Kolmatta kuumeilevien TALVI 2012-2013

Heippa!
Jäin tänään kotiin sairaslomalle kun on tuota flunssaa sen verran että ei paljo viitti töihin mennä. Kuumeessa en ole, mutta kaikki muut flunssan perusoireet löytyy.. Ihan ok, saa välillä olla kotona ja lepäillä. Ei viety tyttöjäkään tarhaan, nekin on olleet aika väsyksissä tästä syksyn puurtamisesta niin saavat hekin välillä levätä kotona.
Mies lähti taas raksalle, minä ja tytöt kattellaan telkkarista lastenohjelmia ja välillä aina torkahtelen:) Nyt aattelin alkaa riisipuuron keittoon, teen sitä pitkin vuotta, varsinkin minä ja kuopus tykätään syödä sitä vaikka vatsat meneekin aina sekasin:LOL:

Vielä pari päivää menkkojen odottelua. Ei mitään oireita suuntaan eikä toiseen, maanantaina oli sitä menkkatunnetta jonkin verran, nyt ei taas mitään. Mutta olo ei ole yhtään raskautunut, joten otin kaupassa käydessä sidepaketin valmiiks mukaan, tässä nyt sitten yhdessä odotellaan tädin vierailua;)

Mammu toivotaan nyt että tuo alustava nega ei vielä tarkota mitään. Ite oon päättäny että en testaile etukäteen, mutta ehkä sitten perjantaina tai lauantaina teen testiä jos ei menkat alkaiskaan. Eli en kyllä sen enempää pystyis minäkään odottelemaan:D
 
Hei kaikille!

Taitanut vierähtää yli kuukausi edelisestä kirjoituksesta. Ja ihan tarkoituksella, koska jouduimme pitämään kuukauden tauon yrittämisestä, joten halusin irtautua koko yritysstressistä täysin, ja tämä kun on erittäin olennainen osa sitä, niin en sitten ole käynyt edes juttujanne lukemassa :) irtautumisessa onnistuin erittäin hyvin! Toki perusvauvakuume pysyi koko ajan mukana, mutta se tietynlainen stressi oli poissa. Eikä se vieläkään tunnu onneksi palanneen. Vaikka veikkaan sen vlopun jälkeen taas iskevän, kun vihdoin koittaa ovisajat ja saa taas alkaa yrittämään! :) Nyt menossa siis kp6/27-30 ja yk4. Oonhan mä tikutkin taas tilannut, niin niiillähän stressitason taas nousemaan..

Paljon näyttää tulleen plussanneita kuukaudessa, onnitteluni, ja paljon paljon uusia! Tervetuloa!

Nopealla vilkaisulla näin, että olitte jutelleet siitä, miten ympärillä satelee vauvauutisia... ja siihen porukkaan kuulun minäkin! Vauvauutisia tullut 2kk sisällä 4! Noh, josko mekin päästäis ens vuoden puolella uutista kertomaan... peukut pystyyn!

Onneksi on joulunaika ja puuhaa riittää... tämä kierto tulee siksi menemään suhteellisen kivuttomasti. Mutta appajee jos tammikuun alussa pyörähtää taas uusi kierto käyntiin, niin piiiitkiä viikkoja niistä tulee. Tammi- ja helmikuu on mielestäni vuoden turhimmat kuukaudet :D

Yrittämisen onnea kaikille!
 
Onnea plussaneille! Tuntuu todella kaukaiselta semmoinen tunne ja ajataus. Menkkoja tosiaan odotellaan minipillereiden jäljiltä. Pari viikkoa menny ja alamahaa juilii välillä.. En tiä kauan saa odotella.. Muutakun päähän ei juur mahu vaikka miljoonia asioita on mietittävänä. Meillä kanssa syntynyt juuri ja odotelaan syntyväksi pieniä :) ..
Voikun alkais jo.. Tai edes toimis jotenkn tää roppa.
Itteä jo etukäteen hirvittää tuleva mahdollinen olotila.. Edellisistä voi hyvin pahoin ja olin hyvin väsyny. Hoitoala työnä ei varmaan helpota tilanetta sitten aikanaan.. Miten muilla ollut olot ensimmäisten kanssa?
 
