Kolmatta odottavat 2010

olipas vaikeaa tulla kertomaan, kun palsta ei eka toiminut ja toiseksi tää on ihan järkyttävän kamala tää ulkoasu-tykkäsin kun ennen oli selkeämpi!
yksi vauva, turvotusta 0.9 eli kaikki ok =) kovasti heilutteli käsiään, nähtiin kuvia vaikka mistä kulmasta ja sainkin mukaan muutamia. syke oli 158 = lääkäri oli mies, käsittäkseni sama tyyppi on täälä myös yksityisellä ja on ollut mulla lääkärinä kaikissa kolmessa raskaudessa.
vauvalla on seuranaan melkein samankokoinen kysta, ja sitä seuraillaan että kasvaako vai katoaako..

Salla 11+0
 
Ponille oikein paljon onnea :flower:
Tää uus palsta opetuttaa tosiaan jonkin aikaa:eek: Entinen oli musta parempi, paljon selkeempikin. Mut ehkä tähänkin tottuu ajan kanssa. Mistä muuten voi nähdä ne viestit, jotka on kirjoittanut aiemmin? Ennen ne näki siitä, että painoi omaa nickiä niin siihen ne tuli suoraan alle. Nyt en löydä niitä mistään. Paljon helpompi olis kirjoitella vanhoihin ketjuihin, kun tolleen pääsis edelleenkin kattelemaan vanhoja viestejä :headwall:

Muuten kaikki vielä ennallaan : / Mitään edistystä ei oo tapahtunut suuntaan eikä toiseen : / Huomenna on neuvola, niin tietää vähän enemmän onko jotain edistystä kenties tapahtunut :rolleyes:

smur-ffi ja papu 36+6 (huomenna poksuu!)
 
Ponille onnittelut pojasta vielä tätäkin kautta :heart:

Kyllä mekin ollaan aikalailla normaalia seksielämää vietetty koko raskaudenajan ... vaikka itsekin uskon tämän s:ssän auttaneen edellisien kohdalla, muttei mitenkään olla kyllä varottu nytkään vaikkei ihan kaikista helpoin odotus ole ollutkaan, vielä ainakin viikko sitten oli paikat ihan ok ettei mitään tuhoja oo saanu aikaan!!!

Tänne ei mitään kummempaa ...

unikeiju+sisu 36+3
 
Onnea Poni :flower:

Eilen oli neuvolalääkäri. Kaikki ok. Painoarvio oli 2470 g. Ja se oli kyllä arvio, koska ei saanut mitattua reisiluuta yms. Oli jotenkin vaikeeta kaikki :whistle:
Paikat oli visusti kiinni. Että vaikka kuinka supistelee niin se on sitten ihan sama :rolleyes:

Omassa painotavoitteessa pysyttiin sitten vahvasti kiinni: +1kg/viikko. Voi auta :popcorn:
Turvotustahan se on, vai mitä!? :D

Meillä lapset jatkaa päiväkodissa 10 päivää/kk. En edes ajattele ottavani niitä sieltä pois. Ihan jo oman ja niidenkin mielenterveyden kannalta. Oikeestaan voisivat olla melkein 12 päivää/kk, mutta pitää vähän säästää....Sen verran arvokasta tuo päivähoito kumminkin on.
Mutta siis tekee hyvää mulle ja lapsille kun pääsevät sinne. Ja meillä molemmat menee sinne tosi mielellään.


Zeena 34+3
 
ONNEA PONI!!

Jokseenkin ärsyttää nämä uudet sivut... Toivottavasti alkavat toimimaan vaikean alun jälkeen kunnolla, sillä mulla kesti ainakin hetken pääsät sisään ja muutenkin tuntuvat jumittavan aika lailla.

Seksi; me ollaan kyllä koko raskauden jatkettu ihan samaan malliin. Musta tulis kiukkuinen eukko, jos olis monenkin viikon tauko sekstailussa. :LOL: Mä en usko että sperma vaikuttaa paikkojen pehmentymiseen tai avautumiseen, ennen kun paikat ovat oikeesti valmiit siihen, eli kun oikeeesti synnytys alkaa lähestyä.

