Kolmilapsisen perheen elämä on vaikeaa!

  • Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi viude näitä juttua... :headwall:

Ärsyttää. Kiillottakaa te lapsenne itse hoitavat mammat sädekehäänne muualla, älkää tälläisessä ketjussa mihin nuo kommentit ei taatusti kuulu. Ihmiset on erilaisia. Toiset jaksaa paremmin kuin toiset, toiset haluaa aikaa parisuhteelleen ja jotkut ei....

Tarviiko aina olla pätemässä? |O

Kiitos, ja hei. :wave:
Sinähän sen sanoitkin, mitä minä ajattelin. Aivan järkyttävää miten ihmiset ajattelevat että jos mulla on paska elämä, niin kaikilla muillakin pitää olla ja siitä ei saa edes valittaa :whistle:
 
Annu
Mutta äidit, mitäs sitten sellaisessa tilanteessa, jossa tapahtuis niin utopistisesti, että saisitte kaikki 3 tms. lastanne hoitoon viikonlopuksi ja lähtisitte ukkonne kanssa jonnekin kylpylään tms. ja sitten kaksi tuntia sen jälkeen ku olisitte päässeet hotelliinne iskisikin ihan mieletön ikävä lapsianne? Kannattaisiko sittenkin kokeilla ensin sellaista lyhyempää pyrähdystä? Esim. vaikka puolipäivää, jonka ajaksi olisi helpompi saada lapsille hoitaja...tällaista pientä kevennystä siis :).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi viude näitä juttua... :headwall:

Ärsyttää. Kiillottakaa te lapsenne itse hoitavat mammat sädekehäänne muualla, älkää tälläisessä ketjussa mihin nuo kommentit ei taatusti kuulu. Ihmiset on erilaisia. Toiset jaksaa paremmin kuin toiset, toiset haluaa aikaa parisuhteelleen ja jotkut ei....

Tarviiko aina olla pätemässä? |O

Kiitos, ja hei. :wave:
Sinähän sen sanoitkin, mitä minä ajattelin. Aivan järkyttävää miten ihmiset ajattelevat että jos mulla on paska elämä, niin kaikilla muillakin pitää olla ja siitä ei saa edes valittaa :whistle:

En minä ainakaan suurinta osaa viesteistä noin ymmärtänyt (että kun on vaikeaa, niin muillakin pitää olla), vaan on asennoiduttu siten, että tämä on yksi elämänvaihe ja reissutkin ihan halutaan tehdä lasten kanssa.
Ok, en tuomitse sitä, jos joku haluaa kaksin puolisonkin kanssa jonnekin lähteä, ei siinä mitään väärää ole. Eikä se, että haluaisi joskus jonnekin ilman lapsia, tarkoita tosiaankaan sitä, että joka välissä lapsia isovanhemmille tyrkytettäisiin.
 
toivottavasti mun viestiä ei ymmärretty väärin koska ite olen just sillä kannalla et parisuhdetta pitäs ja saa hoitaa oli lapsia 1-10 tai enemmän :saint:
ottaa välillä vaan pattiin kun luullaan et jos on yksi lapsi niin sitä vaan lekotetaan laakereilla ja ollaan joka viikonloppu miehen kans s.lomalla tai muuten hurvittelemassa YHDESSÄ. joka ei ainakaan pidä paikkaansa meillä. yhden kerran ehdittiin ottaa mannerheimilta hoitaja kun menimme 3tunniksi jouluostoksille ja sitten tuo mannerheimin hoitajavälitys loppui meidän paikkakunnalla.
ja nyt saadaan olla onnellisia tuosta 3 tunnista kun saatiin olla ostoksilla yhdessä.
ei passaa vissiin marista kun kerran on 3tuntia saanut viettää ihan kahdestaan :kieh:
 
NN
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi viude näitä juttua... :headwall:

Ärsyttää. Kiillottakaa te lapsenne itse hoitavat mammat sädekehäänne muualla, älkää tälläisessä ketjussa mihin nuo kommentit ei taatusti kuulu. Ihmiset on erilaisia. Toiset jaksaa paremmin kuin toiset, toiset haluaa aikaa parisuhteelleen ja jotkut ei....