Oksentelua ensimmäisestä 5 kk ja kuvotusta toisesta lähes loppuun asti. Hirvittävä väsy molemmista 1. kolmanneksen. Liitoskivut ensimmäisestä viikolta 21 saakka, että tipuaskelilla pääsi hirvittävien tuskien kanssa eteenpäin (toisesta vasta myöhemmin). Krampit ja puutumiset raajoissa. Närästys öisin loppupuolella. Siivous- ja liikuntakielto toisesta rv 22+6 saakka supistelujen vuoksi.
 
Raskausajan "ongelmina" mulla ollut molemmilla kerroilla aivan hirvittävä väsymys positiivisesta raskaustestistä rv17 asti.. ja se väsymys on kyllä jotain aivan karseeta, ihan kuin ois syöny useamman unilääkkeen ja sitten ei saakkaan nukahtaa|O Se mua kyllä hirvittää sillä me rakennetaan taloa koko talvi ja kevät, joten mies on paljon siellä ja mulle jää sitten tämä arkirumba kokopäivätöineen ja tarhahommineen. Kuvotusta on ollut alussa, mutta oksentaa en oo joutunu kovin montaa kertaa. Esikoisesta oli myös karseita liitoskipuja, piti hiipiä eteenpäin ihan kuin Tinttikin ja väliin piti kontata huoneesta toiseen esim jos piti vessassa käydä. Toisessa näitä ei onneks enää ollu.

Mutta rv 18 alkaen oon voinu loistavasti, energiaa on piisannu, noh tietty olo on aikas tuskanen ja malttamaton sitten ihan lopussa, mutta oon kyllä ihan tykänny raskaanaolosta.. Nyt vaan se mietityttää et miten sitä sitten jaksais tätä arkea pyörittää kun on nuo 2 lasta tässä pyörimässä, mitenhän helposti sitä saa saikkua jos tuntuu väliin liian raskaalta?: /
 
Täällä mä taas huhuilen.. En oikeesti osaa olla kuumeilematta. Auttakaahan nyt! :D Ei varmaan ainakaan helpota se, että roikun vähän väliä täällä palstoilla pahentamassa kuumettani. Ei hyvä, ei ollenkaan...

Välillä oon sitä mieltä että ootellaan nyt vielä ja välillä taas ehdottomasti sitä mieltä, että elämä on tässä ja nyt ja miksei antaisi tulla jos on tullakseen.. Jatkuvaa punnitsemista..

No, mitäpä mulla muuta kuin tuskailua vauvakuumeeni kanssa. Helpottaako tää ollenkaan?


Mutta ennen kaikkea mahdottoman paljon ONNEA plussanneille :heart:

Talvisin terkuin,

suan
 
Oireista aiemmissa raskauksissa: ei juurikaan muuta kuin ihan hillitön väsymys, joka alkaa n. viikko plussatestistä ja kestää synnärille.... Kummastakin heti alussa alkoi hillitön vessassa ravaaminen käytännössä heti plussan jälkeen ja öistä tuli mun viholliset.. aloin odottamaan, koska se yö loppuu, että ei tarvi enää yrittää nukkua. Kummastakin tuo on sitten vienyt mut yhden kuukauden ennen äippälomaa saikulle. Tosin vannoin viimeksi, että yhdenkään työnantajan takia en enää ikinä sinnittele niin pitkälle, vaan jään saikulle, kun sitä neuvolassa tarjotaan. Tuostakin oli jo pari kuukautta tarjottu ainakin.. ja minä "työn sankarina" jäin saikulle vasta, kun väsymys aiheutti rytmihäiriöitä.... Never again. Tällä kertaa, jos sellainen suodaan, jään saikulle, jos olo sitä edellyttää, heti.
 