Mulla alkaa todella stressi iskeä tuon meidän talon kans. Meillä on 5 viikkoa aikaa saada talo muuttokuntoon ja tekemistä on vielä vaikka kuinka. Kun nuo lapset sais usemmin hoitoon, niin mäkin pääsisin vähän auttaa raksalla. Ja mies oli vielä kaiken lisäks kipeenä viikonlopun, joten siinä meni pari päivää ihan harakoille. :(

Omaan napaan ei taaskaan mitään uutta. Vauva liikkuu ja möyrii oikein kunnolla jatkuvasti ja hikottelee varmaan 5 kertaa päivässä. Se alkaa jo oleen vähän rasittavaa...:D

marza ja onnianni rv 34+5
 
Neuvolakuulumisia...
Lääkäri teki sisätutkimuksen, vaikka mulla oli varattu aika terveydenhoitajalle :D Kohdunduu on pehmentynyt entisestään ja avautunutkin lisää. Nyt jotain pari senttiä auki. Kanavasta on jäljellä reunat ja ei kuulemma tule menemään laskettuun aikaan asti :D Just ton mä halusinkin kuulla. Niillä supistuksilla on siis ilmeisesti ollut jotain vaikutusta :D Vauva kasvaa alakäyrällä ja painoarvioksi sanottiin 2800g-3000g. Muutenkin kaikki oli kunnossa. Nyt vaan odotellaan vauvaa:heart:

smur-ffi ja papu 37+0
 
Viimeksi muokattu:
:attn: Viimeisinä pinoon mukaantulleet ei varmaan ole pysyneet päivityksen myötä mukana. Huudelkaa siis lujaa, jos olette kadonneet listoilta! Sama koskee myös muita viimeisimpiä päivityksiä. :attn:

Eilen käytin taas aikaa ja energiaa etusivun päivitykseen ja kun sain homman tehtyä ja painoin Lähetä, tsädääm! Sain ilmoituksen, että sivusto on nurin ja sinne meni ne päivitykset. En päivitä enää. Kerta.


Sallalle onnea ultrakuulumisista! :heart:

smur-ffi, kiva, että sait hyviä uutisia. =)

m a r z a lle hurjasti tsemppiä raksan loppurutistukseen. Toivottavasti saatte kaiken ajoissa kuntoon eikä sairastelut enää teitä kiusaa. :hug:

Mä sain vihdoin kovasti kaipaamani ajan synnytystapa-arvioon. Joo, yli kahden viikon päähän! :headwall: Ilmeisesti on ihan normaaleilla viikoilla, mutta kun mulle lupailtiin ajankohdaksi rv36 eikä mulla tuon takia ole nyt sitten neuvolalääkäriäkään ollenkaan, alkoi kyllä v*tuttaa. :kieh: Eli saan tässä vielä odotella ihan kaikessa rauhassa, että saisin lopullisen selvyyden tarjontaan ja jotain vihiä alakerran tilanteesta. Meidän neuvolantäti kun lähinnä on tuota tarjontaa ja kiinnittymistä arvaillut. Mun vatsaa kun on kuulemma niin vaikea kokeilla. Yeah, right. : /
Aloin jo toivomaan, että synnytys käynnistyisi sitä ennen. Arvottaisiin sitten se synnytystapa vaikka lottoamalla.


Joo, on se hyvä päivä tänään. :D


Epeti 36+2
 
Viimeksi muokattu:
EPETI juu mua ei löydy listoilta eli jääräpää, la 2.12, tays, ikä 36, lapset 06tyttö ja 08tyttö, nyt tyttölupaus.

