Kolmatta kuumeilevien KESÄ 2013

Heippa! Uusi kuumeilija liittyisi joukkoon, jos mukaan vain mahtuu. :) Tähän asti olen nyt kesällä enemmän ja vähemmän taustalta seuraillut tätä ketjua. Aluksi ajattelin, että en kyllä liity yhteenkään ketjuun, mutta tässä sitä nyt ollaan. Täällä on ollut niin paljon samankaltaisia ajatuksia ja juttuja kuin mitä itse käyn läpi, että en voinut vastustaa kiusausta. :)
Meillä on tyttö -09 ja poika -11. Mies oli ennen varovaisen vastustava kolmatta kohtaan, mutta nyt kuumeilee vähintään yhtä paljon kuin minä.
Oikeastaan varsinainen yritys alkaa vasta ensi kierrosta. Tähän saakka on keväästä asti oltu saa tulla jos on tullakseen periaatteella. Ensi viikolla pitäisi alkaa uusi kierto. Vähän on toivoa myös tällä kierrolla, sillä peitto heilui pari päivää ennen kuin oletan että oli ovulaatio. Mutta tuskin sentään tärppäsi. :( En tunne kehoani, niin hyvin, että osaisin sanoa, milloin on ovulaatio ja toisaalta kierto vaihtelee 25-30. Ehkä pitäisi siis hankkia ovulaatiotestejä. En ole ennen niitä kokeillut.
Täällä on paljon plussailtu nyt kesän aikana. Toivottavasti plussatuulet jatkuvat :)
 
Hei hei taas kaikki.

Mikäs tilanne on poppoolla, joko plussia satelee :)
Uusille tervetuloa lämpimästi myös minun puolesta.

Ovistestejä olen miettinyt siksi, että kun niitä menkkoja ei kuulu ei näy edelleenkään, vaikka tyttö 11kk ja imetän enää päivisin. Mutta sitten ajattelen että menee liian tekniseksi tuo lapsen alkuun saaminen, koska periaatteessa minulla ei ole ongelmaa raskautua, vaan imetys vähän hidastaa. Siksi ajattelen mennä edelleen tjottailuna, vaikka sydän karrella tässä välillä mennään. Onhan tuo tyttöni vauva edelleen :) Mutta siksi haluaisin pian raskautua, että menisi tää toinenkin tässä samalla niin se olisi sitten tässä, se meidän perhe.

No, joka päivä sitä toivoo ja näin tää vaan menee. Nyt meen tiskaamaan ja haaveilemaan. Vielä se pieni ihme meillekin tapahtuu, ennemmin tai myöhemmin.

PLUSSATUULIA KAIKILLE <3
 
cherise: Tervetuloa joukkoon! Kerro sitten, jos haluat tietojasi tarkemmin listalle. Meitä 09 ja 11 lapsellisia taitaakin olla monta listalla. Hyvä, että mies on mukana kuumeilemassa. Tuloksen saaminenkin on helpompaa. ;)

kolmiliini: Ihanan positiivinen asenne sulla, vaikka odottavan aika on sielläkin varmasti pitkä.

ON. Olikohan tänään kp 27, oli. Kamalia menkkakipuja on ollut jo parina päivänä. Odotukset on ja ei ole korkealla. Tiedän, että yritys ei ehkä mennyt ihan optimaalisesti kohdilleen, mutta mistä niistä simpoista tietää. Oon ollut sekä oviksen aikaa että nyt kummallisen kipuinen. Mitähän kroppa yrittää kertoa?

Kettula: Mikä tilanne siellä on?
 
Plussista onnea!! :heart: Ja tervetuloa uusille :)

Täällä alkaa malttamattomuus kasvaa, menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon pe-su akselilla. Olen testaamatta niin kauan kuin vaan pystyn. Aiemmista testi on näyttänyt plussaa 3+4 ihan selvästi, eli periaattessa kai sitä tuossa torstaina voisi jo vaikka testata, huiiiiiii! Toiveet on korkealla, toivottavasti ei tulla ryminällä alas :ashamed:
 
KoiKoi: Kiitos, voit päivittää vielä iän 31 ja tänään kp24. Toivottavasti plussa pätkähtää sinne! Milloin meinaat testailla jos menkkoja ei kuulu? Tule sitten kertomaan miten käy!