onnea plussanneille myös täältäpäin! :)
Ja kiitos dita tuesta ja kannustuksesta! Nyt näyttää vaan siltä että eipä tässä raskaana olla :D Tänään piti menkkojen alkaa, mutta eipä näy eikä kuulu, mutta testi edelleen nega! :O kyllä taas on sellanen olo, että nyt saa testien teko riittää.
Odotellaan tässä sitten dita:n kanssa tätiä yhdessä :D
 
Mammu päivällä kirjotin tuon mun tekstin ja kerroin että oon tehny päätöksen olla testaamatta yhtään etukäteen. Menkat pitäis alkaa pe tai la, mutta nyt polttelee ihan hirveesti testi kaapissa|O Koko kierto on menny ihan muissa ajatuksissa ja olo on tosiaan ollu kaikkea muuta ku raskautunu (ja on edelleen). Nyt sitten tämä yks päivä kotona saikulla ja oon ihan kipinöissäni tuon testin kanssa.. ja vielä ainakin huomisen oon kotona, joten kyllä vaan ajatukset pyörii vauvojen ja tämän palstan ympärillä:LOL:
Mulla on nyt tyttöjen nukuttamiset menossa ja aattelin että sen jälkeen teen testin jos teen, aamulla en sitä halua tehdä kun jään sitten koko päiväks tänne kotiin lasten kanssa niin ei oo miestä täällä juttukaverina, jos haluaa testin tulosta raportoida - kyllä se on velvollinen kuuntelemaan mun päivittelyä siitä miten tämä ei ota onnistuakseen;)
Ja tiedän että ei pitäis mennä tekemään testejä etukäteen ja vielä illalla kun edellisestä vessakäynnistäkään ei ole kauaa - mutta minkäs sitä malttamaton ihminen itelleen voi:saint:

Casper minä oon kans päättäny et mikäli vielä joskus tuun raskaaks niin en ala turhia töissä sinnittelemään. Mikäli vointi ei ole hyvä ja sairaslomaa tarjotaan, tartun kyllä siihen. Tässä on lasten- ja kodinhoidossa kuitenkin sen verran jo hommaa että ihan hyvällä omallatunnolla saa välillä vähän levätäkkin, ja varsinkin jos olis tuollasia nukkumisongelmia kuin sulla on ollut!

Suan sulla on ihan samoja mietteitä mitä mulla oli läpi kesän ja syksyn! Sitä ennen olin ihan varma että lapsiluku on täynnä. Kummasti vaan alko mieli hiljalleen kallistumaan sille kannalle et kolmas voiskin olla ihan mukava vielä tähän saada. Pohdein tuota kyllä tosi paljon, uskallanko? mitä jos jotain ikävää tapahtuukin? miten sitä jaksaa vauva-ajan? yms yms.. edelleen pohdin noita samoja asioita, mutta nyt oon tullu siihen tulokseen että mua kaduttais tulevaisuudessa jos ei sitä kolmatta enää yritettäis. Mulla on ikää nyt 30-v, en halua siirtää sitä enää myöhäsemmäks.

Kävin yks kerta kesällä mun mummin luona palvelukodissa. Se kysy multa että meinataanko me enempää lapsia (mun serkku oli sillon raskaana) Sanoin siihen että meillä taitaa kyllä lapsiluku olla täynnä. Niin eiköhän mun mummini kommentoinu siihen oikeen taivastellen: Et joo älä enää tee lapsia kun sää oot jo niin vanhakin!!! wtf???|O:LOL:
 
No juu, mä olen tätä asiaa vatvonut kesän alusta asti.. Tää alkaa käymään hermoille jo, kun on vaan niin vaikea päättää :D Sanoinkin miehelle, että pitäisi vaan "luottaa suurempaan voimaan" ja antaa tulla jos on tullakseen. Mutta sitten pelottaa, että päätös alkaa kaduttaa jossain vaiheessa... Voiko tästä asiasta olla ikinä varma?