Huomenna sokerirasitus aamulla ja ohjeiden mukaan aloin paastota (harmittaa tällainen paastoominen). Sitten taisin mokata kun pesin äsken hampaat tahnalla, nimittäin luin netistä (googletin) että hammastahna voi vaikuttaa sokeerirasituksen tuloksiin....mitä tästä opimme???ei kannata pestä hampaita:LOL:. No joo, en tiedä sitten kuinka totta tuo hammastahnajuttu on. En minä sitä ainakaan niellyt mutta mutta... Ootteko te kuulleet jotain vastaavaa?. Yleisissä ohjeissa ei ainakaan lue mitään kieltoa hammastahnan käytöstä.
 
Viimeksi muokattu:
jääräpää: mä en kyl usko tuohon hammastahnan vaikutukseen sokerirasituksessa.. ensinnäkin sisältääkö hammastahna sokeria (tietty makeutusaineena on, mut muuten) ja jos se hetkellisesti nostaaki sokeria arvoa, ni en kyl et sen vaikutus kestäisi tunteja. Enintään aamullinen hampaiden pesu voi jotain vaikuttaa, mut en usko senkään ratkaisevaan vaikutukseen..
 
jääräpää on taas mukana listoilla. ;) Tsemppiä sokerirasitukseen. Täällä ohjeistuksena on, ettei syödä/juoda saa klo 22 jälkeen (rasitusajat aina klo 7:30 tai 7:45 aamulla). Muutenkin olen kyllä aamullakin tainnut ennen rasitusta pestä hampaat normaalisti tahnan kera eikä ole vaikuttanut tuloksiin. =)


Pistäisiköhän sitä BB:n pyörimään nauhalta vai kaivaisiko imurin kaapista?! Ulos ei ainakaan huvita mennä, kun on niin harmaata. Onneksi pääsen illalla viettämään laatuaikaa kahden parhaan ystäväni ja hyvän ruuan merkeissä. Pieni irtiotto ei näissä hormonihöyryissä ole yhtään pahitteeksi. Huomenaamulla sitten taas neuvolaan.


Epeti 36+3
 
Laitampa tännekin tuo synnytyskertomuksen, jos joku haluaa lukea:)

Maanantaina ihan tavalliseen tapaan lähdin ennen puolta yötä sänkyyn lukemaan kirjaa. Vauva oli möyrityt hyvin masussa niin liikkeitämään ei tarvinnut miettiä. Klo 00.10 kävin vessassa vielä, jossa oikein säpsähdin äkisti kuuluvaa kalvojen napsahdusta selän puolelta. Ihan sama tunne kuin kakkosen synnytyksen käynnistyessä vesin menolla, mutta vaimeampi. Pienesti vettä tihkui pönttöön. Kerroin miehellekin äänestä, mutta sanoin ettei oikein mitään tule. Menin takaisin petiin. Levoton olo karisti unet silmistä ja pikku lorahteluja tuli. Soitin varuiksi synnärille ja sanoivat, että hyvä olisi tulla näytille. Mummo ja pappa häytettiin sitten paikalle tyttöjen kanssa. Vähän ennen yhtä olimme matkalla sairaalaan, jonne n. 50km. Matkalla mietein , että onkohan tämä turha reissu. Muutama pieni suppari tuli matkalla. Kun autosta nousin niin sitten vedet loiskahti niin, että kaikki housut kastui kunnolla. Osastolla menin heti pesulle, kun vedet loiskui jo lattialle asti.

Olin ainoa synnyttäjä koko yönä. Valmisteluhuoneessa ajetiin käyrää, johon minisuppareita piirtyi n. 5 min välein. Kätilö oli ihana ja rauhallinen. Juteltiin toivesta synnytyksen suhteen. Isoin toive oli minulla se, että mahdollisesti voitasiin vaikuttaa siihen, että supparit saataisiin jatkumaan ponnistusvaiheesessa. Edellisen olen puskenut pihalle ilman supparien apua. Kohdunsuu katotiin ja oli reilu 2cm auki ( aamulla 2cm ) ja kanavaa tiukka reuna.

