* Kolmatta kaipaavien TAMMIKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
Sunflower11


Tiistai 31.1.2012


kp 31->

Whisky Peat...............kp 48/30-35...............yk 5 (tm 07/11)


kp 21-30

Elmaleena..................kp 29/29
Tuitsukka..................kp 27/30.................yk



kp 11-20

Malania..................kp 19/??..................yk 5
Pettunia....................kp 17/28-35................yk 15
Bindi..........................kp 16/30-36...........yk 5-06 -09 mimosan...................kp 14/28-32...................yk 6
hopsan......................kp 12/28......................... yk-08 -10
mirjami_73...............kp 11/25...................yk 6


kp 1-10

SaNi-81..........................kp 7/29.........................yk2 -07 -09
emmy83...............kp 7/28-30..................yk 2 -09 -10
lippimami...............kp 2/34.................yk -09 -10
Sunflower11..........kp 1/24-35............yk 15

toinen...................kp??/....................yk 2
Vaniljakaakao........kp??/??..................yk -08 -10
Iltatuuli.......................................................
Äippä27....................kp ??/32-33...............yk ? -03 -05
KauniinaPäivänäTuut...kp ??/24-28...........yv 6+



PIINAILIJAT..dpo, haamuilut ym..



MENOSSA MUKANA enemmän tai vähemmän:

Äidin onni
Miima81
Tuuska
Fiona-neiti
Tasse
nereida




2012 PLUSSAT - ONNEA!


TAMMIKUU
smurffiina84
Bamboo81 yk 2
Liljan Kukka yk 11
Emmaliini yk 2
Emminmamma yk1

2011 PLUSSAT - ONNEA!


TAMMIKUU
Kerran vielä yk 7
Äpyli
sporty yk 8
kaneli87 yk 3
Mädchen yk 15
Santtu81 yk 4
äiti88 yk 6

HELMIKUU
Koiksa-79 yk 2
Herttaliisa yk 1

MAALISKUU
Karamelliapina yk 5
EevaN
Sametuli yk 2

HUHTIKUU
Niisku74 yk 6
m0308

TOUKOKUU
raparperitaivas
kipakko
Bassets yk 9

KESÄKUU
Tails yk 11
*JS* yk 7
Iina73 yk 1

HEINÄKUU
Minnarun yk11
moomin(34)

ELOKUU
Tähti77
Annastiinakerttuli yk2
Kultakurkku yk3
Mymosa yk18
Malania yk2

SYYSKUU
LepikonHeta yk3

LOKAKUU
Enisa84 yk5
Aanna yk2
Barbamama35 yk14
Daniella yk5
Jenhy yk2

MARRASKUU
PieniTytönTylleröinen
Kati82 yk7
Filuuri yk2
runttipulla yk 1

JOULUKUU
Maijamehi
Santtu81 yk1
Emmin yk 4
Moonchaser yk 11
morebabies

PLUSSANNEIDEN PINO LÖYTYY TÄÄLTÄ:
KOLMANNEN ODOTTAJAT

PÄIVITYSPYYNNÖT LIHAVOIDULLA JA PUNAISELLA! KIITOS!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kopsaan tän nyt tuolta vanhasta pinosta:

Pikkuinen: musta taas tuntuu, että meitä raskautumisvaikeuksista kärsiviä on paljonkin. Itsellähän ei ole ollut kuin se yksi tuulimuna, eli aina aiemmin kun olen raskautunut (2 kertaa), kaikki on mennyt kuin oppikirjasta. Mutta. Se raskautuminen on kestänyt, esikosta melkein sen 2 vuotta. Ja nyt taas jos tikuttelee ovista, tulee stressi ja pakkopullameininki. Joulukuussa ei olla harrastettu seksiä vissiin ollenkaan. Että ei se vauva varmaan tällä tyylillä tule.. Ollaan oltu myös molemmat kipeinä, mies kaksi viikkoa ja minä oikeastaan koko syksyn.

Voi olla, että jotain varhaisia keskenmenoja on mullakin ollu esikkoa tehdessä, koska kierrot olivat silloin 30-50 päivää, ja oireita oli vaikka muille jakaa. Minäkään en tässä kierrossa enää tikutellut ovista, enkä myöskään ehdottele seksiä. Alkaa mennä pikkuisen liian pitkälle minun mittapuuni mukaan, jos almanakan kanssa aletaan muhinoimaan. Sitä tehtiin esikon kanssa ihan riittävästi. Mulla ikää kuitenkin jo 36v, mutta olkoon. Ajattelin, että ilman ehkäisyä kun ollaan, niin ehkä jossain 2-4 vuoden päästä sattuu kohdilleen - tai sitten ei. Kävi miten kävi, uskon että niin sen kuuluu mennä (ainakin yritän uskoa..)