Toisaalta, musta tuntuu että mitä pidempään odotan, sitä enemmän asia mietityttää ja pelottaa. Mua on alkanu sekin pelottaa, että jos jotain tosiaan sattuu, jos kaikki ei menekään hyvin. Ja taas siinä asiassa paras vaihtoehto olisikin tehdä lapset nuorena. Ja taas toisaalta mietin että en mä tässä parissa vuodessa nyt niin paljon vanhene että riskit olisi jotenkin suuremmat komplikaatioille tms.. Ja taas toisaalta, parin vuoden lykkäämisen aikana voi käydä vaikka jotain niin, etten enää voikaan saada enempää lapsia. Ja sitten harmittaa, että ei tehnyt sitä päätöstä kolmannen suhteen "ajoissa".

Ja sitten tietysti mietityttää miten ihmeessä sitä jaksaisi kolmannen lapsen tähän. Mulla koulu vähän kesken vielä, jos nyt raskautuisin, en ehtisi valmistua ajoissa. Mutta toisaalta, mitä sitten? Ehdinhän sen koulun suorittaa loppuun myöhemminkin jos tarve on. Ja toisaalta, ensimmäistä lasta yritettiin aika monta kuukautta, eli ei se tärppi välttämättä heti edes käy ja voi olla että menisi esim. vuosikin..

Blaah, vaikeeta on... Ehkäpä tämäkin pähkäily taas jossain vaiheessa vähän helpottaa. Ehkä.

Kiva kuulla että muillakin on ollut samanlaisia "tuskailuja" asian kanssa.

Se raskaus- ja vauvakuume vaan on vissiin tullut jäädäkseen..
 
dita:lle ja mammu991:lle peukutukset tuleviin jännäpäiviin!!!

On: Tein äsken vielä varmistus testin ja selvä plussahan sieltä tuli, kait se on pakko uskoa että raskaana sitä ollaan, hui :O ja mikä tilanne vielä kun en kiertoanikaan tiedä yhtään, kai ne rv:t selviää vasta varhaisultrassa.
Tänään ajattelin varata ekan neukun, vaikkakin se menee tuonne tammikuun puoleenväliin, mutta sitäpä sitten ootellessa =)
Jään tänne taustailemaan ja seuraamaan "hengessä" mukana teitä kaikkia ja jännittämään teidän puolesta, en kuitenkaan vielä uskalla nuihin elokuisiinkaan siirtyä.
Ja noista raskausoireista, aiemmista ei muistaakseen ollut yhtään mitään, eikä nytkään ole ei sitten minkäänlaista oiretta.

On tämä kyllä paras joululahja ikinä, pitää nyt vain toivoa että pikkuinen jaksaa pysyä mukana matkassa ja terveenä ja kasvaa kunnes pääsemme kohtaamaan :heart:

Kovasti jaksamista ja plussatuulia kaikille!!!
 
Sellaista kyselen teiltä että oletteko syönyt tässä vauvaa yrittäessä mitään vitamiineja jotka sopivat raskaana oleville tai raskautta yrittäville? Itse syön minisun multivitam mama vitamiineja. Toivottavasti auttaa edes jotenkin raskautumaan :D

ON: Kp 11/29-31 ja ovulaatio lähenee, on kyllä jo ennakkoon touhuiltu, viime kierto jäi vähälle touhuilun takia kun kierto oli jo melkein lopussa kun ruvettiin yrittämään. Nyt enemmän yritystä =)

-JennaMaria-: Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan :heart:
 
JennaMarialle paljon onnea kunnon plussasta, varmasti ihanaa saadan soittaa neuvolaan ja varata ekaa käyntiaikaa!:)

Sanna-M minä oon syöny alkusyksystä asti raskaanaolevien ja imettävien multivitaa, mieskin näyttää niitä popsivan:D

Tein testin illalla ennen nukkumaan menoa, ja negaa näytti niin kuin aavistelinkin. Aamulla tuntu taas vähän menkkamaista tunnetta joten eiköhän se vuoto siltä muutaman päivän sisällä ala. Ei hirveästi edes harmittanu, tulipahan todettua niin voi nyt keskittyä tämän toisen sairaslomapäivän muihin asioihin;) Se kyllä nyt mietityttää että näinköhän käy että molemmat munatorvet on jo menneet tukkoon ja jää meiltä se kolmonen saamatta. Jo silloin kun tätä raskautta alettiin yrittämään niin olin vahvasti sitä mieltä että mitään lapsettomuusaikaa ja pitkää yrittämistä en enää jaksa tässä vaiheessa elämää, se kun vie kaikki ajatukset ja energian.. Pitää kattoa mitä ensi vuosi tuo tullessaan ja jatkuuko yritykset..

