Kolmatta kuumeilevien KESÄ 2013

Hei, nyt kun lista on vain ekasivulla, toivoisin että päivitettävät asiat laitettaisiin jotenkin näkyvästi ( värjäten tai erilleen muusta tekstistä). Eihän täällä valitettavasti järisyttävän paljon ole tapahtumaa, mutta ei jäisi ainakaan mitään päivittäjänä huomaamatta.

ON. Olin tänään aamupäivästä tuntevinani oviksen. Jos se on tänään, niin enpä usko,että tästä kierrosta sitten tärppää, koska peittojaheiluteltu toissapäivänä ja tänään saattaa jäädä heiluttelemati. No, parin viikon päästä selvinnee.
 
Moikka!

Paljon onnea plussanneille!! =)

pikkupeikko85: Mää oon nyt samassa jamassa kun sää muutama pv sitten! Aloin tikuttelee ovista kp12...alkuun tikussa oli haalea viiva,mutta kuitenkin selkeä. Nyt sitten viivat on koko ajan vaan haalistuneet,tuskin näkyy enää mitään! Oon tehnyt yhden testin per pv,aina aamusin. Mulla on varmaan kroppa vielä ihan unessa,kun lopetin horm.ehkäsyn vasta,eikä varsinaisia luomumenkkoja ole vielä tullut. Peittoja ei olla uskallettu heilutella,kun yritään tähdätä tasan siihen ovikseen,eikä yhtään ennen ;) aiemmin mun kierrot on ollut noin 28-29.Nyt ei hajuakaan...katotaan mitä testi näyttää huomenaamulla! Joko ovis on vielä tulematta,tai sit ei tuu tässä kierrossa ollenkaan. Aiemmin mulla on ollut selkeet oireet,kipua vatsassa,ja limaista vuotoa.Nyt ei ole mitään.

Hätähousu: harmillista,ettei tärpännyt :| Ja saa purkaa kaikkia tunteita ja harmituksia :)
 
Helou! Täällä olisi yksi kuumeilija lisää. :) Kolmatta yritetään, ikää 28v (heinäkuus 29v), nyt menossa yk1.
Ennestään tosiaan kaksi lasta poika 11/10 ja tyttö 8/12. Tyttöä vielä imetän ja ekat menkat olikin vasta nyt viime kuun lopulla ja menossa on..kp 17/? (n.30-32). Ovis oli juurikin eilen/tänään, ainakin "oireet" sopi juurikin ovikseen.
Ennen eilistä (kp16) sänky puuhia oli kp12, yhyy jos tää ei nyt sit riitäkkään.

Mistä tämä armoton vauvakuume tuli, tyttökin vasta vajaa 10kk ja välillä käy mielessä, että onko sitä aivan hullu, kun kolmas halutaan (mies haluaa neljännenkin) O_O
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo kerennyt hetkeen käymään ku pitäny kiirusta kuopuksen synttäreiden kanssa. Ovis vissiin voli mut eipä oo paljoa keretty peittoa heiluttelemaan joten tuskin tästä kierrosta ees nappaa. No nou hätä, elämäntilanteen kannalta parempikin ettei heti nappasi. Kaikenlaisia oireita jo kehittelen itselleni itselleni mut tuskin mitään todellista on ku oviksesta vasta viikko. Tarviikin tutustua mitä muille kuuluu :)
 
Moikka!

Paljon onnea plussanneille!! =)

pikkupeikko85: Mää oon nyt samassa jamassa kun sää muutama pv sitten! Aloin tikuttelee ovista kp12...alkuun tikussa oli haalea viiva,mutta kuitenkin selkeä. Nyt sitten viivat on koko ajan vaan haalistuneet,tuskin näkyy enää mitään! Oon tehnyt yhden testin per pv,aina aamusin. Mulla on varmaan kroppa vielä ihan unessa,kun lopetin horm.ehkäsyn vasta,eikä varsinaisia luomumenkkoja ole vielä tullut. Peittoja ei olla uskallettu heilutella,kun yritään tähdätä tasan siihen ovikseen,eikä yhtään ennen ;) aiemmin mun kierrot on ollut noin 28-29.Nyt ei hajuakaan...katotaan mitä testi näyttää huomenaamulla! Joko ovis on vielä tulematta,tai sit ei tuu tässä kierrossa ollenkaan. Aiemmin mulla on ollut selkeet oireet,kipua vatsassa,ja limaista vuotoa.Nyt ei ole mitään.