Ei ole kolmas lapsi enää niin pakkomielle, kuin se oli keväällä kun yritys aloitettiin. Mieskin sitä haluaa, mutta varmaan stressaa siitä kun minä petyn kerta toisensa jälkeen. Oon ollut tosi väsy ja maassa koko viikon, vaikka on loma, ja mieskin sen on huomannut. Väsyttää vaan, vaikka nukuin yöllä 10 tuntia. Onneksi vielä ensi viikon saa huilia. Ja kunhan saan taas itseni liikkumaan, olo kohenee kyllä. Kiloja on tullut, ja se(kin) harmittaa.
 
pikkuinen & morebabies: Kiitos tsempeistä! Kivut ovat vaan yltyneet niin paljon, etten olisi saanut yöllä unta jos en olisi ottanut panadolia ja aamusta oli pakko ottaa myös. Viimeksi vaan viikko näiden kipujen alkamisesta meni kesken.. Mutta ei kai tässä tosiaan auta kun ottaa rauhallisesti ja odottaa. Mitään en kuitenkaan voi tehdä asian eteen.

Whisky peat: Jaksamisia :hug: Minäkin löysäsin pari kuukautta sitten tuosta oviksen mukaan seksin ehdottelusta, se todella tekee seksin vain ahdistavaksi pakkopullaksi pidemmän päälle. Yleensä ovis aikana tuli kuitenkin puuhailtua joko ennen tai jälkeen ihan luontevastikin.
 
Sun teit sitten uuden pinon, loistavaa :kiss: kiitti sulle! Sama se mulle ainakin vaikket joka päivä käy päivittämässä, yritä nyt vaan ottaa rennosti ja saada mielialaa kohdilleen tulevaa varten. Mua ainakin jännittää sairaalalle meno, tutkimukset ja kaikki, siksi yritän tän vikan kierron edes jollain tasolla ottaa rennommin.

WP on tosiaan monia joilla raskautuminen kestää mutta ottaen huomioon että 85% raskautuu vuoden sisään yrityksen alkamisesta, alkaa pikkuhiljaa itsensä tuntemaan vähemmistöön kuuluvalta. Miehelle heitin tänään että katotaan nyt tämä viimeinen kierto ennen vuoden täyttymistä josko mekin kuuluttaisiin vielä tuohon enemmistöön mutta en jaksa uskoa että niin tulee käymään. Mullahan selkeästi on munarakkulan kypsymishäiriö, melkoinen ihme olisi raskautua luomusti jos ei hormonit jostain ihmeen syystä ala pelittämään itsekseen. En tiedä mikä mussa nyt mättää kun aiemmat tuli niin helposti. Esikko e-pillereiden läpi ja kakkonen 3vkoa yrityksen alkamisesta, olin tuolloin 5kk aiemmin lopettanut e-pillerit. Siinä välissä kylläkin vierähti 6 vuotta, josko mun kroppani ei ihan vuodessa jaksa palautua raskaudesta ja synnytyksestä.

muoks. lääkäri soitti. Terolutia jatketaan 2 päivässä annoksella. Voin alkaa syömään sitä joko kp15 niin pitkälle että vuoto alkaa, tai sitten tikutan ovulaation tai mittailen lämpöjä ja alan vasta silloin syömään. Lämpöjen mittailulla jatketaan kiertoa siis, tikkuja en hommaa.