Olo on onneksi jo paljon parempi flunssan suhteen, pientä puuhastelua tässä kotona olisi ja tytöt on mun kanssa myös kotona. Huomenna ehkä voisin mennä takasin töihin, ja onhan sitten onneksi viikonloppu edessä:)
 
Mulla on kolme ystävää, joilla siis myöskin oli vauvakuume ja vanhin näistä ystävistä oli 39 vuotias ja olivat yrittäneet pitkään vauvaa. Sitten he saivat kuulla hierojasta, joka pystyy auttamaan raskaaksi tulemiseen. :D
Kaikilla oli enemmän ja vähemmän munatorvet tukossa ja kävivät jollain hierojalla, joka siis aukaisi niitä munatorvia. No vähän myöhemmin kaikki tuli raskaaksi, osa tosin jo saanut vauvan:D
Mua nauratti ihan hirveästi tuo hössötys, mutta sitten paras ystävänikin kävi tuolla samaisella hierojalla ja kuukaus siitä olikin raskaana! :D
En sitten tiedä vaikka tuossa olisikin jotain perää. :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Mammu minäkin kuulin mun ystävältä että se oli kerran käyny jollain hierojalla ja se oli sanonu tälle mun ystävälle että sillä on munatorvet tukossa. Nyt tämä mun ystävä yrittää esikoista, ja on vaan jääny miettimään että aukaskohan se hieroja ne tukokset vai ei, sitä hän ei enää muista kun tuolloin vauvatoiveet eivät olleet millään lailla ajankohtasia:D
Pitääpä kysellä siltä mun ystävältä että mikäs hieroja se oikeen oli, ja jos oot yhteydessä näihin sun ystäviin niin kysy ihmeessä heiltäkin. Mulla ei aina oo noihin kovasti uskoa, mutta voihan sitä ihan mielenkiinnosta kokeilla;)
 
dita mulla taitaakin olla jossain sen hierojan numero, tai sitten voi olla hyvin mahdollista että oon heittänyt sen pois. Mä en tosiaan sillon ottanut tuota touhua hirveän vakavasti ja tää mun ystäväkin sano, että " tuskin tuosta mitään hyötyä on, mutta käydään nyt huvikseen kokeilemassa".
Ja tää hieroja jolla nää mun ystävät on käyny, niin on siis peukaloilla työntäny ja painanut ihoa pitkin: kaulaa, niskaa ja sitten tuota alavatsaa ja ihan niitä munasarjoja.
Sattu kuulemma ihan kamalasti ja tuska hiki oli kaikilla ollut. ja mun muistaakseni kaikki tais käydä hierottavana kaks tai kolme kertaa.
Voishan sitä tietty itekki kokeilla, ihan vaan huvin vuoksi ja urheilun kannalta ;)

-JennaMaria- ONNEA hirmusesti plussasta ja oon kyllä samaa mieltä, että sait kyllä parhaan joululahjan ikinä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tulkoon jos on tullakseen :heart: Eli ei yrittämistä, mutta ehkäisy saa nyt jäädä :) Jos tärppi käy niin saa käydä :) Eilen asiaa pohdittiin ja todettiin että miksi ei.. Huomisesta ei koskaan tiedä ja katotaan mitä elämä tuo :) Eilen sitten tuli touhuiltua ja eipä sitä kumia esille kaivettu :) ;) Aika jännää! Huomaan kyllä että ovulaatio on käsillä, näinä päivinä, mahaa juilii, selkää särkee ja turvottaa.. Eli saa nähdä onko ovis tänään vai huomenna.. Näinä päivinä kuitenkin. :)

