* Kolmatta kaipaavien TAMMIKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
Täällä alkaa yk2...tänään vihdoin ja viimein tuli täti kylään... Toivottavasti tästä kierrosta sitten tärppäis :)
Tulihan noita r.testejä tehtyäkin...JA ilmankos negaa näytti. On vaan varmaan eka kerta vuosikausiin, kun menkat tulee myöhässä...

Kivaa loppuviikkoa kaikille! :) Ja plussia toivottelen muille samalla :)
 
moonchacer: mulle neuvolatäti sanoi ettei itse voi laittaa lähetettä mutta voi pyytää neuvolalääkäriä laittamaan jos sattuu olemaan paikalla. Mutta viimeksi siis olin ihan normaalisti tk-lääkärillä ja pyysin sitä laittaa lähetteen synnärille. Vaihtoehtona siis soittaa heti aamusta tk:n lääkärille ajan ja ruinata siltä lähete synnärille. Tsemppiä!!
 
Taaas onnea plussanneille!!!! :) Ja varmistuneille plussille!!! <3

Täällä yhä menkkoja odottelen ja ihmettelen suuuunnattomasti, sillä kun heräsin aamulla niin oli kauhee järkytys kun katsoin peiliin, sama zombie sieltä katsoi kuin aina :D Mutta naama oli alkanut kukkimaan :eek: Mulla naama ollut jo kauan "finnitön" siis ihan siisti iho.. Mut nyt yhdessä yössä sit kauhee muutos. Osaisko joku valaista että mistä johtuis??? Ei oo siis kummankaan muksun odotus laukaissut tollaista! :p En ummarra...

emmy83 Joko teillä ollaan kunnossa? Meillä on huomenna nuoremman 1½v neuvola ja ois yks rokote mikä unohtui syksyllä ottaa.... :p Mutta enpä tiiä voiko ottaa kun tyttö ihan räkäinen. En ymmärrä että EIKÖ toi räkätauti lopu koskaan. :O Onko sulla molemmat lapset yhtä usein kipeänä? Meillä tuo pienempi huoooomattavasti useammin kipeänä. Ja saa kaiken paljon rajumpana. Ja nyt vielä atooppinen ihokin näkyisi typyllä olevan :( Huvittaa muuten ajatus että jos tulis nää kolmannetkin samoihin aikoihin :D En tunne/tiiä ketään jolla noin samanikäiset mukelot kuin meillä ja vielä kans vauvakuumeessa :) Kun joillekkin kavereille ei viitsi edes puhua vauvakuumeesta, kun ne ovat päättäneet että lapsiluku jää siihen yhteen tai kahteen... Ja järkyttyvät siitä että me halutaan oikeasti iso perhe :p

Eipä tässä muuta.... kp 30/31.

HEIIII! OSAISKO JOKU NEUVOA MILLÄ PEITTÄS HYVIN NOI TUMMAT SILMÄNALUSET, TAI JOTAIN TIETTYJÄ MEIKKIMERKKEJÄ ESIM VALOKYNÄN JNE KANSSA???? :) KIIIIITOS JO VIISAAMMILLE!
 
Voi moonchaser onpa ikävää, että viiva on noin lähtenyt vaalenemaan. :( Etkö voisi valehdella vaan ja sanoa, että on ollut kamalia kipuja jotka tulee ja menee ja epäilet kohdunulkoista? Sen luulisivat tsekkaavan aika pian, muutenhan ne voivat vaan sanoa, että odottele jos tulee itsestään ulos. Tuntuu tietysti väärältä valehdella, mutta joku arvo sillä pään kasassa pysymiselläkin pitää olla ja siksi pikainen ultra olisi niin hyvä ratkaisu. :hug:
 
lippimamisuht terveenä nyt ollaan. Koruat puhtaat. Mut tyttö oudon väsyny. Huomen taas lääkäriin,mut yksityiselle. Jos vaik sais jotain apua löytyisi. Pistä yv:tä jos haluat enempi jakaa ajavksia ;)

Tääl alkoi menkat,jotem nyt kp 1/28-30 ja yk 2 hieman pettynyt olo. Mut uutta yritystä kehhin
 
Pahoittelut tädeistä taas ja onnea tuleviin testailuihin piinailijoille!