Hätähousu: harmillista,ettei tärpännyt :| Ja saa purkaa kaikkia tunteita ja harmituksia :)
Mulla ois ovis menny iha totaalisesti tikuilta ohi jos en ois päivällä sillo testannu, tänä aamuna haalea viiva jo taas, vaikka eilen oli kirkkaan puaninen sillo päivällä :) eli kyllä on aika yksilökohtaista mite kauan se plussana pysyy, mulal ei näköjää puolta pvää kauempaa :p

mulla on ni jotku ovis oireet päällänsä.. vattas iha sekaisin!! möyrii ja murisee koko ajan, alamahalla kunno menkkajomotukset,eli ilmeisesti ovulaatio on juurikin nyt??

Eilen on puuhasteltu myöhää iltasella eli luotetaan siihen ja tähän iltaan.. :D tulos selvinnee parin vkon päästä :p jännä ku ei ikänää ole näin selkeät ollu ovulaatio oireet :O luinkin jostain et kierukan jälkeen ovulaatio oireet on monella pahentuneet, onko teillä kellää tälläisiä kokemuksia? ja kysyisin tuosta DPO jutusta et miten se nyt lasketaan? eilen ovisplussa tikuilla, mut ilmeisesti ovis on nyt, eli onko se tänään dpo 1 vai siis huomenna vasta?

nyt on duunia jatkettava, oli jo pakko turvautua imodiumiin :/ viime kierrossa ihan sama homma, ennen ollut tän mahan kans ennen menkkojen alkua/eka vuotopvä tämä mahasekaisin ongelma, mut nyt se on sit näköjää ovulaationki aikaa :( tooosi kiva.. Mulla kummastaki 2 ipanasta on eka raskausoire ollu maha kuralle, mut katotaan.. :wave:
 
Jonsu123: tervetuloa!

pikkupeikko85: toi on muuten varmaan totta, et joillain ovistesti voi näyttää plussan vain hetkellisesti. Mulla ei oo tullu koskaan aamutestailusta plussaa, mutta myöhemmin samanapäivänä oon saattanut saada plussan. Sit tuntuukin et on kauhee kiire puuhiin. Osittain ton takia en uskalla vielä täs kierrossa rupee testailee, kun sitä saa vähän väliä olla tekemässä testejä.
 
KoiKoi no joo, mut eipä se testailu o ku muutama pvä juttu meikäläise kohdalla, tai no viikon korkeintaa.. nyt varsinki ku kierto varmasti vakiintuu jo ens kiertoon jos sellainen tulee :) musta o jännää testailla ainakin vielä, nyt haikeena jo ku ei tarvii testata enää :p
 
Karkki81Oliko sulla siis maininta tosta kolmannen sektion leikkaussuunnasta synnytyskertomuksessa vai mistä sen jo tiedät? Kiinnostaa vaan, kun itselläkin se kolmas sektio edessä ja kaksi aikaisempaa olleet kiireellisiä, mutta leikkaus on tehty vaakasuunnassa ja samaan arpeen.
Leikannut lääkäri tuli seuraavana päivänä osastolle kertomaan sektion kulusta. Kertoi että kun toiseen sektioon oli päädytty istukan oltua kohdunsuun päällä ja esikoisen kanssa jouduttuun kiireelliseen sektioon niin seuraava on sitten automaattisesti sektio. Lisäksi oli kuulema ollut kiinnikkeitä sen verran paljon että seuraava sektio tehdään sitten pystysuunnassa. Mainitsi vielä erikseen sen ettei ole este seuraavalle raskaudelle mutta kiinnikkeiden vuoksi siis näin.