MIetittiin että koska molemmilla on toiveissa enää se yksi lapsi, niin on kivaa toisaalta että ikäero ei veny ihan mahdottoman suureksi. Mikäli raskautuisin piankin, ikäeroa tulisi vanhimman ja nuorimman välillä vähän alta 6v. Ja nuorimman ja kuopuksen välillä 4,5v.. Sekin on mun mielestä aika paljon, mutta ei mitenkään mahdottoman paljon kuitenkaan.. Mutta tässähän nyt voi mennä vaikka ikuisuuskin ennen kuin raskaudun, jos edes raskaudun.. Eihän sitäkään tiedä :)

Eli mulle voi päivittää kp:t 14/28-32 vaikka ei yritystä juurikaan ole.. Otetaan vastaan mitä saadaan ilman sen kummempaa stressiä asiasta :)
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin, noihin ravintolisiin liittyen. Mä en ole ajatellut mitään erityisiä lisiä syödä, tai voi olla että sitten jos raskautuisin niin miettisin niitäkin tarkemmin. Molemmat meidän lapset ovat saaneet alkunsa siitä kierrosta jossa olen alkanut juomaan greippimehua.. Joten ehkä luotan greippimehun voimaan tälläkin kertaa. Toisaalta foolihappo on ainakin tärkeä raskaana oleville / raskaaksi yrittäville, joten ehkä se greippi senkin osalta on ihan ok :D Vaikka en nyt ookaan ihan varma siitä kuinka paljon foolihappoa greipissä oikeesti on. :) Kai se tärkein on vaan se monipuolinen ravinto kaikinpuolin.. :)
 
Perjantai 14.12.2012





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki......kiertopäivät..........yrityskerta.....ikä.........lapset

mammu991....kp 30/28...............yk 6................21......... -09, -10
dita................kp 29/29...............yk 3................29.........-07, -09
angelbird.......kp 28/32-33..........yk 3................27.........12/06, 4/09
Tintti83..........kp 27/32-36..........yk 5................29.........9/09, 3/11
härkäneito.....kp 25/33-34..........yk 2................24.........-08, -09
Casper77.........kp 24/28...............yk 1................35......... -07, -08

Astre..............kp 17/28-32..........yk 2................24.........6/09, 12/11
NuVe..............kp 17/28-30..........yk 2.................27.......... -07, -09
Ole luonani aina.kp 15/28...........yk 2................24.........01/09, 06/11
Suan............... kp 15/28-32.........yk -..................24..........-08,-09
Tytymamma...kp 14/26-30..........yk 5.................23.........10/09, 3/11
Aliila..............kp 13/28-54.............yk 6.................30.,.......-07,-09
Sanna-M.......kp 12/27-31.............yk 2.................27.........12/07, 1/10
hemu2..........kp 12/?....................yk 2.................32..........07/07, 01/09

suhveli..............kp 8/27-30..........yk 4.................28..........9/08, 11/10
ViiruP............kp 8/29-30............yk 4..................24..........11/08, 10/11
Toive Pikkukolmoselle.. kp 2/29-30...yk2..............?.............................-05, -11

Mamimamimami.kp -/-................yk 1..................29......... -05, -07
keksipurkki....kp -/25-26.............yk 16...............25..........9/08, 11/10
Jenny90.........kp -/-.....................yk -..................?............




Plussannneet:
lokakuu
Pupurtti......yk 2
Alabama.....yk 1
Tillukas.......yk 5
amylee........yk 1
marraskuu
Äitikissa......yk 8
Terp...........yk 2
Äidin onni...yk 2
Toive3........yk 1
Kemai.........yk 3
Väpä08.......yk 1
joulukuu
liiisu............yk 5
Buster84......yk 1
Jennamaria..yk 1



Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Mul on raskaus aikana aina odotusajan vitamiinit käytös, nyt ihan perus multitabs :)
Edellisistä raskauksista ja niiden oireista: Esikoisesta oli n. rv6+ ihan järkyt pahoinvoinnit 24/7, menin sohvan ja vessan väliä vaan. Kesti tonne rv13 asti minkä jälkeen voin todella hyvin koko loppu raskauden ja ihan viimisilläni kävin viel bailatinos ym.