Vuoto alkaa kuulemma vaikka jatkankin hormonin syöntiä pidempäänkin, eli terolutin läpi tulee ovulaatio ja lopulta myös vuoto kun oma keltarauhastuotanto romahtaa. On kyllä niin mahtavaa saada asiantuntija neuvoja näihin juttuihin. Lugeista kysyin, niin gyne sanoi että terolut ajaa tismalleen saman asian kun on samaa hormonia, eri muodossa vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Moro tähänkin pinoon, tänään varhaisultra takana. Syke näkyi ja vastasi viikkoja 6+5. Mahtava fiilis. Pieni varjo taustalla siitä, että lääkäri sanoi, luulleensa alkuun, että kyse on kaksoisraskaudesta. Siellä on toinenkin pussi, josta elämää ei löytynyt. Eka lääkärisanoi katsoneensa sen olevan kasoisraskau, sitten sanoi sen olevan kenties tuulimuna ja sitten päätyi siihen, että kohtuontelossa on vain nestettä. Hiukan itseeni jäi mietityttämään tämä. Onko kellään mahdollisesti kokemusta vastaavasta?
 
emmin olipa erikoinen ultra, mutta pääasia että ainakin yksi syke löytyi eikös niin :heart: Tuli muuten mieleeni, kun sinä sait ne clomit silloin lääkäriltä avuksi, oliko sulla seurantaultraa montako follia kasvoi? Millä annoksella söit clomeja ja minä kierron päivinä? Ajattelin vaan että onko sulla ultrattu kaksi isoa follia, kaksosraskaus olisi siitä tullut ja toinen sitten lakannut kasvamasta.
 
Sunflower, kiitos uudesta pinosta. Ei sillä listan jatkuvalla päivityksellä niin väliä. Ole huoletta välillä poissa täältä.

Moonchaser onnittelen nyt kuitenkin sinua. Harmi, että kipuilee, mutta josko se tosiaan liittyisi tällä kertaa onnistuneeseen raskauteen.

Morebabies, eipä taaskaan löydy sanoja. :hug:

Mitähän muuta. Viestit jäi vanhaan ketjuun. Niin, tervetuloa kaikille uusille.

Sain tänään ovistikkuun jo jonkinmoisen viivan. En ole saanut moneen kuukauteen kunnon plussaa kiinni, joten toivottavasti nyt olisi sen aika.
 
Kävin ton joulukuun pinon lukemassa, WP paljosti ONNEA!!!!!


pikkuinen clomeja söin kierron 2-6. pv 1tbl päivässä. Ja tarkoitus oli mennä sitten seuraavassa kierrossa verikokeisiin. Ultrasta ei ollut puhetta. Söin clomeja esikoista tehdessä huomattavasti isommalla annoksella. Mut joo olishan se kaksoisraskaus ollut mahdollinen. Ja kaverit facebookryhmässä on jo pelotellut kaksosista, joilla on viikon ikäero. En kyl itse usko. Ja toivotaan nyt et se on vaan nestettä ettei ala mikään tuulimuna vuodella poijes missään vaiheessa.
 
Sunflower: Kiitos uudesta pinosta! Meikäläisen lapset ovat näköjään vaihtaneet paikkaa. :)

Morebabies: :hug: Voimia! Toivottavasti pääsisit sinne tutkimuksiin...

Moonchaser: Ihana yllätys! :flower: Onneksi olkoon!

Omaa napaa: Eilen ilmestyi ovistikkuun plussa (ja hyödynnetty on ;)), joten sen puolesta olen helpottunut isännän reissun siirtymisestä. Muuten olisikin tämä kierto mitä todennäköisimmin mennyt harakoille. Kovin korkealla eivät odotukset ole siitä huolimatta. Eipä tässä auta kuin taas odotella seuraavat pari viikkoa ja katsoa miten käy.

Mitä noihin raskautumisvaikeuksiin tulee, niin lääkärihän luokitteli meikäläisen helposti raskaaksi tulevien kastiin. Eli mitään vikaa ei pitäisi olla, ja kaikin puolin hyvät edellytykset raskautumiselle. Ikääkään ei vielä kovin paljoa, savuton, normaalipainoinen jne. (Ja kaksi ensimmäistä tulivat niin helposti kuin vain ikinä voi tulla.) Siitä huolimatta kolmas on vain antanut odottaa itseään...
 
Moonchaher: Joko kivut ovat helpottaneet?

emmin: Onnea ultrauutisista, hieno juttu!

liljan kukka: toivottavasti tämä oli jokin ylemmän tason toive ettei miehesi päässyt sinne reissuun, kun näin sopivasti oviskin tuli :)

).( Kiitos kaikille tsempityksistä!!! Maailman omituisin keskenmeno takana, vuotoa ei ole näkynyt sen torstain jälkeen eli kahtena päivänä vuosi muutaman tunnin. Ensin vuodan 3 viikkoa putkeen, kun ei todellakaan tarvisi ja nyt kun oikein toivon, että vuotais tyhjäksi tuo kohtu, niin ei mitään. Tasan ei käy onnen lahjat.
 