Täällä alkaa myös olla aika malttamaton tunnelma. Vaikka tiedän, että on todella epätodennäköistä raskautua tällä kierrolla, niin silti pieni toivo elää. Ja toisaalta toivon, että uusi kierto alkaisi mahd pian, että pääsisi tositoimiin ;) Aiemmat kaksi kiertoa ovat olleet 25päivää eli niiden mukaan huomenna pitäisi alkaa menkat.

Vähän kyllä ajatus kolmannesta myös pelottaa. Olemme kokeneet koliikit yms ja tiedämme mitä vauva-arki voi pahimmillaan olla. Lähipiirimme on varmaan kauhuissaan, jos jossain vaiheessa raskaudun. Anoppi olisi varmaan sydänkohtauksen partaalla, eikä omakaan äiti varmaan kolmatta kovasti toivo. Silti tuntuu, että perheemme ei ole vielä kokonainen. Kyllä se yksi vielä uupuu.
 
Koikoi: Mikäs tilanne sielä? Kuinka pitkä sun kiertos on?Koska testailet? Pidän peukkuja =)

Heinäkuu: Me mennään sun kans ihan samoissa =) Mullakin pitäs menkkojen alkaa pe-su ja luulen,että tässä kierrossa pe,koska mulla 12 pv oviksella ja menkoilla väliä. Jännittää kyllä vähän...oon ollut horkassa 3 pv...palelee ihan mahdottomasti.Oon joka ilta ollut saunassa lämmittelemässä ja yöt nukun kahdella peitolla ja silti palelee :D Nivusia on nyt myös alkanut vihloo/jomottelee.Muuten olo on ihan normaali. En muista aiemmista raskauksista,että onko paleltanut ennen plussaa,mutta plussan jälkeen tota horkkaa on kestänyt muutama viikko. Kovasti nyt vaan toivoisin,että plussa tulis <3
 
Onpas tää ketju hiljainen :(

Kettula: Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! Mutta ihailtava asenne sulla on! Toivotaan, että kuopus saa synttärikaiman :)

Eltsiira: Kuulostaa lupaavalta noi oireet! Pidän peukkuja, että plussa tulisi! Milloin meinaat testailla jos menkkoja ei kuulu?

KoiKoi: Mikä tilanne siellä? Tänäänkö testailet?

Täällä ei täti ole vielä vieraillut. Kierto on epäsäännöllinen (viime aikoina ollut lyhyt 24-25, mutta joskus 30). Tänään kp26. Menkkojen sijaan eilen alkoi ihan hervoton alaselkäkipu. Aamulla oli menkkamaista jomotusta alaselässä. Ajattelin, että sieltä ne menkat alkaa, vaikka menkkakivut on minulla aina vatsan puolella ja aika lieviä. Päivän aikana vähän helpotti, mutta sitten taas alkoi ja illalla yltyi järjettömäksi kivuksi. Sattui paljon!!! Särkylääke auttoi sen verran, että sain jotenkin nukuttua. Edelleen tosi kipeenä! Eli jotain outoa on?!? Josko siellä olisi sittenkin tapahtunut jotain, vaikka en usko että peiton heiluttelut osui parhaille päiville. No, vaikka jotain olisikin tapahtunut, niin tää kipu ei kerro kovin hyvää. Taitaa tulla vuotona kuitenkin ulos :( Voihan tää olla jotain muutakin... virtsatiet(?) mutta en kyllä ymmärrä, mikä niihin olisi yhtäkkiä mitään aiheuttanut. Koskaan ei ole mitään tällaista ollut. :confused: No jos ei helpota, niin pakko suunnata lääkäriin.
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

Täällä on lomasta toivuttu. Olihan vaan kertakaikkisen ihana ja rentouttava viikonloppu!