Tarviiko aina olla pätemässä? |O

Kiitos, ja hei. :wave:
Sinähän sen sanoitkin, mitä minä ajattelin. Aivan järkyttävää miten ihmiset ajattelevat että jos mulla on paska elämä, niin kaikilla muillakin pitää olla ja siitä ei saa edes valittaa :whistle:

En minä ainakaan suurinta osaa viesteistä noin ymmärtänyt (että kun on vaikeaa, niin muillakin pitää olla), vaan on asennoiduttu siten, että tämä on yksi elämänvaihe ja reissutkin ihan halutaan tehdä lasten kanssa.
Ok, en tuomitse sitä, jos joku haluaa kaksin puolisonkin kanssa jonnekin lähteä, ei siinä mitään väärää ole. Eikä se, että haluaisi joskus jonnekin ilman lapsia, tarkoita tosiaankaan sitä, että joka välissä lapsia isovanhemmille tyrkytettäisiin.
Mun on ihan pakko vesittää tämäkin ja sanoa kurjasti että kyllä mä ainakin olen alusta lähtien olettanut että isovanhemmat jossain määrin haluavat olla tekemisissä ja lasten elämässä mukana, kukin omalla tavallaan ja siinä määrin kuin aikaa riittää, mutta kuitenkin. En tosiaankaan suostu asennoitumaan niin että jään tähän yksin tai kaksin miehen kanssa tätä pienlapsiaikaa tallaamaan: mulla on perhe, ja perheen kuuluu olla tukena hyvässä ja pahassa, piste. Näin mut on kasvatettu, ja näin se on vieläkin. Vaikka monessa muussa suhteessa ollaan todella erikoinen perhe, niin ainakin tältä osalta toimiva. Ellei näin olisi, meillä ei olisi enää mitään asiaa toisillemme, ikävä kyllä.

 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi viude näitä juttua... :headwall:

Ärsyttää. Kiillottakaa te lapsenne itse hoitavat mammat sädekehäänne muualla, älkää tälläisessä ketjussa mihin nuo kommentit ei taatusti kuulu. Ihmiset on erilaisia. Toiset jaksaa paremmin kuin toiset, toiset haluaa aikaa parisuhteelleen ja jotkut ei....

Tarviiko aina olla pätemässä? |O

Kiitos, ja hei. :wave:
Sinähän sen sanoitkin, mitä minä ajattelin. Aivan järkyttävää miten ihmiset ajattelevat että jos mulla on paska elämä, niin kaikilla muillakin pitää olla ja siitä ei saa edes valittaa :whistle:
Tätä on hyvä peesata. Jokainen ihminen on yksilö. Toinen kokeen raskaaksi yhden lapsen hoitamisen ja toinen ei koe edes 10 lapsen hoitamista raskaaksi. On se ihana että ollaan erilaisia. Minusta jokaisella on oikeus myös huolehtia parisuhteesta, koska näin säästytään niiltä turhilta avioeroilta, jotka yleensä tulevat juuri lasten ollessa pieniä, enkä yhtään ihmettele. Kovilla ollaan. Isovanhemmilla ei ole velvollisuutta, mutta jokainen empaattinen ihminen ymmärtää auttaa lasten hoidossa. Yksi viikonloppu ei varmasti ketään tapa, joten sen isovanhempikin istuisi vaikka puussa. Vaikka niiden kolmen muksun kanssa. Minä en ymmärrä tuollaista itsekkyyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi viude näitä juttua... :headwall:

Ärsyttää. Kiillottakaa te lapsenne itse hoitavat mammat sädekehäänne muualla, älkää tälläisessä ketjussa mihin nuo kommentit ei taatusti kuulu. Ihmiset on erilaisia. Toiset jaksaa paremmin kuin toiset, toiset haluaa aikaa parisuhteelleen ja jotkut ei....