Viimeksi muokattu:
Tammikuu pyörähtää käyntiin odottavissa ja jännittävissä tunnelmissa, nyt menossa kp 26/29 ja pms-oireet ovat toistaiseksi pysyneet poissa. Ja ne on yleensä mulla tosi pahat... Mutta nyt ei vielä ole tullut finnin finniä, ei kireitä hermoja, ei jomotuksia mahassa. Rinnat on kyllä tosi pinkeät ja arat, se sentään kielisi tädin tulosta. Kävin ostamassa Prismasta pari testiä ja tekaisin tuossa illalla niistä toisen, ihan vain varmistaakseni että otanko vuoden vaihtumisen kunniaksi pari olutta vai en. Taidan ottaa, negaa näyttää.

Mutta oikein onnekasta ja plussatuulien vauhdittamaa alkavaa vuotta kaikille!


-Elmaleena-
 
Onpas täällä ollut hiljaista. Minä täällä vieläkin painin epäilysten kanssa, ja testaan joka toinen päivä. Helpompi ehkä kestää vuodon alku, jos siihen osaa varautua, ja kun noita testejäkin vielä jokunen löytyy. Odotan loppuviikkoa, jolloin voisin tehdä taas digin. Kivut sen kun jatkuvat..


Pettunia: Toivottavasti ovis löytyisi! :)

Liljan kukka: Ovis onnittelut! Toivottavasti nyt tärppäsi :)

morebabies: Kivut hellittävät välillä, ja sitten taas palaavat : / Eilisen pärjäsin sentään ilman panadolia. Löysin alaselästä selvän kipupsiteen, ja mietin josko se olisi iskias :confused: Sieltä kipu heijastuu vatsan puolellekin (juuri oik. munasarjan kohdille) ja nivusiin. Toivottavasti sinun tilanteeseen löytyisi pian selvyys :hug: Mietin vain että olisiko mitenkään mahdollista että se vuoto olisi johtunut kuitenkin siitä hematoomasta, kun se loppui noin lyhyeen? Oletko tehnyt r-testiä vähään aikaan?

Molly: Voih, iso :hug:

Elmaleena: Pidetään peukut pystyssä! b=)d
 
on ja siellä oli näkyi sykkivä :heart: en voi uskoa todeksi!!! Viikoiksi lääkäri katsoi 6+3, mutta sanoi että voi olla heittoja vähän mittauksista, kun ihmettelin miten voi olla mahdollista, kun ovistesti plussa 19.11. mutta sanoi että ultratulokset puhuu puolestaan eli 15.12. limakalvot paksuuntuneet ja ehkä alku. 22.12. ruskuaispussi ja raskauspussi ja nyt 2.1. alkio ja syke eli kehitys menee ihan oikein. Mutta siis kyllä mä ihmettelen kuinka kauan on voinut kestää että on alkanut kiinnittymään. Tyhmänä menin nyt googlettelemaan ja tottakai tulokseksi sain, että kun alkion koko ei ole vastannut viikkoja niin kesken on mennyt eli eipä siis tämäkään ultra tuonut helpotusta. Lääkärin mukaan hematooma näytti hyytyneeltä, joten toivotaan ettei enää vuotelisi. Lääkäri yrittin epätoivoisesti antaa mulle vielä yhtä varmistusultraa ennen np-ultraa, mutta ei ollut yhtään vapaata aikaa ennen helmikuun 15. joten ei olisi enää hyötyä. Onneksi jätin shampanjat väliin uutenavuotena :p
 
Viimeksi muokattu:
onnea tännekin morebabies :flower:

moonchaser mulla tokassa raskaudessa oli tosi kipee alaselkä ekat 10+ viikkoa, päivän mittaan kipeytyi aina ja illalla oli todella särkevä. En tiedä mistä johtui, helpotti keskiraskaudessa mutta tuli loppuraskaudessa takaisin potenssiin tuhat enkä voinu lenkkeillä, en päässyt lattialta omin avuin ylös, tuli ihan hirveitä lonkkapistoksia jne. Jospa sulla olis nyt samansorttinen tilanne siellä, toivotaan :) En ole ylipainoinen enkä raskaudessakaan paisunut liian paljoa, selkä vaan päätti krenata sillä kertaa.

elmaleena miten kävi testailujen?