Mulla tänään kp26... Jokohan kävis testiä hakemassa :)
Outo rintojen nippailu on hävinnyt... Eikä ne ole yhtään kipeät. Yleensä tässä
vaiheessa kiertoa rinnat on tulessa. Muuta oiretta suuntaan tai toiseen ei ole.

Paitsi väsyttää ihan sikana :D
 
Eltsiira ja cherise: Kiitos kysymästä! Kuopuksen jälkeen kierto ei ole ollut koskaan yli 28päivää ja nyt eletään päivää kolmekymmentä. Tänään voitin viimein ramppikuumeeni ja testasin. Davidin testillä ja sanoisin, et on nega tai hentoisen hentoinen haamulainen. Nyt joudunkin kärvistelemään tietämättömyyden kanssa loppuviikkoon, kun en ottanut mökille enempää kuin yhden testin mukaan. Great!
 
Koikoi: On sullakin nyt sit piinaa sielä ;) Eiks mökin lähellä ole kauppaa tai apteekkia mistä vois hakee lisä testejä :D Onhan tuo ny kumma,kun menkat myöhässä...pidetään isosti peukkuja,et plussa tulee!!

Mää oon ihan tulisilla hiilillä. Tällä hetkellä ihan sellanen fiilis,et alkaa justaansa vituttaa,et ei kummiskaan oo tärpännyt. Toivoisin sitä niin paljon,et nyt jo yritän itelleni takoo päähän,et kyl menkat perjantaina alkaa. Nyt ei enää ole eilisen jälkeen palellut.Jos seuraavat pari pv on hiki,niin sit menkat alkaa ihan varmaan. Tuntuu,et perjantaihin on ikuisuuuuuus ;)
 
Koikoi: Sulla on tosiaan jännitystä ilmassa. Plussatuulia sinne!


Täällä ollaan vähän kaksijakoisella mielellä. Nyt olisi hyvät päivät peiton heilutteluun, mutta laskeskelin juuri, että jos tästä kierrosta vaikka tärppäisi selviäisi se juuri ennen elokuun puoltaväliä jolloin on tosi hyvän kaverin polttarit. Jos tosiaan tärppäisi niin en haluaisi heti kertoa koko naislaumalle asiasta.... Jos tämän kierron tekisi harjoitusta loppuvuotta varten. ;) Tuntuu tämä vähän hölmöltä näin miettiä, mutta aikaisemmin on ollut km:ja niin ei haluaisi tosiaan kuulutella asiasta kenellekään ennenkuin käyty ultrat ja varmistuttu että siellä joku tosiaan on.
 
vehnätähkä: ymmärrän sua täysin. Meillä siis menty tähän asti tulla jos on tullakseen ja vaikka ihan mielettömästi odotan raskautumista, niin iso osa minua toivoo, että tällä kierrolla ei vielä tärppäisi. Kaverin polttarit viikon päästä lauantaina ja nyt perjantaina lähdetään viettämään viikonloppua perheeni kanssa mökille. Ja tiedän, että ruoan kanssa tarjotaan viiniä, tai saunan jälkeen siideriä ja ruokana voi olla myös raakaa kalaa tms. joten voi olla, että kaikki saisivat heti tietää. Enkä todellakaan haluaisi kertoa kenellekään (no ehkä parhaalle ystävälle) kovin pian. Mutta jos vaihtoehtoina on odottaa monta kiertoa tai nyt tällä kierrolla, niin totta kai valitsisin että heti kun mahdollista ;) Mutta jos kaikki menisi ihanteellisesti niin ensi kierrolla tärppäisi. Harmi, kun näitä ei voi itse päättää :(
 
Kyllä täällä todella piinaillaan. Lueskelin tuosta Davidin liuskatestistä, ettei olisi kovin luotettava. Näyttää turhaa viivanpaikkaa jne. Kuopuksesta muistan plussanneeni kp35 tai jotain. Silloin tosin kierto oli pidempi, mutta onhan tässä vielä toivoa. Kyllä tässä vielä joutuu paikalliseen apteekkiin suunnistamaan, jos vuoto ei ala. Flunssa lisäksi puskee päälle, joten jotain troppeja täytyisi ainakin hakee tämän hönttiin oloon.