Tarviiko aina olla pätemässä? |O

Kiitos, ja hei. :wave:
Sinähän sen sanoitkin, mitä minä ajattelin. Aivan järkyttävää miten ihmiset ajattelevat että jos mulla on paska elämä, niin kaikilla muillakin pitää olla ja siitä ei saa edes valittaa :whistle:
Tätä on hyvä peesata. Jokainen ihminen on yksilö. Toinen kokeen raskaaksi yhden lapsen hoitamisen ja toinen ei koe edes 10 lapsen hoitamista raskaaksi. On se ihana että ollaan erilaisia. Minusta jokaisella on oikeus myös huolehtia parisuhteesta, koska näin säästytään niiltä turhilta avioeroilta, jotka yleensä tulevat juuri lasten ollessa pieniä, enkä yhtään ihmettele. Kovilla ollaan. Isovanhemmilla ei ole velvollisuutta, mutta jokainen empaattinen ihminen ymmärtää auttaa lasten hoidossa. Yksi viikonloppu ei varmasti ketään tapa, joten sen isovanhempikin istuisi vaikka puussa. Vaikka niiden kolmen muksun kanssa. Minä en ymmärrä tuollaista itsekkyyttä.
Ei niillä ole velvollisuutta, mutta ei sille voi mitään, jollei kerkiä. Meilläkin toiset isovanhemmat asuvat 250km päässä ja toiset 30km päässä, mutta nämä läheisemmät rakentavat ok-taloa ja käyvät töissä, joten aikaa ei pahemmin ole muulle. Kyllä mie oon niin väsy välillä tuon yhdenkin kanssa, että itken ja itken, mutta pakko se vaan on itse miehen kanssa hoitaa, kun ei muu auta. Ja vaikka kuin haluaisin lisää lapsia, niin niitä en tee, sillä ei riitä aika ja jaksaminen...
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi viude näitä juttua... :headwall:

Ärsyttää. Kiillottakaa te lapsenne itse hoitavat mammat sädekehäänne muualla, älkää tälläisessä ketjussa mihin nuo kommentit ei taatusti kuulu. Ihmiset on erilaisia. Toiset jaksaa paremmin kuin toiset, toiset haluaa aikaa parisuhteelleen ja jotkut ei....

Tarviiko aina olla pätemässä? |O

Kiitos, ja hei. :wave:
Sinähän sen sanoitkin, mitä minä ajattelin. Aivan järkyttävää miten ihmiset ajattelevat että jos mulla on paska elämä, niin kaikilla muillakin pitää olla ja siitä ei saa edes valittaa :whistle:
Tätä on hyvä peesata. Jokainen ihminen on yksilö. Toinen kokeen raskaaksi yhden lapsen hoitamisen ja toinen ei koe edes 10 lapsen hoitamista raskaaksi. On se ihana että ollaan erilaisia. Minusta jokaisella on oikeus myös huolehtia parisuhteesta, koska näin säästytään niiltä turhilta avioeroilta, jotka yleensä tulevat juuri lasten ollessa pieniä, enkä yhtään ihmettele. Kovilla ollaan. Isovanhemmilla ei ole velvollisuutta, mutta jokainen empaattinen ihminen ymmärtää auttaa lasten hoidossa. Yksi viikonloppu ei varmasti ketään tapa, joten sen isovanhempikin istuisi vaikka puussa. Vaikka niiden kolmen muksun kanssa. Minä en ymmärrä tuollaista itsekkyyttä.
Ei niillä ole velvollisuutta, mutta ei sille voi mitään, jollei kerkiä. Meilläkin toiset isovanhemmat asuvat 250km päässä ja toiset 30km päässä, mutta nämä läheisemmät rakentavat ok-taloa ja käyvät töissä, joten aikaa ei pahemmin ole muulle. Kyllä mie oon niin väsy välillä tuon yhdenkin kanssa, että itken ja itken, mutta pakko se vaan on itse miehen kanssa hoitaa, kun ei muu auta. Ja vaikka kuin haluaisin lisää lapsia, niin niitä en tee, sillä ei riitä aika ja jaksaminen...
Minun äitini asuu 500 km päässä ja käy töissä, kuitenkin on huomannut, että hänen on pakko auttaa, koska vedin itseni ihan piippuun. Aina kun vaan kynnelle kykenee, niin on tullut nyt auttamaan. Kerran kuussa ainakin ja se on ollut kuin taivaan lahja! Olen kyllä kiitollinen äidilleni, vaikka siihen 2,5v menikin ennen kuin tajusi :whistle:
 
Tiia
Ap:han sanoi etteivät lapset ole olleet KOKO viikonloppua mummolassa, eli kyllä yökylässä ovat olleet ja ilmeisesti ap on apua pyytämällä saanut.. Miten paljon isovanhempien pitäisi sitten hoitaa lapsenlapsiaan?

Minusta isovanhemmilla on oikeus osallistua ja auttaa omien voimavarojensa mukaan, mikä esim. oman äitini kohdalla tosiaan tarkoittaa sitä että ilta silloin tällöin.

