Kolmatta odottavat 2010

moona ja Poni, tervetuloa mukaan! :wave:

Ponilla tuleekin komia suora aika tarkkaan kahden vuoden välein. Tehokasta ajoittamista teillä... ;)

Tahtoo kanssa neuvolaan ultran. :snotty: Meidän neuvolassa ei ole kuin doppleri ja sekin on vuodelta kivi ja kuokka. Hyvä, ettei sellaisella pelkällä torvella kuuntele... :p
Mun täytynee neuvolantädille kertoa tästä uudesta tulokkaasta ensi kuun alussa, kun pojilla on seuraava neuvolakäynti. Mielenkiinnolla odotan tädin reaktiota, putookohan se palliltaan ja osaako olla iloinen meidän puolesta vai meneekö juttu ihan voivotteluksi, että mitenhän te sitten jaksatte. Ko. tädillä ollut moisia taipumuksia jo kaksosten aikana...

Onko muilla hiusten väri tummunut raskauksien aikana? Ihmettelin poikien synnyttyä kampaajalle, kun hiukset, ripset ja kulmat on tummuneet ihan hirvittävästi. Olen kuitenkin aina ollut melko vaalea. Kampaaja sanoi, että hänellä muuttui hiusten väri raskauksien myötä vaaleasta mustaan. Ja on siis viiden lapsen äiti.

Jaahas, nuorukaiset heräsivät. Mukavaa päivää kaikille! :)
 
On todella tummunut! Itse asiassa huomasin asian jo synnärillä! Peilistä katsoi vastaan kalpea (menetin paljon verta) isotissinen ja tummalla juurikasvulla varustettu nainen.
En tuntenut... :LOL:
Mulla on luonnostaan kullanvaalea tukka. Olen sitä vielä vaalentanut, jotta saisin keltaisuutta pois. Mulla ei ole kuitenkaan koskaan ennen tullut juurikasvua, vaan kasvava väri on melkein yhtä vaalea kuin värjätty osakin, ei tule semmoista tummaa. Mutta siis synnärillä jo huomasin, että o-ou, mitä on tapahtunu mun hiusvärille.

Meillä tulee isompi väli tähän kolmoseen, mutta kaikki kolme syyskuun aikana. Ja nämä veljekset on syntyneet vain päivän erolla toisiinsa. Pitää tämäkin siihen yrittää tällätä. :)
 
Tervetuloa Joni Makuusäkki! :wave:

Pitääköhän se sitten paikkaansa, että jokaisella on se tietty aika vuodesta hedelmällisempää kuin muut? Esim. mun miehen perheessä kaikki on syntyneet loppuvuodesta, omassa perheessäni kesällä. Meilläkin menee vähän edes sinne päin kaksosten syntymä ja tämä kolmosen la, ja kaksoset syntyivät vielä jonkin verran etuajassa.
 
Hyväsetti, loppuipahan sitten nekin spekulaatiot ja taatusti parempi niin. Ei ainakaan tarvii mennä tuonne vauvakuumeen puolelle toitottamaan, että eihän teillä olekaan mitään tsäänssejä kuin kerran vuodessa. :LOL:
 
Epeti mulla on kanssa aina hiukset tummuneet raskauksien aikana, mutta ovat kyllä aina vaalentuneet takaisin. Mutta nyt on jotain kummallista tapahtunut mun kulmakarvoille. Ne on aina olleet tosi runsaat ja niitä on saanu nyppiä tiheään, mutta nyt ne on hävinneet miltei olemattomiin?!?

Sukupuolta jos miettii verraten edellisiin raskauksiin, niin mikään kyllä ei ole muuttunut. Maha samanmallinen, painon nousu samanlaista, sikiöiden sykkeet yhtenevät yms. Silti eilen ultrassa lääkäri oli sitä mieltä, että meidän poikasakki saa nyt sitten tyttövahvistuksen... =) . Olin kyllä aika hämmentynyt, poikaa ihan kuvittelin odottavani. Tosin tyttö on kyllä erittäin tervetullut, on kuitenkin meidän viimeinen lapsi.

Onnellista odotusta kaikille, toivottavasti alkutaipaleella olevat eivät kärsi kovin voimakkaista pahoinvoinneista :hug: .
 
Meillä pitää kyllä tuo hedelmällisyysaika paikansa..esikoinen tammikuun alussa, kakkonen marraskuun lopussa ja nyt tämä joulukuussa. No oikeastaan esikoiselle annettiin lupa tulla naimisiinmenon tienoilla ja sitten pitkät imetykset eivät ole suonneet lapsia tiheämpään tahtiin :) .

ompus On varmaan jännittävää, jos tyttö olisi tulossa poikien jälkeen. Meillä on kaksi tyttöä ja jotenkin sellainen olo, että tyttö nytkin tulee. Välillä mietin jo, että olisipa jännää, jos vauva olisikin poika. Yhtään ei ole väliä kumpi tulee, vauva toiveena :)