KirsiH: Mikäs siellä tilanne?
 
Moikka taas!
En oo kerenny tänne piipahtelemaan,kun on ollut niin paljon muuta :) Onnittelut plussanneille!! :heart: :flower:
Eli siis multa poistettiin hormonikierukka sillon 28.5. ja tyhjennysvuoto tuli normisti, alkoi 31.5. Oletin,että menkat tulisivat 28.pv mutta ei. Mulla on aina ollut tosi säännölliset menkat,ei oo ehkäisy tai sen lopetus vaikuttanut. Siinä välissä närästi joka päivä,etoi ja kävin jopa oksentamassa. Mutta 5 päivää myöhemmin alkoi yhtäkkiä kamala vuoto,tuli hyytymiä ulos ja kipu oli kamala :/ Vuotoa kesti muistaakseni 6päivää,normisti mulla menkat on ohi aika äkkiä eikä vuoto mitään suurempaa ole ollut.
Eilen tunsin oviksen kaltaista kipuilua,joka kuitenkin loppui melkein heti ja tänään ollut useaan otteeseen sellaisia repiviä kipuja.
Ja pitikin mainita,olen nukkunut todella levottomasti useana yönä :( Mieskin on ihmetellyt. Näen painajaisia ja väsyttää,vaikka olisin nukkunut 8h. |O
Nytkin oon ihan silmät ristissä,teksti taitaa olla hieman sekavaa :LOL:
 
piikru: kiva lueskella sunkin kuulumisia pitkästä aikaa.

Koin tänään sitten maaseutu eksotiikkaa, kun kävin lasten kanssa paikallisessa apteekissa. Jouduin pyytämään testiä tiskin takana olevalta myyjältä ja englanniksi (koska esikoinen olisi muuten tajunnut mistä kyse). Tottakai koko apteekin väki (kolme myyjää ja muut asiakkaat) kiinnostuivat meistä ja ostoksista. :snotty: Flunssalääkkeitähän sitä vaan...Heh!
Testaan vasta huomenaamulla. Mitenhän saan nukuttua?
 
Viimeksi muokattu:
Koikoi: :LOL: Ai että nuo pienten paikkakuntien apteekit on sitten hauskoja! Kyllä varmaan oli uteliaita katseita ja kiva pyytää tiskin takaa tuollasta,kun lapset mukana :D
Jännittää sun puolesta,tuu sit heti kertoo mitä testi näytti!
Omasta puolestakin jännittää...luulisin,et pe pitäs menkat alkaa. Välillä toiveet katossa ja välillä usko menetetty. Muuten ihan normi olo,mut nivusia vihloo ajoittain.
 
Oon koittanut olla ajattelematta noita testejä ja mahdollisia oireita yms. Mies mulle toissapäivänä tokasi,että eikös mulla pitäis alkaa menkat ens viikolla? Olin hetken ihan öööööö ja sitten älysin,että näin on ja heti alko jännittämään,josko nyt ois tärpännyt! :)
Mä oon jo ostellut varmaan 200e:lla vauvan vaatteita,kehdon,tekolampaantaljan ja kaikkia vilttejä vauvalle :D :D Oonko hieman etuajassa? :D Kyllä nää vauvajutut saa pään pyörälle!
KoiKoi: Voin kuvitella teidän apteekkireissun! :D Toivotaan plussaa!
 