Niin ja eikö ap:n mies katso lapsia? Kun ei omaakaan aikaa ole? Siihenhän ei välttämättä isovanhempia tarvita että pääsee yksin jumppaan tai mihin vain :)
 
just juu
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi viude näitä juttua... :headwall:

Ärsyttää. Kiillottakaa te lapsenne itse hoitavat mammat sädekehäänne muualla, älkää tälläisessä ketjussa mihin nuo kommentit ei taatusti kuulu. Ihmiset on erilaisia. Toiset jaksaa paremmin kuin toiset, toiset haluaa aikaa parisuhteelleen ja jotkut ei....

Tarviiko aina olla pätemässä? |O

Kiitos, ja hei. :wave:
Sinähän sen sanoitkin, mitä minä ajattelin. Aivan järkyttävää miten ihmiset ajattelevat että jos mulla on paska elämä, niin kaikilla muillakin pitää olla ja siitä ei saa edes valittaa :whistle:
Tätä on hyvä peesata. Jokainen ihminen on yksilö. Toinen kokeen raskaaksi yhden lapsen hoitamisen ja toinen ei koe edes 10 lapsen hoitamista raskaaksi. On se ihana että ollaan erilaisia. Minusta jokaisella on oikeus myös huolehtia parisuhteesta, koska näin säästytään niiltä turhilta avioeroilta, jotka yleensä tulevat juuri lasten ollessa pieniä, enkä yhtään ihmettele. Kovilla ollaan. Isovanhemmilla ei ole velvollisuutta, mutta jokainen empaattinen ihminen ymmärtää auttaa lasten hoidossa. Yksi viikonloppu ei varmasti ketään tapa, joten sen isovanhempikin istuisi vaikka puussa. Vaikka niiden kolmen muksun kanssa. Minä en ymmärrä tuollaista itsekkyyttä.
Ei niillä ole velvollisuutta, mutta ei sille voi mitään, jollei kerkiä. Meilläkin toiset isovanhemmat asuvat 250km päässä ja toiset 30km päässä, mutta nämä läheisemmät rakentavat ok-taloa ja käyvät töissä, joten aikaa ei pahemmin ole muulle. Kyllä mie oon niin väsy välillä tuon yhdenkin kanssa, että itken ja itken, mutta pakko se vaan on itse miehen kanssa hoitaa, kun ei muu auta. Ja vaikka kuin haluaisin lisää lapsia, niin niitä en tee, sillä ei riitä aika ja jaksaminen...

Niin no eipä se 250 km iso reissu ole kerran 5 vuoteen, eihän se ap puhunut arjesta vaan ekasta reissusta moneen vuoteen. Tuskin nämä teitä lähellä asuvatkaan 10 vuotta rakentavat, kai sieltä sentään hamassa tulevaisuudessa jokusen vuosien päästä edes yksi viikonloppu liikenee apua. Toisin kuin ap:lla. Tämä 3 lapsen äiti ei itkenyt arkeaan ja siksi on niitä lapsia varmasti 3 tehnytkin, ei hän puhunut missään ettei jaksa eikä ole aikaa niin monelle vaan sitä ettei edes muutaman vuoden sisällä yhtä ainoaa viikonloppua voi mummo katsoa. Teillähän ei ole tästä kyse ollenkaan ja jos kerta ymmärrät miten raskasta on niin ymmärtäisit myös olla hiljaa. Naurettavaa tuollainen "ei kannattaisi" tehdä niin vaan näin niikuin minäkin.
 
espoosta päin
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Mää en laittas omiani hoitoon kerralla. Tiiän ite, kuinka väsyttävä voi viikonloppu noiden kanssa olla ja varsinki semmoselle, joka ei ole moiseen tottunut...

Ei mekään olla koskaan käyty kaksin missään. Ei se mikään huippusuoritus oo, meillä se vaan on menny näin. Ei oo hirveesti ollu tarvetta kaksin lomailuun. Lomaillaan koko sakilla sitte, ku lomaillaan.

Meillä on alusta asti ollu niin, että ne kuuluisat tukiverkot puuttuu, joten ollaan totuttu elämään näin. En osaa kaivata sitä, mitä ei koskaan ole ollu, mihin en ole tottunu... Vapaa-aikaa meillä on joka ilta puoli ysistä eteen päin. Se riittää hyvin, kun on päättäny niin.

Helppoa se ei ole, mutta ihan mahdollista. Jaksamista.

tämä on kuin minun tekstiäni
 
Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi viude näitä juttua... :headwall:

Ärsyttää. Kiillottakaa te lapsenne itse hoitavat mammat sädekehäänne muualla, älkää tälläisessä ketjussa mihin nuo kommentit ei taatusti kuulu. Ihmiset on erilaisia. Toiset jaksaa paremmin kuin toiset, toiset haluaa aikaa parisuhteelleen ja jotkut ei....