Itsekin kyllä ihmettelin leikkauksen aikana että kestääpä kohtuu kauan verrattuna esikoiseen vaikka vauva tiedettiin olevan pienikokoinen. Ilmeisesti juuri nuo kiinnikkeet sitten hidastivat operaatiota.

katrinainen: Onnea! :heart:
 
Mää veikkaan,et mulla ei vaan ollut tässä ekassa kierrossa ovista ollenkaan.Normaalisti oireiden perusteella jo tietää tasan koska on,ja nyt ei mitään. Toivon,että ens kierto on sit jo normaali,et pääsee tositoimiin!
 
Siis mä en kestä! Mä niin vannoin että minähän en sitten lähde nettiin kuumeilemaan, mutta tässä sitä nyt ollaan. Eli pääsin peräti kp10 yk1 asti hyppäämättä mukaan. :D

Meillä on 2007 ja 2009 syntyneet tytöt, ja nyt siis kolmatta toivotaan. Mikään kiire ei ole (paitsi hetimullekaikkitännenyt), mutta kyllä se ajatus vauvasta vaan vie niin äkkiä mukanaan. Mä olen ns. uranainen ja opiskelen ja urheilenkin vielä aktiivisesti, että liikaa aikaa raskautumisen kelailuun ei onneksi jää.

Lisäksi vauvajutut toisaalta hirvittää toden teolla, koska meidän kakkonen oli ihan oikeasti vauva h*lvetistä (anteeksi :ashamed: ) ja sekä mulle että miehelle on jäänyt aikamoiset traumat siitä. Meillä hajos elämä jotenkin ihan palasiksi silloin muutenkin. Syitä oli monia, eikä ne voi enää toistua. Ja nyt siis joka tapauksessa haluamme sen kolmannen lapsen, ja riski hankalasta vauva-ajasta pitää ottaa. Onko muita keitä oikeasti pelottaa vauva-arki, vai oletteko kaikki jo ihan vaaleanpunaisissa ooh ihanaa -fiiliksissä? :xmas:

Mahtuuko mukaan? :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Cassyput! Ilman muuta tänne mahtuu, kiva kun saadaan vähän enemmän väkeä.

Ja Onnea Katrinainen plussasta!

Palasin kuitenkin tänne, vaikka uhkasin, että en palaa pariin päivään kun niin otti taas kaaliin. Cassyput : meillä myös ristiriitaisia fiiliksiä ilmassa vaikka kolmatta halutaankin. Meillä poika 09- synt oli kans aika haasteellinen vauva, joka nukku huonosti ja oli kovin työläs. Sen takia varmaan on mennytkin näin "pitkään" asiaa harkitessa, että jaksaako jos tulee toinenki samanlainen. Mutta toisaalta sit taas ajattelen, että nyt on entistä vahvempi ja osaa ottaa ehkä rennommin sitten... tai jotain.

ON: Täällä edelleen vain pientä tuhrua. JA. Päivällä tuli postissa testejä useampi ja pakkohan mun oli heti testata :headwall: Davidin herkkään testiin tuli roskishaamu n. tunnin päästä testin teosta ja siinä oli vähän väriäkin. Mutta sit taas toiseen (Pregcheck) ei tullu mitään ja mun käsittääkseni toi pc olis luotettavampi? Ja eihän roskishaamu muutenkaan sais merkata mitään. Ja joo, eikä niitä ees pitäs katella, tiiän. Huomenna onneks on kp 26 ja menkat pitäs viimestään alkaa, joten sitten toivottavasti viisaampana. Aamulla on varmaan pakko testata vielä vaikka eihän siinä mitään järkee ookaan...:headwall::snotty:
 
Kyllä jännittää se arki..kolmen kanssa. Eka lapsi oli HELPPO, isolla hoolla! Tää toinen, tyypillinen nainen ja hankalempi tapaus, mutta näillä mennään. Mä oikeesti pelkään, että lapsella olis koliikki, en tiedä kuinka kestäis sitä. :(

Asiaan eli sitä piti kysymäni, että millasia on teidän ovis oireet?