Liljankukka onnea oviksesta! Ei ole mullakaan ollut mitään ongelmaa tulla raskaaksi aiemmilla kerroilla, päinvastoin. Ja hedelmöittyminenkin edelleen onnistuu mutta jatkot jää uupumaan eli täysiaikainen raskaus. Mikä lie onkaan mennyt kropassa pieleen viimeisimmän synnytyksen jälkeen kun ei enää onnistu raskaus.

Hiljaista on keskustelussa ja sekavaa omassa navassa. Oon niin pihalla nykyään omista kierroista etten tiedä mitä tekisin. Viikonloppuna voisin aloittaa terokatkon jos haluaisin mutta toisaalta, jos pari viikkoa jaksaisi ovista odotella (ja tikutella, eksyin testisivuille ja tilaus lähti..). Mieli maassa, usko raskauteen nollassa. Hyvä mennä polille ensi kuussa jos ei onnistu repimään positiivisuutta mistään tähän touhuun. Jospa lääkärit sais mut raskaaksi kun ei tunnu luomusti sujuvan..

Nytkin on hormonit ihan sekaisin, yhtä aikaa päällä raskausoireita, ovisoireita ja ties mitä oireita. Tuskin munasarjatkaan tajuaa alkaa toimimaan ennen kuin tilanne tasoittuu, montahan viikkoa tällä kerralla siihen vierähtää.
 
mymosa
Uskomatonta!! Onnea Morebabies.. en voi edes kuvitella miltä on tuntunut olla ultrassa toivonsa menettäneenä ja kuulla noin ihania uutisia!!

Nyt pienelle alulle valtavasti onnea kasvaa isoksi ja vahvaksi 9kk :)
 
Ilmoittelenpa itsestäni tänne, eka ultra takana ja varmistui sitten laskettu aikakin (tosin kätilö sanoi että katsotaan sitten vielä rakenne ultrassa uudestaan sitä laskettua aikaa) eli viikkoja mulla on nyt 12+4 heinäkuussa sitten laskettu aika.

Paljon plussatuulia tänne
 
Kiitos peukutuksista! :) En ole vielä uskaltanut tehdä uutta testiä, mutta ellei täti kurvaa paikalle ensi yönä niin testaan aamusta. Vieläkään ei mitään tavallisia pms-oireita ole tullut, mutta rinnat on entistä kipeämmät. Mutta ei mitään raskauteenkaan viittaavaa oiretta, joten jännitetään nyt vielä vähän aikaa ja toivotaan parasta. ;)


-Elmaleena-
kp 28/29
 
Maijamehi jos käyt kurkkimassa täällä, miten sulla ne testailut meni yksiin noiden rv;n kanssa? Millä rv teit vielä negaa ja milloin tuli plussa?
Mulla tokassa raskaudessa rv 3+4 tuli vielä ihan selkeä nega ja 4+0 vasta plussa, eikä mikään tolkuttoman vahva silloinkaan. En silloin 3+4 tuijotellut pregcheck liuskaa kovin pitkään kun en uskonut että heti tärppää kun alettiin yrittämään, olishan siinä voinut joku vähän myöhäisempi plussa näkyä. Mutta muutamassa minuutissa ei mitään viivaa tullut. Melkoinen yllätys oli kun parin päivän päästä tein uuden testin johon tuli heti viiva.
 
Hyvää alkanutta vuotta teille kaikille.

Onnea morebabies. Koitapa unohtaa nuo nettijutut, kyllä siellä vain on tulossa teille se pieni. Sitkeä tapaus on selvästi jo alkuunsa. Ja samoin Moonchaser. Eikös se niin ole, että raskaana olette kunnes toisin todistetaan. Mulla on kanssa ajoittain selkävaivoja, jotka jännästi säteilevät juuri munasarjojen puolellekin. Ovat siis puhtaasi selkävaivaa kuitenkin.

Sain kun sainkin aikalailla vahvan viivan tikkuun toissapäivänä. Iloa laimentaa se, että sattui nyt sitten just se kerta olemaan taas tosi tujua pissiä. Että näinköhän oli sitten oikea plussa kuitenkaan. Ihan oli haalea viiva kuitenkin jo eilen, kun vielä testasin. Liljan Kukan kanssa samoissa mennään, ihan voitas vaikka plussata tuossa viimeistään parin viikon kulutta eikö vaan?
 

Yhteistyössä