Tarviiko aina olla pätemässä? |O

Kiitos, ja hei. :wave:
Sinähän sen sanoitkin, mitä minä ajattelin. Aivan järkyttävää miten ihmiset ajattelevat että jos mulla on paska elämä, niin kaikilla muillakin pitää olla ja siitä ei saa edes valittaa :whistle:
Tätä on hyvä peesata. Jokainen ihminen on yksilö. Toinen kokeen raskaaksi yhden lapsen hoitamisen ja toinen ei koe edes 10 lapsen hoitamista raskaaksi. On se ihana että ollaan erilaisia. Minusta jokaisella on oikeus myös huolehtia parisuhteesta, koska näin säästytään niiltä turhilta avioeroilta, jotka yleensä tulevat juuri lasten ollessa pieniä, enkä yhtään ihmettele. Kovilla ollaan. Isovanhemmilla ei ole velvollisuutta, mutta jokainen empaattinen ihminen ymmärtää auttaa lasten hoidossa. Yksi viikonloppu ei varmasti ketään tapa, joten sen isovanhempikin istuisi vaikka puussa. Vaikka niiden kolmen muksun kanssa. Minä en ymmärrä tuollaista itsekkyyttä.
Ei niillä ole velvollisuutta, mutta ei sille voi mitään, jollei kerkiä. Meilläkin toiset isovanhemmat asuvat 250km päässä ja toiset 30km päässä, mutta nämä läheisemmät rakentavat ok-taloa ja käyvät töissä, joten aikaa ei pahemmin ole muulle. Kyllä mie oon niin väsy välillä tuon yhdenkin kanssa, että itken ja itken, mutta pakko se vaan on itse miehen kanssa hoitaa, kun ei muu auta. Ja vaikka kuin haluaisin lisää lapsia, niin niitä en tee, sillä ei riitä aika ja jaksaminen...

Niin no eipä se 250 km iso reissu ole kerran 5 vuoteen, eihän se ap puhunut arjesta vaan ekasta reissusta moneen vuoteen. Tuskin nämä teitä lähellä asuvatkaan 10 vuotta rakentavat, kai sieltä sentään hamassa tulevaisuudessa jokusen vuosien päästä edes yksi viikonloppu liikenee apua. Toisin kuin ap:lla. Tämä 3 lapsen äiti ei itkenyt arkeaan ja siksi on niitä lapsia varmasti 3 tehnytkin, ei hän puhunut missään ettei jaksa eikä ole aikaa niin monelle vaan sitä ettei edes muutaman vuoden sisällä yhtä ainoaa viikonloppua voi mummo katsoa. Teillähän ei ole tästä kyse ollenkaan ja jos kerta ymmärrät miten raskasta on niin ymmärtäisit myös olla hiljaa. Naurettavaa tuollainen "ei kannattaisi" tehdä niin vaan näin niikuin minäkin.
appivanhemmat rakensivat juuri 7 vuotta hirsihuvilaansa...ja nyt aloittivat huvilan muuttamisen ok-taloksi ja laajentamisen, joten siihen vierähtää kauan aikaa...puut kun kaadetaan omasta metsästä ja vuollaan käsin jne...

Mutta eiköhän se ole ihan isovanhempien asia, jollei kerkiä tai halua vahtia lapsenlapsiaan edes yhtä viikonloppua vuodessa tai harvemmin... Itse en ainakaan luota siihen, että apua saataisiin isovanhemmilta tai muilta sukulaisilta, vaikka sitä tarvittaisiin enemmänkin. Siksi ei yhtä lasta enempää... Mutta tämä tosiaan on vain minun mielipiteeni. Ja saans en julki tuoda. Jokainenhan saa tehdä lapsia niin paljon kuin vain haluaa tai kykenee... Se kahdenkeskinen aika miehen kanssa on vain sitten kehitettävä muuten...vaikka sitten kun lapset nukkuvat...jollei vaihtoehtoja muuten ole...
 
vieras


Ei mekään olla koskaan käyty kaksin missään. Ei se mikään huippusuoritus oo, meillä se vaan on menny näin. Ei oo hirveesti ollu tarvetta kaksin lomailuun. Lomaillaan koko sakilla sitte, ku lomaillaan.