Saliin kuitenkin siirryttiin, koska kaikki vapaana. Klo oli noin kaksi. Supparit tiheni ja vähän voimistuivat. Mies hieroi selkääni supparin aikana ja näin pärjättiin. Puol kolme soitettiin kätilö paikalle, kun supparit jo tosi kipeitä. Ajettiin viitisen minuuttia käyrää ja vauvan vointi oikein hyvä. Suppareissa oli jo tosissaan kestämistä. Katilö ehdotti kuumaa suihkua, jonne yritin menne. Seuraavalla supparilla alkoikin jo ponnistuttaa ja palattiin pian sänkyyn. Nopea kokeilu mikä tilanne..7 cm auki. Sitten alkoi kestosupistus, jossa oli pakko vain ponnistaa, vaikka kätilö yritti toppuuttaa. Niin vauva vaan syntyi muutamalla ponnistuksella. Kätilö ehti juuri saada hanskan toiseen käteen ja hälyyttää muut kätilöt paikalle niin vauva oli jo kovan huudon kera syntynyt. En oikein itsekkään pysynyt kärryillä tapahtumista. Kätilön tulosta saliin meni vain 28 min siihen, kun vauva syntyi. Mitään kivunlievitystä en saannut ja kivut oli kyllä melkoiset.

Vauvan sain heti paidan alla ja näin sain sen palkinnon, joka sai minut jaksamaan vaikean raskauden pakkolevot. Vauva imi hyvin. Pääsi sitten pesulle ja puntariin. Paino oli siis 3030g. Salista osastolle siirrytiin puol kuuden aikaan. Oma voiti oli uskomattoman hyvä. Rajusta synnytyksestä huolimatta repeämiltä vältyi kokonaan. Vauva on rauhallinen ja hyvin on imetys lähtenyt käyntiin jo.

Nyt juuri odotan lääkärin tarkastusta ja jos kaikki kunnossa kotiin päästään. Pitää katsoa myös bili-arvo, kun vauva on hieman keltainen. Toivottavasti kaikki olisi hyvin niin kotiin pääsisimme.

jääris Tsemppiä sokerirasitukseen!

matza Jaksuja :hug:

smur-ffi
Onnea hyvistä uutisista. Mullahan oli juuri tuo tilanne, kun lähtö tuli.

epeti Hauskaa tyttöjen iltaa! Saa varmasti ajatukset muualle.

-Poni ja pikkuprinssi 2pv ( eilen mitattiin ja pituutta oli 46cm )
 
Poni tosi ihana lukee sun synnytyskertomus :flower: Sun synnytys on ainakin ollut nopee ja helppo, joskin varmaan tosi kivulias ilman mitään puudutusta =) Mulle eka synnytys kesti 7,5h ja toinen 4h. Nyt toivon suunnilleen yhtä nopeeta synnytystä, kun edellinenkin oli. Nopeempikin kelpaa kyllä :D Toivottavasti kerkiisin kuitenkin saada edes jotain kivunlievitystä. Hirvittää ajatella synnytystä ihan luomuna. Kipukynnys on varmaan noussut synnytysten myötä korkeemmaks kun mitä oli ennen niitä, mutta aika hurjalta silti tuntuu :D

Jääräpää mäkin jouduin käymään tytön aikaan sokerirasituksessa. Litku mitä pitää juoda ei ole kovinkaan hyvää, mut menee alas kun juo hitaasti. Tsemppiä siihen! :hug: Mä join aamulla lasin vettä ja pesin hampaat normaalisti. Ei kuulemma vaikuta tulokseen millään tavalla. Janoon olisin kuollut, jos mitään ei olis saanut juoda aamullakaan :O

Epeti toivottavasti oli kiva ilta :) Monet on pyytäny mua mukaansa jonnekin ravintolaan aina syömään. Noloa tunnustaa, mut en oo jaksanut lähtee ikinä enää illalla minnekään :ashamed: Ehkä sitten, kun vauva syntyy tulee lisää energiaa ja pääsee kavereiden kanssa pitkästä aikaa jonnekin :ashamed: Odottavan aika todellakin on pitkä :D Siis tarkoitan tota synnytystapa-arviota, kun kahden viikon päästä on vasta aika :O Miten ne voi tietää, että meneekö edes sinne asti vai syntyykö jo ennemmin :O Toivotaan, että vauva kuitenkin olisi ihan oikeinpäin ja syntyisi piakkoin :hug:

