillai, että ei näkynyt testeissä? Mä niin tykkään tästä aamulämpöjen mittaamisesta kun silloin ainakin tietää kohtuullisella varmuudella onko ovista ollut, vaikka sitä ei voikaan sen avulla etukäteen ennustaa.

Filuuri 2 dpo
 
Sunflower11
Moonchaser: Voi harmi jos ovis jäi tulematta.. Testaatko kerran päivässä? Mä nimittäin sain yhdes kierrossa ovis+ illalla, vaik aina ennen aamuisin saanu.

Ja mul meni kans se 2v ikäero jo kesäkuussa :( Tosin ei me tietty lopeteta yrittämistä vaikka tulis 10v ikäero :D Ei sillä, mut oisin tahtonu saman verran ikäeroa ku ekan ja tokan välillä. Mut mikäpä ikinä menee just niinko tahtoo..
 
Moonchaser suosittelen myös aamulämpöjen mittausta. Eli ihan kierron alussa, heti vuotojen jälkeen muutamana aamuna heti kun heräät mittaat lämmön. Mulla tuolloin tulee poikkeuksetta 36.5 joka aamu. Sitten kun alat epäillä oviksen kolkuttelevan ovella, alat taas mittaamaan ja samaan aikaan joka aamu heti herättyäsi mittaat. Pienikin puuhastelu aiheuttaa lämmönvaihtelua, siksi ei voi luottaa myöhempään mittaukseen. Mulla oviksen tultua aamun ekat lämmöt nousee 37.0-37.2 paikkeille (mittaan n. klo 05).

Iltalämpöjä oon myös seuraillu, nekin on enemmän koholla ovulaation jälkeen eli huitelee 37.5. paikkeilla mutta ennen ovulaatiotakin saattaa joskus tulla iltaisin yli 37 lämpöjä joten niihin ei voi luottaa. Mulla on nyt molemmissa mittailukierroissa tullu tärppi ja lämmöt on laskeneet normaaliin vasta km- vuodon lopussa mutta yleensä vissiin aamulämmöt laskee normaaliin samana päivänä kuin vuoto alkaa, joillakin jo edellisenä päivänä.

Huomenna lääkäriin ihmettelemään mikä mättää ja mikä avuksi.. jännittää ihan älyttömästi, jotenkin sitä ajattelee että kai se on ihan normaalia että tulee kolme kemiallista/keskenmenoa peräkkäisinä kiertoina ja lääkäri pitää mua ihan hönttinä kun pyydän että antais apuja meille... rupesin jo itsekin vähättelemään syyskuun kierron kemialllista mutta löysin plussatestiketjusta kuvia niistä testeistä joita silloin tein ja ihan selviä punakoita viivoja niissä oli ja ovistestikin plussaa. Sillon pistin viallisten testien piikkiin koko touhun kun vuoto alkoi mutta näin jälkikäteen on kai pakko hyväksyä että kemiallinen oli viime kiertokin.
 
Filuuri: Lääkäristä loistavia uutisia! Munasarjassa oli ollut kysta, niin kuin arvelin, mutta puhjennut itsekseen. Vasemmalla näkyi 19mm x 21mm munarakkula ja limakalvo oli 6.7mm ja kolmikaikuinen. Lääkärin mukaan limakalvo näytti siltä, että hetki menee vielä ovulaatioon eli ei ihan huomenna olisi irtoamassa. Mutta tiedetään mitä meidän perheessä tehdään viikonloppuna. Onneksi ollaan menossa juhlimaan lauantaina ja jäädään hotelliin yöksi, otin vielä myöhäisen huoneen luovutuksen sunnuntaille ;) Jos maanantaihin mennessä ei ole tullut positiivista ovistestiä, niin saan tuikata vielä pregnylin varmuuden vuoksi, jee!!! Siitä ei ole jokatapauksessa haittaa ja tukee vaan raskautta, jos sellainen pääsisi alkamaan. Nyt siis tosi positiivisella mielellä :) Mä alan vaan oikeasti epäilemään noita ovistestien toimivuutta, samoin lääkäri...Ai niin, se hyväksyi nyt sen hcg 3.0 normaaliksi.

pikkuinen tsemppiä lääkäriin, mäkin jännitin tänään ihan hulluna vaikka ei mitään syytä.
 
Viimeksi muokattu:
Pettunia :hug: Ja morebabies, peukut pystyyn täältä!
Ja samat puuhat meillä myös edessä :D Tänään tuli ovistikkuun kans hailakkaa viivaa mut limataa tulee kuin etanalla konsanaan, joten jatketaan tätä tallettelua. Eilen ja toissapäivänä oli niin karmeet kivut, että kaipa tuolla jotain tapahtuu, yritystä ainakin.
 