Moonchaser
mä oon lukenut, että joillan raskaustestin viiva tosiaan haalenee rv7 eteenpäin mutta se johtuu ihan vaan siitä että sitä hormonia on niin tolkuton määrä ettei testi osaa enää reagoida siihen oikein. Oleko digiä kokeillu? Sehän ei haalealla viivalla näytä 3+, mutta mittaa varmasti hormonin eli sillä ainakin selviäisi testien epäsuhta jos saisit digillä hyvät lukemat. Itse sun tilanteessa tekisin niin jos ei ultraan ole mahdollisuus päästä.

Täällä tuli aamulla jo parempi viiva mutta päivällä viivanpaikka ja mulla on ihan satavarma olo että menkat alkaa viimeistään ens viikolla. Omalta osaltani julistan tän kierron jännäilyt päättyneeksi ja heitin kaikki tehdyt r-testit roskiin. Harmittaa niiden tiirailu kun ei se tilannetta muuksi muuta. Jos ei menkat muka alkaisikaan, testaan ens viikolla ennen gynekäyntiä. Tässä pinossa on jo monesti todettu, ettei sillä testaamisella saa yhtään pysyvämpää raskautta. Harmaita hiuksia korkeintaan :D

Tein muuten kuopuksesta dpo11 vielä puhtaan negan pregcheck liuskalla ja 4+0 vasta plussan, siksi epäilyttää suuresti jos yhtään aiemmin tulee viivoja testeihin.

Muoks.. tein hetki sitten pregcheck liuskan ja aloin ihan tärisee kun siihen tuli heti haalea viiva samaa tahtia kontrollin kanssa. Ajattelin jo että noi aiemmat testit oli vaan jotain testivirheitä mutta kai tää nyt sitten vähintään kemiallinen on. Ei ainakaan mennyt ahkera oviksen hyödyntäminen hukkaan, harmittaa kun en yhtään pysty uskoo raskauteen nyt :/ Voisko joku takavarikoida multa testit viikoksi, ei oikeasti pitäisi testailla ennen menkkapäivää. Stressaa aika kivasti meinaan!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Pikkuinen sun testailuja. Täältä ulkopuolelta on niin helppo olla toiveikas, mutta miten saatas sun ajatukset tosiaan hetkeksi muihin asioihin. Muutaman päivän päästä sitten testiä taas. Voimia piinailuun.

Täällä ikuinen optimisti pitää edelleen peukkuja myös sulle Moonchaser. Pikkuisen tekstistä tuli toiveikas olo.

Pahoittelut tädin kohdanneille.
 
Pikkuinen, tuo sinun testailuinto on tosiaan tarttuvaa... Vaikka vannoin jo itselleni etten testejä tee ennen kuin sunnuntaina, niin mies toi mulle eilen apteekkireissultaan sellaisen testin joka voidaan tehdä jo neljä päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Arvaatte varmaan etten malttanut olla testaamatta. Heräsin jo puoli viideltä ja pakkohan se oli kokeilla... Haalean haalea haamu siihen tuli. Sellainen aavistuksen liilaan vivahtava. Voiko se olla haamu, vai olisiko viivanpaikka? Tuleeko noissa viivanpaikkoja yleensä, vai uskallanko olla varovaisen toiveikas? :) Jotenkin se vaan on niin haalea, tihrustamalla vaaleanpunaisten lasien läpi siinä näkyy se hailakka viiva, etten oikein uskalla yhtään iloita. Pitänee vaan malttaa odottaa sinne sunnuntaihin tai alkuviikkoon ja tehdä sitten se apteekin oma testi.

Päivät kuluvat niiiiiiiiiin hitaasti!


-Elmaleena-
 
Sunflower11
Elmaleena, mikä testi kyseessä? Ainakin Aconin Early detection tekee viivoja vaikkei olis raskaana :/ ja predictorinki oon lukenut niin tekevän.
Plussatuulia! Toivottavasti sulla tarkoittais raskautta :)
 
joku arvo sillä pään kasassa pysymiselläkin pitää olla
Tuo on kyllä täysin totta. Se on niin helppoa käskeä odottelemaan pari viikkoa ja olla stressaamatta kun ei itse ole siinä tilanteessa : / Täytyy katsoa mihin päädyn, tänään oli menoja ja maanantaina on menoja, niin soittelen lääkäriaikaa joko huomenna tai tiistaina. Toisaalta sama odottaa viikonlopun yli, kun ei sinne ultraan huomenna kuitenkaan pääsisi.