Toisesta oli alkuun myös vähän heikko olo ja parit pöntön halailut mut ei niin pahat ku ekas, puolvälis alko järkyt selkä- ja liitoskivut mitkä jatkukin ihan loppuun asti + joltain 25 viikolt asti supisteli paljon ja kipeästi ja alko jatkuva päänsärky minkä takia olinkin tos 30 viikon kohil muutaman yön neuron osastollakin. ja 38viikol nous paineet hurjiks ja niist jouduin olee kans sairaalas.

Saa nähdä kuin sit jos kolmas tulee et millanen odotus on :)

Ovis oli ja meni ja nyt siis odotellaan, pms oireet on kyl niin huipussaan et huh huh :D

Plussatuulia kovasti :heart:
 
Täällä ovistestiin ei kunnon viivaa tullu ja pupuilutkin jäi todella vähälle. Aika varmaa tälle kierrolle ettei tärppiä ole tullut. Ens viikolla pitäs menkat alkaa ja maanantaina on gyne aika ni taidan samalla ottaa yrityksen puheeks ja jos sais jotain apuja varsinkin kun tuntuu että tuo kierto alkaa pitenemään.
 
angelbird eihän se montaa kertaa tartte, kun osuu vaan oikeaan aikaan, mut kyllä kannattaa ottaa siellä gynellä puheeks, koska se jos joku pystyy antamaan jotain hyviä neuvoja. :)
Täällä menossa kp30/28 tätiä ei oo näkyny, mutta eilen tein taas testin ja negaa näytti. Toivo on jo hiipumaan päin, mut sais se täti vaan jo saapua niin pääsis yrittämän uudelleen.
Miettikää, enään ens viikko ennen jouluaattoa! Täällä on kaikki tekemättä. Mua on painanut hirveä väsymys jo pari viikkoa ja tuntuu että ei vaan jaksa. Onneksi lasten lahjat on jo ostettu hyvissä ajoin ja niitä tulee tänäkin vuonna ihan liikaa, mutta kaikki jouluruoat ostamatta! Joulusiivous, tekemättä! Laatikot, valmistamatta! apua mikä stressi tässä jo iskee!
Mites muilla jouluvalmistelut sujunu? :)
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin liityn ketjuun mukaan :) yk 1 oli nyt sellainen missä oli ensimmäinen mahdollisuus pieneen tärppiin mutta eipä tullut tärppiä ja pettymys oli aikamoinen koska tavanomainen tuhru jäi melkeen kokonaan pois ja mahakivut oli ennen kk alkua ihan erilaisia ja pari kiertoa alkanut kk:t kp 29 melkeen kellon tarkkuudella ja nyt meni kp 30 että alkoi :( kp28/29 ehtisin tekemään yhden halppis testinkin ja oli puhdas nega silloin. Nyt on siis kp 3 menossa ja jouluviikolla laskin olevan seuraavat otolliset päivät. Lapset ovat 05 ja 11 syntyneet, tyttö ja poika ja nyt tullut niin vahva tunne kolmoseen eikä malttaisi odottaa että tärppi tulee <3 Viime kierrossa tikutin ensimmäistä kertaa ovista ja sain tumman viivan näyttöön, nyt on harkinnassa ostaakko vaiko eikö ;) Luin tämän koko ketjun kokonaan läpi mielenkiinnosta ja olen hengessä mukana ja toivon että kaikki saisi talven aikana plussat tikkuun :) Vielä lisätäkseni itse olen syönyt jo muutaman kuukauden sitä multivita raskaus ja imetys. Ensimmäistä odottaessani, silloin voisin koko raskauden hyvin, pientä aamupahoinvointia oli, nyt kakkosessa olin tosi raihnanen ;) Jalat olivat tosi kipeät ja sormien nivelet sattui ja sormet olivat ihan turvoksissa. Pahoinvointi oli lähes samaa eli aika pientä niinkuin ykkösessä. - Iloista joulun odotusta kaikille :) -
 

Yhteistyössä