Mulla on niin jäätävät kivut. Ensin on menkat, ne turvottaa ja tuntuu inhottavalta, sit siitä n. 1,5vk seesteistä, kunnes pamahtaa ovulaatio, toiselle puolelle isketään puukkoa ja alavatsa turpoaa palloksi, istuminen sattuu, kävely sattuu, joo himoja olis, mut kun sattuu, että teeppä siinä sitten vauvaa, huh. No ovis oli ja meni..kipuja yhteensä 3 päivää. Taas viikko seesteistä ja sit iskee pms ja mulla ne on pahimmasta päästä.
Anteeksi, mutta mä vihaan mun kroppaa, aina saa kärsiä naisena olosta. :( Vasta nyt oon tajunnut, että mun kamalat alavatsa kivut turvotuksineen kuuluu ovulaatioon, vasta kahden lapsen ja 15 vuoden kärsimyksen jälkeen.
 
Cassyput: Tervetuloa! :) Mulla samanlaisia ovisoireita,kun sulla,muttei ihan noin voimakkaita kuitenkaan.
Meillä eka tyttö oli haastava vauva,ensimmäiset 9kk huusi kaiket yöt,sitä piti kantaa koko ajan ja heiluttaa,oli itkuinen ja herkkä muutenkin. Pahimmillaan mulla oli niin kovat univelat,etten uskaltanut ajaa edes autoa. Monta kk meni todella pienillä unilla,hyvä jos yhteensälaskettuna yössä nukku 3h pätkissä :/ Mutta sitten tämä toinen tyttö,aivan toinen ääripää. On nukkunut vastasyntyneestä asti kaikki yönsä,en muista että olis koskaan edes itkenyt yöllä! Vauvanakin kun heräsi yönälkään,niin maiskutteli vaan suutaan,johon heräsin =) Kolmannesta siis toivon parasta ja pelkään pahinta :LOL:

Meillä ny meni tää eka kierto ihan ohi,kun ei ovista tullut ollenkaan tai sitten se oli ihan alkukierrosta. Olis sittenkin pitänyt lopettaa horm.ehkäsy pari kk aikasemmin,jotta oma kroppa olis herännyt!!! No,tämäpä nyt sit vaan nostaa mun halua saada se vauva,kun heti sitä ei saanutkaan ;) Meillä kummatkin lapset on tärpännyt helposti. Eikä tässä muuten olis mikään kiirus,mutta jos mulla ei tärppää seuraavaan kahteen kiertoon,joudutaan yritys laittaa loppuvuodeks tauolle :( Syy siihen on se,että kuopukselle ja vauvalle tulee siinä tapauksessa ikäeroa yli 3vuotta ja mun täytyy sit alkuvuodesta mennä töihin tienaa uudet äippärahat. Pidän kädet ristissä,että seuraavasta tärppäis!!!
 
No niin, nyt näytti tän aamun testit puhdasta negaa ja vuotokin on vähän lisääntynyt. Eli eiköhän tässä huomenna jo pääse tästä piinasta kohti uutta kiertoa. Vaikka meilläkään ei mikään kiire toisaalta oo tän asian kans, niin silti sitä vaan niin odottaa plussaavansa ja aina nää kierron loppupäivät on niiiin raastavia. Ja nyt kun vielä siihen saakelin Davidin testiin tuli se haamu, niin ehdin jo vähän elätellä toiveita. Mutta eikö tuohon negaan ole aikalailla luottaminen, kun testasin Clearbluen testillä (ei digi) ja tänään kp 26 ja yleensä menkat on alkaneet tänään. Tosin katoin kalenteriani taaksepäin ja huomasin, että helmikuussa oli ollu jopa 28 pv kierto. Mutta nyt juilii niin menkkamaisestikin...

Ovisoireista: mulla jotenkin vaihtelee aika lailla kiertojen välillä et mimmoset ovisoireet on. Yleensä menkkamaista kipua1-2pv, jonka jälkeen tulee tissikipu ja pari tippaa vertakin. Mutta toisinaan kivut lievemmät ja tässä kierrossa esim. ei juuri muuta ku tissit hellänä. eli olikohan koko ovista, tiedä tuota...
 