Pikkuinen: Voi toivotaan! Pitäisi aina olla vain yksi testi/kierto niin ei tulisi testailtua. Se on kyllä loppujen lopuksi todella stressaavaa : / Luin että hcg nousee huippuunsa rv8-(olikohan)12 ja sen jälkeen tipahtaa. Ja se aiheuttaisi testien haalistumista. Sama käy myös digi testillä. Mutta ei minulla ollut kun 7+5 kun tein sen selvästi haalistuneen. Ja itseasiassa se minkä tein viikkoa aikaisemmin oli myös ihan pikkiriikkisen haaleampi kuin taas sitä edeltävä. En vain sillon kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota koska ero oli niin minimaalinen. Laskin että noiden perusteella raskaus olisi keskeytynyt juuri 6 viikon alussa, jolloin sydämen olisi pitänyt alkaa lyömään.

Iippimami: Minä olen käyttänyt Lumenen sinisen neutralisoijaa, sitä on saatavilla vähän vaihtelevasti vaan mutta löytyy sitä joiltain muiltakin valmistajilta. Minusta nuo sinisen neutraloijat toimivat huomattavasti paremmin kuin valokynät tai meikkivoiteet, koska ne ovat paljon peittävämpiä. MUOKS. Tämä siis siihen tummien silmänalusten peittämis kysymykseesi :)

Ja vielä muoks. Kun unohtui sunflowerille kommentoida. Toivottavasti spermatesti tulokset olisivat hyvät. Tiedätkö yhtään tai osasivatko sanoa koska olisi kutsu lääkärille tulossa?
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki kolmatta kaipaavat!
Mahtuiskohan mukaan?
Meillä siis myös kolmatta toivotaan ja olis kiva päästä tänne mukaan jännäilemään (vaikka yrityskertoja meillä on takana jo tosi paljon...).
Olen täällä ihan uutena ja ihmeissäni, että mitenkäs tämä homma toimii, mutta oletan nyt, että kun tuosta "lähetä" kohdasta klikkaan, niin varmaan tämä ketjun perään hömpsähtää...=)

Hopsan kp 8/28
 
hopsan tervetuloa mukaan! Saako udella montako yrityskiertoa teillä on jo takana? On täällä monta muutakin jo pidempään yrittänyttä, kohtalotovereita varmasti löytyy. Onnekasta kiertoa sinulle! :)

Sun hienoa kun saitte asioita eteenpäin!

Moonchaser kunpa pääsisit jonnekin ultraan, mä kyllä edelleen toivon että sulla testit haalenee hormonin ylikuormituksesta.
 
Sunflower11
Tervtuloa hopsan!

Pikkuinen, joo on se mustakin kiva että saa tän eteenpäin :)

Huhuilisin taas et oisko täällä innokasta päivittäjää helmikuun listaa tekemään? Voisin luovuttaa päivitysvastuun jollekin toiselle..?! (ja mikäli taas kukaan ei halua niin jatkan toki itse..)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hellurei, tulin kattelemaan muiden kuulumisia.. :)
Pikkuinen Kyllä tossa musta hailakka viiva on, ettei oo ihan viivanpaikkaa vain. Mitä toi dpo11 meinaa, tai siis toi dpo?! Mä en siitä vielä oo perillä.. :p

ja mulla alkanut oikeesti vihloon rintoja, ja tullut etovaa oloa (mutta ei onneksi oikeesti pahoinvointia), vatsaa juilii, välillä jopa ylävatsaa vaikka se nyt ei ookkaan mikään oire. Ja sit toi kauhee palelu, etenkin illalla, ja päivällä sit pitää avata kaikki ikkunat kun tulee "kuumia aaltoja" no ei ny aaltoja mut äkkiä tuppaa kauhee hiki päälle ja on inhottavaa.. :p
Voi olla että mä nää kuvittelen vain, mutta testailen ens viikon maanantaina tai tiistaina tai ehkä jo sunnuntaina jos en jaksa odottaa ja jos ei menkkoja kuulu.
Mutta mäpä jään katteleen... '(kp 32/n.30)
ja huomenta kaikille!!!
Mä oon ihan hiton väsynyt kun herättiin esikoisen kans viideltä, tai no esikoinen heräs jo neljältä höpäjään ku nukku siis meiän välissä, ja ei siis ollut itkuinen vaan kun on pieni duracell pupu niin oli jo ihan pirtsakka nousee jo aamuyöllä... Välillä tekee näin, mut tosi harvoin. Yritin tossa kahvia juoda, muttei jaksa juua. Väsyttää sekin liikaa :D mut tänään siis sippaan murujen kans samaan aikaan |O
 
dpo on days past ovulation eli päivät ovulaation jälkeen. Ovulaatiopäivä on dpo0. Eli mulla nyt 11 päivää kulunut ovulaatiosta.