Miksi pitää tyytyä siihen ettei yhteistä aikaa ole? Mulle se ei riitä,koska haluan joskus olla muutakin kuin Äiti.Perheen kanssa on kiva lomailla mutta onhan se nyt ihan erilaista lomailla kahdestaan!! Tuttavapiirissä on monta eronnutta paria,moni on sanonut että olisi pitänyt järjestää yhteissä aikaa enemmän eikä tuudittautua siihen että kyllä tämä tästä....se voi olla että muutaman vuoden päästä ei ole enää muuta yhteistä kuin lapset.Parisuhdetta pitää hoitaa,sitä ei kannata vähätellä.
 
Tiia
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Tätä on hyvä peesata. Jokainen ihminen on yksilö. Toinen kokeen raskaaksi yhden lapsen hoitamisen ja toinen ei koe edes 10 lapsen hoitamista raskaaksi. On se ihana että ollaan erilaisia. Minusta jokaisella on oikeus myös huolehtia parisuhteesta, koska näin säästytään niiltä turhilta avioeroilta, jotka yleensä tulevat juuri lasten ollessa pieniä, enkä yhtään ihmettele. Kovilla ollaan. Isovanhemmilla ei ole velvollisuutta, mutta jokainen empaattinen ihminen ymmärtää auttaa lasten hoidossa. Yksi viikonloppu ei varmasti ketään tapa, joten sen isovanhempikin istuisi vaikka puussa. Vaikka niiden kolmen muksun kanssa. Minä en ymmärrä tuollaista itsekkyyttä.
Muistetaan myös että isovanhemmat ovat yksilöitä, ja hekin voivat kokea raskaaksi yhdenkin pienen lapsen hoitamisen viikonlopun ajan.. Isovanhempienkin avioliitto voi olla koetuksella eri syistä, etenkin jos on 50-kriisi päällä (appivanhemmilla tämä tilanne). Ei silloin välttämättä ole aikaa ja voimia lapsenlapsille.

Parastahan tietysti olisi jos perheeltä saisi apua, kumpaankin suuntaan! :)
 
omituista
No kyllä musta on kummallista jos isovanhemmat eivät jaksa/halua/ehdi viettää YHTÄ viikonloppua kerran viidessä vuodessa lastenlasten kanssa.Siis jos ovat muuten ok ja jne.Nykyajan isovanhemmat ovat tosi itsekkäitä...outo tää suomalainen kulttuuri.
 
No minä ainakin ymmärrän että harmittaa... Itseäkin harmittaisi varmasti ja saattaisin loukkaantua pahasti ellei isovanhemmat suostuisi ottamaan hoitoon... Ei yhden viikonlopun pitäisi olla liikaa vaadittu, kun kyseessä on oman tyttären jaksaminen ja hyvinvointi... Vaikkei kolmen lapsen hoitaminen olisi isovanhemille ihan helppoa pitää muistaa että vanhemmat pärjäävät heidän kanssa kokoajan joten eiköhän yhden viikonlopun jaksa vaikka päälläänseisten. Onneksi omat vanhempani/ mieheni vanhemmat hoitavat lastani enemmän kun mielellään ja veljeni perheen lapsi myös ja heitä on 4. Yhdet kaksoset 1vuotiaita tyttö 5 ja poika 6 ja silti hoidetaan mielellään
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Kaksi lasta meillä mutta en ole edes ajatellut laittavani heitä samaan paikkaan viikonlopuksi. Erityisesti en silloin jos isovanhempi ei jaksa. Ihan ymmärrettävää minusta ja reilua sanoa suoraan ettei kolmea jaksa ottaa samaan aikaan.
Minä jakaisin lapset eri hoitopaikkoihin.
Anopin luulisi ainakin jaksavan.Hän on vain laiska luonteeltaan..On päiväkodissa töissä,että ehkä se vaikuttaa..Ja heillä on iso maalaistalo,jossa tilaa temmeltää.Sääli lapsiakin,kun haluaisin heille kivoja kokemuksia näinkin..Anoppi kyllä tietää,että he ovat ainoita hyviä hoitajia.Muita ei ole kuin minun äitini,joka on tuurijuoppo,eli ei kovin luotettettava.
Peesi. Anoppi ei takuulla vaikuta laiskalta, jos viisikymppisenä hoitaa lapsia työkseen, ja lisäksi iso talo hoidettavana. Ei moni jaksaisi siinä lisäksi ottaa vielä 3 pientä lasta yöhoitoon. Kyllä tuo lastenhoitotyö on äärimmilleen vedetty, isot ryhmät ym