Hätähousu: On noi kierron loppupäivät kyllä jännitystä ilmassa,vaikka kuinka lunkisti muka on tän asian ottavinaan =)
Ja mulla kans tapana kaivella roskiksia jälkikäteen,vaikka aina ajattelen,et heitän testin roskiin,enkä sitä enää katso,niin kappas vaan -ja sitä huomaa kohta pönkivänsä testin esille roskikseta, jos siinä vaikka kummiskin jotain näkyisi ;)
Mulla on aina testit näyttänyt plussaa sitten vasta,kun menkat useamman päivän myöhässä!

Mitähän ihmettä mulla nyt tapahtuu? Kp 17 ja oisko mulla nyt sitten tulossa se ovis,kun mahaa on alkanut tutunlaisesti toiselta puolelta nippailemaan. Ovistestejä ei oo enää yhtään jäljellä,kun kaikki jo kerkesin viikon aikana käyttää :LOL: Uusia en kyl mene ostamaan tätä kiertoa varten.Näillä mennään =)
 
Eltsiira mulla on kans ollu aijemmi ovikset 13-15 ni nytpä se olikin sit tikku plussaa kp 17 :D et aina se voi tää oma kroppa yllättää :p

noista ovis kivuista ni itse kirjottelin tuolla yllä jo et mulla ne on aika moiset :( luinkin netistä muiden kokemuksia ni aika monella on kierukan poiston jälkeen ovis kivut tulleet todella selkeiksi/pahoiksi.. onko tää nyt jotai sellaista et ilma ehkäsyä sitä ei huomannu,sit ku se on ollu poissa yli 4vuotta ni se tuntuukin kovemmalle kivulle? en tiiä..
 
Eltsiira mulla oli siinä kierrossa ovis vasta kp19 kun esikoista aikanaan kuumeiltiin! Ja silti tuli tärppi vaikka kierto oli sillon ehkä jotain 26-28 luokkaa. Eli myöhäset oviksetkin on mahdollisia. Nyt vain peitot äkkiä heilumaan ;)

ON: En jaksais oottaa enää. Miehelle mainitsin testien näyttäneen negaa, niin kommentoi siihen, että no niinhän ne aiemminki eka näytti. Ja oikeasssahan tuo on. Mulla on kans esikoista tullu haamuplussa vasta kp31/26-28 ja kakkosesta digillä plussa kp28/?. Ja nyt olis 26/24-26 eli kai tässä on toivoa niin kauan ku ei menkkoja kuulu. Nyt iltaa kohti vuotokin on lähes loppunut.:whistle: Kuinkahan monta päivää tässä nyt sit odottelis ennen seuraavaa testausta? Ja mikähän olis luotettavin testi? Clearbluen digillä on aiemmista saanu sen lopullisen vahvistuksen, mutta kun en jaksais ottaa montaa päivää ja noita nyt ei huvikseen viitti montaa ostella...

Voi tätä naisen elämää ;) Yhtä vuoristorataa koko päivä ja huomenna taas jatkuu...
 
Tervetuloa Cassyput!

Mä olen ns. uranainen ja opiskelen ja urheilenkin vielä aktiivisesti, että liikaa aikaa raskautumisen kelailuun ei onneksi jää.
Sama täällä :) Tässä onkin ollut oma prosenssinsa töiden, opintojen ja rakkaiden harrastusten "luopumisen" kanssa. Luopuminen hipsuissa siksi, etten niistä tietenkään kokonaan luovu mutta faktahan on se että raskaana ja pienen vauvan kanssa opinnot tulee luonnollisesti etenemään hitaammin eikä sitä omaa aikaa ja jaksamista sinne urhelun pariin pääsemiseksi ole samalla tavalla kuin näiden isompien lasten kanssa. Työ taitaa olla ainut josta joutuu luopumaan ainakin vuodeksi :D

Lisäksi vauvajutut toisaalta hirvittää toden teolla, koska meidän kakkonen oli ihan oikeasti vauva h*lvetistä (anteeksi :ashamed: ) ja sekä mulle että miehelle on jäänyt aikamoiset traumat siitä.