Lisääntymishaluja hillitsemään astui mukaan kuvioihin älyttömän ärhäkkä hiivatulehdus. Muutaman kerran eilen päivällä tuntui, mutta illalla alkoi kutisemaan niin paljon, että lähetin miehen päivystävään apteekkiin hakemaan lääkettä. Silti tuntuu ettei paljon ole auttanut, tietysti tämän piti tulla tähän väliin!!! Alkaisi jo helpottamaan, nyt oikein toivon ettei testi näyttäisi tänään vielä mitään, että tämä ehtisi alta pois. Kuinkahan nopeasti lääkkeet pitäisi tehota?!
 
Lääkärissä käyty, lähete polille lähtenyt. Hauskasti onkin meillä polin ylilääkärinä ja lähetteen lukijana sama gyne jolle olin varannut yksityisen lääkärikeskuksen ajankin ensi kuulle, taidettiin päästä vähän halvemmalla kun kannanotto tilanteeseen tulee kunnallisen kautta :)

Mutta vielä ei ole sanottua päästäänkö polille, yleensä pitää olla vähintään vuosi edellisestä synnytyksestä. Mutta kolmen keskenmenon vuoksi lähete tulikin, ei yrityskiertojen määrän mukaan. Mihinkään lääkehoitoihin ei ottanut kantaa vaan gyne saa kuulemma hoitaa sen puolen.

Nyt sitten taas odottelua, ens viikon torstaina selvii päästäänkö tutkimuksiin vai ei.
 
Meilläkin tuosta kahden vuoden ikäerosta mentiin yli jo elokuussa... Seuraava toive oli, että kolmonen syntyisi siihen mennessä kun esikoinen täyttää neljä. Jos nyt heti tämän vuodon jälkeen tulisin raskaaksi, niin se olisi vielä mahdollista. Sitä seuraava toive kai olisi, että syntyisi edes ensi vuoden puolella.

Tänään varasin joka tapauksessa maanantaiksi lääkäriajan yksityiselle. Rahanmenoahan se tietää, mutta TK:hon en halua mennä nöyryytettäväksi. Jospa tuon lääkärikäynnin jälkeen olisin edes vähän viisaampi.
 
Hei! :wave:

Mahtuisko mukaan? Olen seuraillut teidän kivan oloista ketjua ja ajattelin vihdoin kirjoittaa tänne...

Täälä kirjoittelee *Molly*, kahden lapsen äiti ja kolmas olisi haaveissa. :heart:

Jos voitte lisätä minut listaan, niin tässäpä tietoja:

*Molly* Kp 18/28-31 Yk 3
 
Pettunia voi pettymys. :( Jatkatko testailua, vai oliko se tässä ja nyt?

Pikkuinen hyvä kun sait lähetteen jatkoon ja vielä parempi, että se on samalle lääkärille kun olisit muutenkin mennyt. =)

morebabies hyviä hyödynnyshetkiä! ;)

Tervetuloa *Molly*! :wave: Me mennään tasoissa kiertopäivissä. Kätevää kun kierto on alkanut kuun eka päivä. :) Oletko harrastanut oviksen bongailua? Ajattelin, että mennäänkö tasoissa siinäkin? Mulla vaikuttaisi olleen 15.pvä.
 
Pettunia voi pettymys. :( Jatkatko testailua, vai oliko se tässä ja nyt?

Pikkuinen hyvä kun sait lähetteen jatkoon ja vielä parempi, että se on samalle lääkärille kun olisit muutenkin mennyt. =)

morebabies hyviä hyödynnyshetkiä! ;)

Tervetuloa *Molly*! :wave: Me mennään tasoissa kiertopäivissä. Kätevää kun kierto on alkanut kuun eka päivä. :) Oletko harrastanut oviksen bongailua? Ajattelin, että mennäänkö tasoissa siinäkin? Mulla vaikuttaisi olleen 15.pvä.
Kiitos! :heart:

Jep, ovista olen bongaillut ja sen tunsinkin 14-15 päivä. Miehen kanssa ollaan ässäilty vaikka kuinka useasti tässä kierrossa. Kunpa nyt tärppäisi! Onpa kiva kun meillä niin tasoissa kierrot ja ovis. :D
 
Kyllä se on sitten kai uskottava ettei sitä ovista tule, tänäänkin nega. Enpä jaksa enää testailla. Oikeastaan ei niin hirveästi harmita, mitä voisi kuvitella. Olin jotenkin osannut odottaakin ettei kroppani heti toivu tuosta keskenmenosta. Ja eipä se ainakaan huonoa tee odottaa niitä yksiä kuukautisia ennen uutta yritystä, niinkun lääkärikin suositteli. En nimittäin tosissaan jaksaisi samaa uudestaan nyt.