Ap on laiska, ja kehtaakin syyttää omasta väsymyksestä, ketäpä muuta kuin anoppia! Törkeää!
Ja taas kaikki väännetään anopin syyksi. Mua niin sieppaa. Kyllä se niin on, että sinä ne lapset olet tehnyt miehesi kanssa ja te niistä huolehditte, ellei joku omasta tahdostaan halua hoitoon ottaa. Isovanhemmilla ei ole minkäänlaista velvollisuutta ottaa yökylään vastoin omaa tahtoaan. Koita vaan ymmärtää.
 
on se rankaa vaikka onkon 2lasta. kun ei ole miehen kanssa yhtään yhteistä aikaa kyl se ottaa voimilla, mut miehen äiti kyl hoitaa noita lapsia mut en kyl mielellään anna sille hoidettavaksi kun sen hoito tyyli on mikä on. mut mun äidille antaisin noi hoitoon mut asuu liian kaukana meistä. pitää vaan yrittää keksiä keino millä jaksaa etään päin tälläisessä elämässä.
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Tsiisus mitä jeesustelijoita ja pätemisen tarpeessa olevia tässä ketjussa taas hohtaa! Se, että kolmen lapsen saamisen lisäksi toivoisi itselleen ja miehelleen YHTÄ YHTEISTÄ ILTAA kerran vuodessa ihan vain kahden kesken EI TARKOITA SITÄ, ETTÄ HOIDATTAISI LAPSENSA ISOVANHEMMILLA! V*ttu että ottaa päähän nämä yhden ja kahden lapsen äidit. Teidän lapset on varmaan joka viikko jossain hoidettavana, kun on niin "helppo viedä".

Eihän tämä aloitus sitä tarkoittanut, että ap olisi niitä lapsiaan joka välisssä johonkin tuuppaamassa.

AAAAARHG!

Ap, josko löytyisi sellaisia hoitopaikkoja ystäväpiiristä, että olisi samanikäinen lapsi siellä, kuin omasi? Silloin tuo hoitoon tuleva menee helpommin, leikkikaverina, kun on (hoitajan) omalle lapselle seuraa.
Hmmm. Moni tekee siksi vain sen 1 tai 2, kun ei ole niitä tukiverkkoja. Oletko ajatellut sitä?

Ja toisekseen, ap on työllistänyt appivanhempansa hoitamaan kaikki 3 lasta, mutta nyt on kyse siitä, että hän haluaisi lapset yöhoitoon. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi, todella harva äiti vie lapsiaan yöhoitoihin, ennen kuin ovat isompi, eli 3 vuodesta ylöspäin. Joten kyllä ap itse vaikuttaa aika laiskalta tyypiltä, ja järkyttävää toisten syyllsitämistä omista valinnoista.
 
Meilläkään ei lapset 7v, kohta6v, 4v ja 1v ole koskaan missään. Anoppi hoitaa joskus max kolmea tunnin-pari, jos on jotain menoa (pakollista) mulla ja mies töissä/työmatkalla. Hän haluaa kyllä auttaa, mutta ajattelen hänen jaksamistaan. Omille vanhemmilleni en jättäisi kaikkia, en edes kehtaisi pyytää! Tottumattomalle olisi tosiaan kovaa ottaa tuollainen sakki. Isommat nyt tietenkin, etenkin 1 kerrallaan, ovat ihan kivaa seuraa isovanhemmille, mutta täytyy ajatella että he ovat jo iäkkäämpiä ja ehkä on jotain sairauksiakin.
 
vieras
, kun on (hoitajan) omalle lapselle seuraa. [/quote]

Hmmm. Moni tekee siksi vain sen 1 tai 2, kun ei ole niitä tukiverkkoja. Oletko ajatellut sitä?