Ja nyt siis joka tapauksessa haluamme sen kolmannen lapsen, ja riski hankalasta vauva-ajasta pitää ottaa. Onko muita keitä oikeasti pelottaa vauva-arki, vai oletteko kaikki jo ihan vaaleanpunaisissa ooh ihanaa -fiiliksissä? :xmas:
Meidän kakkonen on myös tapaus from hell :LOL: Ei ihan mielellään samanlaista kiitos, vaikka ihana tyttönen nyt onkin. Se eka vuosi oli vaan jotain niin kamalaa ja raskasta.

Mites muuten te suhtaudutte yritykseen ja ruoka-aineiden, alholin, lääkkeiden, kahvin ynnä muun välttelyyn? Itse otan aika rennosti ja ennen kuin plussa on tehty niin aion kyllä elää ns. normaalisti. Foolihapon olen toki ottanut mukaan aamuihin, mutta jos päätä särkee eikä tunnu menevän ohi otan kyllä särkylääkkeen ihan hyvällä omallatunnolla ja saattapaa kesähelteillä jokunen siiderikin tulla juotua. (Tulis vaan ne helteet!!) Sitä raskaus-ajan ruokavaliota ehtii sitten noudattaa kun on sen aika :D

Onko jotain erityisesti vältettävää joka säilyy kehossa pidempään? Joku lääke voisi olla tälläinen mutta itselläni ei sellaisia ole käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Karkki81: Itse en ole vielä alkanut muuttamaan ruokavaliota mihinkään suuntaan. Vitamiineja olen nyt pari vka popsinut,sellaisia juuri missä on foolihappoa mukana =) Alkoholia en käytä juuri ollenkaan noin muutenkaan. En usko,että ruokavalioni muuttuu tästä paljoakaan,vaikka raskaaksi tulisikin....tietysti ehkä vihanneksia/hedelmiä aina voi vähän lisätä =)

Hätähousu: Jos vaan millään malttaisit,niin kannattaisi odotella muutama pv ennen uuden testin tekemistä...vai joko oot tänään testannut? :LOL: On tää kyl sellasta tunteiden vuoristorataa,et huhhuh. Mää tunnun ottavani tän taas niin tosissani...tarvis saada jotain muuta ajateltavaa/tekemistä!! Välillä toivon,et tärppäis heti ja välillä pelkään,et tärppää heti :LOL:

Meitsi on sitä ovulaatioita tikutellut ja odotellut jo viikon ja nyt se sit vasta on/tai on tulossa. Kp 18 nyt meneillää.Eilisestä aamusta asti on vihlonut mahaa tutunoloisesti...mutta eilen aamulla ovistesti näytti negaa! Täs ollaan ny kahtena iltana touhuiltu. Meillä kyllä piti olla "taktiikkana",et ei ennen ovista...jos näin ollen olis edes pienesti mahkut poikaan (meillä kun 2tyttöä),mutta sekin nyt kyllä sit ryssittiin :LOL: Mää kun luulin,et ovista ei tässä kierrossa ole ollenkaan,mutta nyt se tuntuu olevan tulossa,tai kohillaan.
Onko teille muille vauvan sukupuoliasiat saman tekeviä,vai onko haaveita sen suhteen? Mulla olis kova haave saada tyttöjen jälkeen se poika vielä...lähinnä sen vuoksi,että jos tulee kolmas tyttö,niin jääköhän sellanen fiilis,et jää jotain kokematta tässä elämässä? Kahden ekan kohdalla mulle vauvan sukupuoli on ollut ihan sama,enkä ole toivonut erityisesti jompaa kumpaa.Nyt vaan se tuntuu olevan mulle jotenkin iso juttu. Mulla on kyllä ihan sellanen fiilis,että kolmas tyttö meille tulee!Mutta miehen kans eilen puhuttiin,et vaikka poikaa toivotaan,niin se tulee mikä on tarkotettu meille,rakkauvella se on tehty jokatapauksessa =)
 