Me asutaa pienellä paikkakunnalla, jossa kaikkia kiinnostaa enemmän muiden kuin omat asiat :D Taidan itse testailla ensin ihan marketin testillä ja sit kun + näkyy,haen apteekista se viikkonäyttösen testin.
Näin just miehen siskon ja hänen vauvan,jolla ikää 6kk. Voi että,kun on suloinen!! :heart: Naapurissani asuva kaveri on viimesellä kolmanneksella raskaana,ihana iso vauvamasu :heart: Toivottavasti mäkin pääsen testailemaan ens viikolla!! Jännittää jo nyt,sekä muiden että omasta puolesta :D :heart:
 
Koikoi Hih, olipas sulla erilainen apteekkireissu :) Täällä ollaan ihan että täh, plussaa ei tule mutta ei menkkojakaan. Oksettava olo 24/7 ja tämän päivän on ollut alaselkä melkoisen kipeä ja häpyluun seutuvia jomottelee. Pissattaa vähän väliä, päätä särkee, palelee, väsyttää ja lämmöt edelleen siellä vähän alle 37. Eilen sitten alkoi tuhrustaa jotain ruskeaa, tänään sama homma. Ei todellakaan mitään normaaleja menkkoja nähnytkään! Että en tiiä sitten mitä täällä tapahtuu.. :stick:
 
KirsiH: jopas on kummaa,ootko tehnyt digitestiä? Muistan,et tokassa raskaudessa digi näytti mulla positiivista,kun olin tehnyt tavallisilla tikuilla jo monta negatiivista testiä. Oireet on kyllä niin lupaavat,että perskules,jos ei plussaa tule!
 
HUOH. Niin ne menkat taas alkoi :'( Yk3 siis lähti käyntiin. Tilanne on nyt se,että meillä on tasan tämä kierto enää aikaa raskautua,sitten yritystä pitää lykätä ihan loppuvuoteen. pelkkä ajatuskin jo tuntuu pahalta. Nyt on mieli vähän maassa,eiköhän se tästä kohene kun menkat menee ohi.
 
Eltsiira :hug: Toivotaan parempaa onnea uuteen kiertoon!! Se on niin jännä juttu, kun tuntee kaikenlaisia oireita, muttei olekkaan raskaana :(
Mulla pitäis menkkojen alkaa viikon päästä.. Vaikea olla ajattelematta asiaa,vaikka kuinka yrittää. Toisaalta jännittää ja innoissani odotan,mutta toisaalta taas on tuo,että mitä jos saakin pettyä :(
 
Eltsiira Voi harmi, toivotaan nyt sitten oikein oikein kovasti että nyt tärppää!! :heart:

Digitestin tein joskus silloin hiukka liian aikaisin. Mulla on molemmilla aiemmilla kerroilla plussa näkynyt hyvissä ajoin. Tai no, ekasta en tiedä kun olin jo rv 8 kun testiä tein.. :D Toisella kerralla kyllä näkyi jo dpo 12 ihan selvästi. Nyt ei enää sitä tuhruakaan tule, outoa.. Voishan sen digin vielä varmistukseksi tehdä, en kyllä oikein usko enää raskauden mahdollisuuteen..

Eilen iski päälle mukava kesäflunssa, kurkku aivan tulessa ja kuumetta koko yön liki 39.. Oli muutes melkoisen pitkän tuntuinen yö, en nukkunut juurikaan..
 
Viimeksi muokattu:
Eltsiira::hug: Nyt kovasti tsemppiä tulevaan kiertoon! Ekat kiertopäiväthän ne pahimmat ovat pettymyksen tullessa.

KirsiH: Kesäflunssa voi hyvinkin olla raskausoire. ;)

Mitähän mulla on jo kiertopäiviä? Tänään aamulla tein testin apteekin omalla ja kyllä siihen toinenkin viiva piirtyi, mutta todella vaalea. Ihmetyttää todella, onko sitä jotenkin hätäiseksi muuttunut vuosien varrella, kun pitäisi olla kunnon plussa jo. En oikein osaa vielä tuulettaa raskautumisenkaan puolesta. Lauantaina tai sunnuntaina testaan vielä uudestaan. Sitten ehkä uskon. :D
 

Yhteistyössä