Ja toisekseen, ap on työllistänyt appivanhempansa hoitamaan kaikki 3 lasta, mutta nyt on kyse siitä, että hän haluaisi lapset yöhoitoon. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi, todella harva äiti vie lapsiaan yöhoitoihin, ennen kuin ovat isompi, eli 3 vuodesta ylöspäin. Joten kyllä ap itse vaikuttaa aika laiskalta tyypiltä, ja järkyttävää toisten syyllsitämistä omista valinnoista.[/quote]

Heh eli enenkuin alkaa tekemään lapsia niin kannattaa pohtia jo etukäteen tukiverkostoa? Siis aivan naurettavia kommentteja! Useamman lapsen äidin pitäisi omistautua lapsilleen koko elämänsä ja itseään ei sais ajatella lainkaan?
Siinä ei ole laiskuuden kanssa mitään tekemistä,päinvastoin! Fiksu ihminen osaa ajatella omiakin tarpeitaan!
 
määkin sanon nyt mielipiteeni :D
Joo musta on kurjaa ettei kaikilla, niinkuin meilläkään ole mummuja jotka ottais innoissaan lapset.
Ap;n tilanteessa tuskin monikaan mummu olis ottamassa lapsia koko viikonlopuksi. varsinkaan 3 pientä. meillä on nyt pikkusempi 2v ja pikkusen paremmin anoppi ottaa. Äitini ei lainkaan.
Kyllä ne varmaan ottaa paremmin sitten kun lapset kasvaa ja ei tarvi niin paljoo stressata. koita jaksaa vielä hetki.


 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
, kun on (hoitajan) omalle lapselle seuraa.
Hmmm. Moni tekee siksi vain sen 1 tai 2, kun ei ole niitä tukiverkkoja. Oletko ajatellut sitä?

Ja toisekseen, ap on työllistänyt appivanhempansa hoitamaan kaikki 3 lasta, mutta nyt on kyse siitä, että hän haluaisi lapset yöhoitoon. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi, todella harva äiti vie lapsiaan yöhoitoihin, ennen kuin ovat isompi, eli 3 vuodesta ylöspäin. Joten kyllä ap itse vaikuttaa aika laiskalta tyypiltä, ja järkyttävää toisten syyllsitämistä omista valinnoista.[/quote]

Heh eli enenkuin alkaa tekemään lapsia niin kannattaa pohtia jo etukäteen tukiverkostoa? Siis aivan naurettavia kommentteja! Useamman lapsen äidin pitäisi omistautua lapsilleen koko elämänsä ja itseään ei sais ajatella lainkaan?
Siinä ei ole laiskuuden kanssa mitään tekemistä,päinvastoin! Fiksu ihminen osaa ajatella omiakin tarpeitaan![/quote]

Ahaa. Minun mielestäni ei ole naurettavaa miettiä etukäteen omaa jaksamista, eikä niin, että minulla on oikeus tehdä niin monta lasta kuin huvittaa, ja olettaa, että tottakai kaikki sukulaiset juoksevat ilmaiseksi hoitamaan heitä. Mielestäni on todella itsekästä vain tehdä lapsia niin monta kuin huvittaa, ja sitten alkaa sättiä anoppia (ketäpä muuta) kun ei juokse hoitamaan käskystä. Todella törkeää painostamista joiltakin äideiltä.

Kun kyse ei ole siitä, että aP:n anoppi ei olisi hoitanut, vaan on hoitanut, ja vielä pieniä, vaan ei tarpeeksi ap:n mielestä, joka haluaisi 3 alle kouluikäistä yöhoitoon.
Moni nainen jaksaa vanhempana juuri ja juuri sen palkkatyön ja oman talouden hoidon, ihminen väsyy vanhemmiten, ja tuollainen mieletön lisätyö viikonlopuksi voi viedä sairaslomalle siitä palkkatyöstä.

Tuollainen asenne, että tottakai saan tehdä niin paljon lapsia kuin haluan, ja ei tarvitse miettiä tukiverkkoja, on kyllä tätä "minulle kaikki heti nyt" ajattelua parhaimmillaan.
 
Gluteus maximus
Haluaisin muistuttaa teitä myös siitä, että voi kamala mikä itku ja valitusvirsi siitä olisi tullut jos minä ja mieheni oltaisiin päätetty, että emme halua lapsia. Yleensä siinä tilanteessa isovanhemmat tulevat melkein silmille, että kyllä teidän täytyy jne. Meillä ainakin alkoi tämä lapsista puhuminen samantien kuin kihloihin miehen kanssa mentiin ja opiskeltiin. Milloin lapsia, milloin lapsia??? Miksi isovanhemmat yleensä niin kovasti lapsenlapsia haluavat, mutta niitä ei muka voi yhtään hoitaa.
 
hmmm
Ap on itse todella laiska, mene töihin itse lastentarhaan ja hoida sitten vielä toisten lapset viikonloppuna... monella tässäkin ketjussa on monta lasta eikä ole pakottamassa tai painostamassa anoppia hoitamaan.
 

Yhteistyössä