Mulla oli mukamas paljon kirjoitettavaa, kun en eilen ehtinyt. Nyt kun pääsin tähän koneelle pää löy ihan tyhjää. Liekö vaikutusta viimeöisten huonojen unien. Nojoo, siitä päästäänkin tuohon Karkin81 syömisjuttuun. Tuli taas yöllä elävästi mieleen, miltä tuntuu kunnon närästys. Oon lopettanut kahvin juonnin jo moneen kertaa. Eilen join aamukahvin, söin mausteista ruokaa ja siinähän se oli. En kyllä lupaudu syödään superterveellisesti jatkossakaan (viimeksi alun pahoinvointi rajoitti syöntiä niin, et siinä oli terveellisyys kaukana), mut jos kahvista ois erossa ja sokeria koittaisi vältellä. Helpommin sanottu kuin tehty.

Ainiin, onko kellään vinkata, miten välttää ja hoitaa hiivaa kotikonstein? Mulle näköjään tulee helposti, mut en oikein käsitä, et mistä. Ei kiva.

Vitamiineista vielä. Kävin ostaa apteekista foolihappoa ihan purkista, vaikka sitä vois näin kesällä syödä salaattinakin. Se puteli oli jotenkin piilotettu niin, et sain kahdelta myyjältäsitä kysellä. Toinen varmaan tajus, mihin käyttöön tulee, kun niin maireasti hymyili. Siinähän hymyili. Oon innostunut lenkkeilystä, joten oon todennu hyväksi myös syödä magnesiumia. Toivottavasti sen vaikutus on positiivinen eikä haittaava. D-vitamiinia tulee syötyä 20-100 mg.
 
Mä syön jo raskausvitamiineja :D No sen takia vaan että talvella tuntui että vitamiinia pitäis saada ja tuosta kuopuksesta jäi puoli purkkia niitä syömättä. Alkoholia tulee otettua harvoin ja sillonki vaan 1 siideri, joskus todella harvoin 2. Että tuskin erityisesti tarvii alkaa välttämään kun en edes joka kuukausi juo:)

Mäkin oon syönyt aika epäterveellisesti ja osin terveellisestikin kyllä mutta nälkä oli välillä kova kun molemmista oon oksentanut aika paljon niin on tullut syötyä helppoa ja nopeaa ruokaa, epäterveellistä siis ja myöskin karkkia. Painoa ei onneksi paljoa silti tullut mutta nyt ajattelin syödä terveellisemmin kokoajan. Tai ainakin enemmän kuin viimeksi.

Meillähän on jo molemmat niin ihan sama kumpi tulis, tyttöä toivon ehkä vähän enemmän muttei poika olis pettymys (tietenkään)=) Meillä kun on lähipiiriin tullut nyt 4 poikaa+meidän ja ei yhtään tyttöä niin ois kiva kun tytöllekin ois kaveri lähisukulaisissa. Mutta eiköhän se siellä poikienkin joukossa juoksis ihan mielellään.

Ovulaatiota mä en tunne ollenkaan, joskus limoista ehkä tiedän millon se on, joskus en huomaa siitäkään mitään tarkkaa päivää eli viikon kun tulee valkovuotoa niin varmaan alkupäivinä se on. Mutta kahdesti oon raskautunut kuitenkin niin kai se kuitenkin tulee:)
 
Mulle voi päivittää huomiselle kp1/24-27 ja yk3:ashamed:

Ei sais liian aikasin rueta testaan yhtään mitään!:headwall: Mutta joo, päätty onneks tuo piinailu, kun hermot meinas epätiedossa mennä. Ja ihan sama täällä Eltsiira, mä oon jotenki kuitenki tän kans niin tosissaan. En tajua miks. Kakkosesta en ottanu mitään paineita, mutta nyt oon jotenkin niin täpinässä, melkeen ku ekasta raskaudesta... Koita tässä nyt sit ottaa iisisti :LOL:

Noista syömisistä: Mä en oo suuremmin nyt tarkkaillu muuta ku lääkkeiden ja alkoholin osalta. Mut tässäkin kierrossa mulla oli yks pitkä antibioottikuuri et ehkä sen puoleen ihan hyvä, ettei tärpännytkään. D-vitamiinia syön kyllä purkista ja ruokavalio suht säännöllinen ja terveellinen, mutta kasviksia liian vähän ja karkkia liikaa ;) Nyt tähän alkavaan kiertoon otan kyllä enemmän konsteja käyttöön...