Ja tää taitaa olla plussa? :heart:

Aijaa.com - 9440696.jpg

Se vaan tummuu lisää kuivuessaan, pitää ottaa vielä pari kuvaa kunhan mies tulee kotiin piipahtamaan.. Jos saadaan tämä pieni pitää, laskettu aika on miehen synttäripäivänä.. Olisi ihan liian hyvää ollakseen totta :heart:
 
Pikkuinen: Voi se olisi niin ihana syntymäpäivä lahja! Minulle tämä olisi, kuten kuopukseni "lähes syntymäpäivä lahja", eli ei ihan päivälleen mutta samassa kuussa :) Toivotaan molemmille parasta :heart: Tuo jälkimmäinen on kyllä niin näkyvä että näki ihan selvästi yhtään tiirailematta :) Oletko aikaisemmissa kemiallisissa kierroissa saanut yhtä vahvaa, vai onko se jäänyt aina yhtä hailakaksi kun tuo pregchekcin tulos? Minä muuten huomasin että päiväpissasta tulee aina tummempia kuin aamupissasta, vaikka toisin väitetään :)

morebabies: Kiitos :) Taisin itsekin lukaista tuon keskustelun, aiheesta löytyi kovin vähän tietoa. Ei ehkä ole ihan normaalia testailla enää näillä viikoilla :ashamed::D No, kävi miten kävi niin seuraavalla kerralla tuskin testaan enää rv6 jälkeen ettei vaan sen takia tule turhaa murhetta.

Nyt olen vähän sekavin mielin. Pääsin ylimääräisenä neuvolalääkärin ultrattavaksi, ja sieltä löytyi elävä sikiö ja pamppaileva sydän :heart: Mutta, jotten taaskaan pääsisi liian helpolla, niin sikiön koko ei vastannut viikkoja, vaan oli 4pv jäljessä. Eli kun nyt pitäisi olla 8+2 niin koko vastasi 7+5. Käsittääkseni 1-2pv:n ero on ihan normaalia. Oviksesta olen varma, koska testi näytti tummimman viivan kp13 ja siitä haaleni taas lähes olemattomiin. Kunnon o-plussaahan en saanut. Mietinnässä on taas se varhaisultra, koska nt-ultraa joutuisi odottaa nelisen viikkoa ja se tuntuu kaiken tämän jälkeen kovin pitkälle. Täytyy varmaan katsella nyt jonkin aikaa josko oireet ilmaantuisivat takaisin. Mutta nyt ei auta kun toivoa että kaikki sujuisi hyvin loppuun asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkuinen12
Heips, palailen tänne taas haaveilemaan ja toivomaan sitä plussaa. =) Lueskelen vähän noita juttuja, niin pääsen taas kärryille.

Ja siis kiertoa ei ole edelleenkään oletan nyt olevan n. dpo 9-10 oletetuista oireista... Sekavaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
moonchaser mitäs mä sanoin niistä sun testailuista!! :LOL: :heart: :heart: Huippuhyvä uutinen, mahtavaa että pääsit ultraan.
Pistäs ne testit nyt johonkin visuun piiloon ja pysy siellä plussanneissa :D

Kyselit noista aiempien kemiallisten plussista. Marraskuussa sain dpo12 illalla haaleamman viivan apteekin omaan kuin nyt dpo11 päivällä. Pieni toivonherättäjä mutta katsotaan nyt, pelottaa julmetusti..

Otin vielä kuvaa kuivasta testistä, ei tossa paljoa arpomisen varaa kyllä ole

Aijaa.com - 9442751.jpg

Toi olis niiiin hyvä viiva dpo11, voisko tämä pieni ottaa nyt oikein lujan otteen ja pysyä loppuun asti kyydissä..

Iltatuuli
sulla taitaa tulla lyhyehkö visiitti mitä tuolta plussapinosta huomasin ;) varovaiset onnittelut :heart:
 

Yhteistyössä