Kuinka monta joulukorttia lähetätte?

hhhh
No me saadaa yleensä kanssa vähemmän kuin laitetaan. Esim. jos lähetetään miehen kolmelle tädille, niin ei sitä neljättä viitsi ilmankaan jättää, vaikka se ei koskaan lähettele kortteja. Mutta ei se mitään, kaikki ei vaan viitsi tai halua niitä rustata.
 
"essi"
30-40, en nyt tarkkaan muista, kun ovat jo postissa.
Ja vähempi tulee joka vuosi takas, kun lähetetään.
Mutta miten ihmeessä jonkun mielestä korttien lähettäminen on ajan ja rahan tuhlausta? Eikö teistä ole hauska saada postia?
Ettekö muutenkaan ikinä lähetä sukulaisille / kamuille postia?
Mun mielestä on ainakin hauska, jos postista tulee välillä muutakin kun laskuja ja mainoksia.
 
"vieras"
n.35 korttia. osa annetaan suoraan käteen. empä ole tainu laskea monta saadaan.

Kyllä mä muutoinkin saatan kaverille kirjoittaa kortin ja lähettää. itse ainakin pidän sitä kivana yllärinä jos postin joukossa muutakin kun laskuja ja mainoksia.
 
"vieras"
0, eli väkisinkin lähetän vähemmän kuin mitä saamme.. :D

Mä en oikein ole koskaan lämmennyt tuolle joulukortti touhulle, mulle se on rahan ja ajan tuhlaamista.
Vähän samoja aatoksia täälläkin. En ole varmaan viiteen vuoteen laittanut yhtään joulukorttia. Toisaalta vähän hävettääkin kun sit itselle kuitenkin tulee niitä kortteja. Minusta on vähän hassua että pitää kerran vuodessa muistaa jollain kortilla. Voisihan sitä yhteyttä pitää muutenkin. Myönnän kyllä että itse olen tosi huono pitämään yhteyttä esim sukulaisiin.
 
mä lopetin korttien lähettämisen pari vuotta sitten kun kortit ja merkit yhteishinnaltaan alko lähennellä 40e. olen niinkin tylsä, että lähetän sitten jonkun sähköisen viestin takaisin niille joilta kortin saan.
 
En tiedä mahtaako olla viimeinen vuosi, kun lähetetään joulukortteja, nyt lähtee sellaiset 15-20, nyt vielä käy viimeistä kertaa markkamerkit ja niitä olemme kortteihin tähän asti käyttäneet :D
 
Te jotka saatte paljon kortteja, mitä niille saatuanne teette?
*miettii itse onko Tönössä tänä vuonna korttipuu, seinällinen kortteja vai vaikkapa narullinen pyykkipojilla esille kiinnitettyjä kortteja*

:)
Lasten ollessa pieniä, korteista tehtiin pieniä muutaman käytön kestäviä palapelejä, nippu kortteja leikattiin vaikka neljään osaan, sekoitus ja sitten vain kokoamaan.
 
"vieras"
Avasin ketjun ihan vain katsoakseni missä vaiheessa Mummeliisa pääsee taas pätemään heidän suurella korttimäärällään. Ei tarvinnut montaa viestiä lukea :xmas:
 
Blue
Vähän alta 40 lähetetään postissa Suomessa, kolme lähtee ulkomaille ja kymmenisen annetaan käteen.

Ja takaisin saadaan saman verran tai inasen enemmän.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suunnilleen tasan menee lähetettyjen ja saatujen määrä.

Tänä vuonna askartelin viitisenkymmentä joulukorttia, kymmenen enemmän kuin moneen vuoteen, koska aion muistaa ihania naapureitamme.

Juuri tänään on menossa suuri joulukorttikriisi, kun osoitelistamme on kadonnut tietokoneelta bittiavaruuteen... hirveä työ nyt muistella, että kenelle kaikille ollaan yleensä kortteja lähetetty - ja sitten pitää kaivaa vielä osoitteetkin esiin Enirosta tai jostain. Ottaa pattiin.
 
"Noora"
[QUOTE="vieras";25203964]Avasin ketjun ihan vain katsoakseni missä vaiheessa Mummeliisa pääsee taas pätemään heidän suurella korttimäärällään. Ei tarvinnut montaa viestiä lukea :xmas:[/QUOTE]

No tuskinpa Mummeliisan tuttavat ja ystävät ajattelevat että jaahas siellä se taas pätee kun on kortin meille lähettänyt. Kuulkaa lahopäät niitä kortteja lähetetään jotta läheisille tulee hyvä mieli, ei oman pätemisentarpeen takia. Itse lähetän tänä vuonna 22 korttia.
 
Blue
Suunnilleen tasan menee lähetettyjen ja saatujen määrä.

Tänä vuonna askartelin viitisenkymmentä joulukorttia, kymmenen enemmän kuin moneen vuoteen, koska aion muistaa ihania naapureitamme.

Juuri tänään on menossa suuri joulukorttikriisi, kun osoitelistamme on kadonnut tietokoneelta bittiavaruuteen... hirveä työ nyt muistella, että kenelle kaikille ollaan yleensä kortteja lähetetty - ja sitten pitää kaivaa vielä osoitteetkin esiin Enirosta tai jostain. Ottaa pattiin.
Mulla meinasi olla vastaava kriisi kun en meinannut mistään löytää mun luotettavaa pientä osoitekirjaa (johon ihan käsin siis kaikki osoitteet on kirjoitettu). Paniikki jo iski kun ajattelin etten millään muista kaikkia joille kortti on tavattu lähettää. Onneksi kirjanen kuitenkin löytyi paivän etsintöjen jälkeen. :)
 
Nousussa on, koska kahtena edellisenä jouluna en kortteja lähettänyt. Nyt tilasin kortteja 30 kpl ja lähes kaikki on lähdössä postin mukana iloista mieltä viemään eteenpäin.

Itse on odota saavani kuin 1-3 korttia, koska en ole muuttaessani ilmoittanut osoitetta melkein kenellekään eikä osoitettani saa mistään osoitepalvelusta.
 
"vieras"
[QUOTE="Noora";25204760]No tuskinpa Mummeliisan tuttavat ja ystävät ajattelevat että jaahas siellä se taas pätee kun on kortin meille lähettänyt. Kuulkaa lahopäät niitä kortteja lähetetään jotta läheisille tulee hyvä mieli, ei oman pätemisentarpeen takia. Itse lähetän tänä vuonna 22 korttia.[/QUOTE]

Ei varmasti ajattelekaan mutta minä ajattelen. Milläpä Mummeliisa ei koittaisi päteä...
 
[QUOTE="vieras";25204867]Ei varmasti ajattelekaan mutta minä ajattelen. Milläpä Mummeliisa ei koittaisi päteä...[/QUOTE]

Happamia, sanoi kettukin. Sie oot vaan kateellinen, jos toisella on laajempi tuttavapiiri kuin sulla itselläsi.
 

Yhteistyössä