Odotan tässä autokauppiaan soittoa. Meille tuli autonvaihto eteen tämän vauvauutisen myötä. Meillä on nyt Volvo V70 ja se on niin ahdas, että tiukkaa tekee saada takapenkille mahtumaan kaksi turvaistuinta ja kaukalo. Autonvaihto on ollut vähän mietinnässä, mutta nyt se sai lisäpotkua, jotta sovitaan tulevaisuudessa paremmin.
-poni rv 6+2
 
Minäkin haluan tänne! :wave:

Heppuli3...20.9....Tays.....33v......pojat 10/04 ja 3/07

Poni06:Eikö V70 Volvoon mahdu kahta turvaistuinta ja kaukaloa?Mä oon haaveillu sellaisesta,mutta tarvii sitten varmaan unohtaa se.Tosin meille kyllä nykyseen autoon mahtuu kolme istuinta,että täytynee vissiin tyytyä siihen.Mikä auto teillä on suunnitelmissa?
 
Poni06 tilastot puoltaa teille nyt kuitenkin poikaa :D. On kuulemma todennäköisempää, että 3 lapsisessa perheessä lapset ovat molempia sukupuolia kun että kaikki olisivat samaa... Itse tosin olisin aivan yhtä onnellinen kolmannesta pojastakin kuin siitä ensimmäisestä tytöstäkin.

V70 Volvoon menee farmarimallisista autoista vissiinkin kaikista helpoimmin 3 turvaistuinta. Siinä on suorimmat takapenkit (eli siis ilman istuinta epämukavimmat istua) ja turvavyöt tasaisin välimatkoin. Me käytiin sellaista myös katsomassa, mutta mies ei Volvoa kelpuuta. Vaihdetiin sitten vaan Passat uudempaan ja kyllä siihenkin kolme istuinta saa. Yhtä leveä takapenkki siinäkin on kun Volvossa, mutta vyöt on kolmen istuimen kannalta hankalammin sijoitettuja. Mutta ainakin tohon meidän Passattiin menee nyt Turvakaukalo (Recaro jalustalla), Turvavyöistuin (Maxi Cosi Rodi) ja Turvaistuin naama menosuuntaan (Brio Zento). Sovitustyötä joutui tekemään ja valkkaamaan sellaiset istuimet, jotka mahtuu...

Tila-autoon tietysti mahtuisi, mutta minä taas en sellaista kelpuuttanut :ashamed: . Suku olis kuitenkin alkanut kysellä 4 lapsen perään ja toisekseen niissä on yleensä tosi pienet peräluukut. Vai onkohan tällä hamsterilla vaan aina liikaa tavaraa mukana :snotty: .
 
Kyllähän tuohon Volvoon mahtuu, mutta tiukkaa tekee. Meillä on Brio Zento kasvot menosuuntaan, Aktan istuin selkä menosuuntaan ja kaukalo, jossa ei ole jalustaa. Volvon turvavyöt on niin lyhyet, että kaukalon kiinnitys on tuskaa. Myös vänkärin penkki pitää olla ihan edessä, että selkämenosuuntaan istuin mahtuu. Juuri tein autokaupat ja maanataina saapuu meille Subaru Forester. Hevosten vedonkin puolesta tuo on passeli auto meille.
 
Nyt ei saa puhua mistään V70 et sinne ei muka mahdu kolmea istuinta kun öh, meillä on vaan onneton pikku avensis ja mä aion sinne takapenkille kolme istuinta vierekkäin mahduttaa, oli mikä oli! Minen autoa vaihda :kieh:
Mulle on sanottu, et on vanhemmat jo niin isoja, että niiltä vaan istuimet pois, mutta A) mä en vaaranna lasteni turvallisuutta B) laki kieltää sen, en halua ottaa sakkoja etenkään siitä syystä, että leikin lasteni turvallisuudella. Sit ne vaan jotenkin sinne runnotaan. Jos ei olis näin prkleen kylmä niin olisin jo käynyt kokeilemassa, et onko mitään toivoakaan mut odottelen kevättä sen kanssa suosiolla. Ehtii sen sittenkin kokeilemaan :)

Mulla onkin ollut masussa hiljaista pari päivää, mut nyt alko potkimaan, melkein tekee jo kipeää jos osuu oikeaan kohtaan :D tätä vielä edessä 17 viikkoa :) ei sillä, ihanaahan tuo on :)

tatomira ja itu 21+6
 
:) Meillä on jättiauto.
Laitettiin ison koiran takia, ja kun halutaan matkustaa mukavasti, kun lähetään vähän kauemmas. Bensaahan tuo syö 8l/100km , mutta mahtuu ihmisiä. Hundai Trajet siis seitsemänpaikkainen TODELLINEN tila-auto. Noissa muissa ns. tila-autoissa tuntu tilaa olevan vain pään päällä, mikä on vähän ihmeellistä, mitä sillä siellä tekee. Mahtuu lapsia sitten vaikka viisi. Penkit on ihan samanlaiset kolmannessa ja toisessa rivissä, sekin on kiva, ettei se viimeinen penkkirivi ole semmoinen nimellinen...