smur-ffi ja papu 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Kyynelehdin tuota Ponin synnytyskertomusta jo tuolla syyskuisten puolella ja nyt uudestaan täällä. :'( =) Poika päätti sitten venyttää oikein täysiaikaisuuden nimiin virallisesti, kun lähti tulemaan niukasti 37+0 puolella. :D Olen niin onnellinen teidän perheen puolesta, vaikka jouduittekin kärvistelemään sun makuutusten kanssa, on palkinto nyt se parhain. :heart:
Muutenkin tuli kovin kaihoisa olo tuosta vauvantuoksuisesta kertomuksesta. Sitä itsekin odotellessa.
Toivottavasti saatte bilirubiinit laskemaan ja koko perheen voimin kotiin mahdollisimman pian!
 
kyyneleet täälläkin vierii lukiessa Ponin kertomusta , voi miten sitä itsekin jo odottaa että tämä kaikki ja synnytys olisi jo pian ohi ja saisi pienoisen syliin

Smur-ffi kivoja kuulumisia

Nyt on iskeny joku kodin siistimisvietti

unikeiju+sisu 36+5
 
kääkkis
Olipa ihana synnytyskertomus Ponilla :)

Itse kävin tänään sairaalassa, jossa tapasin kätilön, sekä lääkärin, jotka kävivät noita sokeriarvoja läpi. Lääkäri sanoi, et noilla arvoilla laitetaan yleensä jo insuliinille, mutta hän sai ohjeet nyt vain "peloitella". Sanoin, että en kyllä hirveästi voi ruokavaliotani enää muuttaa, kun syön nyt jo hirveät määrät kasviksia ( ja luulisi, että myös painoni putoaminen kertoisi tästä ). Eikä se lääkärikään osannut mitään neuvoja antaa, mitä ruokia voin nyt oikeasti syödä, kun ne keitot nostavat arvot aina pilviin. Sanoi vain, että vältä keittoja, heh heh. 2 viikon päästä on sitten sen rakenneultran aika ja se siirrettiin lääkärille, joka näillä näkymin laittaa sitten insuliinille :kieh: Näin ainakin itse luulen. Vauva oli nyt kyllä täysin viikkoja vastaava ja hyvin näytti voivan. Täytyisi syödä varmaan pelkkiä salaatteja kaikki päivät, koska ne pitävät arvot todella matalalla...

Epetilille hauskaa iltaa ja tsemppiä Smur-ffille, jospa se sieltä kohta puoliin syntyisi ;) Ilmoittele sitten Jääris miten sokerirasituksessa sujui, toivotaan ettet joudu sinäkin piikittelemään.

kääkkis ja "osku" 18+3
 
Poni: ihana kertomus sinulla, hyvä ku lähditte näytille ajoissa!!

Kääkkis: ootko ollu aikaisemmissa raskauksissa insuliinilla? ku mul kaveri just meinas et elämä toisaalta helpotti sen jälkeen kun alkoi pistämään insuliinia, ei ollu niin tarkkaa tuon ruokavalion kanssa, toisaalta joutuu laskemaan hiilihydraattien määriä jne, mut sit taas toisaalta ruokavalio laajenee..
Sitä oon miettiny itekki, et kumpi se loppupeleissä on "helpompi" ?
 
Eilen sokerirasitus ja tulokset oli NORMAALIT. Mulla siis jo rd-diagnoosi alkuraskauden sokerirasituksesta mut nyt arvot kunnossa, jeeee! Kyllä se alttius kulemma jossain taustalla piileskelee mut silti annan itselleni luvan myös herkutella...ku vaan olis nyt jotain herkkuja käden ulottuvilla mut ku ei. Täytyy varmaan lähteä kauppaan hakemaan jotain hyvää!!! Sunnuntaina esikoisella 4v synttärit joten silloin ainakin on jotain namia tarjolla.

Tänään rv 26+1
 

Yhteistyössä