Onko jollain kokemusta jostain konstista/syömisistä/vitamiineista, mikä oikeasti auttais tärppäämisen suhteen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hätähousu;28606077:
Onko jollain kokemusta jostain konstista/syömisistä/vitamiineista, mikä oikeasti auttais tärppäämisen suhteen?
Mulla tuli mieleen greippimehu!

Greippimehun salaisuus piilisi siinä, että se vaikuttaa kohdunkaulan liman koostumukseen suotuisasti niin, että siittiöt pääsisivät uiskentelemaan mahdollisimman ketterästi munasolun luo. Limaa erittyy enemmän, tämä helpottaa siittiöiden liikkumista ja limakalvoihin vaikutusta siten että kiinnittyminen helpottuu.
Itsekin kokeilin tuota ja tosiaan pari desiä greippimehua aamuisin vaikutti ovulaatioon ja ovulaatiolimoihin.

Lisäksi olen lukenut että punaviini luteaalivaiheessa voi auttaa kiinnittymiseen sillä se lisää kohdun verenkiertoa ja näin lisäävän alkion kiinnittymismahdollisuuksia. Että punaviinin ystävät voivat hyvällä omalla tunnolla lasillisen viiniä nauttia ;)

Perhesuunnittelun sivuilla on kattava lista mitä voi käydä kurkkimassa:
Perhesuunnittelun kotisivut

(.) Omaa napaa. Kp 21/28 Eikä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Olen alkanut epäilemään että mulla ei ovulaatiota joka kierrossa tapahdu. Joissakin kierroissa tunnen ovulaatiokipuja ja bongailen limaa :LOL: ja sitten yleensä seuraavassa kierrossa ei mitään. En ole tikuttanut ovulaatiota vaan meillä on tjot- ajatuksella lupa kolmannen tulla.
 
Viimeksi muokattu:
Hätähousu: Voi kurjuus,kun ei tärpännyt :( Mää join tuota greippimehua esikoista "tehdessä",juuri limoihin olin sen kuullut vaikuttavan.

Mää en oo missään vaiheessa saanut ovistikkuun nyt kunnon plussaa.Oviskivut oli toissapäivänä ja eilen...nyt tuntuu painaessa oikealla puolella kipeä kohta,muttei enää muuten vaan vihlo. Yritystä on nyt ollut joka pv. Itellä tunne,et kai tää tärppää nyt heti,niin kun viimekskin,vaikka toisaalta olen ihan kauhuissani,et apuva!Ei siis ole pettymys jos ei heti tärppää.Parin viikon päästä selviää.
 
"Kiva" että on muitakin keitä kolmannen lapsen hankkiminen myös arveluttaa. Toisaalta mä luulen että mieli alkaa itsestäänkin työstämään niitä edelliskerran ikäviä kokemuksia, ja uusi raskaus voi olla jopa tervehdyttävä siinä suhteessa. Ainakin näin toivon. :kieh:

En tiedä tuleeko tästä projektista nyt kumminkaan mitään pariin kuukauteen, mulla on ovis päällä nyt ja mies on kipeänä. Ens kierron oviksen aikaan se on juuri reissussa. Mutta näillä mennään, ilmoitan itseni listalle sitten josko nyt kumminkin tänään/huomenna siitä miehestä irtois jotain. :whistle:

Vaikka nyt ilmoitinkin olevani uranainen, niin mulla on oikein kunnon suvantovaihe töissä menossa. Ihme kivireen vetoa kaiket päivät. Opiskeluihinkin olen kyllästynyt, kun oma aikataulu on niin täyteen tumpattu koko ajan, väsyttävää. Onneksi ei oo kovin paljoa jäljellä enää, tietysti yks gradu täytyis saada aikaseks...

Onkos muilla viikonloppusuunnitelmia? :)
 

Yhteistyössä