En tiiä sitten miten järkätään kolmannesta. Penkit on kyllä sen verran isoja, että istuimet menevät kaikki, mutta keskipaikalla ei ole kolmipistevyötä, joten jossain vaiheessa otetaan taakse varmaan yksi kolmipisteellinen penkki lisää ja jätetään tuo keskipenkki pois.

Tänään pistänyt välillä, ja turvotus laskenut mahassa. Heti olen huolissani, mutta eiköhän tuo ihan normaalia ole. Aamulla oli kuitenkin hieman horjuva olo, enkä selvinnyt töihin kuin kymmeneksi. Ja tuntuu, että hiivaa pukkaa, kun kutittaa niin... Piimän ostoon siis. :p
 
Meillä myös "oikea" tila-auto, jenkkiläinen bensarohmu Chrysler Voyager. Kaksoset kärryineen ja koirat on vieneet meillä tilaa, käytössä on ollut vain viisi penkkiä ja jättimäinen tavaratila. Nyt kolmosen tullessa täytynee ottaa takimmaisetkin penkit naftaliinista käyttöön. Todennäköisesti keskelle jää yksi penkki (kaukalolle) ja taakse kolmenistuttava, jääpähän keskelle tilaa kulkea. Meilläkin maksimi on tuo seitsemän paikkaa eli vielä lisääkin lapsia kyllä hyvin mahtuu. ;)

Me miehen kanssa leikillään puhutaan uudesta tulokkaasta tyttönä. Kovasti siis pikku prinsessaa toivottaisiin poikien jatkoksi, toisaalta pojalla olisi taas kaksosten kanssa paljon enemmän yhteistä, kun ikäerokin on näin pieni. Molempi parempi siis! :heart:
 
Autosta: Meillä on miehen työn vuoksi Volkswagen Caddy Maxi 7-paikkanen sekin. Turvaistuimet mahtuu kevyesti vaikka vierekkäin keskipenkkiriville niin saa taakse vielä enemmän tilaa.. Tossa yks kesä meitä nauratti kun oltiin Korkeasaaressa ja viereisen auton isäntä tuskaili miten saa rattaat sullottua takakonttiin ja me nostettiin vaan rattaat kokonaisena kyytiin :D Talvella kun reissuunki lähetään niin vakiovarustus eli 2 stigaa, luistimet, sukset ym vaatteet tietty, mahtuu kevyesti kyytiin.. Mä en tykkää tästä Caddyn ulkonäöstä kauheesti, mutta käytännöllinen se on, ja kun mies kerran ison auton tarvii.. Ollaan kyllä mietitty et jos vaihtais Mitsubishin Grandikseen..
 
Meillä myös katsellaan isompaa autoa .... kun vaan osais päättää mikä järkevin |O

Mä jäin jo melkein eilen "kiinni" töissä kun mua huippas ja jouduin menee istuu kesken piirileikin (olen siis päiväkodissa töissä) niin eräs työtoveri sitten totes myöhemmin ettet vain ois raskaana.... koitin sit sopertaa et älähän nyt :ashamed:
täällä siis esiintyy huimausta ja tänään venyi tuo kunnon ruoan syöminen niin ihan mielettömän huonoolo tuli ja piti ihan laittaa pitkälleen .... sieltäkö ne oireet nostelee päätään :whistle:

Tervetuloa taas uudet mukaan =)
 
täällä kanssa yksi, eli tietoja: ilo81.... oma ikä 28 LA 18.3.2010..TAYS..lapset: p-07/2003 ja t-10/2008

alkaa olla jo tukalat oltavat tän jätti mahan kanssa ja kun tuota reilu vuoden ikäistä neitiä saa vielä jonkin verran kannniskella, mutta päivä kerrallaan sanoi mummo lumessa :LOL:
täällä vaivaa öisin suonenvedot ja hyvän asennon löytyminen on aikas haastavaa ja kipeetä tekee ainakun vaihtaa kylkeä nyt vkoja 32+1 kasassa ja ilmeisen iso vaavi odotettavissa :eek: mutta ei sais valittaa, kyllähän tää kumminkin on vaivan arvoista :heart:

itse olen huomannut että tää raskaus aika on mennyt kuin siivillä, ei ole paljoa ehtinyt kiinnittää huomiota olotilaan kun kaikki aika on mennyt tuon neidin hoitamisessa ja arjen pyörittämisessä, meillä tulee nyt lasten välille sit vaan reilu 1v 5kk ikäeroa, mikä oli kyllä ihan toivottu ratkaisu, onpahan sitten leikkiseuraa =) vanhin on jo eskarissa ja aloittaa koulun sitten syksyllä :)

täällä oli puhe autoista, me koitetaan toistaiseksi sitten ahtautua tuohon farkkuun kyllähän siellä sitten lapset on kuin sillit suolassa istuimissaan kun vanhimmallakin on vielä koroke käytössä, mutta katsotaan sitten joskus myöhemmin auton vaihtoa jos lapsia vielä joskus lisää siunaantuu :)

voimia kaikille raskauden eri vaiheisiin ja siunattua odotusaikaa jokaiselle :heart:

toivoo ilo ja poju rv 32+1
 

Yhteistyössä