Filuuri & sunflower: Yleensä nämä testit ovat näyttäneet pari päivää vahvaa viivaa ovis aikana, joten en mitenkään usko että olisi mennyt ohi : / ja kerran päivässä testasin, niin olen aina tehnyt ja joka kerta olen sen bongannut :/ Tietty on se mahdollisuus, että nuo viimekuussa vanhaksi testit eivät oikeasti enää toimi kunnolla, meinaan parissa testissä punainen väri levisi oudosti ja jäi testin kuivuttuakin näkyviin, mutta ei kai ne nyt kuukaudessa sentään vanhene niin radikaalisti :D

morebabies: Ihanaa että pääsette vihdoin yrityksen makuun! Onnittelut vielä ovis+ :) Minulla oli sama tilanne tuon hiivan kanssa viime kierrosta, eli tuli juuri ennen ovista. Lääkket tehosivat kyllä jo seuraavana päivänä, mutta sitä "töhnää" mikä tuli lääkkeen sulattua valui pari päivää, niin ei oikein petihommat innostanut.. :x Mutta jos otit suun kautta otettavat, niin ei ainakaan ole sitä huolta :)

Pettunia: Iso :hug: negasta.

Pikkuinen: Toivotaan että pääsette jatkotutkimuksiin! Onhan se hyvä selvittää mistä nuo keskenmenot johtuvat. Ihan senkin takia, että ne ovat henkisesti erittäin raskaita :(

Liljan kukka: Toivottavasti lääkäri käynti osoittautuisi kuitenkin rahojen arvoiseksi, niin ei niin paljoa harmittaisi rahan meno :) Mukavaa että sait ajan näin nopeasti.

Molly: Tervetuloa :wave:
 
Molly welcome! :wave: minkäs ikäisiä sulla on kaksi ensimmäistä lasta ja onko he tulleet vähillä yrityskerroilla? Eli sopiiko odottaa pikavisiittiä palstalle? ;)

Filuuri & emmin: kiitti tsempeistä!

morebabies onnea ovisplussasta, toivottavasti talletukset onnistuu kirvelevästä vaivasta huolimatta. Nimimerkillä hiivaa täälläkin muutaman kerran vuodessa ja raskausaikoina alusta loppuun jatkuvalla syötöllä...

Päätin etten peru sitä yksityistä gyneaikaa, se olisi viikko tulevan oviksen jälkeen ja haluan nähdä onko ovis tapahtunu ja mitä se jättää jälkeensä munasarjoihin... Vaikka lähete ajan polille poikisikin niin tuskin siitä meille on apua vielä muutamaan kiertoon. Ja sitä ennen ehtii mahdolliset alkuraskaudet taas keskeytyä. Mutta silti jatketaan yritystä, en usko että keskenmenoja voi tulla loputtomiin asti.
 
Joudun näemmä jättämään palstan... mun kirjautumistiedot, blogitiedot ja kaikki on menny vääriin käsiin enkä voi tännekään enää tuntojani purkaa kun tän piti olla mun "oma juttu", ei mikään tuttujen pällistelypaikka. Kai se on parempi pitää asiat oman pään sisällä jatkossa...
 
Molly: Tervetuloa!

Morebabies: Kiva kuulla siltä suunnalta vaihteeksi hyviä uutisia. Toivottavasti saatte oviksen hyvin hyödynnettyä!

Pikkuinen: Voi ei. :( Tuo on sarjassamme asioita joita ei missään nimessä soisi tapahtuvan. Itsekin olen kirjoitellut tänne niin avoimesti, että varmaan tutut saattaisivat hetken lueskeltuaan hyvinkin arvata kenestä on kyse. (Tunnistinhan itsekin jo parin viestin jälkeen täällä Kati82:n. :D Tunnemme siis toisemme myös "oikeassa elämässä".) Vaikka palstan jutut ovatkin täällä netissä vapaasti kenen tahansa luettavissa, niin toivoisi kuitenkin jokaisen voivan säilyttää nimettömyytensä.
 
Liljan Kukka Meillä taitaa toimia tällainen ns sanaton sopimus, ettei puhuta muille vauvahaaveistamme ;) Tai miulla ainakin luottamusta :)

Toki tänne kirjoittelu vähän muuttuu, kun tajuaa että joku täällä tuntee oikeasti. Tosin eipä sitä ole tullut ujosteltua sen enempää kuin ennenkään, hullu mikä hullu.. ;)

Omia kuulumisia. Maha ollut parina päivänä kipeä, tein eilen Clearbluen digin aamulla. Siihen ilmestyi teksti "raskaana 3+", eli sen mukaan viikkoja ilmeisesti nyt jo 5+ (omien laskujeni mukaan 4+5). Ainakin huoli lähti pois :) Tästä rohkaistuneena varasin jo ensimmäisen neuvolankin, se olisi vajaan neljän viikon päästä.
 

Yhteistyössä